38.6 C
Athens
Πέμπτη, 13 Ιουνίου, 2024
ΑρχικήΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ-ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣημαντική εξέλιξη για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας: Η ONEX αποκτά μέρος του ενεργητικού...

Σημαντική εξέλιξη για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας: Η ONEX αποκτά μέρος του ενεργητικού και παθητικού της θυγατρικής εταιρείας ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Α.Ε.

Κατ’ όπιν Ιδιωτικού συμφωνητικού που υπέγραψε η ONEX / Νεώριο Σύρου και τα ναυπηγεία Ελευσίνας, η πρώτη θα αποκτήσει ένα μέρος του ενεργητικού και του παθητικού των δεύτερων.

Για την περίσταση εκδόθηκε σχετικό δελτίο τύπου που αναφέρει τα εξής: «Κατά συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας «ΝΕΩΡΙΟΝ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ», που έλαβε χώρα την 31η Μαΐου 2019, ημέρα Παρασκευή, αποφασίστηκε και εγκρίθηκε η υπογραφή Ιδιωτικού Συμφωνητικού αναφορικά με την Εκδήλωση Ενδιαφέροντος για την απόκτηση από την εταιρεία ONEX ELEFSIS SHIPYARDS, LLC, κατόπιν επικύρωσης του σχετικού Σχεδίου Εξυγίανσης από το αρμόδιο Πολυμελές Πρωτοδικείο δυνάμει του άρθρου 106β και 106δ του ΠτΚ, μέρους του ενεργητικού και παθητικού της θυγατρικής εταιρείας ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Α.Ε.».

Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι η ONEX κάνει μία «επιθετική» κίνηση προκειμένου να επεκταθεί στον τομέα των ναυπηγικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα έστω κι αν αυτό σημαίνει μακροχρόνιες επενδύσεις που δεν θα έχουν άμεση ανταπόδωση.

Τα ναυπηγεία της Ελευσίνας είναι από τα μεγαλύτερα της χώρας στον τομέα των ναυπηγοεπισκευών, αλλά όπως είναι γνωστό τα τελευταία χρόνια μαστίζονται από μία σειρά οικονομικών και διοικητικών προβλήματα με αποτέλεσμα την μείωση του κύκλου εργασιών και την συσσώρευση ζημιών.

Άξια αναφοράς ήταν κι η αντίδραση της αμερικανικής πρεσβείας στην Αθήνα, που αν και δεν το συνηθίζει συνεχάρη δημόσια την ΟΝΕΧ για την πρωτοβουλία της αυτή με σχετική ανάρτηση από τον επίσημο λογαριασμό της στο Τουίτερ όπου ανέφερε τα εξής: «Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας @ USATIF_2018! (σ.σ. Για την προώθηση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας) η εταιρεία @ONEXShipyards μπορεί να αναβιώσει το ναυπηγείο της Ελευσίνας με βάσει το επιτυχημένο μοντέλο της Σύρου υποστηρίζοντας την οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας μέσω πρόσθετων επενδύσεων των ΗΠΑ σε αυτόν τον ζωτικό τομέα.»

Αναμφίβολα πρόκειται για μία σημαντική κίνηση στον συγκεκριμένο τομέα όπου δεν είχαμε δει ουσιαστικές κινήσεις κι επενδύσεις για πάρα πολλά χρόνια με αποτέλεσμα τα ναυπηγεία της περιοχής να μένουν πίσω στις εξελίξεις και χωρίς αντικείμενο απασχόλησης.

Η κίνηση έχει επιπλέον σημασία για τον λόγο ότι τα συγκεκριμένα ναυπηγεία δραστηριοποιήθηκαν στο παρελθόν με σημαντικές εκκρεμότητες σε ναυπηγικά προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού για την εγχώρια ναυπήγηση κύριων μονάδων του, όπως των υποβρυχίων Type 214 και των ΤΠΚ κλάσης Ρουσσέν.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Giannis Apohnis
Giannis Apohnis
5 years ago

Καλά κρασσά…Για να ξεκινήσουν τα υποβρύχια….χρειάζονται πληρωμές 65 εκ που με τα χρεωλύσια έγιναν κοντά 100 εκ αλλά και άλλες που έχουν να κάνουν με τα διαιτητικά δικαστήρια και με την Ε.Ε που ο λογαριασμός πάει κοντά στα 500 εκ ευρώ….χώρια…τα όσα είχαμε ήδη προ-πληρώσει για τα επιπλέον 214 που ήταν στο 80% της αξίας τους αν θυμάμαι καλά.
Καλά,.. οι τορπιλάκατοι “τελειώνουν” από το 2016 και ακόμα να δούμε χαϊρι.

adpanos
adpanos
5 years ago

Όταν ένας όμιλος αγοράζει μια επιχείρηση με χρέος το κάνει γιατί βλέπει πως τα κέρδη από την επένδυση είναι μεγαλύτερα από το χρέος.
Οι Αμερικανοί βλέπουν πως με τις μπίζνες που θα κάνουν με την μεταφορά υγροποιημένου αερίου στην Αλεξανδρούπολη, με την αναβάθμιση των λιμένων της Ελλάδας σε διαμετακομιστικούς κόμβους, χρειάζονται ναυπηγεία για την επισκευή των πλοίων….

Τα ναυπηγεία θα ξαναζωντανέψουν μέσα στη επόμενη 5 ετια, απλά πλέον η Ελλάδα θα εισπράττει ψυχούλα

Eman202
Eman202
5 years ago
Reply to  adpanos

Στην κατάσταση που τα είχαν φέρει οι κυβερνήσεις των τελευταίων 20-25 χρόνων, να υπολειτουργουν, κ να μην έχει δουλειά ειδικευμένο προσωπικό καλά είναι κ τα ψυχούλα.
Τουλάχιστον οι εργαζόμενοι θα θα έχουν μισθούς κ τα ναυπηγεία θα είναι λειτουργικά σε άψογη κατάσταση κ θα έχουν την δυνατότητα να φτιάξουν ότι χρειαστεί το Π. Νσε νορμάλ χρόνους.

jim40
jim40
5 years ago
Reply to  Eman202

Σωστά οι εργαζόμενοι θα πληρώνονται από την εταιρεία και το κράτος θα εισπράττει από τον ΦΠΑ (από τα χρήματα που ξοδεύουν οι εργαζόμενοι)

CKfurious
CKfurious
5 years ago

Μιλάμε για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας ΌΧΙ τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που εμπλέκονται στα 214

Είμαι εξαιρετικά σκεπτικός τόσο με τον “όμιλο”‘ ONEX όσο και με το timing της είδησης

Τα Ναυπηγεία ελευσίνας έχουν πάνω από 250 mill E φέσια:

http://www.kathimerini.gr/1005994/article/oikonomia/epixeirhseis/mia-prosfora-gia-ta-nayphgeia-eleysinas

Οι συνολικές υποχρεώσεις των ναυπηγείων Ελευσίνας στο τέλος του 2016, οπότε και ο τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός, ανερχόταν στα 255 εκατ

Θα τα αναλάβει αυτά ο ‘”όμιλος”‘ ONEX η ο γνωστός λαμακας ο έλληνας φορολογούμενος?

Και αυτό προεκλογικά?

http://www.kathimerini.gr/983800/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/protash-e3agoras-twn-nayphgeiwn-eleysinas-kai-skaramagka-apo-thn-amerikanikh-onex

https://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/nautilia/371057-panos-ksenokostas-to-who-is-who-tou-agapimenou-ependiti-ton-amerikanon

Μια παρόμοια συμφωνία έγινε για το Νεώριο αλλα εδώ τα φέσια είναι πολλά

Μιλάμε επίσης πυραυλακάτους και όχι τορπιλακάτους

Αναμένουμε την 6h και τη 7h με το συμβόλαιο να έχει υπογραφει από το 08!!
Όταν και αν παραδοθούν τα ηλεκτρονικά τους θα θέλουν εκσυχρονισμό

In conclusion : GOOD WINES!!!

Γιώργος
Γιώργος
5 years ago

Όσοι εμπλέκονται με τις πυραυλακατους και είναι υπεύθυνοι για τις καθυστερήσεις σε μια σοβαρή χώρα θα τους δικαζανε με το ερώτημα της έσχατης προδοσίας γιατί αποστερουνε τις ένοπλες δυνάμεις με συστήματα που είναι κρίσιμα για την Εθνική ασφάλεια. Στην μπανάνα όμως επειδή εάν τις τελειώσουν έγκαιρα δεν θα έχουν τι να κάνουν, το τραβάμε όσο πάει χρονικά, μέχρι τη νέα παραγγελία και μέχρι τότε δώστε τους χρήματα αφού διαφορετικά χωρίς έργο θα πρέπει να το είχαν κλείσει το μαγαζί εδώ και χρόνια…

adpanos
adpanos
5 years ago
Reply to  Γιώργος

H BAE εχε εγκαταλείψει το project των πυραυλακάτων στην αρχή της κρίσης, το 2010, βλέποντας την οικονομία μας να παραπαίει.
Δεν ήταν όλα τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις μέρος της δικής μας ανευθυνότητας.
Μετά από δικαστικές διαμάχες αναγκάστηκε να συνεχίσει το πρόγραμμα και η Ελλάδα (ναυπηγεία) εισέπραξαν και κάποια χρήματα ως αποζημίωση.
Αυτά είχα διαβάσει σε ένα άρθρο τον περασμένο χρόνο.

G.164g ag-cat
G.164g ag-cat
5 years ago
Reply to  Γιώργος

Έτσι, όλοι στα 3 μέτρα.

andreasmp412c
andreasmp412c
5 years ago

Να υποθεσω οτι πλεον οτι κινηθει στο ΠΝ απο πλοιο θα ρθει απο αμερικη μερια; Τετοιες κινησεις καπου αποσκοπουν δεν γινονται απο αλληλεγγυη.

PANAGIOTIS ANASTOPOULOS
PANAGIOTIS ANASTOPOULOS
5 years ago

ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΠΟ ΚΑΙΡΟ ΕΧΕΙ ΠΑΡΘΕΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΟΤΙ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ …ΝΑ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ Η ΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ONEX ΝΑ ΚΑΡΠΩΦΟΡΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΛΗΦΘΟΥΝ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΙΔΙΟΤΕΛΕΙΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΩΝ ΠΟΥ ΧΕΙΡΙΣΤΙΚΑΝ Η ΘΑ ΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ….ΚΑΝΤΕ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΣΑΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΣΟΒΑΡΕΥΤΟΥΝΕ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΧΡΕΩΚΟΠΗΣΑΝ ….ΑΛΛΙΩΣ ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΟΥΜΕ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΨΗΦΙΖΑΜΕ ΓΙΑΤΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΘΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΞΑΠΑΤΗΘΗΚΑΜΕ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ..ΑΠΟ ΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΟΜΩΣ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ…ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΠΛΟ ΨΗΦΟΦΟΡΟ ΕΩΣ ΤΟΝ ΑΝΩΤΕΡΟ ΑΡΧΟΝΤΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ…..ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΤΕΛΟΣ…

sotbak
sotbak
5 years ago

ελπιδοφόρος εξέλιξη

Πάνθηρ
Πάνθηρ
5 years ago

Γινεται καποιος που ξερει τα πραγματα, να μου εξηγησει αν και ποσο ειναι καλο ειναι αυτο ?

SpaceMan
SpaceMan
5 years ago

Too late too little…

agnostosependytis
agnostosependytis
5 years ago

1. Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε κάτι για μερικούς που μπερδεύονται. Η ONEX θα πάρει ΜΕΡΟΣ από ότι πουλιέται/εκκαθαρίζεται από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Έτσι αν η Ελευσίνα χρωστάει 1 δις (παράδειγμα, δεν ξέρω τα ποσά) αλλά έχει περιουσιακά στοιχεία που αξίζουν πχ 100 εκατ, μπορεί είτε να πληρώσει μόνο 100 εκατ και να πάρει τα περιουσιακά στοιχεία και να τα αξιοποιήσει, είτε να της πουν στα δίνουμε μηδέν, και θα πάρεις 100 εκατ αξίας περιουσίας αλλά και 100 εκατ υποχρεώσεων να πληρώσεις. Οπότε, όχι δεν είναι τρελλοί να πάρουν όλα τα δάνεια και ζημιές. Η μαγκιά/πονηρό είναι αν πάρουν υποχρεώσεις, ποιες θα είναι αυτές. Αν είναι δάνεια, τότε βολεύονται οι τραπεζίτες, αν είναι χρωστούμενα βολεύεται το προσωπικό, αν τίποτα και πληρώνουν λεφτά, βολεύονται κράτος/πολίτες.

2. Εξαρτάται αν είναι μόνο επισκευαστικό, και είναι αποτελεσματικοί/φτηνοί, θα πάρουν πολύ μπιζνα από τους εφοπλιστές ΄(όσους είναι και πατριώτες). Αν είναι και κατασκευαστικό, πάνε φουλ για εξοπλιστικό. Σε αυτή την περίπτωση, ΟΚ να πάρουμε κάτι Αμερικανικό αλλά να μην είναι και μπαχατέλα όπως το γνωστό που δεν πουλάει και πρόσφατα αποσύρθηκε από τον διαγωνισμό στην Αμερική.

3. Αν τους δώσουμε τις νέες φρεγάτες, παίζει να μας στείλει ο Μπαρμπα Σαμ καμμιά Tico ή ΑΒ μέχρι να βγουν τα καινούργια? Γιατί μόλις το χάσαμε το ενδιάμεσο κορμί πατριώτη (Αδελαίδες), άλλο ενδιάμεσο κορμί δεν φαίνεται στον ορίζοντα, ενώ στον κοντινό ορίζοντα φαίνονται φασαρίες και ξύλο να πλησιάζει στην ΝΑ Μεσόγειο και το Αιγαίο

AESA
AESA
5 years ago

Δεν είναι θέμα πατριωτισμού για την επισκευή.Ένα πλοίο κοστίζει κάθε μέρα από 20.000 δολλάρια έως και 250.000 δολλάρια ανάλογα το μέγεθος και το είδος. Για να κάνει κάπου επισκευή θα πρέπει να έχει προορισμό την περιοχή εκεί κοντά. Δεν θα φύγει άδειο από την Ιαπωνία για να έρθει στην Ελλάδα για επισκευή όσο πατριώτης και να είναι κάποιος. Όσο αυξάνεται ο όγκος των πλοίων που έχουν προορισμό την Ελλάδα τόσο θα αυξάνεται και ο αριθμός των πιθανών επισκευών. Είναι τρελοί οι κινέζοι που φέρνουν δεξαμενή μεγάλη; Βλέπουν στοιχεία: ανάπτυξη, πολιτική σταθερότητα, οικονομικό πλαίσιο κ.α. Μετά θα φέρεις πλοία να επισκευάσεις. Ο κλάδος της εμπορευματικής κίνησης είναι δείκτης. Γνωρίζετε πόσο μειώθηκε ο όγκος φορτίων στα Ελληνικά λιμάνια 2-3 χρόνια πριν ξεκινήσει η κρίση; Φώναζαν τα στοιχεία για το τι έρχετε αλλά ποιος μπορούσε να τα διαβάσει;

agnostosependytis
agnostosependytis
5 years ago
Reply to  AESA

Όταν λέω ότι είναι θέμα πατριωτισμού το να φέρουν πλοία για επισκευές οι εφοπλιστές, εννοώ ότι επί του παρόντος δεν το κάνουν γιατί η διαφορά κόστους και διαφυγόντων κερδών μεταξύ του να το κάνεις σε Κίνα και εδώ είναι τεράστια. Αν υπό την ONEX αυτή η διαφορά μικραίνει πολύ σημαντικά, τότε μειώνεται και το κόστος που πληρώνει ο άλλος για την πατριωτική αλληλεγγύη.

Και ναι αντιλαμβάνομαι το θέμα με τις πορείες των πλοίων, όμως
α) το λιμάνι του Πειραιά έχει αυξήσει πολύ την κίνησή του,
β) και ταξίδι μεταξύ Ολλανδίας Ιαπωνίας να έχει το καράβι, στο τέλος για μεγάλες επισκευές/συντήρηση στην Κίνα θα πάει που δεν είναι και ένα τσιγάρο δρόμος.

Το πρόβλημα το Ελληνικό είναι α) το κόστος, β) η αξιοπιστία στο delivery date, πας για 3 εβδομάδες για μεγάλη συντήρηση και το παίρνεις σε 3 μήνες και αν. Το κόστος χαμένης ευκαιρίας/αδράνειας είναι πιο μεγάλο από το κόστος της επισκευής. Η ONEX μοιάζει να πιάνει τον σφυγμό και ανεβάζει πελατεία, αν πάρει και κάτι σημαντικό από Ελευσίνα, θα αλλάξει και κατηγορία πρωταθλήματος στο οποίο θα παίζει.

MisCo
MisCo
5 years ago

Κανεις δεν επενδυει αν δεν προσδοκει σε μελλοντικες εξελίξεις. Προφανως υπαρχουν προοπτικες στον ορίζοντα… εμεις απλα θα ευχηθουμε πέραν των πολιτικων έργων να δουμε και στρατιωτικης φυσης έργο.

darede
darede
5 years ago

Έχω μεγάλη αμφιβολία εάν ο όμιλος Onex έχει τα εχέγγυα να διαχειριστεί το ναυπηγείο γιατί προφανώς δεν το αγοράζει. Τα χρέη είναι μεγάλα και η αναβάθμιση του ναυπηγείου απαιτεί και άλλα χρήματα.Μάλλον ελπίζουν στις Meko αλλά θα πρέπει να παραδώσουν άμεσα τις πυραυλακάτους. Θα δούμε….

AESA
AESA
5 years ago
Reply to  darede

Τι λέτε; Ποιες ΜΕΚΟ και πράσινα άλογα; Ποιος νοήμων θα έμπαινε σε αυτή την διαδικασία για να έχει πελάτη το Ελληνικό Δημόσιο; Ελλάδα 1η Δύναμη σε Εμπορικό Στόλο. Θες κάτι άλλο; Δεν είναι όλα συμβόλαια του δημοσίου.

SKYHOOK47
SKYHOOK47
5 years ago
Reply to  AESA

O εφοπλιστής θέλει η δουλειά να γίνεται στην ώρα της.Τα Ελληνικά ναυπηγεία είναι διαβόητα για τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις τους.Θα πρέπει κάποιος να έχει αυτοκαταστροφικές τάσεις για να τους εμπιστευθεί…

AESA
AESA
5 years ago
Reply to  SKYHOOK47

Αφού είναι διαβόητα όπως λες, και το Νεώριο θα ήταν σε αυτά. Γιατί μόλις το πήρε η ΟΝΕΧ γέμισαν οι δεξαμενές και το καλεντάρι τους για επισκευές; Εδώ η κυβέρνηση μιλούσε για αποιδιωτικοποίηση (δεν ακούγεται όμορφα η κρατικοποίηση) και θέλαμε να έρθουν επενδύσεις. ΠΧ τιγκάρει η ΟΝΕΧ το Νεώριο με επισκευές το βλέπει ο ξύπνιος ο Υπουργός και σου λεει … δεν τους τραβάω μια κρατικοποίηση για να κονομάει το κράτος …. Τα έχουμε δει αυτά τα μοντέλα …

SKYHOOK47
SKYHOOK47
5 years ago
Reply to  AESA

Όταν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά πήγαιναν κατά διαόλου εσείς που ήσασταν;;;Ζούσατε εδώ;;; Είχατε γεννηθεί;;;;

AESA
AESA
5 years ago
Reply to  SKYHOOK47

ΠΑΣΟΚΑΡΑ Ολέ. Γνωρίζεις που βρίσκετε η μεγαλύτερη δεξαμενή της μεσογείου η οποία δεν έβαλε καράβι για επισκευή εδώ και 20 χρόνια; Ποιος τα έκλεισε; Ποιος διάλυσε το Πέραμα; ΠΑΜΕ … για άλλα. Το κεφάλαιο φταίει για όλα. Ρουφάνε το αίμα του εργαζόμενου οι καπιταλιστές, τα γουρούνια.

AESA
AESA
5 years ago

Όταν ένα ναυπηγείο δουλεύει γύρω του κινούνται πολλοί ακόμα κλάδοι. Μηχανικοί, ηλεκτρολόγοι, εξιδεικευμένοι τεχνίτες, μεταφορές, εισαγωγές, χαλυβουργία, εισαγωγείς, ξενοδοχεία, εστίαση, και πολλοί ακόμα. Δεν είναι η δουλειά του εργατικού δυναμικού του ναυπηγείου και μόνο. Μιλάμε για πρωτογενή τομέα με τεράστιες δυνατότητες, από επισκευές, ναυπήγηση, ερεύνα, εξέλιξη …
Τέτοιες ειδήσεις είναι όχι μόνο καλές αλλά είναι ευχή να ανοίξουν και να λειτουργούν όλες οι ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες στην Ελλάδα.
Μακάρι να πάνε όλα καλά και καλές δουλειές.

SKYHOOK47
SKYHOOK47
5 years ago
Reply to  AESA

Κρατήστε μικρό καλάθι…

AESA
AESA
5 years ago
Reply to  SKYHOOK47

Δεν κρατάω καν καλάθι. Με τα χέρια ότι κάνω. Όπως και να έχει είναι μια αρχή απείρως καλύτερη από το τίποτα.

MPAMPIS
MPAMPIS
5 years ago

Ενα ρεαλιστικό σεναριο θα ήταν να ναυπηγηθούν
2-3 SV ακόμα……

ivychris
ivychris
5 years ago

Επειδή είμαι από τους πρώτους, πριν 4 μήνες πρπ, που είχa αναφέρει ότι η Ελευσίνα θα καταλήξει, ή τουλάχιστον θα επιδιωχθεί να καταλήξει στην ONNEX, ας δούμε κάποια δεδομένα.
Τα ΝΒΕΕ έχουν μπει σε πτωχευτική διαδικασία άρα βάσεις των άρθρων 106β & δ, όπως ορθά αναφέρει η ανακοίνωση, οφείλει να συναινέσει το 60% των πιστωτών ακόμη και χωρίς συμμετοχή-συναίνεση του (πρώην) ιδιοκτήτη.
Ο μεγαλύτερος πιστωτής των ναυπηγείων είναι η ALPHA κι η οποία είχε αναθέσει στην PWC διεθνη ελεγκτικό οίκο, την αποτίμηση των στοιχείων ενεργητικού και τον καθολικό έλεγχο απαιτήσεων έναντι της εταιρείας.
Διενεργήθηκε διαγωνισμός και παρουσιάστηκε η κοινοπραξία INTEREM με το Αμερικανικό Fund Blackhawk μέσω Ελληνικού δικηγορικού γραφείου και κατέθεσαν προσφορά €90Εκ συν €25Εκ για επενδύσεις εκσυγχρονισμού (σύνολο €115Εκ).
Η ONNEX δεν συμμετείχε και διέρρευσε ότι προτιμούσε “διυπουργική απόφαση” κατά τα πρότυπα του Νεωρίου…
Στη περιπτωση όμως των Ναυπηγείων Ελευσίνας, το ΕΦΚΑ έχει πολλαπλάσιες απαιτήσεις έναντι αυτών του Νεωρίου και δεν πιστεύω ότι μπορεί ένας Νομικός Σύμβουλος του ΕΦΚΑ να συναινέσει προσυπογράφοντας το κούρεμα των απαιτήσεων, κατά τα πρότυπα του Νεωρίου.
Αν απαιτηθεί νομοθετική ρύθμιση δεν επαρκεί ο χρόνος ενόψει εκλογών, ούτε φυσικά είναι δεδομένο ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα αναγνωρίσει τις περικοπές ως έμμεση κρατική επιχορήγηση…
Η ΟΝΝΕΧ με τη μη κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς, γνωρίζει πλέον το ποσό που κατέθεσε ο ανταγωνιστής και μπορεί να το προσαρμόσει έτσι ώστε να το υπερβαίνει κατ΄ελάχιστο προκειμένου να δώσει τη δυνατότητα προτίμησης της δικής της πρότασης από την Διυπουργική…
Κανονικά σε μια ευνομούμενη χώρα ο διαγωνισμός θα έπρεπε να κηρυχτεί άγονος, λόγω του ενός συμμετέχοντος και να επαναπροκηρυχτεί στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα με τους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν διεθνώς, για να μην έλθουμε σε λίγα χρόνια να βρεθούμε στο ίδιο και χειρότερο σημείο, χρωστώντας περαιτέρω πρόστιμα…

Εξάλλου ήδη οι Αμερικανοί έχουν ένα συνεργείο στη Μεσόγειο στη Σύρο και μια καταπληκτική βάση στη Σούδα και δεν αντιλαμβάνομαι τη ζέση να κλείσει το θέμα των ΝΒΕΕ άρον-άρον, λες και θέλουμε να επιβεβαιώσουμε ότι είμαστε μπανανία.
Γιατί προίκες και τα λοιπά πρέπει να τα ξεχάσουν…

CKfurious
CKfurious
5 years ago
Reply to  ivychris

Απόλυτα σωστή η τοποθέτηση σου:

#Κανονικά σε μια ευνομούμενη χώρα ο διαγωνισμός θα έπρεπε να κηρυχτεί άγονος, λόγω του ενός συμμετέχοντος και να επαναπροκηρυχτεί στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα με τους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν διεθνώς, για να μην έλθουμε σε λίγα χρόνια να βρεθούμε στο ίδιο και χειρότερο σημείο, χρωστώντας περαιτέρω πρόστιμα…#

Ο συγκεκριμένος όμιλος και επιχειρηματίας παρουσιάζεται ως πολύ φιλικός με ΣΎΡΙΖΑ και Τσίπρα

Το άρθρο στο ΈΘΝΟΣ παρακάτω δίνει αρκετέs λεπτομέρειες:

https://www.ethnos.gr/ellada/37437_lysi-onex-kai-gia-eleysina

Το timing της ανακοίνωσης σίγουρα δημιουργεί ερωτήματα δεδομένου πως πάμε σε εκλογές σε 1 μηνα:

Η κυβένρηση φαίνεται να δίνει λύση σε ένα μεγάλο πρόβλημα

από την άλλη ένας σοβαρός όμιλος θα έκλεινε το deal με την νέο εκλεγμένη κυβέρνηση

Στο άρθρο του ΈΘΝΟΥΣ αναφέρεται ότι:

#Οι ίδιες πηγές υπογραµµίζουν πως τα χρονοδιαγράµµατα είναι στενά και τονίζουν ότι ορόσηµο είναι η 30ή Ιουνίου, οπότε λήγει και η σύµβαση για την παράδοση των δύο πυραυλακάτων στο Πολεµικό Ναυτικό. Στο πλαίσιο αυτό συµφωνήθηκε ο οικονοµικός έλεγχος (due diligence) να είναι σχετικά σύντοµος και τα αποτελέσµατά του να παραδοθούν άµεσα#

Τι είναι το ορόσημο της 30hs Ιουνίου??

Apo:
https://www.amynanet.gr/toprogramma-super-vita-sta-naupigeia-eleusinas

#Η τελευταία εξέλιξη στην υπόθεση ναυπήγησης των πυραυλακάτων Super Vita / Ρουσσέν είναι ότι στις 30.07.2018 με το σχετικό Νόμο 4557/18 τροποποιήθηκε το άρθρο 32 του Νόμου 4361/16 και παρατάθηκε μέχρι την 30η Ιουνίου 2019 το πρόγραμμα ναυπήγησης των ΤΠΚ Νο 6 και Νο 7.#

Ποιος σοβαρός όμιλος δεν θα έκανε πλήρη αναλυτικό οικονομικό έλεχο σε προβληματική εταιρία με φέσια> 250 mil Euros ??? :chuckle:

Θέλει διάβασμα η υπόθεση 😎

Δεδομένου όμως της ανύπαρκτης εμπειρίας προϊστορίας υποδομής της ONEX κρατάω ένα παρα παρα πολύ μικρό καλάθι
😡

ivychris
ivychris
5 years ago
Reply to  CKfurious

Super Vita?
Αγαπητέ οι Super Vita αποτελούν οικονομική καταβόθρα!!
Κάποιοι θα απογοητευτούν πολύ άσχημα και θα μπλέξουν και τις προοπτικές των ΕΔ, αν δεν ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία του διεθνούς διαγωνισμού.
Επειδή τυγχάνει να γνωρίζω έχουν πάρει τα μυαλά αέρα ορισμένων εντός της κυβέρνησης και της εταιρείας, από τις συνεχείς διαβεβαιώσεις ξένων παραγόντων…, οι οποίοι επιδιώκουν την απόφαση τώρα.
Πέραν των οφειλών των €255Εκ να μη ξεχνάμε ότι τα ΝΒΕΕ έχουν άυλη υπεραξία εκτιμώμενη σε αρκετές δεκάδες εκατομμύρια, πέραν των παγίων εγκαταστάσεων.
Κατέχει πιστοποιήσεις ναυπήγησης κατά τα πρότυπα ΝΑΤΟ, έχοντας ναυπηγήσει 14 πολεμικά σκάφη, εκτός των εμπορικών ναυπηγήσεων πλοίων & πλατφορμών εξόρυξης.
Δεν είναι Νεώριο…
Κάποιοι προσπαθούν λόγω της παρατεταμένης βιομηχανικής ύφεσης να εμφανιστούν ως δήθεν διασώστες της ναυπηγικής βιομηχανίας, αδιαφορώντας για τις διεθνείς νόρμες, εκμεταλλευόμενοι την ανευθυνότητα κάποιων πολιτικών & στρατιωτικών.
Και είναι η δική τους παρουσία και μεθοδεύσεις που αποθαρρύνουν σοβαρούς επενδυτές του εξωτερικού να εκφράσουν εμπράκτως το ενδιαφέρον με συμμετοχή σε διεθνή διαγωνισμό.
Γιατί ο έμπειρος επενδυτής δεν κάθεται σε τραπέζι με σημαδεμένη τράπουλα…
Μακάρι να βγει πλειοδότης η ONNEX, αλλά με διαφανείς διαδικασίες.
Αρκετά με δήθεν Ελληνοαμερικανούς σωτήρες επενδυτές.
Άκου εκεί Ελληνοαμερικανούς
Ακόμη και οι Κινέζοι με διεθνή διαγωνισμό πήραν τον ΟΛΠ.
Έλεος, αυτή η Ελληνική δημοκρατία έχει γίνει λάστιχο…

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πόσο κοστίζει ένα νέο υποβρύχιο – η κρίσιμη ελληνική αγορά που καθυστερεί

Υψηλής επένδυσης είναι κάθε αγορά σύγχρονου συμβατικού υποβρυχίου, μεσαίου μεγέθους, και όσο περνάνε τα χρόνια, μάλλον θα γίνεται και ακριβότερη. Και αυτό αναζητούμε να...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

H έκπληξη του “Κίμωνα”

Πολλά έχουν γραφεί από χθες, μετά την αποτύπωση (από εναέρια άποψη) της πλώρης της  (μελλοντικής και υπό κατασκευή ακόμη) φρεγάτας "Κίμων", που δείχνει το...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -