
To Πολεμικό Ναυτικό μας ενδιαφέρεται για δυο νέα ελικόπτερα τύπου MH-60R. Για τον λόγο αυτό υπάρχει διαθέσιμο κονδύλι ύψους 180 περίπου εκ. ευρώ, το οποίο επαρκεί για την αγορά των δυο επιπλέον ελικοπτέρων, αλλά και την υπογραφή Follow On Support για τα υπόλοιπα 11, που πετούν πραγματικά χάρη στις ικανότητες των στελεχών του ΠΝ να κάνουν … μαγικά (δυστυχώς η κατάσταση είναι δύσκολη και ίσως δεν σηκώνει αστεία).
Τα MH-60R είναι ουσιαστικά εξελιγμένα S-70B, όμοια με τα δικά μας, τελείως όμως “ψηφιακά”, με κορυφαία ραντάρ, FLIR και ποντιζόμενο Sonar. Τα ελικόπτερα του ΠΝ είναι που θα αναλάβουν τον ανθυποβρυχιακό αγώνα στο Αιγαίο, καθώς τα Ρ-3Β δεν έχουν ιδιαίτερες ελπίδες επιβίωσης εντός του φλεγόμενου -σε καιρό πολέμου- αρχιπελάγους. Η πολύ δύσκολη θάλασσα, δεν επιτρέπει την αποτελεσματική χρήση Sonar από πλοία, συρόμενα ή μη. Αντίθετα, τα ποντιζόμενα από ελικόπτερα έχουν μεγάλες δυνατότητες αποκάλυψεις στόχων στο περιβάλλον του Αιγαίου. Επίσης έχουν υψηλές δυνατότητες προσβολής στόχων επιφανείας (φέρουν Penguin και Hellfire).
To πρόγραμμα θεωρείται ως ιδιαίτερα μεγάλης σημασίας για το ΠΝ, καθώς οι νέες φρεγάτες απαιτούν και αντίστοιχων δυνατοτήτων ελικόπτερα.
Κάπου εδώ θα πρέπει να πούμε πως υπήρχε η πιθανότητα εξοπλισμού των παλαιών μας S-70B6 με τον υπολογιστή βολής των εκσυγχρονισμένων Ρ-3Β, κάτι για το οποίο θα έχουμε εκτενή ανάλυση σύντομα.

Εχει εκφραστει το ενδιαφερον και η αιτηση FOS γραπτα προς τους αντιστοιχους παροχους?
Δεν το γνωρίζουμε αυτό!
Τσιμπηστε με να δω αν ονειρευομαι…επιτελους κατι κινειται και δεν μαθαινουμε μονο για σεμιναρια των ενοπλων δυναμεων και εκδηλωσεις…μακαρι να δοθει και ενα τετοιο κονδυλι ισα με 2 f35 το πολυ για τις ειδικες δυναμεις ..θα τις απογειώσει σε μεσα
Μακάρι, αλλά από την άλλη, το ίδιο ισχύει και για όλους τους κλάδους των ΕΔ…
Η αλήθεια πάντως είναι ότι για τις Ειδ.Δυνάμεις και των τριών κλάδων γίνονται διάφορες κινήσεις αθόρυβα και καλύτερα έτσι.
Πτηση , στατικα και μονιμα τοποθετημενα σοναρ δε μπορουν να αγοραστούν;
Στατικά και μόνιμα που; σε βάσεις ξηράς ας πούμε;
Σε μη επανδρωμένα σκάφη επιφανείας/υποβρύχια ή και σταθερά σε διάφορα βάθη εντός χωρικών υδάτων, όπως οι θαλάσσιες νάρκες , όπου θα μεταδίδουν στοιχεία στόχου μέσο link 16, σε πυραυλικά συστήματα asrock ξηράς.
Δεν έχουν επιχειρησιακή αξία όπως το περιγράφεται, και το κόστος θα ήταν τεράστιο. Για να καταλάβετε, συνήθως το σόναρ είναι το ακριβότερο κομμάτι ενός πλοίου, περισσότερο κι από το ραντάρ κοστίζει
Αυτο που αναφέρει ο δημητρης. Σταθερα σε βασεις και σε συγκεκριμένα και απόρρητα σημεια στο βυθο οπου θα δινουν 24 ωρες το 24 ωρο εικονα. Αν το κόστος ειναι μεγαλο ίσως καποια πατεντα με μεταχειρισμενα σοναρ
Κάτι σαν το sosus στο giuk gap ; Πολυτέλεια στις σημερινές συνθήκες.
Υδροφωνα.
νομιζζω οτι εννοουν συστημα σε στυλ sosus που νομιζω οτι ειναι οικονομικα εφικτο-τουλαχιστον για εναν δακτυλιο στις κυκλαδες
Ακόμα δεν έχω καταλάβει την δοχεία που θα κάνουν τα P-3..δινουμε 500μ για ποιο λόγο;; δεν μπορούμε να πάρουμε μη επανδρωμένα;
Αυτά τα ρημάδια τα P-3B για ποιό λόγο τα αναβαθμίζουμε με τεράστιο κόστος και όλο τα περιμένουμε και τα περιμένουμε.. Αφού δεν φτουράνε σε ένα θερμό Αιγαίο για που τα θέλουμε, μόνο για το Ιόνιο κάνουν;
Αδερφε αυτη την απορια εχω κ γω… Κ οχι τιποτε αλλο αλλα κοστισαν κ ενα σκασμο λεφτα ενω υπαρχουν ενα σωρο αναγκες.
Τα ελικόπτερα του ΠΝ είναι που θα αναλάβουν τον ανθυποβρυχιακό αγώνα στο Αιγαίο, καθώς τα Ρ-3Β δεν έχουν ιδιαίτερες ελπίδες επιβίωσης εντός του φλεγόμενου -σε καιρό πολέμου- αρχιπελάγους. Ερωτηση γιατι τα ελικοπτετρα θα εχουν μεγαλυτερες πιθανοτητες επιβιωσης σε σχεση με τα Ρ-3Β ; 2) ΤαΡ-3Β δεν θα φερουν οπλα εναντιον σκαφων επιφανειας;
Έλα ντε!!! Λέγεται και ξαναλέγεται… Δεν λέω, πάρα πολύ σημαντικά αλλ΄΄α δεν σημαίνει ότι σε πόλεμο θα βολτάρουν ελεύθερα στο Αιγαίο επειδή θα έχουν flir…
Δεν έιναι δυνατόν να απαξιώνουμε την σημασία των σύγχρονων σονάρ σκάφους και συρόενης διάταξης.
To οργανικο ε/π της Φρεγατας ειναι ακριβως αυτο…(της φρεγατας).
Λειτουργουν συνδυαστικα και οχι ανταγωνιστικα.
1) Συμφωνώ, 2) Από ο,τι έχω καταλάβει μάλλον δεν θα έχουν οπλισμό.
Παραχωρηση 2-4 μεταχειρισμενων και αναβαθμιση και των 2-4+11 με glass cocpit κτλ δεν θα ηταν πιο αποδοτικο με τα ιδια χρηματα ισως?
3 διαφορετρικα πιλοτηρια για 14 ε/π δεν ειναι λειτουργικο νομιζω…
Έχει λογική να έχουμε 3 διαφορετικές εκδόσεις του ιδίου ελικοπτέρου; δεν θα ήταν καλύτερο να αναβαθμιστούν όλα τα ελικόπτερα που έχουμε σε ένα πρότυπο;
Παρατηρω οτι ΠΑΝΤΑ υπαρχουν διαθεσιμα κονδυλια για το ΠΝ , για οτιδηποτε εκτος απο ανταλλακτικα και εχω αρχισει να εκνευριζομαι. Επισης μπραβο για την ομοιοτυπια των ΜΕΝ, 4 τυποι ελικοπτερων σε μια μινι ναυτικη αεροπορια. Αντι να δωσουν τα λεφτα για να αναβαθμιστουν και να λειτουργουν ολα στο 100%…
Υπάρχει ενδιαφέρον άραγε για την περίπτωση των Seahawks που απεσυρε το R.A.N ;
The S-70B-2 Seahawk has flown in excess of 88,000 hours across the fleet, predominately embarking in the Adelaide class and Anzac class frigates. The S-70B-2 has been operated by 816 Squadron from the type’s introduction into service some 29 years ago up until its retirement from active service on 1 December 2017.
http://www.navy.gov.au/aircraft/s-70b-2-seahawk
Καλή φάση ,ας πάρουμε και τρίτο υποτυπο του seahawk….Και 2 κομμάτια μαλιστα…Μήπως να κοιτάζαμε να πάρουμε τίποτα SH-60F/HH-60H,φθηνά, κ να γίνει κανένα σμήνος SAR για να πάρει το βάρος από τα νεότερα δικά μας ώστε να επικεντρωθούν στον ανθυποβρυχιακό αγώνα με τον πιο πλήρη εξοπλισμό που εχουν?Και με τα ρέστα ανταλλακτικά για να πετάνε όλα?
Σωστος!Λιγα μεταχειρισμενα SH-60B/F για ASW,οσα περισσοτερα γινεται HH-60 για SAR και εκσυγχρονισμος ολων, μαζι με τα S-70B6 σε ενα κοινο επιπεδο.Επιτελους καποια ομοιοτυπια,καθυστερημενη εστω,και ΠΟΛΥ καλυτερα μεσα για SAR στο Αιγαιο…
Και για να το τραβήξω λίγο ακόμα,απόσυρση AB-212 ,αποψίλωση ανθυποβρυχιακου εξοπλισμού ,παραχώρηση στην ΠΑ προς αντικατάσταση AB-205.Και η ΠΑ τσονταρει από το υστέρημα της για αγορά περισσότερων μεταχειρισμένων seahawk για το ναυτικό.Δλδ τι μπορούν να προσφέρουν σε καιρό πολέμου τα AB-212 εν έτη 2018 με τον εξοπλισμό που φερουν…μην κοροϊδεύομαστε….
θα σε απογοητευσω , αλλα υπο καποιες περιεργες συνθηκες που δεν βλεπω να κοβονται,
κανουν περισσοτερα απο τα S70B…
Εννοείς ότι τα S-70 δεν πετάνε?Λόγω ανταλλακτικων?Και αντί λοιπόν με τα 180 να πάρουν ανταλλακτικά/επανενεργοποίηση των 11,θέλουμε 2 του κουτιού…Για να πετάξουν κανένα χρόνο,μέχρι να καθηλωθουν κ αυτα.Οσον αφορά τα AB-212…εκτός εάν η καινούργια βαφή είναι στελθ,και δεν μας το λένε,δεν βλέπω κανέναν άλλο τρόπο που να μπορούν να επιβιώσουν στο πεδίο της μάχης…
Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες.
2 Ε/Π ίσον πολυτυπία και διαφορετική λογιστική υποστήριξη, εκπαίδευση….
Καλό θα ήταν να έρθουν όλα σε κοινό πρότυπο.
Όσο για τα ΑΒ-212 κάτι κάνουν και τα κρατάνε…
Ειλικρινά ας μας πει κάποιος τι ΑΚΡΙΒΩΣ μπορεί να κάνει ένα AB-212 ,καλύτερα από ένα μεταχειρισμένο seahawk.Γιατι αυτή η καραμέλα “κάτι κάνουν γι’αυτό τα κρατάνε” ακούγεται πολύ.
Πάρτε τορπίλες και μεταχειρισμένα seahawk και αφήστε τις πολυτέλειες, κάθε ευρώ μετράει.
Αναβάθμιση των μτχ Seahawk (όσων έχουμε και όσων πάρουμε) και των τορπιλλών είναι ακόμη καλύτερος συνδυασμός!
Επειδή μιλάμε για αγορές σε εκατομμύρια Ευρώ (τα οποία δεν υπάρχουν) καλό είναι να είμαστε προσεκτικοί βλέπουμε ότι λέγεται ανατρέπεται και το δούλεμα πάει σύννεφο.Η άμυνα είναι ακριβό σπορ και γίνεται ακριβότερο όταν δεν έχεις αμυντική βιομηχανία,από εδώ και πέρα καλό είναι σε κάθε είδηση να βάζουμε και ένα 48ώρο διάψευσης….και το σημαντικότερο όταν έχεις διαφορά 240 εκατομμύρια δολάρια για τα F-16 το υπόλοιπο 1Δίς….το έχεις ας είμαστε σοβαροί!