Η Μαλαισία έχει παραγγείλει τέσσερα μεγάλα περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης τύπου Littoral Mission Ship (LMS) για το βασιλικό ναυτικό της Μαλαισίας (RMN). Αποστολή των νέων αυτών πλοίων θα είναι οι περιπολίες σε διαφιλονικούμενα ύδατα επ’ ωφελεία των συμφερόντων της χώρας.
Μέχρι εδώ η συγκεκριμένη είδηση θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι μάλλον… βαρετή. Αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα: Ο κύριος «παίκτης» που διεκδικεί αμφισβητούμενες υδάτινες εκτάσεις στην περιοχή είναι η Κίνα, όμως τα νέα πλοία της Μαλαισίας παραγγέλθηκαν σε… κινέζικα ναυπηγεία.
Για να το πούμε απλά, είναι περίπου σαν το Πολεμικό Ναυτικό να απευθυνόταν στα τουρκικά ναυπηγεία Γκολκτσούκ στην Κωνσταντινούπολη προκειμένου να προμηθευθεί τουρκικές φρεγάτες Milgem προκειμένου υπερασπιστεί τα συμφέροντα της Ελλάδας ενάντια… στην Τουρκία!
Η κυβέρνηση της Μαλαισίας, στην οποία τότε ήταν επικεφαλής ο πρώην πρωθυπουργός Ναχίμπ Ραζάκ, υπέγραψε σύμβαση ύψους 282 εκατομμυρίων δολαρίων για τέσσερα σκάφη LMS με τα κινέζικα κρατικά ναυπηγεία CSIC (China Shipbuilding Industry Corporation) το 2017.
Η νέα κυβέρνηση του πρωθυπουργού Μαχαθίρ Μοχάμεντ, αν και εκλέχτηκε καταγγέλοντας την συγκεκριμένη προμήθεια, τελικά το μόνο που κατάφερε ήταν να διαπραγματευτεί μία ελαφρώς χαμηλότερη τιμή για τα σκάφη αυτά, στα 251 εκατομμύρια δολάρια.
Το παράδοξο έχει την εξήγησή του στον οικονομικό τομέα, αφού το διμερές εμπόριο μεταξύ των δυο χωρών είναι υπερβολικά μεγάλο για να επιτρέψει κλιμάκωση των σχέσεων μεταξύ των δυο χωρών.
Αφού εμείς δε μπορούμε και δεν υπάρχει παραμικρή πολιτική βούληση για εθνικό πλοίο…αν μας τις προσφέρουν σε καλή τιμή, γιατί όχι 😉
Τα είπατε όλα στην τελευταία φράση συν το ότι η διαφορά δυναμικού είναι χαώδης . Αν δεν πετύχει διπλωματικά η Μαλαισία αυτά που θέλει δεν μπορεί να προβάλει αντίσταση.
250εκ για 4 σκάφη 70 μέτρων……
Δεν ξερω για την Μαλαισία αλλα ισως τα κινεζικά ναυπηγεία να ενδιαφέρουν την Ελλάδα…..
Ο Μπαμπης τα ειπε ολα. Κινεζικά ναυπηγεία. Ισως αποτελουν την απάντηση σε μεγάλο μερος των αναγκων ναυπηγησης που εχουμε. Δεν ειναι αλλωστε μονο οι φρεγάτες μας που θελουν βουλιαγμα. Ειναι και περιπολικα ελαφρυτερα, ειναι και ΠΓΥ, φαροπλοια κλπ κλπ. Αν μπορουν να φτιάξουν πλοια σε ουσιαστικα χαμηλοτερο κόστος απο μας, θα επρεπε να εξεταστει η προοπτικη outsourcing. Στο κατω κατω και να θελαμε δεν εχουμε τετοια δυναμικοτητα χτισιματος νεων πλοιων σε χρονο ευλογο, εγχωριως.
Πας με τα σχέδια του τι θες, κλεινεις την συμφωνια, στελνεις και το προσωπικο που θα επιτηρει την ναυπηγηση.
Απο το να παρακαλαμε ΗΠΑ και λοιπους συμμαχους για κανα βαρια μεταχειρα ΠΓΥ ή ναρκαλιευτικα ή περιπολικα… καλυτερα να δοκιμασεις αλλιως την τυχη σου και να παρεις και κατι καινουργιο.
Πραγματι θα ηταν η πιο οικονομικη λυση οι κινεχοι και τι δεν θα διναν για ψηφο εμπιστοσυνης απο μια απο τις αρχαιοτερες δυτικες ναυτικες δυναμεις ποσο μαλλον μελος του νατο. Ωστοσο αυτο ειναι και το προβλημα. Το ιδιο το νατο λογικα δεν θα σε αφηνε γιατι ετσι θα δινοταν προσβαση σε νατοικα προτυπα και προδιαγραφες απο την συσταση των κραματων ως τα παθητικα μετρα ασφαλειας του σκαριου τουλαχιστον ετσι πιθανολογω πλας πηγαινεις και ψωνιζεις με τον αντιπαλο των αμερικανων.αυτο που γινεται ειναι παραγγελια σε νοτιοκορεατικα ναυπηγεια οπως εκανε το η.β για τα νεα του ΠΓΥ νομιζω το ιδιο και η νορβηγια
Δεν θα πάρουμε φρεγάτες ή αντιτορπιλικά αλλα πλοία βοηθητικά όπου θα έχουν καποια δυτικά όπλα απο το απόθεμα μας και ισως καποια κινεζικά δεύτερης γραμμής…….
Δεν ειναι μόνον το κόστος αλλα και η απίστευτη ταχύτητα ναυπήγησης,….
Ακριβώς όπως πήρε η Τουρκία τους Ρωσικούς S-400 Triumf για να προστατεύσει το…ΝΑΤΟ!
Νομίζω ότι ο παραλληλισμός δεν είναι και τόσο σωστός. Θα ήταν σαν να παράγγελνε η Ινδία πλοία από το Πακιστάν ή να έπαιρνε αεροπλάνα από το Πακιστάν.
Από την μία η διαφορά είναι χαώδης στην εχθρότητα και από την άλλη Κίνα Μαλαισία έχουν χαώδη διαφορά ισχύος, από όποιον και να παράγγελνε η Μαλαισία, το αποτέλεσμα θα ήταν προδιαγεγραμμένο.
Α. Αν καταλαμβάναμε σε συνθήκες μάχης ένα πλοίο (άρμα, αεροσκάφος) θα είμαστε θριαμβευτές, θα σηκώναμε γαλανόλευκη και θα το στρέφαμε εναντίον του εχθρού.
Β. Αν το αγοράζαμε σε μηδενική τιμή θα ήταν το ίδιο και ακόμη καλύτερο γιατί δεν θα ανοίγαμε και κύκλο αντεκδικήσεων.
Γ. Αν το αγοράζαμε σε χαμηλή τιμή θα είμαστε κοντά στο Β. Όσο πιο φθηνά τόσο πιο κοντά και αντιστρόφως.
Προσωπικά θα χαιρόμουν αν έβαζα τον εχθρό να παράγει φθηνά όπλα – και γενικώτερα αγαθά – για μένα. Το βλέπω σαν ένα είδος πολεμικών επανορθώσεων ή δουλοπαροικίας.
Άρα ναι, θα αγόραζα φθηνά από Τούρκικο ναυπηγείο. Τόσο φθηνά όμως ώστε κατά το δυνατόν να τους έπιανα κορόιδα.
Αγαπητή πτήση δεν γίνεται.γιατι θα μπλοκαριστούν οι εταιρίες από την κυβέρνηση της Τουρκίας.
σχήμα λόγου είναι
Θα αξιζε μονο και μονο για να γελασουμε αν θα το δεχοντουσαν. Αν διπλα μας ειχαμε κρατος στυλ δανια γερμανια η φινλανδια νορβηγια η συνεργασια σε ναυπηγησεις πιστευω πως θα ηταν αυτονοητη
Tώρα κάθεστε και συζητάτε χωρίς τον ξενοδόχο… Το Mustafa τον ρωτήσατε αν το επιτρέπει;
Δεν μπορείτε να …
γιατί …
την υπερηφάνειά σου, την αλαζονεία σου, την προκατάληψη σου …
σας εμποδίζει …
Πάντα λέω …
Εάν ο σύμμαχός σας δεν είναι ο γείτονάς σας …
δεν θα ξεφορτωθείτε το πρόβλημα.
Μα είναι σοβαρή ερώτηση αυτή; Θα τρίζουν τα κόκαλα του Κουντουριώτη