[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=bAz-PkiPInc]
Τα προβλήματα διάβρωσης σε NH90 είχαν επισημανθεί για πρώτη φορά στα ολλανδικά ελικόπτερα αλλά φαίνεται ότι το γαλλικό ναυτικό αντιμετωπίζει πολύ μεγαλύτερα προβλήματα. Σύμφωνα με γαλλικά δημοσιεύματα η Aeronavale αντιμετωπίζει λόγω προβλημάτων διάβρωσης σε μεταλλικά και μη μεταλλικά μέρη των NH90 NFH Caiman χαμηλές διαθεσιμότητες στα 18 ελικόπτερα του τύπου που διαθέτει και που κινούνται στο επίπεδο του 45%. Τα NH90 TTH δεν αντιμετωπίζουν αντίστοιχο πρόβλημα που οφείλεται στο θαλάσσιο περιβάλλον επιχειρήσεων. Η διοίκηση του γαλλικού ναυτικού φέρεται να έχει δώσει τελεσίγραφο στην NHI για την επίλυση του προβλήματος.
Και ένα βίντεο από τη δράση των ολλανδικών NH90 των οποίων ο μικτός στόλος έχει διπλό ρόλο:
[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=v-G31bDMV30]
Πληρώνουν ένα σορό χρήματα και υλικό σωστό δεν παίρνουν, παρά την μεγάλη καθυστέρηση που είχε το πρόγραμμα παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα. Η μικρή διαθεσιμότητα είναι ένα πρόβλημα που στεναχωρεί και στο HAP/UHU Tigre, σύμφωνα με αναφορές Γερμανών αξιωματικών.
Άμα δεν επηρεάστηκε η ραδιοδιατομή..δεν υπάρχει θέμα..
45% διαθεσιμότητα; Μάλλον τέτοια ποσοστά είναι ονειρικά για το πρόγραμμα, αν δώσουμε βάση στο δημοσίευμα του flightglobal σχετικά με τη γερμανική εμπειρία (https://www.flightglobal.com/news/articles/analysis-germany-and-nh-industries-look-to-avoid-pa-432390/), όπου για τη χερσαία έκδοση αναφέρεται ποσοστό πραγματικής διαθεσιμότητας 18% (ή 30% αν δεν ληφθούν υπόψη όσα βρίσκονται εκτός για προγραμματισμένη συντήρηση ή αναβάθμιση). Δεν τολμώ να ρωτήσω τίποτα για την ελληνική εμπειρία.
Μην ρωτάτε αν και η δική μας περίπτωση είναι διαφορετική. Στα καθ’ ημάς πλέον των προβλημάτων που έχουν οι άλλες χώρες υπάρχουν και αυτά για τα οποία έχουμε εμείς και μόνο εμείς την ευθύνη.
Δηλαδή δεν πετάει τίποτα!
Πετάει αλλά “ένας” κούκος δεν “είναι” η άνοιξη και η “εποχή” δεν θα αλλάξει αν δεν βάλουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη για FOS. Βέβαια προηγουμένως η κορυφή της πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΘΑ θα πρέπει να αποφασίσει τι θέλει να κάνει επιτέλους με τα NH90.
Οπως επισημανε ενας καλος φιλος τα ολλανδικα εχουν ενα μυστικο εξαρτημα που κανει την διαφορα,στο 2,05.
Θυμάμαι και τα ανεκδιήγητα προβλήματα της χερσαίας εκδόσεως, με το πάτωμα που παραμορφωνόταν από τα υποδήματα και υλικά του προσωπικού …
Πρόκειται για φάρσα. Σχεδιάστηκε ε/π με προδιαγραφές πολιτικές, όχι στρατιωτικές. Και όλοι έσπευσαν να το πάρουν από καθαρά πολιτική βούληση! Και καλά οι κατασκευάστριες χώρες … Οι επιχειρησιακές απαιτήσεις (και τα χρήματα των φορολογουμένων) θυσιάστηκαν εκεί στο βωμό της εθνικής βιομηχανικής βάσης. Οι υπόλοιποι;
Υπάρχει τρόπος να τα ξεφορτωθούμε κάπου και να πάρουμε σε επαρκή αριθμό κάτι μεταχειρισμένο; Κάποτε είχε ακουσθεί κάτι για Μπλακ Χωκ … Αλλά και με τα Πούμα/Κούγκαρ υπάρχει πλούσια εμπειρία και εκπαιδευμένο προσωπικό … Αν και οι επιδόσεις και η επιβιωσιμότητα των Μπλακ Χωκ είναι ασυναγώνιστες, ειδικά σε σκληρά σενάρια ειδικών επιχειρήσεων …
Η παρακμή της ΑΣ θλίβει πραγματικά. Βλέπω δυνάμεις όπως η Νορβηγία και ο Καναδάς, με τα ΑΒ412 με πλήρη εξοπλισμό ναυτιλίας/νυκτερινής όρασης/αυτοπροστασίας και ζηλεύω, αν και προφανώς αυτά τα μέσα υστερούν σε επιβιωσιμότητα έναντι των Μπλακ Χωκ, όντας βασικά ένα σχέδιο άλλης εποχής (αλλά βέβαια πολύ ανώτερα από Χιούι, χωρίς τα προβλήματα του ενός κινητήρα και του εκκωφαντικού ακουστικού ίχνους …). Νομίζετε ότι θα ήταν οικονομικά βιώσιμη η αγορά ενός τέτοιου μέσου “δεύτερης διαλογής”, αν προοπτική για μεταχειρισμένα Μπλακ Χωκ δεν φανεί στον ορίζοντα; Το Πακιστάν αγόρασε πολλά τη δεκαετία του 2000 σε λίαν προσιτές τιμές, και έχουν αποδώσει εξαιρετικά στον αντιτρομοκρατικό αγώνα, σε συνθήκες θερμοκρασιών και υψομέτρου. Υπάρχουν και τα Χιπ βέβαια, αλλά το κόστος χρήσης θα είναι ίσως πολύ υψηλό …
Πλέον δεν μιλάμε για ευχολόγια και λίστες στρατηγών του καναπέ, είναι η πιο πιεστική επιχειρησιακή απαίτηση, επαπειλείται άμεση απώλεια εθνικού εδάφους ανά πάσα στιγμή, τα Σινούκ είναι ευάλωτα λόγω μεγέθους και δεν μπορούν να προσγειωθούν παντού … Απλώς μας βόλεψαν λόγω της χρόνιας έλλειψης ιπταμένου προσωπικού στην ΑΣ, να μεταφέρεται πολύς κόσμος με λίγα ε/π … Λίαν παρακινδυνευμένο …
Το θέμα των NH90 δεν το ανοίγουμε πάλι, έχουν γραφή ήδη πολλά, όχι όλα αληθεί και ακριβή.
Αν παρακολουθείτε λίγο τα πράγματα, θα έχετε δει ότι η ΑΣ προσπαθεί να λύσει το θέμα των μεταγωγικών ελικοπτέρων με CH-47 συλλογικά και όχι με αντικατάσταση τύπων. Σε αυτό το πλαίσιο η προμήθεια Blackhawk, αν και επιθυμητή δεν βρίσκεται στον ορίζοντα, ειδικά με το κόστος που έχει ακόμη και σε επίπεδο μεταχειρισμένων.