Μακριά κοιτά η Γερμανία για τα εξοπλιστικά προγράμματα της και έχει ήδη ολοκληρώσει προκαταρκτική μελέτη για την μελλοντική κλάση φρεγατών, την F127, όπως αποκαλείται. Αυτή προορίζεται να αντικαταστήσει τα 3 πλοία αεράμυνας περιοχής κλάσης F124 (Sachen), αλλά με εξελιγμένο εξοπλισμό και οπλισμό. Στο πρόγραμμα αναμένεται να συμμετέχει και η Νορβηγία, ενώ μάλλον πάγωσε η συμμετοχή της Ολλανδίας. Το Γερμανικό Ναυτικό πάντως προγραμματίζει να πάρει 6 τέτοια σκάφη.
Για την κλάση αυτή, όπως αναφέρει το suv.report, το γερμανικό ναυπηγείο της TKMS προτείνει το σχέδιο της ΜΕΚΟ Α400 AMD (Air Missile Defense), δηλαδή ένα ακόμη βήμα μετά το σχέδιο Α300 που προτάθηκε στην Ελλάδα και στην Πολωνία, αλλά δεν βρήκε ανταπόκριση. Η Α400, σε σχεδίαση χαμηλής παρατηρησιμότητας, προβλέπεται να φθάσει στους 10.000 τόνους εκτόπισμα, οπότε μιλάμε για μεγέθη αντιτορπιλικού, όπως δηλαδή και η επίσης νέα κλάση F126 (σε σχέδιο της ολλανδικής Damen) η οποία τώρα ξεκίνησε η παραγωγή της με προοπτική για επίσης 6 πλοία.
Η Α400 “καινοτομεί” για τα γερμανικά πρότυπα, καθώς προβλέπεται να φέρει το αμερικανικό σύστημα διαχείρισης μάχης Aegis, δηλαδή τα αμερικανικά στανταρτ αεράμυνας περιοχής. Κεντρικό στοιχείο θα είναι τα 64 κελιά κάθετης εκτόξευσης Mk41, με κάποια από αυτά να είναι και της μεγάλου ύψους έκδοσης Strike Length, ώστε να μπορούν να φιλοξενήσουν βλήματα cruise Tomahawk και ανάλογα τους. Αντιαεροπορικοί πύραυλοι αναμένονται να είναι συνδυασμός ESSM 2, SM-2 και SM-6. Επίσης θα φέρει έως 16 αντιπλοϊκούς πυραύλους, δύο εκτοξευτές RAM για άμυνα σημείου (σταθερή επιλογή για το Γερμανικό Ναυτικό), ένα κύριο πυροβόλο 127 χιλιοστών και δυο δευτερεύοντα.
Δεν είναι ξεκάθαρο τι ραντάρ θα έχει το σκάφος, αλλά ίσως είναι κάποιο σειράς AN/SPY-6 της Raytheon, ίσως το V1, δηλαδή το ισχυρότερο, με ικανότητες αντιβαλλιστικής άμυνας, το οποίο θα μπει και στα νέα αμερικανικά αντιτορπιλικά Arleigh Burke Flight III. Το πλήρωμα θα φθάσει τα 150 άτομα με χώρους για περισσότερα.
Το πρόγραμμα F127 είναι βέβαια ακόμη σε αρχικό στάδιο, αλλά οι Γερμανοί προγραμματίζουν να αποδώσει σκάφη νωρίς στην δεκαετία του 2030. Δηλαδή να έχουν δύο νέες κλάσεις, την F126 και την F127 σε περίπου παράλληλη ένταξη!
Ακολουθήστε μας, στο Facebook, στο Twitter, στο YouTube και στο Viber!