Τις τελευταίες εβδομάδες η ΠΤΗΣΗ αλλά και άλλοι αμυντικοί ιστότοποι έχουν αναφερθεί στο ενδεχόμενο προμήθειας 4 φρεγατών τύπου LCS/MMSC από τις ΗΠΑ. Όσοι θυμούνται, πρώτη η ΠΤΗΣΗ είχε γράψει για το ενδεχόμενο ενός εκτεταμένου ναυπηγικού προγράμματος που θα περιελάμβανε την αγορά 4 φρεγατών MMSC, με την κατασκευή τους στην Ελλάδα! Η αμερικανική πρόταση, ήταν, και παραμένει εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, καθώς η εγχώρια κατασκευή των πλοίων, έχει σημαντικά επιστρεπτέα οφέλη για την ελληνική οικονομία (θέσεις εργασίας, εισφορές, υπεργολάβοι, κύκλος εργασιών, κοκ).
Όπως επίσης έχουμε γράψει πολλές φορές, το ενδεχόμενο του ναυπηγικού προγράμματος των MMSC στην Ελλάδα, είναι ανεξάρτητο της αγοράς, ή μάλλον καλύτερα, της ενδεχόμενης αγοράς των 2 (+2) FDI/Belh@rra από τη Γαλλία. Τυχόν παραχώρηση “ενδιάμεσης λύσης” από τις ΗΠΑ, είτε πρόκειται για ΑΒ είτε για Tico, πάλι δεν έχει σύνδεση με την προμήθεια από τη Γαλλία. Αν αγοραστούν οι Belh@rra, είναι κάτι τελείως ανεξάρτητο των αμερικανικών κινήσεων.
Τώρα, το ΠΝ, αν και κάπου στο βάθος υπάρχουν και οι FFG(X), κοιτά πλέον προς τις LCS για πολλούς και διάφορους λόγους, που θα αναλύσουμε σε νέο μας άρθρο. Κάπου εδώ, υπάρχει η πρώτη παρεξήγηση. Το ΠΝ δεν ενδιαφέρεται, ούτε καν συζητά για τις LCS. Το πλοίο που συζητά το ΠΝ είναι η αμερικανική φρεγάτα (με ιταλικές ρίζες) MMCS, που στη βασική του διαμόρφωση, έχει αγοραστεί από τη Σαουδική Αραβία. Οι διαφορές των δυο πλοίων; πολλές και σημαντικές.
Καταρχάς η LCS έχει εκτόπισμα 3500 τόνων, ενώ η MMSC έχει εκτόπισμα κοντά στους 4.300 τόνους. Το προωστήριο σκεύος είναι περίπου το ίδιο, αλλά στην MMSC έχει αλλάξει για να μπορεί να υποστηρίξει το αυξημένο εκτόπισμα. Η ταχύτητα της LCS Freedom (για να ξέρουμε για ποιο πλοίο μιλάμε) φτάνει τους 47 κόμβους, απαραίτητο για ένα Littoral Ship, όπως το έχει σκεφτεί το USN. H ταχύτητα για μια φρεγάτα MMSC, μπορεί να φτάσει και τους 32-33+ κόμβους, καθώς οι ρυθμίσεις είναι διαφορετικές.
Τώρα, υπάρχουν πολλές και διάφορες ενστάσεις, για το γεγονός ότι η υπερκατασκευή του πλοίου, σε μεγάλο μέρος, είναι από αλουμίνιο. Military standards υλικό, αλλά πάντα αλουμίνιο. Πολλοί πιστεύουν πως η χρήση έγινε για λόγους μείωσης βάρους, κι αυτό είναι σωστό μέχρι κάποιο σημείο. Γενικά όμως πιστεύουν, πως η Lockheed Martin έπιασε κορόιδο το USN, που έχει 350 πλοία πρώτης γραμμής και μια ντουζίνα αεροπλανοφόρα, και τους πούλησε πολεμικά πλοία με υλικό που εμείς έχουμε στα πορτοπαράθυρά μας σπίτι. Λάθος.
Το USN συνεχίζει να προτιμά το αλουμίνιο, καθώς είναι ένα υλικό που επιτρέπει τις επισκευές σε ελάχιστο χρόνο, εν πλω αν χρειαστεί. Είναι δυσκολότερο και ακριβότερο στην κατασκευή, αλλά οι ομάδες στο πλοίο μπορούν να κάνουν τα πάντα πανεύκολα σε αλουμίνιο, όπως για παράδειγμα να επιδιορθώσουν κάποιες ζημιές (οι πιθανότητες να “φάει” ρουκέτα ένα LCS είναι μεγαλύτερη στα 6 μίλια από τις ακτές του Ιράν, σε επίθεση κορεσμού). Συνεπώς, ας μην θεωρούμε “βλάκες” τους αξιωματικούς του USN, κι εμάς, εκπληκτικούς ναυπηγούς που θέλουμε φρεγάτες με θωράκιση Dreadnought. Με την ευκαυρία, υπάρχει κάτι που λέγεται κεραμική θωράκιση. Και τέλος, για όσους δεν πείστηκαν, θα πούμε πως το 100% των βασικών συστημάτων του πλοίου βρίσκονται κάτω από το -χαλύβδινο- κύτος.
Συνεπώς, οι MMSC, όπως και οι LCS (πρόδρομη κλάση), είναι από χάλυβα, και δεν είναι κατασκευασμένες από αλουμίνιο. Από αλουμίνιο είναι κατασκευασμένο το μεγαλύτερο μέρος της υπερκατασκευής, για μειωμένο βάρος, αλλά και ευκολία επισκευών σε περιόδους επιχειρήσεων. Το πλοίο έχει διάφορα προηγμένα συστήματα περιορισμού των ζημιών σε περίπτωση πλήγματος, και το USN είναι αρκετά αυστηρό σε τέτοια θέματα, μετά το συμβάν της φρεγάτας Stark.
Στις MMSC (κι όχι LCS) θα επανέλθουμε άμεσα, καθώς μάλλον θα μας απασχολήσουν σύντομα στην Ελλάδα, ειδικά αν ακυρωθεί το -πολύ ώριμο- πρόγραμμα των ελληνικών FDI/Belh@rra.
Λοιπόν 32 ESSM. Όσους μπορούν να φέρουν και οι ΜΕΚΟ σε διπλό γέμισμα στον υπάρχοντα εκτοξευτή. Ηλεκτρονικά επίσης παρόμοια με αυτά που θα προκύψουν από τον εκσυγχρονισμό, α ναι και έλλειψη sonar γάστρας….Λοιπόν δεν καταλαβαίνω γιατί να πληρώσουμε για 4 ΜΜSC και να μην φτιάξουμε 4 ΜΕΚΟ με βελτιώσεις
σωστός ή γιατί να μην υπογραψουμε για 2 +2 μπελ και 4 gowind 3100. Τις gowind θα τις ειχαμε σχεδον ολες μεχρι το 2026. Ομοιογενεια με bel και θα επαιρναν και τους essm.
Χωρις να μη παρεξηγήσετε. Εαν τοση προσπαθεια που γινεται για να ακουστουν οι mmsc εχει και καποια χρηματοδοτηση απο πισω, ας μας βαλετε να ειμαστε συνδρομητες στο site στην τελικη. Να δινουμε 3-4 ευρω το μηνα.
@ANDREW από τότε που και οι Belh@ra και οι Gowind 3100 θεωρούνται φρεγάτες οπότε και μας συμφέρει να πάμε σε ένα τύπο των 8 ή των 10 λόγω μαζικής παραγγελίας και οικονομίας κλίμακας λόγω μειωμένης λογιστικής υποστήριξης.
Το θέμα είναι πόσο θα πληρώσουμε για κάθε σκάφος…
Απορία βεβαια από πότε το αλουμίνιο κατέληξε να είναι ευκολότερο σε επισκευές και μάλιστα από πλήγματα!!!!
Πες τα ρε φίλε, ήμαρτον
Little Cruppy Ship ver 2
Literally Crappy Ship
Ok μας πείσατε. Μεγειά μας. Ας έρθει κάτι μέχρι να τις πάρουμε παρακαλώ.
Πιστεύω ότι το ενα πρόγραμμα εξαρτάται απο.το αλλο. Για αυτο.κ.τα αρθρα Πόσο καλα ειναι τα mmsc. Έγκλημα αν τελικά πάμε για mmsc κ οχι belh@rra. Πολιτικοι προδοτες. Θα μας έχουν.οι ακατανομαστοι για φαπες κ μεις yes sir. Thank you america…
H Σαουδαραβική MMSC
οτι χειροτερο. μετα μας φαινονταν λιγοι οι 2 sylver των bel. Τωρα που τους φτασαμε 4-6 πανε να κανουν πισω. Α ρε payat………… Κριμα να μην εχουμε σοβαρους πολιτικους.
Αφού οι φίλοι (και σύμμαχοι) Σαουδάραβες πλήρωσαν τα έξοδα ανάπτυξης και ενσωμάτωσης των διαφόρων υποσυστημάτων, ειναι ευπρόσδεκτες οι Mmcs να ναυπηγηθούν στην Ελλάδα για το ΠΝ και ενδεχόμενος και για άλλα φιλια αραβικά (και μη) κράτη…..
Το κόστος ανάπτυξης επιμερίζεται και στους επόμενους πελάτες.
Οπως οι Τούρκοι με τα 214…..
@My_name_is_Nobody μόλις 8 VLS? Κορβέτα να παίρναμε θα είχε 16, όχι η MMSC που θέλει να μασ συστηθεί και ως φρεγάτα!
Το πλοίο έχει εκτόπισμα και 4χ8 μπορει να πάρει…..
Δεν ειναι θεμα εκτοπισματος μονο, ειναι και θεμα σχεδιασμου. Πού βλεπεις να μπορει να βαλει τα 4 mk41? Πισω απο το πυροβολο εχει ενα και χωρο για ενα δευτερο. Δεν υπαρχει προβλεψη για περισσοτερα vls.
Επισης δεν εχω δει πουθενα να υπαρχει -στη σαουδαραβικη εκδοση που μας προσφερεται- εκτοξευτης τορπιλων. Θα ηθελα και τα σχολια των υπολοιπων σε αυτο, αλλα νομιζω πως οι μονες τορπιλες που φερει το πλοιο ειναι εκεινες του ελικοπτερου.
Φοβερες φρεγατες, απο το πανω ραφι!
Υπάρχουν απεικονίσεις με vls στο πλάι του υπόστεγου ελικοπτέρων αν δεν κανω λάθος και στο τεύχος της πτησησ με το αφιέρωμα στις mmcs υπήρχε φωτό και οπως λες μαλλον πίσω απο το πυροβόλο χωρούν 2×8.Μην ξεχνάμε οτι οι essm μπαίνουν σε τετράδες και Ότι η Σ Αραβια δεν έχει άδεια εξαγωγής για SM2……
Για τις τορπίλες στις σύγχρονες κατασκευές βάλλονται πίσω απο θυρίδες (δες το βιντεάκι στην πτήση για την σουηδική τορπίλη)
ενα σκάφος που πάει με 45kn δεν μπορει να φέρει σόναρ τρόπιδας ενα ομως που πάει με 30+ σίγουρα μπορει…..
Αντι απαντησης https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/multi-mission-surface-combatant.html
Καλησπέρα. Θεωρώ το να μη πάρουμε από τη Γαλλία θα είναι ένα μεγάλο φάουλ. Η Γαλλία είναι αυτή που
Πέρα από αυτά, γιατί δεν συζητάμε για μία αγορά απ’ τη Γαλλία 2+2 belharra και 4 gowind; Απ’ τη στιγμή που μέχρι χθες ξέραμε, ότι το ναυτικό θέλει τους aster 30, το βρίσκω λάθος να μη μπορεί να τους αξιοποιήσει και στις φρεγατοκορβέτες.
Άρα, όταν μιλάμε για mmsc, για τι οπλισμό μιλάμε; Σε αυτές δεν μπαίνουν aster 30 και εάν μας έχουν προταθεί οι sm2 θα πρέπει να ξέρουμε για ποια έκδοση μιλάμε και να υπολογίσουμε τα κόστη για ένα πιο δυνατό ραντάρ για να μπορεί να αξιοποιεί την εμβέλεια των sm2 και να καταυγάζει μέχρι τέλους.
Ξέρουμε εάν οι mmsc φέρουν σόναρ τρόπιδας;
Για πόσους mk41 μιλάμε;
Ποιο radar;
Πόσους τορπιλοσωλήνες;
Πόσους ssm και ποιους;
ram ένα;
Τι πυροβόλο;
Ηλεκτρονικά αντίμετρα;
Τι κινητήρας;
ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ‘ΧΕΙ ΤΟ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΑΛΛΟΥΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ BELHARRA ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΙ ΓΙΑ GOWIND, ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΟΙΔΙΑ ΚΑΙ ΠΥΡΟΒΟΛΟΥΜΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΜΑΣ. ΕΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΓΕΝΙΚΑ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΟΦΕΛΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΟΙ GOWIND. ΠΑΡΑΓΓΕΛΝΕΙΣ ΓΙΑ ΑΡΧΗ 4 (3100) ΟΠΛΙΣΜΕΝΕΣ ΜΕ ESSM BLOCK 2 KAI EAN ANTEXEI KAI TO RADAR ΤΟΥΣ ΚΑΙ 8 ASTER 30. ΕΤΣΙ, ΕΧΕΙΣ ΕΝΑ ΠΛΟΙΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑ ΚΟΙΝΑ ΜΕ ΤΙΣ BEL. ΙΔΙΑ CMS, ΟΠΛΙΣΜΟ ΚΛΠ. ΚΑΝΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ. ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΕΧΕΙΣ ΤΑ ΟΠΛΑ ΠΟΥ ΘΕΣ ΚΑΙ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΤΟ ΟΚ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙΣ. ΕΤΣΙ ΜΕ ΤΙΣ 4 GOWIND ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΡΘΕΙ 2 ΣΤΑΝΤΑΡ ΠΡΙΝ ΤΟ 26 ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΑΝΑΣΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΤΑΞΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΙΣ EXTENDED BELHARRA.
ΜΙΑ ΑΓΟΡΑ 8 ΠΛΟΙΩΝ ΑΠΟ ΓΑΛΛΙΑ ΘΑ ΛΥΣΕΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ MIRAGE ΚΑΙ ΤΟΥ ΟΠΛΙΣΜΟΥ ΤΟΥΣ.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΣΑ ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΣ ΠΕΤΑΞΟΥΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΕ 10 ΧΡΟΝΙΑ.
ΓΙΑ ΑΡΧΗ
ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΙΕΖΟΥΝ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ.
ΘΑ ΚΑΤΑΝΤΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟΛΟ ΤΟ 2030 ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΑΕΡΑΜΥΝΑ ΣΗΜΕΙΟΥ ΚΑΙ ΕΑΝ ΧΡΕΙΑΣΟΤΥΜΕ ΓΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΜΑΣ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟ ΟΚ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΑΚΡΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ, ΓΙΑ ΤΟ ΕΑΝ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΠΑΡΜΠΕΚΙΟΥ ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ISIS.
Νομίζω υπάρχουν πολλές υπεραπλουστεύσεις στο αρθρο…
1) Κανεις δεν θεωρει οτι το USN πιαστηκε κοροιδο. Η υπερκατασκευη απο αλουμινιο παραμενει σταθερη επιλογη στα πλοια που θελουν να κανουν γρηγορους ελιγμους (LCS, πυραυλακατοι, μικρες κορβετες κα). Δεν ειναι ομως πλεον τοσο δημοφιλης στα μεγαλα σκαφη επιφανειας (φρεγατες, αντιτορπιλικα). Το USΝ εχει επιλεξει για το μελλον του τις κλασεις Arleigh Burke και τις αμερικανικες FREMM που και τα δυο πλοια εχουν υπερκατασκευη απο χαλυβα. Αρα δεν προτιμαει αλουμινιο το USN οπως λεει το αρθρο. Το USN οπως και τα περισσοτερα συγχρονα ναυτικα προτιμουν για τα μεγαλα σκαφη χαλυβα.
2) Καθε υλικο εχει τα θετικα και τα αρνητικα του. Δεν ειναι οτι ο χαλυβας υπερεχει παντου. ΟΜΩΣ ειναι πιο ευκολος στη συντηρηση κατι που θεωρω ειναι απαραιτητο για μια χωρα οπως η Ελλαδα. Αν εχεις λιγοτερα σκαφη επιφανειας απ οσα θα ηθελες και προβληματικα ναυπηγεια, το τελευταιο που θελεις ειναι να περνανε τα εν ενεργεια πλοια σου μεγαλο χρονο σε επισκευες.
μην ξεχνάς ότι και τα θηριώδη καταδρομικά Ticonderoga έχουν υπερκατασκευή κατασκευασμένη από αλουμίνιο
ναι αλλα τα tico εχουν τα παντα απο οπλισμο και θωρακιση. μην πεταμε πυροτεχνηματα παρακαλω. τα πλοια θα ερθουν γιατι ετσι θελει ο τζεφρι οχι γιατι αξιζουν.
Ευχαριστώ για την τέλεια πάσα…
https://www.nytimes.com/1987/08/11/us/navy-reverting-to-steel-in-shipbuilding-after-cracks-in-aluminum.html
Γενικά πριν μερικές δεκαετίες τα ηλεκτρονικά ήταν ογκώδη και πιάνανε πολύ χώρο στην υπερκατασκευή εξ ου και το αλουμίνιο ήταν έξυπνη λύση για να κρατήσει το εκτόπισμα σε λογικά πλαίσια. Ομως προβλήματα στα Ticonderoga που είχαν αυξήσει αρκετά και το κόστος και τον χρόνο συντήρησης οδήγησαν τα νέα γενιάς πλοία επιφανειας (arleigh Burke) να είναι από χάλυβα
Με πολλά δομικά προβλήματα και ο αντικαταστάτης τους τελικά με χάλυβα…
MMSC, FTI βάλε και λίγο TICO για κερασάκι.
Αφου ειναι ολα καλα κι ωραια με το αλουμιν(ι)ο θα το χρησιμοποιησουν και στις δικες τους φρεγατες οι Αμερικανοι, στο εκδοχο της fremm. Τι, οχι;
Η ταχυτητα των σαουδαραβικων πλοιων αναφερεται ως 30+ κομβοι, πουθενα στο διαδικτυο δε βρηκα το ’32-33′ που γραφετε. Ισως να ξερετε καλυτερα βεβαια, δεν εχουμε ολοι τις ιδιες πηγες. Να μας ζησει παντως το Searam των 11 (ολογραφως: εντεκα) βληματων και το 57αρι μπροστα -που θελαμε cruise και αεραμυνα περιοχης, οι πτωχοι Βαλκανιοι!
Όταν λέμε 30+ @A.T. μπορεί να εννοούμε και 35 κόμβους max στιγμιαία ταχύτητα με ούριο άνεμο. Το 57ρι το προωθούν οι Η.Π.Α. γιατί είναι δικιάς τους κατασκευής αλλά προφανώς θα μπει το Leonardo των 76 χιλιοστών και για αεράμυνα περιοχής θα έχουμε τον SM-2.
Αυτο που περιγραφεις δεν ειναι η mmsc που μας προωθειται, αλλα κατι διαφορετικο. Ποτε προεκυψε ο sm2; Σε ποσα απο τα 8 κελια; Εχει ολοκληρωθει/πληρωθει για/απο τους Σαουδαραβες; Οι 30+ κομβοι μπορουν καλλιστα να ειναι 30,7, αν ηταν 35 τοτε -μαρκετινγκ 101- θα ελεγε η lm 34+, εστω στο διαφημιστικο της υλικο.
Απο αλουμινιο δεν ηταν και οι υπερκατασκευες στις βρετανικες φρεγατες στα Φωκλαντς οπου υπηρξε μεγαλος προβληματισμος για ποσο ευκολα “λαμπαδιαζαν” μετα απο τα πληγματα που δεχονταν; Ειναι διαφορετικα τα κραματα που χρησιμοποιουνται σημερα;
Με 2 δις προκαταβολή οπως λέει το https://hellasjournal.com/2020/07/i-alithia-gia-tis-belhra-i-athina-simperiferete-os-agorastis-ke-stratigikos-eteros-tis-gallias/
δεν υπάρχει περίπτωση να πάρουμε γαλλικές φρεγάτες. Πρακτικά ή οι Γάλλοι θα πληρώσουν για εμάς την προκαταβολή και θα τους τα δώσουμε με δόσεις ή ….πάπαλα fTI belhara ή ότι άλλο. Επίσης γενικά φαίνεται αδύνατο να αγοράσουμε όπλα με τις γνωστές από παλιά εμπροσθοβαρείς προκαταβολές. Εδω στα F 16 αναστενάξαμε να πληρώσουμε 1,5 δις γιατί ήθελαν το 40+% μπροστά. Που πάμε τώρα για 3 δις +….
“Συνεπώς, ας μην θεωρούμε “βλάκες” τους αξιωματικούς του USN, κι εμάς, εκπληκτικούς ναυπηγούς που θέλουμε φρεγάτες με θωράκιση Dreadnought”
Η αμηχανη στιγμη που οι αξιωματικοι του USN επελεξαν για νεα φρεγατα την ευρωπαικη φρεμ κ ζητησαν επιπλεον δομικη ενισχυση την ωρα που η lockheed αποσυρονταν οικειοθελως απ τον διαγωνισμο της ffgx… Ειναι ν απορεις γιατι να μη παρουν οι μη βλακες αξιωματικοι του USN μια ετοιμη υπερφρεγατα MMSC αντι της ιταλικης φρεμ
Οι mmsc,δεν είναι η απάντηση στο πρόβλημα μας.εμεις επειγομαστε ,για φρεγάτα αεραμυνας περιοχής,όχι γενικών καθηκόντων.
Προσωπική άποψη είναι:1/ η παύση των συνομιλιών με τους γάλλους, προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για 2+2 φρεγάτες αεραμυνας περιοχής,με γρήγορες διαδικασίες, ώστε ως το Δεκέμβριο να υπάρχει αποτέλεσμα, 2/ενεργοποίηση του σχεδίου als115,του οποίου είμαι φανατικός υπέρμαχος.
Δεν επειγόμαστε καθόλου για φρεγάτα περιοχής, επειγόμαστε για φρεγάτες πολλαπλών ρόλων που θα αντικατασταθούν οι υπάρχουσες.
Και κάπου εδώ, το άρθρο αυτό – εμφανώς βιαστικά γραμμένο – φαίνεται περισσότερο σαν διαφήμιση/καταχώρηση.
Εγώ απλά προτρέπω τους γράφοντες στην Π&Δ να ξαναδιαβάσουν παλαιότερα άρθρα για τα πλοία αυτά καθώς και σχόλια αναγνωστών για 5α LCS.
Το πρόβλημα και με αυτό το σκάφος είναι ο μικρός αριθμός όπλων που μεταφέρει, πέρα από το μεγάλο του κόστος. Τελικά μόνο Γερμανία, Ολλανδία, Ιταλία, Ισπανία και Δανία προσφέρουν σχέδια με ισορροπημένο κόστος προς απόδοση.
Για αυτό έχει κερδίσει τόσους διαγωνισμούς η Γαλλία με τις Gowind .
ΑληθεΙα τα πιστευεται αυτα που λετε? Τι να πρωτοσχολιασεις.
Για τους φίλους μπελαριτες η αρχική σκέψη για FTI ήταν 1+1, γίνεται λοιπόν να πάρουμε ενα σκάφος σε μια πιο «ήπια» διαμόρφωση ώστε να την χρησιμοποιήσουμε σαν ναυαρχίδα και μετα παραγγέλνουμε και δεύτερο πλοίο….
Θλιβερή κατάντια να προσπαθείτε να πείσετε για τα χειρότερα πλοία που μπορεί να πάρει το Ναυτικό.
Κρίμα να προωθείτε κατά παραγγελιά συγκεκριμενες εταιρίες..
Το γεγονός ότι είναι ανυπόγραφο το άρθρο μαρτυρά την στροφή απο την αντικειμενική ενημέρωση
Μου διαφευγει κατι; Εκτοξευτες τορπιλων δε φερει η mmsc? Τι σόι πολλαπλων ρολων φρεγατα ειναι αν οντως ειναι ετσι; Οι Σαουδαραβες δεν εχουν να αντιμετωπισουν ΑΙΡ υποβρυχια, εμεις συντομα θα εχουμε κι αυτο το ειδος της απειλης.
Καποιους τους πειραζε που δεν ειναι CODLAG η FDI θυμαμαι (κατι για ντουκου-ντουκου εγραφαν διαφοροι σχολιαστες και ποσο ακαταλληλες ειναι για ανθυποβρυχιακο αγωνα). Οι αμερικανικες με ενα μονο σοναρ, gas turbine και μονο τα ρομεο κατα υποβρυχιων, μαςκαλυπτουν στον ανθυποβρυχιακο αγωνα;
LM μεχρι να δυσει ο ηλιος απ’ το Νοτο!
Η εμμονή της Τουρκίας είναι η Ελλάδα. Το αναφέρω γιατί μας έχουν κάνει πλύση εγκεφάλου ότι για όλα φταίει ο Ερντογάν. Κατ’ εμέ, ούτε ήταν, ούτε είναι και ούτε θα είναι ποτέ θέμα Ερντογάν. Είναι θέμα Τουρκίας και πρέπει να το καταλάβουν και τα τηλεοπτικά δίκτυα που από το πρωί μέχρι το βράδυ τα ρίχνουν όλα στον Ερντογάν. Όποιος και να ήταν τα ίδια θα είχαμε, τέλος.
Πάμε τώρα στις MMSC. Είναι ψηφιακές φρεγάτες ή θα έχουν τέτοια διαμόρφωση προκειμένου να “πείσουμε” την Τουρκία να επιστρέψει εξ’ ολοκλήρου στην αγκαλιά του μπάρμπα Σαμ;
Με τις όποιες ισχυρές διαμορφώσεις των mmsc που συζητάμε, το πλεονέκτημα επιστρέφει στο F-35. Άρα επιστρέφει και η Τουρκία στις ΗΠΑ παίρνοντας F-35.
Ένα δημοσίευμα στα τόσα βγήκε ότι χαλάει η δουλειά με τις Μπελαρά και αμέσως χαμός. Μέχρι και τα αναδρομικά των συνταξιούχων μάθαμε ότι κοστίζουν όσο οι Μπελαρά. Βρε κάτι πράματα! Να θέλουμε και να μην μπορούμε να πάρουμε 2 φρεγάτες!
Το μόνο που προσπάθησαν να πετύχουν τα δημοσιεύματα ήταν μια κατάσταση στην λογική της ρήσης “Δρυός πεσούσης, πας ανήρ ξυλεύεται”.
Μήπως το δημοσίευμα ήταν η ύστατη προσπάθεια να χαλάσει η αγορά των Μπελαρά, πριν την οριστικοποίησή της;
Ας είμαστε επιφυλακτικοί προς το παρόν.
Ψηφιακές φρεγάτες χαμηλού ίχνους δεν θα μας δώσει κανείς άλλος.
Ότι μας πουλάνε όλοι πλην των Γάλλων είναι όντως φθηνότερο γιατί δεν έχει συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου. Κανείς δεν θα μας πουλήσει τέτοια συστήματα. Η ανάγκη αγοράς τους προέκυψε όταν η Τουρκία ήταν έτοιμη να αγοράσει F-35. Εάν εμείς τότε πέφταμε στην παγίδα των F-35, σήμερα η Τουρκία θα είχε το αριθμητικό πλεονέκτημα και θα πάσχιζαν κάποιοι να μας πείσουν ότι πράξαμε καλός, λόγω του ποιοτικού πλεονεκτήματός μας (Έλληνες πιλότοι κλπ).
Δεν είναι τυχαίο που η όποια παρεξήγηση μεταξύ Τουρκιάς – ΗΠΑ οφείλεται στα εξοπλιστικά. Η Τουρκία δεν θέλει ούτε μία χώρα επί της οποίας έχει βλέψεις να κατέχει το παραμικρό πλεονέκτημα εις βάρος της. Το έχει κάνει Σημαία στην διπλωματία της. Η επιρροή της Τουρκίας και στα 2 κόμματα των ΗΠΑ, της δίνει την δυνατότητα να πιέζει στα άκρα ακόμη και για ψηλού πήδημα.
Με την ανοχή λοιπόν των ΗΠΑ, παίζει τα ρέστα της μέσω της διπλωματίας για να μην εξοπλιστούμε με τρόπο που η κυκλωτική της κίνηση πάει περίπατο.
Η καθυστέρηση στην αγορά των Μπελαρά δεν οφείλεται πλέον μόνον σε λόγους διαμόρφωσης ή χρημάτων.
Πιέζουν οι Τούρκοι τους πάντες που μπορούν να μας επηρεάσουν, προκειμένου να αγοράσουμε κάτι που δεν θα αναιρεί το πλεονέκτημα των F-35.
Όταν είδαν ότι δεν κάνουμε πίσω στην αγορά συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου, κατάλαβαν ότι τα F-35 είναι άχρηστα. Μπορεί να είναι στελθ, αλλά σε περιοχή με νεκρά τα ηλεκτρονικά συστήματά τους είναι άχρηστα. Πήγαν λοιπόν στον συνδυασμό Patriot – F-35 ως αντιστάθμισμα για να έχουν τουλάχιστον άμυνα απέναντι στην Ελληνικά αεροπορία πέραν της εμβέλειας των συστημάτων αυτών. Εκεί όμως βρήκαν απέναντί τους την Ισραηλινή διπλωματία και έτσι στράφηκαν στην Ρωσία.
Πιστεύω ότι στο παιχνίδι της απομάκρυνσής τους από τις ΗΠΑ, έχει πέσει και η απαίτηση των Μπελαρά για να αφήσουν οικειοθελώς τα κόλπα με την Ρωσία. Όταν θα πάρουμε πλοία όπως τα θέλει η Τουρκία, τότε θα επιστρέψει στο μαντρί για να πάρει και τα F-35. Ας ευχηθούμε ότι δεν θα χτυπήσουμε το κεφάλι μας στον τοίχο.
Για Patriot δεν τους βλέπω να παίρνουν. Το Ισραήλ, όσο καλές σχέσεις και να έχεις μαζί του δεν παίζει σε θέματα στρατιωτικής ισχύος απέναντι στο ισλάμ.
Την αξία των συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου την είδαμε πρόσφατα στην Λιβύη, με την επίθεση στα Τουρκικά αντιαεροπορικά συστήματα. Η χρήση αυτών των συστημάτων είτε γίνεται μέσω αεροσκαφών πχ Rafale στην έκδοση ηλεκτρονικού πολέμου, είτε μέσω πολεμικών πλοίων είναι μεγάλο όπλο. Νεκρώνονται όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του εχθρού και δεν λειτουργεί τίποτα.
Και άοπλο να είναι ένα τέτοιο πλοίο την κάνει την δουλειά του.
Συμπληρωματικά περί κατασκευών:
Ο μόνος λόγος για τον οποίο χρησιμοποιείται ο συνδυασμός χάλυβα-αλουμινίου.
“Στη σύγχρονη ναυπηγική, ειδικά στην κατασκευή ταχύπλοων σκαφών, συχνά χρησιμοποιούν αλουμινένιες κατασκευές με χαμηλότερη πυκνότητα για να μειώσουν το βάρος και να αυξήσουν την ταχύτητα των πλοίων”.
“Το αλουμίνιο δεν μπορεί να συγκολληθεί με τόξο απευθείας στον χάλυβα λόγω μεταλλουργικής ασυμβατότητας”.
http://gr.ygcladmetal.com/news/aluminum-to-steel-transition-joints-used-in-sh-21427887.html
…..και κάποια σκέψη που κάνω διαβάζοντας τα σχόλια…..υπάρχει ένας ιστρος σε πολλούς σχολιαστές του τύπου «οι Τούρκοι έρχονται και εμείς οι ξεφτίλες ακυρώνουμε τις μπελαρα»…..οι τουρκοι (με βάση τα λεγόμενα τους) θα έρθουν σε 1-2 μήνες και οχι σε 4-5 χρονια……
Το ερώτημα για προσθηκη σκάφους στο ΠΝ ειναι μόνον ποσο γρήγορα μπορει να παραδοθεί η SV no7 και αν η SV no6 ειναι ετοιμοπόλεμη……
Μεγάλο σφάλμα κάναμε πέρυσι με τις Adelaide……
4 δις € για 4 MMSC.
2,5 δις € για 7 «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΔΕΣ»
Σύνολο 6,5 δις €!
Με 6,5 δις €, πόσα FFG(X) αγοράζουμε;
Αν πρέπει οπωσδήποτε να δώσουμε τόσα χρήματα στους Αμερικάνους τα FFG(X) είναι η μόνη λογική λύση.
Όλα τα άλλα είναι απατεωνιές!
Και αν πρέπει και οι Ισραηλινοί να πάρουν το κατιτί τους, υπάρχουν χίλια δυο καλούδια που μπορούμε να αγοράσουμε από αυτούς (SPIKE, TROPHY, αναβάθμιση Apache, κτλ)
Μήπως να φτιάξουμε ένα κείμενο για αυτό το θέμα και μετά να το στείλουμε μαζικά με email στην αμερικανική Πρεσβεία με αποδέκτη τον Πρέσβη;
Αυτή η τιμή για την SAAR 72 από που έχει προκύψει, δεδομένο ότι δεν υπάρχει τελική διαμόρφωση στο πλοίο ακόμα!
Είναι κατάντια το ιστορικότερό μας Όπλο, το ένδοξο Π.Ν. να επιτρέπει να γίνεται συζήτηση για σκάφη Playmobil (aka MMSC) που δεν αρμόζουν ούτε σε Ναυτικό αφρικανικής φυλής. Πραγματικά, είναι να εξοργίζεται κανείς και μόνο στο άκουσμα πως κάθε ένα τέτοιο σκαρί εκτιμάται πως θα στοιχίσει κοντά στο 1 δις! Μιλάμε για ένα σκαρί που ούτε καν η ίδια η χώρα προέλευσης δεν καταδέχεται να υιοθετήσει. Μιλάμε για ένα σκαρί με ανύπαρκτη Α/Α άμυνα, με αστείες δυνατότητες ASW με ακόμα πιο αστείο CMS. Δε συζητώ καν για το πώς θα λαμπαδιάσει σε τυχόν πρώτο πλήγμα αφού το μισό (όχι μόνο η υπερκατασκευή) στηρίζεται σε αλουμίνιο! Το δε εμπρόσθιο πυροβόλο 57 (ούτε για περιπολικό Ακτοφυλακής), οι δε εκτοξευτές μετά βιας 1 ΜΚ41 (κάποιοι λεν πως με πολλές θυσίες μπορούν να γίνουν 2). Σώπα, έχει κι ένα Ram. Τι λες καλέ; Πιο καλά οπλισμένη φαντάζει μια Super Vita και σε κλάσμα του κόστους. Ντροπή!
Οι Ισραηλινοί θα πάρουν συμβόλαιο για Themistocles γιατί η ναυπήγηση θα γίνει εδώ (Σύρος). Οι Αμερικάνοι θα πάρουν συμβόλαιο για MMSC γιατί η ναυπήγηση θα γίνει εδώ (Ελευσίνα). Συνεπώς όποιος πάρει τον Σκαραμαγκά θα πάρει και το συμβόλαιο.
https://twitter.com/Kyvernitiparat1/status/1284379576815300609
“Έρχεται και η αναγέννηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με στρατηγικό επενδυτή”
Για όλους τους παραπάνω λόγους το Αμερικανικο Ναυτικό αποφάσισε να προμηθευτεί… ΓΑΛΛΙΚΕΣ FREMM!
Γεμάτη με περσινια θα είναι η φρεγάτα από αλουμίνιο