Η φρεγάτα RNZNS Te Kaha (Royal New Zealand Navy ship) κλάσης ΜΕΚΟ200 ANZAC επέστρεψε στη Νέα Ζηλανδία το Δεκέμβριο του 2020, μετά από τον 3ετή εκσυγχρονισμό του πλοίου που έγινε από τη Lockheed Martin Canada, στον Καναδά. Εκεί τοποθετήθηκε το σύστημα διαχείρισης μάχης (CMS) 330, αλλά και αντιαεροπορικοί πύραυλοι CAMM! Το 2021 έκανε επιχειρησιακή ανάπτυξη στη νοτιοανατολική Ασία, μπήκε σε βρετανική Carrier Strike Group και πήρε μέρος στην άσκηση Bersama Gold στη Σιγκαπούρη μαζί με το HMNZS Aotearoa.
Φρεγάτα Te Kaha (MEKO 200 ANZAC) της Νέας Ζηλανδίας – Τουλάχιστον αυτοί τις αναβαθμίζουν…
Η Lockheed Martin αναβάθμισε τη μαχητική ικανότητα των πλοίων, προέβει σε αρκετές αναβαθμίσεις, αλλά η “βαριά” συντήρηση παραμένει στα ηλεκτρομηχανολογικά απολύτως απαραίτητη. Έτσι οι Νεοζηλανδοί αποφάσισαν τα ηλεκτρομηχανολογικά (Η/Μ) του Te Kaha να συντηρηθούν στη χώρα τους, με 640 εργαζομένους να εμπλέκονται στην προσπάθεια.
Το πλοίο είναι στη δεξαμενή Calliope στο Ναύσταθμο του Devonport. Εκεί θα γίνει κυριολεκτικά “καινούργιο”, και θα καταφέρει έτσι να υπηρετήσει για άλλα 20 χρόνια στο νεοζηλανδικό ναυτικό. Κάπου εδώ μάλλον βασίζεται η σιγουριά της Babcock, όταν μας έλεγε πως οι ελληνικές ΜΕΚΟ200ΗΝ μπορούν να εκσυγχρονιστούν με ένα ποσό κοντά στα 650 εκατ. ευρώ. Απλά, αντί να αντικατασταθούν πολλά από τα Η/Μ, θα ανακατασκευαστούν. Και την εμπειρία αυτή τη βασίζει και στις νεοζηλανδικές ΜΕΚΟ200 αλλά και στις αυστραλιανές.
Οι διαδικασίες εκσυγχρονισμού/ανακατασκευής προχωρούν κανονικά, και τα όποια προβλήματα αντιμετωπίζονται άμεσα. Οι δυο φρεγάτες ΜΕΚΟ είναι και τα μοναδικά μεγάλα πλοία της Νέας Ζηλανδίας.
Η δεύτερη νεοζηλανδική MEKO 200 πλέει προς τον Καναδά για να εκσυγχρονιστεί
To μόνο που μπορούμε να πούμε είναι… άντε, και στα δικά μας οι “ανεκσυγχρόνιστοι”! Ελπίζουμε να σας δούμε όλους στο Webinar της σελίδας μας σχετικά με τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ.
Φρεγάτες κλάσης “ΥΔΡΑ”: Οι απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού