21.6 C
Athens
Πέμπτη, 27 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΠΝ: Οι μη εκσυγχρονισμένες Kortenaer ΔΕΝ αποσύρονται μέχρι νεωτέρας

ΠΝ: Οι μη εκσυγχρονισμένες Kortenaer ΔΕΝ αποσύρονται μέχρι νεωτέρας

 

Η είδηση της άμεσης παραλαβής φρεγατών FREMM  από το Πολεμικό Ναυτικό, εκτός από ενθουσιασμό, δημιούργησε και αρκετά ερωτηματικά. Ανάμεσα στα άλλα, ήταν το πως θα καταφέρει το Πολεμικό Ναυτικό να βρει αρκετά ικανά στελέχη προκειμένου να αξιοποιήσει άμεσα τα νέα του πολεμικά πλοία.

Η πρώτη σκέψη που είχαμε, όπως και όλοι, ήταν από την απόσυρση των μη εκσυγχρονισμένων φρεγατών κλάσης S (Kortenaer). Υπενθυμίζουμε πως εκσυγχρονίστηκαν μόνο οι φρεγάτες ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ (F462), ΑΔΡΙΑΣ (F459), ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ (F461), ΛΗΜΝΟΣ (F451) και ΕΛΛΗ (F450) και ΑΙΓΑΙΟ (F460). Οι υπόλοιπες φρεγάτες,  ΚΑΝΑΡΗΣ (F464), ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ (F 465) και ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ (F 466) παραμένουν σε υπηρεσία, αλλά δεν έχουν λάβει το “πακέτο” της αναβάθμισης των προηγούμενων έξι. Αυτά τα πλοία, αν και έχουν “υποβαθμισμένα” ηλεκτρονικά σε σχέση με τα άλλα πλοία, εντούτοις φέρουν το ίδιο πακέτο οπλισμού.

Σημειώνουμε ότι το “πακέτο” της αναβάθμισης των φρεγατών S περιελάμβανε τα εξής:

  • Εγκατάσταση του ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Μάχης (ΙCΜS – Integrated Combat Μanagement System) ΤΑCΤΙCΟS βασισμένο στην τεχνολογία Ricom 3500 της ολλανδικής Imtech
  • Εγκατάσταση νέου ραντάρ έρευνας και διεύθυνσης βολής επιφανείας
  • Αναβάθμιση του ραντάρ επιτήρησης αέρας LW-08 για αυξημένη δυνατότητα επεξεργασίας δεδομένων εναέριων στόχων
  • Αναβάθμιση των συστημάτων WΜ-25 και SΤIR 1.8 προκειμένου με δυνατότητα αυτόματης παρακολούθησης έως και 16 στόχων αέρας και ίδιου αριθμού στόχων επιφανείας. Το ραντάρ ελέγχου βολής STIR απέκτησε ικανότητα τηλεοπτικής ιχνηλάτησης
  • Εγκατάσταση του συστήματος ηλεκτρονικής υποστήριξης
  • Εγκατάσταση του συστήματος Εντοπισμού και Ελέγχου Πυρός Μirador
  • Αναβάθμιση του συστήματος Αυτοπροστασίας, με εκσυγχρονισμό του συστήματος Παραπλάνησης και εγκατάσταση νέου συστήματος Ηλεκτρονικών Αντιμέτρων
  • Αναβάθμιση του συστήματος Επικοινωνίας και Ενδοεπικοινωνίας του πλοίου
  • Εγκαταστάθηκε σύγχρονος εξοπλισμός επικοινωνιών, μεταξύ αυτού και τριών πομποδεκτών UHF συμβατών με το Have Quick II για επικοινωνία με αεροσκάφη, V/UHF με χαρακτηριστικά Ηλεκτρονικών Αντι-Αντι-Μέτρων (ECCM) SATURN, και συστήματος ελέγχου και διαχείρισης επικοινωνιών
  • Εγκατάσταση και ολοκλήρωση στο CMS τερματικού ζεύξης δεδομένων Link-11 τύπου MDM 2002 της Rockwell Collins, εγκατάσταση νέου επικοινωνιακού εξοπλισμού της EADS Hagenuk
  • Σύστημα δορυφορικών επικοινωνιών INMARSAT FLEET 77
  • Αντικαταστάθηκε το σύστημα ESM RPZO από το CS-3701 της EDO
  • Αντικαταστάθηκε το ραντάρ έρευνας επιφανείας ZW06 από σύστημα Χαμηλής Πιθανότητας Υποκλοπής (LPI) SCOUT Mk2

Τα 3 πλοία λοιπόν είναι υποψήφια προς “αποχώρηση”, ειδικά μετά το πρόσφατο ατύχημα του ΚΑΝΑΡΗ. Κάτι τέτοιο θα ήταν απόλυτα λογικό, ειδικά υπό το πρίσμα της εισαγωγής ενός νέου τύπου σε υπηρεσία.

Όλες όμως οι πληροφορίες που έχουμε από το Πολεμικό Ναυτικό, συγκλίνουν στην άποψη πως οι 3 μη εκσυγχρονισμένες Kortenaer ΔΕΝ θα αποσυρθούν, αλλά θα μείνουν σε υπηρεσία. Ο πιθανότερος λόγος είναι πως το Πολεμικό Ναυτικό δεν μπορεί να στερηθεί καμία μονάδα επιφανείας με τέτοιες συνθήκες να επικρατούν στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο. Τα πλοία θα παραμείνουν, καθώς παρά τα χρονάκια τους, αλλά και τον παρωχημένο ηλεκτρονικό εξοπλισμό τους μπορούν να συνεισφέρουν στην αποστολή του Ναυτικού μας. Τα πλοία παραμένουν απόλυτα λειτουργικά, κυρίως χάρη στις άοκνες προσπάθειες των στελεχών του ΠΝ. Συνεπώς, με τις νέες FREMM η οροφή μεγάλων μονάδων επιφανείας του Πολεμικού Ναυτικού θα ανεβεί και δεν θα πέσει!

Αν οι πληροφορίες επιβεβαιωθούν, θα πρέπει να πούμε ότι το Ναυτικό έχει να επιτελέσει έναν άθλο μέσα στο καλοκαίρι, με την εισαγωγή ενός νέου τύπου σε υπηρεσία, την έναρξη του εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ αλλά και την διατήρηση όλων των πλοίων σε μάχιμη υπηρεσία. Και η αλήθεια είναι πως δεν περιμέναμε κάτι λιγότερο από το δικό ΜΑΣ Ναυτικό.

 

38 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
38 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ANAΞ
6 years ago

Με δεδομενο οτι θα παραληφθουν οι Fremm (και αργοτερα οι Bel@hara) ισως στα παλαια σκαφη οπως στις Kortenaer ισως να μπορουσε να τοποθετηθουν εκτοξευτες για Αster 30, και δικτυοκεντρικα να κατευθυνονται απο τις Fremm (και αργοτερα τις Bel@hara), βεβαιως για αυτο το λογο ισως να επρεπε να θυσιαστει ο χωρος του υποστεγου του ελικοπτερου και οι δυνατοτητες διασωσης(αν δεν υπαρχει αλλη λυση), οσο για την επιτηρηση θα πρεπει ηδη να χρησιμοποιηθουν drones αν δεν εχει ηδη συμβει.
Βεβαιως αρμοδιος για αυτα θα πρεπει να μας κατατοπισει αν ειναι εφικτα η αποδεκτα η συμφεροντα η οχι.

aris32
aris32
6 years ago
Reply to  ANAΞ

οι κορτεναερ δεν προκειται να αναβαθμιστουν περαιτερω . η μονη αναβαθμιση που μπορει να ερθει πλεον ειναι με την αποσυρση των 3 μη εκσυχρονισμενων οι αναβαθμιση 3 εκσυχρονισμενων στο προτυπο των ελλη με 2 φαλανξ και το οτομελαρα πανω στο υποστεγο .

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
6 years ago
Reply to  ANAΞ

Σενάριο επιστημονικής φαντασίας αυτό που γράφεις για τις Kortenaer με τους Aster-30. Oύτε μπορεί να γίνει, και να μπορούσε δεν συμφέρει από καμμία άποψη, κτλ.

dimitrov
dimitrov
6 years ago
Reply to  ANAΞ

Όταν με το καλο έρθουν οι 2 μπελαραδες οι φρεμ θα πάνε στη μαμά τους. Και οι 3 Ες θα γίνουν ανταλλακτικά. Ε κάπου εκεί ανάμεσα μπορεί να έχουμε παραγγελία άλλων 2 μπελαραδων ή 4 γκοβιντ. Λέω γω. Ή και Λαφαγιέτ 2ο χέρι. Πάντως ο αρθρογράφος μιλάει για εκσυγχρονισμό μεκο. Εχασα κάτι;

Άρης
Άρης
6 years ago

Όπως είχατε αναφέρει και παλιότερα και λένε και άλλοι αναγνώστες σε άλλο ποστ, το Marine Nationale δεν έχει πλοία να βγάλει τις αποστολές του. Πως θα τα δώσει σ´εμάς;
Επίσης τα μη εκσυχρονισμένα πλοία όπως λέτε θα συνεχίσουν την υπηρεσία τους. Πληρώματα για τα καινούργια που θα τα βρουν; Από τον ΚΣΑΝ ή από τους φάρους;

johnpap
johnpap
6 years ago
Reply to  Άρης

Δεν ειναι δύσκολο να βρεις πληρωμα για μια νεα φρεγατα αφού εχεις 13 φρεγατες Χ 180 (μ.ο.) πληρωμα .
απο κάθε πλοίο τραβάς 8-9 εμπειρους , και βάζεις 8-9 νέους να εκπαιδευτουν με τους εμπειρους 172 (που μένουν απ τους 180 ) του πληρωματος.

Αμεσως εχεις 120+ ατομα το πλήρωμα της νεας FREMM απο ΕΜΠΕΙΡΑ στελεχη.

Σε 2-3 μήνες η “αναταραχή” στις 13 φρεγάτες εχει μηδενιστεί, και εχεις μια μαγιά για το νέο πλοίο.

Πάρις
Πάρις
6 years ago
Reply to  johnpap

Δεν είναι τόσο απλά τα πράματα.

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
6 years ago
Reply to  johnpap

Σε καμμία περίπτωση δεν είναι έτσι όπως τα γράφεις ενώ για τα 180 άτομα πλήρωμα κατά μ.ο όπως γράφεις στις φρεγάτες πήγαινε να τους μετρήσεις σε κάθε φρεγάτα να δεις πόσοι είναι. Για να στο λέω κάτι ξέρω….

Γιάννης Μ.
Γιάννης Μ.
6 years ago

Το πρόβλημα είναι ότι από χθες άρχισε ξανά η αριστερο-ιδεοληπτική “βιομηχανία” τις επιθέσεις και κατά των FREMM και φυσικά το θέμα των F-16 ακόμα δεν έκλεισε. Από ανακοινώσεις καλά πάμε, από ουσία όμως; Τα στελέχη των ΕΔ πολλά έχουν κάνει και πολλά ακόμα μπορούν να κάνουν, αλλά τους αφήνει και κανείς να “αγιάσουν”;

G.164g ag-cat
G.164g ag-cat
6 years ago

Λίγο μαξιμαλιστικός ο στόχος και απ` ότι καταλαβαίνω πάντα υπάρχουν κάποιες πηγές χρηματοδότησης ή γενικότερης λογιστικής υποστήριξης που δεν βλέπουμε εμείς οι κοινοί θνητοί.

Τέλος πάντως, θα υπάρξει όντως και εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ 200ΗΝ;

GeorgeΧ.
GeorgeΧ.
6 years ago
Reply to  G.164g ag-cat

Πρεπει να ξεκινησει,το νεοτερο πλοιο της κλασης γινεται 20 χρονων.Θα ειναι κριμα να μην αναβαθμιστουν και να αφεθουν ετσι.Οσο το αφηνουμε,τοσο πιο ασυμφορο θα ειναι αργοτερα…

aris32
aris32
6 years ago

ειναι λογικο εκμερος του ΠΝ με την ελευση των 2 φρεμμ να μην θελει να αποσυρει της μη εκσυχρονισμενες S . Μαλλον θα αρχισει παραλληλα και ο εκσυχρονισμος των μεκο . οποτε για να μην πεσει η οροφη των φρεγατων και μεχρι να τελειωσει ο εκσυχρονισμος των μεκο να παραμεινουν οι 3 S στον στολο . λογικο το βρισκω . επιτελους επιστρεφει η λογικη στο ΠΝ μετα απο 15 χρονια που εχασε τοσες πολλες ευκαιριες ( L , M , KIDD , 2 καινουρια υποβρυχια 209 κτλ κτλ )

Παναγιωτης
Παναγιωτης
6 years ago

Καλα ας παρουμε πρωτα τις freem κσι βλεπουμε για ολα τα αλλα ,οπως εχω ξαναγράψει αν δεν δω δεν πιστευω τιποτα

Αληθεια για τα F16 εχουμε καποιο νεο;

Γιάννης
Γιάννης
6 years ago

Άντε να δούμε…

192837465
192837465
6 years ago

Δεν υπάρχει λόγος να αποσυρθούν πλοία που αξιοποιούν όπλα που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι Φρεμ!Το 2020 που θα είναι οι Φρεμ 100% αξιοποιήσιμες ας παροπλήσουν τον Κανάρη.

darede
darede
6 years ago

Φυσικά και δεν θα αποσυρθούν γιατί δεν μπορεί να ανταποκριθεί το ναυτικό όταν θα έχει αποσύρει της ΜΕΚΟ για να τις αναβαθμίσει. Και η προσθήκη των fremm όταν και εάν γίνει θα αφορά την Ν.Α Μεσόγειο και όχι το Αιγαίο, με ελληνιμενισμό τους στην κρήτη.

V
V
6 years ago

Καλό νέο η μη απόσυρση των 3 μη εκσυχρονισμένων S.

By the way ένας μίνι εκσυγχρονισμός όλων των υφιστάμενων πλοίων (ΜΕΚΟ, ΕΛΛΗ, S μη εκσυγχρονισμένες, Compattante IIIB) με κάποιο RAM, 2 σταθμούς STAMP, νέες τορπίλες, drone, κινητήρες, ηλεκτρονικά αντίμετρα, θα βοηθούσε να είναι αξιόμαχα για αρκετά ακόμη (δύσκολα) χρόνια.

Η άποψη μου για τις FREM δεν είναι η καλύτερη αλλά έτσι που καταντήσαμε, (μας κατάντησαν για την ακρίβεια) είναι σαν επιβεβαίωση της παροιμίας “αυτοί του χάριζαν γάιδαρο και αυτός τον κοίταζε στα δόντια” (αν και μόνο χάρισμα δεν το λες με τις όποιες αποσβέσεις από τα ομόλογα που μας χρωστάνε) .

Με αυτά και τα άλλα οι FREM αυτή τη στιγμή είναι ο μονόδρομος για να ενισχυθεί άμεσα και κάπως το ΠΝ σε κύριες μονάδες.

Θετικά:
1) Άμεση ενίσχυση.
2) Άγνωστο στον αντίπαλο.
3) Σημαντικές διαφοροποιήσεις οπλικών συστημάτων-ραντάρ από ότι ήδη υπάρχει στην περιοχή (με το επιτελείο των γειτόνων να πονοκεφαλιάζει).
4) Νέες δυνατότητες προβολής ισχύος (στρατηγικά πλήγματα)αν και εφόσον φυσικά μας δοθούν και φυσικά αεράμυνας περιοχής.(Δεν είμαι σίγουρος ότι θα αποδεσμετούν οι SCALP NAVAL των 1000 km αφού αν θυμάμαι καλά υπάρχει περιορισμός στην πώληση τέτοιων οπλικών συστημάτων από χώρα σε χώρα, στους ASTER 30 είναι πιο απλά τα πράγματα).
4) Νεότευκτο πλοίο

Αρνητικά:
1)Όχι κατασκευασμένο για τις ανάγκες μας.
2) Ανάγκη στησίματος νέας υποδομής.
3) Γαλλική φιλοσοφία στην εκπαίδευση (αυτή τη στιγμή έχουμε Ολλανδική, Γεμρναική και κάποτε είχαμε Αμερικάνικη αν καταλαβαίνεται τι εννοώ)
4) Leasing (προσωρινό, νομίζω και τις KNOX είχαμε έτσι και κάποια στιγμή τις αγοράσαμε)
5) Ακριβό (να δούμε πόσο τελικά θα μας χρεώσουν οι Γάλλοι γιατί κόστος μονάδας είναι κοντά στα 670 εκ. euro για Γαλλικές έως 470 εκ euro για τη Μαροκινή)
6) Έλλειψη CIWS
7) Μεγάλο πλήρωμα
8) Μικρό πυροβόλο το 76mm για τέτοιο μέγεθος πλοίου
9) CODLOG + μικρή ταχύτητα
10 ) Άγνωστα σε εμάς: ΜU-90 τορπίλες,Nexter STAMP 20mm κλπ

Εγώ προσωπικά θα προτιμούσα η όποια απόσβεση των ομολόγων να γινότανε με ανταλλακτικά για: Μirage 2000/2000-5 /// ΝΗ-90 /// SuperPuma,, επαναπιστοποιήσεις πυραύλων(MICA, MM-40, AM-39), προσθήκη 100 Meteor στα Μirage 2000-5, 120-200 αντιαρματικούς εκτοξευτές Missile Moyenne Portée, βλήματα ΜΙLAN-3, 120 CAESAR 155 mm, 50+ τορπίλες για τα υποβρύχια κλπ, σύγχρονα πυρομαχικά 155 mm, 120 mm.
Ίσως βεβαίως έτσι να μην είχες κάτι το τόσο εντυπωσιακό και πιασάρικο όσο τα νέα πλοία που με τα οικονομικά μας δεδομένα δε θα τα βλέπαμε ποτέ αλλά θα είχες κάτι αποτελεσματικό για την άμυνα σου βουλώνοντας τρύπες.

Υ.Σ. Στην Κυπριακή Εθνική Φρουρά θα το μελετήσουν σοβαρά να αποκτήσουν κάποια στιγμή σύγχρονα αντιαρματικά και πυροβολικό των 155 mm ή όπως και εμείς θα στηριχτούμε στα “ΜΥΣΤΙΚΑ ΟΠΛΑ ΜΑΣ” {τα κρύβεις για να μη γελάει ο αντίπαλος με τα δεκάδες επιθετικά drone} εξω-αποθηκευμένα πεδινά πυροβόλα των 105 mm και στα ΠΑΟ των 106.

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
6 years ago
Reply to  V

Πριν μια 10αριά χρόνια ρώτησε σε μία S γιατί δεν έχει Φάλανξ. Μου απάντησαν πως είναι ακριβότερο από το πλοίο και για αυτό δεν αγοράσαμε ένα. Υπόψη ότι το RAM που γράφεις είναι ακριβότερο από το Φάλανξ…. Δεν στέκει μίνι ή ξεμίνι εκσυγχρονισμός σε πλοία ηλικίας 40 χρονών. Σε ότι αφορά αυτά που γράφεις στο τέλος για την Ε.Φ προφανώς δεν γνωρίζεις τι έχει αγοράσει κρυφά εδώ και χρόνια.

V
V
6 years ago

Το άτομο που σου έδωσε αυτήν την απάντηση μάλλον δεν έχει πολύ σχέση με το κόστος κάθε οπλικού συστήματος.

Πάμε στη σειρά να τα βάλουμε, κόστος Phalanx 3,8 μύρια, άντε να το πάρεις με προμήθεια και ανταλλακτικά, πυρομαχικά να σου βγει καμιά 6 και επειδή είσαι στο Ελλαντισταν των προμηθειών 8 (δεν παίζει τέτοιο κόστος αλλά λέμε τώρα). https://en.wikipedia.org/wiki/Phalanx_CIWS

Τα Γιαπωνεζάκια μάλιστα τα εκσυγχρονίζουν με 3 εκ/ κομμάτι στο Block IB Baseline 2 επίπεδο. https://www.ptisidiastima.com/mk-15-phalanx-japan/

Μιλάμε και για έναν σύστημα 40τίας (από το 1980 σε υπηρεσία) που είναι σε στοκ τόσο στο αμερικάνικο ναυτικό, στο καναδικό, στο αγγλικό και σε αρκετά άλλα για να αποκτήσεις μεταχειρισμένα λέμε αν δεν έχεις 4-6 μύρια/το κομμάτι για καινούριο.

Κόστος των S για τις ΕΛΛΗ/ΛΗΜΝΟΣ δεν διάβαζα τότε Π&Δ για τις υπόλοιπες 3 ΑΔΡΙΑΣ,ΑΙΓΑΙΟΝ, ΝΑΥΑΡΙΝΟΝ 60 εκ $, για τις υπόλοιπες οι τιμές ήτανε από 40-50.

Αν θυμάμαι καλά και δε μπορούσα τότε να χωνέψω, τα κρίσιμα χρόνια 1997-1998 που δεν είχαμε αγοράσει τις 2 που πήρανε τα ΗΑΕ όταν μας τις πρότειναν αρχικά οι Ολλανδοί με κόστος γύρω στα 40-50/φρεγάτα, όσο δλδ ένα F-16 C BLock50 τότε. Τσιγκουνιές αυτής της μορφής όπως και το να μην βάλεις εξαρχής 2 Phalanx σε κάθε Sκάτι που θα κόστιζε για τις 4(εξαιρώ τις ΈΛΛΗ και ΛΗΜΝΟΣ που είχανε από 2 και ΟΤΟ ) που θα εκσυγχρονίζονταν 20-25 εκ δολ και από ένα RAM άλλα 40-50 μύρια. Την ίδια ώρα για άλλα πετούσαμε δις από τα παράθυρα, τεσπα.

Ο εκσυγχρονισμός στέκει και για πλοία 40 χρόνων (βλέπε FRAMM ΙΙ το 80 που φόρεσαν ΟΤΟ ΜΕΛΑΡΑ & Harpoon και μας πήγαν ως το 1992 και θα μας πήγαιναν άνετα ως το 1996 αν δεν είχαν προκύψει μετά τα Adams/Knox) αν δεν έχεις κάτι καλύτερο, που δεν έχουμε και δε θα έχουμε δυστυχώς.

Οπότε και οι S, και τα Combattante IIIB και αρματαγωγά (δεν έχουν CIWS ας ξυπνήσουν κάποιοι) αξίζουν μιας τέτοια προσπάθειας για να έχουμε στόλο. Ειδάλλως θα μείνουμε με 2 FREMM, 5 SuperVita, και 4 υποβρύχια 214 χωρίς τορπίλες γιατί όλα τα άλλα είναι κοντά 40 ή στην καλύτερη 30 ετών.

Κόστος RAM πρέπει να είναι κοντά στα 6-8 ο εκτοξευτής και κάθε βλήμα κοντά στο εκατομμύριο. Ακριβό αλλά αποτελεσματικό το άτιμο.

Όσο για την ΕΦ όντως δεν γνωρίζω τι έχει αγοράσει κρυφά εδώ και χρόνια, πως θα ήταν δυνατόν άλλωστε και ελπίζω και εύχομαι όντως να έχει κάνει τέτοιες κινήσεις όπως λες.
Το παράδειγμα τον BUK-M2 μόνο θετικό ήταν εν αντιθέσει με τους S-300 που έπεσε πολύ διαφήμιση για το τίποτε.
Επισήμως πάντως το πυροβολικό της, αυτό που δηλώνει, είναι για καλό για το 1980 και τα αντιαρματικά της ελάχιστα ακόμα και για το 1990.
Οπλικά συστήματα πάντως ευρείας κλίμακας (δεν είναι όπως οι λίγοι Α/Α εκτοξευτές) όπως τα αντιαρματικά και το πυροβολικό δύσκολα κρύβονται για πάνω από 2 χρόνια.

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
6 years ago
Reply to  V

Θυμάμαι ότι ήταν κάπου στα μέσα της δεκαετίας του ’80 (κατά πάσα πιθανότητα το 1984) που ο τότε πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου είχε εξαγγείλει την αγορά 4 φρεγατών, 5 αρματατωγών και τον εκσυγχρονισμό 5 αντιτορπιλικών. (επίσης 40 Μιράζ-2000 συν ακόμη 40 μαχητικά αμερικανικής κατασκευής, F-16 ή F-18) Σε ότι αφορά τα τον εκσυγχρονισμό των ΦΡΑΜ ?? Πεταμένα λεφτς. Δεν συμφέρει εκσυγχρονισμός σε πλοίο 40 χρονών. Πλοίο 40 χρονών το στέλνεις για σκραπ ή για στόχο. Πέρα από αυτό θυμάμαι πρώην Α/ΓΕΝ να σχολιάζει ότι η δουλειά που έγινε από τα εδώ ναυπηγεία ήταν υποδειγματική αλλά τα πλοία ήταν παλιά και έβγαζαν σοβαρές βλάβες. Ενώ μόλις ολοκληρώθηκε ο εκσυγχρονισμός τους άρχισαν να παροπλίζονται και η αντικατάσταση τους έγινε με ολλανδικές S.
Πέρα τις 2 S που αγοράσαμε καινούργιες οι τιμές ήταν διαφορετικές για τις άλλες 8. Αν θυμάμαι καλά υπήρξε S που την αγοράσαμε περίπου 30 εκατομμύρια δολάρια. Μετά από μερικά χρόνια η αξία της ήταν χαμηλότερη… Αν θυμάμαι καλά οι 2 S ήταν να πουληθούν στο Πακιστάν (το 2008) έναντι 45-50 εκατ. δολ.
Για την Κύπρο 20 εκτοξευτές BUK M-2 δεν τους λες και λίγους… Προσωπικά έμαθα για την ύπαρξη τους το 2003 , την παραμονή της στρατιωτικής παρέλασης στην Λευκωσία.
Το RAM καινούργιο θυμάμαι να κοστίζει 17 εκατ. ευρώ. (δεν ξέρω στην τιμή είναι και οι πύραυλοι) Όταν για τον εκσυγχρονισμό των 21 Φάλανξ του ΠΝ τα λεφτά που απαιτούνται είναι 80 εκατ. ευρώ. (χοντρικά 4 εκατ. για κάθε ένα) πως είναι δυνατόν ένα καινούργιο Φάλανξ να κοστίζει τα ίδια λεφτά ??

GK
GK
6 years ago

Εαν υπαρχει η προθεση απο πλευρας ΠΝ η οροφη των φρεγατων του στολου να διατηρηθει αθικτη μεσοπροθεσμα ή ακομη και να αυξηθει περαιτερω, ενας περιορισμενος εκσυγχρονισμος των «3» τουλαχιστον με αντικατασταση του ΚΠΜ με νεοτερο, ειναι επεβεβλημενος.

geo
geo
6 years ago

Πτηση στα υποβρυχια διαβασα, οτι αναβαθμιζουμε αμεσα τις αμερικανικες τορπιλες που εχουμε. Ακουσατε κατι;

Οσον αφορα τα παραπανω δε νομιζω να ειναι τοσο απαγορευτικο το κοστος να εξυγχρονιστουν. Σιγουρα πολυ μικροτερο απο το να ψαχνουμε νεα πλοια.

Γ.Μ.
Γ.Μ.
6 years ago
Reply to  geo

Μάλλον πρόκειται για παρεξήγηση. Τα ελληνικά Υ/Β δεν χρησιμοποιούν πλέον αμερικανικές τορπίλες (εκτός και αν παραμένει στις αποθήκες κάποιο περιορισμένο απόθεμα παλαιών Mk.37 στις οποίες όμως αποκλείεται να γίνει το οτιδήποτε), αλλά γερμανικές των τύπων SST4 και SUT.
Εν πάσει περιπτώση, το πρόσφατο πρόγραμμα για το τορπίλες είχε να κάνει με συντήρηση, επαναπιστοποίηση και ίσως αντικατάσταση κάποιων μερών με νέα στις ελαφρές ανθυποβρυχιακές τορπίλες Mk.46 (όντως αμερικανικές, αλλά όχι για υποβρύχια). Για τις γερμανικές τορπίλες των Υ/Β έχουν ήδη “τρέξει” αντίστοιχα υποπρογράμματα.

ATH PAPATHANASIOU (@atanasen)

Εγώ θα ήθελα hot transfer τις τελευταίες 2 Bremen, μεταφορά του εξοπλισμού του Κουντουριώτη και του Αδρία (τα 2 πρώτα σκαριά S) στον Θέμη και στον Φωκά και ιδού η τρίτη μοίρα στην Σούδα.

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
6 years ago

Σχετικά πρόσφατα ο Α/ΓΕΝ είπε κάπου για τις μη εκσυγχρονισμένες S πως δεν γίνεται να αποσυρθούν γιατί χρειαζόμαστε την κάθε φρεγάτα μας.

vaggter
vaggter
6 years ago

καλησπερα ποσο θα κοστιζε πανω κατω μια αναβαθμιση των τριων πλοιων? και αν αυτα θα μπορουσαν να μετατραπουν σε αντιτορπιλικα?

tagg
tagg
6 years ago

Με το που θα ερθουν οι 6η και η 7η σουπερ βητα το 2020 θα αποσυροταν οι 3 παλιες κανονιοφοροι “βοτσης”
Αν αυτο συμβει αμεσα με το που ερθουν οι φρεμμ εχουμε 100+ ατομα πληρωμα διαθεσιμα, που σχεδον φτανουν για τη μια, για την αλλη προσληψεις νεων που θα πανε σε αλλα πλοια φυσικα και οι εμπειροι θα μετακινηθουν στις φρεμμ.
Ετσι δεν χρειαζετε να παροπλιστουν οι 3 “S” για να απελευθερωσουν πληρωματα

tpap
tpap
6 years ago

Εφόσον το ναυτικό θέλει να κρατήσει όλες τις φρεγάτες “s” σε υπηρεσία (κάτι θα ξέρει περισσότερο), κατά την άποψη μου θα πρέπει να εφαρμόσει κάποιες παραμβάσεις σ΄ αυτές, προκειμένου να αυξήσει την φονικότητα τους, ανάλογες με αυτές που προτείνονται στο τρεχον τεύχος του περιοδικού για τις ΜΕΚΟ.

Φίλιππος
Φίλιππος
6 years ago

Είναι η ιδέα μου ή μυρίζει αύξηση της στρατιωτικής θητείας ;

zapata
zapata
6 years ago

Ολες οι S πρεπει να καταληξουν στο λιμενικο σωμα.

zapata
zapata
6 years ago

Ναι, εκ πρωτης ακουγεται υπερβολικο, αλλα νομιζω οτι δυσκολα εμβολιζεις ενα σκαφος 3500 τονων με καποιο περιπολικο και επισης οι δυνατοτητες του ΛΣ θα αναβαθμιστουν κατακορυφα εφοσον θα μπορει να επιχειρει με τροπο που δεν μπορει σημερα. Επισης ο πονοκεφαλος των απεναντι θα ειναι απεριοριστος εαν -σημαντικα αφοπλισμενες μεν αλλα φρεγατες δε, περιπολουν ως σκαφη του ΛΣ.

Πιστευω οτι σαν σκαφη του ΛΣ οι S εχουν πολλα να προσφερουν και για πολλα χρονια ακομα

manolis
manolis
6 years ago
Reply to  zapata

Φρεγατα με ωραριο 07:00 – 15:00, αναλαμβανει εμβολισμους εχθρικων περιπολικων σε νησια. Σουρεαλιστικο.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Μπορεί η Γαλλία να κάνει ρελάνς με φρεγάτες FREMM-FR/FDI αντί για τις ιταλικές Bergamini;

Η τρέχουσα συζήτηση με την Ιταλία για την απόκτηση από το δικό μας Πολεμικό Ναυτικό, των δύο πρώτων φρεγατών κλάσης Bergamini, της υποκλάσης General...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

BINTEO: Η Belharra από μέσα! Ξενάγηση εν πλω στην πρώτη γαλλική φρεγάτα

Βίντεο μεγάλης διαρκείας δημοσίευσε το Naval News από τις δοκιμές της πρώτης γαλλικής φρεγάτας FDI, της Amiral Ronarc'h. Όπου γίνεται ξενάγηση στα διάφορα διαμερίσματα...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -