36 C
Athens
Πέμπτη, 13 Ιουνίου, 2024
ΑρχικήΑΜΥΝΑLa Tribune: Δύο Cassard ως ενδιάμεση λύση, 4 Βelharra με τιμή «15-20%»...

La Tribune: Δύο Cassard ως ενδιάμεση λύση, 4 Βelharra με τιμή «15-20%» φθηνότερη από τον Ιούλιο πέρυσι

Την παραχώρηση στην Ελλάδα ως «ενδιάμεση λύση» δύο φρεγατών, των « Jean Bart» και «Latouche-Tréville», αναφέρει η γαλλική οικονομική εφημερίδα La Tribune, ως λύση που ικανοποιεί και την ελληνική απαίτηση αλλά «και δεν δυσαρεστεί ιδιαίτερα το Γαλλικό Ναυτικό».

Σύμφωνα με το σημερινό δημοσίευμα η Γαλλία είχε αρχικά μελετήσει την πώληση δύο φρεγατών κλάσης La Fayette στη χώρα μας, αλλά αυτό θα είχε μεγάλο κόστος για τη Γαλλία στην προσπάθεια της να συντηρήσει ένα ισχυρό ναυτικό. Μια άλλη εκδοχή ήταν να πάρει η Ελλάδα -με γαλλική μεσολάβηση- τις σουδαραβικές φρεγάτες Al Riyadh, γαλλικής κατασκευής, ουσιαστικά μια παραλλαγή των La Fayette με ισχυρότερη αντιαεροπορική προστασία καθώς διαθέτουν 16 πυραύλους Aster 15. Αλλά και αυτό κρίθηκε ιδιαίτερα περίπλοκο για να ευοδωθεί καθώς απαιτούσε μια τριμερή συμφωνία.

Η φρεγάτα του Γαλλικού Marine Nationale ‘La Touche Treville’ (D646)

Ετσι προκρίνεται η λύση της παραχώρησης της κλάσης Cassard «Jean Bart» και της κλάσης Georges Leygues, «Latouche-Treville». Η τελευταία είναι παραλλαγή της Cassard, αλλά με έμφαση στον ανθυποβρυχιακό ρόλο. Μάλιστα αναφέρεται πως το Ελληνικό Ναυτικό επιθεώρησε τα δύο σκάφη και διαπίστωσε ότι είναι σε καλή κατάσταση.

Συνεχίζοντας η La Tribune λέει πως η πρόταση της Naval περιλαμβάνει 4 φρεγάτες Belharra, με τις 3 να κατασκευάζονται στην Ελλάδα. Οι φρεγάτες θα είναι της «γαλλικής» διαμόρφωσης για να πέσει η τιμή «κατά 15-20%» ανά πλοίο, από την αρχική που είχε ζητηθεί τον Ιούλιο από την Ελλάδα, με διαφορετική όμως διαμόρφωση. Η τιμή για την τότε προσφορά, πάντα κατά την εφημερίδα, έφθανε τα «2,5 δισεκατομμύρια για 2 φρεγάτες με φόρτο». Επίσης τα γαλλικά ναυπηγεία προσφέρουν στην Ελλάδα το δεύτερο πλοίο της κλάσης, το οποίο θα χτιστεί στο Lorient.

«Mer et Marine»: Οι Γάλλοι προσφέρουν Cassard ή La Fayette στο ΠΝ για ενδιάμεση λύση, οι FREMM παραμένουν ανοιχτές σαν ενδεχόμενο αν αγοραστούν Belh@rra!

Εφόσον επιβεβαιωθούν τα παραπάνω έχουμε μια πιο καθαρή εικόνα της γαλλικής πρότασης, καθώς αυτή φαίνεται να διαμορφώνεται σε περίπου 4 δισεκατομμύρια ευρώ για 4 σκάφη με φόρτο (αλλά κατά πάσα πιθανότητα στην τιμή δεν περιλαμβάνεται υποστήριξη) και ως ενδιάμεση λύση τις δύο Cassard. Από αυτές η “Jean Bart” εντάχθηκε στο Γαλλικό Ναυτικό το 1991 (ήδη 30 ετών), και φέρει εκτοξευτή ΜΚ13 για 40 πυραύλους Standard SM-1, ενώ η ανθυποβυχιακή «Latouche-Treville» εντάχθηκε το 1990 (31 έτη χρήσης, με τα δύο σκάφη βέβαια να έχουν καθελκυστεί νωρίτερα) και με περιορισμένη αντιαεροπορική προστασία, η οποία αποτελείται από εκτοξευτές Crotale και Mistral.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πόσο κοστίζει ένα νέο υποβρύχιο – η κρίσιμη ελληνική αγορά που καθυστερεί

Υψηλής επένδυσης είναι κάθε αγορά σύγχρονου συμβατικού υποβρυχίου, μεσαίου μεγέθους, και όσο περνάνε τα χρόνια, μάλλον θα γίνεται και ακριβότερη. Και αυτό αναζητούμε να...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

H έκπληξη του “Κίμωνα”

Πολλά έχουν γραφεί από χθες, μετά την αποτύπωση (από εναέρια άποψη) της πλώρης της  (μελλοντικής και υπό κατασκευή ακόμη) φρεγάτας "Κίμων", που δείχνει το...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -