Παρακολουθούμε τους τελευταίους μήνες την εξελισσόμενη “Πεζοναυτακιάδα“, την ιστορία της μεταφοράς της κύριας δύναμης των Πεζοναυτών από τον Βόλο σε εγκαταστάσεις του Ναυτικού στο Σκαραμαγκά. Θεωρητικά, η μετακίνηση εξυπηρετεί τις ανάγκες των Πεζοναυτών. Και δώστου διαγράμματα, δορυφορικές φωτογραφίες, αναλύσεις, κόντρα αναλύσεις. Όταν η διαδικασία της μετεγκατάστασης ανεστάλη, άρθρα “κεραυνοί” κατά πάντων. Άρθρα κατά του πρώην Α/ΓΕΣ, του νυν Α/ΓΕΣ, του ΓΕΣ, του ΕΣ κλπ.
Τι από όλα αυτά ισχύει; Μεταξύ μας, τίποτα.
Η αλήθεια είναι πως κάποτε το Ελληνικό Κράτος προσπάθησε να κάνει “τοπική ανάπτυξη” με την διασπορά ΑΕΙ και ΤΕΙ σε κάθε κατσάβραχο. Το πόσο επιβάρυνε αυτό την Ανάπτυξη δεν περιγράφεται, από την στιγμή ειδικά που δεν υπήρξε μέριμνα εισαγωγής αλλοδαπών φοιτητών, με δίδακτρα. Αντιλαμβανόμαστε πλήρως τη λογική της οικονομικής δραστηριότητας που φέρνουν οι φοιτητές, αλλά οι Έλληνες φοιτητές απλά ανακυκλώνουν το ΑΕΠ της χώρας, δεν το αυξάνουν.
Ταξίδι στο χρόνο: Άσκηση Μέγας Αλέξανδρος με Αμερικανούς Πεζοναύτες (1993)
Τώρα, είναι ανόητο να θεωρούμε πως κάποιες Μονάδες του ΣΞ ή της Αεροπορίας, μπορούν να προσφέρουν τοπική ανάπτυξη. Μπορεί να το πιστεύουν ίσως κάποιοι παλαιάς κοπής τοπικοί άρχοντες, αλλά με σουβλάκια και καφέδες ανάπτυξη δεν υπάρχει, εκτός ίσως στο μυαλό κάποιων. Δεν θα επεκταθούμε άλλο, καθώς έρχονται δημοτικές εκλογές, και το τελευταίο που θα θέλαμε θα ήταν να μας προσάψουν πως εμπλεκόμαστε σε πολιτικές κόντρες.
Τώρα, ο πρώην ΑΓΕΣ κατηγορήθηκε σφόδρα πως “πολέμησε” την μεταφορά των Πεζοναυτών από τον Βόλο στο Σκαραμαγκά. Ο νυν ΑΓΕΣ κατηγορείται πως επίσης ακολουθεί παρελκιστική τακτική στο θέμα της μεταφοράς. Και μάλιστα κατηγορούνται πως “υποχώρησαν στα τοπικά συμφέροντα”, λες και δυο στρατηγοί θα υποχωρήσουν σε τέτοιες πιέσεις, ή θέλουν να βάλουν για Δήμαρχοι ή Αντιπεριφερειάρχες στη Μαγνησία (δεν θέλουν).
Η λογική της “μεταφοράς” των Πεζοναυτών από τον Βόλο στην Αθήνα θεωρητικά έχει ως βάση τη δυνατότητα άμεσης επιβίβασης τους στα αρματαγωγά του ΠΝ. Δηλαδή για να καταλάβουμε, οι Πεζοναύτες θα πάνε όπου πάνε με αρματαγωγά, έτσι; Οπότε οι Πεζοναύτες, που θεωρούνται Ειδικές Δυνάμεις, θα “σπεύσουν”, όπου είναι, με αρματαγωγά που στο best case scenario θα πλεύσουν με 16 κόμβους;
Οι Έλληνες Πεζοναύτες αποκτούν (επιτέλους) αμφίβια AAVP7A1 από τις ΗΠΑ;
Οκ, δεν θα πάνε με τα αρματαγωγά, θα πάνε με τα Zubr που έχουν τεράστια -συγκριτικά- ταχύτητα. Αυτό έχει μια μεγαλύτερη λογική, και θα το δεχόμασταν αν α) βλέπαμε τα Zubr στις ασκήσεις των Πεζοναυτών και β) δεν χρειάζονταν τα Zubr ελάχιστη ώρα να πλεύσουν στα σημεία επιβίβασης των Πεζοναυτών που βρίσκονται στον Βόλο… [Βέβαια εδώ κάποιοι θα ρωτήσουν -και καθόλου αφελώς-… ποιά Zubr;]
ΟΚ, μας πείσατε, δεν θα πάνε με τα αρματαγωγά, ούτε με τα Zubr. Θα πάνε με ελικόπτερα, που βρίσκονται στην Πάχη Μεγάρων. Μα με αυτά δεν θα πάνε oι καταδρομείς και οι αλεξιπτωτιστές; Ναι, οι Πεζοναύτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα ελικόπτερα στο Στεφανοβίκειο. Που είναι το Στεφανοβίκειο; Δίπλα στον Βόλο!
Τα παραπάνω έχουν γραφτεί με μια δόση υπερβολής, αλλά έχουν βάση. Οι Πεζοναύτες βρίσκονται δίπλα στο καλύτερο λιμάνι που μπορεί να ενισχύσει άμεσα τα νησιά από Σάμο μέχρι και Λήμνο. Επίσης είναι δίπλα στο Στεφανοβίκειο, ενώ για τις μετακινήσεις τους, αν χρειαστεί, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα πλοία που εκτελούν τα δρομολόγια για τα νησιά των Σποράδων. Οι πρώτες δυνάμεις λοιπόν θα φύγουν άμεσα, με ελικόπτερα, και οχηματαγωγά πλοία. Τώρα, αν χρειαστούν τα αρματαγωγά, αυτά θα πλεύσουν από την εσωτερική πλευρά της Εύβοιας, υπό την κάλυψη της αντιαεροπορικής ασπίδας της ΠΑ. Θα φορτωθούν σε μυστική τοποθεσία (έχουν περισσότερες των δέκα στα επιχειρησιακά σχέδια), και θα πάνε όπου χρειάζεται.
Σε καιρό ειρήνης, και στις πρώτες ώρες ενός πολέμου, είναι σημαντικό να έχουμε μια μάχιμη ετοιμοπόλεμη μονάδα στην Κεντρική Ελλάδα, σε απόσταση επέμβασης από την 110 και 111 ΠΜ, και σε λίγη ώρα απόσταση από την Σκύρο. Αυτό το λέμε γιατί δεν αποκλείουμε την δολιοφθορά στις Μονάδες αυτές.
Τι εξυπηρετεί πραγματικά η μεταφορά των Πεζοναυτών στο Σκαραμαγκά; πραγματικά, τίποτα. Απλά, αυξάνονται οι θέσεις στελεχών στην Αθήνα (περισσότερες θέσεις για βόλεμα), ενώ απαλλάσεται το ΠΝ από πολλές… σκοπιές. Είναι κοινό μυστικό, πως οι σκοπιές του ΠΝ στον Σκαραμαγκά απλά δεν βγαίνουν. Τι το καλύτερο από το να μεταφέρουμε Πεζοναύτες για να τις κάνουν; Όπως διαπιστώνει κανείς, είναι τελικά πράγματι πολιτικό το θέμα, και οι ΑΓΕΣ είναι στρατιωτικοί. Και κάνουν ότι είναι καλύτερο για τον ΣΞ. Αυτή είναι η δουλειά τους.
Τώρα, ο μόνος λόγος της μεταφοράς των Πεζοναυτών από τον Βόλο στην Αυλώνα, κι όχι στον Σκαραμαγκά βέβαια, είναι το πρόβλημα της εκπαίδευσης. Δυστυχώς δεν υπάρχει ένα καλό Πεδίο Βολής στην Μαγνησία, και ίσως σε όλη την Θεσσαλία. Αυτό που βολεύει είναι στην Αυλώνα, και δεν θα είναι λίγοι οι αναγνώστες μας που θα έχουν δει τα τεθωρακισμένα των Πεζοναυτών στην Εθνική, να πηγαινοέρχονται για τις ανάγκες εκπαίδευσης.
2019 – Νέο πλαίσιο δράσης για Ειδικές Επιχειρήσεις και η νέα Διοίκηση Ειδικού Πολέμου
Κλείνουμε αυτό το άρθρο με μια παρατήρηση. Αντιλαμβανόμαστε πως πολλοί έχουν “πειστεί” για την “ανάγκη” μεταφοράς των Πεζοναυτών από τον Βόλο στην Αθήνα. Εμείς από την πρώτη στιγμή είμασταν αντίθετοι, καθώς όπως είπαμε και παραπάνω, ουδεμία επιχειρησιακή αξία έχει το όλο εγχείρημα. Όσο κι αν “προσέχουμε” το ΠΝ, οι Πεζοναύτες απλά θα έκαναν σκοπιές του ΠΝ. Δυστυχώς, από όσο ξέρουμε, η μετακίνηση θα γίνει.
Τώρα, κάνουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να μην εμπλεκόμαστε στην πολιτική. Αν αυτό γίνεται, ειδικά η αμυντική δημοσιογραφία, χάνει την αξιοπιστία και την αντικειμενικότητά της. Βέβαια το θέμα των Πεζοναυτών βρίσκεται κάτω από ένα πολύ μεγαλύτερο αυτό την Διακλαδικότητας και όπως (διαφορετικά) την αντιλαμβάνονται κάποιοι στο στερέωμα των Ενόπλων Δυνάμεων ανάλογα από τη θέση που βρίσκονται.
Αλλά αυτό προσεχώς!
Το θέμα δεν είναι σε ποια πόλη θα είναι οι πεζοναύτες ή τα αρματαγωγά. Το θέμα είναι να γίνει αυτό που είναι επιχειρησιακά σωστό. Επίσης αν δεν βγαίνουν οι σκοπιές, γεγονός το οποίο θεωρώ ως δικαιολογία, ας αλλαξουν το σχέδιο ασφαλείας.
Σαν πρώην Πεζοναύτης θα πω μερικά πραγματάκια.
Καταρχάς όπως λέτε στο άρθρο είναι στην μέση της Ελλάδας και καλύπτει ότι πρέπει να καλύψει στο Αιγαίο. Μόνο που το ΠΝ θα έπρεπε να έχει τα Αποβατικά εκεί στον Βόλο. Σιγά το πράγμα να πάνε 4-5 αποβατικά εκεί μαζί με τον κόσμο τους.
Θυμάμαι στην Χαλκίδα που ήμουν ότι περιμέναμε τα αποβατικά να έρθουν από Σαλαμίνα για να πάμε Σκύρο. Αυτά φτάσανε στις 8 το πρωί και εμείς περιμέναμε στην παραλία από τις 04:00 το ξημέρωμα…ότι μπορεί να φανταστεί κανείς σε περίπτωση κρίσης ας το κάνει…
Αυτό που λέτεγια την τοπική κοινωνία και το τι λεφτά αφήνουν βάλτε το στην άκρη αλλά ισχύει… αλλά όπως λέτε δεν αυγατίζουν το ΑΕΠ. Το κακό είναι οι τοπικοί βουλευτές και άρχοντες που βάζουμ τρικλοποδιά σε έργα. Πχ στην 110 ακόμα υπάρχουν γιαπιά που θα γινόντουσαν σπίτια για τα στελέχη να μην πληρώνουν ενοίκιο έξω… όσο τα είδατε έτοιμα πείτε το μου.
Στην Αθήνα πάλι που θα ασκηθούν τα στρατεύματα;;; Που θα μείνει ο κόσμος;;;
Στον Αυλώνα έχει μεγάλο πεδίο για ανάπτυξη αλλά και πάλι δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλα τα όπλα…
Το μόνο σίγουρο είναι ότι πάλι οι πολιτικοί ταγοί θα αποφασίσουν και το σίγουρο είναι ότι δεν θα είναι για το καλό του στρατεύματος.
Απόψεις:
1. Όποια Μονάδα βρίσκεται στο λεκανοπέδιο Αττικής είναι σφηκοφωλιά από βύσματα και έχει πολύ λιγότερη επιχειρησιακή ικανότητα από Μονάδες που βρίσκονται στην παραμεθόριο.
2. Η συνάθροιση όλων των Μονάδων μιας ταξιαρχίας στο ίδιο στρατόπεδο είναι πάντα θετική.
3. Οι Μονάδες των μετόπισθεν, είναι σχεδόν πάντα σε διάλυση, γιατί εκεί πάνε για να ξεκουραστούν από την παραμεθόριο, αλλά και εκεί ριζώνουν οι ντόπιοι που χρησιμοποιούν το πολιτικό τους βύσμα δεν φεύγουν ποτέ από το σπιτάκι τους.
4. Οι ανώτατοι στον ΕΣ είναι περίπου 15 φορές περισσότεροι από όσους χρειαζόμαστε.
Διαλέξτε και πάρτε
@ miscojones,
“…όποια Μονάδα βρίσκεται στο λεκανοπέδιο Αττικής είναι σφηκοφωλιά από βύσματα και έχει πολύ λιγότερη επιχειρησιακή ικανότητα από Μονάδες που βρίσκονται στην παραμεθόριο…”
Ε, πες το ντε κυρ στρατάρχα μου κι εμείς οι ανόητοι πήγαμε και συγκεντρώσαμε όλα τα “βύσματα” της Α’ ΜΑΛ, του ΕΤΑ, της Ζ’ ΜΑΚ και της ΜΥΚ (που κατά την άποψή σου “…εχουν μικρή επιχειρησιακή αξία…”) στο λεκανοπέδιο Αττικής. Πες το ντε πως έπρεπε να τους πάμε (ως τιμωρία?) στην πινέζα του χάρτη να βαράνε σκοπιές μόνο για να ικανοποιηθεί το αίσθημα κατωτερότητας κάποιων φΆνταρων.
Συμφωνώ με το σκεπτικό σας ότι η μεταφορά των πεζοναυτών στην Αττική είναι λάθος και επαυξάνω με τα όσα λέτε για τα LST .
Η δομή των αποβατικών δυνάμεων αποτελεί μια τεράστια σπατάλη προσωπικού και μέσων.
Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί θεωρούμε τα νησιά του κεντρικού Αιγαίου σαν ουδέτερη ζώνη.Γιατί δηλαδή δεν μπορεί ένα τάγμα πεζοναυτών να εδρεύει στα δωδεκάνησσα ή στις ανατολικές κυκλάδες. Με τι μέσα ? Με CB-90 , με zodiac , με ένα ZUBR , με συνδυασμό των παραπάνω , με ότι έχουμε.Ο χρόνος είναι χρήμα και εκεί οι πεζοναύτες θα είναι άμεσα στα απειλούμενα μέρη.
Που το γράφει ότι όλη η ταξιαρχία πρέπει να είναι συγκεντρωμένη? Έχουμε 600-700 στρατόπεδα τα 2-3 παραπάνω θα μας πειράξουν.
Εκεί που εδρεύουν οι πεζοναύτες απλά δεν θα προλάβουν να κάνουν τίποτα γιατί δεν θα έχουμε το χρόνο που απαιτείται.
Κλιμάκια πεζοναυτών επιπέδου λόχου θα πρέπει να είναι ανεπτυγμένα στο ανατολικό Αιγαίο και να έχουν αυτά σαν αποστολή την ανακατάληψη βραχονησίδων και όχι οι αμφίβιοι , αυτοί είναι για άλλα πράγματα.
Υ.Γ ας αποσύρουμε επιτέλους τα αρματαγωγά είναι παντελώς άχρηστα σε περίπτωση πολέμου ( ας δούμε τι εξοπλισμό έχουν τα τούρκικα !) ενώ σε περίπτωση ειρήνης ή κρίσης ας χρησιμοποιήσουμε επιταγμένη/μισθωμένα.
@ Cretanmacedonian,
“…γιατί δηλαδή δεν μπορεί ένα τάγμα πεζοναυτών να εδρεύει στα δωδεκάνησσα ή στις ανατολικές κυκλάδες…”
Διότι αυτό ακριβώς που λες αγαπητέ, ΗΔΗ υπάρχει και το κάνουν – και πολύ καλά – οι Μοίρες Αμφιβίων ΚΔ, και μάλιστα με τα πλωτά μέσα που αναφέρεις. Μην ανακαλύπτουμε εκ νέου την Αμερική…
Το άρθρο σας με βάζει σε σκέψεις:
Αν η μεταφορά δεν εξυπηρετεί επιχειρησιακό σχεδιασμό ποιος τον ζήτησε;
Χρόνια Πολλά, Χριστός Ανέστη!
“Οι Πεζοναύτες βρίσκονται δίπλα στο καλύτερο λιμάνι που μπορεί να ενισχύσει άμεσα τα νησιά από Σάμο μέχρι και Λήμνο. Επίσης είναι δίπλα στο Στεφανοβίκειο, ενώ για τις μετακινήσεις τους, αν χρειαστεί, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα πλοία που εκτελούν τα δρομολόγια για τα νησιά των Σποράδων. ”
Αν εχουν ξεκινησει επιχειρησεις, η μονη πραγματικη πιθανοτητα να φτάσουν στα επιμαχα νησια ειναι τα Zubr. Δινω μηδενικες πιθανοτητες σε ελικοπτερα και αποβατικα τυπου Ιασων να καταφερουν να φτάσουν με ασφάλεια.
….μετα απο 22 χρονια υπηρεσιας, εκ των οποιων αρκετα στην 32 ΤΑΞ ΠΝ, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ενα αρθρο βαζει τα πραγματα στις πραγματικες τους διαστασεις….οι ξερολες πολεμιστες του διαδικτυου , οι αυτοδιδακτοι στραταρχες της πολυθρονας, ξεπερασαν εαυτους σε κακοβουλα σχολια και γελοια επιχειρηματα……επιτρεψτε μου μονο να διαφωνησω στο περι απουσιας καταλληλων πεδιων βολης – ισχυει μαλλον το αντιθετο…..τα Μελισσατικα του Βολου ειναι ενα καλο πεδιο βολης, οπου αρματα μαχης, πυροβολα, ολμοι και Α/Τ πυραυλοι βαλλονταν συχνα…ενας απο τους πολλους, εξαιρετικους χωρους εκπαιδευσεως που βρισκονται διπλα απο την Ταξιαρχια, διχως να απαιτηται αναπτυξη στρατοπεδιας….και αυτος ηταν αλλος ενας λογος που επιλεχθηκε ο Βολος πριν πολλα-πολλα χρονια….σε ενα Στρατο Ξηρας πολυ πιο <> ….υπαρχουν αλλες Μοναδες (π.χ, 2α ΜΑΛ) που κυριολεκτικα υποφερουν απο αυτο το γεγονος….αλλα φευ!!!! που να ξερουν οι……Στρατιωτικοι….!!!! παντα ξερουν καλυτερα αυτοι με παραστασεις και εμπειριες οπλιτου θητειας…..τωρα, σχετικα με την (ακρως προκλητικη και προσβλητικη) επιμονη του πρων Α/ΓΕΕΘΑ……τα ειπατε ολα, σχετικα με τα πραγματικα κινητρα.. ..ας κοιταξει πρωτα τα του οικου του….και ας μας πει γιατι π.χ. δεν πρεπει οι Φρεγατες (και Αντιτορπιλικα ελπιζω στο μελλον…) να ναυλωχουν μονιμα στη Κρητη, διπλα απο τις κυριες επισκευαστικες εγκαταστασεις του Στολου, κατω απο αεροπορικη ομπρελα, μακρυα απο choke points με ενεδρευοντα εχθρικα υ/β…..και αν το παμε ετσι, γιατι να μην μετασταθμευσει η ΔΠΑ στην Ν.Αγχιαλο…?????
Σε περίπτωση βαλλιστικής επίθεσης με τακτικούς πυραύλους Bora οι Πεζοναύτες και τα μέσα τους θα απολαμβάνουν προστασία από τους Patriot που ήδη προστατεύουν την Αττική.
Με έδρα τον Βόλο από ποια Αντιαεροπορικά μέσα θα προστατευτούν αν ξεκινήσει μια αιφνιδιαστική επίθεση κορεσμού?
Δέν ξέρω αλλά φαντάζομαι ότι η παρατήρηση σου θα είναι σωστή . Ερώτηση αδαούς , όχι πρός εσένα αλλά γενικά , δέν θα ήταν λογικό όλη η χώρα να είναι υπό τήν προστασία μιάς “ομπρέλας” ? Τά δίς πάνε κι έρχονται , η ΔΕΗ λέει μπαίνει μέσα 2 μύρια κάθε μέρα , αν δέν καταφέρουμε τώρα μέσα στίς , υπό μία έννοια , συνθήκες καταστροφής να αντιληφθούμε τί πρέπει να κάνουμε τότε δεν θα το καταφέρουμε ποτέ . Συγγνώμη αλλά πιάνομαι από το εύστοχο σχόλιο τού Gillan “Αν η μεταφορά δεν εξυπηρετεί επιχειρησιακό σχεδιασμό ποιος τον ζήτησε;” , βάζω μαζί καί τμήματα σχολίων στρατιωτικού . ” αλλα φευ!!!! που να ξερουν οι……Στρατιωτικοι….!!!! ” στό οποίο κολλητά προστίθεται πρόταση ακυρωτική τής προηγούμενης “..τωρα, σχετικα με την (ακρως προκλητικη και προσβλητικη) επιμονη του πρων Α/ΓΕΕΘΑ……” καί προσπαθώ να τα βάλω να δουλέψουν μαζί και το αποτέλεσμα που βγαίνει , νομίζω και φοβάμαι , δυστυχώς είναι ότι οι στρατιωτικοί πού κατηγορούν τούς πολιτικούς δέν είναι καλύτεροι τους , εμείς οι πολίτες δέν είμαστε καλύτεροι και από τούς δύο , και τελικά η χώρα εχει πιάσει , όσο παράδοξο καί αν φαίνεται , το συμπαντικό τζόκερ καί ζει και πορεύεται στον αυτόματο .
στην σκυρο υπαρχουν πατριοτ .
Στη Μαγνησία υπάρχουν τουλάχιστον 2 πυροβολαρχίες με συστήματα ΜΙΜ-23Β I-HAWK κι άλλες 2 πυροβολαρχίες στη Θεσσαλία. Υπάρχουν επίσης η 23η Μοίρα Κατευθυνομένων Βλημάτων (ΜΚΒ) και 24η ΜΚΒ της Θεσσαλονίκης και πιο πέρα η 25η ΜΚΒ της Χρυσούπολης Καβάλας όλες με συστήματα MIM-104 PATRIOT. Επιπλέον η 22η ΜΚΒ βρίσκεται στη Σκύρο προστατεύοντας το κεντρικό Αιγαίο και την ενδοχώρα κατ΄επέκταση πάλι με συστήματα MIM-104 PATRIOT. Δηλαδή ολόκληρο το Βόρειο και Κεντρικό Αιγαίο είναι υπό κάλυψη αν κι εφόσον χρειαστεί να ενεργήσουν οι Πεζοναύτες προς ενίσχυση π.χ. της Λήμνου, της Λέσβου ή της Χίου κλπ.
Εγώ θέτω ένα πιο βασικό ερώτημα:
Τι τους θέλουμε τους πεζοναύτες???
Μήπως το δoγμa χρήσης τους είναι απηρχαιωμένο και άσχετο με τα σημερινά δεδομένα?
Πιστεύουν σοβαρά πως έτσι και αρχίσει το πιστολίδι μπορεί να περάσει νηοπομπή από τα αρματαγωγά των 12-16knot στο Αιγαίο και να ενισχύσει το νησί που βρίσκετε υπό επίθεση?
Εάν είναι να ενισχυθεί το νησί στόχος πριν την επίθεση τότε δεν υπάρχει ο χρόνος να οργανωθεί και να εκτελεσθεί μια τέτοια επιχείρηση
Προφανώς θα γίνει αντιληπτή η κινητοποίηση από τους γείτονες και θα λάβουν τα κατάλληλα μετρα
Μπορούν να μεταφερθούν με ελικόπτερα αλλα τότε μάλλον δεν λέγονται πεζοναύτες!!
Το βαρύ υλικό μπορεί και πρέπει να είναι προ απόθηκευμένο στα νησιά
Ας κοιτάξουμε τον εξοπλισμό αυτοπροστασίας των ελληνικών αρματαγωγών και των τουρκικων BAYRAKTAR έτσι για να καταλάβουμε και που βρισκόμαστε
«Το βαρύ υλικό μπορεί και πρέπει να είναι προ απόθηκευμένο στα νησιά»
Δηλαδή;
Το βαρύ υλικό της «32» είναι μία ίλη αρμάτων,με έως 22 άρματα,και μία μοίρα αυτοκινουμένου πυροβολικού,νομίζω 18 Μ-109.
Προτείνεις το υλικό αυτό να διασπαρεί σε όλο το Αιγαίο,ἠ να προτοποθετηθούν από μία ίλη αρμάτων και μία μοίρα αυτοκινούμενου πυροβολικού σε όλα τα νησιά όπου ίσως χρειαστεί να επέμβει η «32»;
Με αφορμή το σχόλιο σου αναλύω λίγο παραπάνω το σκεπτικισμό μου
Τις δεκαετίες του 70 και του 80 η απειλή ήταν συγκεντρωμένη στα μεγάλα νησιά και με τη τότε ισορροπία δυνάμεων υπήρχε είχε νόημα η ύπαρξη της 32.
Με τη δεκαετία του 90 η απειλή συγκεντρώθηκε σε μικρά νησιά και βραχονησίδες- Ιμια
Εκεί δεν έχει νόημα να στείλεις άρματα μάχης και αυτοκινούμενα των 155 !
Επιπλέον με την υπάρχουσα ισορροπία δυνάμεων δεν έχει νόημα η αποστολή τύπου 32 με κονβόι με αρματαγωγά klpa στο Αιγαίο:
Θα χάσεις το μισό ναυτικό και τη μιση αεροπορία στη προσπάθεια να περάσεις 22 Leo και 18 m109
Οι χρόνοι αντίδρασης με τα αρματαγωγά στη Σαλαμίνα τους πεζοναύτες στο Βόλο είναι τέτοιοι που δεν έχει νόημα κινητοποίηση ιδιαιτερα εάν γίνει κάτι στο νοτιοανατολικό αιγαίο
Με τα παραπάνων δε βλέπω να έχει νόημα η διατήρηση της δύναμης των πεζοναυτών
Τα μεγάλα νησιά πρέπει και είναι επαρκώς ενισχυμένα με υλικό ώστε να είναι αυτόνομα σε περίπτωση κρίσης
Η έμφαση πρέπει να δοθεί σε αμφίβιους καταδρομείς με ταχύπλοα κρούσης για ταχεία μεταφορά μεταξύ των νησιών
Το θέαμα των αποβάσεων τύπου B παγκοσμιου πολεμου και της χρήσης φουσκωτών για τη μεταφορά δυνάμεων είναι τραγελαφικό
Ας καταργηθούν οι πεζοναύτες και ας ενισχυθούν οι αμφίβιοι καταδρομείς με τα απαραίτητα μέσα
Επιτέλους, (κατά την προσωπική μου άποψη) κάποιος που λέει τα πράγματα ως έχουν. Η μεταφορά των πεζοναυτών στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής εξυπηρετεί μόνο και μόνο το βόλεμα. Σε λίγο όπως πάμε, τα πάντα θα είναι πέριξ της Αττικής και κανείς πλέον δεν θα μπορεί να κατηγορήσει τους συμπατριώτες μας τους βορειοελλαδίτες, που φωνάζουν ότι Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα.
Για να το προεκτείνω λίγο (και να το χοντρύνω) θα ήθελα να κάνω τις εξής ερωτήσεις:
Α) ποιός επιχειρησιακός σχεδιασμός επιβάλει, από την Λάρισα και πάνω (δηλαδή στην μισή Ελλάδα) να μην υπάρχει ούτε ένα μαχητικό και στην ευρύτερη περιοχή της Βορειοδυτικής Πελοποννήσου (Πάτρα- Πύργος) να υπάρχουν 2 πτέρυγες μάχης με τα πιό σύγχρονα μαχητικά της Π.Α. στη μία? Κινδυνεύουμε από την Ιταλία μήπως ή φοβόμαστε απόβαση από την Λιβύη?
Β) Σε μία χώρα με την θαλάσσια έκταση της Ελλάδας, ποιός επιχειρησιακός σχεδιασμός επιβάλει από τον Πειραιά και πάνω, δηλαδή σχεδόν στα 2/3 της χώρας, να μην υπάρχει ένας έστω υποτυπώδης ναύσταθμος ή μία ναυτική βάση?
Πέρα από διάφορες δικαιολογίες που μπορεί ο καθένας να αναφέρει, η αλήθεια είναι ότι πάντα το βόλεμα των ψηφοφόρων ήταν αυτό που μετρούσε, ακόμη και σε τόσο ζωτικής και εθνικής σημασίας αποφάσεις.
Α) Τα πυραυλικά όπλα της Τουρκίας τα έχεις ακούσει; αν τα έχεις ακούσει, καταλαβαίνεις γιατί δεν υπάρχει αεροδρόμιο της ΠΑ με πολεμικά αεροπλάνα.
Β) Γιατί πρέπει να υπάρχει Ναύσταθμος στην Βόρειο Ελλάδα; Ποιο το επιχειρησιακό όφελος;
Αντιπαρέρχομαι της ειρωνείας για να σου απαντήσω:
Α) οι πύραυλοι της Τουρκίας δεν υπήρχαν το 1936-40 που ξεκίνησε ο Άραξος, ούτε το 1955 που ξεκίνησε η Ανδραβίδα… Υπήρχαν όμως στελέχη με καταγωγή από την ευρύτερη περιοχή που πιθανόν έπρεπε να βολευτούν.
Με βάση το βεληνεκές που ανακοινώνουν οι απέναντι και κάποιους χάρτες με στόχους που μπορούν να πλήξουν, η Τανάγρα, η Κρήτη και η Αγχίαλος πιθανόν να βρίσκονται εντός βεληνεκούς. Η βελτιωμένη έκδοσή τους θα έχει λένε ακόμη μεγαλύτερο βεληνεκές. Συνεπώς τι πρέπει να κάνουμε? Να κλείσουμε τις μονάδες και να τις πάμε στην Πάτρα? Και άμα η Πάτρα μπει στο βεληνεκές της μεθεπόμενης έκδοσης τι θα κάνουμε? Θα τις στείλουμε στην Ιταλία?
Αντιβαλλιστική προστασία,διασπορά κ.α. είναι ένα μέρος της λύσης.
Βέβαια, σήμερα που μιλάμε, τα Ιωάννινα και άλλες πόλεις της Β – Β.Δ. Ελλάδος με αεροδρόμιο εξασφαλίζουν αυτό το στρατηγικό βάθος που υπονοείς, αλλά μάλλον δεν εξυπηρετούν…
Β) Με βάση την απάντηση που έδωσες στο Α θα πρέπει ο ναύσταθμος της Σαλαμίνας να κλείσει αφού θα βρίσκεται σε λίγο-εάν δεν βρίσκεται ήδη- στο βεληνεκές των πυραυλικών όπλων των απέναντι. Άρα ποιο το επιχειρησιακό όφελος να βρίσκεται εκεί?
Το ένα αεροδρόμιο δημιουργήθηκε για να αντιμετωπίσουμε την Ιταλική απειλή και το άλλο γιατί ήταν Νατοϊκή Απαίτηση. Τα των στελεχών είναι δικά σου συμπεράσματα.
Η Αττική έχει την πιο βαριά ΑΑ άμυνα στην Ελλάδα. Προστατεύει Ναύσταθμο, αεροδρόμια και σημαντικές υποδομές όπως Διυλιστήρια. Επίσης δεν είναι εντός βεληνεκούς Εχθρικού πυροβολικού τουλάχιστον προς το παρόν. Αν αλλάξει κάτι θα γίνουν εκσυγχρονισμοί των ΜΙΜ-104.
Ο ναύσταθμος δεν μπορεί να μετακινηθεί, ούτε να δημιουργηθεί νέος που προτείνουν πολλοί, γιατί πολύ απλά, το ξεχνάτε όλοι, δεν υπάρχει χρήμα ούτε για τα βασικά.
Τότε να βάλουν Α/Α ομπρέλα και στον Βόλο ή την Λάρισα. Πόσες ώρες θέλει το αποβατικό ή το ελικόπτερο από τον Βόλο για Λέσβο, Λήμνο ή Χίο και πόσες ώρες από την Σαλαμίνα?
μην είσαι απόλυτος για θέματα που δεν γνωρίζεις.
Οι μείζονες αεροπορικές βάσεις είναι από τη Λάρισα και κάτι γιατί κατασκευάστηκαν σε μια εποχή που υπήρχε η απειλή του Συμφώνου της Βαρσοβιας και τα αεροδρόμιο έπρεπε να είναι εκτός της buffer zone. Το να κατασκευαστούν νέα αεροδρόμιο με πολεμικές προδιαγραφές για να ικανοποιήσουν την επιθυμία είναι μια εξαιρετικά ακριβή υπόθεση…
Αυτό που λέτε με την πολιτική δεν το καταλαβαίνω. Έχετε εντονότατη πολιτική άποψη, κατά την άποψη μου περισσότερη από όσο θα έπρεπε σαν περιοδικό του ειδικού τύπου και γενικότερα, αλλά αυτό είναι μια άποψη. Πάντως την πολιτική σας ζέση για την διεθνή πολιτική θα μπορούσατε να την επεκτείνετε και για την εσωτερική πολιτική.
Δεν καταλαβαίνω στην τελική πως διαχωρίζετε το γεγονός ότι έχετε ισχυρότατη άποψη για τα διεθνή ζητήματα και τον γεωπολιτικό προσανατολισμό της χώρας αλλά δεν αγγίζετε την εσωτερική πολιτική. Η πολιτική είναι μία και αλληλένδετη σε πολλά επίπεδα και βάζετε και εσείς εδώ και δεκαετίες το λιθαράκι σας. Δε μιλάω για μικροκομματισμό ελληνικού τύπου αλλά για την πολιτική με την αριστοτελική έννοια.
Εφόσον μπλέκετε με την πολιτική, αφού το κάνετε που το κάνετε, κάντε το ολοκληρωμένα. Eίναι και πιο δίκαιο και για τους αναγνώστες σας. Δείτε το και έτσι.
Πολύ σωστό το σχόλιο, δεν γίνετε να σχολιάζεις μια τόσο σημαντική απόφαση για τις Ε.Δ. και να το κάνεις λέγοντας πως η κριτική σου αυτή δεν έχει μέσα της πολιτική χροιά-κριτική. Το άρθρο αφήνει ξεκάθαρα αιχμές και σε στελέχη των Ε.Δ. και σε πολιτικά πρόσωπα, απλά το κάνει προσεκτικά όπως μας έχει συνηθίσει τόσα χρόνια η Π&Δ. Τώρα η άρνηση ότι δεν μπλέκονται με την πολιτική.. δεν νομίζω ότι πείθει και πολλούς πλέον, άλλωστε οι αποφάσεις για το μέλλον των Ε.Δ. τα επόμενα χρόνια θα είναι ξεκάθαρα πολιτικές και ας μην αρέσει σε πολλούς, σίγουρα θα βασιστούν στο τι θέλουν οι Ε.Δ. αλλά οι αποφάσεις θα είναι πολιτικές εντός και εκτός Ελλάδας.
Καλύτερα έτσι, γιατί θα χαθεί η εστίαση στην επιχειρησιακή διάσταση του θέματος, και με τα σχόλια η συζήτηση θα εκτραπεί σε μικροπολιτική. Θα αρχίσει κάποιος, οι άλλοι που δεν το είχαν σκοπό θα ακολουθήσουν από αμυντικό αντανακλαστικό, και στο τέλος μόνο για το επιχειρησιακό δεν θα συζητούμε.
Για το Βόρειο Αιγαίο σίγουρα πιο κοντά είναι η Μαγνησία, για το Νότιο Αιγαίο όμως όχι.
Τώρα που θα ήταν καλύτερα δύσκολο να απαντηθεί γιατί πολύ παράγοντες παίζουν ρόλο, ένας από αυτούς και τα ZUBR, που και αυτά επιχειρησιακά μάλλον έχουν αραχνιάσει…
Γενικώς πάσχει από αυτονομία η μονάδα, καλά τα ZUBR και λοιπά, αλλά η μονάδα πρωτίστως θέλει αγέλες με σκάφη ταχυκίνητα κατά την άποψη μου και η πλέον ιδανική λύση θα ήταν τα φιλανδικά Watercat, ιδίως το νεότερο μέλος M22 AMC.
Αυτά μαζί με ελικόπτερα προσφέρουν μια σχετικά ταχυκίνητη μεταφορά τους… τώρα αν μιλάμε για κλασική απόβαση πρέπει να γίνουν πάρα πολλά ακόμα, στην πλέον εξαιρετικά δύσκολη και απαιτητική αποστολή απόβασης σε εχθρική ακτογραμμή.
Εξαιρετικό σκάφος το M22 AMC αλλά μόνο για την τελική φάση της απόβασης θα μπορουσε να χρησιμοποιηθεί και προφανώς όχι για να διασχίσει το Αιγαίο και μάλιστα σε αριθμούς. Δεν υπάρχει σωστή η λάθος επιλογή τοποθεσίας για τους πεζοναύτες γιατί δεν υπάρχει ολοκληρωτικός σχεδιασμός για τον τρόπο χρησιμοποίησης αυτής της μονάδας. Οι ασκήσεις Αιγειαλός είναι για γέλια με τον τρόπο με τον οποίο διεξάγονται και για αυτό οι πεζοναύτες έχουν εγκαταληφθεί στην μοίρα τους, ως προς τον εξοπλισμό τους. Πιο θετικά θα έβλεπα την τοποθέτηση ενός τάγματος σε ένα κεντρικό νησί όπου με την συνοδεία πλοίου του Π.Ν, να μπορούσε να είναι πάντα σε επιφυλακή. Βέβαια κανένα σημερινό πλοίο του Π.Ν δεν μπορεί να προσφέρει σε αυτόν τον ρόλο, αλλά στην αγορά υπάρχουν σχέδια πλοίων που θα αποτελούσαν την ιδανική επιλογή. Μερικά απο αυτά είναι το fassmer FPV90 ή το Crossover 131 Amphibious της DAMEN, φυσικά με τροποποίησεις. Με λίγα λόγια ας επιλέξουμε το πως θα τους χρησιμοποιήσουμε και αφού τους εξοπλίσουμε κατάλληλα, τότε η επιλογή εγκατάστασης θα παρουσιαστει μόνη της.
Γιατί ειναι για την τελική φάση τα M22 AMC;
Υπάρχουν δεκάδες μικρονήσια καταρχήν που είναι τα μόνα που μπορούν γρήγορα αποβιβάσουν κόσμο διασχίζοντας ακόμα και το Αιγαίο.
Ο σχεδιασμός μπορεί να γίνεται κάτω από την καθοδήγηση ιπτάμενων ραντάρ όπου μπορεί να εντοπίζει ενδεχόμενες απειλές.
Απόβαση με αρματαγωγά κάνει κρά από δεκάδες μίλια και προφανώς έχει μηδενικό αιφνιδιασμό…
Γενικότερα βέβαια είναι τεράστια η γκάμα αποστολών που καλείται να διεκπεραιώσει η μονάδα, συνεπώς ανάλογα πρέπει να προσαρμόζεται και ο εξοπλισμός της.
Μπορεί να μην το θυμάσαι αλλά ένα Τάγμα για κάποια χρόνια έδρευε στην Σύρο.
Θυμάμαι το στρατόπεδό τους πάνω από μια υπέροχη παραλία στην Ποσειδωνία!
Αποστολή απόβασης σε εχθρική ακτή δεν είναι στα σχέδια των Ελλήνων πεζοναυτών. Σε φιλική ή έστω ελεύθερη ακτή θα πάνε μόνο
Δεν θα μπορούσε το ΠΝ να έχει μερικά ταχύπλοα τύπου καταμαράν (βλέπε World Champion Jet), για τις ανάγκες των πεζοναυτών;
Κατατοπιστικό το άρθρο. Φαίνεται ότι ζούμε ένα ιδιότυπο μεσαίωνα: κάποτε αλλαξοπιστούσαν γιατί έτσι έπρεπε. Σήμερα το νέο Ευαγγέλιο είναι το “Μειώστε τα κόστη κι ας πουλήσετε το νεφρό σας-γιατί έτσι πρέπει”.
Για τα επαρχιακά ΑΕΙ, μην παίρνετε και όρκο για αυτά που γράφετε. Μπορεί τα κριτήρια διανομής των τμημάτων και Πανεπιστημίων να ήταν ψηφοθηρικά αλλά δεν ήταν και λύση να σπουδάσουν όλοι στα Βαλκάνια ή στα τριτοτέταρτα της Αγγλίας (=εξαγωγή συναλλάγματος). Άλλωστε, με κάποιες γραφικές εξαιρέσεις πολλά επαρχιακά Πανεπιστήμια είναι μακράν πιο αποδοτικά από αυτά του Κέντρου. Κάτι σαν τις σκοπιές του ΠΝ που λέτε παραπάνω.
“αν χρειαστούν τα αρματαγωγά, αυτά θα πλεύσουν από την εσωτερική πλευρά της Εύβοιας, υπό την κάλυψη της αντιαεροπορικής ασπίδας της ΠΑ.”
Η μόνη μου ένσταση στο εξαιρετικό άρθρο σας είναι εδώ. Η εσωτερική πλευρά της Εύβοιας, γνωστή και ως Βόρειος Ευβοϊκός και Νότιος Ευβοϊκός Κόλπος, είναι μια πρώτης τάξεως τοποθεσία για ενέδρα υποβρυχίων. Οι απέναντι έχουν αρκετά υποβρύχια, όχι σαν εμάς, άνετα θα διαθέσουν ένα απο αυτά για να βυθίσουν μερικά αρματαγωγά.
Δεν ισχύει αυτό, ευτυχώς
Σωστή παρατήρηση. Να πάνε τα αρματαγωγα στο Βόλο αν θέλουν ετοιμότητα κ σωστή δουλειά. Ήρθε η ώρα να καταλάβουν ότι το μέλλον λέγεται αεροναύσταθμος!!!
μήπως θα ήταν καλύτερα όλο το απαρχαιωμένο πεζικό να μεταβληθεί σε σώμα πεζοναυτών ;
μήπως ετσι θα εχουμε καλύτερα εκπαιδευμενο προσωπικό έστω και για το λίγο χρόνο που υπηρετούν οι κληρωτοί και την ώρα που θα χρειαστούμε την βοήθεια των πεζοναυτών να βρίσκονται στο μέρος που χρειάζονται
Αρχικά να πούμε ότι οι πεζοναύτες στις περισσότερες χώρες, για να μην πω σε όλες, είναι ή κλάδος των ενόπλων δυνάμεων ή μονάδα του πολεμικού ναυτικού, εμείς πρωτοτυπήσαμε άλλη μια φορά τοποθετώντας στους, μαζί με τους καταδρομείς στον στρατό ξηράς, λες και ο φυσικός τους χώρος είναι τα βουνά και τα λαγκάδια και το τραγικό είναι ότι όλοι στην ουσία είναι πεζικό αν και έχουν ξεχωριστή διεύθυνση στο ΓΕΣ και ναι έχει σημασία το πως είναι οργανωμένες οι ένοπλες δυνάμεις μιας χωράς, για λογούς γραφειοκρατίας που αν και ακούγετε αστείο την ώρα που θα τις χρειαστείς δεν θα γελάσεις, όσοι θυμούνται το 96 ξέρουν τι λέω. Όσο για την μετακίνηση τους από τον Βόλο, πιστεύω ότι είναι αυτονόητο ότι πρέπει να είναι όσο πιο κοντά στις μονάδες επιφανείας που θα τους μεταφέρουν, άλλα εν έτει 2019…. ΑΒΑΚ; Ταξιαρχία είναι και σίγουρα δεν θα αποβιβαστούν στην τουρκια όπως οι σύμμαχοι στη νορμανδία. Από το 2003 ακούω και διαβάζω για AAV-7 16 χρόνια πέρασαν και ακόμα τα ίδια άρθρα διαβάζω με τη μόνη διαφορά στην ημερομηνία, πότε θα ασχοληθεί ένας υπαμ σοβαρά με τις ένοπλες δυνάμεις; Μια αρβύλα είπαν να βγάλουμε και τα χάλια τις είναι γνωστά, άραγε πότε θα χρεώσουν τις ψηφιακές παραλλαγές, τα ΜΑΠ, FAST διόπτρες στα στελέχη και τους στρατιώτες, ποιος ο λόγος να τα έχεις από την στιγμή που δεν αφήνεις αυτούς, για τους οποίους τα αγόρασες να τα χρησιμοποιούν καθημερινά ώστε να εξοικειωθούν, και τα έχεις μόνο για φωτογραφίες; Όταν θα είναι αργά, για άλλη μια φορά, ώστε να υπάρχει σύγχυση πάλι και να γελάει ο κόσμος εις βάρος μας; Τραγική η αποτυχία σας κύριοι πρώην και νυν υπαμ.
ΓΙΑΤΙ ΜΗΝ ΜΕΤΑΦΕΡΘΟΥΝ ΤΑ ΑΡΜΑΤΑΓΩΓΑ + ΑΕΡΟΣΤΡΩΜΝΑ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ΣΕ ΜΟΝΙΜΗ ΒΑΣΗ ;
Γιατί δεν είναι δυνατόν να πάρουν μετάθεση τα στελέχη του ναυτικού, οπουδήποτε αλλού πλην της Κρήτης και του Πειραιά…. Τι θέλεις τώρα να πάνε στον Βόλο και να ζητάνε και επίδομα παραμεθορίου? 🙂 🙂 🙂
Χρήματα έχει η Ελλάδα για να κατασκευαστεί ένας Ναύσταθμος στον Βόλο, την στιγμή που δεν υπάρχουν χρήματα για εκπαίδευση, συντήρηση, εκσυγχρονισμούς και αγορά όπλων για τον Στόλο. Και στην τελική γιατί όλη αυτή η φασαρία; γιατί φωνάζουν οι μαγαζάτορες, αυτοί που νοικιάζουν σπίτια στον Βόλο αλλά και οι Στρατιωτικοί που κατάγονται από την περιοχή, έχουν βάλει βύσμα και είναι μόνιμοι στον Βόλο και δεν θέλουν ξαφνικά να μετακομίσουν στην Αθήνα;
Ακούω και τα κουλά για την προστασία εγκαταστάσεων στην περιοχή και τρελαίνομαι. Είναι δυνατόν να δεσμεύεται ένας σχηματισμός ταχείας αντίδρασης γιατί δεν μπορούν να βγάλουν σκοπιές διάφορες μονάδες της ΠΑ και του ΕΣ στην περιοχή; μήπως δεν μπορούν να βγάλουν τις απαραίτητες σκοπιές γιατί είναι εμπλοκή εξοδούχοι οι οπλίτες γιατί είναι βύσματα;
Ήταν πραγματικά άστοχο αυτό με τις σκοπιές που δεν βγαίνουν. Σε περίοδο που οι ανάγκες φύλαξης μειώνονται εύκολα με εγκατάσταση CCTV και άλλων αισθητήρων.
Εγώ με τη σειρά μου θα ρωτήσω τότε γιατί να υπάρχουν αρματαγωγά αφού μια χαρά βολεύονται όλοι όπως είναι, είτε με πολιτικά οχηματαγωγά ή με ελικόπτερα; Υπάρχουν για τη μεταφορά κάθε λογής υλικού ή ανθρώπινου δυναμικού εν καιρώ ειρήνης ή εν καιρώ πολέμου; Κάτι λοιπόν δεν κολλάει με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις, με τις δυνατότητες αλλά και τους εκάστοτε συλλογισμούς.
Οι μόνοι που βολεύεται με την υπάρχουσα κατάσταση, είναι αυτοί που φωνάζουν. Στελέχη που κατάγονται από την περιοχή και υπηρετούν/σαν στην μονάδα και διαρρέουν διάφορα, μαγαζάτορες, άνθρωποι που νοικιάζουν σπίτια σε στρατιωτικούς και φυσικά τοπικοί βουλευτές και λοιποί πολιτικοί που θέλουν να ικανοποιήσουν όλους τους παραπάνω που θα χάσουν κάτι.
Καλησπερα. Χρονια Πολλα και Χριστος Ανεστη.
Αυτα που αναφερετε ειναι λογικα αλλα αν τα δουμε υπο το πρισμα της πραγματικοτητας τοτε δυστηχως ολα ειναι μη πραγματοποιησημα.
-Για τα Zubr τα λετε και εσεις. Δεν υπαρχει λογος να επεκταθουμε.
-Για τα Ιασων…Και να τα χαριζαμε δεν θα τα επερνε ουτε δικτατορια τριτοκοσμικης χωρας.Υπαρχουν πολυ καλητερες επιλογες.
-Για τα πλοια της τοπικης ακτοπλοΐας(Λιμανιου Βολου). Συγνωμη αλλα μαλλον δεν γνωριζετε για τι “διαμαντια” μιλατε.Αν με τα Ιασων οι πεζοναυτες δεν εχουν πιθανοτητα να φτασουν στον προορισμο τους..με αυτα δεν εχουν πιθανοτητα να φτασουν στην εξοδο..οχι του Παγασητικου…ουτε του λιμανιου του Βολου.
Οποτε αν οι Πεζοναυτες θα μεταφερθουν στα νησια με ποσταλια…τοτε καλως η κακως τα πλεον συγχρονα και γρηγορα πλοια ειναι στον Πειραια.Αν τωρα πρεπει να περιμενουν στον Βολο την νηοπομπη…αστα βραστα…
-Για τα ελικοπτερα.Αντε να δουμε τι θα πρωτοκανουν αυτα τα ελικοπτερα.Που ειναι και στην αιχμη της τεχνολογιας μεταξυ αλλων.
Η μονη λογικη λυση λοιπον ειναι σε περιπτωση που παει να γινει το “μπαμ” οι πεζοναυτες να ειναι ηδη στις περιοχες ενδιαφεροντος η στην χειροτερη να ειναι στον δρομο προς τα εκει.Με τα μεσα που διαθετουμε οποιαδηποτε αλλη επιλογη θα ειναι απλα καταστροφικη.
καλησπερα αποροιες εχω μιας κ δεν τα ξερω τοσο καλα, α) αφου η μοναδα πεζοναυτων ειναι στο βολο κ μαλιστα υπαρχουν γυρω στρατιωτικα αεροδρομια αντιπυραυλικη ομπρελα γιατι να την παρουν απο εκει κ να μην την ενισχυσουν φτιαχνωντας μια ναυτικη βαση για τα πλωτα μεσα της οποια ειναι αυτα? β) εαν κρινεται απαραιτητο κ με σχεδιασμο δεν μπορουν να δημιουργησουν μια αλλη μοναδα αντιστοιχα στην κρητη τα μεγαρα η οπου αλλου? γ) οι πεζοναυτες οπως κ οι ειδ.δυναμεις σε ολο τον κοσμο θεωρητικα ειναι η αφροκρεμα του στρατευματος τους παρεχουμε ολα τα μεσα? εχουν εκσυγχρονιστει η σε κανα τσαφ θα κλαιμε?
Α)H AA Άμυνα στην περιοχή του Βόλου περιορίζεται στο Βέλος και σε κάποιο/α Crotale για την ΠΑ και σε RH-202 & FIM-92 στον ΕΣ. 1) με τι χρήματα θα φτιάξουμε Ναύσταθμο στον Βόλο όταν ζοριζόμαστε να αγοράσουμε τορπίλες, να εκσυγχρονίσουμε τις ΜΕΚΟ, να βγάλουμε παραπάνω από 1-2 φρεγάτες για περιπολία στο Αιγαίο;
Β) δεν ξέρω αν το έχεις πάρει χαμπάρι αλλά η υποεπάνδρωση σπάει τζάμια στον ΕΣ. Με τι προσωπικό θα φτιάξουμε ακόμη 2 ΤΑΞ Π/Ν;
Γ) Οι Π/Ν είναι εξοπλισμένοι όπως και οι υπόλοιπες ειδικές δυνάμεις, με εξοπλισμό της δεκαετίας του 80/90 με ελάχιστα υλικά από το 2000.
Παρολο που θεωρω ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ να ειναι οι μοναδες πλησιον στα μεσα μεταφορας τους (αλλιως να στειλουμε τη 2α ΜΑΛ στη Λαμια) να συμπληρωσω οτι η ΑΑ στη περιοχη του Βολου δεν περιοροζεται στα πιο πανω αλλα ΒΑΣΙΚΑ την εχει αναλαβει η Αγχιαλος και τα Πατριοτ της Σκυρου….Δεν τα λες και λιγα…
ok το καταλαβαινω για την υποεπανδρωση αλλα για τα οικονομικα ας κοψει το κρατος το κεφαλι του δεν νομιζω να ειναι τοσο ακριβα ποια ο εξοπλισμος των ειδ.δυναμεων οπως και οι τορπιλες που αναφερεις,οσο για το ναυσταθμο δεν νομιζω να μπορουμε να κανουμε και τη σουδα στο βολο αλλα κυριως για τα πλωτα μεσα που χρειαζωνται εκει( αν ειναι μονο τα ζουμπρ δεν ξερω αλλα μονο για αυτα πχ εναν χωρο ασφαλειας μπορουν να φτιαξουν.)
Εδω κωλώνουν να φτιάξουν εγκαταστάσεις μέσα στον Ναύσταθμο για όλη την Ταξιαρχία, θα έχουν χρήματα για να φτιάξουν θέσεις για τα ΠΤΜ στον Βόλο;
αχρηστοι πολιτικοι κ σε αυτο εμεις φταιμε.
εξαιρετικα ενδιαφεροντα τα προβληματα που θιγετε.
Θα ηθελα να θιξω καποιες πτυχες:
1ο θεμα: Ισως θα επρεπε πρωτα να ανατωτηθουμε για το εαν οι πεζοναυτες θα επρεπε ή οχι να αποτελουν τμημα μιας «αλφα» δυναμης αμεσης επεμβασης ή το 2ο κλιμακιο αυτης ή καποιας αλλης για μια «βητα» αποστολη. Οι λεγομενοι «νεκροι χρονοι» με τα σημερινα δεδομενα δεν τους ευνοουν να συμμετεχουν απο την πρωτη στιγμη.
2ο θεμα: Το κυριο και βασικο μεσο μεταφορας για τις αμφιβιες επιχειρησεις ειναι τα αρματαγωγα «Ιασων» και τα “Zubr” για τα οποια το καθεστως ετοιμοτητας προς εκτελεση μιας αποστολης αυτων των τελευταιων των οποιων παραμενει αγνωστο. Τα μεσα μεταφορας εδρευουν στην Σαλαμινα, στον πολυ γνωστο ναυσταθμο! Για καποιο αδιανοητο λογο, εδω και πολλες δεκαετιες απο την στιγμη που οι πεζοναυτες ειδαν να τεμαχιζονται οι μοναδες τους οπως το σαλαμι μεταξυ των διαφορων πολεων της κεντρικης ελλαδας, η εννοια της ετοιμοτητας προς αναληψη αποστολων μεσα σε ενα βραχυπροθεσμο διαστημα προκαλουσε πολλα ερωτηματικα.
Τωρα, ξαφνικα, για καποιον λογο τεθηκε ενα θεμα σαν εκεινο με το οποιο εχετε αναφερθει σε περισσοτερες απο μια φορες και που αποτελει στην ουσια μια προσπαθεια να συμμαζευτουν ολα οσα δεν συνεβησαν τα προηγουμενα 30 με 40 χρονια και να εξορθολογιστει καπως και η διοικητικη μεριμνα, που υπεφερε ουκ ολιγο, οταν ακους για Ναυσταθμο Σαλαμινας, Βολο και Χαλκιδα ταυτοχρονα (!) (και σκεφτητε οτι την δεκαετια του ’90 θελανε να στειλουν για μετεγκατασταση και ολοκληρο Ταγμα στην Αρτα!) , λογος για τον οποιο εαν υπηρχε καποιος εξορθολογισμος δεν θα εβλαπτε καθολου και το λιγοστο διαθεσιμο βαλαντιο που ηταν απο παλια, ειναι και (θα) εξακολουθει να παραμενει πολυτιμο!
Απο εκει και περα εαν για τον «αλφα» λογο θα επρεπε να ειναι ο Βολος που να παιζει το ρολο του «καλαθιού» που μπαινουν ολα τα «αυγα», ή η Χαλκιδα ή ο Αυλωνας, ή ο Ναυστοθμος (δηλαδη η Ελευσινα που ειναι απεναντι) ειναι μια αλλη ιστορια.
Για μια σειρα απο λογους επιλεχτηκε τελικα ο Αυλωνας και οχι η Ελευσινα, αλλα ολα «παγωσαν» προσφατα!
Αλλα το κυριο ζητημα ειναι και παραμενει:
1ο) Μπορουν οι πεζοναυτες να αποτελεσουν τμημα μιας δυναμης αμεσης αντιδρασης οταν η ποιο κοντινη μοναδα τους (μονο Πεζικο και χωρις ΜΒΤ και πυροβολικο) βρισκεται στην Χαλκιδα που απεχει καποιες ωρες απο τον ναυσταθμο;
2ο) Ποσα 24ωρα νωρητερα ειναι απαραιτητο να υπαρξει ενας συναγερμος για να προετοιμαστει ετοιμοπολεμο ενα τακτικο συγκροτημα Ταγματος που να περιλαμβανει ΟΥΜΑ με Leo1A5 και Πρβ με Μ-109 (μονο ο Βολος εχει την δυνατοτητα να το επιτυχει) και να επιβιβαστει στα «Ιασων» ή/και σε καποιο/-α απο τα “Zubr”;
3ο) Αμεσα συνδεδεμενο με το προηγουμενο: ποιο ειναι το λεγομενο «νεκρο» χρονικο διαστημα που θα περασει πρωτου αυτο το Τακτικο συγκροτημα να μπορεσει να πλευσει απο την εδρα του (διαλεγετε και περνετε οποια θελετε) για εναν «αλφα» προορισμο σε οποιαδηποτε περιπτωση τοσο με τα σημερινα δεδομενα οσο και με τα διαφορα σεναρια που εχουν εμφανηστει;
θα επιστησω την προσοχη στο οτι οι BAe/Iveco με το “Superav” κερδισαν τον διαγωνισμο αντικαταστασης των AAV7A1:
“On 19 June 2018, the Marine Corps announced that BAE Systems had been selected to deliver vehicles for the ACV 1.1 program to begin replacing the Amphibious Assault Vehicle; 30 low-rate production vehicles will be built with deliveries beginning in late 2019. The Marine Corps plans to buy 204 ACV 1.1 vehicles in this first phase of the effort with initial operating capability planned for early 2020, fielding in late 2020, and full operational capability scheduled for 2023.”
https://en.wikipedia.org/wiki/Iveco_SuperAV
Μια και έγινε αναφορά τόσο στο άρθρο, όσο και στα σχόλια, μια σύντομη παρατήρηση για το θέμα των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ ανά τη χώρα:
Το πρόβλημα δεν είναι ότι “έβλαψε την ανάπτυξη”, αλλά ότι στέρησε πολύτιμους πόρους από την ίδια την ανώτατη παιδεία. Αν θέλεις να έχεις Πανεπιστήμια (και όχι ΙΕΚ πολυτελείας, όπως κατά πάσα πιθανότητα θα είναι τα μελλοντικά “ιδιωτικά” και πολλά από τα ήδη υφιστάμενα δημόσια), δεν θέλεις απλά διδάσκοντες και διδακτήρια, αλλά ερευνητικές υποδομές, βιβλιοθήκες, ακαδημαϊκή ζωή, αίσθηση του ανήκειν σε ακαδημαϊκή κοινότητα, συνέργειες συναφών τμημάτων κλπ. Αυτά έχουν κόστος. Δεν επιτυγχάνεις κρίσιμες οικονομίες κλίμακος κάνοντας το ίδιο πράγμα πολλές φορές ανά την Ελλάδα, αλλά κάνοντας λίγα και καλά πανεπιστήμια, με άριστες ερευνητικές υποδομές. Ή κάνεις, εναλλακτικά, πασαλείμματα παντού …
Μοναδική περίπτωση που συγχωρούνται εξωακαδημαϊκά κριτήρια είναι η τόνωση της πολιτιστικής παρουσίας αλλά και η πληθυσμιακή ισορροπία σε εθνικώς ευαίσθητες περιοχές, πράγμα που έχει επιτευχθεί (και τίθεται εν αμφιβόλω με επιπολαιότητες όπως η τέταρτη νομική σχολή στην Πάτρα …), και μάλιστα χωρίς εκπτώσεις στο ακαδημαϊκό επίπεδο.
Όσο για το θέμα της έλκυσης αλλοδαπών και των διδάκτρων, η πικρή αλήθεια είναι ότι σπάνια έχει λόγο κάποιος να μην πάει στη Βρετανία ή στη Δυτική Ευρώπη (δεδομένου ότι και εδώ και εκεί η διδασκαλία θα είναι στην αγγλική). Η σχετική ακαδημαϊκή αγορά που διεκδικεί η Ελλάδα είναι ένα μικρό niche, και μάλιστα στις επιστήμες που δεν απαιτούν δημιουργία πολυέξοδων υποδομών (όπως είναι ιδίως η Ιατρική): Π.χ. φοιτητές από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες σε part time μεταπτυχιακά προγράμματα για εργαζομένους. Εδώ υπάρχουν πράγματι νησίδες αριστείας (όπως το περίβλεπτο μεταπτυχιακό διεθνούς εμπορικού δικαίου του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος στη Θεσσαλονίκη), αλλά έχουν να κάνουν προπάντων με ορισμένες προσωπικότητες διεθνούς ακτινοβολίας που τις οργανώνουν και μπορούν να ελκύουν ως διδάσκοντες σημαντικούς επιστήμονες, παρά με διαρκή χαρακτηριστικά. Οπωσδήποτε, βοηθά και το ότι τα δίδακτρα είναι σχεδόν τα μισά της Αγγλίας (σε Γερμανία και Ολλανδία είναι βέβαια δωρεάν, πλην ορισμένων υπερενταντικών και επαγγελματικού προσανατολισμού ακριβοπληρωμένων προγραμμάτων).
Σωστά τά λές , καί σε πολύ ωραία γλώσσα , οπότε αντί να προσδιορίσω τόν εαυτό μου σάν αδαή , θα τόν πώ ενδεδυμένο τήν άγνοια , αλλά φέρνοντσς μιά αμφιβολία στην πρόταση σου “Όσο για το θέμα της έλκυσης αλλοδαπών και των διδάκτρων, η πικρή αλήθεια είναι ότι σπάνια έχει λόγο κάποιος να μην πάει στη Βρετανία ή στη Δυτική Ευρώπη ” , θα υπέθετα ότι έχουμε ήδη ένα προιόν πού πουλάμε , τήν αρχαιότητα , οπότε μάλλον θα είναι βάσιμη η άποψη ότι σπουδαστές φιλοσοφίας , ιστορίας κλπ θά έκαναν τούμπες να έρθουν στό mothership , άν θα μπορούσαμε να προσφέρουμε κάτι αξιόλογο βέβαια . Το ίδιο πάνω , κάτω , θα ίσχυε και με άλλα “προιόντα'” τής χώρας , τήν πολυπικοιλότητα τού περιβάλλοντος , την “σεισμοπάθεια¨ , γενικά “τα αρχαία μας τα κάλλη ¨πού λέει και το τραγούδι είναι ίσως η κληρονομιά κακών κληρονόμων .
Σαν καληνύχτα , μαζί με τήν θύμηση καταστροφών , πού είναι στο χέρι μας ( είναι ? ) να μήν επαναληφθούν
https://www.youtube.com/watch?v=XCLjer-Qfp0
Πολύ πειστικό. Ομολογώ ότι είχα στο νου μου προπάντων νομική, οικονομικές και κοινωνικές επιστήμες (η πρώτη βέβαια με την ιδιαιτερότητα ότι το δίκαιο είναι εν πολλοίς εθνικό φαινόμενο, ακόμη και στην εποχή μας, πέραν ορισμένων κλάδων). Και όντως, τα τμήματα φιλολογίας, αρχαιολογίας κλπ έχουν επίπεδο (αν και βέβαια ποτέ η Ελλάς δεν ανέδειξε έναν von Willamowitz-Möllendorf ή έναν Chadwick …), ενώ και στα τμήματα γεωλογίας, πολιτικών μηχανικών κλπ υπάρχει αξιοσημείωτο εξπερτίζ λόγω πικρών ιδιαιτεροτήτων του τόπου μας. Φυσικά, και άλλες σχολές παγκοσμίου επιπέδου, ιδίως στο Μετσόβειον, κατά παράδοση “σημαιοφόρο” της ανώτατης εκπαίδευσης.
Αλλά: Φοβούμαι ότι το θέμα των ξενόγλωσσων προγραμμάτων και του εμπορίου της εκπαίδευσης αντιμετωπίζεται στην Ελλάδα με τον τρόπο που αντιμετωπίζονταν κάποτε ο δρόμος που θα περάσει από το χωριό κλπ.: Ως αρπαχτή. Και εξηγούμαι: Η Βρετανία πωλεί εκπαίδευση, αλλά δεν καταστρώνει ειδικό πρόγραμμα. Όλοι διδάσκουν στη γλώσσα τους, αυτό που θα δίδασκαν έτσι κι αλλιώς. Εδώ, πολλές σχολές έχουν αποψιλωθεί πλήρως από προσωπικό, ήδη λειτουργούν με το 50% των καθηγητών που είχαν προ κρίσεως, με τάση προς το 25%. Αυτοί, χωρίς διοικητικό προσωπικό (κατά μέσο όρο ένας υπάλληλος ανά 15 καθηγητές) διδάσκουν πλήρες προπτυχιακό, δωρεάν μεταπτυχιακό στην Ελληνική, ασκούν διοικητικά καθήκοντα λίαν χρονοβόρα, επιβλέπουν διπλωματικές και διδακτορικές, και το σημαντικότερο, πράγμα που παροράται, (πρέπει να) κάνουν και έρευνα, και να έχουν διεθνή παρουσία και επαφή με την κίνηση της επιστήμης και των ιδεών διεθνώς. Τα “εξτραδάκια” (αμοιβόμενα ειδικά μεταπτυχιακά, ξενόγλωσσα και μη) μοιραία αποβαίνουν εις βάρος των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών των φοιτητών μας. Δεν θα ένοιωθα άνετα αν ήξερα ότι αγράμματοι απόφοιτοι θα μου χτίσουν την οικοδομή ή θα με εκπροσωπήσουν στα δικαστήρια, επειδή η Πολιτεία εξωθεί τους καθηγητές να κάνουν ξενόγλωσσα μαθήματα για να “φέρουν συνάλλαγμα” … Όλα απαιτούν ένα μίνιμουμ υλικών και ανθρωπίνων πόρων, και όταν υπάρχει έλλειψη, τότε πρέπει να τίθενται προτεραιότητες. Και αυτές είναι να σπουδάσουν σωστά την επιστήμη τους τα παιδιά μας, κατά την ταπεινή μου άποψη, και να στελεχώσουν σωστά αύριο δημόσιες και ιδιωτικές λειτουργίες από τις οποίες εξαρτώνται ζωές και περιουσίες.
Και γιατι αντί να είναι οι μοναδες πλησίον στα μεσα μεταφοράς τους και όχι τα μεσα μεταφοράς πλησίον στις μονάδες; Πόσο δύσκολο να υπάρχει ενα αρματαγωγό σκοπούν μαζί με τα zubr στο λιμάνι του Βόλου; Και από οικονομικής άποψης , τι ειναι πιο εφικτό; να κατασκευασουμε υποδομές για αρματαγωγά στο βόλο ή να μεταφερουμε μια ολόκληρη ταξιαρχία με τον εξοπλισμό της; Μήπως οι γαλαζοαίματοι του ναυτικού δεν πρεπει να ξεβολευτούν; Ο Βόλος είναι στο κέντρο της Ελλαδας οτι και αν σημαίνει αυτο. Εχει δίπλα ελικόπτερα , αεροδρόμιο , ασφαλές λιμάνι , μεγάλους οδικούς άξονες.
Υ.Γ Αν ειναι σώφρον να μεταφερθούν στην αθήνα λόγω των πατριοτ τοτε μήπως να μεταφερουμε όλο το στρατευμα στην Αθήνα;
Υ.Γ νο 2. Μήπως αν φυγουν από τον Βόλο στρατοπεδευσει κάποιος αλλος εκει;; σε ετοιμες εγκαταστασεις; (πχ αμερικανοι;) και αν κανει για αυτούς δεν κανει για εμας;