Πριν λίγες ημέρες η κινεζική τηλεόραση έδειξε στιγμιότυπα από ασκήσεις του ημι-βυθιζόμενου πλοίου μεταφοράς «Yinmahu», που έχει σα ρόλο να μεταφέρει εξοπλισμό ή άλλα πλοία στο κατάστρωμα του.
Το «Yinmahu» ανήκει στο Ναυτικό του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού της Κίνας. Το πλοίο έκανε δοκιμές διανύοντας περίπου 1.000 ναυτικά μίλια, χωρίς όμως να δοθούν πληροφορίες για το πότε και το που ή λεπτομέρειες για τα χαρακτηριστικά του. Το Κινεζικό Ναυτικό έχει ένα ακόμα τέτοιο πλοίο, το «Donghaidao» (εντάχθηκε σε υπηρεσία το 2015). Οι ειδικοί πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να έχουν σημαντικό έργο στη μεταφορά εξοπλισμού ή τη διάσωση χτυπημένων πολεμικών κατά τη διάρκεια στρατιωτικών επιχειρήσεων. Θα μπορούσαν επίσης να αξιοποιηθούν ως πλωτές πλατφόρμες για επείγουσες επιτόπιες επισκευές.
Ρυθμίζοντας το έρμα τους, βυθίζεται το κατάστρωμα, ώστε να μπορεί να στερεωθεί άλλο πλωτό πάνω σε αυτό. Στη συνέχεια, το κατάστρωμα ανυψώνεται ενώ στο τέλος του ταξιδιού γίνεται η ίδια διαδικασία για την αποφόρτωση.
Τα περισσότερα ημι-βυθιζόμενα πλοία μεταφοράς βαρέων σκαφών χρησιμοποιούνται κυρίως για πολιτικούς σκοπούς, π.χ. για μαζική μεταφορά μικρών σκαφών, για πλωτές δεξαμενές πετρελαίου κ.α. Το 2017, όταν δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke υπέστησαν σοβαρές ζημιές σε ξεχωριστά περιστατικά ασφαλείας, το Αμερικανικό Ναυτικό μίσθωσε δύο ολλανδικά μεταφορικά να τα φέρει πίσω στις ΗΠΑ για επισκευές. Το 2016, η COSCO παρήγγειλε το δεύτερο μεγαλύτερο ημι-βυθιζόμενο πλοίο με χωρητικότητα 100.000 τόνων, που θα μπορούσε να μεταφέρει ακόμη και το κινεζικό αεροπλανοφόρο «Liaoning».