Οριστικοποιείται η πώληση των ναυπηγείων Σύρου (Νεώριον Σύρου) στην ONEX Shipyards έναντι τιμήματος 110,9 εκατομμυρίων ευρώ.
Συγκεκριμένα, με το νέο καθεστώς, οι εν λόγω ναυπηγικές εγκαταστάσεις θα επικεντρωθούν γύρω από εργασίες που θα σχετίζονται με επισκευές, αναβαθμίσεις και συντηρήσεις πλοίων κι όχι με ναυπήγηση νέων.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Καθημερινής, «…συζητήθηκε την Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου στο Πρωτοδικείο Σύρου η αίτηση επικύρωσης του σχεδίου εξυγίανσης της εταιρείας Νεώριο Σύρου με την είσοδο της ONEX Shipyards στο μετοχικό της κεφάλαιο, μέσω του άρθρου 106 του πτωχευτικού κώδικα. Η απόφαση αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες και αντιμετωπίζεται από την αγορά ως διαδικαστική καθώς ήδη εδώ και μήνες έχει de facto περάσει η λειτουργία στη διαχείριση της ONEX και δεν αναφέρονται σοβαρά νομικά κωλύματα. Στόχος του νέου επενδυτή είναι άμεσα να εξυπηρετεί τουλάχιστον 100 πλοία ετησίως.»
Επιπλέον, σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της ONEX Πάνου Ξενοκώστα στην εφημερίδα, «Στοχεύουμε σε μερίδιο 2%-3% της αγοράς της ευρύτερης περιοχής και θα χρειαστούμε το πολύ 3 έτη για να το πετύχουμε.»
Ειδικα δε όσον αφορά τον πρωτογενή κατασκευαστικό τομέα (newbuildings) αναφέρει πως «τόσο η στρατηγική συνεργασία με την Ocea όσο και η επιλογή μας για ναυπηγείο συνεχούς λειτουργίας μάς καθιστούν άκρως ανταγωνιστικούς, προς το παρόν, σε κατασκευές ειδικού τύπου. Αλλά είμαστε ήδη σε συνομιλίες εντός και εκτός Ελλάδας και ευελπιστούμε πως σε λίγα χρόνια από τώρα θα κάνει αίσθηση το αποτέλεσμα, τόσο στον τομέα τον εμπορικό όσο και στον στρατιωτικό».
Επιθετικοί οι νέοι επενδυτές. Για να δούμε αν θα βάλουν γκολ. Καλή επιτυχία!
Δεν ξερω τι μπορουμε να περιμενουμε απο αυτο το εγχειρημα, ομως ειναι αισιοδοξο το γεγονος οτι προκειται για ιδιωτικη πρωτοβουλια. Ο Ελληνας θελει -δυστυχως- μαστιγιο για να δουλεψει. Τουλαχιστον ως τωρα.
Απο την αλλη το Ναυτικο μας, εχει επειγουσες αναγκες και θα ηταν ευχης εργο μερος αυτων να καλυφθει με εργασια Ελληνων στην Ελλαδα.
” Ο Ελληνας θελει -δυστυχως- μαστιγιο για να δουλεψει. ”
Μέ κάθε συμπάθεια καί συντροφικότητα , αλλά μήν αδικούμε τούς εαυτούς μας , άλλο πράγμα η αυτοκριτική καί διαφορετικό πράγμα τό αυτομαστίγωμα .
Τό πρώτο δημιουργεί χαρακτήρα καί τό δεύτερο απάθεια καί υποταγή .
Καλό βράδυ .
Υπάρχει μεγάλο ποσοστό Ελλήνων που δεν χρειάζεται μαστίγιο για να δουλέψει αλλά επί δεκαετίες βρίσκεται μεθοδικά “στην απ΄ όξω” γιατί χαλάει την πιάτσα, κυρίως του δημοσίου αλλά ακόμη και του ιδιωτικού (κρατικοδίαιτου και πελατειακού) τομέα.
Μπορεί στο δημόσιο να ισχύει αυτό που λες. Στον Ιδιωτικό τομέα επικρατούν όπως και παλιότερα άλλωστε συνθήκες γαλέρας για τους εργάτες, με μη τήρηση ωραρίων, με ακατάλληλες συνθήκες εργασίας, με πολλούς κινδύνους για την σωματική ακεραιότητα και την ζωή των εργαζομένων και πολλά άλλα.
Αυτό σημαίνει οτι δε θα δουμε belhara ελληνικής κατασκευής???
Πως το έβγαλες αυτό το συμπέρασμα;
“εργασίες που θα σχετίζονται με επισκευές, αναβαθμίσεις και συντηρήσεις πλοίων κι όχι με ναυπήγηση νέων”