Η Textron κέρδισε τον τροποποιητικό διαγωνισμό ύψους 386 εκατομμυρίων δολαρίων για να προμηθεύσει τον αντικαταστάτη των σημερινών μέσων ταχείας κάλυψης της απόστασης από τα πλοία ως τις ακτές στη μορφή των αποβατικών σκαφών, στρώματος αέρος (landing craft, air cushion – LCAC). Το νέο βελτιωμένο σχέδιο LCAC 100 θα αντικαταστήσει τα παλιότερα που σχεδιάστηκαν στη δεκαετία του 1970, τέθηκαν σε υπηρεσία στις αρχές του ’80 και πλέον βρίσκονται στο τέλος του επιχειρησιακού τους βίου.
SSC: Αν και ταχύτερο, το αερόστρωμνο της επόμενης γενιάς… καθυστερεί
Η Τextron θα παραδώσει μεταξύ 109 και 123 σκάφη από το βελτιωμένο σχέδιο βάσει του προγράμματος SSC. Το SSC αναμένεται να ολοκληρωθεί ως τον Ιανουάριο του 2023 και θα αποτελεί ένα σκάφος ικανό να ανταποκριθεί στις τωρινές και μελλοντικές απαιτήσεις μεταφοράς στοιχείων αποβάσεων από τα πλοία αμφιβίων επιχειρήσεων στις ακτές, με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα. Τα νέα σκάφη θα είναι πιο οικονομικά στη συντήρηση και λειτουργία και θα λαμβάνουν υπόψη τους τον όγκο και το βάρος των συστημάτων των Πεζοναυτών για τα 30 χρόνια της προβλεπόμενης επιχειρησιακής τους ζωής.
Μεταξύ των απαιτήσεων αναφέρονται η ικανότητα να διατηρεί σταθερή ταχύτητα μεταφοράς 35 κόμβων, να μοιράζεται λιγότερο από 1% κοινά μέρη με τα υπάρχοντα σκάφη ACU 4, ACU 5 και NBU 7 και να μεταφέρει μεγαλύτερο φόρτο, αποτελώντας έτσι μια πραγματική εξέλιξη για τις δυνάμεις αποβάσεων.
Μαζί με την ικανότητα να μεταφέρει ομάδες πεζοναυτών, υλικών και οχημάτων, τα νέα LLC θα πρέπει να είναι συμβατά με όλα τα μητρικά σκάφη μεταφοράς, τόσο τα υπάρχοντα πλοία αμφιβίων επιχειρήσεων όσο και τα μελλοντικά Expeditionary Transfer Dock και Expeditionary Sea Bases.
Τα μεταχειρισμένα LCACs είναι κάτι που αξίζει να κυνηγήσουμε, για μεταφορά από προωθημένες βάσεις σε Κυκλάδες/Σποράδες ή μεταξύ νησιών του Ανατολικού Αιγαίου. Think out of the box, τα παραδοσιακά LSTs δεν επιβιώνουν στο σύγχρονο περιβάλλον του Αιγαίου, κι αν πάμε σε μια οχήματα τύπου AAV καλύτερο θα είναι να εξαπολύονται από τροποποιημένα Ro-Ro καταμαράν εμπορικών προδιαγραφών.
“Μεταξύ των απαιτήσεων αναφέρονται… να μοιράζεται λιγότερο από 1% κοινά μέρη με τα υπάρχοντα σκάφη ACU 4, ACU 5 και NBU 7.”
Όταν και επίσημα ζητάς ακριβές τιμές.
Αγαπητή Πτήση,
Νομίζω ότι χαθήκαμε λίγο στην μετάφραση από την πηγή. Το αρχικό άρθρο αναφέρει ότι το νέο LCAC 100 έχει λιγότερο από 1% κοινά μέρη με τα LCAC που θα αντικαταστήσει και είναι όντως μια νέα αναβάθμιση. Το άρθρο δεν λέει ότι αυτό (λιγότερο από 1% κοινά μέρη) ήταν απαίτηση από το Ναυτικό.
Όπως λέει το άρθρο οι διαστάσεις και διάταξη έχουν παραμείνει οι ίδιες όπως πριν.
Φιλικά πάντα,
Γιώργος