Τελετή καθέλκυσης της πρώτης κορβέτας εκτοπίσματος 2.300 τόνων του πακιστανικού Ναυτικού πραγματοποιήθηκε στα ναυπηγεία Damen Shipyard στο Γαλάτι της Ρουμανίας.
Αν και ουσιαστικά η σχεδίαση κι ο ρόλος παραπέμπουν περισσότερο σε περιπολικό ανοιχτής θαλάσσης (ΠΑΘ), το εκτόπισμα κι οι δυνατότητες αναβάθμισης επιτρέπουν την χρήση και για στρατιωτικές επιχειρήσεις.
Στην τελετή παραβρέθηκαν στελέχη των ναυπηγείων και αξιωματούχοι του πακιστανικού Ναυτικού, μεταξύ των οποίων ο αρχηγός του Επιτελείου Αντιναύαρχος Αμπντούλ Αλίμ, που απεύθυνε χαιρετισμό.
Πρόκειται για το αποτέλεσμα σχετικής σύμβασης για τη ναυπήγηση δύο κορβετών για το Ναυτικό του Πακιστάν το 2017. Το πρώτο πλοίο αναμένεται να ενταχθεί στο στόλο το υΠακιστάν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους και το δεύτερο θα παραδοθεί έως τα μέσα του 2020.
Τα τοπικά ναυπηγεία αγοράστηκαν από την ολλανδική εταιρεία πριν κάποια χρόνια και χρησιμοποιούνται για υπεργολαβίες (outsourcing) μέρους του παραγωγικού της έργου για συγκεκριμένους πελάτες και σχεδιάσεις.
Πως κατάφερε η Ρουμανία να προσελκύσει επένδυση από την Ολλανδία και την Damen, ενώ οι ρουμάνοι μέχρι πριν λίγα χρόνια έρχονταν εδώ μετανάστες (τώρα γίνεται το αντίθετο), και μέσω αυτής της επένδυσης να κατασκευάζει και να εξάγει πλοία για άλλες χώρες.. κατάθλιψη
Πολλές εταιρίες έχουν μεταφέρει η έχουν επεκτείνει δραστηριότηες στη Ρουμανια
Δες για παράδειγμα και στο αεροναυπηγικό τομέα:
https://www.romania-insider.com/sonaca-opens-aircraft-component-plant-romania
Δες και τα ακόλουθα:
https://www.liberal.gr/apopsi/roumania-i-chamili-forologia-sun-6-mustika-tis-choras-pou-megethune-to-aep-tis-50-se-7-chronia/240763
https://www.liberal.gr/apopsi/roumania-chamiloi-foroi–aep-4-kai-2456000-ligoteroi-ftochoi-se-5-chronia/206134
Δεν είναι πλέον οι χαμηλοί μισθοί που είναι το κίνητρο για επενδύσεις. Οι μισθοί τους είναι σχεδόν σε επίπεδα των ελληνικών των euros για εργάτες και χιλιάρικου για μηχανικούς
ΚΑΤAΝΤΙΑ
Πολυπολιτισμικό το πλοίο.
Διαβάζοντας προσεκτικά για το πλοίο, είδα ότι αρχικά χαρακτηρίστηκε σαν OPV κοινώς ως περιπολικό ανοικτής θάλασσας.
Τώρα το λένε κορβέτα, αλλά δεν χρησιμοποιούν το όνομα της οικογένειας SIGMA, και κατά τη γνώμη μου καλά κάνουν αφού φαίνεται ένα κλικ κάτω σε χαρακτηριστικά. Τα τεράστια ανοίγματα στην πρύμνη με χαλάνε οπτικά, το κάνουν να δείχνει utility πλοίο και όχι μονάδα μάχης.
Εξακολουθώ να θεωρώ τη Sigma 10514 εξαιρετική επιλογή για αντικατάσταση τουλάχιστον των μη εκσυγχρονισμένων “S” (μαζί με τη Gowind 2500).
Πολύ όμορφα καπιταλιστικά πραγματάκια. Το ολλάνδικό κράτος, δηλαδή οι Ολλανδοί πολίτες στήριξε τα ναυπηγεία Ντάμεν επι δεκαετίες. Για να έχει υπερκέρδη ναυπηγούνται πολλά περισότερα πλοία απο ότι έχει ανάγκη μια χώρα σαν την Ολλάνδια και με την πρώτη ευκαιρία την κάνουνε και μεταφ΄ρουν την παραγωγή στην Ρουμανία. Αυξάνουν τα κέρδη, μολύνουν ατιμώρητα κλπ κλπ…