Όπως σημειώσαμε σε χθεσινή μας ανάρτηση στις 24 Αυγούστου 2018 η ιταλική εταιρεία Cantiere Navale Vitoria SPA αναδείχθηκε προσωρινος ανάδοχος του διαγωνισμού της αριθ. 09/2017 Διακήρυξης ΥΝΑΝΠ/ΓΔΟΥ/ΔΙΠΕΑ 20 για την απόκτηση δύο παράκτιων περιπολικών με προαίρεση άλλων δύο (2+2) άνω των 30 μέτρων (και όχι μεγαλύτερο των 45 μέτρων), συνολικής αξίας €55.560.000,00, με αξία ανά σκάφος €13.890.000,00.
Τα νέα σκάφη προορίζονται για την αντικατάσταση των παλαιών περιπολικών, μήκους 29 μέτρων, της κλάσης Δήλος (ή αλλιώς γνωστά και ως Abeking) του Λιμενικού Σώματος–Ελληνικής Ακτοφυλακής. Τα δύο πλοία θα παραδοθούν εντός 24 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης. Εφόσον ασκηθεί το δικαίωμα προαίρεσης για την κατασκευή είτε ενός είτε δύο επιπρόσθετων πλοίων (η άσκηση προαίρεσης μπορεί να γίνει μεμονωμένα), τότε ο χρόνος παράδοσης για το τρίτο πλοίο επεκτείνεται κατά έξι (6) μήνεςαπό τη λήξη του αρχικού χρόνου παράδοσης, ήτοι τριάντα (30) μήνες, και για το τέταρτο πλοίο επεκτείνεται κατά δώδεκα (12) μήνες από τη λήξη του αρχικού χρόνου παράδοσης, ήτοι τριάντα έξι (36) μήνες.
Το πρόγραμμα έχει ουσιαστικά τροποποιηθεί στα 3 +1 αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε τη συγχρηματοδότηση σε ποσοστό 90% ενός ακόμη παράκτιου περιπολικού.
H Cantiere Navale Vitoria SPA έχει μακρόχρονη παράδοση στη σχεδίαση και κατασκευή σκαφών διαφόρων τύπων από το 1927 (!), με περισσότερα από 800 σκάφη στη συνολική της παραγωγή, μεταξύ αυτών τεσσάρων περιπολικών μήκους 27 μέτρων τύπου C382 για την Κύπρο.
Το νέο σκάφος του ΛΣ-ΕΑ σύμφωνα με πληροφορίες είναι τροποποιημένη έκδοση του P350 (το 35 υποδηλώνει το μήκος σε μέτρα) που υπηρετεί με τις δυνάμεις ακτοφυλακής της Λιβύης (P350 LAR) και της Τυνησίας (P350TN). Το ελληνικό P350, σχεδιασμένο κατά το βέλτιστο δυνατόν για να εκτελεί ένα ευρύ φάσμα αποστολών, θα είναι κατά περίπου 1,5 μέτρο μακρύτερο (σχεδόν 37 μέτρα) προκειμένου να πληρεί τις αυστηρές απαιτήσεις του διαγωνισμού με κυριότερη αυτήν της αυτονομίας και εκτοπίσματος 160 τόνων. Η ταχύτητά του με πλήρη φόρτο θα ξεπερνά τους 37 κόμβους, ενώ χωρίς φόρτο θα προσεγγίζει τους 40 κόμβους. η μέγιστη ακτίνα ενέργειας με ταχύτητα τουλάχιστον 18 κόμβους θα είναι τουλάχιστον 1.000ν.μ. σε κατάσταση πλήρους φόρτου σε ήρεμη θάλασσα. Το υλικό κατασκευής θα είναι αλουμίνιο ενώ τα τοιχώματα και τα παράθυρα της γέφυρας θα φέρουν αντιβαλλιστική προστασία. Θα υπάρχει ελεύθερη περιοχή καταστρώματος 15 τμ για μελλοντική εγκατάσταση συστημάτων και για χρήση UAV καθώς και περιοχή διασώσεως (ζώνη pick-up από ελικόπτερο).
Κάθε σκάφος θα φέρει τουλάχιστον ένα πνευστό ταχύπλοο περιπολικό σκάφος (RHIB) μήκους τουλάχιστον 6,5 μ και ταχύτητας 40 κόμβων, σε επωτίδα (A-Davit) με σύστημα ταχείας άφεσης κι ανάκτησης RHIB. Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς ελαφρού οπλισμού (LRCWS -Light Remotely Controlled Weapon Stations) με δυνατότητα κάλυψης πλοίου 360 μοιρών και τουλάχιστον δύο θέσεις στο κύριο κατάστρωμα για μελλοντική υποδοχή βάσεων στήριξης οπλισμού με προστασία ασπιδίου. Οι σταθμοί οπλισμού θα μπορούν να φέρουν 12,7mm ή 7,62mm πολυβόλο ή βομβιδοβόλο 40mm. Στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται ραντάρ S-band και Χ-band καθώς και σύστημα ηλεκτροοπτικών αισθητήρων τελευταίας τεχνολογίας (3ης γενιάς) τοποθετημένο στον ιστό του πλοίου με δυνατότητα περιστροφής και πλήρους περιμετρικής κάλυψης. Επιπλέον το κάθε σκάφος θα φέρει επίσης σύστημα υψηλής πίεσης εκτόξευσης θαλάσσιου ύδατος για κατάσβεση πυρκαγιάς. Περισσότερα σε επόμενη ανάρτησή μας και σε επόμενο τεύχος της Π&Δ.
D-Mitch
Μάλιστα, τουλάχιστον είναι αξιόλογα σκάφη… νομίζω κάτι αντίστοιχο δεν παίζει από ελληνικά ναυπηγεία.
Κατ’ αρχήν δεν υπήρχε καμιά ελληνική σχεδίαση. Οτιδήποτε υποβλήθηκε στον διαγωνισμό ήταν ξένη σχεδίαση. Η κατασκευή την Ελλάδα (που ήταν μια από τις προτάσεις) αύξανε το κόστος (τόσο λόγω royalties όσο και λόγω ανάπτυξης των υποδομών λόγω αλουμινένιας κατασκευής) σε σημείο που δεν ήταν πλέον ανταγωνιστική επιλογή
Όντας ανίδεος περί προδιαγραφών για τα περιπολικά, υπήρχε κάτι ανυπέρβλητο, που εμπόδιζε την επιλογή σκάφους μη αλουμινένιας κατασκευής; Γιατί δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς, ότι τότε, δεν θα ήταν γελοιότητα η ανάθεση σε ξένο ναυπηγείο, γιατί δεν θα ίσχυε σχεδόν τίποτε από τα παραπάνω…
Βάρος, ταχύτητα, κατανάλωση καυσίμων και φυσικά κόστος χρήσης. Σας αρκούν;
Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση, αλλά δεν ζήτησα να μάθω τα πλεονεκτήματα του αλουμινίου σε σχέση με πιο συμβατικά μέταλλα. Ζήτησα να μάθω αν υπήρχε άρνηση της ΕΕ, να χρηματοδοτήσει μη αλουμινένια σκαριά ή κάποια κρίσιμη επιχειρησιακή παράμετρος που απέκλειε σκάφη χωρίς αλουμίνιο. Μια φωτογραφική περιγραφή εγχώριας σχεδίασης (ή ξένης με ναυπήγηση στην Ελλάδα) λοιπόν, θα ήταν εφικτή. Αρκεί, να βγάζαμε φωτογραφικά εκτός, αλουμινένια σκάφη… Η Ευρώπη άλλωστε, είναι μετρ στους φωτογραφικούς διαγωνισμούς…
Αυτό δεν το γνωρίζουμε. Αλλά οι φωτογραφικές διατάξεις απαγορεύονται με νόμο της ΕΕ, που ενσωματώθηκε στην Εθνική Νομοθεσία. Συνεπώς, απόψεις που κυκλοφορούν πως οι Ευρωπαίοι μας δίνουν λεφτά για να αγοράζουμε ευρωπαϊκά με “παρακάμψεις” νομοθεσίας, ξέρουμε καλά πως είναι παραμύθια. Η Ευρώπη δεν ξέρουμε τι κάνει φωτογραφικά, αλλά η ΕΕ θα κατέρρεε αν ίσχυε αυτό που λέτε.
Συγνώμη που επεμβαίνω μιλάμε για πανευρωπαϊκό διαγωνισμό, συνεπώς υπάρχει και έλεγχος νομιμότητας από την ΕΕ.
Προφανώς!
Η Ελευσινα φτιαχνει αλουμινενια σκαφη…
Ας κατέβαινε στο διαγωνισμό…
για να λάβει μέρος μια ναυπηγική εταιρεία σε διαγωνισμό προμήθειας σκάφους που χρηματοδοτείται με Ευωπαϊκά κεφάλαια, απαραίτητη προϋπόθεση είναι το σκάφος να είναι σε παραγωγή και όχι μακέτα…
Άρα εξ ορισμού αποκλείονται Ελληνικά ναυπηγεία
100-100 θα μπαζουν τους σκουρους μεμετηδες στο (προσεχως) Ελλαδισταν με αυτα τα εργαλεια!!
Μπραβο στο υπουργειο !
Σπουδαια νεα !
Εκείνο το ριμαδι το ΠΑΘ που προτειναν τα ναυπηγεια του Νεωριου της Συρρου δεν το σκεφτονται καθόλου τα παιδιά του λιμενικου;;;;
Η τα αφεντικά της Ε.Ε που πλερώνουν βάζουν και πια ναυπηγεια θα πάρουν την δουλειά; ;;;;;
Αγοράστηκε με διαγωνισμό κατά τα ισχύοντα ευρωπαϊκά πρότυπα όπου τίποτε δεν μπορεί να επιδοτηθεί. Καλό είναι να μην εκτοξεύονται κατηγορίες απλά και μόνο για να τις πούμε
Δεν είναι κατηγορίες αλλά οποιαδήποτε άλλη χώρα με δικά της ναυπηγεια θα κοιτούσε να πάρει την κατασκευή η ίδια και οχι αυτό που γίνεται εδώ κάθε φορά η θα στην χειρότερη θα επελεγαν ενα ναυπηγειο το οποίο έχουν ξανασυνεργαστει και δεν θα μάζευαν σκάφη απο όλες της φυλές του κόσμου
Για τα κοστη πάω πάσο. Τώρα για την κατάσταση που έχουν περιέλθει τα ναυπηγεια μας και ειδικά του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας την ξέρω παρά πολύ καλά γι’αυτο και ανέφερα το Νεωριο
Έχουν περιέλθει σε αυτή την κατάσταση λόγω της σωρείας των εγκληματικών λαθών. Τα περισσότερα αφορούσαν την παραπάνω κατάσταση.
Επειδή αυτές οι «καραμέλες» δεν λένε να λιώσουν σημειώστε τα παρακάτω που ισχύουν για μια πρόταση που είχε εξεταστεί παλιά και δεν ευδοκίμησε αλλά ισχύει απολύτως και σε αυτή την περίπτωση και δείχνει το πιο είναι πραγματικά το πρόβλημα.
Στην πρόταση, πάλι για 2+2 σκάφη, στην οποία αναφερόμαστε ένα μεγάλο περιπολικό απαιτούσε περίπου 50.000 εργατώρες για να κατασκευαστεί. Για την κατασκευή όμως των υποδομών (jigs) πάνω στις οποίες θα γινόντουσαν οι συγκολλήσεις (αλουμίνιο) απαιτούνταν άλλες 150.000 ώρες. Άρα το πρώτο σκάφος για να γίνει απαιτούσε 200.000 ώρες. Το δεύτερο, με τα έτοιμα jigs θα απαιτούσε 50.000 ώρες. Εάν όμως ο πελάτης (Λιμενικό) δεν δεσμευόταν για 2+2 σκάφη και έμενε στα δυο τότε το ζευγάρι θα είχε απαιτήσει 250.000 ώρες, 150.000 περισσότερες από την ναυπήγηση στο ξένο ναυπηγείο. Τότε είχε υπολογιστεί από το ελληνικό ναυπηγείο που εξέταζε την συμμετοχή του ότι η αποπληρωμή της επένδυσης στα jigs θα γινόταν με την παραγγελία του 3ου σκάφους και ίσως υπήρχε ένα μικρό κέρδος στο 4ο.
Τα περιθώρια κέρδους όμως ήταν πάρα πολύ μικρά δεδομένου ότι η τεχνογνωσία συγκόλλησης αλουμινίου δεν υπάρχει (και δεν υπάρχει) στην Ελλάδα και θα έπρεπε να γίνει εκπαίδευση που (κυρίως) με την αναγκαία πιστοποίηση του προσωπικού θα κόστιζε ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ. Επιπλέον υπήρχε και το θέμα των δικαιωμάτων της σχεδίασης, που όσο και εάν έγινε προσπάθεια να συμπιεστούν, επιβάρυναν πάρα πολύ το τελικό κόστος και έκαναν τη συμμετοχή στον διαγωνισμό εντελώς ασύμφορη (ούτε καν για να υπάρχει εργασία).
Θα πείτε βέβαια γιατί δεν σχεδιαζόταν ένα πλοίο; Ίσως η ερώτηση είναι «λογική» αλλά και η απάντηση είναι χιλιοειπωμένη. Για να σχεδιαστεί, να βιομηχανοποιηθεί και να πιστοποιηθεί η σχεδίαση το κόστος ήταν πολλαπλάσιο της αγοράς των δικαιωμάτων. Για να ισοσταθμιστεί το κόστος έπρεπε να υπάρξουν παραγγελίες 8-10 σκαφών από το εξωτερικό και μάλιστα σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα.
Στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι σίγουρο ότι θα ασκηθεί καν η προαίρεση. Έτσι το οποιοδήποτε ξένο ναυπηγείο έχει το πλεονέκτημα είτε το λιμενικό ασκήσει την προαίρεση για τα +2 είτε όχι.
Αυτή είναι η πραγματικότητα και ισχύει καθολικά. Όλα τα υπόλοιπα είναι παραμύθια της Χαλιμάς που μπορεί να τα λένε κάποιοι για να χαϊδέψουν αυτιά και να πάρουν κλικ αλλά παραμένουν παραμύθια!
Α! και κάτι άλλο. Ελληνικό περιπολικό δεν υπήρχε, ούτε στη Σύρο, ούτε πουθενά αλλού.
Ουφ πια! Πείτε τα!
Μπορείτε να ανεβάσετε την απάντηση αυτή ως ξεχωριστό άρθρο;
Και μάλιστα με bold και κεφαλαία, μπας και ξεστραβωθούμε όλοι μας…
Επιπλέον , αν και δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει στην προκειμένη περίπτωση τα Ελληνικά ναυπηγεία δεν έχουν και τα απαραίτητα χρήματα που απαιτούνται για την καταβολή τις εγγύησης. Αυτό ίσχυε τουλάχιστον στο προηγούμενο διαγωνισμό που κατακυρώθηκε σε Κροατικά ναυπηγεία. (άσχετα αν αυτά στη συνέχεια βάρεσαν διάλυση)
Congrats!
Στην χωρα με τον χαμηλοτερο αριθμο βιβλιοπωλειων/κατοικο στην Ευρωπη, ο Ελληναρας συμπληρώνει τα…κενα γνωσης του με θεωριες συνομωσιας, κατι που ειναι συνηθες αλλωστε σε χωρες με παρομοιο πολιτιστικο επιπεδο – βλεπε Βορεια Αφρικη, Μεση Ανατολη αλλα και βεβαιως βεβαιως Λατινικη Αμερικη.
Οπως εγραφε και ο Mark Twain: ‘It’s not what you don’t know that kills you, it’s what you know for sure that ain’t true’
Για την ακρίβεια η κατασκευαστική εταιρεία κουφωμάτων EMAL – Ν. Μπουλελάκης ΑΕΒΕ που σχεδίασε και κατασκεύασε το «Ωκύαλος» για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκε ναυπηγικό έλασμα 5083 της ELVAL και ειδικό προφίλ κράματος 6082 της ΕΤΕΜ…
Συνεπώς κάποια εμπειρία υπάρχει, μιλάμε όμως για 15μετρο σκάφος και όχι +35μ.
Μπραβο για την απαντηση. Επιπλεον, λογω επιδοτησης ΕΕ ειμαστε υποχρεωμενοι για διεθνη διαγωνισμο και εκει δεν υπαρχουν περιθωρια για “δωρακια” σε ελληνικες σχεδιασεις. Εμπειρια στο αλουμινιο, απο οσο γνωριζω, μονο το ναυπηγειο Ελευσινας εχει: οι Ρουσσεν εχουν μεγαλο ποσοστο απο αλουμινιο δεν ξερω αν ειναι και στο σκαφος ή μονο στην υπερκατασκευη. Επισης τα ναυπηγεία Ελευσίνας σχεδίασαν, κατασκεύασαν και παρέδωσαν το 2009, δύο ταχύπλοα σκάφη δίωξης λαθρεμπορίου . Πρόκειται για σκάφη κατασκευασμένα από αλουμίνιο με εκτόπισμα περί τους 24 τόνους, συνολικό μήκος 15,7 μ, ολικό πλάτος 4,45μ. και μέγιστο βύθισμα 1,3μ έκαστο, ενώ πιάνουν ταχύτητα 30 κόμβων. Η κύρια αποστολή τους, είναι ο έλεγχος διακίνησης πετρελαιοειδών. Για την αρτιότητα του αντιλαθρεμπορικού τελωνειακού στόλου της Ελλάδας, προβλέποταν αρχικά η αγορά πέντε (5) επιπλέον σκαφών , τα υπολοιπα 3 ομως αγνοουνται. Κατα τα αλλα , πληρωνουμε ολοι μας με τους φορους μας το συνολο του προσωπικου της Ελευσινας, για να ολοκληρωσει ενα μονο μερος του προσωπικου των τις 2 Ρουσσεν Νο6 και 7…
Το δικός της λέτε αγαπητέ, έχετε δει εσείς κάποιο σκάφος αλουμινένιο ή χαλυδινο που να παρέχεται από ελληνικά ναυπηγία;
Ανοιχτός διαγωνισμός με επιδότηση 90% από ευρωπαϊκά κονδύλια έγινε δεν εμποδίστηκε κανείς να συμμετάσχει.
Η χρηματοδότηση είναι ένας λόγος που πρέπει όλο το πάρεργο της πολιτικής προστασίας της ΠΑ να μεταφερθεί εκτός ενόπλων δυνάμεων.
Θα αναμένουμε πολύ το άρθρο αυτό για το σύνολο των ναυπηγείων της χώρας (ακόμα και της χαλκίδας), καθώς και τυχόν προτεινόμενες λύσεις για αυτά (πιθανοί αγοραστές κλπ).
Αλήθεια, όταν με το καλό το ναυπηγείο του νεωρίου πάρει τα πάνω του, λογικά θα μπορεί να συμμετάσχει και αυτό σε αντίστοιχους διαγωνισμούς;;
Οι κακές γλώσσες λένε ότι το ΝΕΩΡΙΟ αναστήθηκε μόνο για το συγκεκριμένο πρόγραμμα και αυτό ήταν…
Ε δεν νομίζω να προχώρησε ο όμιλος ONEX σε μια τέτοια επένδυση απλά και μόνο για ένα τέτοιο πρόγραμμα, ειδικά όταν υπήρχαν και συζητήσεις και για την αγορά των ναυπηγείων Ελευσίνας. Νομίζω στοχεύουν περισσότερο σε επισκευές πλοίων και μακροπρόθεσμα στην κατασκευή yacht. Είχε ακουστεί και από πιθανό αγοραστή πιο παλιά η μετατροπή μέρους του ναυπηγείου σε μαρίνα.
Όπως και να έχει είναι ανήκουστο μια χώρα σαν την Ελλάδα να μην έχει ενεργά ναυπηγεία. Δεν λέω να κατασκευάζουμε πράγμα δύσκολο έως αδύνατο αλλά και μόνο επισκευές με τόσα πλοία που έχουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες πάλι κέρδος θα ήταν αν δεν κάνω λάθος. Μόνο έτσι τα ναυπηγεία μας θα είναι βιώσιμα και όχι να περιμένουν να δουλέψουν με τυχόν κατασκευές πολεμικών για το ναυτικό και προγράμματα του λιμενικού.
Εν ταχει:
α) Ακομα μια αποσπασματικη παραγγελία, ενός ακομα τύπου για το ΛΣ. Δεν εχουν ιδεα τι σημαινει λογιστικη υποστηριξη, κόστος, οικονομιες κλιμακος. Στα @@@ τους αφου αλλος πληρώνει (ο ελλην φορολογουμενος)
β) Οπλισμος; Που ειναι ο οπλισμός; τι 12,7; Οι γειτονες τα χουν βαρυτατα οπλισμενα. Θεωρώ πως κατ ελάχιστον θα πρεπε να φέρει κάποιο κύριο πυροβόλο ανω των 20mm.
Μπορεί κανεις να μου πει πως το ΛΣ δεν ειναι ΠΝ και ισχύει. Οταν ομως στο Αιγαιο δεν θες να εμπλέκεις το ΠΝ για να μην κλιμακώνεις, πρεπει το ΛΣ να ειναι στοιχειωδώς αντάξιο του αντίπαλου. Οπερ σημαίνει, αν οι γείτονες τα χουν οπλισμένα, θα πρεπει να τα χουμε και μεις.
Αν και έχετε δίκιο σε ότι αφορά τις αποσπασματικές παραγγελίες. Αυτό είναι ένα από τα βασικότερα προβλήματα, ώστε τελικά να γίνει έστω συμφέρουσα έστω μεταφορά υποκατασκευαστικού έργου στην χώρα μας πέρα της λογιστικής υποστήριξης.
Για την ακρίβεια όμως τον λογαριασμό της αγοράς κατά 90% τον πληρώνει η Ευρωπαίος.
Ο συγγραφεας λεει οτι θα είναι εξοπλισμένα με δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς ελαφρού οπλισμού εκαστο! Πρωτοπορεια για το ΛΣ! Ο οπλισμος αυτος ειναι αρκετος για αστυνομικες αποστολες. Το κύριο πυροβόλο ανω των 20mm που λετε , χρειαζεται για να …πολεμησουν τις τουρκικες ακταιωρους? Εαν φτασουμε σε τετοιο σημειο, θα μιλησει το ΠΝ.
«να …πολεμησουν τις τουρκικες ακταιωρους? Εαν φτασουμε σε τετοιο σημειο, θα μιλησει το ΠΝ.»
Μανώλη,υπό το φώς των προσφάτων εμπειριών μας:
α)Παίρνεις όρκο;
β)Και μέχρι να φτάσει το ΠΝ,τί κάνει η Ακτοφυλακή;
γ)Δεδομένου ότι οι απέναντι την πέφτουν μαζικά σε ξεμοναχιασμένες ακταιωρούς,μήπως η ΠΑ θα φτάσει νωρίτερα;
δ)Δεδομένου ότι οι απέναντι θα στείλουν τα υπεραρκετά και υπερεπαρκή σκάφη της δικής τους ακτοφυλακής,πιστεύεις ότι θα επιτραπεί είτε στο ΠΝ,είτε στην ΠΑ,να εμπλακεί,και άρα,να κλιμακώσει;
Aυτη την ψευδαισθηση εχουν και στο ΛΣ/ΑΚΤ…
Με αυτούς τους αποσπασματικούς διαγωνισμούς το ΛΣ θα βρεθεί στην καλύτερη περίπτωση με πανσπερμία υλικού. Αν θέλουν λεφτά από το ΕΣΠΑ ας κάνουν μία πράξη σοβαρή πχ με 500 μύρια, για την κατασκευή ενός ομοιογενούς στόλου, ώστε να μπορούμε να μιλάμε για εκπαίδευση και υποστήριξη. Το να ζητάς κάθε φορά λίγα λίγα τα λεφτά είναι πιο εύκολη η γραφειοκρατία αλλά φορτώνεις τον χρήστη με υλικό που δεν μπορεί να διαχειριστεί. Ας ρίξουν μια ματιά στις ξένες πράξεις για να δούν τι ποσά διαχειρίζονται. Αν δεν ξέρουν τι να κάνουν ας ρωτήσουν κάποιον που ξέρει. Επίσης πρέπει να καταλάβουμε ότι τα λεφτά από την ΕΕ είναι δικά μας λεφτά και δεν είναι για πέταμα.
Το χόμπι στην Ελλάδα ειναι να αγοράζουμε μέσα και μετά να απαξιώνονται.
Το τι γίνεται δεν περιγράφετε. Το κλασσικότερο παράδειγμα ήταν το 2000 με την αγορά δύο μικρών αεροπλάνων (μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων) Piaggio από το ΕΚΑΒ για μεταφορά ασθενών που δεν πέταξαν τελικά ούτε μια ώρα!!!
Και από το 2000 οι μεταφορές γίνονταν με C-130 και πρόσφατα ανέλαβαν τα C-27 με 10.000€ η ώρα πτήσης, ενώ θα μπορούσε να γίνατε με το 10% του κόστους αν πετούσαν τα Piaggio.
Τέτοια παράνοια αμφιβάλω αν συναντάτε σε άλλο κράτος του δυτικού κόσμου.
Μετά τα 4 θαλάσσια πουλμανάκια για λαθροζντούπ….. σόρρυ παράτυπους μετανάστες ήθελα να πω, που μας χορήγησε η Ε.Ε τώρα έρχεται μια παραγγελία κυριολεκτικά από το πουθενά για νεά σκάφη του λιμενικού, πάλι άοπλα σε σχέση με τα αντίστοιχα των απέναντι. Ηταν άραγε άμεση προταιρεότητα το συγκεκριμένο πρόγραμμα και σε ποιό γενικότερο σχεδιασμό εντάσσεται; Δεν μοιάζει λίγο βεβιασμένη και μπαλωματική η επιλογή ενίσχυσης του λιμενικού όταν υπάρχουν πιο επιτακτικές ανάγκες για την δημόσια ασφάλεια όπως π.χ. η αγορά νέων πυροσβεστικών αεροπλάνων μετά και τα τραγικά γεγονότα στο Μάτι;
Η αγαπητή Ε.Ε δεν βλέπει την άθλια κατάσταση που έχει περιέλθει η Ελλάδα όπου αναγκάζετε ένας ιδιωτικός φορέας (Ίδρυμα Νιάρχου) να αναλαμβάνει την συντήρηση των πυροσβεστικών μέσων γιατί το κράτος δεν δύναται… Ποιός αποφάσισε οτι αυτό το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι απόλυτη προτεραιότητα, ο Πρωθυπουργός, ο υπουργός προστασίας του πολίτη, ο υπουργός ναυτιλίας, ο υπουργός εθνικής αμύνης, κάποιος ξεχωριστά και όλοι μαζί ή ο Κανένας;;;; Όταν και για την αγορά πινέζας χρειάζεται να λάβουν την έγκριση των “δανειστών” πως ξεπετάγετε ξαφνικά στην ειδισεογραφία μια τόσο γεναιόδωρη αγορά; Αποφασίζει η Ελλάδα και η κυβερνησή της για την ιεράρχηση των αναγκών μας ή κάποιοι χαρτογιακάδες στις Βρυξέλες αποφασίζουν και διατάσσουν;
Με εξήντα μύρια παίρναμε τρία canandair και μπορεί και τέταρτο κοψοχρονιά με κάτι τις παραπάνω.
Έτσι κι αλλιώς τα θαλάσσια συνορά μας έχουν γίνει σουρωτήρι γιατί το αιγαίο ανήκει στα ψάρια του, τι τα χρειαζόμαστε τα νέα σκάφη σ’ αυτή τη συγκυρία;
Αυτό το “για την αγορά πινέζας χρειάζεται να λάβουν την έγκριση των «δανειστών» ” είναι εντελώς λάθος φίλε. Είναι η δικαιολογία των πολιτικών για να μην κάνουν τίποτε. Μπορούμε να πάρουμε ότι θέλουμε φτάνει να έχουμε τα λεφτά. Στην προκειμένη περίπτωση τα λεφτά είναι από κονδύλια της ΕΕ. Και να είσαι σίγουρος ότι λεφτά υπάρχουν και πολύ περισσότερα από ότι φαντάζεσαι. Το πρόβλημα είναι ότι οι προτεραιότητες είναι αισχρές.
Νείλος είσαι σίγουρος πως με εξήντα μύρια παίρνεις τρία Καναντέρ?
Ένα ερώτημα βέβαια είναι γιατί η ΠΤΗΣΗ εγκρίνει την δημοσίευση σχολίων εξόφθαλμα ρατσιστικού και υβριστικού περιεχομένου.
Πιθανότατα εκ παραδρομής. Θα το εξετάσουμε
Έχετε δίκιο, ήταν εκ παραδρομής, διαγράφηκε
Από το ΓΕΝ παραπονιούνται ότι το Π.Ν έχει ξοδέψει πολλά λεφτά και ξοδεύει και άλλα ετησίως για να έχει τόσες κανονιοφόρους και προσωπικό για να κάνει την δουλειά που κανονικά έπρεπε να κάνει το Λ.Σ, αλλά δεν την κάνει λόγω ανικανότητας του.
Προσωπικά μου έκανε πάντα κάκιστη εντύπωση που κάθε φορά που πήγαινα στον Πειραιά έβλεπα εκεί δεμένα τα 3 από τα 4 Π.Α.Θ του Λ.Σ (τώρα έχει 5, με το Γαύδος) ενώ από τα 6 AS-365 του, από το 2004 μέχρι και πριν κάνα-δύο χρόνια πετούσε το ένα από τα 6. Aυτοί της Φρόντεξ στα νησιά έχουν πει πολλές φορές κατ ιδίαν σε δικούς μας ότι εμείς εδώ είμαστε άχρηστοι και έχουν αναγκαστεί να έρθουν να κάνουν την δουλειά που δεν μπορούμε να κάνουμε εμείς.
Σε ότι αφορά το Λ.Σ είναι κάμποσοι αυτοί που υπηρετούν σε αυτό και παραδέχονται ότι το Σώμα έχει πολλές παθογένειες.
Αυτά που αναφέρετε για τους ευρωπαϊκούς διαφανείς διαγωνισμούς, είναι εντελώς φανταστικά. Φυσικά και η Ευρώπη κάνει φωτογραφικούς διαγωνισμούς. Θέλετε να πείτε, πως μπορεί να συμμετάσχει πχ κινεζική, ρωσική ή ινδική σχεδίαση; Μη πάμε μακριά, στις αποκρατικοποιήσεις/ιδιοτικοποιήσεις, αποκλείστηκαν ή παρεμποδιστηκαν, προτάσεις από συγκεκριμένες χώρες,, παρόλο που είχαν
καλύτερες προσφορές; Ποιος μας εμπόδισε να βάλουμε όρο για χαλύβδινα σκαριά(με όποια δικαιολογία), όπου στη χειρότερη, θα μπορούσε να υπάρξει συνεργασία ξένου οίκου, με ελληνικό ναυπηγείο και στη καλύτερη, θα μπορούσε να κερδίσει αμιγώς ελληνική πρόταση. Αυτά τα σαλαμοποιημένα προγράμματα, από ποιους επιβάλλονται; Οι ανάγκες δεν είναι πιεστικές και δεδομένες; Αν θέλουμε μακροπρόθεσμα, 10 σκάφη πχ, γιατί οι διαγωνισμοί σπάνε σε 2+2+2+….; Μήπως, γιατί έτσι ευνοούνται τα ξένα ναυπηγεία; Λέω εγώ τώρα… Η καραμέλα που θα πρέπει να λιώσει, είναι αυτή περί Ευρώπης της νομιμότητας, διαφάνειας, δημοκρατίας κλπ κλπ. Οι τύποι ήταν και είναι αρπακτικά. Όταν το συνειδητοποιήσουμε, θα πάρουμε και το μέγιστο όφελος από το @@@ οικοδόμημα που ονομάζεται ΕΕ.
Καλημέρα
Ειδικά όσον αφορά κινεζικές και ρωσικές σχεδιάσεις η απάντηση είναι όχι έτσι ή αλλιώς, αφού οι δυο αυτές χώρες τελούν υπό καθεστώς διεθνών κυρώσεων στην Δύση (η Κίνα από το 1989, η Ρωσία από τη προσάρτηση της Κριμαίας το 2015) και δεν επιτρέπεται η εξαγωγή ή εισαγωγή στρατιωτικού υλικού. Κατά τα υπόλοιπα, κανείς δεν εμποδίζει κανέναν να υποβάλλει προσφορά. Οι προκηρύξεις εξάλλου είναι ανοιχτές και δημοσιεύονται. Το τι θα ακολουθήσει έπειτα και αν η π.χ. ινδική εταιρεία καταφέρει να υποβάλλει ανταγωνιστική προσφορά, είναι άλλο θέμα.