Η εταιρία General Atomics Electromagnetic Systems (GA-EMS), θυγατρική της G.A. ανακοίνωσε πως ο τελικός κύκλος δοκιμών του Προηγμένου Γάντζου Προσνήωσης (AAG) ανάπτυξής της για την κλάση αεροπλανοφόρων “Ford” ολοκληρώθηκε κατά τη διάρκεια διήμερης περιόδου μέσα στον Οκτώβριο του 2019 στο πεδίο προσγείωσης με άγκιστρο (Runway Arrested Landing Site -RALS) στο Lakehurst, του New Jersey.
Σε ένα τμήμα του διαδρόμου που μοιάζει με το κατάστρωμα του Α/Φ USS Gerald R. Ford (CVN 78) πέντε συνολικά F/A-18E/F Hornet προσγειώθηκαν διαδοχικά δοκιμάζοντας το σύστημα AAG σε συνθήκες δράσης αεροπλανοφόρων. “Τα αεροσκάφη προσγειώθηκαν στον διάδρομο με ρυθμούς ένα ανά λεπτό προσομοιώνοντας τις συνθήκες επιχειρήσεων στα αεροπλανοφόρα. Τα αεροπλανοφόρα “G.R. Ford” έχουν ικανότητες ακόμα ταχύτερων επιχειρησιακών ρυθμών διαθέτοντας τρία συρματόσχοινα και πιο αποδοτικό σύστημα μετακίνησης αεροσκαφών. Η δοκιμή σύλληψης αεροσκαφών σε τακτικούς, διαρκείς ρυθμούς για παρατεταμένο χρονικό διάστημα είναι ουσιώδες στοιχείο της τακτικής λειτουργίας ενός αεροπλανοφόρου”, δήλωσε ο Scott Forney, πρόεδρος της G.A. – EMS.
O τελικός κύκλος δοκιμών είναι το επιστέγασμα μιας μακράς σειράς δοκιμών του προηγμένου συστήματος γάντζου προσνήωσης, ο οποίος έχει ήδη ολοκληρώσει συνολικά 5,000 συλλήψεις αεροσκαφών στο πεδίο δοκιμών RALS στο New Jersey και επιπλέον 747 επί του αεροπλανοφόρου “Ford”. To Αμερικανικό Ναυτικό έδωσε το “πράσινο φως” για το σύστημα AAG που αναμένεται να δοκιμαστεί περαιτέρω κατά τη διάρκεια δοκιμαστικού πλού του CVN 78.
To AAG είναι ένα σύστημα στροβιλο-ηλεκτρικής επιβράδυνσης για την ελεγχόμενη και ασφαλή προσνήωση ενός αεροσκάφους. Το AAG θα τοποθετηθεί στην κλάση αεροπλανοφόρων “Gerald R. Ford” μαζί με το σύστημα Ηλεκτρομαγνητικό Σύστημα Απονήωσης Αεροσκαφών (EMALS). Μετά το Gerald R. Ford (CVN 78) αναμένεται η τοποθέτησή τους στα νεώτερα John F. Kennedy (CVN 79) και Enterprise (CVN 80).
Εκπρόσωποι της εταιρίας δήλωσαν πως θα χρησιμοποιηθεί από όλα τα σταθερής πτέρυγας αεροσκάφη του αμερικανικού ναυτικού, αεριωθούμενα και ελικοφόρα.
Δεν πρόκειται για “γάντζο προσνήωσης”. Αυτός φέρεται στα αφη. Αφορά το σύστημα ανάσχεσης προσνήωσης στα αεροπλανοφόρα και συγκεκριμένα τον εξοπλισμό επιβράδυνσης-επαναφοράς των συρματόσχοινων. Έχει τοποθετηθεί στο G.Ford για εκτενείς δοκιμές όταν βγει ξανά στη θάλασσα και εκκρεμεί η τοποθέτηση στα J.F.Kenedy και Enterprise.
Σωστός. AAG-Advanced Arresting Gear=Προχωρημένος εξοπλισμός συγκράτησης, η μετάφραση στο Google.