19 C
Athens
Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΔΙΕΘΝΗΚαθυστερημένη επισήμως ένα χρόνο η πρώτη γαλλική Belh@arra, πως επηρεάζονται οι ελληνικές;

Καθυστερημένη επισήμως ένα χρόνο η πρώτη γαλλική Belh@arra, πως επηρεάζονται οι ελληνικές;

Για το εάν ήταν καθυστερημένη στο πρόγραμμα παράδοσης της στο Γαλλικό Ναυτικό, η  φρεγάτα Amiral Ronarch, η πρώτη Belh@rra ή FDI (Frégate de Défense et d’Intervention) έχουμε ξαναγράψει, με πιο πρόσφατη αναφορά την παρακάτω:

Amiral Ronarc’h: η πρώτη γαλλική FDI σε αγώνα δρόμου να «συρρικνώσει» τις καθυστερήσεις

Για το πόσο καθυστερημένη όμως ήταν, οι πληροφορίες ήταν λίγες και έτσι αυτό παρέμενε απροσδιόριστο. Έως τις δηλώσεις χθες του Αντιναυάρχου Christophe Cluzel, Αρχηγού Στόλου Επιφανείας (Force d’Αction Νavale) στο Γαλλικό Ναυτικό, στο ναυτεμπορικό ιστότοπο Le Marin. Σε αυτές ο Γάλλος ανώτατος αξιωματικός αποκάλυψε ότι οι δοκιμές εν πλω της Amiral Ronarch θα ξεκινήσουν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και θα διαρκέσουν ένα περίπου χρόνο.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που τα δημοσιοποιημένα χρονοδιαγράμματα για το πρόγραμμα των γαλλικών FDI αναπροσαρμόζονται επίσημα, έστω και μέσω μιας συνέντευξης.

Όπως έχουμε γράψει με πολλές ευκαιρίες, η πρώτη γαλλική φρεγάτα θα έπρεπε να είχε παραδοθεί «μέσα στην Άνοιξη του 2024», αλλά κρίνοντας από τις διαδικασίες που ακολουθούνταν, όπως η πρώτη ενεργοποίηση των συστημάτων ισχύος τον περασμένο Μάρτιο, ήταν ήδη φανερό ότι το ορόσημο αυτό είχε μετακινηθεί -αν και σιωπηρά. Κάποιες πληροφορίες ανέφεραν ότι το πλοίο θα ξεκινούσε δοκιμές στη θάλασσα νωρίς το καλοκαίρι φέτος, δηλαδή τώρα, χρόνος όμως που ήλθε και παρήλθε.

Ο Αντιναύαρχος Cluzel παραδέχθηκε όχι μόνο τις καθυστερήσεις αλλά και το γεγονός ότι οι δοκιμές εν πλω δεν θα εκκινήσουν πριν από τον Σεπτέμβριο (χωρίς να προσδιορίσει εάν αυτή η ημερομηνία θα είναι στις αρχές ή το τέλος του μήνα). Επιπλέον ανέφερε ότι για την ολοκλήρωσή τους θα απαιτηθεί ένας περίπου χρόνος, κάτι που σημαίνει ότι η φρεγάτα δεν αναμένεται να περάσει στα χέρια του Γαλλικού Ναυτικού -στην καλύτερη περίπτωση- παρά το Σεπτέμβριο του 2025.

Ακόμη και όταν υποθέταμε ότι δοκιμές εν πλω της   θα ξεκινούσαν τον Ιούλιο του 2024 και εκτιμούσαμε ότι θα διαρκούσαν 6-8 μήνες, το κρίσιμο ερώτημα που ερχόταν στο μυαλό όλων μας ήταν φυσικά το πώς η καθυστέρηση αυτών των μηνών θα επηρέαζε το πρόγραμμα των ελληνικών FDI-HN (κλάση ΚΙΜΩΝ), η πρώτη από τις οποίες πρέπει να παραδοθεί το Μάρτιο του 2025.

Υπογραμμίζεται ότι η Amiral Ronarch, ως πρώτη του τύπου θα αντιμετώπιζε όλα τα -αναμενόμενα- προβλήματα μιας καινούργιας σχεδίασης, αποκαλύπτοντάς τα και παρέχοντας έγκαιρα λύσεις, ώστε τα επόμενα πλοία να είναι απαλλαγμένα από αυτά και σε κάθε περίπτωση να συρρικνωθούν οι επιπτώσεις τους.

Σήμερα πλέον, με προσδιορισμένη την καθυστέρηση της πρώτης γαλλικής φρεγάτας, το κρίσιμο ερώτημα έχει πάρει άλλη μορφή και είναι φυσικά, τι θα ισχύσει για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό με τη φρεγάτα ΚΙΜΩΝ.

https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/fr/deed.en

Ήταν ήδη γνωστό ότι οι δοκιμές εν πλω της πρώτης ελληνικής Belh@arra θα συνέπιπταν σε κάποιο βαθμό με της πρώτης γαλλικής, αλλά αυτό τοποθετείτο στο πλαίσιο ότι η Amiral Ronarch θα παραδίδονταν ένα σχεδόν χρόνο πριν την πρώτη ελληνική.

Τότε μάλιστα υπήρχε και «περιθώριο ασφαλείας» για την περίπτωση ολίσθησης του χρονοδιαγράμματος κατά μερικούς μήνες, που όμως δεν υπάρχει πλέον αφού τα δυο χρονοδιαγράμματα πλέον συμπίπτουν.

Από την άλλη, δεν είναι γνωστοί οι λόγοι που έχουν οδηγήσει στις τόσο μεγάλες καθυστερήσεις του χρονοδιαγράμματος της Amiral Ronarch και έτσι δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε το κατά πόσο υφίστανται και στην δεύτερη φρεγάτα του τύπου, δηλαδή την ΚΙΜΩΝ.

Θα μπορέσει να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα παράδοσης της πρώτης ελληνικής FDI-HN, ίσως με παράλληλη εξέλιξη των δοκιμών εν πλω των δυο πλοίων; Κάτι τέτοιο δεν φαίνεται πολύ πιθανό, τουλάχιστον όχι σε μεγάλο βαθμό κρίνοντας -από όσα υποστήριζε παλαιότερα η Naval Group- ότι δηλαδή η FDI-FR πρέπει να «βγάλει και να επιλύσει» όλα τα προβλήματα της καινούργιας σχεδίασης. Θα αναλάβει να τα επιλύσει τώρα (και) η πρώτη FDI-HΝ;

Σημαίνουν όλα τα παραπάνω ότι η παράδοση της ΚΙΜΩΝ δεν προβλέπεται πλέον για το Μάρτιο (ή έστω τις αρχές) του 2025, κάτι που η ηγεσία της Naval Group έχει «γράψει σε μάρμαρο»; Πως «μεταφράζεται» αυτό σε ρήτρες και άλλες συμβασιακές υποχρεώσεις της γαλλικής πλευράς;

Προφανώς χρειάζονται απαντήσεις!

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η ανάστροφη πλώρη της FDI, οι Aster 30 και το “σύννεφο νερού”

Πριν λίγο καιρό, η Naval Group αλλά και το Marine Nationale (γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό) έδωσαν στη δημοσιότητα φωτογραφίες και βίντεο από τις πρώτες δοκιμές...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους MEKO 200TN – Μέρος B΄

Του Βασίλη Παπακώστα. Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 47, Απρίλιος 2024 Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσαμε  το πρόγραμμα ΕΜΖ (Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής) των τουρκικών φρεγατών MEKO...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -