13.4 C
Athens
Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑP350: Αυτά είναι τα νέα περιπολικά του Λιμενικού Σώματος

P350: Αυτά είναι τα νέα περιπολικά του Λιμενικού Σώματος

Όπως σημειώσαμε σε χθεσινή μας ανάρτηση στις 24 Αυγούστου 2018  η ιταλική εταιρεία Cantiere Navale Vitoria SPA αναδείχθηκε προσωρινος ανάδοχος του διαγωνισμού της αριθ. 09/2017 Διακήρυξης ΥΝΑΝΠ/ΓΔΟΥ/ΔΙΠΕΑ 20 για την απόκτηση δύο παράκτιων περιπολικών με προαίρεση άλλων δύο (2+2) άνω των 30 μέτρων (και όχι μεγαλύτερο των 45 μέτρων), συνολικής αξίας €55.560.000,00, με αξία ανά σκάφος €13.890.000,00.

Τα νέα σκάφη προορίζονται για την αντικατάσταση των παλαιών περιπολικών, μήκους 29 μέτρων, της κλάσης Δήλος (ή αλλιώς γνωστά και ως Abeking) του Λιμενικού Σώματος–Ελληνικής Ακτοφυλακής. Τα δύο πλοία θα παραδοθούν εντός 24 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης. Εφόσον ασκηθεί το δικαίωμα προαίρεσης για την κατασκευή είτε ενός είτε  δύο επιπρόσθετων  πλοίων (η άσκηση προαίρεσης μπορεί να γίνει  μεμονωμένα),  τότε ο  χρόνος παράδοσης για το τρίτο πλοίο επεκτείνεται κατά έξι (6) μήνεςαπό τη λήξη του αρχικού χρόνου παράδοσης, ήτοι τριάντα (30) μήνες, και για το τέταρτο πλοίο επεκτείνεται κατά δώδεκα (12) μήνες από τη λήξη του αρχικού χρόνου παράδοσης, ήτοι τριάντα έξι (36) μήνες.

Το πρόγραμμα έχει ουσιαστικά τροποποιηθεί στα 3 +1 αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε τη συγχρηματοδότηση σε ποσοστό 90% ενός ακόμη παράκτιου περιπολικού.

H Cantiere Navale Vitoria SPA έχει μακρόχρονη παράδοση στη σχεδίαση και κατασκευή σκαφών διαφόρων τύπων από το 1927 (!), με περισσότερα από 800 σκάφη στη συνολική της παραγωγή, μεταξύ αυτών  τεσσάρων περιπολικών  μήκους 27 μέτρων τύπου C382 για την Κύπρο.

Το νέο σκάφος του ΛΣ-ΕΑ σύμφωνα με πληροφορίες είναι τροποποιημένη έκδοση του P350 (το 35 υποδηλώνει το μήκος σε μέτρα) που υπηρετεί με τις δυνάμεις ακτοφυλακής της Λιβύης (P350 LAR) και της Τυνησίας (P350TN). Το ελληνικό P350, σχεδιασμένο κατά το βέλτιστο δυνατόν για να εκτελεί ένα ευρύ φάσμα αποστολών, θα είναι κατά περίπου 1,5 μέτρο μακρύτερο (σχεδόν 37 μέτρα) προκειμένου να πληρεί τις αυστηρές απαιτήσεις του διαγωνισμού με κυριότερη αυτήν της αυτονομίας και εκτοπίσματος 160 τόνων. Η ταχύτητά του με πλήρη φόρτο θα ξεπερνά τους 37 κόμβους, ενώ χωρίς φόρτο θα προσεγγίζει τους 40 κόμβους. η μέγιστη ακτίνα ενέργειας με ταχύτητα τουλάχιστον 18 κόμβους θα είναι τουλάχιστον 1.000ν.μ. σε κατάσταση πλήρους φόρτου σε ήρεμη θάλασσα. Το υλικό κατασκευής θα είναι αλουμίνιο ενώ τα τοιχώματα και τα παράθυρα της γέφυρας θα φέρουν αντιβαλλιστική προστασία. Θα υπάρχει ελεύθερη περιοχή καταστρώματος 15 τμ  για μελλοντική εγκατάσταση συστημάτων και για χρήση UAV καθώς και περιοχή διασώσεως (ζώνη pick-up από ελικόπτερο).

Κάθε σκάφος θα φέρει τουλάχιστον ένα πνευστό ταχύπλοο περιπολικό σκάφος (RHIB) μήκους τουλάχιστον 6,5 μ και ταχύτητας 40 κόμβων, σε επωτίδα (A-Davit) με σύστημα ταχείας άφεσης κι ανάκτησης RHIB. Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς ελαφρού οπλισμού (LRCWS -Light Remotely Controlled Weapon Stations) με δυνατότητα κάλυψης πλοίου 360 μοιρών και τουλάχιστον δύο θέσεις στο κύριο κατάστρωμα για μελλοντική υποδοχή βάσεων στήριξης οπλισμού με προστασία ασπιδίου. Οι σταθμοί οπλισμού θα μπορούν να φέρουν 12,7mm ή 7,62mm πολυβόλο ή βομβιδοβόλο 40mm. Στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται ραντάρ S-band και Χ-band καθώς και σύστημα ηλεκτροοπτικών αισθητήρων τελευταίας τεχνολογίας (3ης γενιάς) τοποθετημένο στον ιστό του πλοίου με δυνατότητα περιστροφής και πλήρους περιμετρικής κάλυψης. Επιπλέον το κάθε σκάφος θα φέρει επίσης σύστημα υψηλής πίεσης εκτόξευσης θαλάσσιου ύδατος για κατάσβεση πυρκαγιάς. Περισσότερα σε επόμενη ανάρτησή μας και σε επόμενο τεύχος της Π&Δ.

D-Mitch

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
FOX
FOX
6 years ago

Μάλιστα, τουλάχιστον είναι αξιόλογα σκάφη… νομίζω κάτι αντίστοιχο δεν παίζει από ελληνικά ναυπηγεία.

Αντώνης
Αντώνης
6 years ago

Όντας ανίδεος περί προδιαγραφών για τα περιπολικά, υπήρχε κάτι ανυπέρβλητο, που εμπόδιζε την επιλογή σκάφους μη αλουμινένιας κατασκευής; Γιατί δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς, ότι τότε, δεν θα ήταν γελοιότητα η ανάθεση σε ξένο ναυπηγείο, γιατί δεν θα ίσχυε σχεδόν τίποτε από τα παραπάνω…

ptisidiastimawp
6 years ago
Reply to  Αντώνης

Βάρος, ταχύτητα, κατανάλωση καυσίμων και φυσικά κόστος χρήσης. Σας αρκούν;

Αντώνης
Αντώνης
6 years ago

Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση, αλλά δεν ζήτησα να μάθω τα πλεονεκτήματα του αλουμινίου σε σχέση με πιο συμβατικά μέταλλα. Ζήτησα να μάθω αν υπήρχε άρνηση της ΕΕ, να χρηματοδοτήσει μη αλουμινένια σκαριά ή κάποια κρίσιμη επιχειρησιακή παράμετρος που απέκλειε σκάφη χωρίς αλουμίνιο. Μια φωτογραφική περιγραφή εγχώριας σχεδίασης (ή ξένης με ναυπήγηση στην Ελλάδα) λοιπόν, θα ήταν εφικτή. Αρκεί, να βγάζαμε φωτογραφικά εκτός, αλουμινένια σκάφη… Η Ευρώπη άλλωστε, είναι μετρ στους φωτογραφικούς διαγωνισμούς…

ptisidiastimawp
6 years ago
Reply to  Αντώνης

Αυτό δεν το γνωρίζουμε. Αλλά οι φωτογραφικές διατάξεις απαγορεύονται με νόμο της ΕΕ, που ενσωματώθηκε στην Εθνική Νομοθεσία. Συνεπώς, απόψεις που κυκλοφορούν πως οι Ευρωπαίοι μας δίνουν λεφτά για να αγοράζουμε ευρωπαϊκά με “παρακάμψεις” νομοθεσίας, ξέρουμε καλά πως είναι παραμύθια. Η Ευρώπη δεν ξέρουμε τι κάνει φωτογραφικά, αλλά η ΕΕ θα κατέρρεε αν ίσχυε αυτό που λέτε.

Spirit
Spirit
6 years ago

Συγνώμη που επεμβαίνω μιλάμε για πανευρωπαϊκό διαγωνισμό, συνεπώς υπάρχει και έλεγχος νομιμότητας από την ΕΕ.

ptisidiastimawp
6 years ago
Reply to  Spirit

Προφανώς!

Manolis
Manolis
6 years ago

Η Ελευσινα φτιαχνει αλουμινενια σκαφη…

Spirit
Spirit
6 years ago
Reply to  Manolis

Ας κατέβαινε στο διαγωνισμό…

ivychris
ivychris
6 years ago
Reply to  FOX

για να λάβει μέρος μια ναυπηγική εταιρεία σε διαγωνισμό προμήθειας σκάφους που χρηματοδοτείται με Ευωπαϊκά κεφάλαια, απαραίτητη προϋπόθεση είναι το σκάφος να είναι σε παραγωγή και όχι μακέτα…
Άρα εξ ορισμού αποκλείονται Ελληνικά ναυπηγεία

Παλιουρας
Παλιουρας
6 years ago

100-100 θα μπαζουν τους σκουρους μεμετηδες στο (προσεχως) Ελλαδισταν με αυτα τα εργαλεια!!
Μπραβο στο υπουργειο !
Σπουδαια νεα !

Greymalckin3
Greymalckin3
6 years ago

Εκείνο το ριμαδι το ΠΑΘ που προτειναν τα ναυπηγεια του Νεωριου της Συρρου δεν το σκεφτονται καθόλου τα παιδιά του λιμενικου;;;;
Η τα αφεντικά της Ε.Ε που πλερώνουν βάζουν και πια ναυπηγεια θα πάρουν την δουλειά; ;;;;;

ptisidiastimawp
6 years ago
Reply to  Greymalckin3

Αγοράστηκε με διαγωνισμό κατά τα ισχύοντα ευρωπαϊκά πρότυπα όπου τίποτε δεν μπορεί να επιδοτηθεί. Καλό είναι να μην εκτοξεύονται κατηγορίες απλά και μόνο για να τις πούμε

Greymalckin3
Greymalckin3
6 years ago

Δεν είναι κατηγορίες αλλά οποιαδήποτε άλλη χώρα με δικά της ναυπηγεια θα κοιτούσε να πάρει την κατασκευή η ίδια και οχι αυτό που γίνεται εδώ κάθε φορά η θα στην χειρότερη θα επελεγαν ενα ναυπηγειο το οποίο έχουν ξανασυνεργαστει και δεν θα μάζευαν σκάφη απο όλες της φυλές του κόσμου

Greymalckin3
Greymalckin3
6 years ago
Reply to  Greymalckin3

Για τα κοστη πάω πάσο. Τώρα για την κατάσταση που έχουν περιέλθει τα ναυπηγεια μας και ειδικά του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας την ξέρω παρά πολύ καλά γι’αυτο και ανέφερα το Νεωριο

Mich
Mich
6 years ago

Ουφ πια! Πείτε τα!
Μπορείτε να ανεβάσετε την απάντηση αυτή ως ξεχωριστό άρθρο;
Και μάλιστα με bold και κεφαλαία, μπας και ξεστραβωθούμε όλοι μας…

ChristosM48
ChristosM48
6 years ago

Επιπλέον , αν και δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει στην προκειμένη περίπτωση τα Ελληνικά ναυπηγεία δεν έχουν και τα απαραίτητα χρήματα που απαιτούνται για την καταβολή τις εγγύησης. Αυτό ίσχυε τουλάχιστον στο προηγούμενο διαγωνισμό που κατακυρώθηκε σε Κροατικά ναυπηγεία. (άσχετα αν αυτά στη συνέχεια βάρεσαν διάλυση)

NickPL
NickPL
6 years ago

Congrats!

Στην χωρα με τον χαμηλοτερο αριθμο βιβλιοπωλειων/κατοικο στην Ευρωπη, ο Ελληναρας συμπληρώνει τα…κενα γνωσης του με θεωριες συνομωσιας, κατι που ειναι συνηθες αλλωστε σε χωρες με παρομοιο πολιτιστικο επιπεδο – βλεπε Βορεια Αφρικη, Μεση Ανατολη αλλα και βεβαιως βεβαιως Λατινικη Αμερικη.

Οπως εγραφε και ο Mark Twain: ‘It’s not what you don’t know that kills you, it’s what you know for sure that ain’t true’

Spirit
Spirit
6 years ago

Για την ακρίβεια η κατασκευαστική εταιρεία κουφωμάτων EMAL – Ν. Μπουλελάκης ΑΕΒΕ που σχεδίασε και κατασκεύασε το «Ωκύαλος» για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκε ναυπηγικό έλασμα 5083 της ELVAL και ειδικό προφίλ κράματος 6082 της ΕΤΕΜ…
Συνεπώς κάποια εμπειρία υπάρχει, μιλάμε όμως για 15μετρο σκάφος και όχι +35μ.

Manolis
Manolis
6 years ago

Μπραβο για την απαντηση. Επιπλεον, λογω επιδοτησης ΕΕ ειμαστε υποχρεωμενοι για διεθνη διαγωνισμο και εκει δεν υπαρχουν περιθωρια για “δωρακια” σε ελληνικες σχεδιασεις. Εμπειρια στο αλουμινιο, απο οσο γνωριζω, μονο το ναυπηγειο Ελευσινας εχει: οι Ρουσσεν εχουν μεγαλο ποσοστο απο αλουμινιο δεν ξερω αν ειναι και στο σκαφος ή μονο στην υπερκατασκευη. Επισης τα ναυπηγεία Ελευσίνας σχεδίασαν, κατασκεύασαν και παρέδωσαν το 2009, δύο ταχύπλοα σκάφη δίωξης λαθρεμπορίου . Πρόκειται για σκάφη κατασκευασμένα από αλουμίνιο με εκτόπισμα περί τους 24 τόνους, συνολικό μήκος 15,7 μ, ολικό πλάτος 4,45μ. και μέγιστο βύθισμα 1,3μ έκαστο, ενώ πιάνουν ταχύτητα 30 κόμβων. Η κύρια αποστολή τους, είναι ο έλεγχος διακίνησης πετρελαιοειδών. Για την αρτιότητα του αντιλαθρεμπορικού τελωνειακού στόλου της Ελλάδας, προβλέποταν αρχικά η αγορά πέντε (5) επιπλέον σκαφών , τα υπολοιπα 3 ομως αγνοουνται. Κατα τα αλλα , πληρωνουμε ολοι μας με τους φορους μας το συνολο του προσωπικου της Ελευσινας, για να ολοκληρωσει ενα μονο μερος του προσωπικου των τις 2 Ρουσσεν Νο6 και 7…

Spirit
Spirit
6 years ago
Reply to  Greymalckin3

Το δικός της λέτε αγαπητέ, έχετε δει εσείς κάποιο σκάφος αλουμινένιο ή χαλυδινο που να παρέχεται από ελληνικά ναυπηγία;
Ανοιχτός διαγωνισμός με επιδότηση 90% από ευρωπαϊκά κονδύλια έγινε δεν εμποδίστηκε κανείς να συμμετάσχει.
Η χρηματοδότηση είναι ένας λόγος που πρέπει όλο το πάρεργο της πολιτικής προστασίας της ΠΑ να μεταφερθεί εκτός ενόπλων δυνάμεων.

Ranger
Ranger
6 years ago

Θα αναμένουμε πολύ το άρθρο αυτό για το σύνολο των ναυπηγείων της χώρας (ακόμα και της χαλκίδας), καθώς και τυχόν προτεινόμενες λύσεις για αυτά (πιθανοί αγοραστές κλπ).

Αλήθεια, όταν με το καλό το ναυπηγείο του νεωρίου πάρει τα πάνω του, λογικά θα μπορεί να συμμετάσχει και αυτό σε αντίστοιχους διαγωνισμούς;;

aresdefence
aresdefence
6 years ago
Reply to  Ranger

Οι κακές γλώσσες λένε ότι το ΝΕΩΡΙΟ αναστήθηκε μόνο για το συγκεκριμένο πρόγραμμα και αυτό ήταν…

Ranger
Ranger
6 years ago
Reply to  aresdefence

Ε δεν νομίζω να προχώρησε ο όμιλος ONEX σε μια τέτοια επένδυση απλά και μόνο για ένα τέτοιο πρόγραμμα, ειδικά όταν υπήρχαν και συζητήσεις και για την αγορά των ναυπηγείων Ελευσίνας. Νομίζω στοχεύουν περισσότερο σε επισκευές πλοίων και μακροπρόθεσμα στην κατασκευή yacht. Είχε ακουστεί και από πιθανό αγοραστή πιο παλιά η μετατροπή μέρους του ναυπηγείου σε μαρίνα.

Όπως και να έχει είναι ανήκουστο μια χώρα σαν την Ελλάδα να μην έχει ενεργά ναυπηγεία. Δεν λέω να κατασκευάζουμε πράγμα δύσκολο έως αδύνατο αλλά και μόνο επισκευές με τόσα πλοία που έχουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες πάλι κέρδος θα ήταν αν δεν κάνω λάθος. Μόνο έτσι τα ναυπηγεία μας θα είναι βιώσιμα και όχι να περιμένουν να δουλέψουν με τυχόν κατασκευές πολεμικών για το ναυτικό και προγράμματα του λιμενικού.

tallyhogr
tallyhogr
6 years ago

Εν ταχει:
α) Ακομα μια αποσπασματικη παραγγελία, ενός ακομα τύπου για το ΛΣ. Δεν εχουν ιδεα τι σημαινει λογιστικη υποστηριξη, κόστος, οικονομιες κλιμακος. Στα @@@ τους αφου αλλος πληρώνει (ο ελλην φορολογουμενος)

β) Οπλισμος; Που ειναι ο οπλισμός; τι 12,7; Οι γειτονες τα χουν βαρυτατα οπλισμενα. Θεωρώ πως κατ ελάχιστον θα πρεπε να φέρει κάποιο κύριο πυροβόλο ανω των 20mm.
Μπορεί κανεις να μου πει πως το ΛΣ δεν ειναι ΠΝ και ισχύει. Οταν ομως στο Αιγαιο δεν θες να εμπλέκεις το ΠΝ για να μην κλιμακώνεις, πρεπει το ΛΣ να ειναι στοιχειωδώς αντάξιο του αντίπαλου. Οπερ σημαίνει, αν οι γείτονες τα χουν οπλισμένα, θα πρεπει να τα χουμε και μεις.

Spirit
Spirit
6 years ago
Reply to  tallyhogr

Αν και έχετε δίκιο σε ότι αφορά τις αποσπασματικές παραγγελίες. Αυτό είναι ένα από τα βασικότερα προβλήματα, ώστε τελικά να γίνει έστω συμφέρουσα έστω μεταφορά υποκατασκευαστικού έργου στην χώρα μας πέρα της λογιστικής υποστήριξης.
Για την ακρίβεια όμως τον λογαριασμό της αγοράς κατά 90% τον πληρώνει η Ευρωπαίος.

Manolis
Manolis
6 years ago
Reply to  tallyhogr

Ο συγγραφεας λεει οτι θα είναι εξοπλισμένα με δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς ελαφρού οπλισμού εκαστο! Πρωτοπορεια για το ΛΣ! Ο οπλισμος αυτος ειναι αρκετος για αστυνομικες αποστολες. Το κύριο πυροβόλο ανω των 20mm που λετε , χρειαζεται για να …πολεμησουν τις τουρκικες ακταιωρους? Εαν φτασουμε σε τετοιο σημειο, θα μιλησει το ΠΝ.

ΑΧΕΡΩΝ
ΑΧΕΡΩΝ
6 years ago
Reply to  Manolis

«να …πολεμησουν τις τουρκικες ακταιωρους? Εαν φτασουμε σε τετοιο σημειο, θα μιλησει το ΠΝ.»
Μανώλη,υπό το φώς των προσφάτων εμπειριών μας:
α)Παίρνεις όρκο;
β)Και μέχρι να φτάσει το ΠΝ,τί κάνει η Ακτοφυλακή;
γ)Δεδομένου ότι οι απέναντι την πέφτουν μαζικά σε ξεμοναχιασμένες ακταιωρούς,μήπως η ΠΑ θα φτάσει νωρίτερα;
δ)Δεδομένου ότι οι απέναντι θα στείλουν τα υπεραρκετά και υπερεπαρκή σκάφη της δικής τους ακτοφυλακής,πιστεύεις ότι θα επιτραπεί είτε στο ΠΝ,είτε στην ΠΑ,να εμπλακεί,και άρα,να κλιμακώσει;

giorgos tsagaris
giorgos tsagaris
6 years ago
Reply to  ΑΧΕΡΩΝ

Aυτη την ψευδαισθηση εχουν και στο ΛΣ/ΑΚΤ…

ΚΥΡΙΑΚΟΣ
ΚΥΡΙΑΚΟΣ
6 years ago

Με αυτούς τους αποσπασματικούς διαγωνισμούς το ΛΣ θα βρεθεί στην καλύτερη περίπτωση με πανσπερμία υλικού. Αν θέλουν λεφτά από το ΕΣΠΑ ας κάνουν μία πράξη σοβαρή πχ με 500 μύρια, για την κατασκευή ενός ομοιογενούς στόλου, ώστε να μπορούμε να μιλάμε για εκπαίδευση και υποστήριξη. Το να ζητάς κάθε φορά λίγα λίγα τα λεφτά είναι πιο εύκολη η γραφειοκρατία αλλά φορτώνεις τον χρήστη με υλικό που δεν μπορεί να διαχειριστεί. Ας ρίξουν μια ματιά στις ξένες πράξεις για να δούν τι ποσά διαχειρίζονται. Αν δεν ξέρουν τι να κάνουν ας ρωτήσουν κάποιον που ξέρει. Επίσης πρέπει να καταλάβουμε ότι τα λεφτά από την ΕΕ είναι δικά μας λεφτά και δεν είναι για πέταμα.

Spirit
Spirit
6 years ago

Το χόμπι στην Ελλάδα ειναι να αγοράζουμε μέσα και μετά να απαξιώνονται.
Το τι γίνεται δεν περιγράφετε. Το κλασσικότερο παράδειγμα ήταν το 2000 με την αγορά δύο μικρών αεροπλάνων (μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων) Piaggio από το ΕΚΑΒ για μεταφορά ασθενών που δεν πέταξαν τελικά ούτε μια ώρα!!!
Και από το 2000 οι μεταφορές γίνονταν με C-130 και πρόσφατα ανέλαβαν τα C-27 με 10.000€ η ώρα πτήσης, ενώ θα μπορούσε να γίνατε με το 10% του κόστους αν πετούσαν τα Piaggio.
Τέτοια παράνοια αμφιβάλω αν συναντάτε σε άλλο κράτος του δυτικού κόσμου.

Νείλος
Νείλος
6 years ago

Μετά τα 4 θαλάσσια πουλμανάκια για λαθροζντούπ….. σόρρυ παράτυπους μετανάστες ήθελα να πω, που μας χορήγησε η Ε.Ε τώρα έρχεται μια παραγγελία κυριολεκτικά από το πουθενά για νεά σκάφη του λιμενικού, πάλι άοπλα σε σχέση με τα αντίστοιχα των απέναντι. Ηταν άραγε άμεση προταιρεότητα το συγκεκριμένο πρόγραμμα και σε ποιό γενικότερο σχεδιασμό εντάσσεται; Δεν μοιάζει λίγο βεβιασμένη και μπαλωματική η επιλογή ενίσχυσης του λιμενικού όταν υπάρχουν πιο επιτακτικές ανάγκες για την δημόσια ασφάλεια όπως π.χ. η αγορά νέων πυροσβεστικών αεροπλάνων μετά και τα τραγικά γεγονότα στο Μάτι;
Η αγαπητή Ε.Ε δεν βλέπει την άθλια κατάσταση που έχει περιέλθει η Ελλάδα όπου αναγκάζετε ένας ιδιωτικός φορέας (Ίδρυμα Νιάρχου) να αναλαμβάνει την συντήρηση των πυροσβεστικών μέσων γιατί το κράτος δεν δύναται… Ποιός αποφάσισε οτι αυτό το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι απόλυτη προτεραιότητα, ο Πρωθυπουργός, ο υπουργός προστασίας του πολίτη, ο υπουργός ναυτιλίας, ο υπουργός εθνικής αμύνης, κάποιος ξεχωριστά και όλοι μαζί ή ο Κανένας;;;; Όταν και για την αγορά πινέζας χρειάζεται να λάβουν την έγκριση των “δανειστών” πως ξεπετάγετε ξαφνικά στην ειδισεογραφία μια τόσο γεναιόδωρη αγορά; Αποφασίζει η Ελλάδα και η κυβερνησή της για την ιεράρχηση των αναγκών μας ή κάποιοι χαρτογιακάδες στις Βρυξέλες αποφασίζουν και διατάσσουν;
Με εξήντα μύρια παίρναμε τρία canandair και μπορεί και τέταρτο κοψοχρονιά με κάτι τις παραπάνω.
Έτσι κι αλλιώς τα θαλάσσια συνορά μας έχουν γίνει σουρωτήρι γιατί το αιγαίο ανήκει στα ψάρια του, τι τα χρειαζόμαστε τα νέα σκάφη σ’ αυτή τη συγκυρία;

ΚΥΡΙΑΚΟΣ
ΚΥΡΙΑΚΟΣ
6 years ago
Reply to  Νείλος

Αυτό το “για την αγορά πινέζας χρειάζεται να λάβουν την έγκριση των «δανειστών» ” είναι εντελώς λάθος φίλε. Είναι η δικαιολογία των πολιτικών για να μην κάνουν τίποτε. Μπορούμε να πάρουμε ότι θέλουμε φτάνει να έχουμε τα λεφτά. Στην προκειμένη περίπτωση τα λεφτά είναι από κονδύλια της ΕΕ. Και να είσαι σίγουρος ότι λεφτά υπάρχουν και πολύ περισσότερα από ότι φαντάζεσαι. Το πρόβλημα είναι ότι οι προτεραιότητες είναι αισχρές.

jim40
jim40
6 years ago
Reply to  Νείλος

Νείλος είσαι σίγουρος πως με εξήντα μύρια παίρνεις τρία Καναντέρ?

Π. Ν. Β
Π. Ν. Β
6 years ago

Ένα ερώτημα βέβαια είναι γιατί η ΠΤΗΣΗ εγκρίνει την δημοσίευση σχολίων εξόφθαλμα ρατσιστικού και υβριστικού περιεχομένου.

ptisidiastimawp
6 years ago
Reply to  Π. Ν. Β

Πιθανότατα εκ παραδρομής. Θα το εξετάσουμε

ptisidiastimawp
6 years ago

Έχετε δίκιο, ήταν εκ παραδρομής, διαγράφηκε

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
6 years ago

Από το ΓΕΝ παραπονιούνται ότι το Π.Ν έχει ξοδέψει πολλά λεφτά και ξοδεύει και άλλα ετησίως για να έχει τόσες κανονιοφόρους και προσωπικό για να κάνει την δουλειά που κανονικά έπρεπε να κάνει το Λ.Σ, αλλά δεν την κάνει λόγω ανικανότητας του.
Προσωπικά μου έκανε πάντα κάκιστη εντύπωση που κάθε φορά που πήγαινα στον Πειραιά έβλεπα εκεί δεμένα τα 3 από τα 4 Π.Α.Θ του Λ.Σ (τώρα έχει 5, με το Γαύδος) ενώ από τα 6 AS-365 του, από το 2004 μέχρι και πριν κάνα-δύο χρόνια πετούσε το ένα από τα 6. Aυτοί της Φρόντεξ στα νησιά έχουν πει πολλές φορές κατ ιδίαν σε δικούς μας ότι εμείς εδώ είμαστε άχρηστοι και έχουν αναγκαστεί να έρθουν να κάνουν την δουλειά που δεν μπορούμε να κάνουμε εμείς.
Σε ότι αφορά το Λ.Σ είναι κάμποσοι αυτοί που υπηρετούν σε αυτό και παραδέχονται ότι το Σώμα έχει πολλές παθογένειες.

Αντώνης
Αντώνης
6 years ago

Αυτά που αναφέρετε για τους ευρωπαϊκούς διαφανείς διαγωνισμούς, είναι εντελώς φανταστικά. Φυσικά και η Ευρώπη κάνει φωτογραφικούς διαγωνισμούς. Θέλετε να πείτε, πως μπορεί να συμμετάσχει πχ κινεζική, ρωσική ή ινδική σχεδίαση; Μη πάμε μακριά, στις αποκρατικοποιήσεις/ιδιοτικοποιήσεις, αποκλείστηκαν ή παρεμποδιστηκαν, προτάσεις από συγκεκριμένες χώρες,, παρόλο που είχαν
καλύτερες προσφορές; Ποιος μας εμπόδισε να βάλουμε όρο για χαλύβδινα σκαριά(με όποια δικαιολογία), όπου στη χειρότερη, θα μπορούσε να υπάρξει συνεργασία ξένου οίκου, με ελληνικό ναυπηγείο και στη καλύτερη, θα μπορούσε να κερδίσει αμιγώς ελληνική πρόταση. Αυτά τα σαλαμοποιημένα προγράμματα, από ποιους επιβάλλονται; Οι ανάγκες δεν είναι πιεστικές και δεδομένες; Αν θέλουμε μακροπρόθεσμα, 10 σκάφη πχ, γιατί οι διαγωνισμοί σπάνε σε 2+2+2+….; Μήπως, γιατί έτσι ευνοούνται τα ξένα ναυπηγεία; Λέω εγώ τώρα… Η καραμέλα που θα πρέπει να λιώσει, είναι αυτή περί Ευρώπης της νομιμότητας, διαφάνειας, δημοκρατίας κλπ κλπ. Οι τύποι ήταν και είναι αρπακτικά. Όταν το συνειδητοποιήσουμε, θα πάρουμε και το μέγιστο όφελος από το @@@ οικοδόμημα που ονομάζεται ΕΕ.

Nikodimos Pavlidis
Editor
Nikodimos Pavlidis
6 years ago
Reply to  Αντώνης

Καλημέρα
Ειδικά όσον αφορά κινεζικές και ρωσικές σχεδιάσεις η απάντηση είναι όχι έτσι ή αλλιώς, αφού οι δυο αυτές χώρες τελούν υπό καθεστώς διεθνών κυρώσεων στην Δύση (η Κίνα από το 1989, η Ρωσία από τη προσάρτηση της Κριμαίας το 2015) και δεν επιτρέπεται η εξαγωγή ή εισαγωγή στρατιωτικού υλικού. Κατά τα υπόλοιπα, κανείς δεν εμποδίζει κανέναν να υποβάλλει προσφορά. Οι προκηρύξεις εξάλλου είναι ανοιχτές και δημοσιεύονται. Το τι θα ακολουθήσει έπειτα και αν η π.χ. ινδική εταιρεία καταφέρει να υποβάλλει ανταγωνιστική προσφορά, είναι άλλο θέμα.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Εκσυγχρονισμός MEKO200HN, πάμε σε λύση “αυτεπιστασίας” από ένα Ναυτικό που χάνει στελέχη;

Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης MEKO200HN του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) έχει υπάρξει αντικείμενο έντονων συζητήσεων και αλλαγών πορείας τα τελευταία χρόνια. Και...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σχεδιάζεται να μείνει το Πολεμικό Ναυτικό με μόλις 8 φρεγάτες;

Πληροφορίες της σελίδας μας αναφέρουν πως ο νέος σχεδιασμός των Ενόπλων Δυνάμεων προβλέπει τη μείωση των "οροφών" της Δομής Δυνάμεων όχι μόνο στην Πολεμική...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -