Υπεγράφη χτες σύμβαση μεταξύ Αμερικανικού Δημοσίου (συγκεκριμένα Naval Air Warfare Center Aircraft Division, Lakehurst, New Jersey) και της Lockheed Martin Aeronautics, συμβόλαιο ύψους 260.000.000 δολαρίων που αφορά τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών Ρ-3Β. Ουσιαστικά είναι μια “τροποποίηση” (P00008) του αρχικού συμβολαίου (N68335-16-C-0125) και περιλαμβάνει εργασίες για τον εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση 4 αεροσκαφών Ρ-3Β. Όπως γνωρίζουμε ο εκσυγχρονισμός περιλαμβάνει δομικές αλλαγές, εκσυγχρονισμό μέσου χρόνου ζωής, συστήματα μάχης και αποστολής και θα δώσει 15.000 επιπλέον ώρες πτήσης σε κάθε αεροσκάφος.
Το συμβόλαιο με την εταιρεία αναφέρει και τοποθεσίες που θα εκτελεστούν οι εργασίες (ουσιαστικά αναφέρει τους υποκατασκευαστές και την έδρα τους), συνεπώς η ανάλυση έχει ως εξής:
Marietta, Georgia (38%), Lockheed Martin
Σχηματάρι, Ελλάδα (25%), ΕΑΒ
Αργυρούπολη (11%), ISI Hellas
Cedar Rapids, North Carolina (8%), Rockwell Collins (πρόσφατα μάλιστα δημοσιεύσαμε πως θα είναι και το κόκπιτ των νέων Ρ-3Β)
Tel Aviv(11%), IAI/Elta EL/M-2022A
Oι υπόλοιπες εργασίες του συμβολαίου θα εκτελεστούν στο Bellevue, Washington (3%), Los Angeles (2%) και Ottawa (2%).
Ημερομηνία ολοκλήρωσης είναι ο Δεκέμβριος του 2023, ενώ περιλαμβάνεται και ποσό από Foreign military sales ύψους 59.508.625.
2023 !!
36% εθνική συμμετοχή σε εκσυγχρονισμού αεροπορικού μέσου δεν νομίζω ότι έχουμε πετύχει ποτέ στο παρελθόν.
Κάτι θετικό μέσα στη θάλασσα των αρνητικών της παρούσας κυβέρνησης!
Ίσως να είναι μεγαλύτερο, καθώς εδώ έχουμε μόνο τα 260 εκ. δολάρια, του εξοπλισμού
Πόσων ετών θα είναι τα Ρ-3 το 2023;
Παρεμπιπτόντως, θα ήθελα να ζητήσω από το αγαπητό Π&Δ να μας ενημερώσει για το νέο επεισόδιο στην «εθνοσωτήρια» θητεία του Υπουργού μας. Εννοώ φυσικά την πρόθεση του να παγώσει την διαδικασία της αναβάθμισης των F-16 και να καλέσει στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής τον Πρέσβη των «φονιάδων των λαών» για να απαντήσει στις κατηγορίες της Ντ. Μπακογιάννη.
Όντως θα πραγματοποιηθεί η σύγκλιση της Επιτροπής; Θα δούμε δηλαδή τους «αγωνιστές της δημοκρατίας» να χειροκροτούν τον Πρέσβη – λίγες μέρες πριν διαδηλώσουν έξω από την πρεσβεία για την 17η Νοέμβρη;
Όσων χρονών και να είναι μιλήσαμε για τις +15.000 πτήσης. Οπότε δεν είναι σωστή προοπτική, θυμίζουμε τα C-130B που πετάνε (και θα πετάνε) χωρίς δομικές αλλαγές, αλλά και τα Β-52.
Για το επεισόδιο δεν γνωρίζουμε κάτι περισσότερο από όσα ξέρετε.
Πολιτικά δεν σχολιάζουμε
Φτάνει να υποστηρίζονται και την επόμενη δεκαετία επαρκώς, και με κάποιο λογικό κόστος.
Και το Spitfire στο Πολεμικό Μουσείο αν δεν κάνω λάθος έχει λίγες ώρες πτήσεως. Θα μπορούσαμε κάλλιστα να το εκσυγχρονίσουμε.
Ειναι ολοφανερο οτι ο Καμενος απλα ειρωνευτηκε την Ντορα. Και πολιτικη σκηνη (τσιρκο) ειναι εκτος θεματος Πτησης.
Μακάρι. Ελπίζω να μην καθυστερήσει την διαδικασία.
Μην μπερδεύεσαι.2 εκσυχρονίζονται ήδη σε μικρότερο βαθμό στην ΕΑΒ ως ενδιάμεση λύση και θα πετάνε νωρίτερα. Τα αλλα 4 θα περάσουνε από εκτεταμένο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού.
Tα οποια προφανως και δεν θα εχουνε καμμια επιχειρησιακη αξια?
Δηλαδή εσύ περιμένεις ότι τα υπόλοιπα που το 2023 θα είναι 60 χρόνων θα έχουν επιχειρησιακή αξία;
Ερώτηση προς Πτήση : Γνωρίζουμε ποτε θα πετάξουνε τα αεροσκάφη της ενδιάμεσης λύσης (αν θυμάμαι αρχικά υπήρχε πρόβλεψη για το δεύτερο εξάμηνο 2017) και σε τι βαθμό θα ανανεωθεί ο εξοπλισμός τους και τι δομικές αλλαγές θα γίνουν?
… τουμπανο
@ptisidiastima
Μια πολύ ενδιαφέρουσα είδηση για τα Γερμανικα P-3
https://www.flightglobal.com/news/articles/germany-signs-for-p-3c-orion-system-upgrade-442911/
Τι κι αν βγαίνουν τα Panama papers ή τα Paradise Papers, αν υπάρχει βούληση (και μαρούλι) όλα πάνε προς τα μπρος.
Σημαντικά λιγοτερα λεφτά απο τα αρχικά 500μυρια. Γι αυτο δεν ειδα να λεει κανεις κάτι. Περιμενουμε εναγωνιως να μάθουμε τι ψάρια θα πιάνει… γιατι για υποβρύχια δεν προβλεπεται.
Εγώ είμαι αισιόδοξος..Για πολλούς και διάφορους λόγους η ΠΑ ποτέ δεν συμπάθησε τα P-3 …Θα θυμούνται οι παλαιότεροι ότι όταν είχαν έρθει στην τελετή ένταξης έγινε θέμα με τα λογότυπα του ΠΝ που είχαν βάψει στα αεροπλάνα..Και από ότι καταλαβαίνω θα ήταν προβληματική η επιχειρησιακή λειτουργία της Μοίρας με μικτά πληρώματα και από τους δύο κλάδους…Η ΠΑ ήθελε άλλες λύσεις για αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας ποιο μικρά ίσως πάντως κάτι άλλο εκτός των P-3 ..Tο ίδιο και οι γείτονες μας εξ ανατολών που παραγγείλαμε πριν μια δεκαετία τα δικά τους μετασκευή επιβατικού είναι …Τώρα τα παραλαμβάνουν με πολλά προβλήματα και με χαμηλότερες προσδοκίες για την απόδοση τους σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό….Το ΓΕΝ επέμενε για τα P-3 πως να το κανουμε ειναι το καλύτερο εκτός ίσως από το P-8A που όμως πανάκριβο..Ειναι μια μεγάλη πρόσκληση για το ΠΝ στην αξιοποίηση των αεροσκαφών ..από ότι διαβάζουμε θα δημιουργήσει δική του μοίρα αεροσκαφών στην αρχή με χειριστές από την ΠΑ και αργότερα να έχει τέλειος δικά του πληρώματα συμπεριλαμβανομένων και των πιλότων….Στο Πολεμικό μας Ναυτικό αρέσουν οι προκλήσεις και ήταν και είναι πάντα πρωτοπόρο ..Το μέλλον θα δείξει αν έχει δίκιο…