Το USS Preble (DDG-88) με βάση το ναύσταθμο του Περλ Χάρμπορ θα είναι το πρώτο αντιτορπιλικό που θα εξοπλιστεί με λέιζερ υψηλής ενέργειας για την αντιμετώπιση επιφανειακών στόχων και μη επανδρωμένων εναέριων συστημάτων, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιοποίησε το αμερικανικό Ναυτικό, που φιλοδοξεί κάποια στιγμή να μπορέσει να χρησιμοποιεί τέτοιο σύστημα και για την αντιμετώπιση κινεζικών ή ρωσικών πυραύλων πλεύσης.
Σύμφωνα με δηλώσεις του υποναύαρχου Ρόναλντ Μπόξαλ, διευθυντής του κλάδου πολέμου επιφάνειας του αμερικανικού Ναυτικού το Preble θα εξοπλιστεί το 2021 με το σύστημα υψηλής ενέργειας λέιζερ HELIOS (High Energy Laser and Integrated Optical- dazzler With Surveillance system): «Πήραμε την απόφαση να εγκαταστήσουμε το λέιζερ στα αντιτορπιλικά μας. Θα ξεκινήσουμε με την Preble το 2021 και όταν συμβεί αυτό θα αποτελεί πλέον το σύστημα εγγυς άμυνας του πλοίου, το οποίο και θα συνεχίσουμε να αναβαθμίζουμε».
Αυτήν την στιγμή, τα αντιτορπιλικά της κλάσης διαθέτουν σύστημα εγγύς άμυνας Phalanx ή RAM που χρησιμοποιείται για την άμυνα εναντίον επερχόμενων απειλών με την χρήση βλημάτων των 20 χλστ. ή πυραύλων.
Το Ναυτικό είχε ήδη υπογράψει με τη Lockheed Martin μια σύμβαση αξίας150 εκατομμυρίων δολαρίων το 2018, με προαιρέσεις αξίας έως και 943 εκατομμυρίων δολαρίων, για την ανάπτυξη δύο συστημάτων λέιζερ του τύπου για δοκιμές, ένα σε αντιτορπιλικό κι ένα στην ξηρά.
Το σύστημα HELIOS, η Lockheed Martin τόνισε ότι «θα βοηθήσει το Ναυτικό να κάνει ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός στο στόχο του για την μαζικότερη υιοθέτηση ενός οπλικού συστήματος λέιζερ στα πλοία επιφάνειάς του.»
Ο βασικός τους στόχος στην αρχή τουλάχιστον προβλέπεται να είναι σχηματισμοί από μη επανδρωμένα οχήματα σε θάλασσα και αέρα, τα οποία ένα συμβατικό σύστημα εγγύς άμυνας δεν θα μπορούσε να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τόσο λόγω αριθμού στόχων όσο και λόγω εξάντλησης πυρομαχικών.
Τα συστήματα λέιζερ έχουν το πλεονέκτημα ότι δεν πρόκειται ποτέ να «ξεμείνουν» από πυρομαχικά και να χρειαστούν νέα αναχορηγεία, όπως ένα πυροβόλο ή ένας εκτοξευτής πυραύλων, αρκεί να έχουν μόνιμη κι αδιάλλειπτη τροφοδοσία με το απαραίτητο ηλεκτρικό ρεύμα.
Μήπως έχει κάποιος γνώση κατά πόσο είναι τεχνικά δυνατόν να υπάρξει στο σύστημα σκόπευσης 100% απορρόφηση κραδασμών στον 3D άξονα του;
Κι αν δεν έχει 100% μπορούν να γίνουν υποθέσεις για το πως οι καιρικές συνθήκες σε ένα απαιτητικό περιβάλλον όπως το θαλάσσιο και η απόσταση του στόχου (σε συνδυασμό με το μέγεθος του) πόσο θα επηρεάζουν το σκοπευτικό του σύστημα;
(χωρίς να αναφέρομαι στον ορίζοντα που και αυτό θέτει ένα βαθμό δυσκολίας, αλλά αναφέρομαι κυρίως στη κατάσταση της θάλασσας -υποθετικά σε +6 μποφόρ- π.χ.)
μια απειροελάχιστη απόκλιση θα σημαίνει πλήρης αστοχία και φαντάζομαι ότι θα είναι expontetial της εμπλεκόμενης απόστασης.
https://en.wikipedia.org/wiki/Control_theory
“τόσο λόγω αριθμού στόχων όσο και λόγω εξάντλησης πυρομαχικών.”
Σε αντίθεση με το ημιενεργό λέιζερ, που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα στόχο τη φορά και πρέπει να μείνει επάνω του για μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι να τον “κάψει”…
Αυτά που αναφέρεις Ganesha Mahesvari είναι δύσκολα πράγματα στην υλοποίηση γιατί υπάρχουν πολλά πράγματα που επηρεάζουν ένα λέιζερ που δεν έχουν να κάνουν μόνο με την στόχευση.
Θεωρούν όμως πως τα UAV αν τα χτυπήσει μια δέσμη ενός λέιζερ θα πάθουν ζημιά τα συστήματα κατεύθυνσης- στοχοποίησης, ελέγχου κλπ γιατί δεν έχουν της ανάλογες θωρακίσεις όπως τα αεροσκάφη -Πύραυλοι.
Πολλοί νομίζουν πως είναι δύσκολο να παρεμβάλεις το ραντάρ ενός αντιπυραυλικού συστήματος
Phalanx και πως μπορείς να χτυπήσεις από πιο μακριά από το RAM.
Σας διαβεβαιώ πως γίνονται και τα δυο αλλά κάποιοι τα ξεχνάνε αυτά.
Γιατί να μην βάλω ειδικό σύστημα αεριόφυλλων σε ένα UAV ή σε έναν πύραυλο και γιατί να μην βάλω ειδική κεφαλή με πολλές ρουκέτες σε ένα μεγάλο πύραυλο να δω πως θα σταματήσεις της ρουκέτες και με τι;
Τα έχω ψάξει αυτά τα θέματα ηλεκτρονικός είμαι αλλίμονό μου αν δεν ξέρω τι παθαίνει ένα ραντάρ στιγμιαία άμα δέχεται παρεμβολή από αεριόφυλλα. Σε αυτόματη βολή είναι το Phalanx με αυτόματη κατεύθυνση στόχου στο πυροβόλο. Ναι η επαναφορά στην προηγούμενη θέση έχει βελτιωθεί λόγο βελτίωσης των υπολογιστών αλλά αν σου κάνουν δυο ρίψεις αεριόφυλλων στην κατάλληλη απόσταση δεν θα προλάβει να ρίξει.
Τα οτο μεράλα των 76 χιλιοστών είναι απαραίτητα και πρέπει να υπάρχουν δυο σε κάθε πλοίο.
Θα το εγκαταστησω στο μπαλκονι να καιει τα κουνουπια