23.2 C
Athens
Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου, 2020
Αρχική ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ-ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Εμπορικά πλοία για πολεμικές επιχειρήσεις! Λύσεις για την Ελλάδα, με ελάχιστο ή...

Εμπορικά πλοία για πολεμικές επιχειρήσεις! Λύσεις για την Ελλάδα, με ελάχιστο ή περιορισμένο κόστος

 

Οι ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού είναι πολλές. Φυσικά αυτό που χρειαζόμαστε άμεσα, είναι κατά κύριο λόγο κύριες μονάδες του Στόλου, δηλαδή φρεγάτες ή έστω κορβέτες, που θα επιτρέψει στο ΠΝ να “ανοιχτεί” στην Ανατολική Μεσόγειο και να προστατεύσει τα συμφέροντά μας στην ελληνική ΑΟΖ, αλλά και να καλύψει το αδελφό μας Κράτος, την Κύπρο μας.

Με τόση εκτεταμένη ακτογραμμή, και τόσες χιλιάδες νησιά, νησίδες, βραχονησίδες, χρειάζεται να έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει δυνάμεις είτε για ενίσχυση είτε για ανακατάληψη εθνικού εδάφους, από έναν αντίπαλο που είναι κατά κύριο λόγο αναθεωρητικός.

ThinkOutOfTheBox: Αντί για Iver Huitfeld ή [email protected], χρειαζόμαστε περισσότερο τα Absalon, και το εννοούμε!

Πρόσφατα είχαμε γράψει για την ανάγκη εισαγωγής σε υπηρεσία πλοίων σαν τα Absalon, τα οποία ίσως να έχουν μεγαλύτερη αξία για εμάς από ότι ψηφιακές φρεγάτες όπως οι [email protected] Αξίζει να διαβάσετε το παραπάνω άρθρο, για να μπορεί κάποιος να καταλάβει πως το Ναυτικό δεν είναι για να ανταλλάσει κανονιές ή πυραύλους με τον αντίπαλο, αλλά μια δύναμη ελιγμού που μπορεί να φτάσει παντού στον πλανήτη, και σίγουρα στην Ανατολική Μεσόγειο. Χρειάζεται να μπορεί να υποστηρίξει και μέσα που θα απειλούν ασύμμετρα τον αντίπαλο, όπως για παράδειγμα με επιθετικά ελικόπτερα ή UCAV/UAVs. Οι Τούρκοι, που είναι large στον τομέα αυτό, κατασκευάζουν ένα ελικοπτεροφόρο με την ευγενική και πληρωμένη συνεισφορά των Ισπανών.

Τώρα, οι ανάγκες σε πλοία υποστήριξης είναι τεράστιες. Και δεν μιλάμε μόνο για πλοία τύπου ΕΤΝΑ, αλλά και σε κάθε είδους πλοία. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε την προσφορά των δυο πλοίων υποστήριξης από το Ίδρυμα Λασκαρίδη στο ΠΝ, που κάλυψε πιεστικότατες ανάγκες σε τέτοια πλοία. Αλλά οι ανάγκες των σύγχρονων επιχειρήσεων απαιτούν οι διοικητές στο θέατρο των επιχειρήσεων να έχουν πολλές επιλογές. Και αυτές δεν μπορούν να προσφερθούν με μερικά S-70B6, αλλά θέλουν να έχουν στην “παλέτα” των λύσεων OH-58D, AH-64A+/DHA, CH-47D κι ότι άλλο χρειαστεί.

Αποβατικό LPD για το Περού με κόστος… ενός μαχητικού! (@D_Mitch)

Βέβαια υπάρχουν λύσεις, και μάλιστα πολύ χαμηλού κόστους σε σχέση με κάποιο “κλασικό” LHD/LPD. Αρκεί κάποιος να θέλει, και το βασικότερο, να έχει βρει τους πόρους. Βέβαια εκεί θα πεταχτούν κάποιοι “γνώστες” και θα αρχίσουν να λένε περί “εμπορικών” λύσεων, χαμηλής επιβιωσιμότητας κοκ. Μάλλον δεν αντιλαμβάνονται πως μια μέτρια λύση είναι πολύ καλύτερη από μια “μη λύση”. Συνεπώς, μπορούμε να ζητάμε στον φανταστικό μας κόσμο AH-64E αντί OH-58D, αλλά κανείς δεν βάζει το χέρι στην τσέπη να πληρώσει. Ίσως το 2015 δεν μάθαμε όλοι πως δεν υπάρχουν λεφτόδεντρα.

Ακόμη όμως και οι λύσεις τύπου Περού και Ινδονησίας έχουν ένα κάποιο κόστος, που δεν μπορούμε να το καλύψουμε, τουλάχιστον με τις παρούσες συνθήκες και προτεραιότητες. Αυτό όμως που σίγουρα μπορούμε να κάνουμε, είναι να μετατρέψουμε εμπορικά πλοία σε προκεχωρημένες βάσεις επιχειρήσεων, που φυσικά θα δρουν σε συνδυασμό με τον υπόλοιπο στόλο. Από εκεί θα μπορούν να εξορμούν ελικόπτερα, UAV/UCAV αλλά και άλλα μέσα (μικρά αποβατικά), που θα μπορούν να ενισχύσουν ή να ανακαταλάβουν ένα νησί ή μια βραχονησίδα. Ή, και γιατί όχι, να μεταφέρουν τον πόλεμο βαθιά στην περιοχή του αντιπάλου.

Εμπορικό πλοίο που μετά από μετασκευή εξυπηρετεί κινεζικά επιθετικά ελικόπτερα, κι όχι μόνο!

Φυσικά, πλοία του είδους θα ήταν εξαιρετικά και για την ενίσχυση της Κύπρου. Έτσι, ελληνικά μαχητικά ελικόπτερα, εξορμώντας από τη Ρόδο ή την Κρήτη, θα μπορούσαν να έχουν μια ενδιάμεση βάση πριν φτάσουν στην Κύπρο. Όπως επίσης, θα μπορούσαν να επιχειρούν από εκεί κι όχι από την Κύπρο, που θα πλήττεται από την εχθρική αεροπορία και τους βαλλιστικούς πυραύλους του αντιπάλου.

Θα πουν πολλοί, πως χρειάζονται εξειδικευμένα σκάφη για την αποστολή αυτή… σίγουρα υπάρχουν εξειδικευμένα σκάφη, αλλά δυστυχώς αυτά κοστίζουν, και στην αγορά αλλά στη διατήρηση σε υπηρεσία. Το θέμα όμως είναι πως χώρες, που αντέχουν να αγοράζουν εξειδικευμένα σκάφη, τολμούν και βάζουν σε υπηρεσία και πολιτικά σκάφη, τα οποία υπηρετούν κανονικά, και σε καιρούς ειρήνης. Δεν μιλάμε μόνο για το Atlantic Conveyor που χρησιμοποιηθήκε αλλά ατύχησε, αλλά για πλήθος άλλων σκαφών. Έτσι θα δούμε πολιτικά σκάφη σε υπηρεσία με το USN αλλά και το Κινεζικό Ναυτικό.

Ενισχύεται η αμερικανική παρουσία, το USS Hershel «Woody» Williams στη Σούδα

Θα μας πει κάποιος “και τι ξέρουν οι Αμερικανοί”… Σωστό, αν σκεφτεί κανείς πως τους αντιγράφουν και οι Κινέζοι! Έτσι λοιπόν έχουμε δει αντίστοιχες “λύσεις” και στην Κίνα. Κι ενώ η κλάση USNS Montford Point (T-ESD-1) έχει φτιαχτεί για να μεταφέρει κυρίως LCAC, οι Κινέζοι χρησιμοποιούν αντίστοιχα πλοία για επιχειρήσεις επιθετικών ελικοπτέρων. Έτσι, μπορούν να έχουν προωθημένες βάσεις όπου θελήσουν, όποτε το θελήσουν.

Τέτοιου είδους βάσεις μπορούν άνετα να χρησιμοποιηθούν από το ΠΝ. Οι Έλληνες εφοπλιστές μπορούν να εξασφαλίσουν πλοία, τα οποία είναι πλέον εκτός κερδοφορίας σε εξευτελιστικές τιμές, και με απλές μετασκευές να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από το ΠΝ. Το σημαντικό όμως θα είναι πως τα πλοία αυτά, θα μπορούν να έχουν πληρώματα εφέδρους, προερχόμενους από το Εμπορικό Ναυτικό.

 

Πολλοί ζητούν την υποστήριξη που οφείλει να προσφέρει η Ελλάδα σε χώρες όπως η Λιβύη. Πως θα παρασχεθεί αυτή, αν χρειαστεί; με φρεγάτες ή με αρματαγωγά; Πως θα επιχειρήσουν ελληνικά όπλα κάπου μακρυά από την Ελλάδα, αν και όταν χρειαστεί; Ζητάμε στήριξη από συμμάχους, αλλά όταν πρέπει εμείς να στηρίξουμε συμμάχους, τι κάνουμε; Διαδηλώσεις. Σωστό κι αυτό…

Σε κάθε περίπτωση, όπως απέδειξε και λύση των ΑΤΛΑΣ και ΗΡΑΚΛΗΣ, το ΠΝ είναι αρκετά  open minded για να εντάξει πολιτικών εμπορικών προδιαγραφών πλοία στο Στόλο. Άλλωστε όπως γράψαμε και παραπάνω, τα μεγαλύτερα ναυτικά που διεξάγουν πραγματικές επιχειρήσεις σε όλο τον πλανήτη, κάνουν χρήση τέτοιων πλοίων. Οι δυνατότητες που θα δώσουν στο ΓΕΝ αλλά κυρίως στο ΓΕΕΘΑ θα είναι πολλαπλάσιες του οποίου κόστους.

5 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
5 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
MIKROS HROAS
MIKROS HROAS
2 months ago

Οι μελέτες υπάρχουν και είναι πολλές δεν ξεκαθαρίσατε όμως αν ενδιαφέρετε το ναυτικό μας;
Μετασκευές σχεδίων φορτηγών οχηματαγωγών με 30 κόμβους που δέχονται τα πάντα ελικόπτερα σινούκ και χάριερ. Μπορούν να μεταφέρουν τα πάντα και να ρίξουν στην θάλασσα αμφίβια θωρακισμένα, φουσκωτά ή LCPV.
Για το F-35 δεν έχω ενδιαφερθεί να μάθω όλα τα στοιχεία αλλά η μετατροπή θα στοιχίζει πολύ για να το βάλεις επάνω.
Πλοία των 20,000 τόνων με δυο μηχανές των 35,000 ίππων με 30,5 κόμβους ταξιδεύουν.
Υπάρχουν μετατροπές καταμαράν σε αποβατικά κλπ.

nigozs
nigozs
2 months ago

Θα προτιμούσα χρήση εμπορικών πλοίων ως φορείς πυραύλων κατά ξηράς ή/και πλοίων επιφανείας κατά το πρότυπο του Ισραηλινού Ναυτικού με χρήση πυραύλων Lora (σε πειραματικό στάδιο).
Είναι μετασκευή πανευκολη ενω είναι δύσκολο να ανιχνευθούν από τον εχθρό καθώς δεν θα ξέρουν πια πλοία είναι φορείς αφου θα επιλέγονται τελευταία στιγμή.
Όλες οι άλλες σκέψεις θέλουν πολλά.

photographix
2 months ago

Ολα αυτα προυποθετουν την υπαρξη πολυ συκεκριμενου δογματος, σχεδιασμου, στοχων και ρολων απο τις ΕΔ, (που θα εχει ζητηθει και απο την πολιτικη ηγεσια) που δεν γνωριζω αν υφισταται.

comment image

Last edited 2 months ago by photographix
Evropeos
Evropeos
2 months ago

Έχουμε πολλά νησιά για να μπορούν να επιχειρούν από εκεί τα ελικόπτερα. Και οι αποστάσεις είναι κοντιντές στην Ελλάδα.
Μάλλον υπάρχουν πολλά ακόμη που είναι σε πολύ μεγαλύτερη προτεραιότητα.

- Advertisment -

Most Popular

Παρουσίαση ισραηλινής κορβέτας Sa’ar S-72 στη Euronaval

Όπως το 2018, έτσι και φέτος η ισραηλινή εταιρεία Israel Shipyards παρουσίασε την κορβέτα Saar S-72 στην έκθεση ναυτικών συστημάτων Euronaval, που έγινε στο...

Νέο ρεκόρ για το Γερμανικό Ναυτικό: Κ130 συμπλήρωσε 527 μέρες σε αποστολή

Γράφει ο Ηρακλής Μαρδύρης Η κορβέτα "Ludwigshafen am Rhein" κλάσης Κ130 (Braunschweig), σημείωσε νέο ρεκόρ για το Γερμανικό Ναυτικό, καθώς συμπλήρωσε 527 μέρες σε διεθνή...

Ανθυποβρυχιακός Πόλεμος – Σόναρ και Ηχοσημαντήρες

Γράφει ο Ηρακλής Μαρδύρης Σε προηγούμενο άρθρο μας είχαμε κάνει μια εισαγωγή στη μοντέρνα χρήση των υποβρυχίων και στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο. https://www.ptisidiastima.com/future-asw/ Πριν συνεχίσουμε, θα κάνουμε μια...

Μήπως τελικά είναι άθλια η κατάσταση του τουρκικού ναυτικού; αυτός είναι ο λόγος που ελληνική φρεγάτα “ακουμπά” πλέον το Oruç Reis “ξεδιάντροπα”;

  Τι πάμε και συζητάμε σαββατιάτικα...  έχουμε όμως καλούς λόγους. Πριν λίγες μέρες, κυκλοφόρησε μια φωτογραφία, που δείχνει ξεκάθαρα μια ελληνική φρεγάτα κλάσης S, δίπλα...