Μεγάλες καθυστερήσεις, υπερβάσεις προϋπολογισμού, αλλαγές προδιαγραφών και συνεχείς καταγγελίες για σκάνδαλα, έχουν σημαδέψει το πρόγραμμα προμήθειας 6 κορβετών κλάσης Gowind από το Μαλαισιανό Ναυτικό. Έτσι η αρχική πρόθεση περικόπτεται κατά ένα σκάφος, ώστε να δρομολογηθεί το υπόλοιπο πρόγραμμα.
Φρεγάτες Gowind 3100 για το Ναυτικό της Μαλαισίας: Παράδειγμα κακής διαχείρισης
Την ανακοίνωση έκανε ο Ναύαρχος Abdul Rahman Ayob, αρχηγός του Ναυτικού της χώρας, λέγοντας πως σύντομα θα υπογραφεί ένα ακόμη συμπληρωματικό συμβόλαιο ώστε να επανεκκινήσει η διαδικασία κατασκευής των υπολοίπων. Το πρόγραμμα έχει απειληθεί έως και με πλήρη ακύρωση, ενώ ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός των 9 δις ρίνγκιτ (το τοπικό νόμισμα, περίπου 2 δις ευρώ) δεν επαρκεί για την ολοκλήρωση των 5 πλοίων, μάλλον ούτε καν 2 (!) καθώς υπάρχουν ήδη μεγάλα χρέη σε υποκατασκευαστές, που πρέπει να καλυφθούν.
Για το ακυρωμένο 6ο πλοίο πάντως είχε γίνει τελετή κοπής πρώτου μετάλλου, αλλά δεν είχε συνεχίσει περαιτέρω, ενώ μεγάλο μέρος του εξοπλισμού των υπό κατασκευή σκαφών είναι σε αποθήκευση και κινδυνεύει μέχρι να εγκατασταθεί να αποδειχθεί ξεπερασμένος.
Μέχρι τώρα κανένα σκάφος δεν έχει παραδοθεί στο Ναυτικό, ενώ μόνο το πρώτο, το Maharaja Lela έχει καθελκυστεί χωρίς ακόμη να κηρυχθεί επιχειρησιακό. Εντωμεταξύ έχουν περάσει πάνω από 10 χρόνια από την κατακύρωση του έργου και 6 από την έναρξη κατασκευής του πρώτου σκάφους.
“Περιορισμένων δυνατοτήτων” η σχεδίαση της Gowind 3100, σύμφωνα με το Μαλαισιανό Ναυτικό