Το συνολικό πρόγραμμα LCS του Αμερικανικού Ναυτικού και των δυο κλάσεων, LCS Freedom και LCS Independence, αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα τελικά. Αν και στη χώρα μας έχει γίνει “διάσημη” η κλάση LCS Freedom της Fincantieri/Lockheed Martin η δεύτερη, η LCS Independence, είναι σχεδίαση και κατασκευή της AUSTAL USA, με trimaran κύτος, ενώ η LCS Freedom είναι monohull.
Η LCS Independence θεωρείται πως έχει καλύτερη “πλευστότητα” και ευστάθεια σε ταραγμένες θάλασσες, κι έτσι ήταν η πρώτη που οπλίστηκε με πυραύλους NSM. Την ίδια στιγμή, μπορεί να δεχτεί ελικόπτερο επιπέδου CH-47 Chinook, κάνοντάς της μια εξαιρετική βάση επιχειρήσεων για ελικόπτερα.
Την ίδια στιγμή, η κλάση είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένη από αλουμίνιο, ενώ η LCS Freedom είναι κατασκευασμένη από χάλυβα το κυρίως κύτος, με την υπερκατασκευή από αλουμίνιο. Άλλη διαφορα είναι πως η Independence έχει ως σύστημα μάχης το ICMS, δηλαδή ένα αμερικανοποιημένο TACTICOS. Επίσης είναι κατά 20 με 30% ακριβότερη από τις LCS Freedom. To USN όμως αποφάσισε να βάλει σε υπηρεσία και τις δυο κλάσεις, αγοράζοντας 16 πλοία από καθεμία.
Εντάχθηκε στο Ναυτικό των ΗΠΑ το νέο trimaran LCS, τύπου Independence
Μέχρι σήμερα, έχουμε διαβάσει αρκετά πύρινα δημοσιεύματα κατά των LCS Freedom. Τελικά, και οι Independence έχουν πολύ σοβαρά προβλήματα. Κι αν η Lockheed μπορεί να λύσει το πρόβλημα των Freedom (το κιβώτιο, που έχει κατασκευαστεί από τη γερμανική Renk), η AUSTAL τώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με δομικό πρόβλημα των Independence.
Ποιο είναι το πρόβλημα; Είναι ουσιαστικά ο λόγος που το ΠΝ ποτέ δεν θέλησε να τις εξετάσει σαν υποψήφια πλοία, η πλήρως αλουμινένια κατασκευή, που πλέον στα μισά σκάφη της κλάσης έχει εμφανίσει ρωγμές στο κύτος, και μάλιστα πολύ δύσκολα επισκευάσιμα. Εσωτερικό έγγραφο του Ναυτικού, που εξασφάλισε το navytimes.com, αναφέρει πως οι ρωγμές που εμφανίζονται, έχουν αναγκάσει το USN να περιορίσει την μέγιστη ταχύτητα των LCS Independence στους -μόλις- 15 κόμβους!
ΕΚΤΑΚΤΟ: To LCS-11 Sioux City το πρώτο Freedom Class που μπαίνει στη Μεσόγειο στον 6ο Στόλο!
Για να κάνουμε και λίγο χιούμορ, το πρόγραμμα LCS είναι από τα πλέον “ματιασμένα” στο USN, και με τις δυο κλάσεις να παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα, και να μην ικανοποιούν τις αρχικές προσδοκίες. Η αλήθεια είναι πως άλλες οι απαιτήσεις πριν από 20 χρόνια, όταν σχεδιάστηκαν τα σκάφη, κι άλλες σήμερα. Πριν λίγες μέρες, το USN εγκατέλειψε τα σχέδιά τους για το ASW Module στα LCS Freedom.
«Πύρινο» άρθρο στο Defensenews για έρευνα σε τυχόν σχεδιαστικά λάθη στα πλοία LCS Freedom
Σε κάθε περίπτωση, έτσι όπως το βλέπουμε εμείς, το μέλλον του USN σε ότι αφορά τα “μεσαία” του πλοία φτάνει να βασίζεται σε ένα ευρωπαϊκό σχέδιο, της φρεγάτας FFG-62 Constellation, δηλαδή τη γνωστή σε όλους μας FREMM-Bergamini.
Γιατί αναφερόμαστε ξανά στο θέμα; Διότι, όπως διαπιστώσαμε από τα σχόλια στη σελίδα μας, αλλά και στo Twitter και στο Facebook, κάποιοι συνεχίζουν να μπερδεύουν τις δυο κλάσεις. Όχι άδικα, εδώ και έμπειροι συντάκτες άμυνας… αδυνατούν να τα ξεχωρίσουν, καθώς οπτικά μοιάζουν όσο ένας ιπποπόταμος με μια καμηλοπάρδαλη.