Το βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό εξουσιοδότησε τα ναυπηγεία MSubs Ltd. στο Πλύμουθ να ναυπηγήσουν το πρώτο μεγάλου μεγέθους υποβρύχιο μη-επανδρωμένο σκάφος (XLUUV) για λογαριασμό του.
Το βρετανικό υπουργείο Αμύνης χρηματοδότησε ήδη την προσπάθεια με ένα εκατομμύριο λίρες. Πρόκειται για το πρώτο μεγάλου μεγέθους υποβρύχιο με μήκος 30 μέτρα και ικανό να επιχειρεί σε αποστάσεις έως 3,000 ναυτικών μιλίων αυτόνομα. Η Βρετανία έχει κάνει χρήση μη-επανδρωμένων υποβρυχίων οχημάτων στο παρελθόν αλλά αυτά ήταν μικρού μεγέθους και αυτονομίας, προοριζόμενα για ανίχνευση ακτών και ναρκοπόλεμο. Το νέο XLUUV ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του βρετανικού ναυτικού, που πειραματίζεται στη πιο ευρεία χρήση τέτοιων οχημάτων στο μέλλον.
Σύμφωνα με δηλώσεις του Πρώτου λόρδου του Ναυαρχείου, το Βρετανικό Ναυτικό θέλει να πυκνώσει στο μέλλον τη χρήση τέτοιων οχημάτων στο υποβρύχιο πεδίο μάχης χρησιμοποιώντας τα σε αποστολές αναγνώρισης, παρακολούθησης και ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Η τεχνολογία που είναι διαθέσιμη επιτρέπει τη χρήση μη-επανδρωμένων υποβρυχίων εκθέτοντας το προσωπικό σε λίγότερους κινδύνους και επιτρέποντας την παρουσία σε περισσότερα σημεία ταυτόχρονα.
Τα νέα XLUUV θα μπορούν να αφήσουν τους ναυστάθμους τους αυτόνομα και να αναλάβουν κεκαλυμμένες αποστολές ακόμα και για διαστήματα τριών μηνών χωρίς την καταπόνηση του πληρώματος, χωρίς τους συνήθεις για επανδρωμένα υποβρύχια περιορισμούς και αναφέροντας στη βάση τους τη θέση και κινήσεις εχθρικών πλοίων και υποβρυχίων.
Σε περίπτωση επιτυχίας των δοκιμών, ένα κονδύλι 1.5 εκατομμυρίων επιπλέον είναι ήδη διαθέσιμο για να διατεθεί αποδεκνύοντας το ενδιαφέρον του Ναυαρχείου για τέτοιες τεχνολογίες.
Και πώς θα επικοινωνεί για το τι βλέπουν οι αισθητήρες του με τον ναύσταθμο;