30 C
Athens
Δευτέρα, 22 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΑΜΥΝΑΝορβηγικός ρομποτικός "κατάσκοπος", το όχημα HUGIN

Νορβηγικός ρομποτικός “κατάσκοπος”, το όχημα HUGIN

Στις 4 Φεβρουαρίου η νορβηγική Kongsberg Maritime ανακοίνωσε πως επεκτείνει την οικογένεια σπονδυλωτών αυτονόμων υποβρυχίων οχημάτων HUGIN (Αutonomous Underwater Vehicles – AUV) με το νέο μέλος της HUGIN Endurance: μια νέα έκδοση του τηλειχειρίζομενου υποβρυχίου ειδικά σχεδιασμένη για παρατεταμένες επιχειρήσεις σε περιβάλλον βαθέων υδάτων.

Ανθυποβρυχιακός Πόλεμος – Μη Επανδρωμένα Μέσα

Σύμφωνα με την εταιρεία, το HUGIN Endurance έχει αυτονομία 15 ημερών και μπορεί να καλύψει αποστάσεις μέχρι και 2.200 χλμ. – όσο η απόσταση από τη Νέα Υόρκη ως την Κούβα, όπως σημειώνεται – επιτρέποντας την παρατήρηση της κίνησης εμπορικών και πολεμικών πλοίων πέρα από παράκτιες επιχειρήσεις και αποστολές χαρτογράφισης χωρίς να εξορμά από “μητρικό”-πλοίο. Ωστόσο, μπορεί ακόμα να εξαπολύεται και ανασύρεται από σκάφος-φορέα αν αυτό απαιτείται.

Το AUV μπορεί να εξοπλιστεί με μια ποικιλία αισθητήρων ανάλογα με την αποστολή, όπως το σόναρ συνθετικού διαφράγματος διπλού δέκτη HISAS 1032 (SAS), που όπως λέγεται παράγει σάρωση 1.000 m με ταχύτητα 2,5 κόμβων σε τυπική ανάλυση 5×5 cm για απεικόνιση SAS. Μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με τη σειρά ηχοβολισμού πολλαπλής δέσμης EM, με το τελευταίου τύπου EM 2040 Mk II να προσφέρει κάλυψη σάρωσης σε μια περιοχή εύρους έως και 170° με έναν μόνο δέκτη, καθώς και αλγοριθμους επεξεργασίας δεδομένων για βελτιωμένη ποιότητα απόδοσης.

Όταν συνδυαστούν, οι αισθητήρες αυτοί μέτρησης βάθους μπορούν να παράγουν εικόνα του βυθού ανάλυσης 20 cm σε σάρωση εύρους 750 m όταν το AUV πλέει με ταχύτητα 3.5 κόμβων και 40 m βάθους και είναι τυπικά ικανό να χαρτογραφίσει μια έκταση μέχρι και 1,100 km 2 σε μία μόνο αποστολή.

Άλλα φορτία μπορούν να συμπεριλάβουν συμβατικά σόναρ πλαϊνής σάρωσης, αναλυτές έρευνας υπεδάφους, επιστημονικά σόναρ πολλαπλής δέσμης και μια ποικιλία άλλων ενεργών ή παθητικών αισθητήρων για να επιτελέσουν ειδικευμένες αποστολές.

2.5 εκατομμύρια λίρες για την ανάπτυξη υποβρύχιο μη-επανδρωμένο σκάφος (XLUUV) από τη Βρετανία

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
guest
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
gcp2spot
3 years ago

Σε περίπτωση βλάβης, ενός τόσο πολύπλοκου μηχανήματος τι γίνεται π.χ. αν δεν μπορεί να αναδυθεί ή να σηκώσει την κεραία; Τα δεδομένα θα μεταδίδονται πού ακριβώς, γιατί το τι έδειξε το πλευρικό σόναρ δε μπορείς να το πας από το διαδίκτυο για λόγους αντικατασκοπείας, αλλά σε στρατιωτικό κόμβο π.χ. πλοίο ή αεροσκάφος που θα πρέπει να περνάει από την περιοχή, σε προκαθορισμένο χρόνο. Τέλος και σημαντικότερο, τορπίλες δε φέρει, άμα τορπιλιστεί υποβρυχίως τι γίνεται;

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Κλάση Constellation για το ΠΝ: 5+1 κρίσιμα στοιχεία που ίσως δεν γνωρίζετε

Η κλάση φρεγατών του Αμερικανικού Ναυτικού Constellation, είναι ίσως το πιο χιλιοειπωμένο θέμα στο χώρο της Άμυνας στην Ελλάδα, από την εποχή της διαβόητης...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΦΑΚΕΛΟΣ ΚΥΠΡΟΥ: Γιατί 2 ελληνικά υποβρύχια δεν έδρασαν στην τουρκική εισβολή στην Κύπρο;

Θλιβερή μέρα και σήμερα, ανάμνησης του 1ου «Αττίλα», δηλαδή της πρώτης φάσης της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο, στις 20 Ιουλίου 1974. Φάση που ολοκληρώθηκε...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -