26.2 C
Athens
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήThink Out Of The BoxThink Out Of the Box: Επιχειρήσεις των OH-58D Kiowa Warrior από φρεγάτες...

Think Out Of the Box: Επιχειρήσεις των OH-58D Kiowa Warrior από φρεγάτες κι άλλα πλοία του ΠΝ

 

Η άφιξη των ελληνικών OH-58D Kiowa Warrior στο λιμάνι του Βόλου, έβαλε τέλος στην πολύμηνη αναμονή μας. Τα OH-58D είναι όπως έχουμε ξαναγράψει η σημαντικότερη ενίσχυση του Ελληνικού Στρατού μετά την έναρξη της πολυετούς “κρίσης” που περνά η χώρα. Κι όπως επίσης έχουμε ξαναγράψει πολλές φορές, η υπόθεση της απόκτησής του είναι ένα case study σενάριο αγοράς μεταχειρισμένου υλικού, που πρέπει να το δούμε να επαναλαμβάνεται όσο το δυνατόν συχνότερα. Μεταξύ μας, ελπίζαμε να το δούμε Bradley, MLRS, και με τις μεταχειρισμένες Adelaide αλλά τελικά όπως φαίνεται, “δεν μας θέλει”.

Οι επίσημες φωτογραφίες από το ΓΕΣ της παραλαβή των OH-58D Kiowa Warrior και CH-47 Chinook

Πάμε όμως πάλι πίσω στο OH-58D Kiowa Warrior. Οι πληροφορίες που έχουμε αναφέρουν πως έχουμε παραλάβει τόσο μεγάλες ποσότητες ανταλλακτικών, που δεν χρειάζεται καν να “κανιβαλίσουμε” τα 10 ελικόπτερα που έρχονται γι’αυτό τον σκοπό. Όπως όλοι θα γνωρίζουν, 36 ελικόπτερα θα έρθουν με πλήρη συστήματα, και θα αποκτήσουν ρόλους πρώτης γραμμής, ενώ άλλα 24 θα αποκτήσουν καθήκοντα σε εκπαιδευτικούς λόχους.

Η αλήθεια είναι πως δεν χρειαζόμαστε τόσα πολλά εκπαιδευτικά ελικόπτερα, αν και τα OH-58D, με τις -συγκριτικά με τα ελικόπτερα του ΕΣ- πολύ λίγες ώρες πτήσης, θα καταφέρουν να στείλουν επιτέλους στην “σύνταξη” παλιά ελικόπτερα που ότι είχαν να προσφέρουν, το προσέφεραν.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η πρώτη φωτογραφία ελληνικού OH-58D Kiowa Warrior, σε πτήση πάνω από Ελληνικό Έδαφος

Τα OH-58D θα καλύψουν τις έντονες και πιεστικές ανάγκες του ΕΣ σε ένα ακόμη ευέλικτο μέσο, που θα επιτρέψει την κρίσιμη στιγμή να καλύψει κενά στο Μέτωπο. Για παράδειγμα, μια επιτυχημένη επιθετική αιχμή του Τουρκικού Στρατού, μπορεί να αναχαιτιστεί από μαζική χρήση Kiowa Warrior και AH-64A/DHA Apache, μέχρι να φτάσουν αρματικές κι άλλες ενισχύσεις. Φυσικά, τον ρόλο αυτό, του Ιπτάμενου Ιππικού θα το παίξει όπου χρειαστεί, είτε σε νησιά του Αιγαίου, είτε στον Έβρο.

To τεύχος 393, Φεβρουαρίου 2019 διαθέσιμο ηλεκτρονικά! Κροατικά OH-58D Kiowa in action!

Έχει ακουστεί πως αποσπάσματα των ΤΕΑΣ με τα “νέα” OH-58D Kiowa Warrior θα εδρεύουν (μόνιμα, περιστασιακά ή εκ περιτροπής) σε νησιά του Αιγαίου, προσφέροντας λύσεις στην επιτήρηση σε τοπικό επίπεδο. Αν και δεν ξέρουμε πόσο “καλή” είναι αυτή η λύση, θα αφήσουμε το ΓΕΣ να αποφασίσει, καθώς αναμφίβολα γνωρίζουν περισσότερα από εμάς. Απλά, τα OH-58D Kiowa Warrior και οι βάσεις τους (κινητές ή μη) θα ήταν ένας εξαιρετικός και “ζουμερός” στόχος είτε για το εχθρικό πυροβολικό, είτε για τους Yildirim. Ίσως απλά να είναι καλύτερο να υπάρχουν υποδομές φιλοξενίας για όταν χρειαστεί, με βασικά ανταλλακτικά και πυρομαχικά (υποθέτουμε πως κάτι τέτοιο γίνεται και τώρα για τα UH-1 αλλά και τα AH-64A/DHA Apache). Το τι θα γίνει βέβαια το γνωρίζουν καλύτερα οι επιτελείς του ΓΕΣ και τα στελέχη της ΑΣ.

ΑΝΑΛΥΣΗ: To ψευδές δίλημμα “Εκσυγχρονισμός των AH-64A+” και “Μεταχειρισμένα OH-58D Kiowa Warrior”

Η δική μας πρόταση είναι λίγο διαφορετική, αλλά όχι και τόσο. Προτείνουμε την στενή συνεργασία, μέχρι και φιλοξενία θα λέγαμε, ελικοπτέρων του τύπου σε μονάδες του Στόλου! Ουσιαστικά, προτείνουμε, φρεγάτες του Στόλου, αρματαγωγά αλλά και διάφορα άλλα πλοία, που θα μπορούσαν να επιταχτούν σε περίοδο κρίσης, να έχουν την δυνατότητα να φιλοξενήσουν/υποστηρίξουν ελικόπτερα OH-58D Kiowa Warrior.

Πριν πούμε για τα οφέλη, σημειώνουμε πως τα ελικόπτερα OH-58D Kiowa Warrior δεν έχουν κατασκευαστεί για μεγάλης χρονικής διάρκειας παραμονή κοντά στο θαλάσσιο στοιχείο. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν μπορούν, ή δεν έχουν χρησιμοποιηθεί στη θάλασσα. Οι παλιοί μας αναγνώστες (μιλάμε για πολύ παλιοί!) θα θυμούνται την επιχείρηση Operation Prime Chance. Στην Επιχείρηση αυτή, οι Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ προστάτευαν πλοία αμερικανικών (όχι μόνο) συμφερόντων, γενικά την ναυσιπλοϊα στα Στενά του Ορμούζ. Στόχος τους ήταν μικρά πλοία των Ιρανών, καθώς και ναρκοθετικά.

Προμήθεια OH-58D Kiowa Warrior, ένα εξαιρετικό case study που ΠΡΕΠΕΙ να ακολουθήσουν ο ΕΣ και γενικά οι ΕΔ

Τα OH-58D επιχείρησαν άψογα στο δύσκολο περιβάλλον του Περσικού Κόλπου, επιχειρώντας είτε από φρεγάτες του USN είτε από φορτηγίδες στο μέσον του … πουθενά. Αντικατέστησαν τα MH-6 και AH-6 Little Bird και παρά τον μικρό σχετικά χρόνο εμπλοκής τους σε υπηρεσία η απόδοσή τους ήταν εξαιρετική (παρά την μία απώλεια ελικοπτέρου κατά την διάρκεια άσκησης με πραγματικά πυρά, χωρίς όμως απώλεια ζωής).

Τώρα, η χρήση ελικοπτέρων OH-58D από πλοία του ΠΝ, μπορεί να αλλάξει άρδην το δόγμα επιχειρήσεων στο Αιγαίο. Δυστυχώς δεν έχει γίνει απολύτως κατανοητό πως δεν είναι τόσο εύκολο για ένα μαχητικό να “στοχοποιήσει” και να καταρρίψει ένα ελικόπτερο, μαχητικό ή άλλο. Όπως έχουμε γράψει, αυτός είναι ο λόγος που το ΠΝ θεωρεί τα ελικόπτερα την βέλτιστη ανθυποβρυχιακή λύση, ακόμη και σε ένα “φλεγόμενο” Αιγαίο. Σε κάθε περίπτωση, οι πιθανότητες επιβίωσης των ελικοπτέρων πάνω από το Αιγαίο είναι αρκετά υψηλές.

AΝΑΛΥΣΗ: OH-58D Kiowa Warrior, «Ινδιάνοι πολεμιστές» με ελληνικά χρώματα

Η χρήση OH-58D Kiowa Warrior σε συνδυασμό με Μονάδες του Στόλου, μπορούν να προσφέρουν ασύμμετρα πλεονεκτήματα είτε σε επιχειρήσεις του ΠΝ, είτε σε επιχειρήσεις του ΕΣ είτε σε διακλαδικές (που θα είναι οι περισσότερες) επιχειρήσεις. Καθώς οι Τούρκοι έχουν ικανό αριθμό πυραυλακάτων, είναι προφανές πως θα τις χρησιμοποιήσουν με τακτικές αντίστοιχες με τις δικές μας.

Κι ενώ τα όποια -λιγοστά- S70B6 θα κυνηγούν τον Κόκκικο Οκτώβρη κάτω από το Αιγαίο, τα OH-58D Kiowa Warrior θα πλησιάζουν χαμηλά, αξιοποιώντας την κάλυψη από νησιά ή βραχονησίδες, και να πλήττουν καίρια εχθρικά ελαφρά σκάφη με ρουκέτες ή πυραύλους Hellfire, πριν μπορέσει καν το εχθρικό πλοίο να ανοίξει πυρ εναντίον τους. Μην ξεχνάμε, πως τα νησιά μας έχουν ένα ικανό σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης, τυχόν κινήσεις εχθρικών ελαφρών σκαφών θα γίνονται άμεσα αντιληπτές, με τα OH-58D Kiowa Warrior θα έχουμε κι έναν θανάσιμο τρόπο να αντιμετωπίζουμε αυτές τις κινήσεις.

ΘΕΜΑ: Πολεμώντας με τα Kiowa στον Έβρο

Επίσης θα μπορούν να προσφέρουν εικόνα της τακτικής κατάστασης στον Στόλο και το ΑΓΕΕΘΑ, σε σημεία που δεν καλύπτονται, ή δεν καλύπτονται εκείνη την στιγμή από κάποιο άλλο μέσο. Δηλαδή, θα μπορούν να “βλέπουν” με Mast-Mounted Sight (MMS), κρυμμένα πίσω από εδαφικές εξάρσεις νησιών, και να μεταδίδουν κρίσιμες πληροφορίες για την εξέλιξη μιας αποβατικής ενέργειας.

Σε διαφορετικό σενάριο, τα OH-58D, με το πολύ μικρό ακουστικό και θερμικό ίχνος, μπορούν να πλησιάζουν την εχθρική ακτή, και να εκτελούν κρίσιμες καταδρομικές ενέργειες. Ραντάρ και φυλάκια επιτήρησης, μονάδες πυροβολικού, ακόμη και μονάδες βαλλιστικών πυραύλων θα μπορούσαν να γίνουν στόχος ελικοπτέρων που θα σηκώνονταν από πλοία του ΠΝ, κάπου στο Αιγαίο, κι όχι από νησιά που εκείνη την στιγμή θα ήταν υπό βαρύ εχθρικό πυρ. Τα OH-58D Kiowa Warrior με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να μεταφέρουν την γραμμή αντιπαράθεσης εκατοντάδες χιλιόμετρα μακρυά από εκεί που έχει επιλέξει ο αντίπαλος, με μικρές επιθετικές ενέργειες, από σημεία που κανείς δεν περιμένει.

ΘΕΜΑ: Όταν τα OH-58D Kiowa Warrior και AH-64 Apache θα πολεμήσουν μαζί στο Ανατολικό Αιγαίο…

Φυσικά, όταν το ΠΝ σπεύσει να βοηθήσει κάποιο νησί που βρίσκεται υπό πολιορκία, τα OH-58D Kiowa Warrior θα μπορέσουν να παίξουν το δικό τους ρόλο στην κρούση εναντίον του προγεφυρώματος, ή θα μπορέσουν να επιτεθούν κατά του/των αεροπρογεφυρώματος/ων, με ρουκέτες και πολυβόλα, υποβοηθώντας του ΕΜΛ των νησιών με έγκαιρη υποστήριξη (όταν λέμε έγκαιρη, εννοούμε εντός λίγων λεπτών).

OH-58D Kiowa Warrior σε ρόλους αέρος-αέρος, μια ικανή απάντηση στα τουρκικά Τ129 ATAK;

Τέλος, όπως έχουμε ξαναγράψει, ΑΝ τελικά παραλάβουμε πυραύλους ATAS, θα μπορέσουν να έχουν και κάποιον ρόλο στην αντιμετώπιση των τουρκικών Τ129Β ΑΤΑΚ αλλά και των διαφόρων UAV. Ειδικά τα τελευταία, θεωρούμε πως σε περίοδο επιχειρήσεων, θα είναι “κολλημένα” συνεχώς σε απόσταση ασφαλείας από τα ελληνικά πλοία, και θα μεταδίδουν συνεχώς στοιχεία θέσης και κατεύθυνσης, δίνοντας την δυνατότητα στο τουρκικό ΓΕΕΘΑ έχει στοιχεία βολής. Βέβαια, τα ελικόπτερα έχουν χαμηλότερη επιχειρησιακή οροφή από τα Bayraktar, αλλά τα τελευταία, ειδικά πάνω από θάλασσα, να αναγκαστούν να πετούν αρκετά πιο χαμηλά, δίνοντας έτσι στα OH-58D Kiowa Warrior ευκαιρία να βάλλουν έναν Stinger με αρκετές πιθανότητες επιτυχίας.

Οι καιροί είναι δύσκολοι, και τα μέσα των Ελληνικών ΕΔ περιορισμένα. Γιαυτό πρέπει να χρησιμοποιούμε τα υπάρχοντα μέσα με τον βέλτιστο τρόπο, παίρνοντας όχι το 100% αυτού που μπορούν να προσφέρουν, αλλά το 120%.

 

40 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
40 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Psixraimia
Psixraimia
5 years ago

Μία μικρή ένσταση και μία ερώτηση έχω:
Η ένσταση είναι ότι οι πυραυλακατοι των Τούρκων – από όσα έχω ακούσει – αναμένεται ότι θα επιχειρούν με τελείως διαφορετικό δόγμα από ό,τι οι δικές μας. Κυρίως αναμένεται να είναι σε ομάδες με ή χωρίς φρεγάτα ώστε να εξαπολύουν μαζικά πυρά. Αυτό ίσως μειώνει την αξία των καιοβα σε χρήση εναντίον τους.
Και η ερώτηση: Θα περισσεύουν εκείνη την ώρα; Είναι πιθανό ότι θα έχουν άλλους ρόλους να παίξουν σε Έβρο και νησιά και ίσως να μην μπορούν να ταχθουν σε φρεγάτες (με τις τακτικές που προτείνετε θα πρέπει να είναι κολλημένα σε αυτές αν το σκέφτομαι σωστά).

Kon
Kon
5 years ago

Αφού ενταχθούν και υπηρεσιακά θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε σε τι νέα σενάρια θα εμπλακούν μέσα από τις ασκήσεις.
Και κάτι άλλο.
Το γεγονός ότι πολύ σύντομα θα διεξαχθούν οι εθνικές εκλογές θα λύσει τα χέρια όποιας κυβέρνησης προκύψει να ασχοληθεί με τα εξοπλιστικά προγράμματα. Θα χάναμε πολύ χρόνο και δεν θα μπορούσε να προχωρήσει τίποτα σε μια παρατεταμένη προεκλογική περίοδο ως το φθινόπωρο που ήταν να γίνουν οι εκλογές.

Takis Maverick
Takis Maverick
5 years ago

Μια εκτίμηση κάνω…Δεν θα είναι 36 τα επιχηρησιακα αλλά παραπάνω.Πολυ σωστά γράψατε ότι δεν χρειαζόμαστε τόσα εκπαιδευτικά.

Lefteris
Lefteris
5 years ago

Δηλαδή το ελικοπτεροφόρο είναι εν τέλει ανάγκη και ταιριάζει στο πεδίο μάχης “Αιγαίο”.
Θα πρέπει να γίνει μια μελέτη κατά πόσο φορτηγά πλοία θα μπορούσαν να υποστηρίξουν 1-2 Kiowa στο κατάστρωμα τους.
Πρέπει να καταλάβουμε ότι τα νησιά μας θα ισοπεδωθούν από το τουρκικό πυροβολικό και πράγματι, δεν είναι τόσο καλή λύση η μόνιμη έδραση των Kiowa σε αυτά.

chikichiki
chikichiki
5 years ago
Reply to  Lefteris

Άλλο τα τούμπανα LPD/LHD/LPH που βλέπουμε σε τρίτες χώρες πάντως, και άλλο οι ghetto λύσεις επιταγμένων φορτηγών πλοίων. Όπως και άλλο οι ανάγκες από τις δυνατότητες.

Kostas Gramm
Kostas Gramm
5 years ago

Από ότι ξέρω οι hellfire έχουν ακτίνα εμπλοκής 8 χιλιόμετρα . Οι πυραυλάκατοι των Μογγόλων δίπλα έχουν πυροβόλα Otto melara που έχουν βεληνεκές 15-20 χιλιόμετρα και πλήττουν και εναέριους στόχους. Σίγουρα τα Kiowa είναι εξαιρετική προσθήκη στο ελληνικό οπλοστάσιο για μια σειρά από λόγους (αντιαρματικό αγώνα , ένοπλη εναγνωριση, συνοδεία-προστασια πολύτιμων στοχων) αλλά δεν μπορεί ένα σύστημα να καλύψει όλους τους τομείς άμυνας

chikichiki
chikichiki
5 years ago
Reply to  Kostas Gramm

Στα 15-20χλμ το 76άρι δεν καταστρέφει εναέριους στόχους, αλλά πράγματι η εμβέλεια του AGM-114 βάζει λίγο το ε/π εντός του φακέλου εμπλοκής. Αυτό πάντως είναι ένα πρόβλημα που υπάρχει και με το συνδυασμό S-70/AGM-114, άρα ίσως το ΠΝ έχει λόγους να μην προβληματίζεται τόσο. Επίσης υπάρχει πεδίο χρησιμότητας σε στόχους ξηράς, πέραν του ναυτικού σκέλους.

Gunner
Gunner
5 years ago
Reply to  Kostas Gramm

Βάζεις το πλοίο εναντίον του ΟΗ-58 σε ιδανικές συνθήκες για το πλοίο. Τα ΟΗ-58 εκτός από τις ΤΠΚ, ως βασικό στόχο θα έχουν τα ταχέα σκάφη ανορθόδοξου πολέμου των Τούρκων.

PROMAXOS
PROMAXOS
5 years ago
Reply to  Kostas Gramm

Μην ξεχνάς ότι μιλάμε για επιχειρήσεις σε αρχιπελαγικό περιβάλλον. Τα Kiowa θα εκμεταλλευτούν τον όγκο νησιών και νησίδων και βραχονησίδων για να πλησιάσουν τα εχθρικά σκάφη (από φρεγάτες και μεγάλα πλοία υποστήριξης, μέχρι περιπολικά και φουσκωτά) για να τα πλήξουν από κοντινές αποστάσεις.

Η κύρια όμως αποστολή τους στο Αιγαίο θα είναι (πρέπει να είναι) η ένοπλη αναγνώριση (εχθρικές ναυτικές και χερσαίες πλατφόρμες και στρατεύματα, υλικά και καταδρομικές ενέργειες κλπ) και η αναμετάδοση στοιχείων, δεδομένων και θέσεων σε άλλες πλατφόρμες: μονάδες επιφανείας, ειδικές δυνάμεις και ΕΕ, ναυτικά κι επιθετικά ε/π, ΑΦΝΣ, ΑΣΕΠΕ, μαχητικά, μονάδες ΠΒ και όλμων.

Θεωρώ δε κρίσιμης σημασίας την επιθετική αναγνώριση και σε βάθος έως 15 χλμ από τις εχθρικές ακτές για την ανακάλυψη θέσεων εχθρικού ΠΒ (ΠΡΩΤΕΥΩΝ ΣΤΟΧΟΣ), όλμων, ΔΜ, συγκεντρώσεων υλικών και στρατευμάτων, αποβατικών και αεραποβατικών μέσων, εν συνεχεία δε την αναμετάδοση των δεδομένων, πρωτίστως στην ΠΑ και το ΠΒ της ΑΣΔΕΝ, δευτερευόντως στις λοιπές προπεριγραφόμενες φίλιες δυνάμεις.

Κατά την άποψή μου πρέπει να διατεθούν 48 ε/π στο Δ ΣΣ (μαζί με τα Απάτσι ή τουλάχιστον την μεγάλη πλειοψηφία αυτών) κι άλλα 22 “εκπαιδευτικά” ε/π στην ΑΣΔΕΝ (ή/και στον Στόλο).

MPAMPIS
MPAMPIS
5 years ago

Δεν θα έλεγα out of the box Θα έλεγα λογική χρήση των kw σε ενα νησιωτικό περιβάλλον οπως το Αιγαίο.Πραγματικα κανει εντύπωση το οτι δεν ενδιαφερόμαστε για την απόκτηση atas οπως προκύπτει απο τα σχόλια προηγούμενου άρθρου σας που αφορα στο θέμα…..
Θα ήταν δύσκολο άραγε να μετασκευαστει ενα αρματαγωγό ώστε να φιλοξενεί στο κύτος του
4-5 kW?

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
5 years ago

Αν και τα πληρώματα του ΕΣ έχουν κάνει τεράστιες προόδους τα τελευταία χρόνια όσον αφορά τις επιχειρήσεις πάνω από θάλασσα, το να κάνουν προσνηώσεις δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται και απαιτεί ειδική εκπαίδευση και επαναλήψεις για συντήρηση της σχετικής ικανότητας. Επιπλέον εκπαίδευση χρειάζονται και τα πληρώματα των πλοίων – καθώς και προσαρμογή υλικού, ενδεχομένως – για την στερέωση, ανεφοδιασμό, αποθήκευση του νέου τύπου Ε/Π.

evaggelos
evaggelos
5 years ago

φθανουν τα κιοβα κ για εβρο κ για νησια? αν ναι τοτε ακουγεται αρκετα καλο.To ανησυχητικο ειναι οτι χρειαζονται ατας ενω ακομα μαχη γινεται για τορπιλες.
K ερχεται ποιο κοντα η ιδεα tico παιρνει 2 ελικοπτερα βαζεις ενα s70 k ενα oh58 😉 😎

NikolakiEfentis
NikolakiEfentis
5 years ago

Εγώ θα προσέθετα και την χρήση από μετασκευασμένα πλοία όπως ανέφερα πριν μερικές ημέρες.

Ο αριθμός των ΟΗ58 είναι τέτοιος που επιτρέπει έναν σχηματισμό τους να συνοδεύει εν πλω δυνάμεις πεζοναυτών και ειδικών δυνάμεων σε περιόδους κρίσεων στο Αιγαίο και στην ΝΑ Μεσόγειο κι έτσι να μην εξαρτώνται άμεσα από τα Αpache που θα πρέπει να προσεγγίσουν από αλλού..

CKfurious
CKfurious
5 years ago

Σωστές οι σκέψεις του άρθρου

Ο προβληματισμός μου έχει να κάνει με την εισαγωγή ενός νέου τύπου ελικοπτερου ενώ τα AH64,NH90,SUPER PUMA, SEA HAWK , DAUPHIN έχουν προβλήματα διαθεσιμότητας λόγω έλλειψης fos

Εάν δεν μπορείς να συντηρήσεις το αυτοκίνητο σου δεν πας να πάρεις και άλλο ένα έστω και στο δίνουν τζάμπα και με ανταλλακτικά

Εκτος εάν αντικαταστήσεις το άλλο

Λέτε να δούμε να KIOWA κάνουν SAR στο Αιγαίο?

Επιπλέον από τις φωτογραφίες που έχουν κυκλοφορήσει φαίνεται πως έχουν έρθει χωρίς σύστημα αυτοπροστασίας

Που σημαίνει ότι θα είναι ακόμα πιο ευάλωτα ιδιαιτερα σε μάχιμους ρόλους

Είμαστε σίγουροι πως τα αλλα συστήματα τους όπως το MMS δουλεύουν?

Gunner
Gunner
5 years ago
Reply to  CKfurious

Ναι έτσι τα πήραν χωρίς να δουν αν δουλεύουν. Από ότι ακούγεται έχουν συστήματα αυτοπροστασίας.

sotbak
sotbak
5 years ago

εγκρίνεται η πρόταση

G.164g ag-cat
G.164g ag-cat
5 years ago

Ρεαλιστικό σίγουρα και επίσης ανακατεύει την τράπουλα αν τοποθετηθούν οι stinger!

Νίκος
Νίκος
5 years ago

Ελικόπτερο σημείου,σαν το μαχητικό Gripen ,μήπως από το πλοίο αυξηθεί η εμβέλεια του…
Στο Αιγαίο όμως σηκώνει συχνά μποφόρ.Ελαφρύ μονοκινητήριο ελικόπτερο πάνω από τη θάλασσα,τι ωραία ιδέα..

Spirit
Spirit
5 years ago

Στα μεγάλα νησιά υπάρχει περιοχές στο ανάγλυφο που η καμπύλη τροχιά του πυροβολικού είναι απίθανο να είναι αποτελεσματική. Αν συνδυαστούν με ενισχυμένες θωρακισμένες εγκαταστάσεις… ουσιαστικά ειναι αδύνατο να εξουδετερωθούν ακόμα και μετά από αιφνιδιαστικές κινήσεις.
Τα νησιά θέλουν και ενίσχυση στην α/α άμυνα τους, είναι εξίσου απαραίτητο.

Faethon
Faethon
5 years ago

Έχετε σκεφτεί αν το βράδυ των Ιμίων επιχειρούσε αντί το 212 , ένα Kiowa στη θέση του;

SKYHOOK47
SKYHOOK47
5 years ago
Reply to  Faethon

Το ιδεατό εναέριο μέσο για τέτοιου είδους επιχείρηση είναι ένα οπλισμένο UAV.

chikichiki
chikichiki
5 years ago
Reply to  Faethon

Δεν είμαι σίγουρος ότι θα άλλαζε κάτι. Στο σενάριο της κακοκαιρίας, ένα ε/π-πούπουλο είναι ένα ε/π-πούπουλο. Στο σενάριο της κατάρριψης, το ε/π δεν (θα) είχε προηγούμενη άδεια να ανοίξει πυρ, και δε θα προλάβαινε/μπορούσε να ανταποδώσει.

Gunner
Gunner
5 years ago
Reply to  Faethon

Αν είχαμε OH-58D τότε, τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά. Δεν θα είχαν ανεβεί οι Τούρκοι στο δεύτερο νησί γιατί πολύ άπλα δεν θα τους αφήναμε.

Angelo
Angelo
5 years ago

Αγαπητή Πτήση,
Μήπως στο Out of the box, θα έπρεπε να προστεθεί και ενδεχόμενο ελληνικό ενδιαφέρον για τα Super Cobra που αποσύρουν οι Αμερικανοί;
Έχει συζητηθεί σε προηγούμενο άρθρο για την ΑΣ, αλλά ταιριάζουν καλύτερα στο παρόν σενάριο για το ΠΝ.
ΑΝ πωλούνται σε ανάλογες τιμές με τα Kiowa και έρθουν με πολλά ανταλλακτικά, έχουν ίδιους κινητήρες με τα S70 και μοιάζουν ιδανικά ακόμα και για τα αρματαγωγά κλάσης Σάμος.
Έχουν και καλύτερες επιδόσεις σε ναυτικό περιβάλλον και ταιριάζουν περισσότερο για υποστήριξη των πεζοναυτών.

Mich
Mich
5 years ago
Reply to  Angelo

Με τους ινδιανους μια χαρά είμαστε, τι τα θες τα φίδια;;

Angelo
Angelo
5 years ago
Reply to  Mich

Προσωπικά τα θέλω πάνω σε ένα LHA, το θέμα είναι τι μπορούμε να πληρώσουμε

Gunner
Gunner
5 years ago
Reply to  Angelo

Είναι η ιδανική επιλογή για το Αιγαίο τα AH-1W/Z. Τα AH-1W θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά στο Αιγαίο για την υποστήριξη αμφίβιων επιχειρήσεων και την προστασία των νησιών, συνεπικουρούμενα από τα ΟΗ-58D, όπως κάνει και η Ταϊβάν και τα ΑΗ-64 να επικεντρωθούν στον Έβρο και πάλι με ΟΗ-58D. Τα AH-1W θα ήταν ιδανικά και για την Κύπρο τώρα που το εμπάργκο θα αρθεί από τις ΗΠΑ για την αντικατάσταση των Mi-35 & Sa-342.

Em.Ti
Em.Ti
5 years ago

Μιας και τα Απάτσι και λίγα είναι και ιδιαίτερα πολύτιμα για άλλες αποστολές, άλλη μια αποστολή που τα Καϊόβα θα κληθούν να εκτελέσουν είναι συνοδεία σε μεταφορικά ε/π σε αποστολές διείσδυσης της ΔΔΕΕ. Και επειδή πλέον υπό την σκέπη της ΔΔΕΕ είναι όλες οι επίλεκτες μονάδες της χώρας μας, είναι πολύ πιθανό τα Καϊόβα να χρειαστεί να συνοδεύσουν S-70B6 ή Σινούκ που θα έχουν απογειωθεί από κάποια πλοίο του στόλου έμφορτα με Operators για κάποιον ειδικό στόχο. Και επειδή σε ορισμένους αυτό μπορεί να φανταστεί σενάριο χολιγουντιανό, το σενάριο έχει ήδη “παίξει” πολλές φορές σε ασκήσεις τόσο εντός όσο και εκτός των τειχών αλλά με τα Απάτσι στον ρόλο της συνοδείας.

Spyros
Spyros
5 years ago

«Βέβαια, τα ελικόπτερα έχουν χαμηλότερη επιχειρησιακή οροφή από τα Bayraktar, αλλά τα τελευταία, ειδικά πάνω από θάλασσα, να αναγκαστούν να πετούν αρκετά πιο χαμηλά…»

Γιατί θα αναγκαστούν να πετούν πιο χαμηλά πάνω από θάλασσα τα Bayraktar;

aris32
aris32
5 years ago

η κατασκευη υποδομων σε ολα τα μεγαλα νησια και στρατηγικα νησια θα πρεπει να ειναι ηδη στο σχεδιασμο οχι μονο για τα κιοβα αλλα και για απατσι . απο εκει και περα η μονη χρηση που θα μπορουσα να δω επιχειρησιακη ειναι η χρηση των κιοβα απο τα αποβατικα σαμος για την υποστηριξη μιας αποβασης . δεν υπαρχει αλλο πλοιο να μπορει επιχειρησιακα να υποστηριξη τον ρολο των κιοβα . οι φρεγατες απαιτουν αλλους ειδους ελικοπτερα , το προμηθεας δεν νομιζω να υπαρχει λογος να εχει ενα ή δυο κιοβα . ενω τα 5 σαμος αποβατικα με το ελικοδρομιο και με την αναγκαια για να εκτελεσουν τη αποστολη τους προσεγγιση σε ακτη και με δεδομενο την εμβελεια των κιοβα τοτε ειναι ιδανικα για να εχουν απο 1 ελικοπτερο .

chikichiki
chikichiki
5 years ago

Επιγραμματικά, θα πω ότι ανιχνεύω 2 θέματα. Το ένα είναι πως τα Seahawk ήδη μπορούν να επιτελέσουν αρκετές από τις λειτουργίες των Kiowa (φέρουν AGM-114, έχουν FLIR -αν και όχι MMS- και άλλους αισθητήρες αναγνώρισης/παρακολούθησης), επομένως το cross-decking ίσως να μην προσφέρει και τόσα. Το δεύτερο είναι πως τα πλοία του ΠΝ είναι είτε διαμορφωμένα για να φέρουν 2 ελαφρά α/υ ε/π είτε 1 10τονο ε/π. Στην πρώτη περίπτωση θα μπορούσε υποθέτω το ένα AB-212 να αφαιρεθεί και να αντικατασταθεί από OH-58, αλλά ειδικά στη δεύτερη περίπτωση, δε βλέπω πως θα μπορούν τα Seahawk να κυνηγάνε υ/β και τα Kiowa να κάνουν τα “δικά τους” επιχειρώντας και τα 2 από φ/γ αφού η φρεγάτα μόνο 1 ε/π θα μπορεί να φέρει. Άρα είτε τα Seahawk θα επιχειρούν από ξηρά και τα OH-58 απ’το κατάστρωμα είτε…;;;; Δηλαδή ίσως υπάρξει πρόβλημα μείωσης των διαθέσιμων εναέριων α/υ μέσων. Στο σενάριο βέβαια επιχειρήσεων από άλλα πλοία εκεί ναι το βλέπω πιο εφικτό. Γενικά πάντως, είναι σαφέστατα κάτι που ξέρουμε ότι γίνεται και έχει μια κάποια επιχειρησιακή αξία υπό συνθήκες. Αν το ΠΝ θεωρεί ότι η αξία αυτή είναι μεγάλη, ας το ερευνήσει.

K.BAMPATSIS
K.BAMPATSIS
5 years ago

ΤΑ KIOWA ΛΟΓΩ ΤΟΥ MMS ΚΑΙ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΜΕ ΤΑ HELLFIRE L, ΤΑ ΚΟΡΟΙΔΕΥΑΜΕ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ (ΚΑΙ ΕΓΩ) ΑΛΛΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΤΗΣ ΙΣΧΥΟΣ ΣΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΕΒΡΟΥ. ΜΠΡΑΒΟ ΠΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΤΙΚΗ ΣΟΥ ΑΠΟΨΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ.
ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΩΡΟΙ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΣΕ ΝΗΣΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΟΥΝ ΑΜΕΣΑ. ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ COBRA, ΕΧΩ ΞΑΝΑΓΡΑΨΕΙ ΟΤΙ ΣΥΜΦΩΝΩ ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ VALUE FOR MONEY ΟΠΩΣ ΤΑ KIOWA. ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΕΙΧΑΜΕ ΑΛΛΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟΤΡΟΠΗΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΡΙΣΚΑΡΟΥΜΕ ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ, ΑΛΛΑ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΑΠΟΤΡΟΠΗΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΩΡΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ. ΠΑΝΤΩΣ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΜΕΑ ΠΟΥ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΟΠΛΩΝ ΜΕ ΕΝΑ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ.
ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΡΙΣΚΑΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟΒΑΣΗ ΟΤΑΝ ΕΧΕΙΣ 4 ΚΟΜΜΑΤΙΑ (2 KIOWA/2 COBRA) ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΕΓΑΛΟ ΝΗΣΙ… ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΟΥΝ ΟΛΑ ΤΟΣΟ ΕΥΚΟΛΑ (Ε.Α ΓΑΡ).
ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΑΣΥΡΜΑΤΟΥ… ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΣΤΗ ΤΕΛΙΚΗ ΕΝΑΣ ΕΓΧΩΡΙΟΣ ΑΣΥΡΜΑΤΟΣ?
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΥΝΗΓΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΑΠΑΤΣΙ ΠΟΥ ΘΑ ΒΓΟΥΝ ΑΠΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΧΡΟΝΟ, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΑΘΕΙ ΑΥΤΗ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ.

NikolakiEfentis
NikolakiEfentis
5 years ago

Παραθέτω 2 πιθανές μεσοπρόθεσμες λύσεις, σχετικές με την χρήση των Kiowa:

HMAS Sirius – Δείτε το ελικοδρόμιο που έχει προστεθεί στο πρώην Ελληνώκτητο product tanker. Ενδεχομένως και τα αρματαγωγά μας να επιδέχονταν παρόμοια τροποποίηση;

https://www.globalsecurity.org/military/world/australia/hmas-sirius.htm

Bunga Mas

https://alchetron.com/MT-Bunga-Mas-Lima

Να πούμε πως τα όποια Kiowa θα παρέμεναν στην ΑΣ, η χρήση τους και σε ρόλο εναντίον στόχων επιφανείας θα ήταν επικουρική.

Για τα Super Cobra που προτείνουν κάποιοι φίλοι, θεωρώ πως δεν χωρούν στον ΕΣ ή ΠΝ. Έχουμε πολλούς τύπους Ε/Π οπότε δεν είναι δυνατόν να υποστηρίξουμε και 3ο επιθετικό Ε/Π (μετά τα AH-64A+ & AH-64DHA) oύτε οικονομικά αλλά ούτε με επαρκή αριθμό πληρωμάτων.

evaggelos
evaggelos
5 years ago

μηπως ομως αν ηταν σε καλους αριθμους κ με ανταλακτικα να αποσυρουμε τα α+ και να αναβαθμιζαμε τα d? βλεπω δυσκολο να διατηρηθει ο συγκεκριμενος τυπος χωρις ανταλακτικα.

NikolakiEfentis
NikolakiEfentis
5 years ago
Reply to  evaggelos

Θεωρητικά ίσως. Δεν ξέρω όμως αν τα αποσυρόμενα ΑΗ-1W είναι ανώτερα των ΑΗ-64Α+.

Εγώ θα προτιμούσα την αναβάθμιση μόνο των Η-Ο συστημάτων των ΑΗ-64Α+, όπως έπραξε η Αίγυπτος.

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  evaggelos

Από το 20 θα αρχίσουν να αποσύρονται τα AH-64DHA για να μειωθεί και ο συνολικός αριθμός τους. Οπότε δεν έχει νοημα να κουβεντιάζουμε για άλλα ελικόπτερα. Ο κύβος ερρίφθη…

Spirit
Spirit
5 years ago

Για τις ΗΠΑ μιλάμε…

Gunner
Gunner
5 years ago

Τα LST έχουν ελικοδρόμιο
comment image

aris32
aris32
5 years ago
Reply to  Gunner

για τα LST παντως θα ηταν καλη ιδεα αν μπορουσε στην θεση των 2 rheimental να μπουν 2 phalanx .

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Κλάση Constellation για το ΠΝ: 5+1 κρίσιμα στοιχεία που ίσως δεν γνωρίζετε

Η κλάση φρεγατών του Αμερικανικού Ναυτικού Constellation, είναι ίσως το πιο χιλιοειπωμένο θέμα στο χώρο της Άμυνας στην Ελλάδα, από την εποχή της διαβόητης...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Μπορούμε να πάμε τώρα σε Ευρωκορβέτες αντί για Gowind/FCX-30!

Όταν έγινε η αγορά των 3 φρεγατών FDI HN στο Πολεμικό Ναυτικό (αντί 4 συν "ενδιάμεση λύση" μεταχειρισμένων σκαφών συν τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -