12.7 C
Athens
Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΔΙΕΘΝΗΕν μέσω περικοπών το Ινδικό Ναυτικό "δένει" το νέο του αεροπλανοφόρο σε...

Εν μέσω περικοπών το Ινδικό Ναυτικό “δένει” το νέο του αεροπλανοφόρο σε ιδιωτικό ναυπηγείο

Καθώς το μέρισμα του αμυντικού προϋπολογισμού για το πολεμικό ναυτικό της Ινδίας δέχεται σημαντικές περικοπές, η διοίκησή του καταβάλει προσπάθειες να ενοικιάσει ένα αγκυροβόλιο 260 μέτρων στα ιδιωτικά ναυπηγεία Larsen & Toubro (L&T) στο Kattupalli κοντά στην πόλη Chennai, στις νοτιοανατολικές ακτές της Ινδίας για το νέο, ημιτελές αεροπλανοφόρο INS Vikrant.

Ινδία, το τρίτο αεροπλανοφόρο απαιτεί θυσίες σε αεροσκάφη και πλοία

To 40,000 τόνων αεροπλανοφόρο INS Vikrant είναι το πρώτο αεροπλανοφόρο της Ινδίας που σχεδιάζεται και ναυπηγείται από ινδικά χέρια, αν και το σχέδιό του βασίζεται στο σοβιετικό σχέδιο της κλάσης Kiev, όπως το αναβαθμισμένο INS Vikramaditya με διάταξη καταστρώματος STOBAR και ίδια σχεδόν υπερκατασκευή. Η ναυπήγησή του εντάσσεται στα σχέδια του Ινδικού Ναυτικού να προβάλει ικανοποιητική ισχύ στη θαλάσσια Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Ινδίας που εκτείνεται σε δύο θάλασσες, την Αραβική θάλασσα και τον κόλπο της Βεγγάλης, εν μέσω ναυτικού διαγκωνισμού μεταξύ των κρατών της ευρύτερης περιοχής.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι ο αμυντικός προϋπολογισμός της Ινδίας αυξάνεται, διατηρώντας την 4η θέση στον κόσμο, τα διαθέσιμα κονδύλια για το πολεμικό ναυτικό βαίνουν μειούμενα, με αποτέλεσμα σημαντικά και κοστοβόρα προγράμματα ανάπτυξης να αντιμετωπίζουν προβλήματα υποχρηματοδότησης. Μεταξύ αυτών είναι και το σχέδιο αναβάθμισης της ναυτικής βάσης στο Vishakhapatnam που δεν είναι ακόμα έτοιμη, με αποτέλεσμα το μεγάλο αεροπλανοφόρο να μην έχει ικανοποιητικές εγκαταστάσεις ελλιμενισμού.

Οι εγκαταστάσεις των ναυπηγείων Larsen & Toubro (L&T) Shipbuilding Ltd. είναι οι μόνες που μπορούν να φιλοξενήσουν το 40,000 τόνων εκτοπίσματος Vikrant στα επόμενα χρόνια. Η εταιρία είναι η μεγαλύτερη ιδιωτική βιομηχανία της χώρας αναμλαμβάνοντας ναυπηγήσεις πολεμικών και εμπορικών πλοίων και άλλων κατασκευών (φωτογραφία: Naval-Technology)

Το πρόβλημα επιδιώκεται να λυθεί με την ενοικίαση για 8 έτη των εγκαταστάσεων των ιδιωτικών ναυπηγείων L&T αρχής γενομένης από το 2022, έτος που αναμένεται η ένταξη του INS Vikrant σε υπηρεσία. Το τίμημα αναφέρεται σε 30.48 κρορ της Ρουπίας ανά έτος που αντιστοιχεί σε 3.745.000 Ευρώ ανά έτος ή σχεδόν 30 εκατομμύρια ευρώ για όλη τη διάρκεια του ενοικιαστηρίου συν εγγύηση 5,9 εκατομμυρίων Ευρώ (48 κρορ Ρουπίας).

Το Ναυτικό της Ινδίας καταθέτει την πρόταση αυτή τονίζοντας πως ο προϋπολογισμός πρέπει να μην περικόπτεται εν μέσω τόσο σημαντικών προγραμμάτων που περιλαμβάνουν τη ναυπήγηση νέων αντιτορπιλικών και πλοίων υποστήριξης, την ανανέωση της ναυτικής αεροπορίας και το πρόγραμμα στρατηγικών υποβρυχίων, διαφορετικά η Ινδία θα βρεθεί προ δυσάρεστων διλημμάτων και απαξίωση της δυναμικότητας του αναπτυξιακού προγράμματος του στόλου.

Το πρώτο εγχώριο αεροπλανοφόρο της Ινδίας αρχίζει δοκιμές εν πλω στα μέσα του χρόνου

Πηγή

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Εκσυγχρονισμός MEKO200HN, πάμε σε λύση “αυτεπιστασίας” από ένα Ναυτικό που χάνει στελέχη;

Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης MEKO200HN του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) έχει υπάρξει αντικείμενο έντονων συζητήσεων και αλλαγών πορείας τα τελευταία χρόνια. Και...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σχεδιάζεται να μείνει το Πολεμικό Ναυτικό με μόλις 8 φρεγάτες;

Πληροφορίες της σελίδας μας αναφέρουν πως ο νέος σχεδιασμός των Ενόπλων Δυνάμεων προβλέπει τη μείωση των "οροφών" της Δομής Δυνάμεων όχι μόνο στην Πολεμική...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -