14.4 C
Athens
Τρίτη, 20 Απριλίου, 2021
Αρχική ΙΣΤΟΡΙΑ Happy 14th February - Λόγω της ημέρας...

Happy 14th February – Λόγω της ημέρας…

14 Φεβρουαρίου 1939: Καθελκύεται στα ναυπηγεία της Blohm+Voss του Αμβούργου το νέο θωρηκτό (Schlachtschiff) του Kriegsmarine και μελλοντικό καύχημα του Γερμανικού Στόλου: το KMS Bismarck.

Με το ναζιστικό καθεστώς να έχει αποδυθεί σε ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα πρωτοφανούς δυναμικότητας σε αριθμούς και ταχύτητα, το Γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό (Deutschen Kriegsmarine) καθελκύει μια νέα κλάση θωρηκτών, την κλάση ‘Bismarck’. Η κλάση που θα περιελάμβανε δύο πλοία (Bismarck και Tirpitz) σχεδιάστηκε για να αντιμετωπίσει την αύξηση των γαλλικών ναυτικών εξοπλισμών με νέα πολεμικά και ιδιαίτερα την κλάση θωρηκτών ‘Richelieu’. Σαν τέτοια, η νέα κλάση συνδύαζε δύο χαρακτηριστικά: ισχυρό πυροβολικό που αποτελείτο από 8 πυροβόλα των 380 mm (15 in) σε τέσσερις δίδυμους πύργους (4×2), 12 των 150 mm (6×2), 16 των 105 mm (8×2), 16 των 37 mm (8×2) και 12 A/A των 20 mm (20×1) με μικρό εκτόπισμα. Πράγματι, η συνθήκη της Ουάσινγκτον, που περιόριζε τους ναυτικούς εξοπλισμούς σε παγκόσμιο επίπεδο απαγόρευε τη ναυπήγηση πολεμικών εκτοπίσματος άνω των 36.000 τόνων. Αυτό έκανε τους διεθνείς παρατηρητές να θεωρούν πως οι Γερμανοί σχεδιαστές πέτυχαν το ακατόρθωτο κατορθώνοντας να χωρέσουν τον βαρύ οπλισμό ενός θωρηκτού στο κύτος ενός βαρέως καταδρομικού, ονομάζοντας την κλάση αυτή “θωρηκτά τσέπης”.

Ωστόσο, η αλήθεια δεν είναι και τόσο εντυπωσιακή. Η συνθήκη είχε καταστεί από καιρό κενό γράμμα, με την Ιαπωνία να έχει αποχωρήσει από αυτήν τον 1937. Ο Χίτλερ δεν είχε και τόσο σεβασμό στις συθήκες, ειδικά όταν θεωρούσε πως περιόριζαν τη γερμανική δύναμη. Με πρόσχημα τον “υπερεξοπλισμό” των Γάλλων και προηγούμενο την ιαπωνική αποχώρηση, το Γερμανικό Ναυτικό έλαβε την άδεια “από τη σημαία” να ναυπηγήσει πλοία κατηγορίας 45.000 τόνων και πράγματι το ‘Bismarck’ εκτόπιζε 41.700 τόνους στην ημέρα της καθέλκυσής του και πάνω από 50.000 τόνους όταν ολοκληρώθηκε με πλήρη φόρτο. Επιπλέον, οι 12 ισχυροί του καυστήρες απέδιδαν ισχύ 148,116 shp που του προσέδιδαν ταχύτητα άνω των 30 κόμβων σε δοκιμές, καθιστώντας το εξαιρετικά ταχύ για την εποχή του ενώ πανίσχυρη ήταν και η θωράκιση του κύτους που έφτανε στα 320 mm περιμετρικά, 360 mm στους πύργους και 100-120 mm στο κυρίως κατάστρωμα. Το ‘Bismarck’ ήταν ένα υπερθωρηκτό με όλα τα μέτρα και είχε τα προσόντα να το αποδείξει.

Με μεγάλη επισημότητα, με τον ίδιο τον Αδόλφο Χίτλερ να εκφωνεί τον λόγο στην καθέλκυσή του και την εγγονή του καγκελαρίου Μπίσμαρκ, Dorothee von Löwenfeld να σπάει την σαμπάνια στην πλώρη του ως ανάδοχος, το κύτος κλυδωνίστηκε στιγμιαία για να πέσει στη συνέχεια στα νερά του ποταμού Έλβα. Η ιστορία του ‘Bismarck’ είναι γνωστή αλλά για ένα σημαντικό διάστημα το πλοίο αυτό αποτέλεσε έναν θρύλο των θαλασσών κάνοντας το βρετανικό ναυτικό να ρίξει εσπευσμένα στη θάλασσα την κλάση θωρηκτών King George V.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisment -

Most Popular