20.8 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΑΜΥΝΑΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ: Με CAMM-ER η πρόταση της Lockheed Martin για τις HF2/MMSC-HN

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ: Με CAMM-ER η πρόταση της Lockheed Martin για τις HF2/MMSC-HN

 

Η συντακτική ομάδα του περιοδικού μας, επιβεβαίωσε σήμερα το γεγονός ότι η πρόταση που κομίζει στο Πολεμικό Ναυτικό για 4 φρεγάτες HF2 (MMSC-HN), περιλαμβάνει τον πύραυλο της MBDA, CAMM-ER. O CAMM-ER θα κάνει χρήση του εκτοξευτή Mk41, με τοποθέτηση εντός του ExLS. O CAMM/CAMM-ER έχει ήδη πιστοποιηθεί στον Mk41, ενώ υπάρχει ο πύραυλος στην βιβλιοθήκη του COMBATSS-21. Οι πληροφορίες μας αυτές προέρχονται από συνάντηση με στελέχη της Lockheed Martin που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Αυτή είναι η υποψήφια φρεγάτα της Lockheed Martin, HF2 (πρώην MMSC-HN), πύραυλοι NSM, CAMM-ER και VL-ASROC

O CAMM-ER δεν χρειάζεται κάποιο ραντάρ ελέγχου πυρός όπως το STIR ή το CEROS, αυτός είναι τελικά και ο λόγος που η HF2 φέρει μόνο ένα κι αυτό στη δεξιά πλευρά του πλοίου. Υποθέτουμε πως η τοποθέτηση του FCR είναι καθαρά προαιρετική, με σκοπό την κάλυψη αναγκών για λύσεις σε περίπτωση που υπάρχει βλάβη με κάποιο άλλο σύστημα σκόπευσης. Συνεπώς, καλά είδαμε πως μόνο ένα FCR φέρει η HF2, κι αυτό είναι εφεδρικό για τη σκόπευση του Super Rapido. Για να υπάρχει πλήρης ενημέρωση, να σας πούμε πως το πυροβόλο έχει μηχανισμό STRALES. Συνεπώς, το πλοίο έχει τρεις ζώνες Α/Α άμυνας, στα 50 χιλιόμετρα με τους CAMM-ER, μετά αναλαμβάνουν οι RAM, και μετά το STRALES και τα πυροβόλα των 30 χιλιοστών.

ThinkOutOfTheBox: CAMM/CAMM-ER ή MICA VL/NG αντί των ESSM Block 2 για τις νέες φρεγάτες του ΠΝ;

H επιλογή του CAMM-ER, ενός αμιγώς ευρωπαϊκού πυραύλου, και μάλιστα με βρετανικές και ιταλικές καταβολές, είναι πράγματι μια μεγάλη έκπληξη καθώς η αμερικανική λύση, αφήνει πίσω τον αμερικανικό πύραυλο ESSM Block 2. Η αίσθησή μας είναι πως και άλλοι διεκδικητές του προγράμματος των φρεγατών θα προσφέρουν τον εν λόγω πύραυλο. Θεωρούμε πως η τελική πρόταση της Babcock θα έχει τον CAMM/CAMM-ER πάνω στην Arrowhead 140.

CAMM-ER, ποιος είναι ο πύραυλος που εξετάζει το ΠΝ για τις Belh@rra Helleniques;

Οι πληροφορίες μας αναφέρουν πως ο CAMM-ER χωράει χωρίς πρόβλημα στον Mk41, και ισχύει ότι μπορούν να εκτοξευτούν και οι 32 ή και περισσότεροι πύραυλοι εναντίον ισάριθμων στόχων. Έχουμε την εντύπωση πως οι Αμερικανοί αναγκάστηκαν από τις ελληνικές προδιαγραφές να προσφέρουν το όπλο, καθώς η ελληνική απαίτηση για ισχυρές δυνατότητες αντιμετώπισης επιθέσεων κορεσμού, δεν μπορούσε να καλυφθεί προφανώς με τους ESSM.

Η MBDA κερδίζει το πρώτο εξαγωγικό συμβόλαιο για τον πύραυλο CAMM-ER

O CAMM θεωρείται ο ιδανικός πύραυλος για την αντιμετώπιση επιθέσεων κορεσμού, ενώ ταυτόχρονα πιστεύεται πως είναι αρκετά φθηνότερος του ESSM, σε επίπεδο δηλαδή αρκετά κοντά στον RAM RIM-116. H έκδοση Extended Range, ER, δεν διαφέρει από τον CAMM, παρά μόνο στην τοποθέτηση μεγαλύτερου κινητήρα. Η ζεύξη δεδομένων παραμένει η ίδια. Σε σύγκριση με τον RAM, o CAMM διαθέτει ενεργή καθοδήγηση (αντί για IR), ενώ δέχεται τροποποιήσεις στην κατεύθυνσή του μέχρι τη στιγμή που θα πλησιάσει το στόχο (σε αντίθεση με τον RAM που είναι fire and forget).

ΑΙΡΕΤΙΚΟ: Οι ελληνικές Belh@rra πρέπει να αγοραστούν με ESSM Block2, προμήθεια των ASTER 15/30, CAMM-ER ίσως φέρει περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει

To ΠΝ όπως έχουμε γράψει εξέτασε ενδελεχώς τον πύραυλο κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων για την αγορά δυο φρεγατών Belh@rra Helleniques. Οι Γάλλοι, αν και δεν απέρριψαν το ενδεχόμενο, ζήτησαν αδιευκρίνιστο ποσό για την πιστοποίηση του όπλου στους εκτοξευτές Sylver, αλλά και στο CMS SETIS. Σε περίπτωση που τα κατάφερναν όμως, ένας συνδυασμός ASTER 30 και CAMM-ER θα έκανε πραγματικά πανίσχυρες λύσεις τις FDI.

ThinkOutOfTheBox: CAMM/CAMM-ER ή MICA VL/NG αντί των ESSM Block 2 για τις νέες φρεγάτες του ΠΝ;

H τοποθέτηση των CAMM όπως είπαμε προκαλεί εντύπωση, καθώς το όπλο δεν είναι αμερικανικό. Η LM έχει όμως γνώση του όπλου, καθώς επελέγη από τη Νέα Ζηλανδία για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ANZAC, αλλά και για τον εκσυγχρονισμό των Χιλιανών Type 23 (που επίσης ανέλαβε η LM). Οι Χιλιανοί (που έχουν το κακό συνήθειο να έχουν μαζέψει τα καλύτερα μεταχειρισμένα του πλανήτη), επέλεξαν τον CAMM και το Sonar 2087 από τον εκσυγχρονισμό των βρετανικών Type 23, αλλά συνδύασαν τον πύραυλο με το TRS-4D, που επέλεξαν αντί του Artisan 997. To τελευταίο υστερεί σε επιδόσεις σε σχέση με το ραντάρ της Hensoldt.

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ: TRS-4D, το ραντάρ των υποψήφιων ελληνικών MMSC και των MEKO200HN, vs Artisan 997 vs NS-100

Το πλοίο μπορεί να φέρει φυσικά ESSM, αλλά μόνο τους ESSM Block 2 και μάλιστα υποχρεωτικά με κάποια ζεύξη δεδομένων. Η ακτίνα δράσης του ESSM Blk2 δεν διαφέρει καθόλου από αυτή του Blk1, καθώς οι διαφορά μεταξύ των δυο εκδόσεων δεν είναι ο κινητήρας, αλλά η κεφαλή καθοδήγησης. Κάπου εδώ θα πρέπει να πούμε πως ο ESSM δεν έχει την ακτίνα δράσης που πιστεύαμε, και, πρέπει να ομολογήσουμε πως κι εμείς την έχουμε “πατήσει” καθώς όσα διαβάζουμε βασίζονται σε “εκτιμήσεις” κι όχι πραγματικά δεδομένα.

Φρεγάτες για το ΠΝ: SIGMA 11515HN/Karel Doorman, Arrowhead140/Type23, F110/Santa Maria διαμορφώνουν το “παιχνίδι” για τους υπολοίπους

Το ΠΝ έχει όμως επενδύσει σημαντικά στον ESSM, και έχει σίγουρα σε υπηρεσία αριθμό πυραύλων ESSM Block 1 στις φρεγάτες κλάσης ΜΕΚΟ200ΗΝ. Άρα, θα πρέπει να διαθέτει τουλάχιστον 64 πυραύλους, ενώ τα αποθέματα των όπλων, και στο ΠΝ αλλά και στο τουρκικό ναυτικό παραμένουν απόρρητα. Σε κάθε περίπτωση, ο ESSM είναι το όπλο πρώτης επιλογής του ΠΝ και πρέπει να ομολογήσουμε πως η κίνηση των Αμερικανών να απομακρυνθούν από τον ESSM, και να πάνε στον CAMM-ER αποτελεί κίνηση “υψηλού ρίσκου” καθώς χάνει το πλεονέκτημα της ομοιοτυπίας του οπλισμού.

TRS-4D vs SeaFire, κάνουμε σύγκριση μεταξύ των ραντάρ MMSC και Belh@rra. Ισχύει ο μύθος;

Βέβαια, η HF2 αποκτά δυνατότητες αεράμυνας σημαντικά μεγαλύτερες, ειδικά αν δεν γεμίσει τα 3 SCL με VL-ASROC και στη θέση του τοποθετήσει άλλους 12 CAMM-ER. Τότε το πλοίο θα διαθέτει 44 CAMM-ER, 21 RAM, STRALES, και με τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί απροστάτευτο από αέρος. Με την ευκαιρία θα πρέπει να πούμε πως χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές, η HF2 μπορεί να πάρει συν 3 ακόμη SCL, φτάνοντας τα “κελιά” στα 14, και τον μέγιστο θεωρητικό αριθμό των CAMM-ER στους 56!

ΕΞΕΛΙΞΗ: Εμπάργκο ΗΠΑ ακυρώνει την απόκτηση εκτοξευτών Mk 41 για την Τουρκία

Ο CAMM-ER παραγγέλθηκε πρόσφατα από μη κατονομαζόμενο πολεμικό ναυτικό, ενώ η MBDA UK έχει ήδη ξεκινήσει συζητήσεις για την ανάπτυξη ενός νέου πυραύλου, του CAMM- Extended ER ή CAMM-EER που θα φτάνει πλέον τα 80 με 100 χιλιόμετρα, σε μήκος που θα χωρά σε 4άδες στον Mk41. Αν διαπιστώσουμε πως οι αναγνώστες μας θέλουν περαιτέρω ανάπτυξη των δυνατοτήτων του όπλου, θα το κάνουμε σε νεότερο άρθρο μας.

Η MBDA επιβεβαιώνει το συμβόλαιο Α/Α πυραύλων για τον Καναδά

Κλείνοντας θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε για πολλοστή φορά το εξής. Είναι πλέον για μας πασιφανές, πως το ΠΝ έχει θέσει πολύ ψηλά τον πήχυ. Η προσφορά του USN (όχι πλέον της Lockheed Martin, αφού εδώ υπάρχει διακρατική συμφωνία) σημαίνει πως αυτά που θέλει το ΠΝ δεν καλύπτονται από τους ESSM. Δεν ξέρουμε φυσικά τι ζητά το ΠΝ, αλλά για να συνεχίζουν οι Γάλλοι με τους ASTER 15/30 σημαίνει πως κάτι ξέρουν κι αυτοί. Ο αγώνας στον αέρα αλλάζει, και ίσως θα πρέπει να επανέλθουμε με νέα σειρά άρθρων.

Η ελληνική HF2, ή όπως την ξέραμε μέχρι και πρόσφατα, MMSC-HN. To πλοίο είναι αρκετά διαφορετικό από τις MMSC.

Κλείνοντας, επαναλαμβάνουμε τα στοιχεία που έχει η HF2. Super Rapido/STRALES 76 mm, 32 CAMM-ER, 8 x NSM, 3 SCL για 3 VL-ASROC, 2 MH-60R ελικόπτερα (ή 1 MH-60R + UCAVs x 2), 2 x 30 mm, 21 x RAM Block 2A. Τώρα, αν αξίζει η αλλαγή από τους ESSM σε CAMM-ER, δεν το ξέρουμε. Το ΠΝ θα αποφασίσει, και το καλό είναι πως πλέον έχει μια τεράστια γκάμα επιλογών.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ανάγκη για νέα υποβρύχια για το Πολεμικό Ναυτικό, γαλλικά, γερμανικά, σουηδικά, οτιδήποτε!

Η ιδέα για το σημερινό μας άρθρο προέκυψε μετά την είδηση πως η Ολλανδία θα αγοράσει νέα υποβρύχια από τη Γαλλία, από τη Naval...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

MH-60R «Romeo»: Θα γίνουν κυνηγοί των τουρκικών υποβρυχίων 214TN

Ο Ανθυποβρυχιακός Πόλεμος-ASW (Anti Submarine Warfare) είναι μια κρίσιμης σημασίας ικανότητα που εκπληρώνεται από πολλαπλά μέσα της Ναυτικής Αεροπορίας. Στις ΗΠΑ αλλά και σε...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -