31.9 C
Athens
Παρασκευή, 19 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣΑπαραίτητα τα νέα και καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη ναυπηγική βιομηχανία

Απαραίτητα τα νέα και καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη ναυπηγική βιομηχανία

Την ανάγκη εισροής νέων χρηματοδοτικών εργαλείων στη στήριξη της θαλάσσιας οικονομίας τόνισαν σε πάνελ με τίτλο «Χρηματοδοτικά Εργαλεία στη Νέα Εποχή της Ναυπηγικής Βιομηχανίας» ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων κ. Δημήτρης Σκάλκος, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, κ. Παύλος Ξηραδάκης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ε. Ν., Ιδρυτής -Διευθύνων Σύμβουλος XRTC Business Consultants κ. Γιώργος Ξηραδάκης και ο Διευθυντής Επενδύσεων της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας, κ. Αλέξανδρός Παναγιωτόπουλος. Τον συντονισμό της συζήτησης έκανε η  Διευθύντρια Ερευνών της διαΝΕΟσις κυρία Φαίη Μακαντάση.

Δ. Σκάλκος: Σημαντικοί πόροι στην αγορά ως το 2027

Στην εισροή σημαντικών χρηματοδοτικών πόρων αναφέρθηκε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων, κ. Δημήτρης Σκάλκος. Στο πλαίσιο αυτό τόνισε πως θα πρέπει να είναι έτοιμες και οι εταιρείες για να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που ανοίγονται. Όπως είπε, πολιτική του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών είναι η προώθηση χρηματοδοτικών εργαλείων όχι κλαδικά καθώς η προηγούμενη εμπειρία έδειξε πως δεν έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Αντιθέτως, το ΥΠΕΘΟ προσφέρει τις γενικές γραμμές προκειμένου να αποφασίσει η αγορά μέσω των προτάσεων την τελική κατεύθυνση των πόρων αυτών. «Στόχος μας είναι να διαφοροποιήσουμε και τους κλάδους που ενισχύουμε» τόνισε σημειώνοντας πως «βλέπουμε υπό την ομπρέλα της γαλάζιας οικονομίας τις ενισχύεις στη θαλάσσια αλυσίδα αξίας». Όπως εξήγησε το ΕΣΠΑ χρηματοδοτεί μόνο έμμεσα τις μεγάλες επιχειρήσεις αλλά χρηματοδοτεί μία σειρά δράσεων στο θαλάσσιο οικοσύστημα που έχουν σχέση με τα ναυπηγεία ενώ επεσήμανε πως ήδη έχουν κατατεθεί πάνω από 30 νέα επενδυτικά σχέδια για συντήρηση επιδιορθώσεις μικρών σκαφών και ανάπτυξη πλοίων

Α. Παναγιωτόπουλος: Κάνουμε ξένα funds να κοιτάνε στην Ελλάδα

Στις δράσεις που υλοποιεί η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα Επενδύσεων αναφέρθηκε ο Διευθυντής Επενδύσεων κ. Αλέξανδρος Παναγιωτόπουλος. Όπως σημείωσε στόχος είναι η επένδυση στην μετάβαση της ναυτιλίας «από το κουπί στην μηχανή δίνοντας κεφάλαια στις επιχειρήσεις που τους εξασφαλίζουν τη δυνατότητα να πάρουν δάνεια, να μεγαλώσουν και να διεκδικήσουν ευρωπαϊκά προγράμματα». Παράλληλα, σε συνεννόηση με το υπουργείο τρέχουν επενδυτικές ευκαιρίες με διαρκή ανοίγματα για επενδυτικά σχήματα. Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτόπουλο η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα Επενδύσεων έχει σήμερα 2,1 δισ. ευρώ σε δεσμέυσεις υπό διαχείριση ενώ συνεργάζεται με ευρωπαϊκά fundsκάνοντάς τα «να κοιτάνε την Ελλάδα για πιθανές επενδύσεις». «Είμαστε μικρή άλλά όχι ασήμαντη χώρα», κατέληξε.

Γ. Ξηραδάκης: Ανάγκη πρόσβασης σε χρηματοδότηση από τις ελληνικές τράπεζες

«Έχουμε πέντε ελληνικές τράπεζες που δεν χρηματοδοτούν λιμάνια, ναυπηγεία ή ναυπηγοεπισκευαστικες μοναδες. Οι αναπτυξιακές τράπεζες δυστυχώς δεν μπορούν να υποκινήσουν καμία ναυπηγική ή ναυπηγοεπισκευαστική τάση γιατί δεν έχουμε βάλει τον σπόρο στους χρηματοδοτικούς πυλώνες» ανέφερε ο Πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ε. Ν., Ιδρυτής -Διευθύνων Σύμβουλος XRTC Business Consultants. κ. Γιώργος Ξηραδάκης. Στο πλαίσιο αυτό ζήτησε τη δημιουργία πυλώνων ενίσχυσης της γαλάζιας οικονομίας και της υποστήριξης των σχετικών επενδύσεων από τις ελληνικές τράπεζες προκειμένου να «κρατήσουμε την ελληνική δύναμη στην κατασκευή και τη συντήρηση»

Π. Ξηραδάκης: Θα ξεπεράσουν το 1 δισ. ευρώ οι επενδύσεις σε πλοία υποστήριξης στα FSRU

Στις ευκαιρίες που ανοίγονται στην χώρα για την κατασκευή πλοίων που θα ενισχύσουν τα FSRU που δημιουργούνται στη χώρα και θα ξεπεράσουν το 1 δισ. ευρώ επενδύσεων τα επόμενα χρόνια αναφέρθηκε ο Πρόεδρος Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, κ. Παύλος Ξηραδάκης. Ο κ. Ξηραδάκης έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την ανάγκη να τρέξει η χώρα για να προλάβει τον ανταγωνισμό από τις γειτονικές χώρες και ειδικά την Τουρκία.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: “Γαλλικός” εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ και αγορά κορβετών Gowind!

Κινδυνεύουμε να καταντήσουμε κουραστικοί, αλλά από το 2016 η σελίδα μας κάνει μια έντονη προσπάθεια να εξηγήσει την ανάγκη για ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού....
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Καθυστερημένη επισήμως ένα χρόνο η πρώτη γαλλική Belh@arra, πως επηρεάζονται οι ελληνικές;

Για το εάν ήταν καθυστερημένη στο πρόγραμμα παράδοσης της στο Γαλλικό Ναυτικό, η  φρεγάτα Amiral Ronarc‘h, η πρώτη Belh@rra ή FDI (Frégate de Défense et...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -