Σε συνάντηση που είχε Ομάδα Σύνταξης του περιοδικού ΠΤΗΣΗ με υψηλά υφιστάμενο στέλεχος της εταιρείας Babcock, επιβεβαιώσαμε αρκετές λεπτομέρειες που έχουν σχέση με την προτεινόμενη βρετανική “λύση”. Έτσι, εκτός φυσικά της Διακρατικής Συμφωνίας που προσφέρουν οι Βρετανοί, επιβεβαιώσαμε και το γεγονός ότι υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός φρεγατών Type 23 που θα μπορούσαν να διατεθούν στη χώρα μας και το ΠΝ.
Για την ακρίβεια, όπως βγήκε από τη συζήτηση, το Royal Navy είναι έτοιμο να “αποδεσμεύσει” τις 5 φρεγάτες Type 23 που έχουν χαρακτηριστεί σαν General Purpose ή Πολλαπλών Ρόλων. Αυτές είναι οι HMS Argyll, Lancaster, Iron Duke, Montrose και Monmouth, κατασκευασμένες όλες στη Σκωτία, στο ναυπηγείο Yarrows. Από αυτές, οι 4 πρώτες, δηλαδή οι Argyll, Lancaster, Iron Duke, Montrose έχουν λάβει το ραντάρ Artisan 997 και τους Sea Ceptor (CAMM), ενώ η Monmouth όχι. Τα πλοία έχουν επίσης λάβει διάφορες εργασίες για την επέκταση του ορίου ζωής τους.
Παραδόθηκε στην Χιλή η πρώτη εκσυγχρονισμένη φρεγάτα πρώην Type 23
Όλες οι υπόλοιπες Type 23 σε βρετανική υπηρεσία, έχουν λάβει και το Sonar 2087 και αντί για General Purpose (GP), χαρακτηρίζονται ως ASW. To 2087, είναι γνωστό στην Ελλάδα σαν… CAPTAS-4! Συνεπώς, οι GP διαφέρουν μόνο ως προς το Sonar 2087. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως οι Type 23 έχουν “ηλεκτρική πρόωση”, συνεπώς είναι από τις καλύτερες ASW πλατφόρμες που υπάρχουν.
ΑΠΟΨΗ: Είναι λύση οι φρεγάτες Type 23, αν γίνουν διαθέσιμες νωρίτερα από το αναμενόμενο;
Βέβαια, οι Argyll, Lancaster, Iron Duke, Montrose έχουν και το Artisan 997, ένα ικανότατα μεν ραντάρ, αλλά προφανώς τελείως διαφορετικό από ότι οι προτεινόμενες Arrowhead 140 και MEKO200HN Upograded. Επίσης, τυχόν επιλογή της βρετανικής πρότασης, και μετά τους Αμερικανούς που προτείνουν CAMM-ER, προβλέπουμε να προτείνουν CAMM-ER.
Τώρα, αν υποθέσουμε πως βρεθεί κάποιο Modus Operandi για την παραχώρηση ΚΑΙ των 5 διαθέσιμων Type 23 στο ΠΝ, τότε, αυτό σημαίνει πως το ΠΝ θα βρεθεί με 4 νέες Arrowhead 140-HN, 5 Type 23, 4 MEKO200HN Upgraded, σύνολο 13 νέα πλοία μέχρι το τέλος της 10ετίας. Έτσι, μπορεί και “χτυπά” τους Ολλανδούς που προσφέρουν 12 νέα πλοία. Αν υποθέσουμε πως παράλληλα με τις εισαγωγές νέων πλοίων, το ΠΝ θα αποσύρει τις Kortenaer, σημαίνει πως άνετα μπορεί να ξαναπιάσει την οροφή των 14 κύριων μονάδων επιφανείας, και να δρομολογήσει την αντικατάσταση των Type 23 Προς το τέλος της επόμενης δεκαετίας (2035-2040).
Σε περίπτωση δε, που το ΠΝ με την βοήθεια της Babcock καταφέρει να εντάξει τα πλοία στο λογιστικό σύστημα υποστήριξης και ανταλλακτικών του Royal Navy, τότε σημαίνει πως το ΠΝ θα έχει όχι απλά αναπτύξει έναν πανίσχυρο στόλο, αλλά ένα Στόλο που μπορεί να αντιμετωπίσει επιτυχώς όλες τις προκλήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο.
Παραδόθηκε στην Χιλή η πρώτη εκσυγχρονισμένη φρεγάτα πρώην Type 23
Θεωρούμε πως παραχώρηση των Harpoon μαζί με τα πλοία, ή των Sea Ceptor είναι θέμα διαπραγμάτευσης. Το τι ακριβώς περιλαμβάνει η τελική πρόταση της Babcock και της βρετανικής κυβέρνησης, δεν το γνωρίζουμε (σε ότι αφορά τα κόστη ή άλλες ήσσονος σημασίας λεπτομέρειες). Το θέμα μας είναι πως το ΠΝ θα αποκτήσει σημαντική μαχητική ικανότητα, ενώ οι Type 23, θα υπηρετούν για παράδειγμα στο Χιλιανό Ναυτικό μέχρι το 2040! Σε κάθε περίπτωση, αν χρειαζόμαστε άμεση ενίσχυση, τότε οι Type 23 είναι ίσως η μοναδική λύση, σε συνδυασμό αμεσότητας παράδοσης, κόστους και μεγέθους.
Τα νέα ΕΊΝΑΙ ΤΈΛΕΙΑ!!!!
ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΈΛΕΤΕ!!!!!
5 ΦΡΕΓΆΤΕΣ ΤΥPE 23 (με μια ΨΗΛΟΑΝΑΒΑΘΜΗΣΗ για να επιτευχθεί ομοιοτυπια) …. Και πάλι ένα σκευτουμς ότι μπορούμε να έχουμε 6 type 23 και 4 arrowhead αεραμυνας τουμπανιασμενες και άλλες 4 meko a200 με παρόμοια συστήματα με τις 4 arrowhead ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΤΟΠ!!!
ΠΟΙΟ ΤΈΛΕΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΎΜΕ ΝΑ ΒΡΟΎΜΕ
Απο πότε με το καλό;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Καλησπέρα,
Έχω την αίσθηση ότι το πράγμα καταλήγει σε μονομαχία μεταξύ Arrowhead 140 και Sigma11515HN.
Αν μπορέσει η πρώτη να παρουσιάσει μια έκδοση ανάλογη της -11515HN Extended AAW θα πρέπει να θεωρείται φαβορί, όταν ληφθεί υπόψη και το σκέλος της παραχώρησης των Type 23.
Σιγή ιχθύος από Αμερική και Γερμανία.
Κάτι μαγειρεύουν λέμε…
Αν δεν έρθει η loa από usa και αν δεν πουν τη τελευταία λέξη οι Γερμανοί τίποτα δεν έχει τελειώσει…
Μου φαίνεται πολύ πιθανό ο πλειστηριασμός-ντέρμπι να κριθεί στη παράταση με super κέρδη για το Ναυτικό μας!!!