14 C
Athens
Παρασκευή, 28 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήΑΜΥΝΑΑποβατικό LPD για το Περού με κόστος... ενός μαχητικού! (@D_Mitch)

Αποβατικό LPD για το Περού με κόστος… ενός μαχητικού! (@D_Mitch)

 

Του D-Mitch

http://www.navalanalyses.com

Πριν από λίγες μέρες, στις 6 Ιουνίου, το Πολεμικό Ναυτικό του Περού ενέταξε στο στόλο του το πρώτο από τα δύο αποβατικά (LPD) της ινδονησιακής κλάσης Makassar, το BAP Pisco (AMP-156). Το πλοίο εξοπλίστηκε με πολυβόλα αλλά και με ένα πυργίσκο δίδυμων πυροβόλων 40 χιλ που αφαιρέθηκε από το πρώην καταδρομικό Almirante Grau. Η κλάση Makassar έχει σημειώσει τεράστια εξαγωγική επιτυχία με έξι (6) πλοία σε υπηρεσία στον Ινδονησιακό Ναυτικό, δύο σκάφη με το Ναυτικό των Φιλιππίνων υπό κατασκευή ενώ ακολούθησε το Περουβιανό Ναυτικό, όπου παρήγγειλε δύο σκάφη, τα μεγαλύτερα σκάφη που έχουν ναυπηγηθεί ποτέ στην Λατινική Αμερική, και που θα παραδοθούν τα επόμενα δύο χρόνια. Το ενδιαφέρον όμως της υπόθεσης είναι ότι ένα σκάφος της σχεδίασης στοιχίζει όσο περίπου ένα φθηνό μαχητικό! Το πρώτο LPD, συνολικού εκτοπίσματος άνω των 11,000 τόνων που παραδόθηκε στο Ινδονησιακό Ναυτικό το 2004 κόστισε μόνο $35 εκατομμύρια! Το 2004, η νέα παραγγελία για τέσσερα σκάφη αυξημένων δυνατοτήτων κόστισε $37,5 εκατομμύρια έκαστος. Του Περού στοίχισε $50-60 εκατομμύρια έκαστος.

Οι δυνατότητες ενός σύγχρονου μεσαίου LPD, κλασικής διαμόρφωσης και όχι πλήρους καταστρώματος πτήσεων , όπως είναι για παράδειγμα της Ινδονησίας, είναι οι εξής:

>Αυτονομία: +45 ημέρες

>Μεταφερόμενα αποβατικά σκάφη (LCU/LCM): 2 (ή/και 2 ελαφριά αερόστρωμνα)

>Μεταφερόμενες αποβατικές άκατοι: 2-4 (ή/και RHIB)

>Χωρητικότητα: 40 οχήματα και άρματα μάχης, 500-600 στρατιώτες

>Μεταφερόμενα αεροσκάφη: 5 μεσαίου τύπου ελικόπτερα (με υπόστεγο χωρητικότητας δύο εξ αυτών) ή δύο βαρέως τύπου όπως είναι το Chinook στο κατάστρωμα πτήσης

>Οπλισμός: τουλάχιστον ένα πυροβόλο διπλού ρόλου 76χιλ, CIWS, αντιαεροπορικά συστήματα μικρής εμβέλειας, αντιαεροπορικά πυροβόλα 20χιλ, πολυβόλα

https://www.youtube.com/watch/?v=7OrEFU9ADDc

 

 

Κείμενο-φωτογραφίες:

D-Mitch (http://www.navalanalyses.com),

λογαριασμός twitter (@D__Mitch)

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Stamatis Grozoudis
Stamatis Grozoudis
6 years ago

Να σχολιάσω κάτι αν μου επιτρέπετε:
Με την τιμή που αναφέρετε το πλοίο έχει ΟΛΕΣ τις προβλέψεις ασφαλείας για επιχειρήσεις ή απλώς είναι ένα φερυ-μπωτ με στρατιωτική περιβολή????

Naval Analyses
6 years ago

Πολύ σωστή παρατήρηση. Το κόστος είναι χαμηλότατο λόγω εμπορικών προδιαγραφών. Το ερώτημα που τίθεται όμως είναι, αποτελέι μια (φθηνή) λύση για κάλυψη αναγκών; Από φρεγάτες μέχρι και ελικοπτεροφόρα υπηρέτησαν ή υπηρετούν αξιοπρεπώς ανά τον κόσμο με εμπορικού τύπου προδιαγραφές.

dimitrov
dimitrov
6 years ago
Reply to  Naval Analyses

Ναι αλλά το αξιοπρεπώς τι περιλαμβάνει? Ποιές οι αντοχές αν το πλοίο επιχειρήσει σε πραγματικές συνθήκες μάχης? Επιπέδου ας πούμε Ελλάδας-Τουρκίας. Και όχι Μεξικό-Καρτέλ ναρκωτικών? Αν αρχίσει να εισπράτει βόμβες, βλήματα πυροβόλων, κ/β? Τι σημαίνει το αξιοπρεπώς για την επιβιωσιμότητα του πλοίου και των επιβαινόντων? Αν είχαμε τέτοια πληροφόρηση θα μπορούσαμε να εκτιμήσουμε καλύτερα.
Και τα Α/Γ Ιάσων σχεδιάστηκαν με εμπορικές προδιαγραφές και στρατιωτικές όπου δη. Πόσο κόστισαν? Πόσο έπρεπε μάλλον?
Ειδάλλως ας μην κοιτάμε τις FTI. Ας πάρουμε κανένα Blue Star(Paros,Naxos κλπ) να του βάλουμε SeaFire και SYLVER(και ότι άλλο) και να το κάνουμε φρεγάτα/αποβατικό/ελικοπτεροφόρο με εκτεταμένες α/α δυνατότητες στο μισό κόστος ενός FTI και στο 1/4 ενός LHD. Οι Δανοί νομίζω έκαναν κάτι παραπλήσιο.

nikos parapoulis
nikos parapoulis
6 years ago
Reply to  Naval Analyses

Υπάρχει κάποια σελίδα που να εξηγεί ακριβως ποιες ειναι οι διαφορές ανάμεσα σε στρατιωτικές και εμπορικές προδιαγραφές?.Οι Δανόι το έχουν κάνει σε ορισμένα σκάφη τους και ίσως να είναι πραγματικά ενας έντιμος συμβιβασμός.

dimitrov
dimitrov
6 years ago

Δεν έχω ιδέα αγαπητέ. Θα μπορούσε όμως να είναι ένα ωραίο άρθρο μια τέτοια ανάλυση. Επίσης έχω και άλλες απορίες. Σε σχέση ας πούμε με τα υλικά κατασκευής. Τα LCS2 είναι από αλουμίνιο. Τι ασφάλεια και αντοχή προσφέρει? Τις προβλέψεις υπάρχουν? Είναι επαρκώς ασφαλές το πλεούμενο? Ή οι Visby αλλά και οι άλλες οι τπκ/β οι νορβηγικές είναι από κάτι “πλαστικό”. Εκεί τι συμβαίνει? Αντοχές? Προστασία? Δυνατότητες και κόστος επισκευής? Κόστος ναυπήγησης? Ειδάλλως δε θα μπορούσαμε να ναυπηγήσουμε κι εμείς Visby αντί για Ρουσέν σε μια συμφωνία πακέτο? Για μένα είναι ωραία περίπτωση για αρθρογραφία και μελέτη.

TGD
TGD
6 years ago

Αναρωτιέμαι, που θα χρειαστεί να κάνει απόβαση το Περού και αγοράζει τέτοια σκάφη;

ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ
ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ
6 years ago

Μια χαρά πλοίο είναι θα μπορούσαμε να κατασκευάσουμε και εμείς μια σειρά πλοίων με εμπορικές προδιαγραφές.

Αναφέρομαι για πλοία πολλαπλού ρόλου MOULTI ROLE SHIP περιπολικά-πολεμικά με δυνατότητα αποβάσεων.

Το θέμα είναι οι σωστές προδιαγραφές με τις ενσωματωμένες πατέντες και τα κατάλληλα μέσα προστασίας της
δεξαμενής ντίζελ και από πυρκαγιά με επιπρόσθετα συστήματα πυρόσβεσης.

Όσο για τα LPDζ θα μπορούσαμε να κατασκευάζαμε και εμείς μικρού μεγέθους με ικανότητες άμεσου απόπλου του πλοίου με γεμάτες της δεξαμενές από νερό μόλις δηλαδή κλήση η πόρτα.

tallyhogr
tallyhogr
6 years ago

Κύριε Γιώργο Δίκαιε,
έχετε σχεδιάσει, εχετε κάνει καποια μελέτη γύρω απο το πως θα μπορούσε να ειναι μια δική μας εκδοχή πλοιου υποστηρίξεως?

ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ
ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ
6 years ago

tallyhogr έχω πολλές μελέτες για αυτό το θέμα από αποβατικά καταμαράν με τις ανάλογες πατέντες για να κατεβαίνουν αποβατικά και αμφίβια θωρακισμένα οχήματα, να μεταφορτώνουν άρματα κλπ.
Υπάρχουν τα MOULTI ROLE SHIP στην πράξη διασκευασμένα πλοία από 1,000 τόμους το ποιο μικρό για να ρίχνουν αποβατικά είτε με γερανό είτε με ειδικές πατέντες, φουσκωτά μεγάλου μεγέθους ή αμφίβια θωρακισμένα οχήματα,

Από την άλλη μπορείς να βγάλεις δεκάδες διαφορετικά αποβατικά LPD ιδίων διαστάσεων με διαφορετικές δεξαμενές αποβατικών και διαφορετικές διαμορφώσεις των καταστρωμάτων αναλόγως με το τι θέλεις.

Υπάρχουν και υπέρ ταχέα αποβατικά με δικής μου σχεδίασης γάστρα-καρίνα.

aris32
aris32
6 years ago

δεν ειναι και ασχημη λυση με το κοστος σε λογικα επιπεδα για 2 πλοια !! ουτως σε αλλος το ΠΝ εκτος απο πλοια πρωτης γραμμης εχει αναγκη και απο πλοια υποστηριξης πχ ενα δευτερο ΕΤΝΑ , η αλλα 2 πλοια τυπου ΙΑΣΩΝ . η καποιο εκπαιδευτικο ναρκοπολεμου κτλ κτλ . δεν ειναι κακο για ορισμενα απο αυτα να κανουμε κατι αντιστοιχο . παντως ακομα και ενα τετοιο πλοιο , με 100 εκατομυρια να εχουμε 2 LPD ειναι ιδανικο .

ΔΙΚΑΙΟΣ Γ
6 years ago

Ξεχάσατε τα χρήματα που έδινε η ΕΕ για να αποκτήσουμε τέτοια πλοία όλοι πήραν εμείς γιατί όχι;

Με 100 εκατομμύρια θα είχαμε δύο πλοία σύμφωνο απολύτως αλλά πόσα θα έδινε η ΕΕ μήπως 100 εκατομμύρια;

Άρα θα μπορούσαμε να είχαμε τρία πλοία με μόνο 50 εκατομμύρια ευρώ και τα ναυπηγεία μας ανοικτά!

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Μπορεί η Γαλλία να κάνει ρελάνς με φρεγάτες FREMM-FR/FDI αντί για τις ιταλικές Bergamini;

Η τρέχουσα συζήτηση με την Ιταλία για την απόκτηση από το δικό μας Πολεμικό Ναυτικό, των δύο πρώτων φρεγατών κλάσης Bergamini, της υποκλάσης General...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

BINTEO: Η Belharra από μέσα! Ξενάγηση εν πλω στην πρώτη γαλλική φρεγάτα

Βίντεο μεγάλης διαρκείας δημοσίευσε το Naval News από τις δοκιμές της πρώτης γαλλικής φρεγάτας FDI, της Amiral Ronarc'h. Όπου γίνεται ξενάγηση στα διάφορα διαμερίσματα...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -