20.5 C
Athens
Σάββατο, 24 Οκτωβρίου, 2020
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ Karel Doorman (M class) για το ΠΝ, ίσως η καλύτερη και ...

Karel Doorman (M class) για το ΠΝ, ίσως η καλύτερη και εκσυγχρονισμένη “ενδιάμεση λύση” που υπάρχει αυτή τη στιγμή, αλλά και η πιο “μακρινή”

 

Οι φίλοι μας αναγνώστες θυμούνται όλες τις παρουσιάσεις που έχουμε κάνει σε πλοία που πιθανόν να ενδιέφεραν το ΠΝ. Βλέποντας αρκετά νωρίς πως το ΠΝ δεν μπορεί να καλυφθεί με νέα πλοία, εξετάσαμε κάθε δυνατή ή αδύνατη λύση. Τόσο που κατηγορηθήκαμε για “Πλεύση και Διάστημα”, ενώ βρήκαμε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε το navaldefence.gr, προκειμένου να έχει και το ΠΝ τη δική του, ξεχωριστή γωνία στο ελληνικό διαδίκτυο.

Ποιο πλοίο δεν έχουμε παρουσιάσει; Adelaide, LaFayette, Type 23, F122, K130, Ticonderoga, Arleigh Burke, LCS Freedom Class, LCS Independence Class, San Giorgio, FREMM (FR & IT), είναι λίγα από τα πλοία που παρέλασαν από την ΠΤΗΣΗ. Στο τελευταίο τεύχος της ΠΤΗΣΗΣ, αυτό που κυκλοφορεί τώρα, έχουμε κι όλες τις πιθανές λύσεις ανά τον πλανήτη, μαζεμένες σε ένα σημείο. Ναι, είναι αλήθεια, είμαστε κι εμείς πολύ αγχωμένοι για το μέλλον του ΠΝ. Αγαπάμε το ΠΝ, το ανίκητό μας ΠΝ, και δεν το κρύβουμε.

Το ΠΝ μπορεί να παραλάβει το 2024-28, 4 αξιόλογες ολλανδικές φρεγάτες κλάσης Μ (Karel Doorman). Μήπως πρέπει να κινηθούμε άμεσα;

Ο πρωθυπουργός μίλησε για 4 νέα πλοία, με διαγωνισμό, ή έστω, με ευρεία διαπραγμάτευση. Αυτό σημαίνει πως οι Γάλλοι έχασαν την προνομιακή θέση που είχαν σαν αποκλειστικός συνομιλητής του ΠΝ, και ξαφνικά στο ΥΠΕΘΑ συνέρρευσαν πλήθος ενδιαφερομένων, με πρώτους τους Γερμανούς. Οι τελευταίοι έχουν και καλό πλοίο (ΜΕΚΟ Α200), και ενδιάμεση λύση (F122, K130) αλλά και σχέσεις με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Επίσης, τα τελευταία 30 χρόνια έχουν πάρει τα μεγαλύτερα συμβόλαια ναυπήγησης από το ΠΝ (ΜΕΚΟ200ΗΝ, 214ΗΝ). Φυσικά δεν φέρνουν κάποια διακρατική συμφωνία ή χρηματοδότηση, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση.

190925-N-UB406-0017
ST. JOHN’S, Newfoundland (Sept. 25, 2019) Sailors aboard the Royal Netherlands navy frigate HNLMS Van Speijk (F 828) stand watch in the pilothouse as the ship transits the Atlantic Ocean. Van Speijk is on a regularly-scheduled deployment as part of Standing NATO Maritime Group One to conduct maritime operations and provide a continuous maritime capability for NATO in the northern Atlantic. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Cameron Stoner/Released)

Οι Ισπανοί έχουν ενδιαφέρονται πλοία, αλλά δεν έχουν ενδιάμεση λύση. Η δε F110 είναι τόσο ακριβή όσο η [email protected], απλά δεν ξέρουμε πόσο εύκολο είναι να ξεχάσουμε πως σχεδίασαν το νέο τουρκικό ελικοπτεροφόρο, ή πως έχουν Patriot ανεπτυγμένους στα σύνορα Τουρκίας Συρίας. Αν και δεν μας απειλούν φυσικά, εντούτοις η κίνηση αυτή έχει επιτρέψει στους Τούρκους να αποσύρουν από την περιοχή συστήματα HAWK.

Οι Βρετανοί ήρθαν μόνο με ενδιάμεση λύση, και είναι και εξαιρετική! Οι Type 23 είναι εξαιρετικά πλοία, αν και ο οπλισμός τους είναι πολύ μακρυά από αυτό που ξέρει το ΠΝ. Χωρίς να ξέρουμε το τι σκέπτεται το ΠΝ, αλλά και το ύψος της προσφοράς, εντούτοις πρέπει να είναι πολύ “δυνατή” για να συγκινηθεί το Ναυτικό μας. Πάντως σίγουρα σαν λύση υφίσταται, αλλά χωρίς να έχουν έρθει με τις Type 31e που τόσο θα ήθελαν να τις δουν οι αναγνώστες μας.

191005-N-UB406-0106
ROTA, ROTA(Oct. 5, 2019) The Royal Netherlands Navy frigate HNLMS Van Speijk (F 828) enters Naval Station Rota for a scheduled visit. Van Speijk is on a scheduled deployment as part of Standing NATO Maritime Group One to conduct maritime operations and provide a continuous maritime capability for NATO in the northern Atlantic. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Cameron Stoner/Released)

Οι ΗΠΑ είναι εδώ μόνο με τις MMSC.  Οι Αμερικανοί προτείνουν την ισχυρότερα οπλισμένη LCS Freedom, ένα δοκιμασμένο πλοίο, που έχει πουληθεί και στην Σαουδική Αραβία. Δεν θα γράψουμε κάτι άλλο, γιατί έχουμε πλέον κουραστεί να διαβάζουμε ενάντια σε αυτά τα πλοία, που κατά τους Έλληνες χρήστες Διαδικτύου, οι ίδιοι οι Αμερικανοί είναι τελείως κορόιδα που τα αγοράζουν. Υποσχόμαστε όμως να επανέλθουμε με νέο μας άρθρο!

Τελικά δεν έχουμε ακόμη εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους Ιταλούς, ενώ αναμένουμε και την γαλλική ρελάνς. Δεν ξέρουμε πόσο θα πέσει η τιμή των FDI, αλλά είναι προφανές πως τα γαλλικά ναυπηγεία πήραν το μήνυμα, και δεν θα κάνουν πλέον τα ίδια λάθη.

To CMS Guardion των φρεγατών Μ. Φωτογραφία Ολλανδικό Ναυτικό μέσω marinescheppen.nl

Το ενδιαφέρον όμως της εβδομάδας που μας πέρασε ήταν η προσέγγιση της Ολλανδίας, που προσέφερε τις δυο φρεγάτες Karel Doorman (M class) σε μια πραγματικά μη αναμενόμενη κίνηση. Το πάλαι ποτέ πανίσχυρο Ολλανδικό Ναυτικό είναι πλέον πολύ μικρό, και τη δύναμη των 4 LCF συμπληρώνουν οι δυο εκσυγχρονισμένες Μ. Υπάρχουν και 4 OPV Holland Class, αλλά το Ολλανδικό Ναυτικό δεν τα συμπαθεί ιδιαιτέρως, καθώς οι επιχειρησιακές απαιτήσεις έχουν κάνει τα OPV “λίγα” για πολλές αποστολές.

Λογικά οι φρεγάτες Μ θα αντικατασταθούν από μια νέα κλάση φρεγατών (όχι την Omega), που θα μπει σε υπηρεσία του 2024-2028. Αυτό σημαίνει πως οι Μ θα υπηρετούν τουλάχιστον μέχρι τότε. Συνεπώς είναι έκπληξη το ότι το Ολλανδικό Ναυτικό ενδιαφέρεται για την πώληση των πλοίων, που για να έχουν ενδιαφέρον για την Ελλάδα, πρέπει να έρθουν εντός του 2021. Τότε, που οι ΜΕΚΟ200ΗΝ θα εκσυγχρονίζονται, και οι παλιές S θα πρέπει να αποσύρονται.

Χαμόγελα στην Ολλανδία από το “παστέλωμα” της ΛΗΜΝΟΣ στην γερμανική Kemal Reis (Ολλανδία-Γερμανία 1-0 στις φρεγάτες)

Οι Μ class έχουν πολλά κοινά με τις S. Καταρχάς, έχουν το προηγμένο σύστημα CMS Guardion, που είναι μια ολλανδική εκδοχή του TACTICOS, αλλά είναι tailor made για τις φρεγάτες. To CMS αυτό δεν είναι εμπορικό, δηλαδή δεν προσφέρεται στην αγορά, και δεν έχει τοποθετηθεί κάπου αλλού, εκτός από τις LCF, τα OPV Holland Class, τα LPD, τα ολλανδικά υποβρύχια αλλά και τις βελγικές Μ class. Η τοποθέτηση στις τελευταίες σημαίνει πως μπορεί να ελέγξει τον ESSM, που προφανώς θα βάλει η Ελλάδα στη θέση του NSSM που φέρουν τα πλοία.

Τα ραντάρ είναι παλαιά αλλά εξαιρετικά συντηρημένα και ικανά. Το SMART-S Mk1 είναι ακόμη αξιόμαχο, ενώ το LW-08 είναι το τελευταίο μοντέλο, με πλήρεις λειτουργικές δυνατότητες. Χάρη στο Guardion η στοχοποίηση για τους NSSM γίνεται από fusion πληροφοριών από τα δυο ραντάρ, που δίνουν δεδομένα στα δυο STIR. Εδώ να πούμε πως η τοποθέτηση των STIR είναι υποδειγματική, με πολύ μικρούς “τυφλούς” τομείς.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Πρόταση για φρεγάτες Type 23 στο Πολεμικό μας Ναυτικό, ένα outsider που συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα

Η εισαγωγή σε υπηρεσία δεν απαιτεί καμία αλλαγή, ούτε τον παραμικρό εκσυγχρονισμό, ειδικά αν το πλοίο διατηρήσει το Goalkeeper του. Θυμίζουμε πως το ΠΝ παρέλαβε τις μεταχειρισμένες S χωρίς το CIWS Goalkeeper, και στη θέση του έβαλε το Phalanx. Αν τώρα, αγοραστούν τα πλοία as is where is, τότε το Goalkeeper θα είναι εξαιρετική επιλογή. Αν αποσυρθούν δε και 2 μη εκσυγχρονισμένες S, το Phalanx μπορεί να μπει πίσω από το πρωραίο πυροβόλο Oto Melara, κάνοντας έτσι τις Μ ένα εξαιρετικά προστατευμένο πλοίο.

Όπως είπαμε τα πλοία είναι εκσυγχρονισμένα, με προηγμένα ραντάρ επιφανείας (σημαντικό χαρακτηριστικό για το Αιγαίο), προηγμένο σόναρ, αλλά και το CMS Guardion. Το προωστήριο σκεύος μοιάζει αρκετά με αυτό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, απλά αντί του LM2500 οι Ολλανδοί έχουν τοποθετήσει τον Rolls Royce Spey, τον ναυτικό στροβιλοκινητήρα του… Α-7E/H Corsair. Η παράδοση δε του Ολλανδικού Ναυτικού μας εξασφαλίζει πως τα πλοία θα βρίσκονται σε εξαιρετική κατάσταση και απολύτως επιχειρησιακά.

Επιπλέον φρεγάτες SIGMA και αντιτορπιλικό stealth προσφέρει η Damen στην Ινδονησία

Όλα αυτά είναι εξαιρετικά. Το θέμα είναι αν οι Ολλανδοί μας τα παραχωρούν με ή χωρίς υποχρέωση συνδυασμού με αγορά νέων πλοίων. Αν δηλαδή το κάνουν για να προσφέρουν SIGMA/OMEGA, τότε είναι έξυπνη κίνηση μεν, δύσκολη να πετύχει δε. Θα πρέπει να εξασφαλίσουν μια καλή χρηματοδότηση, αλλά και υποστήριξη από την Ολλανδική Κυβέρνηση αφού σκοπός μας είναι να αγοράσουμε πλοία ΜΟΝΟ με διακρατική συμφωνία.

Αν ζητάτε την άποψή μας, είναι αυτή του τίτλου. Οι φρεγάτες Μ είναι η καλύτερη επιλογή σε μεταχειρισμένο πλοίο για το ΠΝ μας. Μακάρι να μπορούμε να τις αγοράσουμε, αν τελικά προσφέρονται τώρα από την Ολλανδία. Είναι η καλύτερη επιλογή, με δεύτερη καλύτερη τις κορβέτες Κ130, και με τρίτη καλύτερη τις Type 23. Από εκεί και πέρα… το χάος, ακόμη κι αν το χάος λέγεται LaFayette.

Με την ευγενική υποστήριξη του εξειδικευμένου website marinescheppen.nl, και τον αναλυτή Jaime Karremann.

11 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
11 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Mike 1926
Mike 1926
1 month ago

Η Ολλανδία δεν έχει κανένα φυσικό εχθρό με Βέλγιο και Λουξεμβούργο συνορεύει να ζητήσουμε και να αγοράσουμε της 4 LCF !!!

Ultorius
Ultorius
29 days ago
Reply to  Mike 1926

Έχει όμως πολλές εγκαταστάσεις εξόριξης πετρελαίου σε διάφορα σημεία του κόσμου , που ανήκουν στη Shell και σε άλλες ολλανδικές εταιρίες. Αν δε τα χρειαζόταν δε θα τα έφτιαχναν εξ αρχής. Συμφωνώ βέβαια πως θα ήταν εξαιρετική προσθήκη στο στόλο μας.

SAAB
SAAB
1 month ago

Η καλύτερη λύση για μας είναι να μας καλύπτουν οι Γάλλοι στρατιωτικά μέσω της επερχόμενης υπογραφής για στρατιωτική συμμαχία, μέχρι να ολοκληρώσουμε την τελική λύση.

Εάν όντως επιλεγεί “ενδιάμεση λύση”, σημαίνει ότι οι Γάλλοι δεν μπορούν να μας καλύψουν στρατιωτικά ή ότι εμείς δεν θέλουμε να μας καλύψουν στρατιωτικά οι Γάλλοι ή ότι μας επέβαλαν να μην θέλουμε να μας καλύψουν στρατιωτικά οι Γάλλοι ή ότι θέλουμε να το παρουσιάσουμε ότι οι Γάλλοι δεν θέλουν να μας καλύψουν στρατιωτικά, για να μην προδώσουμε Γερμανούς ή Άγγλους ή ΗΠΑ…
Τέλος πάντων… ας πούμε για κάποιον λόγο αποφασίζουμε τελικά να πάμε σε ενδιάμεση λύση…

Τα ΑΒ κατ’ εμέ θα ήταν η οριστική λύση όλων των προβλημάτων και δεν τα κατατάσσω ως ενδιάμεση.

Η Νο 1 ενδιάμεση λύση είναι τα TICO αλλά απορρίφθηκαν λόγω υπέρογκων λειτουργικών εξόδων.

Η Νο 2 ενδιάμεση λύση είναι οι Type 23.

Η No 3 ήταν οι Αδελαΐδες, οι οποίες ήταν το Νο 2 όταν προτάθηκαν γιατί δεν υπήρχαν οι Type 23.

Οι Karel Doorman είναι σαν να αγοράζουμε εκσυγχρονισμένες S. Εάν θέλουμε να καλύψουμε αριθμούς, μέχρι να ολοκληρωθούν οι καινούργιες που θα κτίζουμε και μέχρι να ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ, ας τις πάρουμε. Ούτε ζέστη, ούτε κρύο. Μια απ’ τα ίδια.
Απ’ την άλλη όμως, λόγω της Τουρκικής επιθετικότητας, έχουμε την ανάγκη του να είμαστε όσο το δυνατόν ισχυρότεροι σε μία πολεμική σύρραξη. Εδώ, η αμεσότερη λύση είναι η απόκτηση του στόλου των φρεγατών του Ηνωμένου Βασιλείου και η επάνδρωσή του με Έλληνες και η αντιπαράθεσή του (εάν γίνει) με τον Τουρκικό και ο νοών νοείτο.

Πιστεύω ότι η προσφορά της Αγγλίας είναι η καλύτερη. Μας δίνει αυτούσιο τον στόλο των φρεγατών της.
Προφανώς και προσπαθούν να ελευθερώσουν οικονομικό χώρο για να μεταβούν χωρίς πρόβλημα στην νέα σχεδίαση (stealth) και ότι νεότερο υπάρχει.

Αυτά περί τυχόν ενδιάμεσης λύσης.

Όσον αφορά την οριστική/τελική λύση, το θέμα είναι εάν στον διαγωνισμό απαιτήσουμε προηγμένα συστήματα σε όλο το φάσμα ηλεκτρονικού πολέμου, κάτι που σίγουρα θα στοιχίσει ακριβότερα ή εάν θα πάμε σε μια φθηνότερη λύση, η οποία θα παίζει οριακά σε επίπεδο με την Τουρκία, κάτι που σημαίνει ότι σε 10 χρόνια πάλι θα τρέχουμε για εκσυγχρονισμούς για να κάνουμε ότι δεν κάναμε όταν έπρεπε…

antonis.
antonis.
1 month ago

Κύριοι αν και μπορώ να καταλάβω την πρότασή σας για ‘Μ’ ως την καλύτερη επιλογή για “ενδιάμεση λύση”, δεν μπορώ να καταλάβω με ποιο κριτήριο θεωρείτε τις K130 ως καλύτερες των Βρετανικών Τ23. Μιλάμε για πολύ ελαφρύτερα και λιγότερο ισχυρά πλοία έναντι των σκαφών του RN σε κάθε τομέα πλην του αντιπυραυλικού (που και αυτό σηκώνει κουβέντα).
Επιπλέον γνωρίζουμε αν υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης 32 essm στις Μ???

Τιμ
Τιμ
1 month ago

Άρθρο για τις Κ130 υπάρχει ? Βάλτε εάν ναι ένα σύνδεσμο

nigozs
nigozs
1 month ago

Συμφωνώ με την σειρά επιλογών που αναφέρετε στον επίλογο.
Να προσθέσω ότι, πρακτικά οι Μ βρίσκονται μισό σκαλί κάτω από την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ που σχεδιάζουμε να γίνει. Επίσης έχουν λιγότερο πλήρωμα. Ίσως μια έρευνα δυνατότητας αντικατάστασης των sea sparrow με κάτι άλλο πιο σύγχρονο θα ήταν χρήσιμη. Να πούμε επίσης ότι οι Ολλανδοί είναι πάντα ακριβοί στα ανταλλακτικά.
Επίσης οι Κ130, έχω ξαναγράψει εδώ στην Π&Δ για ποιους συγκεκριμένους λόγους θα μας ήταν πολύ χρήσιμες ως ενδιάμεση λύση.
Ίσως πρόκειται για τον κατάλληλο συνδυασμό για εμάς, Μ και Κ130.
Είναι δύσκολο να πάρουμε τις Μ τώρα καθώς οι Ολλανδοί στηρίζονται σε αυτές εκτός και αν τιναξουν την μπάνκα στον αέρα. Αντίθετα, πιο κοντά βλέπω τις Κ130 αλλά θα ήθελαν οι Γερμανοί στην παρούσα φάση ?

Last edited 1 month ago by nigozs
ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ
1 month ago

Καλυτερη λύση είναι να μας δώσει η γαλλ7α μεταχειρισμένες freem και να αγοράσουμε εμείς μπελχαρα

Nick Koliopoulos
Nick Koliopoulos
1 month ago

Το αναμενόμενο κόστος για τα δυο πλοία?

Κανένας
Κανένας
1 month ago

Και τι να τα κάνουμε τα πλοία και τα αεροπλάνα; Θέλετε να τρέχουν στα δικαστήρια κανέναν πιλότο ή κανέναν πλοίαρχο μας με τον αντιρατσιστικό για τί αντιστέκονται στον τούρκο; Δεν βλέπουμε τι έγινε με τον Εβρίτη; Α ρε Τερτσέτη και Πολυζωίδη , να ξέρατε τι ελληνόφωνα σκουπίδια αφήσατε στο πόδι σας να διαφεντεύουν την Δικαιοσύνη. Αυτοί θα καταδίκαζαν σε θάνατο και τον Κολοκοτρώνη. Α ρε πουτάνα Ελλάδα ποτέ δεν θα ισιώσεις.

Δημήτριος Αναγνωστόπουλος
Δημήτριος Αναγνωστόπουλος
1 month ago

Όπως διάβασα σε άλλο site αναλόγου με το δικό σας περιεχομένου, αυτές οι φρεγάτες θα είναι που τελικά θα αποκτηθούν και μάλιστε σε πολύ συμφέρουσα τιμή (αυτό, για την τιμή, δεν το λέω εγώ) η οποία θα είναι κάτω των 500 εκ. ευρώ για δύο πλοία. Εύχομαι, όπως λέτε, τα πλοία να είναι αυτά που χρειαζόμαστε.

KyrNG
KyrNG
24 days ago

Υπάρχει κανένα νεότερο για το πρόγραμμα ναυπήγησης 4 φρεγατών; Τώρα που τελείωσε ο “κύκλος” των επισκέψεων, Αμερικανών, Γάλλων, Γερμανών, Ολλάνδών; Ή ξοδέψαμε όποια κονδύλια είχαμε για τα εξαιρετικά Rafale;

- Advertisment -

Most Popular

Μήπως τελικά είναι άθλια η κατάσταση του τουρκικού ναυτικού; αυτός είναι ο λόγος που ελληνική φρεγάτα “ακουμπά” πλέον το Oruç Reis “ξεδιάντροπα”;

  Τι πάμε και συζητάμε σαββατιάτικα...  έχουμε όμως καλούς λόγους. Πριν λίγες μέρες, κυκλοφόρησε μια φωτογραφία, που δείχνει ξεκάθαρα μια ελληνική φρεγάτα κλάσης S, δίπλα...

Η ναυπηγική ιστορία της Ελλάδας, μέσα από διακόσια ομοιώματα πλοίων

Έναν ανεκτίμητο θησαυρό έχει στην κατοχή του χομπίστας μικροναυπηγός που ζει στην Θεσσαλονίκη. Μία αποτύπωση της ναυπηγικής ιστορίας της Ελλάδας, με ομοιώματα ελληνικών πλοίων...

Ιστορική δοκιμή πυραύλου SCALP Naval (MdCN) από γαλλικό υποβρύχιο

Στις 20 Οκτωβρίου το μελλοντικό υποβρύχιο SNA Suffren του Γαλλικού Ναυτικού, το πρώτο από τα έξι πυρηνοκίνητα υποβρύχια του προγράμματος Barracuda, ολοκλήρωσε με επιτυχία...

Το Ρωσικό Ναυτικό συνοδεύει ιρανικά πλοία προς τη Συρία

Ένα ιρανικό δεξαμενόπλοιο, με το όνομα Samah, εισήλθε στη Μεσόγειο την προηγούμενη εβδομάδα. Αφού πέρασε το Σουέζ, το πλοίο έπαψε να δίνει στοιχεία για...