Μόλις 15 μήνες μετά την έναρξη κατασκευής στα ναυπηγεία της Κωνσταντινούπολης το πρώτο από τα καινούργια «περιπολικά ανοικτής θαλάσσης» (ΠΑΘ), μεγέθους κορβέτας (βλέπε παρακάτω) είναι έτοιμο για καθέλκυση.
Το «ΠΑΘ» Akhisar (P-1220), είναι το πρώτο της κλάσης Hisar, που εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τις 10 μονάδες. Ένα δεύτερο πλοίο, το TCG Koçhisar είναι επίσης σε προχωρημένο στάδιο κατασκευής.
Σημειώνεται ότι η κλάση είναι λίγο μικρότερη σε διαστάσεις από την κλάση κορβετών Ada του προγράμματος MILGEM, με κύρια διαφορά την εγκατάσταση περισσότερο σύγχρονου κινητήριου συγκροτήματος CODELOD (Combined Diesel-eLectric Or Diesel).
Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρία, την κρατική ASFAT, το πλοίο έχει εκτόπισμα 2.300 τόνους, μήκος 99,56 m, βύθισμα 14,42 m και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 24 κόμβων. Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός περιλαμβάνει ραντάρ έρευνας 3D ASELSAN MAR-D, ραντάρ ελέγχου βολής ASELSAN 2 AKR-D, σόναρ επί γάστρας (!) METEKSAN YAKAMOS 2020, ενώ μεταφέρει ελικόπτερο και UAS.
Είναι οπλισμένο με πυροβόλο MKE 76/62 mm, σύστημα VLS MIDLAS με 8 ή κελιά, 8 Atmaca, 2 RCWS UNIROBOTICS Targan των 12,7 mm και ένα CIWS ASELSAN Gökdeniz.
Σε μια πιο ευχάριστη νότα όμως… εμείς θα είμαστε αυτή την εβδομάδα στην Λοριάν, στις εγκαταστάσεις της Naval Group για την κοπή μετάλλου της τρίτης φρεγάτας κλάσης ΚΙΜΩΝ, της ΦΟΡΜΙΩΝ!