Του D-Mitch
http://www.navalanalyses.com
Πριν από λίγες μέρες, στις 6 Ιουνίου, το Πολεμικό Ναυτικό του Περού ενέταξε στο στόλο του το πρώτο από τα δύο αποβατικά (LPD) της ινδονησιακής κλάσης Makassar, το BAP Pisco (AMP-156). Το πλοίο εξοπλίστηκε με πολυβόλα αλλά και με ένα πυργίσκο δίδυμων πυροβόλων 40 χιλ που αφαιρέθηκε από το πρώην καταδρομικό Almirante Grau. Η κλάση Makassar έχει σημειώσει τεράστια εξαγωγική επιτυχία με έξι (6) πλοία σε υπηρεσία στον Ινδονησιακό Ναυτικό, δύο σκάφη με το Ναυτικό των Φιλιππίνων υπό κατασκευή ενώ ακολούθησε το Περουβιανό Ναυτικό, όπου παρήγγειλε δύο σκάφη, τα μεγαλύτερα σκάφη που έχουν ναυπηγηθεί ποτέ στην Λατινική Αμερική, και που θα παραδοθούν τα επόμενα δύο χρόνια. Το ενδιαφέρον όμως της υπόθεσης είναι ότι ένα σκάφος της σχεδίασης στοιχίζει όσο περίπου ένα φθηνό μαχητικό! Το πρώτο LPD, συνολικού εκτοπίσματος άνω των 11,000 τόνων που παραδόθηκε στο Ινδονησιακό Ναυτικό το 2004 κόστισε μόνο $35 εκατομμύρια! Το 2004, η νέα παραγγελία για τέσσερα σκάφη αυξημένων δυνατοτήτων κόστισε $37,5 εκατομμύρια έκαστος. Του Περού στοίχισε $50-60 εκατομμύρια έκαστος.
Οι δυνατότητες ενός σύγχρονου μεσαίου LPD, κλασικής διαμόρφωσης και όχι πλήρους καταστρώματος πτήσεων , όπως είναι για παράδειγμα της Ινδονησίας, είναι οι εξής:
>Αυτονομία: +45 ημέρες
>Μεταφερόμενα αποβατικά σκάφη (LCU/LCM): 2 (ή/και 2 ελαφριά αερόστρωμνα)
>Μεταφερόμενες αποβατικές άκατοι: 2-4 (ή/και RHIB)
>Χωρητικότητα: 40 οχήματα και άρματα μάχης, 500-600 στρατιώτες
>Μεταφερόμενα αεροσκάφη: 5 μεσαίου τύπου ελικόπτερα (με υπόστεγο χωρητικότητας δύο εξ αυτών) ή δύο βαρέως τύπου όπως είναι το Chinook στο κατάστρωμα πτήσης
>Οπλισμός: τουλάχιστον ένα πυροβόλο διπλού ρόλου 76χιλ, CIWS, αντιαεροπορικά συστήματα μικρής εμβέλειας, αντιαεροπορικά πυροβόλα 20χιλ, πολυβόλα
https://www.youtube.com/watch/?v=7OrEFU9ADDc
Κείμενο-φωτογραφίες:
D-Mitch (http://www.navalanalyses.com),
λογαριασμός twitter (@D__Mitch)
Να σχολιάσω κάτι αν μου επιτρέπετε:
Με την τιμή που αναφέρετε το πλοίο έχει ΟΛΕΣ τις προβλέψεις ασφαλείας για επιχειρήσεις ή απλώς είναι ένα φερυ-μπωτ με στρατιωτική περιβολή????
Πολύ σωστή παρατήρηση. Το κόστος είναι χαμηλότατο λόγω εμπορικών προδιαγραφών. Το ερώτημα που τίθεται όμως είναι, αποτελέι μια (φθηνή) λύση για κάλυψη αναγκών; Από φρεγάτες μέχρι και ελικοπτεροφόρα υπηρέτησαν ή υπηρετούν αξιοπρεπώς ανά τον κόσμο με εμπορικού τύπου προδιαγραφές.
Ναι αλλά το αξιοπρεπώς τι περιλαμβάνει? Ποιές οι αντοχές αν το πλοίο επιχειρήσει σε πραγματικές συνθήκες μάχης? Επιπέδου ας πούμε Ελλάδας-Τουρκίας. Και όχι Μεξικό-Καρτέλ ναρκωτικών? Αν αρχίσει να εισπράτει βόμβες, βλήματα πυροβόλων, κ/β? Τι σημαίνει το αξιοπρεπώς για την επιβιωσιμότητα του πλοίου και των επιβαινόντων? Αν είχαμε τέτοια πληροφόρηση θα μπορούσαμε να εκτιμήσουμε καλύτερα.
Και τα Α/Γ Ιάσων σχεδιάστηκαν με εμπορικές προδιαγραφές και στρατιωτικές όπου δη. Πόσο κόστισαν? Πόσο έπρεπε μάλλον?
Ειδάλλως ας μην κοιτάμε τις FTI. Ας πάρουμε κανένα Blue Star(Paros,Naxos κλπ) να του βάλουμε SeaFire και SYLVER(και ότι άλλο) και να το κάνουμε φρεγάτα/αποβατικό/ελικοπτεροφόρο με εκτεταμένες α/α δυνατότητες στο μισό κόστος ενός FTI και στο 1/4 ενός LHD. Οι Δανοί νομίζω έκαναν κάτι παραπλήσιο.
Υπάρχει κάποια σελίδα που να εξηγεί ακριβως ποιες ειναι οι διαφορές ανάμεσα σε στρατιωτικές και εμπορικές προδιαγραφές?.Οι Δανόι το έχουν κάνει σε ορισμένα σκάφη τους και ίσως να είναι πραγματικά ενας έντιμος συμβιβασμός.
Δεν έχω ιδέα αγαπητέ. Θα μπορούσε όμως να είναι ένα ωραίο άρθρο μια τέτοια ανάλυση. Επίσης έχω και άλλες απορίες. Σε σχέση ας πούμε με τα υλικά κατασκευής. Τα LCS2 είναι από αλουμίνιο. Τι ασφάλεια και αντοχή προσφέρει? Τις προβλέψεις υπάρχουν? Είναι επαρκώς ασφαλές το πλεούμενο? Ή οι Visby αλλά και οι άλλες οι τπκ/β οι νορβηγικές είναι από κάτι “πλαστικό”. Εκεί τι συμβαίνει? Αντοχές? Προστασία? Δυνατότητες και κόστος επισκευής? Κόστος ναυπήγησης? Ειδάλλως δε θα μπορούσαμε να ναυπηγήσουμε κι εμείς Visby αντί για Ρουσέν σε μια συμφωνία πακέτο? Για μένα είναι ωραία περίπτωση για αρθρογραφία και μελέτη.
Αναρωτιέμαι, που θα χρειαστεί να κάνει απόβαση το Περού και αγοράζει τέτοια σκάφη;
Μια χαρά πλοίο είναι θα μπορούσαμε να κατασκευάσουμε και εμείς μια σειρά πλοίων με εμπορικές προδιαγραφές.
Αναφέρομαι για πλοία πολλαπλού ρόλου MOULTI ROLE SHIP περιπολικά-πολεμικά με δυνατότητα αποβάσεων.
Το θέμα είναι οι σωστές προδιαγραφές με τις ενσωματωμένες πατέντες και τα κατάλληλα μέσα προστασίας της
δεξαμενής ντίζελ και από πυρκαγιά με επιπρόσθετα συστήματα πυρόσβεσης.
Όσο για τα LPDζ θα μπορούσαμε να κατασκευάζαμε και εμείς μικρού μεγέθους με ικανότητες άμεσου απόπλου του πλοίου με γεμάτες της δεξαμενές από νερό μόλις δηλαδή κλήση η πόρτα.
Κύριε Γιώργο Δίκαιε,
έχετε σχεδιάσει, εχετε κάνει καποια μελέτη γύρω απο το πως θα μπορούσε να ειναι μια δική μας εκδοχή πλοιου υποστηρίξεως?
tallyhogr έχω πολλές μελέτες για αυτό το θέμα από αποβατικά καταμαράν με τις ανάλογες πατέντες για να κατεβαίνουν αποβατικά και αμφίβια θωρακισμένα οχήματα, να μεταφορτώνουν άρματα κλπ.
Υπάρχουν τα MOULTI ROLE SHIP στην πράξη διασκευασμένα πλοία από 1,000 τόμους το ποιο μικρό για να ρίχνουν αποβατικά είτε με γερανό είτε με ειδικές πατέντες, φουσκωτά μεγάλου μεγέθους ή αμφίβια θωρακισμένα οχήματα,
Από την άλλη μπορείς να βγάλεις δεκάδες διαφορετικά αποβατικά LPD ιδίων διαστάσεων με διαφορετικές δεξαμενές αποβατικών και διαφορετικές διαμορφώσεις των καταστρωμάτων αναλόγως με το τι θέλεις.
Υπάρχουν και υπέρ ταχέα αποβατικά με δικής μου σχεδίασης γάστρα-καρίνα.
δεν ειναι και ασχημη λυση με το κοστος σε λογικα επιπεδα για 2 πλοια !! ουτως σε αλλος το ΠΝ εκτος απο πλοια πρωτης γραμμης εχει αναγκη και απο πλοια υποστηριξης πχ ενα δευτερο ΕΤΝΑ , η αλλα 2 πλοια τυπου ΙΑΣΩΝ . η καποιο εκπαιδευτικο ναρκοπολεμου κτλ κτλ . δεν ειναι κακο για ορισμενα απο αυτα να κανουμε κατι αντιστοιχο . παντως ακομα και ενα τετοιο πλοιο , με 100 εκατομυρια να εχουμε 2 LPD ειναι ιδανικο .
Ξεχάσατε τα χρήματα που έδινε η ΕΕ για να αποκτήσουμε τέτοια πλοία όλοι πήραν εμείς γιατί όχι;
Με 100 εκατομμύρια θα είχαμε δύο πλοία σύμφωνο απολύτως αλλά πόσα θα έδινε η ΕΕ μήπως 100 εκατομμύρια;
Άρα θα μπορούσαμε να είχαμε τρία πλοία με μόνο 50 εκατομμύρια ευρώ και τα ναυπηγεία μας ανοικτά!