8.5 C
Athens
Τετάρτη, 19 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙH Lockheed Martin αποσύρεται από τον διαγωνισμό για νέες φρεγάτες του αμερικανικού...

H Lockheed Martin αποσύρεται από τον διαγωνισμό για νέες φρεγάτες του αμερικανικού Ναυτικού!

Η Lockheed Martin δεν θα υποβάλει προσφορά για τον διαγωνισμό σχεδίασης και ναυπήγησης φρεγατών κατευθυνόμενων πυραύλων νέας γενιάς (FFG (X)) σύμφωνα με δηλώσεις Αμερικανών αξιωματούχων στο USNI πριν λίγες μέρες.

H αμερικανική LCS (Freedom Class)

Ο λόγος είναι ότι η εταιρεία επέλεξε να επικεντρωθεί στη συμμετοχή της στην ανάπτυξη του συστήματος διαχείρισης μάχης της νέας φρεγάτας και των υπόλοιπων υποσυστημάτων της και όχι να προωθήσει την σχεδίαση LCS κλάσης Freedom που έχει αναπτύξει και ναυπηγεί για λογαριασμό του αμερικανικού Ναυτικού.

Η αίτηση υποβολής προσφορών για το πρόγραμμα αυτό από την Διοίκηση Θαλάσσιων Συστημάτων του αμερικανικού Ναυτικού αναμένεται να εκδοθεί αυτό το καλοκαίρι σύμφωνα με δηλώσεις του Τζόε Ντε Πιέτρο, αντιπρόεδρου του τμήματος ς του Lockheed Martin μικρών μονάδων επιφάνειας και συστημάτων πλοίων.

Συγκεκριμένα, δήλωσε τα εξής: «Εξετάσαμε ολόκληρο το πρόγραμμα και προφανώς, δεδομένου ότι ορισμένα από τα αντικείμενα του που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί εκτός των πλαισίων του συμβολαίου για το πρόγραμμα – μεταξύ των οποίον ο καθορισμός του συστήματος διαχείρισης μάχης COMBATSS 21, που βέβαια προέρχεται από το Aegis. Επιπλέον, θα προσφέρουμε το σύστημα κάθετης εκτόξευσης Mk-41, το σύστημα επεξεργασίας για το κομμάτι του ανθυποβρυχιακού πολέμου, ένα προχωρημένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου και την ολοκλήρωση όλων αυτών στην πλατφόρμα. Καθώς αξιολογήσαμε όλους αυτούς τους διαφορετικούς τομείς, αποφασίσαμε να μην ασχοληθούμε, ως κύριος ανάδοχος, με τον λεπτομερή σχεδιασμό και ναυπήγηση των φρεγατών του προγράμματος FFG (X)».

Η εταιρεία λοιπόν ενημέρωσε επίσημα το αμερικανικό Ναυτικό στις 23 Μαΐου ότι δεν θα συμμετάσχει μαζί με τιες άλλες υποψήφιες εταιρείες για το σχεδιασμό του σκάφους. Αν και η κλάση Freedom που θα προσέφερε η εταιρεία έχει εξεταστεί ήδη δυο φορές από αρμόδιες επιτροπές του Ναυτικού ως προς τις δυνατότητές της σε σχέση με τις απαιτήσεις του προγράμματος, η εταιρεία επισήμανε στο Ναυτικό ότι αισθάνθηκε ότι ο σχεδιασμός της Freedom θα «ξεχειλωνόταν» υπερβολικά προκειμένου να καλύψει όλες τις απαιτούμενες ικανότητες.

Πέρυσι, η Lockheed ήταν ένας από τους πέντε υποψήφιους εργολάβους που κέρδισαν ένα αρχικό συμβόλαιο σχεδιασμού ύψους 15 εκατομμυρίων δολαρίων για να βελτιώσουν τα υπάρχοντα σχέδιά τους για τη νέα κλάση 20 φρεγατών κατευθυνόμενων πυραύλων που ζητούσε το αμερικανικό Ναυτικό. Η εταιρεία επρόκειτο να βασίσει την πρότασή της στην κλάση Freedom του προγράμματος LCS.

Αντίστοιχα συμβόλαια υπογράφτηκαν με τις Huntington Ingalls Industries (παράγωγο του Burke), Austal USA (κλάση Indepedence), Fincantieri Marine και General Dynamics Bath Iron Works.

Ενώ λοιπόν η Lockheed αποσύρεται από την προσφορά του ίδιου του πλοίου, θα συνεργαστεί σε μεγάλο βαθμό με όποια εταιρεία κι αν κερδίσει τον διαγωνισμό. Το σύστημα διαχείρισης μάχης του πλοίου COMBATSS-21 θα προέρχεται από το σύστημα Aegis της εταιρείας όπως και το σύστημα κάθετης εκτόξευσης.

Παρόλα αυτά, η εταιρεία θα συνεχίσει το ναυπηγικό της πρόγραμμα με βάση την κλάση Freedom για λογαριασμό τόσο του αμερικανικού Ναυτικού όσο και του σαουδαραβικού, που έχει παραγγείλει τέσσερεις αναβαθμισμένες φρεγάτες με επιπλέον ικανότητες.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
sotbak
sotbak
5 years ago

εμείς κολλάμε κάπου εκεί ανάμεσα με το Νεώριον να κάνουμε και καμιά δουλειά και με τους Σαουδάραβες και το ΠΝ να αποκτήσει καμιά νέα σχεδίαση; Mk41 + COMBATSS-21 + προηγμένα συστήματα Η/Π ικανοποιητικά ακούγεται….

Nestoras
Nestoras
5 years ago

Το κατάλαβαν ότι τζάμπα προσπαθούν να βάλουν το πανάκριβο στη χρήση “γκατζετόπλοιο” και στην προμήθεια φρεγατών, ένα πρόγραμμα που αποφασίστηκε όταν έγινε κατανοητό ότι δεν καλύπτουν όλες τις ανάγκες του Αμερικάνικου ΠΝ οι 2 τύποι πλοίων LCS.
Ελπίζω από την εξέλιξη αυτή, να γλυτώσουμε από το εντελώς ακατάλληλο Freedom class, καθώς ούτε Σαουδάραβες είμαστε, ούτε Αμερικάνοι, να χουμε χρήμα για πειράματα. Η militarized έκδοση του National Secirity Cutter, της Huntington Ingalls Industries, είναι πρόταση που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του Ναυτικού μας, αν πρέπει να ψωνίσουμε Αμερικάνικα.

NikolakiEfentis
NikolakiEfentis
5 years ago

Καλημέρα σε όλους.

Αυτά είναι πραγματικά ευχάριστα νέα καθώς η συγκεκριμένη κλάση «αποδυναμώνεται» σημαντικά, κατά την γνώμη μου, σε μελλοντικό πρόγραμμα για το ΠΝ μας, όταν συμβεί αυτό.

Θα ήθελα να προσθέσω σε αυτά που αναφέρει το άρθρο πως (σύμφωνα με δημοσιεύματα) ένας από τους λόγους ήταν και η αδυναμία του σχεδίου να προσφέρει τις απαιτούμενες από το USN αποστάσεις μεταξύ των τμημάτων του συστήματος πρόωσης για λόγους επιβιωσιμότητας ύστερα από πλήγμα. Αυτό το αναφέρω καθώς πολλοί φίλοι υπερθεματίζουν για μικρές σχεδιάσεις. Εκτός όμως από τον αριθμό των πυραύλων, τα ραντάρ κ.α., υπάρχουν και τέτοια ζητήματα λιγότερο «ελκυστικά» αλλά εξίσου σοβαρά.

Είναι νομίζω προφανές πως η επιλογή του USN για το FFG(X) θα θέσει σοβαρότατη υποψηφιότητα και για το ΠΝ στο μέλλον. Αν δείτε δε, την πρόταση της Ιταλικής FREMM θα δείτε πως με ελάχιστες αλλαγές καλύπτει πλήρως τις απαιτήσεις του ΠΝ που είχε θέσει πριν διαταχθεί να τις μειώσει για χάρη του Σαρκοζί…

Παλιουρας
Παλιουρας
5 years ago

Θα το φορτωσουν το καικι τους στο κλασσικο κοροιδο με την βαθια τσεπη.
Τον Ελληνα φορολογουμενο. Πως το ελεγε η διαφημιση?
Βλεπεις -ΛΟΚΧΙΝΤ- ειναι καλο !!

Kimon
Kimon
5 years ago

Κι εγώ πιστεύω ότι μάλλον το cutter της Huntington Ingalls Industries, θα είναι μια πολύ σοβαρή πρόταση για το ΠΝ αν και η εταιρεία ακόμη δεν έχει παρουσιάσει κάποια σχεδίαση. Μένει να δούμε αν το USN επιλέξει κάποια από τα ευρωπαϊκά σχέδια που είναι με μεγάλα εκτόπισμα από τις φρεγάτες που είχε το USN και πλησιάζουν τα αντιτορπιλικά σε μέγεθος, ή επιλέξει κάποιο σχέδιο που θα είναι πιο κοντά στην κλασική φρεγάτα…

antonios
antonios
5 years ago

Αποσυρεται? Αντε ρε παιδια με τα αστεια σας…Ουτε πρωταπριλια να ητανε! Σοβαρα τωρα…Καποιοι ηταν ενθερμοι υποστηρικτες της εν λογω υποψηφιοτητας για το ΠΝ…Το ΠΝ παλι -συμφωνα με τους ενθερμους υποστηρικτες – ηταν ανοητο που δεν εδειχνε ενδιαφερον… Αλλα παλι πως να δειξεις εμπιστοσυνη στο ΠΝ (δεν ξερει τι του γινεται οταν ολοι μας ημαστε ειδικοι) που συνεχιζει να υποστηριζει ελληινικη σχεδιαση που εναρμονιστηκε με τις προδιαγραφες του…Αυτοι εκει στο ΠΝ τοσο ασχετοι ειναι ? Αλλα ξεχασα οι Ελληνες ειναι ασχετοι στην σχεδιαση και ναυπηγηση πλοιων ποσο μαλλον οταν τα ναυπηγεια εχουν συνδικατα -λες και τα αμερικανικα δεν εχουν-… Ρε μπας και παραγγυλουμε Ι Class φρεγατες απο Τουρκια που ειναι ποιο ικανη να σχεδιαζει και να ναυπηγει πλοια απο τους ανικανους Ελληνες ετσι ωστε να ΘΡΕΨΟΥΜΕ λιγακι και την εθελοδουλεια μας που την ξεχασαμε για λιγο?

chikichiki
chikichiki
5 years ago
Reply to  antonios

“Αλλα ξεχασα οι Ελληνες ειναι ασχετοι στην σχεδιαση και ναυπηγηση πλοιων ποσο μαλλον οταν τα ναυπηγεια εχουν συνδικατα -λες και τα αμερικανικα δεν εχουν-…”

Καλά τώρα συγκρίσεις είναι αυτές; 😛

NikolakiEfentis
NikolakiEfentis
5 years ago
Reply to  antonios

Προφανώς και είμαστε άσχετοι. Το ότι υπάρχουν Έλληνες ναυπηγοί δεν σημαίνει ότι μπορούμε τώρα να σχεδιάσουμε και να ναυπηγήσουμε υψηλών απαιτήσεων σκάφη.

Εδώ δεν έχουμε πλήρη αρχεία από την ναυπήγηση των ΜΕΚΟ (ένα από τα ρίσκα στον εκσυγχρονισμό τους σχετίζεται μ’ αυτό), τί να λέμε τώρα…

GK
GK
5 years ago

Τελικα απο ενα «ξεχυλωμα» στα μεγεθη της γαστρας του σχεδιου της LM, αποδεικνειεται οτι μονο τα μεγαλυτερα σε μεγεθος και διαστασεις σκαφη-σχεδιασεις μπορουν να εκπληρωσουν ολες τις νυν και τις μελλουσες απαιτησεις του US NAVY. Απο τις μεχρι τωρα ειδησεις οι μεγαλοι χαμενοι ειναι οι Ισπανοι, καθωςη ναυπηγιση τους μαλλον εχει ηδη απορριφθει. Ισως σε αυτο να συνεβαλε και το ατυχημα της Νορβηγικης Φρεγατας στην οποια αποδιδεται ενα ελαττωμα στην σχεδιαση, λογο για τον οποιο μαλλον το ισπανικο δεν δειχνει να ικανοποιει οτι πληρει πληρως τα αυστηρα κριτηρια των αμερικανων. Μενει σαν «φαβορι» η Ιταλικη FREMM. Υπαρχουν ομως πληροφοριες οτι το US NAVY θελει να εχει και την Βρετανικη Type 26. Ισως την βαλουν απο την κυρια εισοδο καθυστερημενα. Τελικα εαν συμβει αυτο, ισως τελικα να γινουμε μαρτυρες μιας κοντρας μεταξυ Ιταλιας & Βρετανιας (ουτε σε ποδοσφαιρικο αγωνα να ειμασταν) σε αμερικανικο εδαφος.

Thras
Thras
5 years ago

Όποια και να είνια η τελική επιλογή θα είναι βασική υποψηφιότητα για το επόμενο ελληνικό ναυπηγικό πρόγραμμα.
Αν το διανθίσουν και με παραχώρηση Tico ή ΑΒ, είναι νομίζω σίγουρη επιλογή…

Ικαρος
Ικαρος
5 years ago

Ελπίζω όταν παρουσιαστεί η πρόταση της Huntington Ingalls Industries να είναι κάτι πολύ καλό και να καλύπτει σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό και τις δικές μας απαιτήσεις. Περα από αυτό πιστεύω ένα πλοιο 4.500 έως 5.000tn πολύ καλά εξοπλισμένο για τις τωρινές και μελλοντικές προκλησεις είναι αρκετό για μας για φρεγάτα πολλαπλών ρόλων. Τις σχεδιάσεις των 6.500 και 7.000tn που πλησιάζουν σε μεγέθη αντιτορπιλικων θα μπορούσα να τις δω στο ΠΝ μας σε μικρό αριθμό των 2-3 πλοιων στον ρόλο μονάδων αεράμυνας περιοχής.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Αγορά φρεγατών FREMM με Sea Fire από το ΠΝ – οι original Constellation!

Το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό παραμένει σε κρίσιμη καμπή όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση του στόλου του, με στόχο την αντιμετώπιση των σύγχρονων...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

BINTEO: Η Belharra από μέσα! Ξενάγηση εν πλω στην πρώτη γαλλική φρεγάτα

Βίντεο μεγάλης διαρκείας δημοσίευσε το Naval News από τις δοκιμές της πρώτης γαλλικής φρεγάτας FDI, της Amiral Ronarc'h. Όπου γίνεται ξενάγηση στα διάφορα διαμερίσματα...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -