Στις 29 Μαΐου, οι εταιρίες SENER και Babcock ανακοίνωσαν την ολοκλήρωση του προγράμματος εκσυγχρονισμού και επέκτασης ζωής για επτά ελικόπτερα AB212 του Ισπανικού ναυτικού.
Κατά τη διάρκεια της τελετής στο FEINDEF της Μαδρίτης ο Αρχηγός του Ναυτικού Ναύαρχος Teodoro López Calderón αναφέρθηκε στην εμπειρία που έχει συσσωρευτεί τα τελευταία χρόνια κατά τη διάρκεια του προγράμματος, γεγονός που θα επιτρέψει την ανάληψη παρόμοιων έργων με εμπιστοσύνη, καθώς μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία μιας σχετικής γραμμής επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, σε μια ευρύτερη επιχειρηματική στρατηγική.
“Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που διεξάγεται με υποδειγματικό τρόπο μεταξύ του ισπανικού ναυτικού, του Υπουργείου Άμυνας και της εγχώριας βιομηχανίας, στο οποίο οι μηχανικοί μας έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν πλήρως με τον τελικό χρήστη και επομένως να έχουν γνώση από πρώτο χέρι σχετικά με τις ανάγκες του πελάτη. Με αυτόν τον τρόπο, κατορθώσαμε να παρέχουμε τις καλύτερες λύσεις σε ένα πλήρως συνεργατικό περιβάλλον. Με λίγα λόγια, η δέσμευση που ανέλαβαν οι SENER και Babcock οδήγησε στην παράδοση ενός ολοκληρωμένου προϊόντος στο Πολεμικό Ναυτικό”, σχολίασε ο Αντιπρόεδρος της SENER Andrés Sendagorta.
Το πρόγραμμα, που ονομάστηκε PEVH AB212, οι SENER και Babcock αναβάθμισαν και παράδωσαν επτά ελικόπτερα που αρχικά εισήλθαν στην υπηρεσία του ισπανικού ναυτικού το 1974. Το Ναυτικό τώρα προσβλέπει σε μια επέκταση ζωής περίπου 15 ετών για αυτά τα αεροσκάφη αυτά! Έχει πλέον αναβαθμισμένη ικανότητα να λειτουργεί σε πολλά πλοία που εκτελούν αποστολές χαμηλής και μεσαίας εμβέλειας σύμφωνα με όλες τις απαιτήσεις των νέων κανονισμών, συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων IFR.
Το πρόγραμμα επέκτασης ζωής έδωσε στα ελικόπτερα νέα χαρακτηριστικά, όπως ραντάρ επιτήρησης, σύστημα EO/IR, συστήματα αυτοπροστασίας και αυτοάμυνας, σύστημα πλοήγησης GPS με κινούμενο χάρτη και TAWS καθώς και ανελκυστήρα (βίντσι) διάσωσης. Τα παλιά συστήματα πλοήγησης και οργάνων έχουν αντικατασταθεί από ένα νέο διάφανο κόκπιτ, συμβατό με συστήματα νυχτερινής όρασης και ενσωματωμένο στα νέα συστήματα επιχειρήσεων. Επιπλέον, έχουν αναβαθμιστεί με νέο σύστημα επικοινωνιών και σύστημα παροχής ρεύματος, συμπεριλαμβανομένων νέων μετατροπέων και καλωδιώσεων. Τέλος προστέθηκε ένα ακουστικό σύστημα προειδοποίησης που βελτιώνει την επιχειρησιακή λειτουργία πάνω από νερό.
Οι Ισπανοι δειχνουν τον δρομο και στα ΠΝ & ΠΑ για να αποφεχτει η απαξιωση των ελληνικων ΑΒ212 σε χρηση. Θα πρεπει να παρατηρηθει οτι η μια επεκταση οριου ζωης για 15 ετη, επιτρεπει να μετατεθει το προβλξμα της αντικατασταση τους για την δεκαετια του 2030-2040 οταν τα ελληνικα δημοσιονμικα θα βρισκονται σε καλυτερη κατασταση. Βεβαια υπο το πρισμα των προσφατων δημοσιευματων για αγορα αριθμου απο MH-60R για την καλυψη των απαιτησεων του ανθ/κου πολεμου, επιτρπει την αποδεσμευση των ΑΒ-212 απο αυτον ρολο και την πιθανη χρηση τους για μεταφορα στρατευματων (ΜΥΚ) και αεροδιακομηδων/SAR/CSAR αποδεσμευοντας τα πολυτιμα Sikorsky απο την χρηση τους σε αυτες τις αποστολες. Στο παρελθον και το Ιταλικο ΠΝ επελεξε μια παραπλησια λυση μεχρι την ελευση των νεοτερων NH90/AW-101
Mήπως να προχωρούσαμε και εμείς σε ένα τέτοιο εκσυγχρονισμό χρησιμοποιώντας όπου είναι εφικτό κοινά ηλεκτρονικά με τα Seahawk για θέματα ομοιογένειας , ομοιοτυπίας? Μήπως επίσης να τα πιστοποιούσαμε για συστήματα όπως κατευθυνόμενες ρουκέτες τυπου APKWS II ή αντίστοιχες?? Για τις πρώτες ήδη γίνονται μελέτες αύξησης του βεληνεκούς στα 12-15 km
Δεν ξερω ποιος το βρισκει καλη ιδεα, αλλα 40 χρονων ελικοπτερα ειναι, τα οποια επιχειρουν μαλιστα σε θαλασσιο περιβαλλον. Πιλοτος τους σιγουρα δεν θα θελα να ημουν, οσο ματζουνια και να του βαζαν πανω.