Ένα από τα θέματα που πέρασε στα “ψιλά”, ήταν η διευθέτηση της διένεξης του Ελληνικού Δημοσίου με τα ENAE, για το θέμα των δυο επιπλέον υποβρυχίων κλάσης 214ΗΝ που θεωρητικά θα έπρεπε οσονούπω να έμπαιναν σε υπηρεσία με το ΠΝ. Έτσι, το ΠΝ, με 6 υποβρύχια κλάσης 214ΗΝ και ένα κλάσης 209/1200ΑΙΡ, θα είχε πραγματικά το πάνω χέρι στο Αιγαίο αλλά και την Ανατολική Μεσόγειο, με έναν άκρως επίφοβο υποβρυχιακό στόλο.
Ο ειδικός διαχειριστής των ΕΝΑΕ δίνει ελπίδες για τα δύο επιπλέον υποβρύχια Type 214
Προκειμένου να μην κουράσουμε τους αναγνώστες μας με τυπικότητες, το Ελληνικό Δημόσιο είχε μηνύσει τα Ναυπηγεία για ποσό περίπου 110 εκ ευρώ, που αφορούσαν ποσό που είχε καταβληθεί μεν, για τα επιπλέον 2 υποβρύχια, αλλά ποτέ δεν παραδόθηκαν, ενώ και τα Ναυπηγεία είχαν μηνύσει το Δημόσιο. Τελικά, μετά την ψήφιση από τη Βουλή, το θέμα λύθηκε, ενώ τα Ναυπηγεία παρέδωσαν επίσημα εξοπλισμό που αφορούσε τα εν λόγω 2 υποβρύχια.
Ο εξοπλισμός θεωρητικά είναι χρήσιμος και για τα υποβρύχια που ήδη υπηρετούν, αλλά στην πραγματικότητα, το μεγαλύτερο μέρος του είναι υψηλής τεχνολογίας μηχανολογικός εξοπλισμός για τα δυο επιπλέον υποβρύχια. Τώρα, καλώς ή κακώς, ο εξοπλισμός είναι κτήμα του ΠΝ και του Ελληνικού Δημοσίου. Και έχουν πληρωθεί χρήματα για τα υποβρύχια αυτά, χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων.
Καθέλκυση του πρώτου τουρκικού υποβρυχίου κλάσης 214 παρουσία του Ερντογάν
Θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να κατηγορούμε κυβερνήσεις, υπουργούς, αποφάσεις, διοικήσεις ή μετόχους των ENAE, αλλά το αποτέλεσμα θα συνεχίζει να μας κάνει μηδέν, ή μάλλον μείον, στην τσέπη μας. Η μόνη λύση είναι να προχωρήσουμε μπροστά, και μάλλον αυτό είναι που συζητείται σε υψηλό επίπεδο στο ΥΠΕΘΑ.
Αν και δυο υποβρύχια θα επιβάρυναν τον Π/Υ του ΠΝ υπέρμετρα, ειδικά τη στιγμή που χρειάζεται απεγνωσμένα νέες μεγάλες μονάδες επιφανείας, εντούτοις η λύση της συνέχισης του ναυπηγικού προγράμματος των 214ΗΝ, με τα επιπλέον δυο υποβρύχια, συγκεντρώνει τόσα πολλά πλεονεκτήματα που μάλλον η χώρα μας αποφάσισε να σταματήσει να τα αγνοεί.
ΑΠΟΨΗ: Το διαρκές έγκλημα της μη προμήθειας σύγχρονων τορπιλών για τα υποβρύχια 214ΗΝ
- Αύξηση κατά 50% του στόλου των ελληνικών 214ΗΝ
- Τα νέα υποβρύχια θα μπορέσουν να φέρουν εξελιγμένα συστήματα και όπλα
- Θα κατασκευαστούν σε ελληνικά ναυπηγεία, συνεπώς η προστιθέμενη αξία για τη χώρα θα είναι πολύ υψηλή.
- Το ΠΝ γνωρίζει καλά τον τύπο, και τα υποβρύχια θα αξιοποιηθούν άμεσα, χωρίς επιπλέον κόστη
- Θα αντικατασταθούν εν μέρει τα πολύ παλιά πλέον 209/1200 και ίσως τα 209/1100
- Θα αξιοποιηθούν τα χρήματα που έχουν ήδη ξοδευτεί, και σε διαφορετική περίπτωση θα χανόντουσαν ή δεν θα απέδιδαν την αξία τους
Φυσικά, το ΠΝ θα μπορούσε ίσως να ψάξει και τη λύση της εκποίησης των υλικών αυτών, ίσως μέσω της κατασκευάστριας εταιρείας. Αν όμως σκεφτούμε πως τα τα υλικά αυτά δεν θεωρούνται “καινούργια”, απλά αχρησιμοποίητα, καταλαβαίνουμε πως θα χάναμε μεγάλο μέρος της επένδυσης.
Επίσης, κάτι που πρέπει να πούμε είναι πως η μόνη χώρα που θα μπορούσε να τα αποκτήσει σήμερα, με εν εξελίξει πρόγραμμα ναυπήγησης 214ΗΝ είναι η … Τουρκία. Νομίζουμε πως δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε περαιτέρω.
Κλείνοντας θα πρέπει να πούμε πως, όπως και σε όλα τα αμυντικά προγράμματα, σκόπελος είναι η χρηματοδότηση. Εξετάζονται λύσεις, που έχουν να κάνουν και με την σε βάθος χρόνου βιωσιμότητα των ναυπηγείων. Ευχόμαστε, λίαν συντόμως, τα βρεθεί λύση για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αλλά και για την ενίσχυση του ΠΝ με δυο επιπλέον μονάδες 214ΗΝ.
Ειλικρινά, με τα υποβρύχια τα κάναμε κυριολεκτικά θάλασσα…
Έστω κι έτσι, μακάρι να προχωρήσει η ναυπήγηση των υπολοίπων δύο.. Απολύτως απαραίτητη κατα την γνώμη μου.
Να ρωτήσω πόσο κοστολογήθηκαν τα ήδη υπάρχοντα να κτιστούν; Με το ίδιο κόστος ανά μονάδα θα κτιστούν; Εννοείται ότι με 2 υποβρύχια ακόμα κάνεις καλύτερη δουλειά γιατί θα μπορέσεις να χτυπήσεις καλύτερα τον εχθρικό στόλο σε 2 σημεία περισσότερα και να τον κλείσεις….
Νομίζω η κορυφαία κίνηση που θα μπορούσαμε να κάνουμε, να μην πω 4 νέα υ/β και 3 Ρουσσεν αντί 2 Μπελαρα με τα όπλα τους…Συζήτηση να γίνεται.!
Όχι αυτό θα ήταν πολύ μεγάλο λάθος χρειαζόμαστε οπωσδήποτε καινούργιες φρεγάτες άκου τι σου λέω είμαι της δουλειάς
Όχι πάλι γερμανικά δεν θα το αντέξω !!!
ΥΓ χρειάζονται τουλάχιστον 4+ νέα υποβρύχια όχι μόνο 2 .
Δεν καταλαβαινω την αποστροφη μερικων κατα των γερμανικων εξοπλισμων. Οι μεκο εχουν αποδειχθει εξαιρετικες, τα leo6 ειναι η αφροκρεμα των τεθωρακισμενων μας και τα υποβρυχια παλι καλα θα ηταν αν δεν ειχαμε κανει εμεις λαθη απο μερους μας. Και οι αμερικανοι πουλανε οπλα απεναντι, μην ξεχνιομαστε
Αυτες οι νοοτροπιες μας εφαγαν αλλα οπως βλεπεις απο τις αρνητικες ο ατοπος αντιγερμανισμος εχει σοβαρα θεμελια .
μακάρι να προχωρήσει αλλα οι ευθυνες είναι τεράστιες , το ίδιο και η ζημια στην άμυνα και στην οικονομία… δεν θα λέμε όλη την ώρα “οτι εγινε – εγινε παμε παρακάτω” …
απο κει και πέρα μακάρι να ερθουν!!!
Να ρωτήσω ἂν υπάρχουν ευθύνες που δέν αποδόθηκαν,ἢ μήπως αυτό είναι πολιτικώς μή ορθό στην Ἑλλάδα του «Ουδείς πταίει»;
Εδω δεν αποδοθηκαν ευθυνες για τα 80-200 δις που με περισση ευχαριστηση χαθηκαν το εξαμηνο της περηφανης διαπραγματευσης, θα αποδιθουν για τα 1-2 που ισως χαθηκαν με τα υποβρυχια;
Μην λες αλήθειες ενοχλείς
Εδω δεν αποδοθηκαν ευθύνες για τη χρεοκοπία της χώρας.
Στο θέμα των οικονομικών χειρισμών,όση ζημία και ἂν προκαλέσουν,υπάρχουν άπειρες δικαιολογίες,και άλλοθι,και το κοινόν των Ἑλλήνων πάσχει ούτως ἢ άλλως από πολιτική δυσχρωματωψία.
Ίσως στο θέμα της ἀμυνας είναι ευκολώτερο να βγεί κάποια ἀκρη,τόσο λόγω απτού αντικειμένου (2 υποβρύχια),όσο και της ιχνηλατήσιμης ευθύνης των ναυπηγείων,της χρηματοδοτήσεως,και της ειδικής επί του θέματος νομοθεσίας (νόμος Βενιζέλου).
Το σημαντικώτερο,μπορεί να καταδειχθεί ότι επί 8 συναπτά έτη το ΠΝ στερήθηκε 2 πολύτιμες μονάδες,πολύτιμες ακόμη και χωρίς τις σύγχρονες τορπίλες,που αποτελούν άλλο σκάνδαλο (δια της παραλείψεως) από μόνες τους.
ΥΓ.
Ἂν δέν αρχίσουμε κάποτε να αποδίδουμε ευθύνες για τα «ψωροεκατομμύρια»,που πάντως αθροιζόμενα παραμαζεύονται,δέν θα αποδώσουμε ευθύνες ούτε για τα τρίς.
Η εξέλιξη του δημοσίου χρέους διαχρονικά σε δις ευρώ:
2005-214
2006-226
2007-240
2008-265
2009-301
2010-330
2011-356
2012-305
2013-320
2014-319
2015-311
2016-315
2017-317
Θα σας παρακαλούσα να μας ενημερώσετε για τα 80 -200(!!!!) δις που χάθηκαν. Ούτε ο Κλάους Ρέγκλινγκ δεν ήταν τόσο large με τα νούμερα. Άλλο τι ψηφίζει ο καθένας και τι πιστεύει, άλλο η πραγματικότητα. ΝΑΙ οι Συριζαίοι είχαν ιδεολογικές παρωπίδες σε σχέση με τα εθνικά θέματα και έλεγαν μπαρούφες τύπου “θα ρισκάρουμε με την τουρκία” (αν και δεν έχω ακούσει τον κ. Μητσοτάκη να μιλάει για ανακήρυξη ΑΟΖ , κάθε άλλο……) αλλά πως να το κάνουμε, τη χώρα άλλοι οδήγησαν στην (σχεδόν) πτώχευση και τα μνημόνια.
Αν συνέχιζε θα έφτανε στα 356 πριν φύγουν, κάπως λιγότερο το καθαρό 🙂
Αλλά αυτό θα ήταν λόγω του μαξιλαριού που μας έδωσαν ώστε να βγούμε ασφαλώς στις αγορές.
Σε κάθε περίπτωση το πιο σωστό είναι να υπολογίζεται το χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ και φυσικά είναι αναμφισβήτητο ότι τα δύο κόμματα οδήγησαν τη χώρα στη χρεοκοπία
Τα δις που αναφέρονται πάντως για την περίοδο ΣΥΡΙΖΑ έχουν να κάνουν με απώλειες στην εθνική οικονομία (πχ καταθέσεις) και την ανάπτυξή της, όχι με δάνεια
Καθαρά χαμένα για το δημόσιο είναι τα 25 δις που απώλεσε όταν είδε τις μετοχές των τραπεζών που είχε να γίνονται καπνός την ημέρα που τις έκλεισε
Γι’αυτό άλλωστε και δόθηκε όλη η δημόσια περιουσία στο υπερταμείο (οι 17 ώρες του Τσίπρα) ώστε να πληρωθεί το δάνειο που είχε πάρει το δημόσιο για να μην απολεσθούν οι καταθέσεις.
Θα πληρωνόταν με τις μετοχές των τραπεζών που είχε αγοράσει το δημόσιο με αυτά τα χρήματα κάτι που πια δεν ήταν δυνατόν μετά το κλείσιμο.
Τώρα θα πληρωθεί με τη πώληση της δημόσιας περιουσίας
Τα 25 δις δεν είναι μικρό ποσό και χάθηκε εντελώς άδικα.
Τόσο είχε στοιχίσει ο επανεξοπλισμός της Ελλάδας μετά τα Ιμια
Σε αυτό θα πρέπει να προστεθούν και κάποια δις που έχασε η Ελλάδα μια και η ΕΖ αρνήθηκε να της επιστρέψει για δύο χρόνια τα κέρδη της κεντρικής της τράπεζας από πράξεις της στη δευτερογενή αγορά στα Ελληνικά ομόλογα μια και η Ελλάδα δεν τήρησε τη συμφωνία που είχε υπογράψει (Β Μνημόνιο) και που το προέβλεπε
Τέλος άλλα 14 δις ήταν οι αυξημένοι φόροι (Γ Μνημόνιο) που πλήρωσαν οι Ελληνες αντί για το 1,5 δις του email Χαρδούβελη
Αυτό έγινε αναγκαίο μια και η Ελληνική Οικονομία αντί να αναπτυχθεί όπως υπολογιζόταν πήγε σε άλλο ένα default με capital controls αυτή τη φορά.
Κι αυτοί οι extra φόροι -τουλάχιστον κάποιοι- θα μπορούσαν να είχαν πάει για τον εξοπλισμό της χώρας οπότε έμμεσα υπήρξε επίπτωση
Μιλάς σοβαρά για το e-mail Χαρδούβελη! Μα το e-mail Χαρδούβελη ήταν τα μέτρα που πρότεινε ο ίδιος προκειμένου οι Ευρωπαίοι να μας λυπηθούνε! Μόνο που λογάριαζε χωρίς τον ξενοδόχο. Ας μη γελιόμαστε, ξενοδόχος ήταν ο Schäuble. Τα χρήματα που χάθηκαν από το bank-run είναι καθαρά θέμα ψυχολογίας της μάζας. Με την αποκατάσταση των δεικτών της οικονομίας επιστρέφουν από μόνα τους και πάνω απ’ όλα ΔΕΝ μπορούν να χρησιμοποιηθούν για εξοπλισμούς γιατί θα επρόκειτο για ΛΗΣΤΕΙΑ! Αυτό που θα ήταν εφικτό είναι η πρόταση του Πάνου Καμμένου να ανοιχτεί λογαριασμός υπέρ του επανεξοπλισμού των Ε.Δ. όπου όλοι μας ( οικειοθελώς φυσικά ) και η Ομογένεια και οι Φιλέλληνες δα συνδράμαμε ο καθένας με τις δυνατότητές του σ’ αυτόν τον κοινό σκοπό.
Την χώρα δεν την οδήγησαν απλά κάποιοι άλλοι , πάντα ο λαός που ψηφίζει (ή που δεν ψηφίζει) είναι ο τελικός υπεύθυνος.
Επίσης μια απλή αναζήτηση στο google δείχνει την ζημιά που προκλήθηκε το πρώτο εξάμηνο της διακυβέρνησης των Συρριζα- Ανελ.
Δεν υποστηρίζω ότι “οι άλλοι” (όποιου χρώματος κι αν είναι αυτοί) είναι άμοιροι ευθυνών βέβαια , αλλά μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας..
Την Χώρα στην (κανονική Πτώχευση) την οδήγησε ο Λαός της και η απόλυτη επικράτηση για σαράντα χρόνια του Πολιτισμικού Μαρξισμού, Μπλε, Πράσινου, Κόκκινου ή Ροζ λίγη σημασία έχει.
Από την άλλη, η ενασχόληση με τα Οικονομικά θέλει τόσες γνώσεις όση οξυδέρκεια και μνήμη χρειάζεται για να είναι κάποιος αντικειμενικός.
Στο ετήσιο πίνακα Χρέους Γενικής Κυβέρνησης που παρέθεσες δεν αναφέρεις το 2018 που έφθασε τα 334,721 Δις και το 2019Q2 που έφτασε τα 335,518 Δις.
Επίσης δεν ανέφερες την απώλεια των Προνομιούχων Μετοχών του Ελληνικού Δημοσίου από τις τέσσερις Συστημικές Τράπεζες, των οποίων κατείχε άνω του 70% του Κεφαλαίου, αξίας 32 Δις (πουλήθηκαν στον κ. Σόρος, τον κ. Γουάτσα και τον κ.Πόλσον για 4 Δις και οι τέσσερις μαζί, τον Οκτώβριο του 2015).
Παρελλείπει η απώλεια ΑΕΠ στην καλύτερη για την Ε.Ε. περίοδο (τουλάχιστον 10% σωρρευτικά), η απώλεια πολλών Δις από το waiver και την εξαίρεση από το QE, η απομείωση των Διαθεσίμων, των Επενδύσεων, των Αξιών του Δημοσίου και πολλά άλλα.
Επίσης, για να εξηγηθεί η πορεία του Χρέους που παρέθεσες, λείπει το πιο σημαντικό: Η διευθέτηση του PSI*(2012), το οποίο έφθασε τα 137 Δις Καθαρής Παρούσας Αξίας και επέφερε Ονομαστική Μείωση του Χρέους κατά 106 Δις, δηλαδή 52% του ΑΕΠ. Αποτελούσε την πρώτη και τελευταία Ονομαστική Μείωση του Ελληνικού Χρέους καθότι το αυτό απαγορεύθηκε ρητώς στην Συμφωνία της 12ης Ιουλίου του 2015. Σε συνδυασμό με το OSI** το οποίο κατά τον ESM μείωσε το Χρέος κατά 100 Δις σε Καθαρή Παρούσα Αξία, δηλαδή 49% του ΑΕΠ του 2013, επήλθε συνολική μείωση του Χρέους το 2012 της τάξεως των 206 Δις ή 1Τρις 330 Δις με προβολή του Χρέους στο 2060 (το 2060 είναι Έτος αναφοράς για την εξέλιξη του Χρέους μας) δηλαδή το 655% του ΑΕΠ του 2016 που έγινε και η τελευταία ρύθμιση των 8 Δις.
Αφού λοιπόν κάναμε την φιλόξενη ΠΤΗΣΗ Οικονομικό Σεμινάριο, λύνοντας νομίζω κάποιες σημαντικές απορίες, ας ξαναγυρίσουμε τώρα όλοι στα Υποβρύχια και ας αφήσουμε τους αριθμούς σ’αυτούς που ξέρουν να τους διαβάζουν. Τί λέτε;
*Private Sector Involvement (PSI)
**Official Sector Involvement (OSI)
Δύσκολα θα πιστέψω πως δεν γνωρίζεις πως μπήκαν φυλακή καμιά δεκαριά και πως η Εταιρεία αποδέχθηκε να “γυρίσει” πίσω 110 εκατ. DEM. Σου έχω μεγαλύτερη εκτίμηση από αυτό σου το σχόλιο και πιστεύω πως απλά σου διέφυγε κάτι που γνωρίζει πολύς κόσμος.
Εγώ γνωρίζω ότι κανείς δέν μπήκε φυλακή,λόγω αναστολής,δέν ξέρω ἂν έχασα κάτι μετά την περυσινή απαγγελία κατηγοριών
https://www.newsit.gr/ellada/ypovryxia-oloi-ektos-fylakis-eggyisi-mamouth-tha-katavalei-o-emmanouil/2703117/
Διευκρινίζω όμως,καλού-κακού,ότι μιλάω για τα 2 επιπλέον υποβρύχια,που παραγγέλθηκαν το 2011,αυτά για τα οποία γίνεται ό λογος σε αυτήν την ανάρτηση.
Εσύ προφανώς εννοείς τους εμπλεκόμενους στην σύμβαση «Αρχιμήδης» 012Β/00.
Σωστόν.
Ακόμα δεν καταλάβαμε για ποιό λόγο έγινε ο συμβιβασμός με τον τρόπο που έγινε και με την ταχύτητα που έγινε. Δεν υπάρχει καλώς ή κακώς. Αν είναι κακώς υπάρχουν ευθύνες που πρέπει να αποδωθούν. Προς τι η μεγάλη σπουδη για συμβιβασμό αν μας ζημιώνει;
Δεδομένο είναι ότι η γερμανική εταιρία δεν έδειξε καλή θέληση για να γίνει μέσω διευθέτησης η κατασκευή των 2 επιπλέον υποβρυχίων 214. Η Ελληνική κυβέρνηση οφείλει για να προστατεύσει τα χρήματα και τα συμφέροντα της Ελλάδος. Να βγάλει διαγωνισμό για 2 υποβρύχια στην οποία να συμμετέχει αν θέλει και η γερμανική κατασκευάστρια με την προσφορά της. Αν θέλει να συμμετέχει στο διαγωνισμό να είναι υποχρεωμένη να χρησιμοποιήσει τα ανταλλακτικά και φυσικά να αντικαταστήσει όσα από αυτά δεν είναι κατάλληλα λόγω παλαιότητας. Και φυσικά η πρόταση της να αξιολογηθεί ανάλογα με τα οικονομικά ανταλλάγματα (π.χ. δωρεάν εκσυγχρονισμός των SUT) και πολιτικά ανταλλάγματα (τιμωρία Τουρκίας για παραβιάσεις σε Ελληνική και Κυπριακή ΑΟΖ). Όχι εμείς να τρώμε τις φάπες και να τους δίνουμε τα χρήματα μας με απ’ ευθείας ανάθεση. Όλα με το γράμμα του νόμου και 1000% τυπικότητα, όμορφα και γερμανικά μέχρι κεραίας και μεις.
αντε κατι θα παρουν και τα γερμανα να μην γκρινιαζουν
Ο ορισμός της καλής είδησης……
Καλη χρονια!!!
Έχουμε πολύ πλάκα, λέμε ότι ο προϋπολογισμός για αγορές οπλικών συστημάτων είναι μισό δις το έτος, άρα πες 0,2/έτος τα Viper, μένουν 0,3 ανά έτος. Για 10 έτη είναι 3 δις. Και τι λέμε εμείς? Μπελάρες (όσο κάνουν, έστω 2 δις), 6 Gowind (όσο κάνουν, έστω άλλα 2 δις), δύο υποβρύχια 214HN (περίπου 1 δις), και κανα δις για τορπίλες, ΜΕΚΟ up και Romeo ελικόπτερα. Δηλαδή μιλάμε για 2+2+1+1=6 δις, δηλαδή διπλάσιο ποσό από τον προϋπολογισμό για ΟΛΑ τα όπλα (αεροπορία για F-35, στρατό ξηράς για άρματα, όπλα κτλ), και όλο στο Ναυτικό!
Ότι νά’ ναι ή κάτι μαγικό τους κάνει το ναυτικό και τους κάνει ότι θέλει. Στην ουσία λέμε ότι το ναυτικό θέλει μόνο του 6 δις στην δεκαετία, ενώ με τα μισά λεφτά αν είχε πάρει η αεροπορία και έπαιρνε άμεσα τα F-35 των Τούρκων, θα είχε αλλάξει άμεσα η ζυγαριά και όχι σε 10 χρόνια και βάλε που θα έγειρε λίγο η ζυγαριά με το ναυτικό. Εκτός και αν από τις συνομιλίες και την συμπεριφορά των γειτόνων έχουν πάθει όλοι κοκομπλόκο και έχουν τριπλασιάσει τον προϋπολογισμό για αγορές συστημάτων στο 1,5 δις ανά έτος (δεν με χαλάει αλλά να ξέρουμε και τι να σκεφτόμαστε και εμείς σαν αναγνώστες)
Έλα μην το πολυψάχνεις. Οι “ειδήσεις” με το “out of the box” δεν εχουν και μεγάλη διαφορά. Αν πάρουμε το ένα δέκατο απο ότι έχει γραφτεί κοντράρουμε ΗΠΑ Κίνα και Ρωσία μαζί.
Η απόκτηση επιπλέον υποβρυχίων όπως λέει κι ένας φίλος/συντροφος είναι ανελαστικη δαπάνη. Δεν έχουμε να πούμε πολλά… Πρέπει να προχωρήσει.
Από κει και πέρα αυτό δεν μπορεί να γίνει εις βάρος άλλων “ανελαστικων” δαπανών όπως οι μονάδες επιφανείας… Θα έδινα μήνυμα στους πολιτικούς ταγους:
Εξοπλιστε την χώρα για να έχετε χώρα να κυβερνήσετε…
“…Θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να κατηγορούμε κυβερνήσεις, υπουργούς, αποφάσεις, διοικήσεις…” . . . και όμως κάποτε πρέπει να αποδοθούν ευθύνες . . . κάποτε πρέπει να λεχθούν κάποια πράγματα με το όνομά τους . . . κάποτε πρέπει να γίνει γνωστό ποιοι (και ίσως και γιατί) κρατούσαν την άμυνα της χώρας και κατ΄επέκταση και την ίδια την χώρα σε 10ετή ομηρία ! ! !
Αυτή ήταν και είναι η γάγγραινα που μαστίζει την χώρα . . . η μη απόδοση ευθυνών προς πάσα κατεύθυνση ! ! !
Ευθύνες υπάρχουν και οι υπαίτιοι έχουν όνομα . . . ! ! !
Στη χώρα του νόμου περι ευθύνης ή μάλλον καλύτερα ανευθυνότητας υπουργών και της παραγραφής, καλό θα ήταν να μην περιμένεις τίποτα και ποτέ!!!
Απόλυτη και πιεστική ανάγκη, μια από τις πολλές.
Με τις τορπίλες που βρισκόμαστε;
Αληθεύει ότι επελέγησαν οι γερμανικές;
Αληθεύει Φίλε Νικόλα, αλλά δυστυχώς θα έρθουν μετά απο τα δυο υποβρύχια, που θα ερθουν μετα απο τα F35, που θα έρθουν μετα τις Gowind, που θα ερθουν μετά τις Α.B. που θα έρθουν μετά τις Belhara, οπότε όπως καταλαβαίνεις πρέπει να περιμένεις λιγάκι.
…και μετά απ’ όλ’ αυτά, θα αποσυρθούν τα Φάντομ. Όχι αμέσως βέβαια, κάποια στιγμή.
…εσύ το λες στα αστεία, αλλά δεν κατάλαβες ακόμη πως όπου να’ ναι στη δύναμη της ΠΑ θα ενταχθει Sptitfire σε επίπεδο AUP!
Μη το γελάς καθόλου, θα έρθει το Spit και θα δούμε εδώ συζήτηση για το αν είναι καλύτερο για CAS από τα Τ-6…
Να πάρουμε και κάτι όμως εε!
https://youtu.be/V2J3GgjCEpE
ακούγεται πολύ καλό για να είναι αλήθεια wtf?
Γεια σε όλους,
Μου φαίνεται λίγο δύσκολο, αλλά εξαιρετικά ευχάριστο, εδώ χρειαζόμαστε άμεσα τορπίλες εδώ και δέκα χρόνια και τώρα κινείται κάτι. Επίσης, μαζεύονται πολλά για μισό δις εξοπλιστικά το χρόνο (ελπίζω γενναία αύξηση). F-16V, Belh@ra, άλλες μονάδες επιφάνειας, f-35 με δήλωση πρωθυπουργού , UAV, ΕΜΖ MEKO και χρειαζόμαστε και κάποια χρήματα για ΣΞ . Μακάρι να έχουν τα κονδύλια γιατί η πατρίδα χρειάζεται ποιοτική αναβάθμιση με αξιόλογες οροφές.
Σε ένα παράλληλο πρόγραμμα θα μπορούσε να υπάρξει εκσυγχρονισμός των υπολοίπων 3 υ/β κλάσης Ποσειδών με τα απάρτια των υ/β Γλαύκος μια και είναι νεώτερα κατά μια δεκαετία?
(Τα ηλεκτρονικά των Γλαύκος είναι μια 20ετία νεώτερα από τα 3 Ποσειδών )
Ισως και με αγορά και άλλων εξαρτημάτων αλλά χωρίς κόψιμο και AIP βέβαια.
Αν θυμάμαι σωστά εξαρτήματα 200 εκ Ευρώ υπήρχαν και από την σύμβαση για το upgrade των άλλων 2 Ποσειδών (πλην του Ωκεανός) που δεν προχώρησε και που τώρα πρέπει να είναι στις αποθήκες του ΠΝ.
Αγαπητη “Π” ετσι οπως μας τα λετε σε λιγο το Π.Ν. θα ξεπερασει και τον Εθνικο στοχο του USN για 355 πλοια…. 🙂 🙂 🙂
Μακάρι να ξέρατε ποιος είναι ο δικός μας Εθνικός Στόχος…
Ελπιζω να τον ξερουν αυτοι που πρεπει….οσο για μενα ενας ταπεινος σχολιαστης ειμαι που μονο να υποπτευομαι μπορω
Δυστυχώς ακόμη και την περίοδο των μνημονίων ο “εθνικός στόχος” των κυβερνώντων παρέμεινε η διατήρηση και ενίσχυση των προνομίων του παρασιτικού κομματικού κράτους.
Υπάρχει κάποιος, ένας !!!!, που να γνωρίζει;
Ο Εθνικός μας Στόχος εκφράζεται σε αριθμό πλωτών μονάδων ή σε αριθμό Ναυάρχων;
Από ποιον ανακινείται το θέμα των νέων υποβρυχιων δεν μας γράψατε!!! 😡
Αρχίζουμε και ξεφεύγουμε :
Μια με τη παραχώρηση των 2AB
Την άλλη με τα 6 GOWINDπου ενδιαφέρεται το Ναυτικό
και τώρα με την ανακίνηση της προμήθειας των 2 214
Με 530mil διαθέσιμα για εξοπλισμούς τα παραπάνω ΔΕΝ ΓΊΝΟΝΤΑΙ
Επί της ουσίας:
Τα υλικά που aνaφερovtai είχαν παραγγελθεί για τον εκσυχρονισμό των 209/1100
ΌΧΙ για νέα 214
Είχα κάνει σχετικό σχόλιο εδώ:
https://www.ptisidiastima.com/tkms-greek-republic/
Υπάρχει και η αναλυτική περιγραφή τους εδώ
https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/2f026f42-950c-4efc-b950-340c4fb76a24/k-ehtniki%20amuna-eis-synolo.pdf
Πέρα από το οικονομικό:
Η κατάσταση στην οποια βρίσκονται τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν επιτρέπει ουδεμία σκέψη να χρhsιμοποιιθουν για οποιοδήποτε ναυπηγικό πρόγραμμα
Και όταν τελειώσει και η εκκαθάριση δεν θα είναι πλέον ναυπηγείο αφού τα διαφορα assets θα έχουν πουληθεί
Στα υποβρύχια έχουμε σοβαρότερο πρόβλημα από τις φρεγάτες
Εάν υπήρχε σοβαρό ενδιαφέρον για την αμυντική ικανότητα της χώρας και δεδομένων των οικονομικών περιορισμών και του χρόνου απόκτησης νέων μονάδων θα έπρεπε να ψάχναμε για μεταχειρισμένα
Λύσεις υπάρχουν αλλα δυστυχώς ακολουθείται η “ΜΠΑΛΑΦΙΚΗ” :silly: πολιτική στα αμυντικά!
Και τώρα θα γράψει ο σύντροφος ΚΟΥΛΉΣ 😉 να γράψει πως βιάζομαι και τέλος του μηνα θα έχουμε εξελίξεις! 😆
Πράγματι, με 530 εκ. όλα αυτά δεν γίνονται. Πάντως σαν είδηση ισχύει. Δεν γράφουμε κάτι τυχαίο, ποτέ
Στο τέλος του έτους θα δούμε το ποσό που θα δαπανηθεί για την άμυνα. Επίσης θα δούμε και το ποσό που θα προβλέπεται για το 2021.
Δηλαδή αντί για το τέλος του μηνα πρέπει να περιμένουμε για το τέλος του έτους?????
Υπενθυμίζω πως είμαστε υπό επιτήρηση ΔΕΝ μπορούμε να παρεκκλίνουμε από τον συγκεκριμένο προϋπολογισμο που έχει ψηφισθεί
Επιπλέον και από την εμπειρία προηγουμενων ετών ΔΕΝ θα ξοδευτούν ούτε καν αυτά που έχουν προϋπολογιστεί για την άμυνα ώστε να πάνε στο πλεονεaσμα και να δοθούν επιδοματακια στο τέλος του έτους
“ΜΠΑΛΑΦΙΚΗ” πολιτική είπαμε
Τι να το κάνω το φτυάρι
ΜΠΟΥΛΝΤΌΖΕΣ κοιτάω
Στο τέλος του έτους προκειμένου να δούμε τα ποσά που τελικά θα δαπανηθούν για την άμυνα. Ενίοτε γίνονται και ευκολίες πληρωμής. Καλά κάνεις για τις μπουλντόζες για να κρυφτείς σε μεγαλύτερο βάθος όταν θα έρθει η ώρα.
Όταν όλα ήταν Κόκκινα, κάποιος που φορούσε Μπλε γυαλιά από πριν, αντελήφθη πως τα έβλεπε όλα…Μωβ.
Με τον καιρό αναγκάστηκε εκ των πραγμάτων να φορέσει Κόκκινα.
Τα έβλεπε λοιπον όλα… Κόκκινα.
Κάποια στιγμή φάνηκε πως άλλαξαν ξανά τα χρώματα, μάλλον προς το Μπλε όπως έλεγαν οι περισσότεροι.
Τότε κάποιοι που τόλμησαν να βγάλουν τα γυαλιά τους (ή ήταν ανοιχτομάτηδες από πριν), τον συμβούλεψαν να τα πετάξει, ότι χρώμα και να είναι, γιατί πλέον η πραγματικότητα είναι πολύχρωμη όπως θά’πρεπε να είναι από παλιά. Αυτός νομίζει πως αφού δεν βλέπει Μωβ, τα Κόκκινα γυαλιά είναι μία κάποια επιλογή. Και συνεχίζει να φοβάται ακόμη το Μωβ. Είναι άλλωστε το Χρώμα της κατάθλιψης.
Σύντομα θα γνωρίζουμε πως ακριβώς εκτελέστηκε ο ΠΥ του 2019
Και ανάλογα με την εκτέλεση του, μπορεί να δημιουργηθεί χώρος για αύξηση των δαπανών στην άμυνα
Επίσης, από τον ΠΥ του 2022, έτσι και αλλιώς προβλέπεται η μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων (προ της παρούσας διαπραγμάτευσης).
Λογικά η μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων θα έρθει από τον ΠΥ του 2021.
Να πως μπορούν να χρηματοδοτηθούν όλα αυτά τα προγράμματα, τα οποία θα προσφέρουν και κάποια προστιθεμενη αξία στο ΑΕΠ για χρόνια
Ναι σύμφωνοι!
Βασική προϋπόθεση είναι να ενδιαφέρονται για την αμυντική ικανότητα της χώρας
Και μέχρι τώρα φαίνεται πως ακολουθούν την “μπαλαφικη” πολιτκή και προσπαθούν να κερδίσουν ηρεμία και χρόνο με το να παρακαλάνε το Σουλτάνο να πάμε στη Χάγη
(Ο Κουλής 😎 τώρα θα με διορθώσει και θα πει πως βιάζομαι)
Μακάρι να ρθει με 2AB η Ticos ο Μητσοτάκης Junior αλλα πάλι θα έχουμε πρόβλημα να τα καταστήσουμε επιχειρησιακά
Αλλο ειδηση αλλο διαδοση και αλλο υλοποιηση .
Νομιζω θα συμφωνησετε.
Πολλα ακουγονται .
Το ποσα απο αυτα θα συμβουν μετραει.
Eιδικα στο θεμα της ναυπηγησης και η σκεψη μονο για ναυπηγηση εδω και οχι στην Γερμανια ειναι αστεια..
Χωρια που οι χρονοι κατασκευης εκει θα ειναι αστραπιαιοι ενω εδω ακομη περιμενουμε τις Ρουσσεν.
Αν υπαρξουν ποτε ξανα ναυπηγεια στην μορφη που ειχαμε παλαια θα χρειαστουν χρονια προετοιμασιας πλεον.
Πίσω έχει η αχλάδα την ουρά. Αγόρασες το φτυάρι γιατί θα σου χρειαστεί.
Θεωρώ πως μια τέτοια κίνηση χρειάζεται να πραγματοποιηθεί διότι τα ναυπηγεία θα γίνουν περισσότερο πιο ελκυστικά σε επενδυτές ώστε να παράξουν έργο με προστιθέμενη αξία και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Υπάρχουν όμως και επιχειρησιακοί λόγοι…
1. Σε μια ΕΛΛΑΔΑ με τέτοια πλέον ΑΟΖ θα απαιτηθεί και μεγαλύτερος στόλος για να καλυφθούν οι ανάγκες υπεράσπισης και επιτήρησης τόσο ως ζωτικός χώρος αλλά και ως μελλοντικές οικονομικές δραστηριότητες που τυχόν θα προκύψουν από πιθανά κοιτάσματα μεγάλης αξίας αλλά και σχεδιαζόμενες υποδομές (East Med)
2. Τεχνολογικά αλλά και ως οπλικό φόρτο σε είδος και ποιότητα θα είναι ανώτερα από τα 4 υπάρχοντα Type 214 Κλάσης Παπανικολής δλδ θα μπορούσε να είναι ελάχιστα μεγαλύτερα σε μήκος υποβρύχια εξοπλισμένα με κάθετης εκτόξευσης units ώστε να λάβουν τον χαρακτηρισμό επιθετικών υποβρυχίων. Θα έχει ενδιαφέρον σε αυτό το εξαιρετικό σκαρί της Thyssenkrupp πέρα από τις προτάσεις της Atlas Elektronik να εξεταστούν και οι προτάσεις της Group Naval για σύστημα μάχης, αισθητήρων και οπλισμό όπου μαζί με την αγαστή συνεργασία της MBDA και την Thales μπορεί να προκύψει κάτι τεχνολογικά πολύ ανώτερο όχι μόνο από τα 4 που υπηρετούν στο ΠΝ αλλά και από τα αντίστοιχα 6 Τουρκικά.
Tο υποβρυχιο που περιγραφετε θα μπορουσε να ειναι το Τ-216 που προτειναν οι Γερμανοι στους Αυστραλους. Αυτοι βεβαια επελεξαν το Shortfin Barracuda, αλλα εαν δεν σκοπευουμε να στειλουμε τα δικα μας στον Ειρηνικο, τα 19000 ναυτικα μιλια αυτονομια των Γαλλικων εναντι 10000 ν.μ. των Γερμανικων ισως να ειναι υπερβολη για τις αναγκες μας. :hmm:
Στα ναυπηγεία έχει χαθεί η μπάλα… Τι ακριβώς θα ναυπηγηθεί και θα γίνουν και ελκυστικά σε επενδυτές?
Η Ελλάδα ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΟΖ… Αντε να δούμε πότε θα το καταλάβουμε…
Τα όποια κοιτάσματα είναι στα χαρτιά… Σε καμιά 20ετία το ξανασυζητάμε…
Οποιαδήποτε τροποποίηση αρχικού σχεδίου πχ 214 κοστίζει…
Είτε Thyssenkrupp, είτε Group Naval είτε Τουρκικά ναυπηγεία…
Ανάλογα με την έκταση τροποποίησης και ανάλογο το κόστος…
Νομίζω όνειρο χειμερινής νύχτος.. Αλλά δεν είναι κακό να το θυμίζουμε..
Ειχε προγραμματιστει να παρουμε δυο επιπλεον 214 επειδη ακυρωθηκε ο εκσυγχρονισμος των υπολοιπων τριων 209-εκσυγχρονιστηκε μονο ο “ωκεανος”-αρα στο ΠΝ πρεπει να αποφασισουν η να συνεχιστει ο εκσυγχρονισμος των υπολοιπων 209 η να ναυπηγησουμε τα δυο 214(προτιμοτερο),το ΠΝ διαθετει αρκετα παλια υποβρυχια για τα οποια θα πρεπει να εκκινησουν διαδικασιες για την αντικατασταση τους..
Ta 209/1200 είναι 40 χρονών και τα 1100 σε 2 χρόνια θα 50αρίσουν…
Τι αναβάθμιση να κάνεις?
Μια χαρά το ακούω αλλά ,θα πρέπει ότι είναι να γίνει να γίνει σωστά.
Ναι να τελειώσει το πρόγραμμα με τα 2 214 αλλα να παρθούν όλα τα μέτρα για να γίνουν όλα σωστά κ γρήγορα ώστε να τα έχουμε όσο πιο άμεσα γίνεται.
Κ εννοείται ότι στην οποία συμφωνία με τους Γερμανούς για αυτά τα έξτρα 214 θα πρέπει να υπάρξει κ συμφωνία για περισσότερες νέες τορπίλες με ταυτόχρονη αναβάθμιση ακόμα περισσότερων παλιών σε mod4(κάτι διάβασα για μόνο 30 από τις περίπου 110 που έχουμε κ αυτό είναι λίγο, πρέπει να ζητήσουν κ να πετύχουν αναβάθμιση για τουλάχιστον 60 ) αλλιώς υπάρχουν κ οι ιταλικές που είναι κ ανώτερες κ δεν τις ξέρουν οι Τούρκοι.Οι συγκεκριμένες έχουν ολοκληρωθεί στα ισπανικά 214 κ δεν έχουν κανένα θέμα με το σύστημα μάχης (κοινό τουλάχιστον για τα 214).
Να προχωρήσουν άμεσα ότι κινήσεις πρέπει να γίνουν με τα 2 ναυπηγεία ώστε το πολύ σε 1-2 χρόνια να είναι λειτουργικά.
Με αυτά της Σύρου η δουλειά έγινε άμεσα κ ήδη έχουν φέρει δουλειά κ κέρδη,οπότε αν οι εμπλεκόμενοι θέλουν η δουλειά θα γίνει κ εδώ γρήγορα.
Από την στιγμή που πάμε για Belharra κ Gowind ας βάλουμε τους Γάλλους στα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά ώστε να έχουμε κ κατασκευαστικό έργο κ μεταφορά τεχνολογίας κ οι Αμερικάνοι θα έχουν της Σύρου.
Οι Ισπανοί δεν έχουν 214…
Έχεις δίκιο αδερφέ, οι Πορτογάλοι έχουν 214 κ οι ιταλικές τορπίλες έχουν πιστοποιηθεί στα Πορτογαλικά.
Το θέμα είναι ότι ακόμα κ να προχωρήσει το θέμα με τα 214 ακούω για αγορά και 40 νέων τορπιλών κ αναβάθμιση καμία 30 παλιών σε επίπεδο mod4 για να συμπληρώσουν τον αριθμό 60 που χρειάζεται για έναν πλήρη φόρτο για τα 4 214 κ το 1 αναβαθμισμένο 209.
Λογικά θα πάνε με μεικτό φόρτο στα 5 αυτά υποβρύχια 2sub harpoon κ 12 τορπίλες 8 νέες κ 4 αναβαθμισμένες σε κάθε υποβρύχιο.
Τώρα αν όντως προχωρήσουμε στην κατασκευή των δύο έξτρα 214 ο αριθμός για μείγμα 60 τορπίλων είναι λίγος.
Θα πρέπει να αγοραστούν τουλάχιστον 56-60 νέες τορπίλες 8×7 (με προτίμηση σε οτιδήποτε δεν είναι γερμανικό γιατί το έχουν κ οι Τούρκοι κ το ξέρουν) να αναβαθμιστούν τουλάχιστον 30 παλιές σε mod4 4×7 κ αν πάμε στις γαλλικές να δούμε κ τι θα κόστιζε η ολοκλήρωση των scalp naval στα 214.
Δεν θα με χαλούσε καθόλου ένας μεικτός φόρτος στα 6 214 από 2scalp naval ,2sub harpoon,8 f21 κ 2 αναβαθμισμένες SUT mod4.
Κ κρατάς κ 4 κελιά στις belharra για 4επιπλεον aster30 ή ακόμα καλύτερα για 16 camm-er βάζοντας μόνο 4 scalp naval σε κάθε πλοίο.
Βέβαια αυτά θέλουν λεφτά.
Μεγάλη υπόθεση 2 έξτρα Υ/Β. Αλλά εδώ δεν έχουμε υλοποιήσει ακόμη το ήδη πετσοκομμένο πρόγραμμα τορπιλών! Με τις ΜΕΚΟ, όλα καλά υποθέτω…
Προίκα και αυτές για τα ναυπηγεία αγαπητέ μου!
Αυτό προφανώς είναι άποψη και όχι είδηση.
Τα υλικά αφορούσαν τον εκσυγχρονισμό των τ.209 που ακυρώθηκε και όχι τα νέα τ.214.
Η ναυπήγηση των 2 επιπλέον τ.214 έχει ακυρωθεί προ πολλού
Για τα υπό εκκαθάριση/πώληση Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, κάποιες πληροφορίες εδώ:
https://www.kathimerini.gr/1040654/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/h-ftwxh-proika-twn-nayphgeiwn-skaramagka-kai-oi-oroi-ekpoihshs
https://www.onalert.gr/enoples-dynameis/naypigeia-skaramagka-paramenoyn-choris-thalassa-kai-ependyti/368801/
Φίλε Παναγιώτη καλά το πας .
Καθόλου άποψη, αλλά είδηση…
Είναι σαν να αγοράσαμε 40 ραντάρ AESA για εκσυγχρονισμό των F-16, αλλά να ακυρώναμε το διαγωνισμό και να παραγγέλναμε ολοκαίνουρια F-16V, στα οποία θα τα τοποθετούσαμε τα ήδη αγορασμένα ραντάρ AESA μειώνοντας το κόστος.
Για όσους αναρωτιούνται γιατί επήλθε επιτέλους τώρα η συμφωνία για τα Υλικά, να τους ενημερώσω πως τα Ναυπηγεία νίκησαν κατά κράτος το Ελληνικό Δημόσιο (Οκτώβριος 2017) στο International Court of Arbitration-ICC με κίνδυνο καταβολής εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ από την Χώρα μας. Το εξαιρετικά πιεστικό θέμα έληξε κοινή συναινέσει και οι όποιες αποφάσεις θα παρθούν από τον ΥΠΟΙΚ μέχρι τον Απρίλιο.
ένας λόγος παραπάνω για να αποφεύγουμε τα διεθνή δικαστήρια……που κάποιοι σκέφτονται……
Έχεις δίκιο φίλε sotbak. Ο παράνομος πάντα πρέπει να αποφεύγει την κρίση του Νόμου και να προσπαθεί να “διαπραγματευθεί” την παρανομία του με τον δικαιούχο.
Γι αυτό προσπαθεί να αποφύγει π.χ. και η Τουρκία τα Διεθνή Δικαστήρια, πιέζοντας για διμερή διαπραγμάτευση με την Ελλάδα και την Κύπρο.
Έτσι είναι η ζωή εδώ που τα λέμε. 🙂
Αυτο που δεν καταλαβαινετε ειναι οτι η Τουρκια θα ευννοηθει απο το διεθνες δικαστηριο εξ ορισμου αφου καμια διαφορα δεν υπαρχει αλλα απλα μονομερεις διεκδικησεις της και οτι και να παρει ,γιατι θα παρει κατι αφου το δικαστηριο ειναι πολιτικο ουσιαστικα, θα ειναι προς οφελος της ..
Ολες οι αποφασεις μεχρι τωρα σε θεματα οριοθετησεων ειναι με αμοιβαιες παραχωρησεις που αποφασισε η Χαγη .
Η ευκολια δε που υποθετετε οτι το δικαστηριο θα αποφανθει υπερ μας ειναι αφοπλιστικη .
Ο λογος που η Τουρκια δεν αποδεχεται να υπαχθουν οι θεσεις της σε αυτο ειναι τακτικος πρωτον για να δωσει την εντυπωση οτι δεν την συμφερει και να παγιδευσει την Ελλαδικη πλευρα σε μια υπαγωγη ολων των θεματων στην Χαγη ,κατι που ηδη συμβαινει αφου υπαναχωρησαμε ηδη απο την υπαγωγη μερικων ζητηματων στο συνολο αυτων που θετει η Αγκυρα και το κυριοτερο οτι μεχρι τωρα δεν το χρειαζεται αφου προωθει τις θεσεις της κανονικα χωρις να ενδιαφερεται για το διεθνες δικαιο..
Αυτο απο μονο του μπορει να της αποδωσει περισσοτερα αρα το εχει αρχικα σαν εργαλειο και δευτερη επιλογη την υπαγωγη στην Χαγη οταν εξαντλησει τα ενδεχομενα του πρωτου.
Ειναι κατασταση win win για την Αγκυρα οπως και να εχει γιατι οι εξωφρενικες της απαιτησεις ειτε μαξιμαλιστικα ικανοποιουνται ηδη εν μερει ενω παρουτσιαζομενες διεθνως ως διαφορες και πιεζοντας την χωρα μας για συννενοηση ενω και να δεχθει περικοπη αυτων απο το δικαστηριο της Χαγης κατι θα παρει ενω δεν ειχε αρχικα τιποτα.
Το αστειο ειναι οτι νομιζουν καποιοι οτι και καποια θετικη αποφαση να βγει απο την Χαγη υπερ μας η Τουρκια θα την τηρησει ..
Μιλαμε για τετοια ευπιστια .
Θα ορισει δηλαδη ενα δικαστηριο που μπορει καλλιστα να επηρεαστει απο διαφορους για τα συμφεροντα μας και το μελλον μας και εμεις το δεχομαστε με χαμογελο λες και ειναι η μονη σωτηρια ..
Και αυτο ειναι σοβαρη πολιτικη στην οποια επενδυουν και καποιοι ..
Και μην πει καποιος εξυπνος οτι μπορει σε ολα να μας δικαιωσει γιατι το μπορει σημαινει οτι παιζουμε στα χαρτια τα κυριαρχικα μας δικαιωματα και φυσικα το οτι δεν θα τηρησει τα συμφωνηθεντα η Αγκυρα ειναι δεδομενο,.
Τι θα της κανουν αραγε ?
Θα την μαλωσουν ?
On the contrarery, If you look at the history of the International Court at The Hague, Greece was successful everytime that went at the Court. You can verify it by downloading the Court’s Handbook as it briefly describes all the cases they have done.
Εκτός της καταδίκης της Ελλάδας για το βέτο στην ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ το 2008, όπου καταδικάστηκε η Ελλάδα για Παραβίαση της Ενδιάμεσης Συμφωνίας 😉
If we go to IC on the grounds of redrawing the EEZ & the CS we are lost, finished, they will give them the half of the Aegean. See the ruling for the Jerba islands Tunisia/Libya (the recognized half & not full rights regarding the islands…). Μας την έχουν στημένη….
Τότε μάλλον η Τουρκία έχει χαζέψει απ’τον πολύ ναργιλέ, γιατί αποφεύγουν το Διεθνές Δικαστήριο όπως ο βρικόλακας το σκόρδο ενώ αυτό θέλει να τους δώσει γη και ύδωρ…
-Κούκλα,πάμε για καφέ;
-Άσε με.
-Κούκλα,χάνεις.
-Άσε με σου λέω.
-Έχω και καμπριολέ.
-Πού θα με πάς;
είμαστε τυχεροί που δεν το προτιμούν επειδή θέλουν να λάβουν τα πάντα μέσω της πίεσης και των απειλών (έχουν καταλάβει ότι μόνο για στρατηγική ψυχραιμία είμαστε…..), αλλά αν το δεχθούν και πάμε μιλάμε για διαιτητικό όργανο κατ’ ουσίαν με ό,τι αυτό συνεπάγεται….
Αποφασεις για ποιο ζητημα αφου επιλυθηκαν ολα;
Τα μισά αν γίνουν από όσα έχει αναφέρει η πτήση τους τελευταίους 12 μήνες θα είμαστε οκ!!
Πολλοι μιλανε για χρηματα που ισως χαθηκαν λογω των υποβρυχιων. Εδω δεν αποδοθηκαν ευθυνες για τα 80-200 δις που με περισση ευχαριστηση χαθηκαν το εξαμηνο της περηφανης διαπραγματευσης, θα αποδιθουν για καμια 500αρια εκ. που ισως χαθηκαν με τα υποβρυχια; Τι ψιλικατζηδες που ειστε. Μια και μιλαμε για λεφτα, αν δεν ειχε γινει η περηφανη διαπραγματευση, θα ειχαμε τουλαχιστο 80 δισ παραπανω στο ταμειο μας τωρα, που σημαινει οτι τωρα θα ειχαμε 12 Μπελαρες υπο κατασκευη, 2 Αντεαλαιντ, αναβαθμισμενες ΜΕΚΟ, μπολικους πυραυλους και τορπιλες, 2 ακομη υποβρυχια, 4-5 Φ-35 και παραγγελια για ακομη αλλα 40, καμια τριανταρια Φ-15 κλπ. κλπ , και οχι συμφωνο Τουρκιας-Λιβυης δε θα ειχαμε, αλλα οι Τουρκοι ουτε που θα τολμουσαν να βγουν στη Μεσσογειο.
Καλα τα λες για την περηφανη διαπραγματευση και τα λεφτα που χαθηκαν τοτε αλλα δεν νομιζω τα χρηματα αυτα να υπηρχαν σημερα στα ελληνικα ταμεια ακομη και αν δεν ειχε ερθει ο συριζα.Ξεχνας η κανεις πως ξεχνας μνημονιο,τροικα,χρεος,δανειστες,τραπεζες,κοκκινα δανεια και λοιπες δημοκρατικες δυναμεις.Οποτε και να υπηρχαν αυτα τα λεφτα σημερα στη διαθεση μας αμφιβαλω αν θα πηγαινε εστω και 10% στην αμυνα.Αυτα που λες για πλοια,F-35 και τορπιλες ειναι για οικονομικα ανεξαρτητες και σοβαρες χωρες.Οχι για ανεκδοτα οπως η Ελλαδα.
Τα χρήματα που χάθηκαν από τη διαπραγμάτευση (λέμε τώρα) του Γιάνη δεν αφορούν χρήματα του προϋπολογισμού αλλά κόστος για την οικονομία πχ με τη φυγή δεκάδων δις καταθέσεων.
Αν αυτά έμεναν στις τράπεζες θα γινόντουσαν κεφάλαια κίνησης σε επιχειρήσεις, δάνεια σε ιδιώτες κτλ αλλά δεν θα μπορούσε να τα πάρει το κράτος για να παραγγείλει όπλα όπως δεν παίρνει και τώρα τις καταθέσεις
Χάθηκαν επίσης τα 25 δις που είχε βάλει ως κεφάλαιο το δημόσιο για να σώσει τις καταθέσεις όταν έκοψε στη μέση τα δάνεια που του είχαν δώσει οι τράπεζες.
Χάθηκαν τότε που ο Γιάνης τις έκλεισε μια και η μετοχική τους αξία μηδενίστηκε
Αλλά αυτά όταν θα πούλαγε τις τράπεζες το Δημόσιο (όπως ήταν το σχέδιο πριν μας προκύψει ο “νέος Keyns”) θα τα έδινε πίσω γιατί τα είχε δανειστεί. Πάλι δηλαδή δεν θα θα έκανε όπλα ή επιδόματα
Τώρα θα τα δώσει πίσω πουλώντας τη δημόσια περιουσία μέσα στα επόμενα 99 χρόνια
Καλημέρα,
Δεν νομίζω να πέρασε στα ψιλά η είδηση, κάτι ακούσαμε, απλά έχουμε χάσει τις ελπίδες μας. Βέβαια αυτό που ακούστηκε ήταν ο συμβιβασμός και τίποτε άλλο, οπότε το νέο είναι αν μη τι άλλο καλό. Μια μικρή ερώτηση, τεχνικά είναι εφικτό τα 214 να φέρουν MdCN?
Ευχαριστώ
Γιατί όχι; απλά θα χρειαστούν κάποιες αλλαγές στο ΣΕΠ
Το έχω ξαναπεί παλιά ότι είναι καλύτερα από το να δεσμεύσουμε κελιά για σκαλπ στις μπελχαρα. Αρκεί βέβαια να μην μειωθούν σημαντικά οι δυνατότητες των 214 με τις τορπίλες που δεν θα έχουν για να έχουνε σκαλπ
Είναι, αλλά τα προβλήματα εντοπίζονται αλλού. Το ΠΝ φαίνεται πλήρως προσηλωμένο στη χρήση των MdCN από τις Belharra και δε σκοπεύει να τους ενσωματώσει σε υ/β. Επίσης υπάρχει πρόβλημα επάρκειας αριθμών, ακόμη και με 6 214 διαθέσιμα τα υ/β αυτά είναι υπερβολικά πολύτιμα σε επιθετικό ρόλο για να δεσμευτούν με την αποστολή κρούσης.
Προσωπικά είμαι πεπεισμένος ότι τα MdCN είναι απλώς ὁ «κράχτης»,για να μας «γυαλίσουν» οἱ Bel.
Και ότι μόλις δεθεί το κοντράτο,τα MdCN θα είναι τα πρώτα που θα «αναθεωρηθούν».
Και θα το πανηγυρίσουμε φυσικά,αφού στην θέση τους θα μπούν 8-32 αντιαεροπορικοί πύραυλοι,ἢ θα γλυτώσουμε κάποιες δεκάδες εκατομμύρια,που θα μπορούν να διατεθούν αλλού,όπως για οικίσκους λαθρομεταναστών.
Παλι άρπα κόλα, χρειαζόμαστε +4 214 με τορπίλες!!!
Μετά από τόσα χρόνια απραξίας, και πιστεύοντας πως το λίπος βρίσκεται στη άμυνα της χώρας, όπου και να στρέψεις το κεφάλι σου ανελαστικές ανάγκες βλέπεις.
Είναι όπως το βλέπει ο καθένας. Π.χ. μετά την Γήρανση του Πληθυσμού και την κατάρρευση του Ασφαλιστικού, και αφού ζούμε πλέον με τα “δικά μας λεφτά”, κάποιοι πλέον κατάλαβαν πως το “λίπος” βρισκόταν στα πολλά Δις ετησίως της επιδοτήσεως των Συντάξεων από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και το Έλλειμμα της Γενικής Κυβερνήσεως που αυτές οι Δαπάνες προκάλεσαν. Για παράδειγμα, το 1/10 αυτού του ποσού Ετησίως, θα “έδινε” σε ορίζοντα Δεκαετίας ένα Πρόγραμμα μεγαλύτερο από αυτό του περίφημου Τσοχατζόπουλου και μάλιστα χωρίς επιβάρυνση του Χρέους.
Με τα σημερινά δεδομένα, μία κυνική ματιά θα μπορούσε να εικάσει πως οι “καλές μέρες” μειώσεως αυτής της υποχρεωτικής Χρηματοδοτήσεως έπονται στο ορατό μέλλον.
Η Γήρανση του Πληθυσμού, η οποία έφθασε την στατιστική της κορυφή, αποδίδει πλέον λιγότερους Συνταξιούχους και περισσότερους Θανάτους (120.297/2018).
Χαρακτηριστικά, τον Ιανουάριο του 2018 οι Κύριες Συντάξεις έφθαναν τις 2.588.605 με Μηνιαίο Ποσό 2.269.707.416 εκατ. Ευρώ. Τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς οι αριθμοί διαμορφώθηκαν στις 2.555.049 Κύριες Συντάξεις και Μηνιαίο Ποσό στα 2.257.338.876 εκατ. Ευρώ. Τον Αύγουστο του 2019 οι Κ.Σ. ήταν 2.500.684…
Από την τάση μειώσεως του Αριθμού των Κυρίων Συντάξεων και του Μηνιαίου Ποσού εξυπηρετήσεώς τους, συνάγεται το συμπέρασμα πως, εάν ψηφισθεί ο νέος Νόμος των τριών Πυλώνων στο Ασφαλιστικό, και αφού υπάρξει μία “ενάρετη” τετραετία αυξήσεως του ΑΕΠ πάνω από 2,1% Ετησίως, τότε απελευθερώνονται ποσά ασύλληπτα για τα Ελληνικά δεδομένα. Αφού δε γνωρίζω προσωπικώς τον, έστω ακόμη στα σπάργανα, σχεδιασμό, μπορώ να πω πως εάν δεν υπάρξουν θεαματικές και δραματικές εξελίξεις στο Εσωτερικό ή στο Εξωτερικό, θα υλοποιηθούν Προγράμματα που εμείς εδώ μόνον ονειρευόμασταν.
Τονίζω πως λόγω της εσωστρέφειας της παραγωγής Υπηρεσιών και Προϊόντων της Ελληνικής Οικονομίας, τυχόν δραματικές εξελίξεις στο Εξωτερικό δεν θα έχουν δραματική επίδραση πέραν του Τουρισμού (αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να μην πέσουμε στο Τουρκικό παίγνιο όξυνσης και πιθανής συρράξεως για τρία τουλάχιστον χρόνια).
Ισχυρίζομαι πως, παρ’όλη την “ενάρετη” τετραετία της Κυβερνήσεως, ο μεγαλύτερος κίνδυνος ελλοχεύει στο Εσωτερικό. Απεδείχθει άλλωστε πως όταν ήλθε η ώρα της μερικής αποδέσμευσης της Πατρίδας μας από τον Κύκλο της δραματικής Προσαρμογής, ενεργοποιήθηκαν άμεσα πολλοί “χρήσιμοι” ανατροπείς, οι οποίοι ακούσια ή εκούσια εξυπηρέτησαν την διακοπή της όποιας θετικής πορείας της Χώρας, προωθώντας την ατζέντα περιθωριακών κύκλων ή ακόμη και Εξωτερικών Γεωπολιτικών αντιπάλων της Χώρας μας. Η συνέχεια είναι γνωστή.
Η αποκάλυψις του ρόλου τους, εννοώ των φιλορώσων Εθνικομπολσεβίκων, των Διεθνιστών Αριστεριστών του Σικάγο και όλων των Δραχμοκλώνων τους, ας είναι η άμυνα του Έθνους για τους καιρούς που έρχονται. Καιρούς δόξας ή ντροπής, προόδου ή οπισθοδρομήσεως, επιτυχίας ή καταστροφής…
Παράθεμα:
https://www.statistics.gr/documents/20181/1515741/GreeceInFigures_2019Q4_GR.pdf.pdf/16f95118-92f4-3883-dad1-af09612381a4
http://www.idika.gr/files/%CE%99%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A5%CE%91%CE%A1%CE%99%CE%9F%CE%A3_2018.pdf
http://www.idika.gr/files/%CE%94%CE%95%CE%9A%CE%95%CE%9C%CE%92%CE%A1%CE%99%CE%9F%CE%A3_2018.pdf
http://www.pbo.gr/el-gr/%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%B5%CF%8D%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%A4%CF%81%CE%B9%CE%BC%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%B1%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%95%CE%BA%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%ce%ad%ce%ba%ce%b8%ce%b5%cf%83%ce%b7-%ce%b3-%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%bc%ce%ae%ce%bd%ce%bf%cf%85-2019
Η γήρανση του πληθυσμού δηλ. η υπογεννητικότητα καθώς και η κατάρρευση του Ασφαλιστικού δεν προέκυψαν τυχαία σε αυτό τον τόπο……Επίσης το λίπος που αναφέρεις δεν ωφείλεται μόνο στις συντάξεις και στους συνταξιούχους που μέχρι τώρα ζούσαν, αλλά και στην κακοδιαχείριση δημοσίου χρήματος με υπερκοστολογήσεις αγαθών και υπηρεσιών, με φοροδιαφυγή, με μίζες και offshorάκηδες πολιτικούς και επιχειρηματίες που αντί να πληρώσουν το φόρο που τους αναλογεί όλα αυτά τα χρόνια επέλεξαν και επιλέγουν να βγάλουν χρήμα εκτός της χώρας και να το ….επενδύσουν σε άλλα ΑΕΠ! Επίσης το λίπος που αναφέρεις μάλλον διογκώθηκε μέσω των κομματικών και ψηφοθηρικών διορισμών παλαιότερων και εγγύτερων χρόνων σε δημόσιες υπηρεσίες και εταιρείες κοινής …ωφελείας, σε κρατικές αμυντικές βιομηχανίες και όπου αλλού μπορεί να μου διαφεύγει χωρίς ταυτόγχρονα να έχει αυξηθεί και το παραγόμενο προϊόν αυτών των υπηρεσιών…Άρα το βολικό συμπέρασμά σου ότι για ΟΛΑ φταίνε οι συντάξεις και το μηνιαίο κόστος για αυτές, μάλλον καταλήγει να είναι δικαιολογία για ΟΛΑ τα υπόλοιπα που προανέφερα….
Με διεθνή κρίση το ισοζύγιο εξωτερικών συναλλαγών πάει αμέσως στο κόκκινο μια και θα μειωθούν δραστικά εισπράξεις από τουρισμό & ναυτιλία
Ούτε η αύξηση του ΑΕΠ μπορεί να είναι 2,1% αλλά θα γυρίσει σε αρνητική
Αλλά ακόμη και αυτή η 2,1% δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί με τα ως τώρα δεδομένα μια και η αποεπένδυση παραμένει. (Ο προϋπολογισμός 2020 προβλέπει 13% ΑΕΠ επενδύσεις ενώ απαιτείται διπλάσιο ποσοστό)
Γι αυτό άλλωστε και όλοι οι αναλυτές προβλέπουν μείωσή του ρυθμού μετά το 2021
Τέλος οι κοινωνίες δεν έχουν ιώβεια υπομονή.
Λειτουργούν με τη λογική του quick fix. Η αλλιώς “φύγε εσύ, έλα συ ”
Γι αυτό και όσοι πάνε σε εμπροσθοβαρές πρόγραμμα γίνονται ισόβιοι ενώ όσοι κάνουν ασκήσεις επί χάρτου βάζοντας το κάρο μπροστά από το άλογο πάνε σπίτι τους.
Ειπα να περασω απο αυτην την αναρτηση μια τελευταια φορα μπας και διαβασω κατι ενδιαφερον ακομα και δεν διαψευστηκα…Ο αγαπητος Αθαν ακομα μια φορα…πεταξε τα “μαργαριταρια” του..
Παμε λοιπον:
-Η γηρανση του πληθυσμου ΔΕΝ εφτασε στην στατιστικη της κορυφη.Αντιθετως βαινει επιδεινουμενη.Δεν ειναι οτι ΔΕΝ γεννανε οι νεοι εδω…ειναι και αυτοι που εφυγαν εξω…και μαλλον η αναλυση του φιλου Αθαν βολικα παραβλεπει…Και αυτοι αν και κανουν παιδια…αυτα θα εχουν ξενη η στην καλητερη διπλη υπηκοοτητα οποτε…τα περισσοτερα ΔΕΝ θα ερθουν καν να κανουν θητεια σε ενα στρατο τεχνολογιας Κορεας…οχι να πολεμησουν.Και φυσικα ΔΕΝ θα επιστρεψουν για να ζησουν στο Ελλαδισταν με οτι αυτο συνεπαγεται μεσο-μακροπροθεσμα.
Βεβαια υπαρχει και το θεματακι με τα 2000 μεικτα για 12 εως 24 μηνες που θα τους επαναπατρισει…ενα οικονομικο-αναπτυξιακο διανοητικο επιτευγμα της “ενάρετης” Κυβερνησεως…που προκαλεσε παντου στους κυκλους των νεων Ελληνων του εξωτερικου…τρανταχτα γελια.
-“Η Γήρανση του Πληθυσμού, η οποία έφθασε την στατιστική της κορυφή, αποδίδει πλέον λιγότερους Συνταξιούχους και περισσότερους Θανάτους”
Εκπληκτικη διατυπωση.Να επενδυσω σε γραφεια κηδειων.Με λιγα λογια ο αγαπητος Αθαν λεει…παλι καλα που οι γεροι…ψοφανε και θα εχουμε λεφτα για επενδυσεις…αναμεσα σε αυτες και αμυντικες.Βεβαια μια ακομα βολικη παραβλεψη του αγαπητου Αθαν…ειναι οι θανατοι σε τροχαια κυριως νεων ανθρωπων…αλλα αφου δεν θα παρουν συνταξη…γιατι ειναι ηδη 6ft under αυτοι…οικονομικα παλι στα θετικα ειμαστε.Φαντασου δηλαδη να επιζουσαν και να μας προεκυπταν τιποτα αναπηροι η πολυτραυματιες….Και να τους πληρωναμε και επιδοματα μετα για μια ζωη…Παλι καλα να λες.Απλα να μας ενημερωσει ο φιλος Αθαν τι σειρα προτεραιοτητας εχει για τον αλλο κοσμο…για να προγραμματισουμε που θα επενδυσουμε την συνταξη του.
-“Νόμος των τριών Πυλώνων στο Ασφαλιστικό” aka….Πινοσετ και τα μυαλα στα καγκελα.Πληροφοριακα…το συγκεκριμενο συστημα ΑΠΕΤΥΧΕ οπου εφαρμοστηκε οδηγοντας οχι στην σωτηρια του ασφαλιστικου συστηματος…αλλα στην καταληστευση του απο τις ιδιωτικες εταιριες που συμμετειχαν,στην κλοπη του μεγαλητερου μερους των ιδιωτικων ασφαλιστρων απλων πολιτων και στην ανεπαρκεστατη ασφαλιση.Αλλα αν εχεις οραμα να κανεις το ασφαλιστικο Ασπίς Πρόνοια γιατι να μην το κανεις και…εναρετα.
-“ενάρετη” τετραετία αυξήσεως του ΑΕΠ πάνω από 2,1% Ετησίως…Ωραια..αλλα οι εναρετοι πιο πριν ελεγαν 4% του ΑΕΠ φετος και τελικα ηταν τοσο καλα οικονομικα καταρτισμενοι που εχασαν στην πορεια 1,2% νομιζω.Αρα υπο το βαρος της σκληρης πραγματικοτητας μιας κυβερνησης που οσο…εναρετη και να ειναι…πεφτει τραγικα εξω στις προβλεψεις της για ενα χρονο…ποσο αξιοπιστες ειναι οι προβλεψεις της με οριζοντα τετραετιας;
-“Τονίζω πως λόγω της εσωστρέφειας της παραγωγής Υπηρεσιών και Προϊόντων της Ελληνικής Οικονομίας, τυχόν δραματικές εξελίξεις στο Εξωτερικό δεν θα έχουν δραματική επίδραση πέραν του Τουρισμού”
Αγαπητε Αθαν ξεχασατε να τονισετε οτι κατι αναλογο τονιζε και η τοτε κυβερνηση το 2008…”εναρετη” και αυτη αν θυμαμαι καλα…..και…τελικα ο μονος τομεας της Ελληνικης οικονομιας που ΔΕΝ βιωσε τραγικες εξελιξεις….ηταν ο τουρισμος!!! Ολα τα αλλα πηγαν κατα διαολου…Οσο για τις “τυχον” δραματικες εξελιξεις στο οικονομικο πεδιο στο εξωτερικο…να και κατι σωστο μεσα σε ολο αυτο το χαος που διαβασα.
-“αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να μην πέσουμε στο Τουρκικό παίγνιο όξυνσης και πιθανής συρράξεως για τρία τουλάχιστον χρόνια” χμμμ…υποστηρικτης της υποχωρητικοτητας; Θιασωτης της Σημιτικης προσεγγισης; Μια ενδιαφερουσα γωνια του αγαπητου Αθαν αναδυεται…
Στην τελευταια παραγραφο τι να πεις….Γενικα μια συμβουλη.Σταματηστε να βλεπετε εχθρους,κομμουνιστοσυμμοριτες και αναρχομπολσεβικους σε καθε εναν που εχει αντιθετη αποψη.Ξερετε υπαρχουν πολλοι που δεν ειναι κομματοκινουμενοι και οι αποψεις τους ειναι αναλογες.Το αναλογο δεν μπορει να λεχθει για πολλους…εναρετους και τους…εναρετους υποστηρικτες τους που βολικα ξεχνανε οτι δεν συμφωνει με το αφηγημα τους.
Η ψευδορητορική του τύπου “Πινοσέτ”, “4% φέτος”, ή “η Κυβέρνηση που πέφτει τραγικά έξω για ένα χρόνο” (ενώ κυβερνά 6 μήνες) κτλπ, μου θυμίζει προεκλογικές ατάκες που απηχούν την παλιά, διχαστική Ελλάδα που ευτυχώς απέρριψε ο Ελληνικός Λαός. Είναι παρελθόν ότι και να πεις. Αποδεικνύουν όμως “κομματοκινούμενη” λογική σαν κι αυτήν που εύκολα στηλιτεύεις. Εγώ πάντως είμαι ξεκάθαρος και δεν κρύβομαι πίσω από λόγια. Γίνε κι εσύ ξεκάθαρος και θα λυτρωθείς 🙂
Κοροιδευομαστε μεταξύ μας? ΑΒ, BELHARA, 214, ROMEO, F35, τορπιλες, εκσυχρονισμος ΜΕΚΟ. Πολλές ειδήσεις έχουμε αλλά μέχρι τώρα αυτά που έχουν γίνει είναι λάθη. 500 εκατ στα αχρηστα Ρ3 και η υπογραφή για τις βασεις χωρίς αντάλλαγματα
( αν εξαιρέσουμε την Βυθοκορου)
Ότι χρειάζονται άλλα 4 νέα υποβρύχια είναι δεδομένο…
Κατα τα υπόλοιπα, όνειρα χειμερινής νυκτός.
Καλημέρα σε όλους και καλή χρονιά με υγειά!
Στις 24 Δεκεμβρίου στο τότε δημοσίευμα της Πτήσης για την επίτευξη συμβιβασμού κάποιος είχε ρωτήσει αν προκύπτει να ναυπηγηθούν 2 νέα type 214. Εγώ είχα απαντήσει ναι !!Παρόλο που τα υπόλοιπα σχόλια έλεγαν για το αντίθετο. Αυτά βέβαια δεν τα γράφω για να ευλογήσω τα γένια μου αλλά για να σας το πάω ένα βήμα παρακάτω.Τα 2 καινούργια υποβρύχια θα είναι προίκα για τα ναυπηγεία και επιπλέον θα έχει προίκα με 4 καινούργιες Φ/Γ (πιθανόν Μεκο Α-200) ή συνδυασμό Μεκο Α-200 -ΜΕΚΟ Α-100. Το ερώτημα που τίθεται από όλους για έλλειψη χρημάτων και οικονομικής στενότητας καθώς μικρού προυπολογισμού για την άμυνα μπορεί να απαντηθεί εύκολα στον περιορισμό δραστικά των πλεονασμάτων και επιστροφή ομολόγων που δεν έχει μόνο η Γαλλία αλλά και η Γερμανία!Δηλαδή τα πάντα περνούν μέσα από την Γερμανία!(ακόμα και που θα διοχετευθούν τα χρήματα όταν επιστραφούν)
2. Από το ταξίδι του Πρωθυπουργού στην Ουάσιγκτον θα έχουμε και από εκεί καλά νέα που θα αφορούν και τα 3 σώματα. Μπορεί να μην βγουν να το φωνάξουν αλλά θα εχουμε εξελίξεις και για την άμυνα και γεωπολιτικές για την περιοχή μας.
Την καλημέρα μου καλή χρονιά και πάλι και καλή δύναμη
Υ.γ Bel όπως όλα δείχνουν θα είναι 2 και όχι 2+2.Gowind δεν βλέπω.
Σκέψεις……
Μπελαρα vs 214HN
Στρατηγική κρούση:
Βάρος f-21 1550kg
Βάρος mdcn 1400kg (προφανώς και καμια 100kg το κάνιστρο)
Θέσεις για τορπίλες σε 214 8+6.
Θέσεις σε μπελαρα για mdcn 8
Με δυο χαρπουν και δυο τορπίλες το 214 μπορει να φέρει 10 mdcn……
Ενταξει Το 214 δεν προσφέρει AAW……..(Για έναν υποβρύχιο στόλο αδιάφορο άλλωστε…….)
Αλλα το ξέρουμε, το ναυπηγούμε και ειναι και φθηνότερο……
Για εμενα το κρίσιμο ερώτημα ειναι θα αποδεσμεύσουν οι Γάλλοι mdcn χωρίς την αγορά μπελαρα;;;
…..και αναρωτιέμαι ξανά μηπως το εθνικό μας πλοίο πρεπει να ειναι υποβρύχιο……
Ξέρει κανείς στο περίπου το κόστος των 2 214 και τι προκαταβολή έχουμε δώσει? Κανονικά θα έπρεπε να τα φτιάξουμε έστω σε ξένο ναυπηγείο να ξεμπερδευουμε αντί να χάσουμε τα λεφτά αν είναι σοβαρό ποσό.
den paei etsi akrivos….
Πολυ ενδιαφέρον άρθρο.απλά να προσθέσω οτι μια πολεμική αναμετρηση στηρίζεται στους ανθρώπους κατα κύριο λόγο.Στο Μέτωπο του Έβρου θα χάσουμε 10000 ανθρώπους το πρωτο 48 ωρο.(νεκροί και τραυματίες) .και θα είναι οι καλύτεροι μαχητές.Μετά τι θα γίνει που η σύρραξη θα περάσει στις παραδοσιακές τακτικές μάχης, με όπλα χαμηλότερης τεχνολογίας..πόσους θα εχουμε διαθέσιμους να θυσιαστούν…Να πούμε και δυο κλάσεις εφεδρείας άμεσα..Αλλους 20000 …οκ…Αυτοί έχουν 200000 ,,εν ενεργεία…Και σε συνθήκες Συρίας να πάμε με 4χ4 σύντομα θα μείνουμε απο ανθρώπους…Πάντα λέω οτι χρειάζεται μια επιπλέον εφεδρεία στην Ανατολική Μακεδονία..με 2 επιπλέον Μηχανοκίνητες Ταξιαρχίες…(κόστος 2 δις ) και 6000 επιπλέον προσωπικό κατά ελάχιστο..
Να σημειωθεί οτι οι δύο άμεσες κλάσεις εφεδρείας θα έχουν δυσκολία να επιστρατευτούν ακαριαία καθώς μεγάλο μέρος βρίσκεται στο εξωτερικό λόγω μετανάστευσης..Νεους ανθρώπους που θ απολεμήσουν που αγοράζεις και πόσο κάνουν ;.Νομιζω οτι έχουμε εθιστεί στην οπλολαγνεία ..και εχουμε ξεχάσει τους ανθρώπους..
Φωνάζουν οι ελλείψεις σε βαρέα ΤΟΜΑ/ΤΟΜΠ, νέος εξοπλισμός προστασίας/μάχης πεζού μαχητή, εκσυγχρονισμός πυροβολικού σε συστήματα και πυρομαχικά με αυξημένη φονικοτητα, εξοπλισμός στοχοποίησης και επίγνωσης της τακτικής κατάστασης. Επίσης εκπαίδευση εκπαίδευση εκπαίδευση!!!
ΥΓ Με αυτόν τον εξοπλισμό εκπαίδευσης διπλής ενέργειας τι γίνεται έχουμε κανένα νεότερο? Ήρεμα ρωτάω…
Δοκιμάζεται πλέον σε Π.Β. Νομού της Βορείου Ελλάδος. Φίλοι Αρματιστές έχουν πολύ καλή γνώμη από παλιά (ήταν Α/Ω σε γνωστό Πρόγραμμα). Το πρόβλημα είναι ο Χώρος.
Ωραία!
Για τις απώλειες που εκτιμάς αν υπάρχει κάποια μελέτη θα με ενδιέφερε το λινκ της.
Είναι μάλλον, πώς το λένε… “εκτιμήσεις”. Ως κάποιος που έχει μερική γνώση σχεδίων με ονόματα “θηρίων”, μπορώ να δηλώσω με επίφαση πως αυτά τα νούμερα δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Η απόφαση δε των “Ελληνοφάγων” Τούρκων να φύγουν κάποια (δεν λέμε πόσα) χιλιόμετρα πίσω από την Προκάλυψή τους, είναι ενδεικτική των απωλειών που αυτοί φοβούνται για τον φοβερό Στρατό τους. Μέχρι και το Μπαλαμπατσίκ αφήνουν απροστάτευτο οι αθεόφοβοι (ουπς μου ξέφυγε ρε Μουσταφά).
Έχουν τον λόγο τους για αυτήν την επιφυλακτικότητα.
Αλλά δέν είναι οἱ απώλειες,τις αντέχουν στρατιωτικά και κοινωνικοπολιτικά περισσότερο από εμάς.
Ὁ προφανής λόγος είναι ότι στον Έβρο «κρατάνε μπόσκα»,προνομιακό τους γήπεδο θεωρούν το Ανατολικό Αιγαίο.
Ἂν επικεντρώσουν κύρια προσπάθεια εκεί*,αφήνουν στην Ἑλλάδα το δίλημμα να παρακολουθεί στον Έβρο σάν θεατής,ἢ να περάσει το ποτάμι,και να την αντιμετωπίσουν μετά αντεπιθετικά με το ποτάμι πίσω της.
Όσο βαθύτερα μας εφελκύσουν στην Ανατολική Θράκη,με την έλλειψη εφεδρειών που μας διακρίνει,ελπίζουν να μας πλαγιοκοπήσουν,ἂν όχι να μας κυκλώσουν.
Και το 1974,την ίδια στάση κράτησαν.
Μόνο που τότε είχαν πολύ περισσότερο φόβο απέναντι στις δυνάμεις της δικής μας 1ης (τότε) Στρατιάς.
*Στην πραγματικότητα,υπάρχει ἡ πιθανότητα οἱ απέναντι στο Ανατολικό Αιγαίο να μπλοφάρουν ὡς πρός τον Κύριο ΑΝτικειμενικό ΣΚοπό,και το δικό μας δόγμα βραχονησίδος τους βολεύει πάρα πολύ.
Σωστός. Υπάρχουν βέβαια μερικές σημαντικές “λεπτομέρειες”. Για όσους γνωρίζουν, και τους επικαλούμαι εάν μας διαβάζουν, η Διάταξή τους δείχνει άλλα από αυτά που πιστεύουμε.
Η απόσυρση της Προκαλύψεώς τους, η μετατροπή της 1ης Στρατιάς σε “Μονάδα ξεκούρασης” των φιλοερντογανικών βυσμάτων, η ανατροπή της παραδόσεως της εξέλιξης των Ανωτάτων Αξιωματικών, όπου όποιος γινόταν Δκτης της 1ης, κάποια στιγμή έφθανε τουλάχιστον ΓΕΕΘΑ, να μην πώ Δικτάκτορας, η “αφαίμαξη” από άξιους Αξ/κους μετά το Πραξικόπημα, τα υποκλαπέντα σχέδια με την αναδιάταξη των Χώρων Συγκέντρωσης Αρμάτων τους, οι Αεραποβάσεις που σχεδίαζαν στο Μεγάλο Δέρειο για να ανακόψουν την Ελληνική Αντεπίθεση, τα δεδομένα από τους δύο servers που “χάθηκαν” από την 1η, τα “Εγγειοβελτιωτικά” που έχτισαν άρον-άρον, όλα αυτά δείχνουν πως ακριβώς εκεί “πονάνε”: Ν.Α. στον Έβρο και στα λίγα χιλ. μέχρι την Καλλίπολη.
Από τις συζητήσεις μου με Τούρκους, αυτό που φοβούνται δεν είναι η Ελλάδα αυτή καθαυτή, αλλά όποιους “πατήσουν” πάνω σε μία υποθετική Ελληνοτουρκική Σύρραξη. Και δεν έχουν και άδικο.
Όσον τώρα αφορά στην ικανότητα της Κοινωνίας τους να “απορροφά” απώλειες, αυτό είναι σχετικό με την καταγωγή του Προσωπικού που θα “χαθεί”, την διακύβευση, τον χρόνο και την εξέλιξη, αρνητική ή θετική..
Οι Δυτικοί Τούρκοι π.χ., Φιλελεύθεροι ή Σοσιαλδημοκράτες, Αστοί με υψηλό εισόδημα και με Εκπαίδευση υψηλού επιπέδου, έχουν την ίδια περίπου ψυχοσύνθεση με έναν μέσο Ευρωπαίο. Πληρώνουν την θητεία τους αλλά έχουν καλή αντίληψη όταν υπηρετούν και αποτελούν τον “αφρό” του Στρατεύματος καί στα υψηλά Κλιμάκια. Κεμαλιστές οι περισσότεροι Αξιωματικοί, αποτελούν “κίνδυνο” για το σημερινό Καθεστώς. Οι Αλεβί θεωρούνται αναξιόπιστοι έως επικίνδυνοι. Πολλοί Πιλότοι και Ναυτικοί. Πολλοί φυλακισμένοι.
Οι Κεντρικοί Τούρκοι, πράγματι Συντηρητικοί, Ισλαμοδημοκράτες, πολλοί Μέσης Εκπαιδεύσεως, είναι περισσότερο ψυχικά έτοιμοι να πολεμήσουν και να πεθάνουν πρώτα για την Πίστη τους και μετά για την Πατρίδα. Έχουν μεγάλη κυνηγετική παράδοση και είναι υπερήφανοι, προκομμένοι και ευφυείς. Κόνυαληδες, Καραμανμαρασλήδες οι καλύτεροι. Σαν τους Καππαδόκες μας. Σκληραγωγημένοι αλλά εκτός της Ανώτερης και Ανώτατης Ιεραρχίας στο Στράτευμα. Παλιά ήταν αυτοί που γέμιζαν τις τάξεις των Λοχιών. Από τότε που απέκτησαν οικονομική δύναμη (Τίγρεις της Ανατολίας) πολλοί εξαγοράζουν την θητεία τους.
Οι Νότιοι Τούρκοι, μαζί με τους Άραβες και τους Κούρδους, μάλλον θα μείνουν να σκοπούν την Μεθόριο, πέραν της περιπτώσεως να τους “χρησιμοποιήσει” το Στράτευμα ως τροφή στα κανόνια. Το Χατάι δράμα.
Άνταναλήδες οι χειρότεροι και εγκληματικότεροι από αυτούς. Σφάχτες των Αρμενίων από το 1909, όλη η Τσουκούροβα αλήτες. Παραμένουν αλήτες παρά τον παραθαλάσσιο τουρισμό, την ανάπτυξη και τα θερμοκήπια. Μπεκρήδες. Πιστεύω πως παρά του ότι είναι ικανοί για εγκλήματα Πολέμου (το απέδειξαν στην Κύπρο), θα τρέξουν να κρυφτούν στην πρώτη δυσκολία.
Ανατολικοί Τούρκοι, τροφή για κανόνια. Οι Κούρδοι της Περιοχής επίσης.
Καμία αξία στο Πεδίο της Μάχης, θα μείνουν μάλλον στην Μεθόριο ή θα δαγκώσουν χώμα. Οι Κοινωνίες τους πολύτεκνες χωρίς πρόβλημα.
Βόρειοι Τούρκοι και Καράντενιζλήδες οι πιο φανατικοί από όλους. Μικροί ηγήτορες στον Στρατό, είναι έτοιμοι να χάσουν και τα παιδιά τους. Γκρίζοι Λύκοι, σκληροί, με κουλτούρα αίματος, βεντέτα και Σόγια. Μαφιόζοι. Τιμή τους να έχουν Σεχίτ στην Οικογένεια. Tίμιοι και ικανοί Στρατιώτες, αρκετοί Ναυτικοί.
Εάν ξεκινήσει κανονικός επιθετικός Πόλεμος από την Τουρκία, και εξελιχθεί σε φιάσκο, αυτό το μωσαϊκό θα χρειαστεί μερικές ημέρες ήττας για να “αντιδράσει” αρνητικά.
Εάν αυτός ο Πόλεμος εξελιχθεί σε Αμυντικό Αγώνα για τους Τούρκους, η Κοινωνία θα υποκύψει μόνον μετά από δεκάδες χιλιάδες απώλειες και ίσως μήνες αποτυχημένων επιχειρήσεων του Στρατού τους.
Εάν η Τουρκική Εισβολή εξελιχθεί σε νικηφόρο προέλαση, εκατοντάδες χιλιάδες θα πέσουν σαν τις μύγες να γευτούν το αίμα. Το έχουν ξανακάνει.
Αλλά τί ξέρω εγώ;
thumb up και μόνο για την ανάλυση άσχετα αν ισχύει ή όχι!
“Για όσους γνωρίζουν, και τους επικαλούμαι εάν μας διαβάζουν.” 🙂
ΥΓ
Άλλαξα συκώτι από την απάντηση και το thumb up.
Ενδιαφέρουσα παράθεση.
Δέν μπορώ να τοποθετηθώ,επειδή δέν μπορώ να παραβάλω την δική μου εικόνα,ψηφιδωτό στην πραγματικότητα,με αυτήν που παραθέτεις.
Έχω πάντως την αίσθηση ότι είναι πολυπλοκώτερα τα πράγματα,με οριζόντιους διαχωρισμούς,όπως ερντογανικοί και γκιουλενιστές,όπου το γεύμα της ρεβάνς τρώγεται κρύο.
Έχω επίσης την βεβαιότητα,ότι αγώνας αμυντικός,εντός της τουρκικής επικρατείας,θα αποτελέσει εντονότατη ψυχρολουσία για τον λαό τους,ὁ οποίος παραμυθιάζεται με τραγελαφικά τσιτάτα και αφηγήματα,(σύν προκατασκευασμένες νίκες ὰ λὰ Χαττάϋ,Κύπρο,Αλ Μπάμπ,Αφρίν,Ιντλίμπ),και αυτά θα καταρρεύσουν ἂν ἡ Τουρκία βρεθεί αμυνόμενη έναντι της Ἑλλάδος,έστω και για μία εβδομάδα.
Έχεις εικόνα για τους Τούρκους της Ανατολικής Θράκης;
Ἡ στάση του εκεί αμάχου πληθυσμού μπορεί να έχει την σημασία της.
Έχω αλλά σκοπίμως δεν την παρέθεσα. Πάντως όταν πάω στους γάμους τους χορεύουν μπαϊντούσκα, οι γυναίκες πίνουν ρακή ασκεπείς και οι άνδρες τους φοβούνται τον Ερντοάν. Κοινωνικά αρκετά ανεπτυγμένοι και φιλικοί, “έτοιμοι” πολλοί να λακίσουν Βόρεια εάν γίνει κάτι, παρ’όλη την παρουσία Κεμαλιστών και Εθνικιστών στις Κοινότητές τους.
Ο οριζόντιος διαχωρισμός πράγματι ισχύει, και ναι, είναι πολυπλοκότερος. Για να μην επεκταθούμε περισσότερο, δεν πρόκειται περί διχοτομήσεως αλλά τριχοτομήσεως: Ατί Οκλαρλήδες*, Ράμπιαλήδες**, Μπόζκουρτλάρ***. Υπάρχουν βέβαια και άλλες Ταυτότητες, κοινωνικές διαστρωματώσεις, Πολιτισμικές κατηγορίες και υποκουλτούρες. Η Τουρκία δεν είναι μία απλή Χώρα. Είναι ένας “Κόσμος” ολόκληρος και χρειάζονται χιλιάδες σελίδες μόνον και μόνον για να περιγραφεί. Κοινωνία πολύμορφη, περίπλοκη, πολύπλευρη, με χίλια μονοπάτια της Ζωής.
Ας μείνουμε εδώ λοιπόν και ας παραθέσουμε τα λόγια ενός ανθρώπου του Θεού που περπάτησε ένα από αυτά τα μονοπάτια αλλά έφθασε στα ίδια, αρχαία, οικεία για εμάς συμπεράσματα:
“Η Γνώση δεν είναι τόσο σημαντική, όσο η “μετάδοσή” της από καρδιά σε καρδιά.”
(Μεβλανά Σεΐχ Ναζίμ Αλ Χακκάνι, Ηγούμενος του μεγάλου Τάγματος των Νακσιμπεντί)
* Σύμβολο Alti Ok (Τα Έξι Βέλη). Ρεπουμπλικανισμός/Λαϊκισμός/Εθνικισμός/Κρατικισμός/Μεταρρύθμιση/Κοσμικότητα. Συμβολίζουν τους Έξι Πυλώνες του Κεμαλισμού και αποτελούν το Σύμβολο και την Σημαία του CHP.
** Σύμβολο Rabia (Τέσσερα Δάκτυλα ανοικτά, αντίχειρας λυγισμένος). Σύμβολο πλέον των Αδελφών Μουσουλμάνων, στην Τουρκική του εκδοχή σημαίνει “ένα Έθνος, μία Σημαία, μία Πατρίδα, ένα Κράτος”. Ερντοάν, ΑKP.
***Οι γνωστοί σε όλους Γκρίζοι Λύκοι (και οπαδοί του MHP).
Ενδιαφέρουσα συζήτηση.
Να πώ εδώ,ότι για κάποιους που μάλλον εμπίπτουν στην δεύτερη κατηγορία,τα «έξη βέλη» είναι στην πραγματικότητα παραλλαγή του αστέρα του Δαϋίδ,και ανεπίσημο σύμβολο σύμβολο των ντονμέδων.
(εξισλαμισμένοι Ιουδαίοι,με την υποψία ότι είναι ψευδομουσουλμάνοι/κρυπτοεβραίοι).
Όπως κατάλαβες, δεν ρώτησα τυχαία.
I ‘m following your train if you catch my drift.
Όλα τα νούμερα που γράφεις είναι εκτιμήσεις, φαντάζομαι δικές σου. Η αλήθεια είναι ότι χρειαζόμαστε και πολλά ποιοτικά όπλα και για τον στρατό ξηράς. Εκτός και αν αποκτήσουμε 2πλάσια αεροπορία από τον εχθρό, πρέπει να αντισταθμίσουμε το αριθμητικό τους πλεονέκτημα με ποιοτικό.
Ό,τι κάνει το Ισραήλ
Κατά την άποψή μου τα νέα υποβρύχια θα πρέπει να έχουν άκρως επιθετικά χαρακτηριστικά. Όπως για παράδειγμα τα A 26.
Διαβαζω περι MEKO A-100/A-200 και περι υποβρυχιων.
Με απλα λογια.
-Τα Γερμανικα πλοια …ΔΕΝ
-Τα υποβρυχια ΔΕΝ.Τα υλικα που απεκτησε το ναυτικο ΔΕΝ ειναι υλικα για 214 αλλα για τα λεγομενα κλασης Ωκεανος upgrade.Τουλαχιστον ο Ωκεανος εχει πολυ καλο FOS τωρα.
Δυο νεα 214 σημαινει ΝΕΑ συμβαση με την Γερμανικη εταιρια…που πολυ απλα ΔΕΝ.
Περιμενετε πρωτα να υλοποιηθει οτι εχει ΗΔΗ ξεκινησει να συζητειται.Ολα τα αλλα ειναι απλες φαντασιωσεις για να γινεται κουβεντα.Η πιθανοτητα υλοποιησης τους ακομα και αν υπαρχει…που ΔΕΝ…..χανεται σε πολυ μακρινο μελλον.Ειδικα με τον Ελληνικο προγραμματισμο.
Υ.Γ:Κρατατε μικρο καλαθι για την επισκεψη του πρωθυπουργου στο Νιου Γιορκ.Περι αμυντικων δωρων μιλαω.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί περιμένουμε την Ε.Ε. και τους ιδιώτες να σώσουν τα Ναυπηγεία.
Ας πάει το ΠΝ, που έχει ανελαστικές ανάγκες για :
α) 6 + νέα υποβρύχια.
β) 10 νέες φρεγάτες.
γ) 10 νέες ελαφριές κορβέτες ή τορπιλάκατους.
δ) Αναβάθμιση 4ων ΜΕΚΟ.
ε) Συντήρηση 9 Standard.
στ) Συντήρηση 7 Rousen.
ζ) Συντήρηση 9 τορπιλακάτων Combattante III/IIIB
η) Συντήρηση 4ων NASTY και 2 Αντωνίου
=============================================
να ΑΓΟΡΑΣΕΙ τα ναυπηγεία μετατρέποντάς τα σε ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ κατασκευαστική και σχειδαστική ΖΩΝΗ.
Να αναπτύξει υποδομές για όλο το μελλοντικό project,
να προσλάβει με βαθμό ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ επιστήμονες ναυπηγούς,
να στείλει στρατιωτικούς μηχανικούς για ΣΠΟΥΔΕΣ
και να τρέξει όλο το project μόνο του, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του.
Μέσα σε στρατιωτική πειθαρχία και ιεραρχία η δομή θα δουλέψει καλύτερα από ότι στην “ελεύθερη αγορά”.
Και δεν θα έχουμε και τον βραχνά της Ε.Ε. για το πως τροφοδοτούνται τα ναυπηγεία κ.λ.π.
Είδαμε και τον ΣΑΦΑ τι καλό έφερε στα ναυπηγεία ….
Θ
Ενδιαφέρον σενάριο. Επειδή δεν έχω τις γνώσεις να κατανοήσω το αν είναι εφικτό θα με ενδιέφεραν τυχόν σχόλια άλλων αναγνωστών μιας και εμπιστεύομαι τις γνώσεις των περισσότερων εδώ.
Πως γινεται μια χωρα με τα οικονομικα χαλια της Ελλαδας να σκεφτεται η να σχεδιαζει τελος παντων να παρει καποια στιγμη F-35,να εκσυγχρονισει τις ΜΕΚΟ,να παρει καποτε στο μελλον belh@rra η Gowind η κατι που να πλεει γενικα και αοριστα ,να αναβαθμισει τα F-16 σε επιπεδο V,να παρει ναυτικα ελικοπτερα,τορπιλες βαρεου τυπου και εκει που δεν μπορουσε να παραλαβει τα 214 που ειχε παραγγειλει και πληρωσει να ειναι ετοιμη να φτιαξει αλλα δυο δεν μπορω να τα καταλαβω με τιποτα.Μαλλον εσκασαν μυτη ταυτοχρονα καμια εικοσαρια εθνικοι ευεργέτες και δεν το πηραμε χαμπαρι.Εκτος και αν ολα αυτα εχουν πλανο δεκαετιας-δεκαπενταετιας οποτε θα υπερασπιστουμε στο ενδιαμεσο χρονικο διαστημα Εβρο,Αιγαιο,Κυπρο και ΑΟΖ με τα υπερσυγχρονα Μ-113Α3,την αβυθιστη βυθοκορο και οσα KIOWA ειναι σε θεση να πεταξουν.Και φυσικα ολα αυτα μετα την απαραιτητη συνεκπαιδευση……..
Όταν αγοράζεις σπίτι πως το πληρώνεις;
Καθυστερήσαμε που καθυστερήσαμε να έχουν τουλάχιστον δυνατότατα κρούσης αυτά τα δύο να γλυτώσουν οι Bel αυτό το φορτίο.