13.5 C
Athens
Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήThink Out Of The BoxΤο ΠΝ μπορεί να παραλάβει το 2024-28, 4 αξιόλογες ολλανδικές φρεγάτες κλάσης...

Το ΠΝ μπορεί να παραλάβει το 2024-28, 4 αξιόλογες ολλανδικές φρεγάτες κλάσης Μ (Karel Doorman). Μήπως πρέπει να κινηθούμε άμεσα;

 

Πριν περίπου 20 χρόνια, το ΠΝ περιμέναμε πως θα αγόραζε τις πλεονασματικές φρεγάτες L Class, αντιαεροπορικού πολέμου από την Ολλανδία, σαν συμπληρωματική αγορά στις φρεγάτες S Class που την περίοδο εκείνη αγόρασε, σκουπίζοντας κυριολεκτικά τα όποια “αποθέματα”. Λόγω τέλους του Ψυχρού Πολέμου, η Ολλανδία θεωρούσε πως τα περισσότερα πλοία των φρεγατών M Class, οι διάδοχοι των Kortenaer, θα ήταν διαθέσιμες για πώληση σαν μεταχειρισμένα πλοία. Και είναι απορίας άξιο, πως το ΠΝ δεν φρόντισε τότε να τις αγοράσει. Και τις Μ, αλλά και τις L.

Τότε όμως, το ΠΝ, αφοσιωμένο σε άλλα προγράμματα, άφησε όλες αυτές τις ευκαιρίες να χαθούν. Αν σήμερα το ΠΝ είχε στην διάθεσή του 2 L CLass και 4 Μ Class, η κατάσταση στο Αιγαίο θα ήταν τελείως διαφορετική. Αντίθετα, έχουμε απομείνει με τις 40χρονες Kortenaer, με ότι σημαίνει αυτό για την ισορροπία των δυνάμεων.

Ξεχνάμε και τις τελευταίες ολλανδικές φρεγάτες κλάσης Μ, καταλήγουν στην Χιλή;

Τι απέγιναν οι L Class; Κατέληξαν στη Χιλή, που προφανώς είδαν στα πλοία αυτά μια εξαιρετική λύση για άμεση ενίσχυση του χιλιανού ναυτικού. Στην Ελλάδα, όχι μόνο δεν τις πήραμε, αλλά αποσύραμε και τα αντιτορπιλικά C.F.Adams… Τι απέγιναν οι πλεονασματικές M Class; Τέτοιες ευκαιρίες δεν χάνονται! Κατέληξαν στο φτωχό… Βέλγιο, την Πορτογαλία και τη Χιλή!

Τελικά, ίσως για την κατάσταση στο ΠΝ δεν ευθυνόμαστε εμείς, αλλά οι Χιλιανοί! Προφανώς δρουν σαν χώρα φίλη προς την Τουρκία, και αγοράζουν όλα τα πλοία που μας ενδιαφέρουν, προκειμένου η Ελλάδα να παραμείνει με τις υπερήλικες Kortenaer (πλάκα κάνουμε). Και σα να μην έφτανε αυτό, η Χιλή έχει κλείσει να πάρει τις τελευταίες M Class σε υπηρεσία με την Ολλανδία! Τελικά όμως αυτό δεν θα γίνει, καθώς αγοράστηκαν σε τιμή μετάλλου οι δυο Adelaide.

Η Χιλή αποφασίζει μεταξύ μεταχειρισμένων ολλανδικών φρεγατών Μ, αυστραλιανών Adelaide και κατασκευής νέων σε χιλιανά ναυπηγεία. Η Ελλάδα απλά αδιαφορεί…

Βασικά, είχε κλείσει την αγορά, αλλά αυτή ίσως να μην υλοποιηθεί, καθώς αγοράσε τις Adelaide, ενώ έχει κλείσει και κάποιες από τις επόμενες Type 23 των Βρετανών. Συνεπώς, το deal με την Ολλανδία “χαλάει”, και τα δυο τελευταία πλοία της Ολλανδίας είναι διαθέσιμα! Αν σε αυτά προσθέσουμε και τα δυο πλοία του Βελγίου, τότε μιλάμε για 4 φρεγάτες, που μάλλον ταιριάζουν “κουτί” στις ανάγκες του ΠΝ! Ας δούμε όμως, τι είναι αυτές οι φρεγάτες; αξίζουν τον κόπο;

Οι ανθυποβρυχιακές φρεγάτες κλάσης Karel Doorman

O τύπος «Μ» (Multi-purpose/πολλαπλών ρόλων) περιλαμβάνει συνολικά οκτώ φρεγάτες ανθυποβρυχιακών καθηκόντων: Karel Doorman (F827), Willem van der Zaan (F829), Tjerk Hiddes (F830), Van Amstel (F831), Abraham van der Hulst (F832), Van Nes (F833), Van Galen (F834) και Van Speyk (F828).

@d_mitch, www.navalanalyses.com

Οι παραδόσεις των πλοίων στο ολλανδικό ναυτικό ξεκίνησαν το έτος 1991 και ολοκληρώθηκαν το φθινόπωρο του 1995. Tα σκάφη αυτά έχουν εκτόπισμα 3.320 τόνων, μήκος 122,25 μέτρα, πλάτος 14,4 μ. και βύθισμα 6,2 μ.

Για την πρόωσή τους χρησιμοποιούν σύστημα CODOG (Combined Diesel or Gas turbine), που περιλαμβάνει δύο αεροστροβίλους RR Spey SM1C με απόδοση 33.800 ίππων και δύο κινητήρες diesel Stork-Wartsila 12SW280 απόδοσης 9.790 ίππων, οι οποίοι συνδέονται με δύο έλικες μεταβλητού βήματος. Η μέγιστη ταχύτητα που επιτυγχάνουν τα σκάφη είναι 30 κόμβοι, ενώ η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 5.000 ν. μίλια με 18 κόμβους.

Το πλήρωμα έχει περιοριστεί στα 154 άτομα, σε σχέση με τα 176 των φρεγατών τύπου «S», λόγω της υιοθέτησης εκτεταμένων αυτοματισμών. Κάτω από κανονικές συνθήκες, το πλοίο επιχειρεί χωρίς την παρουσία πληρώματος στο χώρο του μηχανοστασίου και μόνο ένα άτομο παρακολουθεί τη λειτουργία των κινητήρων μέσω οθονών απεικόνισης και ελέγχου.

191030-N-UB406-0039
ATLANTIC OCEAN (Oct. 30, 2019) The Belgian navy Karel Doorman-class frigate Leopold I (F930) transits the Atlantic Ocean as seen from the U.S. Navy guided-missile destroyer USS Gridley (DDG 101). Gridley is underway on a scheduled deployment as the flagship of Standing NATO Maritime Group One to conduct maritime operations and provide a continuous maritime capability for NATO in the northern Atlantic. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Cameron Stoner/Released)

Κατά τη διάρκεια της σχεδίασης δόθηκε ιδιαίτερη μέριμνα στην άνετη διαβίωση του πληρώματος, ενώ το σχήμα του σκάφους επιλέχθηκε, ώστε να επιτρέπει τη διατήρηση υψηλών ταχυτήτων ακόμη και με ισχυρό κυματισμό. Το βελτιωμένο σύστημα πηδαλίων εξασφαλίζει τη δυνατότητα αποπροσγείωσης του οργανικού ελικοπτέρου υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες. Επίσης, στην κατασκευή της φρεγάτας έχουν χρησιμοποιηθεί τεχνικές καταστολής του εκπεμπόμενου θορύβου και μείωσης του ηλεκτρομαγνητικού ίχνους.

O οπλισμός των φρεγατών τύπου «Μ» μπορεί να χαρακτηριστεί ιδιαίτερα ισορροπημένος. Το κύριο πυροβόλο είναι το OTO Melara Compatto των 76 χιλ. με βελτιωμένη ταχυβολία (100 β.α.λ.) και μέγιστο βεληνεκές 16 χλμ. για στόχους επιφανείας και 12 χλμ. για εναέριους (αεροσκάφη). Για την αντιαεροπορική άμυνα χρησιμοποιείται το σύστημα κάθετης εκτόξευσης Mk48 (VLS), που διαθέτει 16 υποδοχές για βλήματα Sea Sparrow RIM-7M. To σύστημα έχει εγκατασταθεί στο πλευρό του υποστέγου του ελικοπτέρου και έχει καλυφθεί εξωτερικά με επιπρόσθετες πλάκες θωράκισης για παροχή βαλλιστικής προστασίας και περιορισμό του ηλεκτρομαγνητικού ίχνους.

190819-N-UB406-0196
ATLANTIC OCEAN (Aug. 19, 2019) The Belgian navy Karel Doorman-class frigate Leopold I (F930) is moored pier side at Naval Station Norfolk during a scheduled port visit. Leopold I is underway on a regularly-scheduled deployment as part of Standing NATO Maritime Group 1 to conduct maritime operations and provide a continuous maritime capability for NATO in the northern Atlantic. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Cameron Stoner/Released)

Επίσης, στα πλοία έχουν τοποθετηθεί δύο τετραπλοί εκτοξευτές βλημάτων επιφανείας-επιφανείας RGM-84 Harpoon Block 1C (πολεμική κεφαλή 227 κιλών), ένα αντιπυραυλικό σύστημα Goalkeeper των 30 χιλ., δύο πυροβόλα Oerlikon των 20 χιλ. και δύο διπλοί τορπιλοσωλήνες Μk32 για ανθυποβρυχιακές τορπίλες Mk46 Mod 5 των 324 χιλ.

Τα σκάφη φέρουν και ελικόπτερο SH-14D Lynx της GKN Westland, που αναλαμβάνει την εκτέλεση μιας σειράς αποστολών: ανθυποβρυχιακό αγώνα, αναγνώριση, μεταφορά τμήματος νηοψίας, δίωξη ναρκωτικών κ.ά. Τα Lynx εξοπλίζονται με βυθιζόμενο σόναρ και δύο τορπίλες Mk46, ενώ έχουν υποστεί αναβάθμιση με την τοποθέτηση προηγμένου συστήματος FLIR 2000HP, GPS και ραδιοϋψομέτρου.

190825-N-UB406-0280
ATLANTIC OCEAN (Aug. 25, 2019) The Belgian navy Karel Doorman-class frigate Leopold I (F930) transits the Atlantic Ocean. Leopold I is underway on a regularly-scheduled deployment as part of Standing NATO Maritime Group 1 to conduct maritime operations and provide a continuous maritime capability for NATO in the northern Atlantic. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Cameron Stoner/Released)

O ηλεκτρονικός εξοπλισμός των πλοίων περιλαμβάνει το δισδιάστατο (2D) ραντάρ επιτήρησης αέρος/επιφανείας LW08, το τρισδιάστατο (3D) ραντάρ ένδειξης στόχων SMART-S, το ραντάρ χαμηλής πιθανότητας υποκλοπής (LPI) Scout, το ραντάρ ναυτιλίας Racal Decca 1226, δύο συστήματα ελέγχου πυρός STIR 240 και το ηλεκτροοπτικό σύστημα έρευνας/ιχνηλάτησης IRSCAN.

To IRSCAN είναι ένα παθητικής λειτουργίας υπέρυθρο σύστημα επιτήρησης, με δυνατότητα αυτόματου εντοπισμού και ιχνηλάτησης στόχων ημέρα και νύχτα. Χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνικές παρέχει αξιόπιστα στοιχεία στόχευσης, ακόμη και σε δυσχερείς καιρικές συνθήκες. Το σύστημα έχει πλήρως αυτόνομη λειτουργία, με πολύ χαμηλό ρυθμό ψευδοσυναγερμών.

ΑΠΟΨΗ: Χρειαζόμαστε μεταχειρισμένες φρεγάτες τώρα, και αμέσως μετά έναρξη ναυπηγικού προγράμματος

Το IRSCAN τροφοδοτεί με ακριβή δεδομένα άλλες συσκευές ιχνηλάτησης, οπλικά συστήματα και συστήματα διοίκησης και ελέγχου, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τη ναυτιλία του σκάφους κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Το σύστημα λειτουργεί στη ζώνη συχνοτήτων 8-10 mm και λόγω του περιορισμένου μεγέθους του μπορεί να εγκατασταθεί σε όλους τους τύπους πλοίων, ανεξαρτήτως εκτοπίσματος.

190824-N-UB406-0439
ATLANTIC OCEAN (Aug. 24, 2019) A rigid-hull inflatable boat (RHIB) approaches the Belgian navy Karel Doorman-class frigate Leopold I (F930) as Sailors assigned to the guided-missile destroyer USS Gridley (DDG 101) conduct boat operations. Gridley is underway on a regularly-scheduled deployment as the flagship of Standing NATO Maritime Group 1 to conduct maritime operations and provide a continuous maritime capability for NATO in the northern Atlantic. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Cameron Stoner)

Οι φρεγάτες τύπου «Μ» εφοδιάζονται με το, χαμηλής συχνότητας, παθητικό σόναρ μεταβλητού βάθους DSBV 61 Anaconda της Τhomson-Marconi, και το ενεργό σόναρ τροπίδος, μέσης συχνότητας, PHS-36 της Signaal. To σύστημα διαχείρισης μάχης (CMS) είναι το Signaal SEWACO VIIB, το οποίο ολοκληρώνει τα στοιχεία από τους αισθητήρες του πλοίου και παρέχει έλεγχο πυρός στα οπλικά συστήματα.

Την «καρδιά» του συστήματος αποτελούν δύο υπολογιστές εμπορικής προέλευσης (COTS) VAX 4000-5000 και δύο στρατιωτικών προδιαγραφών SMR-4. Tα σκάφη του τύπου χρησιμοποιούν το σύστημα ESM/ECM AR 700/APECS II της ARGO Systems (παρόμοιο με των φρεγατών κλάσης «Ύδρα»), το οποίο επιτυγχάνει μέγιστη εμβέλεια εντοπισμού σήματος 370 χλμ. για πλοία και 93 χλμ. για αεροσκάφη και μπορεί να παρεμβάλει ταυτόχρονα έως και 16 στόχους. Με το συγκεκριμένο σύστημα συνδυάζονται δύο πολλαπλοί εκτοξευτές αεροφύλλων/φωτοβολίδων Loral Hycor Μk36 SRBOC.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ποιες οι επιλογές για άμεση ενίσχυση του ΠΝ αν δεν αγοραστούν οι Adelaide;

Τέλος, έχει τοποθετηθεί σύστημα παραπλάνησης τορπιλών AN/SLQ-25 Nixie και ζεύξη δεδομένων VESTA για την παροχή στοιχείων βολής από το ελικόπτερο.

Οι φρεγάτες κλάσης Karel Doorman αντικατέστησαν τις φρεγάτες κλάσεων Wolf και Van Speyk (ολλανδικές Leander) από τις αρχές της δεκαετίας του ’90, και μπορούν να διεξάγουν επιχειρήσεις ανθυποβρυχιακού πολέμου, κρούσης επιφανείας και αντιαεροπορικής άμυνας.

Παρ’ όλα αυτά, ο κύριος ρόλος τους είναι ο ανθυποβρυχιακός αγώνας, αν και τα συγκεκριμένα πλοία έχουν λάβει μέρος ακόμη και σε επιχειρήσεις εντοπισμού σκαφών μεταφοράς ναρκωτικών στην Καραϊβική, σε συνεργασία με το αμερικανικό ναυτικό (US Navy). Από το έτος 2008, οι φρεγάτες τύπου «Μ» υπέστησαν πρόγραμμα αναβάθμισης των ηλεκτρονικών και οπλικών τους συστημάτων.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Φρεγάτες ANZAC για το ΠΝ. Ίσως η μόνη βιώσιμη και οικονομική λύση;

Ο εκσυγχρονισμός που έγινε από κοινού από Ολλανδία και Βέλγιο, περιελάμβανε ενίσχυση του ελικοδρομίου προκειμένου να μπορεί να προσνηωθεί ελικόπτερο NH-90. Επίσης τοποθετήθηκε ένα Thales SeaWatcher 100 phased array adar και ηλεκτρο-οπτικό σύστημα Gatekeeper. To πρώτο που εκσυγχρονίστηκε ήταν το HNLMS Van Speijk F828 (2012), μετά το BNS Leopold I F930,μετά το HNLMS Van Amstel F831 και τέλος BNS Louise Marie F931.

Η Ελλάδα δεν ενδιαφέρεται;

Οι δυο φρεγάτες κλάσης Μ σε βελγική και οι άλλες δυο σε ολλανδική υπηρεσία, θα αποσυρθούν εντός της δεκαετίας. Οι ολλανδικές μάλλον θα προηγηθούν, και θα αντικατασταθούν από ένα πλοίο που εμείς το γνωρίζουμε σαν Omega Class.

Τα ναυτικά προγράμματα της Ολλανδίας και οι φρεγάτες M

Βέβαια το σχέδιο θα καθυστερήσει, αλλά τα πρώτα πλοία Μ λογικά θα βγουν εκτός υπηρεσίας το 2024-2025 περίπου, προκειμένου τα πληρώματα να μπορέσουν να εκπαιδευτούν στα νέα συστήματα. Ειδικά η Ολλανδία, μπορεί να “αντέξει” την απώλεια ακόμη και των δυο M Class, καθώς έχει σε υπηρεσία και 4 φρεγάτες κλάσης De Zeven Provinciën.

Δυστυχώς δεν συμβαίνει το ίδιο με το Βέλγιο, που θα μάλλον θα κρατήσει τα πλοία λίγο περισσότερο σε υπηρεσία, προκειμένου να μην μείνει χωρίς κύριες μονάδες στόλου.

Θεωρούμε όμως πως μετά την θετική εμπειρία από τις Kortenaer, το ΠΝ θα ενδιαφερόταν για την απόκτηση των 4 διαθέσιμων M Class από Βέλγιο και Ολλανδία. Άλλωστε, και οι δυο χώρες είναι μέλη της ΕΕ, και θα μπορούσαμε να δούμε πολλές “συνέργιες” στο θέμα αυτό. Από ευκολίες πληρωμής, μέχρι στήριξη σε θέματα “μεταναστευτικού”. Απλά, ας μην το αφήσουμε πάλι για την τελευταία στιγμή…

74 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
74 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Daidalos
Daidalos
4 years ago

Σίγουρα είναι καλή περίπτωση για την αντικατάσταση των μη εκσυγχρονισμένων φρεγατών S. Βέβαια καλό θα ήταν να ήταν διαθέσιμες και οι βελγικές M, εφόσον με δύο μόνο σκάφη πιθανόν να μην είναι αποδοτική η επένδυση για την υποστήριξή τους.

Spyros_Kapa
Spyros_Kapa
4 years ago

Πολύ καλό άρθρο από την πτήση. Να δούμε όμως επιτέλους να γίνεται και κάτι γιατί στο τέλος δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τό πράγμα φαντάζει στημένο.

sotbak
sotbak
4 years ago

αφού δεν θα τις πάρουν οι Χιλιανοί, που πάντα προηγούνται, ΟΚ. Θα είναι μια λογική κίνηση ενίσχυσης προσωρινά μέχρι να έρθουν νέα πλοία. Όμως μέχρι το 2024-2025 τί γίνεται;;;;;;; Αν οι Τούρκοι ετοιμάζονται να ρεφάρουν τώρα και μέχρι τις αμερικάνικες εκλογές……εκμεταλλευόμενοι το κενό εξουσίας στις ΗΠΑ, πώς θα τους σταματήσουμε;;;

Animades
Animades
4 years ago
Reply to  sotbak

Όπως και να εξελιχθεί το ζήτημα , ακόμα και αν τις καπαρόσουμε τώρα ,θα μιλάμε για πλοία 40 ετών οταν παραδοθούν μετά τα μέσα της δεκαετίας που μόλις άρχισε…
Ενώ οι Αδελαιδες, θα ήταν σήμερα υπηρεσιακές…….

sotbak
sotbak
4 years ago
Reply to  Animades

σύμφωνοι. Τις Αδελαΐδες τις χάσαμε και ήταν μεγάλο σφάλμα λόγω της αμεσότητας της απόδοσης της αγοράς τους. Αφού όμως τις χάσαμε μόνο οι Μ μένουν (αν δεν τις πάρουν κι αυτές οι Χιλιανοί……..)

CKfurious
CKfurious
4 years ago

Δεν νομίζω πως σχετίζονται τα δυο πρώην αυστραλέζικα σαπάκια με τις M
Οι χιλιανοί τις πήραν να αντικαταστήσουν τις AAW L
Οι M δεν είναι AAW
και όπως γράφετε έχουν ήδη κλείσει τις εναπομείναντες ολλανδικές
Η αντικατάσταση τους με τη νέα φρεγάτα OMEGA πάει πιο πίσω πέρα από το 025-28? οποτε toolate και για αυτές και για εμάς
S μέχρι το 2050 και βλέπουμε

Nestoras
Nestoras
4 years ago

Οι φρεγάτες που αποσύρονται είναι οι Βελγικές Leopold I & Louise Marie που μπήκαν σε υπηρεσία το 1991 και οι Ολλανδικές Van Amstel & Van Speijk που μπήκαν σε υπηρεσία το 1993 & 1995 αντίστοιχα. Είναι μικρότερες από τις δικές μας, αλλά πιο σύγχρονες και πιο ισχυρές (και με 20 άτομα μικρότερο πλήρωμα!)
Όταν οι Ολλανδοί πουλούσαν 6 Karel Doorman, από 2 σε Χιλιανούς, Πορτογάλους και Βέλγους, εμείς είχαμε ήδη αγοράσει τις Kortenaer. Τότε ήταν ευκαιρία, τώρα, 2020 πια, θα ήταν καλές, το 2028 θα είναι ένα κλικ πριν από τα 40 οι παλαιότερες και 33-35 οι νεώτερες!
Τι εκπληκτικής ποιότητας πλοία όμως έβγαλαν αυτοί οι Ολλανδοί! Τώρα διάβαζα για τους προκάτοχους των Kortenaer. Είναι πλοία αντίγραφα των Βρεττανικών Leander Class, κλάση Van Speijk και ακόμα σε υπηρεσία στο ναυτικό της Ινδονησίας! Αν δεν έχουμε βρει λύση να τις πάρουμε τις “Μ”!

sotbak
sotbak
4 years ago
Reply to  Nestoras

συμφωνώ, οι Σ και οι Μ πρέπει να είναι πιο πλόιμα σκαριά από τις ΜΕΚΟ

Vassilis13
Vassilis13
4 years ago

Του 2025 να πάρουμε πλοία των 90ς. Ωραια τα καταφέραμε πάλι. Σε σύγκριση με τις Σ ειναι βελτίωση, κ πάλι ομως θλιβερό.

Punker
Punker
4 years ago

Ενδιαφέρουσα ιδέα αλλά φοβάμαι μην είναι πολύ αργά μέχρι τότε.

zap
zap
4 years ago

1 – όχι άλλο κάρβουνο
2- το 2024 δεν πά να πάρουμε και πυρηνικά υποβρύχια, δεν θα έχει καμία σημασία, και star destroyers να έχουμε,

George
George
4 years ago

Το 25-28 θα είναι ότι είναι οι L σήμερα
Θα είχε λογική αν το ΠΝ θα προσπαθεί όλη τη τρέχουσα δεκαετία να εχει καράβια χωρις ναυπηγήσεις και χωρίς αγορές σύγχρονων μεταχειρισμένων.
Αντικαθιστά δηλαδή τις 3 S με τις L και αργότερα τις άλλες 6 με τις 4 M.
Προφανώς πληρώνει σχεδόν σκραπ και έχει καράβια μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας
Σίγουρα πιο φιλόδοξο από το ΠΝ της προηγούμενης δεκαετίας αλλά only just

Antonis_Loukas
Antonis_Loukas
4 years ago

Πολύ περισσότερες πιθανότητες, υπάρχουν για F-123. Έχουμε να κάνουμε με πλοίο πιο κοντά στις δικές μας MEKO, ενώ παράλληλα, δεν χρειάζεται να συντονίσουμε τη προσπάθεια μας με 2 χώρες, αλλά μόνο με μία(Γερμανία). Φυσικά, δεν μου είναι ΚΑΘΟΛΟΥ συμπαθής η οποιαδήποτε δοσοληψία με τους Φρίτσιδες, αλλά αν σώνει και καλά, πρέπει να συμπληρώσουμε τους αριθμούς μας με 4 φρεγάτες γενικών καθηκόντων, θεωρώ πως οι 4 F-123, είναι η πιο λογική επιλογή. Τώρα, το αν η Γερμανία θα συναινέσει όταν έρθει ή ώρα, καθώς και αν θα ζητηθεί κάποιο λογικό αντίτιμο, προφανώς δεν το γνωρίζω…

CKfurious
CKfurious
4 years ago
Reply to  Antonis_Loukas

Και πιθανότητα οι θα είναι διαθέσιμες πιο νωρίς από τις υπόλοιπες M
Ίσως και πριν από το 2025

Και τις 2 τελευταίες F122 θα έπρεπε να κοιτάξουμε μαζί με ότι εξοπλισμό από τις υπόλοιπες είναι διαθέσιμος για τις S

Οι 3 70sera S πρέπει να φύγουν AʼΜΕΣΑ

Digenis
Digenis
4 years ago

Εδω δεν πηραμε τις Adele .αυτα θα παρουμε με τα Rim και τα ξεπερασμενα συστηματα !!! Ας πανε στη χιλη … Εδω ετοιμαζονται χοντρα συμβολαια και τεχνολογια αιχμής … Αν θέλουν οι ολλανδοι De Zeven Provinciën και βλέπουμε …

Ντροποι να μιλαμε για M και οχι για τις Omega για εμας …

Dimitris_jp
Dimitris_jp
4 years ago
Reply to  Digenis

Μα δεν βλεπεις βρε Διγενη οτι 20 χρονια τωρα συζητζαμε και τιποτα δεν παιρνουμε? Σας παρακολουθω να τσακωνεστε για το αν ειναι καλυτερες οι Μπελαρες απο τις Αμερικανικες, αλλα δεν βλεπετε οτι ΔΕΝ θα παρουμε τιποτα.

Εξακολουθω να πιστευω οτι το επομενο πλοιο του Π.Ν θα ειναι οι ΜΕΚΟ τις Αυστραλιας. Ας κανουμε λοιπον υπομονη (ποσο ακομα 🙂 ) να δουμε τι θα γινει αργοτερα. Αν γινει κατι θα πολεμησουμε με οτι εχουμε, δεν εχουμε αλλη επιλογη.

Digenis
Digenis
4 years ago
Reply to  Dimitris_jp

1. LM αμερικάνικη εγγύηση πώλησης και Αμερικανικη υποστήριξη σταθερότητας στην ΑΜ ..
2. 40αρες+ S
3. Γάλλοι γερή τεχνολογία και υποστήριξη στην ΑΜ
4. FMS
5. Οικονομική ισορροπία με θετικούς προυπολογισμους και λιγοτερη επιτροπεία

Ολα μαζι αυτοι οι παραγοντες δεν υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια .
Ηρθε η ωρα λοιπόν για το ΠΝ .

Dimitris_jp
Dimitris_jp
4 years ago
Reply to  Digenis

Μακαρι να εχεις δικιο αλλα δυσκολο το βλεπω 🙁

sotbak
sotbak
4 years ago
Reply to  Digenis

μακάρι, μακάρι, μακάρι, αλλά φοβάμαι θα αργήσουν…..οι Τούρκοι ετοιμάζονται για ρεσάλτο νότια της Κρήτης και της Καρπάθου……

Digenis
Digenis
4 years ago
Reply to  sotbak

Οταν λεν ολοι , αμερικανοι-Γαλλοι,ΟΗΕ κλ οτι τα νησιά έχουν υφαλοκρηπίδα σε πολεμικό επεισόδιο μόνο χαμένοι θα βγουν … Στο κατω κατω δες το επεισόδιο μεταξύ ισλανδων και βρετανων … Οι Αγγλοι πήγαν με τις τουμπανιασμενες φρεγάτες και οι Ισλανδοι με τα περιπολικά .Και ομως οι Αγγλοι αναγκάστηκαν να κανουν πισω γιατι ειχαν δίκαιο οι ισλανδοι .Ποσο μαλλον εμεις που τα πλοια μας και αεροσκαφοι μας δεν ειναι περιπολικα αλλα μια σοβαρη δυναμη .Αρκεί να τα χρησιμοποιήσουμε και ολα θα πάρουν το δρομο τους .

sotbak
sotbak
4 years ago
Reply to  Digenis

μακάρι να έχεις δίκιο, αλλά οι Τούρκοι δεν είναι ούτε Άγγλοι ούτε Ισλανδοί, με έναν μόνο τρόπο κάνουν πίσω.

Digenis
Digenis
4 years ago
Reply to  sotbak

Είναι υπαρξιακό το ζήτημα ,Δεν υπάρχει ο δρόμος του “”στρουθοκαμηλίστε”” !!!

skylos
skylos
4 years ago
Reply to  Digenis

comment image

Aυτή τη φρεγάτα θα έπρεπε να κοιτάμε…

Digenis
Digenis
4 years ago
Reply to  skylos

Όνειρο !!! Ποίημα

Raptor001
Raptor001
4 years ago
Reply to  skylos

https://cmn-group.com/products-and-services/military-vessels/corvette/c-sword-90/

Μήπως βολευόμασταν σε έναν συνδυασμό (αν είναι οικονομικότερο) με c sword90 & Gowind2500 σε 8 μονάδες, σε συνδυασμό με MEKO200upg, 4+2 HN214, 7 S.Vita, και 25+15 F-35 με JSM ??

CKfurious
CKfurious
4 years ago
Reply to  Digenis

Λάστιχο δεν έχουμε να αλλάξουμε στο 40etes Fiataki μας καινούργιες BMW ,MERCEDES ονειρευόμαστε!!!

Αντί να κοιτάξουμε να πάρουμε κάνα μεταχειρισμένο της προκοπης οι μπατίρηδες αναμένουμε να υπογράψουμε…. χοντρά συμβόλαια

Θέλουμε και τεχνολογίες αιχμής ενώ δεν προχωράει η FOS στα NH90 για 5 mill και στις MEKO σκάνε οι κινητήρες

Ρε προσγειωθείτε αλλιώς θα σας προσγειώσει η πρaγματικοτιτα διά σφαλιάρας!!!

Digenis
Digenis
4 years ago
Reply to  CKfurious

Δεν υπαρχουν μεταχειρισμένα της προκοπής …. συνήθισες με μεταχειρισμένα γιατι καποτε υπηρχαν οταν τελείωσε ο ψυχρος πολεμος … Τωρα πλεον δεν υπάρχουν .

CKfurious
CKfurious
4 years ago
Reply to  Digenis

Τις Adelaidei τις ξεχάσαμε ήδη???
😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡
Θα είχαμε 2 πλοία αυτό το καλοκαίρι με SM2/ESSM, σύχρονα sonar και 2 seahawk
Αλλα ξέχασα ήταν σαπάκια με αμίαντο
:chuckle: :chuckle: :chuckle: :chuckle: :chuckle: :chuckle: :chuckle: :chuckle: :chuckle:
Οιf122 και οι f123 άσχημα θα μας ερχοντουσαv?
Κάτσε τώρα με τις S να ονειρεύεσαι Bel@des του 1bill που θα έρθουν του αγίου μην γράψω τη λέξη!!
:silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly:

Digenis
Digenis
4 years ago
Reply to  CKfurious

Οταν πηραμε τις μεταχειρισμενες S τα ρανταρ τους ακομα πωλουνταν καινουργια και το ειχαμε σε ολο τον στολο .Για να καταλαβεις διαφορα απο μεταχειρισμενο σε μεταχειρισμένο !!! Με τις Adele τι συνεβαινε απο αυτα ? Για να γινει ενα πλοιο 100% μαχημο και υψηλης εντασης δεν φτανει μονο η αγορα του .Πρεπει να γνωρίζεις και τα συστηματα και να μπορεις να τα συντήρησης … Αλλιώς περνάει χρονος και το χρημα απαξιώνετε τελειως …

CKfurious
CKfurious
4 years ago
Reply to  Digenis

Αναμείνατε στο ακουστικό σας το χοντρό συμβόλαιο
Aφιξη Νέου πλοίου το 2026
βάλε και 2 χρονια επιχειρησιακό το 2028

Αναμείνατε στο ακουστικό σας το χοντρό συμβόλαιο
Aφιξη Νέου πλοίου το 2027
βάλε και 2 χρονια επιχειρησιακό το 2029

Αναμείνατε στο ακουστικό σας το χοντρό συμβόλαιο
Aφιξη Νέου πλοίου το 2028
βάλε και 2 χρονια επιχειρησιακό το 2030

.
.
.
.
.
😡 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳

sotbak
sotbak
4 years ago
Reply to  CKfurious

δίκιο έχεις….τίποτε δεν θα γίνει στο τέλος……πέρα από τη σφαλιάρα που έρχεται…..

Scalp_eg
Scalp_eg
4 years ago

Το 2028 θα έχουμε παραλάβει σίγουρα και τη δεύτερη μπελαρά και την πρώτη ευρωκορβέτα, οπότε δεν βλέπω το νόημα σε ολο αυτό αφού και η ιδια η πτηση πριν μερες ειχε γραψει ότι η νεα ολλανδοβελγικη φρεγάτα καθυστερει, αρα ποιο 2024? 2028 και αν να ειναι διαθέσιμες.

stepa
stepa
4 years ago

Μανια με τις 40αρες εχετε, γιατι οταν τις παρουμε θα πλησιαζουν τα 40… 🙂

Yannis
Yannis
4 years ago
Reply to  stepa

Μια σαρανταρα ισον δυο εικοσαρες. 🙂

sotbak
sotbak
4 years ago
Reply to  Yannis

σωστός, η γριά κότα έχει το ζουμί….

CKfurious
CKfurious
4 years ago
Reply to  Yannis

Το βλέπω κατά το …2040 να λέμε μια 60άρα ίσον τρεις εικοσάρες!!
Και πως αναμένεται σύντομα να υπογραφουν χοντρά συμβόλαια για πλοία stateof the art…
💡 💡 💡 💡 💡 💡 💡

Ilias_Skaltsiotis
Ilias_Skaltsiotis
4 years ago

Εάν γίνει μια σοβαρή αναβάθμιση των ΜΕΚΟ 100-200 εκ/ανά πλοίο, με αντικατάσταση mk 48, radar, sonar κτλ και παράλληλη τοποθέτηση αυτού του υλικού σε 4 αναβαθμισμένες s, μέσα σε 2-4 χρόνια θα είχαμε 4 φρεγάτες επιπέδου ffg ή bell και 4 επιπέδου M.
Είναι η πιο αποδοτική, οικονομική και σύντομη λύση ανάγκης.

CKfurious
CKfurious
4 years ago

Δεν αξίζει να αντικατασταθεί ο mk48
Και οι Τούρκοι με τον mk41 στη συγκεκριμένη θέση τα ίδια προβλήματα βάρους αντοχής και ευστάθειας αντιμετωπίζουν
https://www.navalanalyses.com/2019/11/meko-200-ffg-mild-life-upgrade-mlu.html

The Barbaros class frigates ( MEKO 200TN Tack IIA and IIB) were partially upgradedlocally during the 2012-2015 time frame with the replacement of the oldAWS-9/Type 996 with the Thales SMART-S Mk2 and the replacement of the 8-cell Mk-29 Sea Sparrow launcher with 8-cell Mk-41 VLS for 32 ESSMs on TCG Barbaros and TCG Oruçreis of Track IIA, while the existing 16-cell Mk-41 VLSs on TCG Salihreis and TCG Kemalreis were upgraded to Baseline VII configuration. Thanks to the Baseline VII upgrade the number of RIM-162B Blok I ESSMs on Track IIB Frigates were increased to 64 (but, due to total weight, capacity and stability issues the frigatesusually are armed with a mix of 32 ESSM and 8 SeaSparrow missiles.

Εάν μπορεί να φέρει μέχρι 32 essm o mk48 είμαστε super
Λες και έχουμε αρκετούς η προγραμματίζουμε να αγοράσουμε επιπλέον BII!!

Digenis
Digenis
4 years ago

Σοβαρη αναβαθμιση εκαναν οι Αυστραλοι … Νομιζει οτι αγγίζει σε δυνατοτητες η Αυστραλιανη Μεκο μια ελληνικων προδιαγραφων bel ή την Αμερικάνικη FFG ? Ηδη ηταν too much αυτη η αναβάθμιση που εκαναν και το πλοιο ειχε πρόβλημα ευστάθειας !!!

Ilias_Skaltsiotis
Ilias_Skaltsiotis
4 years ago
Reply to  Digenis

@ckfurious
Αν κρίνουμε από τις s και τα άλλα πλοία του ΠΝ, οι ΜΕΚΟ θα υπηρετούν για αλλά 20 χρόνια τουλάχιστον, άρα θα τα βγάλουν τα λεφτά της αναβάθμισης.
Ή αναβάθμιση των Ανζακ ήταν πολύ σοβαρή, αλλά για την εποχή που την έκαναν.
Τα προβλήματα ευστάθειας ήταν από το ραντάρ που ούτως ή άλλως θα αντικατασταθεί και άρα θα υπάρξουν προβλήματα ευστάθειας και μελέτη ανακατανομής του βάρους. Αυτό είναι κάτι συνηθισμένο σε αναβάθμισης και εμπορικών πλοίων. Αντί η μελέτη να αφορά μόνο το ραντάρ θα πρέπει να περιλαμβάνει και έναν mk 41 έως 32 κελιά εκεί που βρίσκεται ο mk 48 και έως 8 κελιά εκεί που βρίσκεται το πρωραίο phalanx, αντί για την τοποθέτηση έρματος.
Μπορεί να υπάρχει ο μύθος των τουρκικών wunderwaffen, αλλά πολλά τουρκικά προϊόντα είναι κάκιστης ποιότητας. Ο τρόπος που έκαναν την αντίστοιχη μελέτη και την εφάρμοσαν, μπορεί να είναι αυτός που πάσχει.
Το να το αποκλείουμε, χωρίς μια συνολική μελέτη κατανομής του βάρους κατά την αναβάθμιση, νομίζω ότι ειναι τουλάχιστον ερασιτεχνικό.
Mε 100-200 εκ/πλοίο φτάνει σε επίπεδο ffgx. Σας είχα βάλει το πινακάκι σε προηγούμενο σχόλιο, όλος ο ηλ.εξοπλισμος της ffgx, κοστίζει περί τα 220 εκ $.

CKfurious
CKfurious
4 years ago

Όπως γραφει το απόσπασμα του NAVAL ANALYSES που έδωσα παραπάνω οι 2 τελευταίες MEKO είχαν τον MK41 εξ αρχής οποτε τη μελέτη την έκαναν οι γερμανοί
Στη συγκεκριμένη σχεδίαση ο εκτοξευτής είναι ψιλά πάνω στο κατάστρωμα και όχι μέσα στο κατάστρωμα με συνέπεια όλα τα προβλHματα
Οι Αυστραλέζοι είχαν και χρόνο και χρήμα για τον εκσυχρονισμό των αλλα εμείς δεν έχουμε ούτε το ένα ούτε το άλλο

Επιπλέον τι να το κανεις ένα VLS με πολλά CELLS όταν δεν εξής χρήματα να αγοράσεις τα απαιτούμενα βλήματα???

Ilias_Skaltsiotis
Ilias_Skaltsiotis
4 years ago
Reply to  CKfurious

Η ανακατανομή του βάρους δεν θα περιλαμβάνει μόνο τον πρυμναίο mk 41, αλλά και τον πρωραίο, την αφαίρεση των mw 08, da 08 και την τοποθέτηση του καινούργιου ραντάρ. Αν είναι δυνατόν τεχνικά και την αφαίρεση των φουγάρων και μετατροπή στο σύστημα που έχουν οι καινούργιες και τα καυσαέρια βγαίνουν στην ίσαλο γραμμή.
Η φόρτωση ενός πλοίου πχ με κοντέινερ, κάποτε ήταν μια πολύπλοκη διαδικασία, που πρέπει να γίνει σε κάθε φόρτωση-εκφόρτωση, για εκαντοντάδες κοντέινερς και να λάβεις υπ’ υπόψη όχι μόνο το βάρος του κάθε κοντέινερ και το ύψος της στοίβας, αλλά και ποια θα πάνε σε κάθε λιμάνι και ανάλογα να μπουν πάνω ή κάτω. Τώρα υπάρχει ειδικό λογισμικό που τα κάνει όλα αυτά σε μερικά λεπτά. Είναι αστείο να συζητάμε ότι σε μια συνολική αναβάθμιση δεν θα γίνει τέτοιου είδους μελέτη και ότι δεν μπορεί να μπει τίποτα.
Πώς είναι δυνατόν να λέμε ότι δεν θα αγοράσουμε πρόσθετους essm και sm??? Εδώ μιλάμε για μια εντελώς καινούργια επένδυση σε aster 30/15, για camm και camm er και essm στις bell και δεν έχουμε για τις ΜΕΚΟ??????
Χρόνο δεν έχουμε και γι’αυτό η σοβαρή αναβάθμιση των ΜΕΚΟ είναι η μόνη ρεαλιστική λύση. Κάθε πλοίο μπορεί να είναι έτοιμο σε 1-1,5 χρόνο. Καινούργια πλοία θα έχουμε από το 2024/25/26 και βλέπουμε.

CKfurious
CKfurious
4 years ago

Είπαμε αυτές τις αλλαγές τις κάναν οι αυστραλοί στις ANZAC
έπρεπε να προσθέσουν καμια 300 τόνους ballast για να μπαλαντζάρει το πλοίο εάν θυμάμαι καλά
Πρέπει να έχεις χρόνο και χρήμα για τέτοιες αλλαγές
Και ηπρώτη MEKO mas είναι σχεδόν 30 eton!
EIIS=1992
Θα την αφήσουμε αλλα 2-3 χρονια ναυπηγείο για τέτοιο είδους μετατροπή?
Που θα βγει θα είναι προς απόσυρση!!
Ίδια ιστορία με τα 209/1200

Για τα BELHARA/ASTER/SCALP/CAMM/PHOTONTORPEDOES/KLPes ******ies έχω εκφράσει τη γνώμη μου
Δεν νοείται να σκάνε οι μηχανές στις mekoκαι από την άλλη να ονειρευόμαστε τέτοια σε τέτοιο κόστος!!

Ilias_Skaltsiotis
Ilias_Skaltsiotis
4 years ago
Reply to  CKfurious

Ξαναπάμε από την αρχή για ακόμα μια φορά!! Οι Αυστραλοί αναγκάστηκαν να προσθέσουν έρμα για το ραντάρ, άρα θεωρητικά και εμείς θα το κάνουμε εφόσον θα αλλάξουμε ραντάρ. Πιθανόν με τους vls να ισοσταθμιστεί η αντικατάσταση των 2 ραντάρ που τωρα είναι σε 2 διαφορετικά σημεία του πλοίου, από ένα κοινό.

Πόσο χρόνο και χρήμα απαιτεί η ναυπήγηση ενός νέου πλοίου, είτε ffg, είτε bell, είτε οποιουδήποτε άλλου???

Πες μου πόσο χρονών είναι οι s και πόσο ακόμα θα υπηρετήσουν??? Και πιστεύεις ότι οι ΜΕΚΟ δεν θα υπηρετήσουν αλλά 20 χρόνια, όταν η τελευταία παραδόθηκε το 1998 ???

Ο χρόνος για μια σωστή αναβάθμιση είναι 1-1,5 χρόνο. 3-4 χρόνια κρατάει μια καινούργια ναυπήγηση. Τα ίδια έλεγαν και για τις s και τις έχουμε και θα τις έχουμε για αρκετό καιρό ακόμα με δυνατότητες ναυτικού πολέμου επιπέδου Φώκλαντς.

Animades
Animades
4 years ago

Ελαφρύ εκσυγχρονισμό χρειάζονται και οι S.
Με συστήματα και όπλα που σε λίγο Χρόνια θα μεταγγισθουν σε αλλά νεώτερα πλοία, ώστε να παραμείνουν αξιομαχες τα επόμενα χρόνια που θέλουμε δεν θέλουμε θα είναι σε Ελληνική υπηρεσία…..( stales , phalanx bl 2, essm, RAM ….)
Πόσο μάλλον συμφωνώ για πιο δραστικό και γενναίο έκσυχρονινσμό των” Ύδρα ” που έχουν τουλάχιστον 15 -20 χρόνια μπροστα τους …..

Ilias_Skaltsiotis
Ilias_Skaltsiotis
4 years ago
Reply to  Animades

Οι s θα μπορούσαν να κάνουν ένα mini εκσυγχρονισμό από τα συστήματα που θα αποσύρονταν από τις meko : mw08, stir, mk48, sonar γάστρας και vds και μαζί με το tactikos που ήδη διαθέτουν, θα ήταν ισχυρότερες από τις m και ικανές να υπηρετήσουν ως πολεμικά πλοία και όχι ως στόχοι για μια δεκαετία.

simos
simos
4 years ago

Στερνη μου γνωση να σ ειχα πρωτα..Επρεπε να ειχαμε παρει τις τεσσερις Μ και μαζι με τις ΜΕΚΟ να προχωρουσαμε σε ενα σοβαρο εκσυγχρονισμο..με περιπου ενα δις ευρω τωρα θα ειχαμε οχτω συγχρονες φρεγατες-μαλιστα τις Μ θα μπορουσαμε να τις μετατρεψουμε και σε AAW πλοια-και θα ειχαμε και την ανεση χρονου-που τωρα δεν εχουμε- να σχεδιασουμε τον αντικαταστατη τους,τη δικη μας Νεα Φρεγατα με την οποια θα ξεκινουσαμε την αντικατασταση των S..Τωρα νομιζω ειναι αργα να κανουμε σχεδια για τις Μ,καλυτερα ταχιστα να προχωρησουμε τις belhara και την Ευρωκορβετα και να γινει προσπαθεια μεχρι να ερθουν τα νεα πλοια να μας παραχωρηθει μια αξιολογη ενδιαμεση λυση(A/B,HORISON)..

evaggelos
evaggelos
4 years ago

τις παιρνουμε κ με συμφωνια να παρουμε μετα κ της προβινσιεν ετσι γινονται οι δουλιες μτχ,αν θελουμε καινουργια χτυπαμε κ ομεγα.

Spyros_Kapa
Spyros_Kapa
4 years ago

Θέλουμε πλοία τώρα. Όσο γρηγορότερα γίνεται και αφού δεν υπάρχουν η λύση μια ή έτοιμα πού δεν χρειάζονται σε κάποιους ή παραγωγή στη Σύρο κορβέτες κάθε 250 μέρες ένα πλοίο είπαν ισχύει; Πεδίο δόξης λαμπρό.

Manolis
Manolis
4 years ago

comment image?itok=fn7FHJ-M

andreasmp412c
andreasmp412c
4 years ago

Αν τις παρουμε, μετα απο ποσα (ελαχιστα) χρονια θα ψαχνουμε πλοια να τις αντικαταστησουμε λογω ηλικιας; Ηρεμα ρωταω…

Manosss
Manosss
4 years ago

Μπορει να μου εξηγησει καποιος πως μπορει να γινει κατι με την Τουρκια οταν δεν εχουμε διαθεσει χαρτες που να δειχνουν τη θεωρουμε δικο μας…..απο την στιγμη που δεν δειχνουμε η ανακοινονουμε ποια ειναι τα συνορα της υφαλοκριπιδας μας ειναι σαν να αποδεχομαστε οτι εμεις οι ιδιοι οτι δεν υπαρχει.Μηπως τελικα καλα κανουν οι απεναντι που θελουν να κανουν ερευνες διοτη αυτοι βγαζουν χαρτες δειχνοντας τι θεωρουν δικο τους και εμεις τιποτα…..αρα γιατη παραπονιομαστε??? Πως ειναι δυνατον να λεμε στον αλλο φυγε διοτη ειναι δικο μας μερος και δεν μπορουμε να του το διξουμε εστω με εναν απλο χαρτη???
Μηπως και η αναρτηση χαρτων εκμερους τηε Ελλαδος ειναι casus belli???

Spyros_Kapa
Spyros_Kapa
4 years ago
Reply to  Manosss

Υπάρχει χάρτης δημοσιευμένος από το υπουργείο ανάπτυξης το 2014 Με υπουργό τον Κο Μανιάτη .

nkGR
nkGR
4 years ago

Θα ήθελα το σχόλιό σας για την υπερβολική διαφορά στην τιμή που αγορασθηκαν οι ΜΕΚΟ από την Χιλή και σε αυτή που δημόσια είχε αναγγείλει ανώτατος αξιωματικός του ΠΝ που έκανε επισκόπηση των πλοίων και διαχειριζόταν ενδεχόμενη αγορά τους από την Ελλάδα.
Μήπως ο κύριος πρέπει να κληθεί για… εξηγήσεις;

nigozs
nigozs
4 years ago

Όσα γράφετε είναι σωστά.
Τα Adams, “προκάλεσαν” εφησυχασμό στο ΠΝ γι’ αυτό δεν διερευνήθηκε άλλη επιλογή. Άλλωστε τότε είχαμε και Knox.
Συνεπώς οι Karel Doorman μπορούν να βρίσκονται στο πίσω μέρος του μυαλού μας, έχοντας υπόψιν όμως τα ανταλλακτικά και κατά πόσον αυτά θα είναι σε επάρκεια.
Συν τω χρόνο, ότι αποφασιστεί από το ΠΝ θα πρέπει να υλοποιηθεί και αν προκύψουν καί αυτά, γιατί όχι !

Lefteris
Lefteris
4 years ago

Η μόνη λογική λύση είναι χθες να αναβαθμίσουμε ότι έχουμε, με την λογική ότι θα χρησιμοποιήσουμε τα υλικά της αναβάθμισης σε νέα σκάφη που θα ναυπηγήσουμε.
Λεφτά υπάρχουν, επιθυμία δεν υπάρχει.

Digenis
Digenis
4 years ago
Reply to  Lefteris

Ουτε τα Harpoon δεν εχουν αναβαθμίσει οι κουφάλες πολιτικοί … Και αυτα πρεπει να τα παραγγειλουμε .Μέχρι τα παραδοθούν νεα ή συλλογες upgrade θα παρει 2 χρονια

peet14
peet14
4 years ago

Μέχρι να γίνουν διαθέσιμες το Π.Ν χρειάζεται κάποια σκάφη που να ενταχθούν γρηγορότερα αν είναι δυνατόν άμεσα- στη δύναμη του .
Ας μην ξεχνάμε ότι αν αποφασισθεί η αναβάθμιση των σκαφών που υπηρετούν ,κάποια θα μείνουν εκτός υπηρεσίας για αρκετό χρονικό διάστημα και επι του παρόντος δεν υπάρχουν σκάφη για να καλύψουν το κενό
Οταν καλυφθούν αυτές οι επείγουσες ανάγκες και γίνει ο σχετικός σχεδιασμός ,γιατί να μην γίνει και ο σχεδιασμός για την απόκτηση των σκαφών στα οποία αναφέρεται το άρθρο .
Προς το παρόν δεν κουνιέται τίποτε .

Mikros-hroas
Mikros-hroas
4 years ago

Το πολεμικό ναυτικό ήθελε αυτά τα πλοία και όχι της ΜΕΚΟ.
Η πολιτική ηγεσία αποφάσισε όχι!
Αν τα είχαμε πάρει τότε θα είχαμε σωθεί μαζί με της δυο L.
H πολιτική ηγεσία είπε για καινούργια πλοία! Αυτοί αποφασίζουν!

JohnnyB
JohnnyB
4 years ago

Αν τις εξοπλίσουμε με ESSM τότε θα είχαν κάποια αξία όντας εφάμιλλες με τις τωρινές ΜΕΚΟ 200ΗΝ.
Δεν θα έλεγα όχι ειδικά την στιγμή που χρειαζόμαστε μάχιμα πλοία με λειτουργικούς αισθητήρες έστω και προηγούμενης γενιάς.

zap
zap
4 years ago

Ερωτηση εργασιας. Σε καιρο πολεμου θα προσπαθουσαμε να βαλουμε (retrofit) ο,τι ικανοτερο μπορουσαμε σε ο,τι και εαν ειχαμε (ακομα και ψαροτρατα) ;
Θεωρω αυτονοητο οτι η απαντηση ειναι ναι, οποτε και εφοσον ΕΙΜΑΣΤΕ σε κατασταση πολεμου, η μονη σωστη επιλογη ειναι να εξοπλισουμε S και MEKO. Ποιο ειναι το βαρος και ο ογκος ρανταρ καταυγαστηρων και εκτοξευτων για SM2 και ESSM? Βρειτε το βελτιστο σημειο απο πλευρας ισορροπιας στο καθε σκαφος να μπουν και αγνοειστε ολα τα αλλα. Ξηλωστε και βαλτε, αμεσα, ουτε καν να τα βαψετε. Το παιχνιδι χοντραινει και δεν θα καταλαβουμε καν απο που μας ηρθε.

CKfurious
CKfurious
4 years ago
Reply to  zap

Το AΜΕΣΑ δεν ισχύει σε καμια περίπτωση
Και αν παραγγείλουμε SM2/ESSM τώρα ποτε νομίζεις πως μπορεί να φθάσουν?
Βάλε min 18 mines
Εκτος και εάν μας δώσουν από το απόθεμα τους οι στρατηγικοί σύμμαχοι αμερικανοι
Για τις μετατροπές που λες το πλοίο πρέπει να βγει εκτος κάνα χρόνο μην πω παραπάνω
Οι S επίσης δεν σηκώνουν επιπλέον συστήματα για μια σειρά (ηλεκτρολογικών) λόγων

zap
zap
4 years ago
Reply to  CKfurious

Ναι εννοουσα απο αποθεμα US.
Εννοουσα τον ταχυτερο δυνατο τροπο, ακομα και κοψιμο και ραψιμο χωρις Dry dock.
Ακομα και ντηζελογεννητριες θα εβαζα στο υποστεγο για να εχω ισχυ. Δεν εχει σημασια πλεον. Νομιζω ειναι φανερο οτι στηριζομαι σε παραχωρηση απο αποθεμα USA Και οτι ρανταρ υπαρχει στην διαθνη αγορα που μπορει να κατευθυνει τα βληματα και μπορει να παραδοθει σε 6 μηνες μεσα με 4 ετοιμοπαραδοτα τωρα απο μτχ ή αποθεμα.
Ακομα και τους S-300 θα εβαζα επανω σε καποιο σκαφος αρκετα μεγαλο να τους σηκωσει. Ο,τι να ναι. Παιδια, χανομαστε…

sotbak
sotbak
4 years ago
Reply to  zap

Μην Αγχώνεσαι!!! παρακαλώ στρατηγική ψυχραιμία !!!!

zap
zap
4 years ago
Reply to  sotbak

Αγχωνομαι φιλτατε γιατι ο χρονος περναει. Εις βαρος μας.

KaizerAmstelVonLagerS
KaizerAmstelVonLagerS
4 years ago

A.B( χωρις σχολια )—>Tico( επισης χωρις σχολια )—>Adelaide(που μαζεψε η Χιλη)—>)L(απο Χιλη)—>M(για την Χιλη)

Τελικα αν δεν ασχοληθει η Χιλη….εμεις θα ψαχνουμε πλοια χωρις…αμιαντο.Λες να κινηθει και για κανα A.B η κανα Tico μπας και επιβεβαιωθει η εγκυρη πηγη;;;; Γιατι αν δεν κανει κινηση η Χιλη…καηκαμε.Αλλα τωρα που το σκεφτομαι…αυτα τα Αμερικανικα ειναι γεματα αμιαντο….οποτε αν κανει την κινηση η Χιλη….οχι απλα καηκαμε….θα γελαμε και απο πανω με αυτα που θα διαβαζουμε.

Omega Class – εκπληκτικο πλοιο….Bel – εκπληκτικο κρουαζιεροπλοιο.

chikichiki
chikichiki
4 years ago

Βάσει του άρθρου και μιας γρήγορης έρευνας του κ****, έχω να πω τα ακόλουθα:

– Ο Α/Α εξοπλισμός θυμίζει αυτόν των MEKO (16x Mk48 VLS – 2x STIR), προσθέτει όμως τον πόθο του εκσυγχρονισμού τους, το ραντάρ SMART-S, σημαντικό πλεονέκτημα. Διαφορά στο Goalkeeper, το οποίο (υποθέτω) αντικαθίσται εύκολα. Στα υπόλοιπα (RGM-84, nav radar, ΣΔΜ, LW08) νομίζω υπάρχουν αρκετά κοινά σημεία με το ΠΝ.

– Για τα συστήματα σόναρ: έγγραφο της Thales για το PHS-36 έχει ημ/νία 1988: http://www.thales7seas.com/html5_beta/products/375/PHS-36.pdf άρα μιλάμε για Α/Υ εξοπλισμό ίδιας ηλικίας χοντρικά με των MEKO. Δηλαδή σχετικά σύγχρονο, οριακά όμως. Με περαιτέρω απαξίωση στην μελλοντική ηλικία απόσυρσης. Και κάτι ακόμη, χωρίς να είμαι σίγουρος, νομίζω πως τα σόναρ της είναι χαμηλής συχνότητας ενώ το ΠΝ έχει προτίμηση σε σόναρ μέσης συχνότητας. Αυτό με μεγάλη επιφύλαξη και χωρίς να υπονοώ σοβαρό ελάττωμα (είχαμε και Knox κάποτε…).

-Κάποια σημαντικά συστήματα της κλάσης είναι νομίζω άγνωστα στο ΠΝ. Προωστήριο σκεύος και σόναρ πιστεύω δεν υπηρετούν ήδη σε δικά μας σκάφη.

-Το 2024 θα είναι από 29 έως 33 περίπου ετών. Τα περιθώρια χρήσης λοιπόν είναι εξαρχής μικρά, ήδη από το πιο ευνοϊκό σενάριο.

-Η κλάση Omega, αργεί. Το δε Βέλγιο, θα χρειαστεί τις M του πιθανότατα για αρκετό καιρό ακόμη λόγω οικονομικών μεγεθών, διαθεσιμότητα αντικαταστάτη, και προτεραιότητας στρατιωτικών και ειδικά ναυτικών δαπανών. Παρόμοια, αν και σε μικρότερο βαθμό, κατάσταση και για Ολλανδία. Άγνωστη προθυμία μεταπώλησης και για τους 2.

-Άγνωστη τιμή.

Συνολικά εκτιμώ πως είναι αρκετά ανώτερες από τις μη εκσυγχρ. S και αρκετά σύγχρονες και “γνωστές” (και το σκαρί άλλωστε συγγενεύει με τις S) ώστε να αξίζει σοβαρή διερεύνηση από το ΠΝ του ενδεχόμενου απόκτησής τους. Όμως παραμένουν μεγάλα ερωτήματα α) το κόστος απόκτησης/ένταξης, και β) η προθυμία των χρηστών να τις αποδεσμεύσουν πριν τις “λιώσουν”. Διανύουμε εποχές που το καινούριο “τσούζει”, άρα φοβάμαι πως θα κρατηθούν πέραν του αναμενόμενου. Θεωρητικά, και με επιφυλάξεις, μοιάζουν επαρκείς για να καλύψουν το 1 εκ των 2 (2,5 θα έλεγα, βάλε και ΑΦΝΣ/ελικόπτερα της προκοπής…) μεγάλων κενών του ΠΝ.

CKfurious
CKfurious
4 years ago
Reply to  chikichiki

Επαναλαμβάνω πως οι Χιλιανοί πήραν τις ADEL για αντικαταστήσουν τις L
Έχουν ήδη υπογράψει Letter of Intent για τις Ολλανδικές M :

Naval Today, 2019, Chile likely buyer of remaining two Dutch M-frigates, https://navaltoday.com/2019/02/13/chile-likely-buyer-of-remaining-two-dutch-m-frigates/, (Date Accessed: March 11, 2019

Chile and the Netherlands have signed a Letter of Intent (LoI) for the transfer of the remaining two Dutch Karel Dorman-class frigates (M-frigates). [8] If an agreement can be concluded between the two sides, the vessels can be expected to be transferred to Chile in 2024 and 2027, once they have been decommissioned, and the number of operational M-frigates in the inventory of Chile will increase from two to four. Accordingly, of the eight Dutch vessels, four will be transferred to Chile and the others to Belgium and Portugal. The reason for the be delivery being nearly six years later is that the vessels in the Netherlands will be decommissioned only after the frigate project to be conducted jointly by the Netherlands and Belgium

Οι M έχουν όπως γραφεις διαφορετικούς κινητήρες από ότι έχουμε οποτε σε καμια περίπτωση δεν τις βλέπω με ελληνική σημαία
Και όταν αποδεσμευθούν από Ολλανδούς και Βέλγους προς το τέλος της δεκαετίας θα είναι πολύ γέρικες Ακόμα και για μας

Mikros-hroas
Mikros-hroas
4 years ago

Νέος τίτλος: μήπως πρέπει να κινηθούμε άμεσα για τα χωκ των Αυστραλών;
Ναι για τα εκπαιδευτικά αναφέρομαι που θέλουν να τα αλλάξουν με καινούργια!

https://defencereview.gr/i-aystralia-antikathista-33-aeroskafi-pr/

christos_choris_a
christos_choris_a
4 years ago

Αμήν και πότε!

SAAB
SAAB
4 years ago

Μέχρι σήμερα, η καλύτερη ευκαιρία μεταχειρισμένων πλοίων που παραχωρήθηκαν ήταν οι Αδελαΐδες.
Από τούδε και έπειτα οι 2 καλύτερες ευκαιρίες έχουν κατά σειρά ικανοτήτων τα εξής ονόματα, ΑΒ και ANZAC. Πρέπει να επικεντρωθούμε σε αυτά τα πλοία και να τα “αρπάξουμε” με την πρώτη. Τα έτη απόσυρσής τους είναι πάνω κάτω τα ίδια.

aris32
aris32
4 years ago

τις Μ επρεπε να τις παρουμε πριν 20 χρονια να κανουμε ενα στολο 10 πλοιων με 4 μεκο και 6 Μ , στις 6 Μ να τοποθετηθει ενα ram για ciws και να αναβαθμιζαμε τις 2 αρχικες S με 1Χ*mk41 μπροστα για 32 essm νεο 3d ρανταρ και ενα 24vls mk41 πισω στο υποστεγο για sm2 μονο το ελικοδρομιο να εμενε. θα ημασταν σουπερ. τωρα δεν αξιζει ο κοπος ειναι παλια πλοια δεν ξερω αν θα προσθεσουν κατι περισσοτερο στον στολο. εκτος αν τις παρουμε αυριο αλλα μαθαινω οτι θα αργησουν να αποσυρθουν απο υπηρεσια. μονοδρομος ενα προγραμμα 2+2+2 φρεγατων και 6 ελαφριων φρεγατων στο πλαισιο της ευρωκορβετας.

christos_choris_a
christos_choris_a
4 years ago

Αν τελικά πάρουμε τις Belh@rra γεγονός που θα αποτελέσει “ταφόπλακα” τόσο για τις νέες ναυπηγήσεις ( βλέπε “Ευρωκορβέτα” ) όσο και για τα ίδια τα ναυπηγεία της Ελευσίνας, τότε η απόκτηση των φρεγατών της κλάσης Μ όχι μόνο αποτελεί μονόδρομο αλλά μας είναι περισσότερο απαραίτητες και απ’ το ψωμί!

photographix
photographix
4 years ago

Να καταλαβω και εγω ο ασχετος: απο πλευρας δυνατοτητων ειναι ας πουμε αναμεσα στις εκσυγχρονισμενες S και τις ΜΕΚΟ ΗΝ οπως ειναι τωρα?

Μπορει να γινει κατι με τους Sea Sparrow, να φερουν τουλαχιστο ESSM?

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Προστασία του Αιγαίου με πυραύλους PrSM από MLRS A2

Στις 19 Νοεμβρίου 2024, η Lockheed Martin, σε συνεργασία με τον Στρατό των ΗΠΑ, ολοκλήρωσε με επιτυχία μια ακόμη δοκιμή για την πιστοποίηση έναρξης...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Η Fincantieri παρέδωσε το LPD Al Fulk στο Κατάρ, πλοίο ιδανικό για το ΠΝ μας

Η Fincantieri ανακοίνωσε την παράδοση του αμφίβιου πλοίου LPD "Al Fulk" στο Υπουργείο Άμυνας του Κατάρ. Η τελετή παραλαβής πραγματοποιήθηκε στο ναυπηγείο της εταιρείας...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -