22.8 C
Athens
Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΝΕΑMH60R Seahawk - Ένα «ROMEO» στη Βάση Ελικοπτέρων Ναυτικού

MH60R Seahawk – Ένα «ROMEO» στη Βάση Ελικοπτέρων Ναυτικού

Ένας μάλλον.. ασυνήθιστός επισκέπτης έκανε την εμφάνιση του στη Βάση Ελικοπτέρων Ναυτικού στο Κοτρώνι. Ο λόγος για ένα ελικόπτερο τύπου MH-60R Seahawk του Αμερικανικού Ναυτικού (γνωστά με το παρατσούκλι ROMEO) , το οποίο διακρίνεται σε φωτογραφία που ανάρτησε στο λογαριασμό του στο twitter, ο Αμερικανός πρέσβης στην Αθήνα Τζέφρι Πάιατ.

Ειδικότερα στην ανάρτηση του ο κος Πάιατ αναφέρει: «mpressive visit to Marathon to greet our great US sailors & to see demonstration of @USNavyEurope MH60R Seahawk helicopter visiting from the @USSHARRYSTRUMAN Strike Group, currently in the Mediterranean. Thanks @Hellenic_MOD, MG Flaris for hosting. #Greece #pillarofstability»

Το MH-60R έφτασε στο Μαραθώνα από το αεροπλανοφόρο USS Harry S. Truman (CVN-75) ενώ όπως διακρίνεται στη σχετική φωτογραφία που δημοσιεύτηκε στο twitter, φέρει τα διακριτικά της Carrier Air Wing One (CVW-1).

Πρόκειται για Αεροπορική Πτέρυγα Αεροπλανοφόρου, η οποία έχει έδρα τον αεροναύσταθμο Oceana στη Βιρτζίνια των ΗΠΑ και στην δύναμη της περιλαμβάνονται μαχητικά αεροσκάφη F/A-18E/F Super Hornet, ηλεκτρονικού πολέμου EA-18G Growler, εναέριας έγκαιρης προειδοποίησης E-2D Hawkeye, μεταγωγικά C-2A Greyhound, MH-60S Seahawk και φυσικά τα ελικόπτερα MH-60R Seahwk όπως το εικόνιζόμενο, τα οποία επιχειρούν από το  USS Harry S. Truman που πλέει αυτή τη στιγμή στη Μεσόγειο.

Το ελικόπτερο φωτογραφήθηκε εντος κλειστού χώρου στο υπόστεγο της 2ης Μοίρας Ελικοπτέρων Ναυτικού (2η ΜΕΝ) η οποία όπως είναι γνωστό διαθέτει 8 ελικόπτερα S70B6 Agean hawk και τρία ελικόπτερα S70B Agean Hawk.

Το ενδιαφέρον στην όλη υπόθεση είναι οτι η περίσταση αφορούσε (όπως αναγράφεται) την «επίδειξη» του MH-60R, γεγονός που επιβεβαιώνει εμμέσως πλήν σαφώς οτι υπάρχει ενδιαφέρον από την πλευρά του ΠΝ για απόκτηση ελικοπτέρων του συγκεκριμένου τύπου.

Πηγές προσκείμενες στο ΠΝ περιορίστηκαν να δηλώσουν οτι η επίσκεψη του πρέσβη των ΗΠΑ, πραγματοποιήθηκε στο «πλαίσιο ευρύτερου προγράμματος επισκέψεων που πραγματοποιεί ο Τζέφρι Πάιατ σε μονάδες των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων».

 Η αναγκαιότητα ενίσχυσης του στόλου ελικοπτέρων του ΠΝ

Όπως είχαμε αναφέρει και σε σχετικό δημοσίευμα μας προ ολίγων μηνών, τo Πολεμικό Ναυτικό, ενδιαφέρεται για δυο νέα ελικόπτερα τύπου MH-60R. Για τον λόγο αυτό υπάρχει διαθέσιμο κονδύλι ύψους 180 περίπου εκ. ευρώ, το οποίο επαρκεί για την αγορά των δυο επιπλέον ελικοπτέρων, αλλά και την υπογραφή Follow On Support για τα υπόλοιπα 11.

Το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό ενδιαφέρεται για 2 ελικόπτερα MH-60R και FOS των S-70B6

Σε περίπτωση που η επίσκεψη αυτή, σχετίζεται με την προσπάθεια ενίσχυσης του στόλου των ελικοπτέρων του ΠΝ, τότε είναι πολύ πιθανό να βρισκόμαστε προ εξελίξεων σε οτι αφορά το συγκεκριμένο τομέα (χωρίς να αποκλείεται οτι ο αριθμός που επιθυμεί να αποκτήσει η χώρα μας, να είναι και μεγαλύτερος).

Όπως είναι γνωστό το ΠΝ επιδιώκει εδώ και πολύ καιρό την ενίσχυση του στόλου ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων προκειμένου να αντικαταστήσει από καθήκοντα πρώτης γραμμής τα αξιόπιστα αλλά μεγάλης ηλικίας ΑΒ-212 ASW, τα οποία χρησιμοποιεί από τα μέσα της δεκαετίας του 70.

Μια μελλοντική απόκτηση του MH-60R (έστω και σε μικρούς αριθμούς) θα ενισχύσει κατακόρυφα τις σημερινές επιχειρησιακές ικανότητες της Διοίκησης Αεροπορίας Ναυτικού ενώ θα επιτρέψει την παράλληλη αξιοποίηση των ΑΒ-212 ASW σε βοηθητικά καθήκοντα – πλήν της κύριας αποστολής – ως οργανικά ελικόπτερα φρεγατών για ανθυποβρυχιακό πόλεμο (που απαιτούν υψηλές επιδόσεις και σύγχρονο εξοπλισμό).

Τα καθήκοντα αυτά περιλαμβάνουν μεταφορά προσωπικού, Ειδικών Επιχειρήσεων, μεταφοράς εφοδίων (VERTREP) και αεροδιακομηδών που σήμερα εκτελούνται από το στόλο των Aegean Hawk που αριθμητικά είναι μεγαλύτερος από αυτόν αντίστοιχο των ΑΒ-212ASW. Όμως η απασχόληση τους σε αυτούς τους ρόλους – ναι μεν επιφέρει την απόδοση πολύτιμου επιχειρησιακού έργου – αλλά από ελικόπτερα εξοπλισμένα με πανάκριβο εξοπλισμό ανθυποβρυχιακού πολέμου.

Λόγω λοιπόν της ανάλωσης εκατοντάδων – αν όχι χιλιάδων ωρών πτήσεων – σε καθήκοντα πέραν της πρωταρχικής αποστολής τους, τα λιγοστα σε σύγκριση με τις ανάγκες Aegean Hawk, πρακτικά «αναλώνονται» σε ρόλους που θα έπρεπε υπό κανονικές συνθήκες να εκτελούνται από έναν άλλο τύπο.

Στο Αμερικανικό Ναυτικό ο τύπος αυτός είναι το Sikorsky MH60S Knighthawk το οποίο αποτελεί διασκευή του γνωστού ελικοπτέρου (ευρείας καμπίνας) Blackhawk του Στρατού των ΗΠΑ, τροποποιημένο για επιχειρήσεις απο τα καταστώματα πλοίων. Η παρουσια του MH-60R στο Κοτρώνι υποδηλώνει οτι οι ανάγκες του ΠΝ είναι υπαρκτές για επιπλέον εξειδικευμένα ελικόπτερα  στον ανθυποβρυχιακό ρόλο, που θα επιτρέψουν (αν όλα πάνε καλά) την αξιοποίηση των ΑΒ-212 σε πιο «συμβατικά» καθήκοντα.

Φυσικά όλα τα παραπάνω εντάσσονται αυτή τη στιγμή στο στάδιο των εκτιμήσεων με το ενδιαφέρον να παραμένει έντονο για τις εξελίξεις που θα δρομολογηθούν από το ΠΝ και τις οποίες θα σας παρουσιάσουμε όταν θα υπάρξουν επίσημες ανακοινώσεις.

 

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Νικ1
Νικ1
5 years ago

Δεν είναι πιο βασική κ φτηνή η αγορά 51 τορπιλών για τα 214/209AIP που εκκρεμεί εδω και 15 χρόνια;

shadow man®
shadow man®
5 years ago
Reply to  Νικ1

εχει κηρυχθεί διαγωνισμός για τορπίλες. δεν θυμάμαι μέχρι πότε ειναι η προθεσμία απάντησης απο εταιρίες αλλά φέτος κινήθηκε αρκετά το θέμα. Σε οποιαδηποτε χώρα οι διαγωνισμοί θελουν κάποιο χρόνο. Ας ελπίζουμε να υπερισχύσουν τα επειχιρισιακά κριτηρια για την επιλογή του σωστου τυπου τορπίλης και οχι τα πολιτικά.
Απο την αλλη μερια ομως πολλές φορές η πολιτική επιλογή φέρει μαζι της και αλλου ειδους “καλούδια” που δεν γινεται να αγνοούνται παντα.

FOX
FOX
5 years ago
Reply to  shadow man®

Δεν βλέπω να έχει δημοσιευτεί κάτι στην διαύγεια…

Νικ1
Νικ1
5 years ago
Reply to  shadow man®

Νέος διαγωνισμός για προμήθεια τορπιλών ΔΕΝ έχει προκυρηχθεί. Κάτι δημοσιεύτηκε προ μηνών για έναρξη διαλόγου για τις τεχνικές προδιαγραφές τους κ από τότε ούτε λέξη. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η όποια παραλαβή ίσως αργήσει αρκετά χρόνια ακόμα.

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  Νικ1

Αυτά γνωρίζω και εγώ, τώρα από που μας προέκυψε ο διαγωνισμός που αναφέρθηκε παραπάνω αγνοώ παντελώς.

Επί της ουσίας δεν χρειάζεται διαγωνισμός, κατάθεση προσφορών και απευθείας ανάθεση για αγορά νέας τορπίλης, αν και με το υπάρχον νομικό πλαίσιο μάλλον είναι δύσκολο.

Nicolas
Nicolas
5 years ago

Τα νεα ελικόπτερα αφορουν παντα και νεες φρεγατες.σρα το πιθανότερο ειναι οτι η υποθεση θα κλεισει οταν κλεισουν και αν οι μπελχαρα.
Υ.γ μια αμεση ενισχυση με humwees κτλ για τν οποια ειχατε γραψει προσφατα εχουμε νεοτερα?
Πλας αλλο γράφονται για εξελίξεις με την ισραηλινη αντιπροσωπεια στα εξοπλιστικα και αλλου για μτχ apache hellfire L κτλ

Spirit
Spirit
5 years ago

Εδώ δίνονται χρήματα με το σταγονόμετρο για τις ΜΕΚΟ και δεν ξέρουμε πότε και αν θα αγοραστούν νέες τορπίλες τα MH-60R θυμήθηκαν τώρα, μετα τα P-3;
Κάτι δεν πάει καλά γενικότερα σε αυτή την χώρα.

STR
STR
5 years ago
Reply to  Spirit

“Κάτι δεν πάει καλά γενικότερα σε αυτή την χώρα.” Well said….

Βκ
Βκ
5 years ago

Και ξαφνικά εμφανίζονται δημοσιεύματα για νέα ελικόπτερα, εκσυχρονισμος των ΜΕΚΟ, νεες φρεγάτες, τορπίλες, καινούργιες στολές και αρβύλες (σε άλλο σαιτ). Κοσμογονία στις ΕΔ!!! Αναδρομικά, κοινωνικά μερίσματα κτλ… Μήπως στην κυβέρνηση βρήκαν κάνα σεντούκι με λίρες!! Ας μας πουν όμως γιατί το F16 δεν έχει φύγει ακόμη για Αμερικα?

ptisidiastimawp
ptisidiastimawp
5 years ago
Reply to  Βκ

Για τα F-16 έχουμε ήδη γράψει, δεν προβλέπεται να φύγουν άμεσα

FOX
FOX
5 years ago
Reply to  Βκ

Οι επόμενοι θα τα πληρώσουν, τώρα απλά έχουν σταματήσει τις επιστροφές στους ιδιώτες… όλα αυτά βέβαια με πλάτη από Βρυξέλλες.

MisCo
MisCo
5 years ago

Συμβολικη η επισκεψη του MH60R… προμηνυονται μαλλον εξελιξεις. Απλα δεν θα πρεπει να ειναι 2 μονάχα, αλλα παραπάνω. Επισης τα ηδη υπάρχοντα Aegeanhawk ειναι αρκετα ταλαιπωρημενα (το μαρτυρα και η κατασταση τους) και σίγουρα θα εχρηζαν καποιων αναβαθμίσεων και οχι μονο.

Βεβαια, τι να πρωτοαγορασει και τι να πρωτοσυντηρησει κανεις….

STR
STR
5 years ago
Reply to  MisCo

Εμείς ούτε βελτιώνουμε,ούτε αναβαθμίζουμε…Εμείς γουστάρουμε μόνο τα καινούργια… Εξάλλου στα καινούργια είναι οι καλες οι μίζες,έχει αποδειχθεί αυτό….

Giorgos Tsagkaris
Giorgos Tsagkaris
5 years ago

180 εκατ. για 3η εκδοση του Σιχωκ (και FOS) και 140 εκατ. για τις ( τρεις απι τις τεσσερις?) MEKO….
Δεν υπαρχει σωτηρια……..

ivychris
ivychris
5 years ago

Εδώ δεν έδωσαν €250-€270 Εκ ετησίως από το 2014 έως το 2020 για να εκτελέσουν τα 42 προγράμματα που αποφάσισε το Ελληνικό κράτος το 2014, όπου μεταξύ άλλων είναι η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ & η προμήθεια βλημάτων 120” για τα Leo2 και μιλάτε για MH-60R, ενώ ακύρωσε ο καραγκιόζης το διαγωνισμό για την FOS των Mirage????????
Ακόμη περιμένουν οι “χαχόλοι” να δουν το €1Δισ fast track που υποσχέθηκε με βαρύγδουπες ανακοινώσεις.
Στο στάδιο των εκτιμήσεων… , αν όλα πάνε καλά…, εμμέσως πλήν σαφώς οτι υπάρχει ενδιαφέρον…,
Τι λέτε ωρεεεε? Σοβαρά? και υπάρχει πλεονάζον κονδύλι €180 εκ για 2 Ε/Π, αλλά όχι να προστεθεί στα €100Εκ της αναβάθμισης των 4 ΜΕΚΟ… Εεεε?
Είναι πραγματικά ντροπή για το όνομα που φέρετε και το οποίο, κάτι τέτοιους “γονυπετείς” τύπους, στο παρελθόν, τους ξύριζε στο γόνατο, ανεξαρτήτως παράταξης ή κυβέρνησηςσσ
Θυμάμαι πριν 12 χρόνια είχε αγωνία ο Κώστας, όταν είχαμε συναντηθεί στο Island εκείνο το καλοκαίρι.
Τουλάχιστον κονόμησε, ή το έδωσε τζάμπα

Δημήτρης Τριανταφύλλου
Δημήτρης Τριανταφύλλου
5 years ago

Όταν μετά από μεγάλες αφραγκίες, βρεις μια άκρη στα οικονομικά, αλλά οι ανάγκες σου είναι τεράστιες ψωνίζεις από εκπτώσεις, μεταχειρισμένα κτλπ.
Πλέον είμαστε στην εποχή μάζευε και ας είναι και ρόγες.
Ότι ξεσκαρτάρουν οι ΗΠΑ, και μας κάνει θα το παίρνουμε.
Οι ανάγκες είναι πολλες. Τώρα αν υπάρχει και ένας σχεδιασμός πίσω από όλα αυτά … καλώς.
Εγώ θα έκανα περισσότερες δουλειές με το Ισραήλ. Θα κοιτούσα εξοπλισμούς, να έχω είδους τύπους κτλπ. Να ακολουθήσω αμυντικές τακτικές σε εξοπλισμούς και υποστήριξη. Έχουμε πολλά να μάθουμε από αυτούς.
Μας χρειάζονται και τους χρειαζόμαστε.
Στην τελική έχουμε τον ίδιο κοινό γείτωνα … το ισλάμ. Είναι οι μόνοι που μας καταλαβαίνουν. Εμείς κάναμε του κουφούς πολλά χρόνια τώρα.
Έχουμε μια καλή σχέση με τους Άραβες. Στο μέλλον θα χρειαστεί να διαλέξουμε. Θα πρέπει να καταλάβουμε πως για να φάμε ομελέτα θα χρειαστεί να σπάσουμε αυγά. Οι συμμαχίες θέλουν χρόνο, βούληση, πίστη και θυσίες.

CHAMP
CHAMP
5 years ago

Αμήν….!!! Επίσης θα μπορούσε ο μίστερ Τζέφρι να άφηνε και το συγκεκριμένο εκεί φεύγοντας από το Κοτρώνι..!!

Γιαννης Μ.
Γιαννης Μ.
5 years ago

Κουκλί είναι στην οπλισμένη του διαμόρφωση (δεύτερη φωτογραφία του άρθρου)! 🙂

Γ.Μ.
Γ.Μ.
5 years ago

Με αφορμή την αναφορά σας σε FOS, αυτό που είχε ανακοινωθεί παλαιότερα για κοινή Ελληνο-ισραηλινή συμφωνία με τους κατασκευαστές για υποστήριξη των S-70 των δύο χωρών, που βρίσκεται;

Επίσης, η προοπτική απόκτησης μεταχειρισμένων SH-60F (και, γιατί όχι, HH-60H) έχει απορριφθεί;

George
George
5 years ago

Πως και δεν πουλάμε τα 214 για να αναβαθμίσουμε τα Albatross/συμπληρώσουμε τα P-3?
Μια ζωή λάθος οι προταιρεότητες……..

FOX
FOX
5 years ago

Προτεραιότητες για τα πανηγύρια…
Αφήσαμε πάλι και τα ελικοπτερα χωρίς ΕΜΖ όπως τις ΜΕΚΟ και θέλουμε τωρα καινούργια σε τιμή φαρμακείο…
Να δούμε πότε θα σοβαρευτούμε…

Από την άλλη ονειρεύονται φρεγάτες ενός δισεκατομμυρίου και δεν έχει πλοία το ΠΝ να κάνει την δουλειά του.

Οι φρεγάτες Μ χάθηκαν παλαιότερα ενώ δύο χρόνια πριν έγινε ΕΜΖ στις S ενώ επαρκούσαν τα χρήματα για τις Μ…

Η Ιταλία αποσύρει τα υποβρύχια Sauro η Αυστραλία τις adelaide κάνει δεν ασχολείται… Fremm και fti ονειρεύονται με 500 εξ προϋπολογισμό ΥΠΑΜ για εξοπλιστικά, και 3δισ μισθούς συντάξεις…

Μέσα σε όλα 800εκ αναδρομικά…

Ας το κλείσουμε το ρημαδι, ή ας γίνουμε μια πολιτεία των ΗΠΑ, μην σκαμε εδω μεσα με την κατάντια…

darede
darede
5 years ago
Reply to  FOX

Δεν μπορούσες να τα εκφράσεις πιο σωστά τα όσα συμβαίνουν σε αυτήν την χώρα. Χρήματα για προσλήψεις ημετέρων έχουμε αλλα να δώσουμε 200 ακόμα εκ για την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ ούτε λόγος να γίνεται. Εγκληματικές πολιτικές και δεν υπάρχει κανείς στο στράτευμα να τα καυτηριάσει. Αλλα θα μου πεις στο ΓΕΣ δεν πήραν πρέφα την κλοπή των πυραμίδων στα σύναρα με τα σκόπια, σε θέματα εξοπλισμών θα έχουν λόγο;

Πάντως για την ιστορία των ελικοπτέρων νομίζω ότι θυμάμαι οτι υπήρχαν αντισταθμιστικά κονδύλια για αυτά, βέβαια μπορεί να κάνω και λάθος.

Stmts
Stmts
5 years ago

Αν αγοραστουν ελικοπτερα θα ειναι για τις νεες φρεγατες.Καποιοι ψαχνουν αφορμη για κλαψα.

STR
STR
5 years ago
Reply to  Stmts

Γιατί,τα “παλιά” ελικόπτερα δεν χωράνε στις νέες φρεγάτες (αν κ οπότε τις παραλλαβουμε)?Έχουν χάσει την μπάλα στο ΠΝ νομίζω….

greg
greg
5 years ago
Reply to  Stmts

Τό γέλιο επιτρέπεται;

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  greg

Την δουλειά του κάνει μωρέ άσε τον, τουλάχιστον μας διαβάζουν τα καμένα τρολ

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
5 years ago

Aν υπάρχει διαθέσιμο κονδύλι 180 εκατ. ευρώ για αγορά 2 ελικοπτέρων ε τότε η χώρα πρέπει να αλλάξει όνομα σε Σαουδική Αραβία Νο 2.
Σε πυραυλάκατο Κομπαντάντ (ξέρω σε ποια) ζήτησε ο μηχανικός 200 βίδες. Του έδωσαν τις 150 και του είπαν να βάλει και 50 μεταχειρισμένες.
Όταν δεν έχουμε λεφτά ούτε για βίδες ας βγάλει κανείς συμπέρασμα αν έχουμε 180 εκατ. για αγορά 2 ελικοπτέρων.

Naval Analyses
5 years ago

Γιατί πάντα βιαζόμαστε να βγάλουμε συμπεράσματα και να καταδικάσουμε την όποια απόφαση; Η πρόταση αναφέρει ξεκάθαρα “Για τον λόγο αυτό υπάρχει διαθέσιμο κονδύλι ύψους 180 περίπου εκ. ευρώ, το οποίο επαρκεί για την αγορά των δυο επιπλέον ελικοπτέρων, αλλά και την υπογραφή Follow On Support για τα υπόλοιπα 11.” Το κάθε ελικόπτερο κοστίζει περί τα 40 εκατ. Τα υπόλοιπα θα πάνε για την υποστήριξη των υπολοίπων. Μιλάμε λοιπόν για 13 ελικόπτερα για 13 φρεγάτες. Τα εναπομείναντα ΑΒ212 θα προορίζονται για λοιπές χρήσεις μέχρι να αντικατασταθούν από άλλα και σίγουρα όχι 1:1.

Τώρα για τις φρεγάτες κλάσης Ύδρα, ενδέχεται η συντήρηση των κινητήρων (τουλάχιστον ότι αφορά τους αεριοστρόβιλους) να μη συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα. Άρα απελευθερώνεται ένα σημαντικό ποσό για ξόδεμα στην αναβάθμιση, η οποία θα πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον νέο ραντάρ και σύστημα μάχης. Για νέο ESM ίσως, για νέα ECM (jammers) απίθανο, για COMINT πιο πιθανό. Ραντάρ LPI επίσης ίσως. Ήδη οι ηλεκτροοπτικοί αισθητήρες είναι ξεχωριστό πρόγραμμα. Υπομονή και θα δούμε.

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  Naval Analyses

40 εκ. δεν υπάρχει περίπτωση να κάνει νέο ελικόπτερο MH60R ακόμα ίσως και για fly-away
Η μη συντήρηση των αεροστρόβιλων δεν εξασφαλίσει τόσο μεγάλα ποσά για οσα αναφέρεται…
Το emyna πιστεύω βάζει τα πράγματα στην σωστή τους βάση σε ότι αφορά αυτό το θέμα.
Οι ΗΠΑ έχουν αποσύρει όπως γράφεται αρκετά S-70B έχουν όλα κριθεί μη αξιοποιήσιμα από το ΠΝ;

Naval Analyses
5 years ago
Reply to  Spirit

Τι εννοείς, ότι κάνει φθηνότερα;
The Government of Denmark has requested a possible sale of 12 MH-60R SEAHAWK Multi-Mission Helicopters, 27 T-700 GE 401C Engines (24 installed and 3 spares), communication equipment, support equipment, spare and repair parts, tools and test equipment, technical data and publications, personnel training and training equipment, U.S. government and contractor engineering, technical, and logistics support services, and other related elements of logistics support. The estimated cost is $2.0 billion.

Πόσα και που αναφέρεται για τους αεριοστροβίλους των Ύδρα; Γιατί η έκθεση της GE δεν έχει δημοσιευτεί.

Πολύ σωστά για τα μεταχειρισμένα/αναβαθμισμένα ελικόπτερα και για το θέμα πολυτυπίας που θέτει το eamyna. Διάβασα και το σχόλιο του IvyChris. Δεν μπορώ να εκφέρω άποψη για τη συγκεκριμένη προμήθεια, με προβληματίζει όμως το “επείγον” της υπόθεσης και αναρωτιέμαι αν έπεται προμήθεια μεταχειρισμένων αν υπάρξει η αγορά. Για αυτό συστήνω υπομονή και όχι αμέσως “αφορισμούς”.

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
5 years ago
Reply to  Spirit

Τόσο κάνει fly away. 40

Spirit
Spirit
5 years ago

30 και ίσως κάνει ελικόπτερο τακτικών μεταφορών χωρίς ηλεκτρονικά, προσωπικά ποντάρω ότι δεν κάνει τόσο. Αρκεί να δει κανείς και τι τάξης μεγέθους συμβόλαια υπογράφονται. Με αυτή την τιμή πιο πιθανή διαφαίνεται η αγορά μεταχειρισμένων ελικοπτέρων της έκδοσης R

Manolis
Manolis
5 years ago
Reply to  Spirit

Οι ΗΠΑ δεν ειχαν ποτε S-70B. Το πρωτο αμερικανικο SH-60 SEAHAWK που ειχε τον ολοκληρωμενο εξοπλισμο (ρανταρ και Σοναρ mazi ) οπως τα ελληνικα, ειναι το MH-60R.

giorgos tsagaris
giorgos tsagaris
5 years ago
Reply to  Naval Analyses

@ Naval analyses
”…Μιλάμε λοιπόν για 13 ελικόπτερα για 13 φρεγάτες…”
Συμφωνουμε ολοι οτι τα ε/π ειναι χρησιμα οταν υπαρχουν Φρεγατες?

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
5 years ago
Reply to  Naval Analyses

To να υπάρχει ,,στην άκρη,, (διαθέσιμο) το ποσό των 180 εκατ. ευρώ για αυτή την υπόθεση προσωπικά το αμφισβητώ 1000%…

GMT-I
GMT-I
5 years ago

Δυστυχώς και από τα όσα έχουν γίνει έτσι μάλλον έχει η κατάσταση, δεν είναι ζήτημα χρημάτων αλλά εξυπηρέτησης καταστάσεων με το βλέμμα στο μέλλον. Τώρα το ΠΝ τι μπορεί να κάνει; πρακτικά τίποτα εκτός μόνο από μια μεγιστοποίηση του αποτελέσματος. Αν το δεις από μια άλλη οπτική ίσως είναι η μοναδική λύση που μπορούμε να βρούμε. Τα χρήματα εφόσον στην Ελλάδα του σήμερα πρόκειται από δύο πηγές δλδ τα χρήματα που σου επιτρέπουν να συγκεντρώσεις μέσα από την φορολογία και δεύτερον αυτά που θα σου δανείσουν ή δωρίσουν με σκοπό να σε κρατήσουν στο “μαντρί” που λόγω οικονομικών, γεωγραφικών , πολιτικών και δημογραφικών δεδομένων λίγα μπορούμε να κάνουν. Δηλαδή το πόσα χρήματα έχεις δεν εξάγεται από τα πόσα μπορείς να εισπράξεις από φόρους αλλά ποια σου επιτρέπουν να εισπράξεις από τους φόρους. Και αυτό δεν σημαίνει είμαστε υποτακτικοί, αλλά ένας μικρός τροχός της παγκόσμιας οικονομίας. Δείτε για παράδειγμα την συμπεριφορά της ΕΕ στον ιταλικό προϋπολογισμό ή την συμπεριφορά του ΔΝΤ στην Τουρκία του Ερντογάν όταν είχε εκλεγεί που δεν τόλμησε να επιβάλει κάποιο μέτρο. Αυτός ο πρόλογος μου θα εξηγηθεί από μόνος του με αφορμή την παρουσίαση του Mh-60R(εδώ σημειώνω ότι και εγώ θεωρώ ότι πρόκειται για ένα σημαντικό όπλο που αν ενταχθεί σε υπηρεσία θα προσδώσει μεγάλη αναβάθμιση στο ΠΝ). Πολλοί εδώ πέρα φωνάζουμε και δίκαια για το αν πρέπει να ξοδέψουμε 180 εκατ. Όταν οι ΜΕΚΟ θα εκσυγχρονιστούν μόνο με 100-140εκατ. Το θέμα έδω είναι ότι το δίλημμα που τίθεται στην ελληνική πλευρά είναι ή θα ξοδέψετε 180εκατ. για την αγορά αυτών των ελικοπτέρων ή δεν θα τα ξοδέψετε πουθενά. Δλδ μόνο με την προϋπόθεση ότι θα αγοραστούν αυτά τα ελικόπτερα θα βρεις αυτά τα λεφτά είτε από φόρους ή δανεισμό για να τα χρησιμοποιήσεις αλλιώς ξεχασέ τα. Είναι επανάληψη του προγράμματος των P-3 που κυβερνήσεις άλλαξαν το πρόγραμμα παρέμεινε που και εδώ κατά την γνώμη μου καλώς έγινε αλλά όχι δεν έπρεπε να ήταν πρώτη προτεραιότητα) αλλά και των F-16 που πήραμε και την δωρεάν αμερικανική χρηματοδότηση. Δλδ ή εκσυγχρονίζεται αυτά ή τίποτα. Αυτό ήταν το δίλημμα, απλά τι να πουν δημοσίως οι ιθύνοντες; Έτσι πραγματοποιήθηκαν αυτά τα προγράμματα, και χρήματα να πληρωθούν θα βρεθούν, και βιομηχανική ωφέλεια, και αω κτλκτλ. Αυτό είναι που κάνουν οι Γάλλοι με τις Belhara, ή αυτές με τα ομόλογα ή τίποτα. Το ΠΝ μπορεί να έχει δέκα διαφορετικές και οικονομικότερες λύσεις, αλλά χρήματα δεν έχει. Αν όμως πάρουμε τις γαλλικές θα μα επιτραπεί να βρούμε ακόμα 1 δις για ακόμα δύο, με το πρώτο 1 δις να το δίνουν οι γάλλοι ή όποιο είναι το ποσό για 4 πλοία συνολικά. Έτσι και με τα συγκεκριμένα ελικόπτερα αν τα προμηθευτούμε(πιστέυω θα το κάνουμε) θα δείτε ότι θα μας αποδεσμεύσουν και ακόμα 6 SH-60F/M/L/S για αντικατάσταση των ΑΒ-212 και να αναβαθμιστούν τα υπόλοιπα. Αν τώρα πει κάποιος ας ζητήσουμε τώρα μεταχειρισμένα δεν πρόκειται να μας δώσουν. Οι μόνες περιπτώσεις να μας δώσουν κάτι άλλο είναι είτε να μην το είχαμε και να γίνουμε χρήστες (όπως τα KIOWA) είτε να έχουν μεγάλο απόθεμα και κανείς να μην τα θέλει(CH-47D). Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία γιατί για παράδειγμα δεν τα πήραν χώρες χρήστες; Γιατί απλά αυτοί που είχαν τα χρήματα πιέστηκαν για την έκδοση –F(Αγγλία,Ολλανδία,Ιταλία κτλ). Για εμάς που ήξεραν ότι δεν έχουμε μας έδωσαν τα παλιότερα (μεγαλώνει ο στόλος άρα υποστήριξη, και μελλοντικές αντικαταστάσεις γιατί κάποια στιγμή θα φτιάξει η οικονομία). Έτσι θα γίνονται πλέον οι αγορές αμυντικού υλικού κατά κόρον. Το θέμα είναι αν έχουμε την ικανότητα να αποδεχτούμε αυτή την πραγματικότητα ώστε να κερδίσουμε αρκετά όπως έτσι που προτείνω για τα ASW ελικόπτερα αν αγοραστούν τα –R ή αν μπορούμε να προηγηθούμε των εξελίξεων και να ζητήσουμε επιπλέον υλικά από αγορές που θα γίνουν σε κάθε περίπτωση(πχ μαζί με τις belhara και FOS για Mirage) και με τα λίγα εθνικά χρήματα να στηρίξουμε εγχώριες προσπάθειες και στοχευμένες αγορές. Συγγνώμη εκ των προτέρων για το μέγεθος του μηνύματος.

MisCo
MisCo
5 years ago
Reply to  GMT-I

Ψυχραιμη και ρεαλιστικη προσεγγιση των πραγμάτων μακρια απο λαικισμους και μικροπολιτικη. Και οντως κατα πως φαίνεται καπως ετσι εχουν τα πράγματα. Τα προγραμματα τα υπαγορευουμε αλλα και μες τα υπαγορευουν εντεχνως.

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  MisCo

Ούτε λαϊκισμός ούτε μικροπολιτική είναι η ιεράρχηση προτεραιοτήτων, ακόμα και αν θέλουν να σου επιβάλουν οτιδήποτε, για αυτό υπάρχει και ηγεσία για να περάσεις αυτό που πρέπει, αλλιώς υπάρχει και η παραίτηση.

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  GMT-I

Συγνώμη που θα στο πω ωμά, όλα αυτά είναι μια ανυπόστατη μπουρδολογία και κακός αναπαράγεται εδώ μέσα.
Η ιστορία με τα ομόλογα είναι ανύπαρκτη, κάπου, κάπως έπεσε μια πρόταση και έγινε σήριαλ. Ηδη η πρώτη εκταμίευση των 600εκ. πάει πίσω μέχρι η κυβέρνηση να εκπληρώσει τις μεταρρυθμιστικές υποχρεώσεις της.
Τα χρήματα αυτά θα πάνε στις χρηματοδοτικές υποχρεώσεις του κράτους, είναι τελειωμένο αυτό._

Συνοψίζοντας τα λάθη του παρελθόντος επαναλαμβάνονται, κωμική πια ιεράρχηση προτεραιοτήτων, αποσπασματικές αγορές. κάκιστος προγραμματισμός, ανύπαρκτη αξιολόγηση μεταχειρισμένων λύσεων.

Λύσεις -έστω και ανάγκης- υπάρχουν σοβαρή ενασχόληση και εξορθολογισμός δεν διαφαίνεται.

giorgos tsagaris
giorgos tsagaris
5 years ago

@GMT-I
Δεν ισχυει φιλτατε αυτο,καθως οτι εχεις ζητησει τα τελευταια χρονια, οι ΗΠΑ ειτε σου το δινουν ετσι, (Σινουκ,Kiowa,οχηματα γενικης χρησης) ειτε απαιτουν εργοστασιακη ανακατασκευη (Μ-1,Μ-2,Μπλακχωκ κτλ)
ΑΝ τους ζητουσες μεταχειρισμενα Σιχωκ με δεσμευση να τα αναβαθμισεις μαζι με τα ηδη υπαρχοντα,θα εκαναν τουμπες….

βαγγελης
βαγγελης
5 years ago

μα εχουμε λεφτα γι αυτα τα ελικοπτερα? το μεξικο πληρωσε κοντα 1δις για 8 απο αυτα.

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
5 years ago

To Mεξικό ακύρωσε τελικά την αγορά τους λόγω υψηλού κόστους για τα οικονομικά δεδομένα του. Τα λεφτά για μία αγορά δεν δίνονται όλα ,,με το καλημέρα,,. Η αποπληρωμές γίνονται σε βάθος χρόνου. (πολλά χρόνια)

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Διπλός εκτοξευτής RAM στις εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ200ΗΝ

Όπως φαίνεται ο εκσυγχρονισμός των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ βρίσκεται στα τελευταία στάδια για την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας. Από πλευράς Μεγάρου Μαξίμου, έχει γίνει...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Γιατί αγοράσαμε πυραύλους RAM Block 2A για τις “Ρουσσέν” και τι γίνεται με τις FDI

Στο πρόσφατο ΚΥΣΕΑ, το μόνο πρόγραμμα που αποφασίστηκε να προχωρήσει για υπογραφή ήταν αυτό της αγοράς 52 νέων πυραύλων RAM, έκδοσης Block 2A, για...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -