Σύμφωνα με ανακοίνωση της Direction générale de l’armement, της Διεύθυνσης Εξοπλισμών του Γαλλικού Υπουργείου Άμυνας, υπεγράφη τελικά η σύμβαση ανάπτυξης του πυραύλου MICA NG, ύψους 1,2 δις ευρώ. Ο νέος πύραυλος θα έχει μεγαλύτερη εμβέλεια από τον MICA, καθώς θα μειωθεί σημαντικά ο όγκος των ηλεκτρονικών, και θα αυξηθεί το ο όγκος του προωθητικού.
Επίσης, η έκδοση EM θα φέρει ραντάρ AESA, κάνοντας έτσι ευκολότερη την εμπλοκή στόχων stealth αλλά και ελικοπτέρων ή UAV που πετούν κοντά στο έδαφος. Κρίσιμες αναβαθμίσεις θα έχει και η έκδοση IR, με νέας γενιάς κορυφαίο αισθητήρα υψηλής ακρίβειας και αντοχής σε decoys (flares etc).
Στο συμβόλαιο περιλαμβάνεται και η υποχρέωση κατασκευής 567 νέων βλημάτων. Το ενδιαφέρον όμως είναι η αναβάθμιση 300 παλαιοτέρων βλημάτων MICA στο επίπεδο του MICA NG. Αν και δεν υπάρχει καμία περαιτέρω πληροφορία, πιθανολογούμε πως θα είναι από τα παλαιότερα βλήματα, που κατά την διάρκεια επαναπιστοποίησης θα αποκτήσουν τους νέους αισθητήρες αλλά και το αυξημένης ποσότητας προωθητικό.
Θυμίζουμε πως οι MICA υπηρετούν με την ΠΑ και στις δυο εκδόσεις, EM/IR, και σύμφωνα με τους Γάλλους τα Mirage 2000-5 και Mirage 2000D θα μπορούν να φέρουν τους νέους χωρίς αλλαγές. Αναμφίβολα, ο MICA NG θα ήταν μια ενδιαφέρουμε επιλογή στην περίπτωση που δεν αγοραστούν ή δεν πιστοποιηθούν οι Meteor στα Mirage 2000-5. Κάποια στιγμή και οι ελληνικοί MICA θα χρειαστούν πιστοποίηση, και πρέπει να εξεταστεί σε συνάρτηση με το κόστος μια αναβάθμισή τους σε επίπεδο NG.
Επίσης, τυχόν έκδοση του MICA NG σε ναυτική έκδοση, θα μπορούσε ίσως να είναι μια εξαιρετική εναλλακτική του Aster 15 και σίγουρα του CAMM-ER. Το ΠΝ βέβαια δεν μπορεί να περιμένει μέχρι το 2026 που θα μπει ο νέος πύραυλος σε υπηρεσία, αλλά τότε θα μπορούσε να είναι μια επιλογή για μικρότερου εκτοπίσματος πλοία που αναμφίβολα έχει ανάγκη. Στο θέμα θα επιστρέψουμε σύντομα.
Για το ΠΝ εξαιρετική λύση θα ήταν αν ήταν σε quad pack, αλλά όπως και να έχει είναι καλύτερη επιλογή από τους παλαιότερους MICA.
Με 24 μονο -5 δεν αξίζει να το σκεφτόμαστε.
Πρέπει να ληφθούν αποφάσεις για τη διατήρηση η όχι των M2000 στο στόλο.
Τα EGM έχουν τελειώσει
Πρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των -5 για να πάμε σε 2 μοίρες για να έχει νόημα η διατήρηση του τύπου και η οποιαδήποτε επαναπιστοποιιηση/ αναβάθμιση των οπλων τους.
Αλλιώς θα έχουν τη μοίρα των F1 ίσως πολύ πιο γρήγορα από ότι σκεφτόμαστε.
FOS δεν έχει υπογραφει οποτε οι διαθεσιμότητες είναι για κλάματα
Σωστό, πλην όμως δεν διαφαίνεται καμιά κίνηση.
Έχει υπογραφεί 7ετες φος πλέον.
Που το είδες?
Είχε αναγγελθεί από Καμμένο τον Ιούλιο η τον Ιούνιο αλλα τελικά το μονο που έγινε είναι η σύσταση μια επιτροπής διaπραγμάτευσης για το FOS.
Ψάξε στο διαύγεια gov να το βρείς
είχα κάνει σχετική ανάρτηση σε άλλο άρθρο
Για μένα CK αντιθέτω τα 24 μαχητικά είναι ακριβώς μία ολόκληρη ΝΑΤΟική μοίρα και να μπούμε στο πρόγραμμα σήμερα κιόλας για τους MICA NG ώστε να αναβαθμιστούν κατακόρυφα οι δυνατότητες αυτοάμυνάς τους, πρακτικά με τον MICA NG IR γιατί τον ER το βλέπω χλωμό καθώς πώς ένα μηχανικής σάρωσης ραντάρ θα τροφοδοτεί με δεδομένα ένα ηλεκτρονικής;
Διατήρηση ενός τύπου αεροπλάνου με μια μονο μοίρα από επιχειρησιακής τεχνικής οικονομικής άποψη δεν γίνετε.
Χωρίς FOS τα αεροπλάνα πλέον δεν πετάνε οι πιλότοι και οι μηχανικοί τα ξεχνάνε και ο τύπος πάει defeacto τάχιστα προς απόσυρση
Διάβασε σε σχόλιο παρακάτω γιατί διαθεσιμότητες μιλάμε
Τα χούμε ξανά συζητήσει
Δεν πρέπει να γίνει καμια επένδυση στα όπλα τους εάν δεν ξεκαθαριστεί το μέλλον τους
Και μάλλον θα ακολουθήσουν το μονοπάτι των F1sooner than later
Μπορείτε να εξηγήσετε γιατί είναι σίγουρα εξαιρετική εναλλακτική του CAMM-ER;
Καλύτερο βεληνεκές, καλύτεροι αισθητήρες, υπάρχουν ήδη στην αεροπορία και πιθανότητα quad pack σε αντίθεση με τους camm er που δεν μπαίνουν σε τετραπλο κανιστρο.
To καλύτερο βεληνεκές από που προκύπτει στην έκδοση επιφανείας; πιθανότητα quad pack εχουν μεγαλύτερη οι CAMM-ER, μιας και οι CAMM τοποθετούνται ήδη quad pack
Οι CAMM είναι quad packed και οι CAMM-ER θα έχουν βεληνεκές 45 χλμ. Οι MICA VL αυτή τη στιγμή έχουν βεληνεκές 20 χλμ.
Δεν προκύπτει από πουθενά ότι ο ER δεν τοποθετείται σε quad pack.
https://www.mbda-systems.com/product/emads/
Αν μιλάμε για καλύτερο πύραυλο ο οποίος είναι ήδη σε υπηρεσία στο ΠΝ (ESSM) και έχουμε βιομηχανική συμμετοχή, τότε πρέπει να σταματήσουμε οποιαδήποτε κουβέντα με την Γαλλία για πλοία και να ξεκινήσουμε κουβέντες με Γερμανία, Ολλανδία και Ισπανία. Ο Mica δεν βρίσκεται σε υπηρεσία σε καμιά σοβαρή δύναμη εκτός από την Γαλλία, σε αντίθεση με τον ESSM που τον χρησιμοποιεί το σχεδόν όλο το ΝΑΤΟ με την εξαίρεση Γαλλίας, Αγγλίας, Ιταλίας.
+++
Ο πύραυλος αεράμυνας περιοχής ειναι ο essm και εκεί τελειώνουν ολα…….
Ας μας δώσουν gowind με essm.
Οπως και αεράμυνας σημείου ειναι ο RAM.
Ισως ομως ο camm να έχει θέση λογω χαμηλής τιμης και ευκολίας ενσωμάτωσης σε κάποιους εκσυχρονισμους.
Ο mica σαν τεχνολογία ειναι ανώτερος των ESSM, εκτός από το θέμα της εμβέλειας.
Στην επόμενη έκδοση, πάλι σαν τεχνολογία θα ειναι καλύτερη αυτή του MICA με την ενσωμάτωση AESA radar σε σχέση με τον ESSM block.2 και θα μειωθεί και το μεγάλο χάσμα της εμβέλειας.
Επίσης υπάρχει επιλογή με παθητική λειτουργία IR είναι ο μόνος πύραυλος που έχει αυτή την δυνατότητα.
Σημαντική εξέλιξη. Μπορεί να αποδειχτεί πολύ ωφέλιμη για το ΠΝ, σε περίπτωση που επιλεγεί Γαλλική λύση.
100 για αεροπορία.
Για ναυτικό μαλλον ο essm bl2 ειναι φτηνότερος και απο αναβάθμιση mica.
Αν επιλέγει γαλλική λύση να φορέσει essm.
Για περιπολικά, βοηθητικά, αναβαθμίσεις, εκσυχρονισμουσ, γιατι οχι ο απλός camm;;;
Γαλλική «λύση» (FTI/Belharra) με ESSM κι όχι με ASTER & Mica απλά δεν «παίζει» για πολλούς λόγους.
Σε τετράδα βγαίνει ?
Αν δεν βγαίνει σε τετράδα δεν κάνει
Βγαίνει.
Από που προκύπτει αυτό; Εδώ καλα δεν ξέρουμε βασικά πράγματα.
Στον Sylver35, όπως ο υφιστάμενος MICA VL (πχ FREMM HN). Με βάση την αναφορά το περισσότερο προωθητικό μπάινει στη θέση των παλιότερων ηλεκτρονικών που θα αντικατασταθούν από νέα συμπαγέστερα.
O sylver A35 εχει 4 κελιά δεν ειναι quad pack σε ίδια διάσταση ενός μεγαλύτερου sylver.
Ναι, λάθος κατάλαβα spirit sorry. Απλά ο Α35 είναι μικρότερων διαστάσεων και βάρους.
Εξαιρετική επιλογή. Ναι σε όλα. Αλλά να μάθουμε και το μπακαγιόκο ε? Ειδικά στην αναβάθμιση των υφιστάμενων τμχ.
Είναι απίστευτο αλλά FOS όπως γράφει φιλος παραοανω δεν έχει υπογραφτεί εδώ και σχεδόν πέντε χρόνια από την κρίσιμη απαίτηση της ..
Αμφιβάλλω εάν πετούν από τα αεροσκάφη όλων των εκδόσεων το ένα τρίτο και αυτό θα είναι επιτυχία ενώ ακόμη και τώρα η αδιαφορία συνεχίζεται ..
Ήδη σε Αμυντική Βίβλο γνωστού περιοδικού που κυκλοφορεί η 114 πτέρυγα Μάχης αναφέρεται ως μη αξιόμαχη ..
Δεν νομίζω έχουμε καταλάβει την βαρύτητα της δήλωσης ενώ οι πολιτικάντηδες ασχολούνται με την προεκλογική προετοιμασία .
Οι δε στρατιωτικοί απλά με την στάση τους διαιωνίζουν το προβλημα
Παραίτηση εννοείται καμία η δημοσια διαμαρτυρία ..
H 114 ΠΜ μη αξιόμαχη! Πες μας και ποιο περιοδικό είναι αυτό για να ξέρουμε να το αποφεύγουμε.
Προφανώς η πρωτιά που κατέλαβε η 331 Μοίρα της 114 ΠΜ στην TLP 2018 πριν από λίγες μέρες στο Αλμπαθέτε, “επιβεβαιώνει” τον αρθρογράφο της “βίβλου”
Άρα όλα καλά δηλαδή χωρίς FOS; Από ότι διαβάζω παρεμπιπτόντως, ούτε τα ΑΣΕΠΕ μας έχουν…
Όταν π.χ μία Μοίρα έχει 16 μονοθέσια μαχητικά αλλά πετάνε τα 3 άραγε θεωρείται αξιόμαχη ?
αντι να μιλαμε για μπελαρα δεν θα ηταν καλυτερα αν εκμεταλλευτουμε οτι επιστροφες υπαρχουν στο ταμειο για να ανανεωθει ο στολος των Μ2000-5? Ειναι καιρος στα πλεουμενα να ακολουθησουμε το δρομο της ναυπηγησης Ελληνικου σχεδιου φρεγατες-κορβεττες και με εκκληση στους Ελλενες εφοπλιστες για βοηθεια επιτελους Δεν γινεται το 1821 να συνεισεφεραν και τωρα αυτοι που ειναι παμπλουτοι να απεχουν
Τις προτεραιοτητες τις ξερουν καλυτερα τα επιτελεια. Οταν το ΓΕΝ εχει επαφες με τη NAVAL GROUP για τις FTI σημαινει οτι εξεταζει το αντιστοιχο προγραμμα. Δεν εξεταζει αμεσα (τουλαχιστον απο οσο ξερουμε) προγραμμα για ναυπηγηση ελληνικων σχεδιασεων πιθανοτατα για λογους οικονομικους ή/και για λογους ελλειψης τεχνογνωσιας. Οσο για τους εφοπλιστες δεν νομιζω οτι πρεπει να περιμενουμε δωρεες της ταξης 2-2,5 δις για ναυπηγηση πλοιων του ΠΝ (επιτελους καπου να σταματησει ο μεσσιανισμος σε αυτη τη χωρα). Το ακριβο σπορ που λεγεται Εθνικη Αμυνα χρειαζεται πλατες απο το λαο. Οσο γινοταν με δανεια ξενων ολα ηταν μια χαρα, τωρα που πρεπει να βαλει πλατη ο απλος Ελλην(αρας) πολιτης και να θυσιασει θεσεις στο δημοσιο/συνταξεις και επιδοματα πολυ αμφιβαλλω για την αγορα νεων οπλικων συστηματων αξιας δισ. ευρο.
Για αυτό επέλεξαν τον εκσυγχρονισμό των P-3 με τόσες ελλείψεις…
Απο οτι φαινεται η επιτηρηση των θαλασσιων συνορων μας και η παρακολουθηση του θεατρου επιχειρησεων της Αν.Μεσογειου ηταν ψηλα στη ατζεντα…οσο για τις ελλειψεις που υπονοεις με αυτη τη λογικη να ξεγραψουμε τον εκσυγχρονισμο των F-16 για καινουργια ΤΟΜΑ,γιατι ακομα με τα BMP-1 και τα Μ-113 ειμαστε, τι τα θελουμε τα υπερσυγχρονα μαχητικα?
Η επιτήρηση μπορούσε να γίνει με πολύ μικρότερα και φθηνότερα μέσα. Τα χρήματα έπρεπε να πάνε σε σύγχρονες τορπίλες και εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ.
Τώρα αν κάποιος διαφωνεί, τι να κάνουμε. Αν γίνει κανένα επεισόδιο ας στείλει τα P-3 να καθαρίσουν.
Ποια φτηνότερα και μικρότερα μέσα ?
Μια δεκάδα MPA σου παραθέτω, αν δεν μπορεις να κάνεις ένα google searth
https://www.ptisidiastima.com/heron-1-frontex-200-flight-hours/
Φιλε spirit…δεν ξερω τι τυχη θα ειχαν τα εν λογω drones στο κυνηγι και την παρακολουθηση υ/β και πληθος μοναδων επιφανειας στο κορεσμενο απο ηλεκτρονικες παρεμβολες περιβαλλον της αν. Μεσογειου. Εκτος αν υπαρχει καποιο δοκιμασμενο προγραμμα ucav εξειδικευμενο για τετοιου ειδους επιχειρησεις που να προτεινεται στην Ελλαδα, ειναι δοκιμασμενο, φτηνοτερο του εκσυγχρονισμου των P-3 και να ερθει σε ικανοποιητικες μοναδες για καλυψη των επιχειρησεων σε 24ωρη βαση.
Τέτοια κακοδιαχείριση χρημάτων από τα Mirage 2000 δεν έχει ξαναγίνει στα χρονικά της χώρας.
Από την μία τα καινούργια -5 Μk2 δεν μπορούν να βάλουν τους ΑΜ-39 Exocet γιατί επιλέχθηκε να μην προστεθεί η δυνατότητα (!).
Από την άλλη τα παλιά EGM/BGM δεν μπορούν να βάλουν τους καινούργιους MICA EM/IR γιατί τελικά δεν αναβαθμιστήκαν ποτέ.
Κερασάκι της τούρτας η απουσία σύμβασης υποστήριξης και των δύο τύπων μαχητικών όπου το μοναδικό που αγοράστηκε ήταν φρένα για να μην βγουν εκτός αεροδιαδρόμου στην προσγείωση…
Νομικές ευθύνες για το μέγεθος της κακοδιαχείρισης πότε θα αποδοθούν? Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά που γίνονται με θύμα την εθνική άμυνα.
@JohnnyB
“…δεν έχει ξαναγίνει στα χρονικά της χώρας.”
“…με θύμα την εθνική άμυνα.”
Θα αστειευεστε βεβαια… Απο κακοδιαχείριση τιποτα αλλο στην Ελλαδα…
Εδω χρεοκοπησε η χωρα και εξακολουθει να ειναι υπο χρεοκοπια…
+
Ενδιαφέρον θα είχε και μια ναυτική έκδοση iris……
Σε συνδιασμο με επίγεια για αντικατάσταση παλαιών Α/Α……..