28.7 C
Athens
Παρασκευή, 26 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΑΜΥΝΑΗ νέα «Πτήση & Διάστημα» ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2018!

Η νέα «Πτήση & Διάστημα» ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2018!


Κυκλοφορεί!
Και ΕΔΩ

Stealth F-35 Vs S-400 Killer

Το F-35A, στην προοπτική της εισόδου του σε τουρκική υπηρεσία, αντιμετωπιζόταν μέχρι σήμερα μόνο ως η ύστατη απειλή για την ελληνική Άμυνα. Η απόκτηση όμως S-400 από την Άγκυρα και η σταδιακή οικοδόμηση από τη γείτονα ενός ολοκληρωμένου, πολυεπίπεδου και ικανότατου συστήματος αεράμυνας, χωρίς να αναθεωρεί αυτή τη διάσταση του κινδύνου, θέτει πλέον το θέμα του JSF ως «πολιορκητικού κριού» για την ΠΑ. Αναλύουμε και τις δύο «αναγνώσεις» του αμερικανικού στελθ μαχητικού: πως αντιμετωπίζεις το στελθ F-35 αλλά και πως «σκοτώνεις» το S-400 χρησιμοποιώντας ένα μαχητικό VLO. Μια ανάλυση-σημείο αναφοράς.

Gripen & Meteor, Μια σάρισα για τον σουηδικό Γρύπα

Το πρόγραμμα Saab Gripen βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή της πορείας του, με το μοντέλο τρίτης γενιάς E/F να οδεύει προς την ικανοποίηση παραγγελιών, ενώ παράλληλα τα παλαιότερα σουηδικά μαχητικά συνεχίζουν την καριέρα τους εμπλουτίζοντας το οπλοστάσιο και τις δυνατότητές τους, χάρις στην μονάδα OT&E της Svenska Flygvapnet. Πετάμε και παρουσιάζουμε το σήμερα και το αύριο για τους «Γρύπες», σύντομα μάλιστα –μια πρωτιά- με το βλήμα πολύ μεγάλης εμβέλειας αέρος-αέρος MBDA Meteor.

AMI, 46a BΑ, «Ηρακλείδες» και «Σπαρτιάτες» με ιταλικά χρώματα

H Αεροπορική Βάση Pisa με την 46η Αεροπορική Ταξιαρχία και τρεις Μοίρες, συγκεντρώνει το σύνολο των ιταλικών τακτικών μεταφορών με C/KC-130J, C-130J-30 και C-27J. Βρεθήκαμε πρόσφατα στην ιταλική… «Ελευσίνα», για να την γνωρίσουμε από κοντά,.

Τουρκικό Ναυτικό, ραγδαία κλιμάκωση της απειλής

Στη σειρά άρθρων μας για το ναυτικό ισοζύγιο Ελλάδας-Τουρκίας που ανοίξαμε στο προηγούμενο τεύχος για την επιλογή του ΠΝ αναφορικά με ελαφρές φρεγάτες, συνεχίζουμε με μια εμπεριστατωμένη ανάλυση για τους σχεδιασμούς και τα προγράμματα των Τουρκικών Ναυτικών Δυνάμεων TDK (Turk Deniz Kuvvetleri) επικαιροποιώντας. Μια εικόνα που πρέπει όλοι να έχουμε κατά νου στη θεώρηση του εθνικού κινδύνου που προβάλλει η γείτονα και που γίνεται όλο και μεγαλύτερος στη θάλασσα χωρίς ελληνική αντίδραση.

TLP 2017-3, Η 341M επιστρέφει στους ουρανούς του Albacete

Tο ΝΑΤΟϊκό Tactical Leadership Program παραμένει το σημαντικότερο σχολείο βελτίωσης τακτικής σκέψης και ηγετικής ικανότητας στελεχών των Αεροποριών της Συμμαχίας, στοχεύοντας στην αύξηση της διεπιχειρησιακής διάστασης εφαρμογής αεροπορικής ισχύος στους κόλπους της. Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες που παρέχει το Σχολείο με τακτική συμμετοχή των Μοιρών της εδώ και χρόνια, αλλά η TLP 2017-3 είχε μια ιδιαίτερη σημασία, επειδή ήταν η επιστροφή της 341Μ μετά τον «μαύρο» Ιανουάριο του 2015.

Ζ’ MAK, Οι σύγχρονοι «300 του Αιγαίου»

Μία από τις πλέον επίλεκτες μονάδες Ειδικών Επιχειρήσεων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, η Ζ΄Μοίρα Αμφίβιων Καταδρομών (Ζ΄ΜΑΚ), εξασφαλίζει ταχύτητα αντίδρασης και αποτελεσματικότητα δράσης στις περίπλοκες προκλήσεις της άμυνας του Αρχιπελάγους. Το αρχικό μοντέλο επιχειρησιακής δράσης, όταν συγκροτήθηκε μετά την κρίση των Ιμίων, επικεντρώθηκε στην ανακατάληψη βραχονησίδων. Σήμερα πλέον η μονάδα έχει επεκτείνει το φάσμα αποστολών από τα παγωμένα βάθη του Αιγαίου μέχρι το θανάσιμο πεδίο μάχης μέσα σε κατοικημένες περιοχές. Επιχειρούμε μια επικαιροποίηση των δυνατοτήτων της υπό το πρίσμα του ότι η Z΄ΜΑΚ είναι και πρέπει να παραμένει αθέατη.

 DoVT-7, «Νύχια και δόντια» της IRIAF

Για τρίτη συνεχή χρονιά η Αεροπορία της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν (IRIAF) πραγματοποίησε την άσκηση Devotees of Velayat’s Territory-7 (DoVT-7) με τη συμμετοχή 57 αεροσκαφών από οκτώ Βάσεις Τακτικών Μαχητικών και Τακτικών Μεταγωγικών με στόχο όχι μόνο την αύξηση της επιχειρησιακής ετοιμότητας, αλλά και τη δοκιμή νέων όπλων και τακτικών. Η άσκηση, με την οποία είχαμε ασχοληθεί και στις δυο προηγούμενες εκδόσεις της, είχε το ίδιο πλαίσιο με το παρελθόν, αν και φέτος διεξήχθη μέρα και νύχτα με αρκετές ιρανικές εκπλήξεις.

 Serpentex 2017, 10 χρόνια CAS στην Κορσική

Το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου 2017 πραγματοποιήθηκε η ένατη έκδοση της άσκησης μεγάλης κλίμακας εγγύς αεροπορικής υποστήριξης στην Κορσική. Η διεθνής συνεκπαίδευση ξεκίνησε το 2008 για την προετοιμασία Γάλλων, Βέλγων και Αμερικανών προκεχωρημένων επίγειων παρατηρητών (JTAC/FAC) πριν από την ανάπτυξή τους στο θέατρο του Αφγανιστάν και έκτοτε εξελίχθηκε στη μεγαλύτερη άσκηση CAS στην Ευρώπη.

Κυνηγοί τζιχαντιστών, Task Force Saber σε δικτυοκεντρική δράση

Από τον Δεκέμβριο του 2014 τέσσερις διαφορετικές Ομάδες Δυνάμεων Επιχειρήσεων (Task Force) του Αμερικανικού Στρατού έχουν αναπτυχθεί διαδοχικά στο Κουβέιτ για συμμετοχή στην OIR (Operation Inherent Resolve). Ανάμεσά τους και η Task Force Saber, που μέσα στο 2017 έπαιξε τον πιο σημαντικό ρόλο από οποιαδήποτε TF Αεροπορίας του Αμερικανικού Στρατού στον αγώνα κατά του ISIS. Με πυρήνα την 4η Μοίρα (Τάγμα) Βαριάς Αναγνώρισης-Κρούσης του 6ου Συντάγματος Αεροπορικού Ιππικού (4-6 CAV), που αξιοποιεί από το 2016 20 Boeing AH-64E Guardian και άγνωστο αριθμό UAS RQ-7Bv2, χρησιμοποίησε για πρώτη φορά τακτικές αποκάλυψης στόχων από μη επανδρωμένα αεροχήματα και μεταβίβαση πληροφοριών για την προσβολή τους σε UCAV και επιθετικά ελικόπτερα. Παρουσιάζουμε τα μέσα και τις επιχειρήσεις.

US Air Power, Εφαρμογή αεροπορικής ισχύος στη Μέση Ανατολή

Το DAS 2017 (Dubai Air Show), με το οποίο ασχοληθήκαμε στα τελευταία τεύχη μας, είναι ένα μεγάλο πεδίο επιδείξεων της αεροπορικής βιομηχανίας, τόσο της εμπορικής όσο και της στρατιωτικής. Από μια εκδήλωση όμως τόσο σημασιολογική για την περιοχή δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η επίδειξη αεροπορικής ισχύος της Ουάσιγκτον.

Mil Mi-8AMTShVA, Φύλακες Άγγελοι στην Αρκτική

Σχεδιασμένο από το Mil Moscow Helicopter Plant το Mil Mi-8AMTSh-V κατασκευάζεται στα εργοστάσια στην Ulan-Ude, ανταποκρινόμενο στις ειδικές ανάγκες των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων για ένα ελικόπτερο έρευνας-διάσωσης μάχης, αν και, όπως αποδεικνύεται, ο τύπος μπορεί να αναλάβει ευρύτερα καθήκοντα, αντιμετωπίζοντας ακραίες καταστάσεις και προκλήσεις σε αρκτικές συνθήκες. Παρουσιάζουμε για πρώτη φορά την ιστορία τής ανάπτυξης του τύπου, τις προδιαγραφές και την πρώιμη ιστορία του νέου μοντέλου της Mil, που υποστηρίζει ήδη το «ενδιαφέρον» της Ρωσικής Αεροπορίας και Ναυτικού για τακτικές επιχειρήσεις στην Αρκτική και πρακτικά χωρίς διεθνή ανταγωνιστή.

Boeing & Embraer Vs Airbus-Bombardier;

Στο τεύχος μας του περασμένου Δεκεμβρίου (Π&Δ Νο 379, «AirbusBombardier, Όταν η Ευρώπη αγκάλιασε το CSeries») είχαμε αναφερθεί στη σημαντικότατη εξέλιξη του χώρου της αεροπορικής βιομηχανίας, στην οποία η ευρωπαϊκή κοινοπραξία προχωρεί στην απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου στο πρόγραμμα των επιβατικών περιφερειακών αερογραμμών CSeries της καναδικής Bombardier. Η ιστορία όμως, όπως είχαμε προβλέψει και στην αρχική αναφορά μας, έχει εντυπωσιακή συνέχεια, αφού από τα μέσα Δεκεμβρίου 2017 η Boeing, στο πλαίσιο μιας αναμενόμενης αντίδρασης, βρίσκεται σε συνομιλίες με την Embraer για την προοπτική δημιουργίας ενός αντισταθμιστικού δίπολου. Πόσο ουσιαστική είναι όμως για την Boeing αλλά και τη διεθνή αγορά μια τέτοια εξέλιξη;

Airbus BLADE, «Ακμή» αεροδυναμικής

Το A340-311 «F-WWAI» έγραψε αεροπορική ιστορία, όταν στις 25 Οκτωβρίου 1991 έγινε το πρώτο αεροσκάφος της οικογένειας των τετρακινητήριων της Airbus Industrie που βρέθηκε στον αέρα, εγκαινιάζοντας μια νέα σελίδα στις προσπάθειες της ευρωπαϊκής κοινοπραξίας με ένα δεύτερο roll out μέσα στο καλοκαίρι, στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος BLADE. Η επέκταση «ζωής» του συγκεκριμένου A340, που κανονικά θα έπρεπε να είχε πάψει να υπάρχει εδώ και καιρό, είναι η ύστατη συμβολή του σε μια προσπάθεια που φιλοδοξεί να αποδώσει καρπούς βελτιωμένης αεροδυναμικής για τα μελλοντικά επιβατικά της Airbus.

FIAT B.R.20 Cicogna, Ο δικινητήριος «Πελαργός» του Ντούτσε

Το 12ο μέρος μιας σειράς άρθρων για τα αεροσκάφη της Βασιλικής Ιταλικής Αεροπορίας στον Β΄ ΠΠ εξετάζει το FIAT B.R.20 (1936). Προωθούμενος από δύο μόνο αστεροειδείς κινητήρες, ο «Πελαργός» αποτελούσε την εξαίρεση στον κανόνα που ήθελε τα βομβαρδιστικά της Regia Aeronautica να είναι τρικινητήρια. Από τα πολλά μέτωπα που πολέμησε, ήδη από το 1937, ιδιαίτερη ήταν η δράση του στην Αλβανία.

Ο «ρεαλισμός ισχύος», άσκησης εξωτερικής πολιτικής, υπό τον Τραμπ

Η κατάσταση εσωτερικής έντασης στο Ιράν ομαλοποιήθηκε, με την Τεχεράνη να καταγγέλλει δράση της CIA, του Ισραήλ και της Σαουδικής Αραβίας. Η στάση της Ουάσιγκτον «υπερτονίζει» τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ σιιτών και σουνιτών μουσουλμάνων, με απρόβλεπτες συνέπειες για τις εξελίξεις στην ευρύτερη Μέση Ανατολή. Από την άλλη, η Ιβάνκα Τραμπ ελπίζει σε μελλοντική εκλογή της στην προεδρία των ΗΠΑ…
 
 
 

22 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
22 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
DEAD KENNEDYS
DEAD KENNEDYS
6 years ago

Πολυ ωραια θεματα σ’αυτο το τευχος…

Παυλος
Παυλος
6 years ago

Ισως να μπορουσατε να συμβαλεται επικοινωνιακα (η με οποιονδηποτε αλλο τροπο ειναι χρησιμος) , στο θεμα για το Ελληνικο Atairon vip, αν συμφωνειτε βεβαιως.
https://youtu.be/jvX-IQ9BHAM
———————————-

ptisidiastimawp
ptisidiastimawp
6 years ago
Reply to  Παυλος

Δυστυχώς δεν εχουμε άλλες πληροφορίες πέρα από όσες κυκλοφορούν στα ΜΜΕ

Παυλος
Παυλος
6 years ago

Ωραια θεματα.
———————————————–
Βλεποντας το θεμα για το ” Gripen & Meteor, Μια σάρισα για τον σουηδικό Γρύπα”, αναρωτιεμαι αν υπαρχουν επιστρεφομενα χρηματα απο τη Σουηδια , αν μας συνεφερε εκτος απο την (δεδομενη χρειαζομενη) αναβαθμιση στα Εriye, αν θα μπορουσαμε να εγκαταστησουμε ηλεκτρονικα συστηματα Gripen στα εναπομειναντα F-16C, μαζι με τον meteor ;
Υποθετω οτι (θα μας μεινουν τα F-16C, και πως) δομικη αναβαθμιση(εφοσον χρειαζεται), θα την κανουμε εδω ενω κινητηρες κλπ ειτε παραμενουν ως εχουν η προμηθευονται απο ηπα, και τα παραπανω με την οπως φαινεται πιθανα συγκρουση που θα εχομε, φανταζει μια γρηγορη σχετικα λυση, που θα βελτιωσει αμεσα την αμυνα.
Δεν θα εκανα τετοια ερωτηση φυσικα αν δεν απειλουμαστε αμεσα.
——————————

Σπύρος
Σπύρος
6 years ago

Εκείνα τα κέρδη απο τόκους δανείων που θα μας επιστραφούν απο την ΕΕ εννοεί ο συναναγνώστης. Που μπορεί να μας τα δώσουν “σε είδος”, όπως ακούστηκε (αλλά μάλλον δεν).
Όσο για την ενσωμάτωση συστημάτων απο Gripen (Ε/Ο;) σε F-16 οποιασδήποτε γενιάς, προφανώς θα έπρεπε να συμφωνήσει η Lockheed, οπότε δεν νομίζω να συμφέρει οικονομικά…

Παυλος
Παυλος
6 years ago
Reply to  Σπύρος

Ευχαριστω Σπυρο, ναι τα εγραψα οσο γινοταν ποιο συντομα (για τα χρηματα εννοω) και την αποδοση σε ”ειδος”.
Βεβαιως και θα ηταν ορθο η εταιρεια Lokheed που κατασκευαζει τα αεροσκαφη να αναλαμβανει και την βελτιωση τους, αλλα η σκεψη ξεκινησε απο τις υποτιθεμενες επιστροφες απο τα κερδη ομολογων( τα δε χρηματα που θα δοσουμε στη Lokheed ειναι συγκεκριμενα, και προσπαθουσα να δω αν μπορουσε να βρεθει αλλαη λυση ωστε να αξιοποιηθουν και τα παια F16c κατα τροπο τεχνολογικα συμφερων δηλ. αν στοιχιζει πολυ η βελτιωση τους απο τη ,lokheed απο χρηματα που δεν υπαρχουν, για ποιο λογο να μην τα αναβαθμισομε τα συγκεκριμενα απο επιστροφες ”χρηματων΄΄ τις οποιες θα παρομε σε ειδος) και η σκεψη βασιζεται το οτι εχουμε ξεμεινει με αεροσκαφη τα οποια χρειαζονται ειτε πωληση ειτε βελτιωση, και με την προοπτικη οτι παμε για θερμο επεισοδιο το οποιο δεν γνωριζομε πως θα καταληξε. Αν σκεφτομουν για μακροπροθεσμη λυση τοτε επρεπε (εφοσον τα οικονομικα μεγεθη επιτρεπουν)μαζι με saab και dasault (τουλαχιστον) να προχωρησουμε στη γραμμη παραγωγης της εξελιξης του neuron. Aλλα τωρα ο χρονος πιεζει πρωτα πρωτα για αμεσες λυσεις.
Ευχαριστω για την κατανοηση.

Μήτσος Μάντζος
Μήτσος Μάντζος
6 years ago
Reply to  Παυλος

Εγώ πάντως Παύλο Θα προτιμούσα να μας πληρώσουν αλλιώς σε είδος οι Σουηδέζες.

Παυλος
Παυλος
6 years ago

Για τα F-16C block 30 εννοουσα, χρηματα τις επιστροφες απο τα κερδη ομολογων (συμφωνα με αυτα που ανακοινωθηκαν προσφατα, χωρις να γνωριζω κατα ποσο ισχυουν), και αφου χρηματα για αναβαθμιση τους απο τις ΗΠΑ δεν εχομε, η ερωτηση ηταν αν εχομε επιστροφες απο Σουηδια σε ‘ειδος’ , ‘… αν μας συνεφερε εκτος απο την (δεδομενη χρειαζομενη) αναβαθμιση στα Εriye, αν θα μπορουσαμε να εγκαταστησουμε ηλεκτρονικα συστηματα Gripen στα εναπομειναντα F-16C, μαζι με τον meteor ; .. .’ και βεβαιως δεν θα εκανα τετοια ερωτηση φυσικα αν δεν απειλουμαστε αμεσα.
Αν με τα ιδια ‘χρηματα’ κανουμε την ιδια αναβαθμιση σε θεωρητικη μορφη ας αναβαθμισουμε τα 30, διαφορετικα τα εναπομειναντα 50, αυτο μπορειτε να το κρινετε εσεις( που ασχολειστε ενδελεχως με το θεμα και βεβαιως η ηγεσια της αεροποριας), δεν γνωριζω καν αν μια τετοια αναβαθμιση (με ηλεκτρονικα απο το grippen+meteor) ειναι εφικτη, και αν ναι ποσο γρηγορα θα μπορουσε να επιτευθει.
Eυχαριστω και συγνωμη για την συντμηση που το εκανε ακατανοητο.

tsimuha
tsimuha
6 years ago

Ελπιζω η αναφορα στο Mil Mi-8AMTSh-V να εχει αρκετες σελιδες, αλλιως θα στειλω ραπορτο στο εργοστασιο.
Πεταμενα λεφτα παντως, αφου εχεις στα σκαρια το ΜΙ-38 βαλε τα λεφτα εκει και κανε ειδικες εκδοσεις για εκεινο.
Απο την αλλη το ΜΙ-8-17 ακομα πουλαει και αλογο που νικαει δεν το αλλαζεις ευκολα.

tsimuha
tsimuha
6 years ago

Αρκετες αλλα μια φωτο απο κοκπιτ δεν ειπατε να βαλετε.

tsimuha
tsimuha
6 years ago

” και να είστε βέβαιοι ότι δεν κουραζόμαστε και δεν επαναπαυόμαστε!’
Στατιστικα μετα απο καθε εκδοση τευχους πεφτουν λιγο οι ρυθμοι στο μπλογκ,αρα υπαρχει (και ειναι απολυτα κατανοητη ) η οποια κουραση.

ptisidiastimawp
ptisidiastimawp
6 years ago
Reply to  tsimuha

Τουναντίον, αυξάνονται!

neverwill
neverwill
6 years ago
Reply to  tsimuha

Τό τελευταίο γράμμα από τό όνομα σου , πού πήγε ? Αρχισαν να σού ξηλώνουν τα γαλόνια ? καλό βράδυ .

tsimuha
tsimuha
6 years ago
Reply to  neverwill

Aν εννοεις εμενα για το 2 που ειχα μετα το tsimuha το αλλαξα εγω.

smp
smp
6 years ago

το προμηθευτικα – το ξεφυλισσα -μετα την δουλεια θα ξενυχτησω διαβαζοντας 🙂

KT
KT
6 years ago

ΠΟΤΕ προλάβε και το αγόρασε αφού κυκλοφορεί πανελλαδικά στις 02 Φεβρουαρίου; Μπράβο του!!!!

tsimuha
tsimuha
6 years ago
Reply to  KT

Για τα βυσματα κυκλοφορει μια μερα πιο πριν.

smp
smp
6 years ago
Reply to  KT

τα περιπτερα του Συνταγματος βρισκονται σε διαφορετικη χωροχρονικη ζωνη!!!χαχαχα

Μήτσος Μάντζος
Μήτσος Μάντζος
6 years ago

Καλο ταξιδι να έχει το τεύχος μου.
Αντε γιατί το παλιό το διάβασα δύο φορές.
Και επειδή δεν ανεβάζετε τα θέματα απο τα τεύχη στον ιστότοπο, Θέλω να ρωτήσω για το Als Class 100, Γιατί να μην πάρουμε αυτό το πλοίο που ειναι ελληνικής σχεδίασης ; έτσι κι αλλιώς πάνω κάτω ολα τον ίδιο οπλισμό έχουν.
Τι παραπάνω έχουν τα γαλλικά;

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Κλάση Constellation για το ΠΝ: 5+1 κρίσιμα στοιχεία που ίσως δεν γνωρίζετε

Η κλάση φρεγατών του Αμερικανικού Ναυτικού Constellation, είναι ίσως το πιο χιλιοειπωμένο θέμα στο χώρο της Άμυνας στην Ελλάδα, από την εποχή της διαβόητης...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Μπορούμε να πάμε τώρα σε Ευρωκορβέτες αντί για Gowind/FCX-30!

Όταν έγινε η αγορά των 3 φρεγατών FDI HN στο Πολεμικό Ναυτικό (αντί 4 συν "ενδιάμεση λύση" μεταχειρισμένων σκαφών συν τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -