H προσθήκη του F-35C στις πτέρυγες μάχης των αμερικανικών αεροπλανοφόρων είναι κάτι που το USN περιμένει με ανυπομονησία. Παρά την ύπαρξη των ικανών -και αγαπημένων του Τραμπ- F/A-18E/F, και λίαν συντόμως και των F/A-18 BlockIII, η προσθήκη του F-35C θα προσδώσει στο USN ικανότητες διείσδυσης με ένα προηγμένο stealth αεροσκάφος, το πρώτο stealth σε υπηρεσία με το Αμερικανικό Ναυτικό.
Μέχρι σήμερα οι πτέρυγες μάχης των αμερικανικών αεροπλανοφόρων βασίζονται στα παλαίμαχα C-2A, που όμως μπορούν να μεταφέρουν τους απαραίτητους κινητήρες F-404/F-414 όπου κι άμα χρειαστεί. Ο F-135 όμως που φέρουν τα F-35C είναι πολύ πιο βαρύς και ογκώδης από τον F-404, και έτσι απαιτείται η προμήθεια του ικανού CMV-22, που μπορεί να μεταφέρει 5.500 λίβρες καυσίμου περισσότερο από το “κλασικό” V-22.
Πάντως, χωρίς τα CMV-22, τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα δεν μπορούν να μεταφέρουν τον “τεράστιο” F-135, και έτσι υπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα στην υποστήριξη του αεροσκάφους. Σημειώνουμε πως το USN σκοπεύει να αρχίσει να αγοράζει CMV-22 από το 2020 και μετά, υπάρχει λοιπόν ένα κενό που ίσως επηρρεάσει την επιχειρησιακή χρησιμοποίηση των F-35C.
Αντίστοιχο πρόβλημα με το USN αντιμετωπίζει και η Μεγάλη Βρετανία με τα δικά της F-35B και τα δυο νέα της αεροπλανοφόρα. Αυτός είναι και ο λόγος που σχεδιάζεται η αγορά V-22, προκειμένου να μπορούν να μεταφερθούν κρίσιμα υλικά με ασφάλεια σε μεγάλες αποστάσεις στα νέα αεροπλανοφόρα κλάσης Queen Elizabeth. Ο μόνος που μπορεί να επιχειρήσει F-35 από πλοία χωρίς κάποιο πρόβλημα είναι το Σώμα των Πεζοναυτών. Το USMC έχει παραγγείλει 360 V-22, και έτσι μπορεί χωρίς πρόβλημα να υποστηρίξει τα F-35B του πάνω στα ελικοπτεροφόρα του USN. Το τελευταίο μπορεί να ζητήσει την υποστήριξη του USMC, αλλά αυτό θα ήταν κάτι που θα θέλαμε να το δούμε!
πηγή: http://www.aviationtoday.com/
Το USMC είναι ο κλάδος που είναι υπεύθυνος για την διαχείρηση του προγράμματος V-22 Osprey.