Κυκλοφορεί!
——————————————————————————————-
Πολεμική Αεροπορία: Ενημέρωση εφ’ όλης της ύλης
Κύπρος: Η μεγαλόνησος σε ρυθμό ασκήσεων
Ανάμεσα στις 24 και 31 Οκτωβρίου οι Ένοπλες Δυνάμεις της Κύπρου, της Ελλάδας και του Ισραήλ πήραν μέρος σε τρεις διαφορετικές πολυεθνικές ασκήσεις. Στόχος ήταν η περαιτέρω αύξηση των διεπιχειρησιακών δυνατοτήτων σε περίπτωση έκτακτων αναγκών ή πολέμου, αλλά το ευρύτερο πλαίσιο παρέμεινε η επίδειξη ετοιμότητας και αποφασιστικότητας της στρατηγικής συνεργασίας των τριών χωρών.
ΑΦΙΕΡΩΜΑ F-35 ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ!
Aeronautica Militare F-35A: Lightning II στην Amendola
Η Ιταλία είναι ένας από τους σημαντικότερους εταίρους του προγράμματος JSF και η πολεμική αεροπορία της προορίζεται να χρησιμοποιήσει δυο από τις τρεις εκδόσεις του στελθ μαχητικού πέμπτης γενιάς. Είκοσι χρόνια μετά την υπογραφή τού πρώτου μνημονίου συνεργασίας του προγράμματος βρεθήκαμε στην Amendola, την ιτλαική βάση των F-35 και ανασκοπούμε τις εξελίξεις και το τρέχον καθεστώς του στόλου των στελθ μαχητικών της ΑΜ μαζί με τις πρώτες λεπτομέρειες της επιχειρησιακής αξιοποίησής τους.
Βελγική Αεροπορική Συνιστώσα, Απόφαση υπέρ του F-35
Η ανακοίνωση του βελγικού υπουργείου Άμυνας στις 25 Οκτωβρίου για την επιλογή του F-35A που θα αντικαταστήσει τα F-16AM/BM μπορεί να είναι η κατάληξη μιας μακράς και έντονα αμφιλεγόμενης διαδικασίας, εξέπληξε όμως τελικά λίγους. Η ευθυγράμμιση και των Βρυξελλών στο άρμα του JSF έχει ευρύτερες επιπτώσεις στην Ευρώπη, καθώς μια δεύτερη δέσμη χωρών στη Γηραιά Ήπειρο θα αποφασίζει τα επόμενα χρόνια για τα μελλοντικά μαχητικά τους.
US Navy VFA-147, «Αργοναύτες» σε τροχιά Lightning II
Η πρώτη επιχειρησιακή Μοίρα F-35C της Αεροπορίας του Αμερικανικού Ναυτικού, η VFA-147 «Argonauts», επιλέχθηκε προσεκτικά για να μεταπέσει από F/A-18E Super Hornet στη ναυτική έκδοση του JSF. Η μονάδα έχει ήδη αποκτήσει -ενδιάμεση- πιστοποίηση για διεξαγωγή επιχειρήσεων και απομένει μόνο η υλοποίηση της ειδικής εκπαίδευσης απόκτησης ικανότητας πτήσεων από αεροπλανοφόρα (carrier qualification) ώστε να ολοκληρώσει τη διαδικασία πολεμικής ετοιμότητας.
Το πρόγραμμα JSF μετά το SDD, Το F-35 στο μικροσκόπιο
Με περισσότερα από τρεις εκατοντάδες αεροπλάνα να έχουν αφήσει τη γραμμή παραγωγής, το F-35 έχει μπει πλέον βαθιά στη ζώνη της «ωριμότητας», αν και όπως όλα τα μεγάλα προγράμματα συνεχίζει να «υποφέρει» από προβλήματα. Κάποια από αυτά ανάγονται στη σχεδίαση, αλλά πολλά άλλα αφορούν τον τρόπο διαχείρισης της ανάπτυξης/εξέλιξης του προγράμματος. Στο τέλος της φάσης SDD (System Development & Demonstration) κοιτάμε πίσω και αναλύουμε τις μεγάλες προκλήσεις του JSF, οι οποίες αναμφίβολα θα γίνουν μαθήματα για την επόμενη γενιά μαχητικών και όχι μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Armee de l’Air, PC-21 και A330MRTT σε γαλλική υπηρεσία
Το 2018 είναι αναμφισβήτητα μια σημαντική χρονιά για τη Γαλλική Αεροπορία. Τον Ιανουάριο έθεσε σε υπηρεσία τα νέα C-130J, ενώ τον Ιούνιο τερμάτισαν την καριέρα τους τα Mirage 2000N αναμορφώνοντας την ιστορική Escadron de Chasse 2/4 «La Fayette» αποκλειστικά σε Μοίρα Rafale στο Saint Dizier. Επιπλέον, λίγο πριν την εκπνοή του έτους, η AdlΑ πραγματοποίησε τη διαδοχική είσοδο σε χρήση δυο νέων τύπων, των εκπαιδευτικών Pilatus PC-21 στις 2 Οκτωβρίου στη βάση του Cognac και των A330MRTT Phenix στις 19 Οκτωβρίου στη βάση του Istres, ένα σπάνιο διπλό γεγονός, για το οποίο το εντυπωσιακό είναι ότι σημειώνεται σε καιρούς οικονομικής στενότητας. Αποκαλύπτουμε και τις μεγάλες διαφορές ανάμεσα στα σημερινά KC-135/RC-135 και το νέο A330MRTT.
AdlA Dark Dune 2018, Ελικόπτερα με «μακρύ χέρι»
Η Escadron d’Helicopteres (EH) 1/67 «Pyrenees» είναι μια παλιά μας «γνώριμη» που αξιοποιεί EC725 από την BA120 στο Cazaux. Ειδικεύεται στην Ανάκτηση Προσωπικού (Personnel Recovery, PR) και στην Υποστήριξη Ειδικών Επιχειρήσεων, καθήκοντα που συχνά οδηγούν τα Caracal της βαθιά πίσω από τις εχθρικές γραμμές ή σε αποστολές μεγάλων αποστάσεων. Τα ελικόπτερά της είναι από τα λίγα στον κόσμο με δυνατότητα εναέριου ανεφοδιασμού (που προσφέρει αυτονομία 12 ωρών), κάτι που σε εμβέλεια μεταφράζεται σε περίπου 1000 μίλια. Για τη συντήρηση της επιχειρησιακής αυτής ικανότητας αλλά και την εκπαίδευση νέων στελεχών η EH1/67 διοργανώνει την εντυπωσιακή ετήσια άσκηση Dark Dune, στην πιο πρόσφατη από τις οποίες ήταν παρούσα η Π&Δ.
Πορτογαλική Αεροπορία, DHC-1: Για πάντα νέα!
Για πολλά χρόνια αρκετές πολεμικές αεροπορίες στην Ευρώπη υποφέρουν από συρρικνούμενους προϋπολογισμούς Άμυνας εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Και η κατάσταση γίνεται δυσκολότερη λόγω των αυξημένων υποχρεώσεων που πρέπει να ικανοποιηθούν με λιγότερα μέσα, αλλά κυρίως υπό το πρίσμα εξόδου έμπειρου προσωπικού, το οποίο αναζητά αλλού καλύτερες ευκαιρίες εργασίας. Η υλοποίηση των καθηκόντων που τους έχουν ανατεθεί και η αναπλήρωση του έμψυχου δυναμικού καταλήγει μια τεράστια πρόκληση. Η Πορτογαλική Αεροπορία είναι χαρακτηριστική τέτοια περίπτωση, που αντιμετωπίζει όμως την κατάσταση της προετοιμασίας νέων ιπταμένων με έναν ιδιαίτερο τρόπο.
Airbus Perlan Mission II, Ανεμοπορώντας στα 90.000 πόδια
Το εντυπωσιακό πρόγραμμα πειραματικής αεροναυτικής υπό την αιγίδα της Airbus δανείζεται το όνομά του από τα μαργαριταρένια (pearlescen) σύννεφα μεγάλου ύψους και στοχεύει στην κατάκτηση της στρατόσφαιρας με πτήση πάνω από τα 30 χιλιόμετρα, πορεία που ήδη στη δεύτερη φάση του έχει σχεδόν αγγίξει τον φιλόδοξο στόχο.
Virgin Orbit-LauncherOne,Έτοιμος για πτήση
Όταν θα διαβάζετε αυτές τις γραμμές, το Cosmic Girl, το ειδικά διαμορφωμένο Boeing 747 της Virgin Orbit για τη μεταφορά του LauncherOne, ίσως να έχει πραγματοποιήσει τις πρώτες δέσμιες πτήσεις τού πυραυλικού φορέα, προσπαθώντας να μπει στον αγώνα δρόμου που διεξάγουν πολλές εταιρείες για την πολλά υποσχόμενη αγορά τοποθέτησης μικρών δορυφόρων σε χαμηλή περίγεια τροχιά.
ΦΑΚΕΛΟΣ Naval Group
Φρεγάτα Belh@rra, Ναυμάχος με ψηφιακή υπεροχή
Η γαλλική σχεδίαση της Naval Group, γνωστή και ως FTI (Fregate De Touille Intermediate, Φρεγάτα Μέσου Μεγέθους), είναι το μελλοντικό πλοίο της συγκεκριμένης κατηγορίας που θα πλαισιώσει τις Horizon και FREMM σε υπηρεσία με το Marine Nationale. Στην εξαγωγική της έκδοση Belh@rra αποτελεί μια σύγχρονη πρόταση ναυτικής υπεροχής για πολεμικά ναυτικά που αναζητούν ένα πλοίο πολλαπλών αποστολών με μικρό μέγεθος αλλά πλήρεις δυνατότητες αέρος-αέρος, ASW/ASuW, κατά ασύμμετρων απειλών και με δυνατότητα πληγμάτων χερσαίων στόχων σε πολύ μεγάλες αποστάσεις.
Φρεγάτα Belh@rra, Η πρόταση στο ΠΝ
Η πιθανότητα το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό να γίνει ο πρώτος εξαγωγικός πελάτης της φρεγάτας Belh@rra είναι πλέον μια πραγματικότητα δεδομένου ότι η γαλλική πλευρά κατέθεσε και επίσημα πρόταση για την ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων που θα καλύψουν τις ελληνικές ανάγκες αντικατάστασης των φρεγατών κλάσης «S» μέσα στη δεκαετία του 2020. Όλες οι λεπτομέρειες για τις δυνητικές «ελληνικές» Belh@rra και οι προβληματισμοί.
F21, Γαλλικές τορπίλες για τα Υ/Β του ΠΝ
Μια ακόμη γαλλική πρόταση προς το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έχει σχέση με την προμήθεια τορπιλών για τα σύγχρονα υποβρύχιά του, τα τέσσερα «214» και το εκσυγχρονισμένο ΩΚΕΑΝΟΣ.
John F. Kennedy International, Η «Πύλη» της Αμερικής «έκλεισε» τα 70!
Οι ΗΠΑ διαθέτουν πολλά διεθνή αεροδρόμια, όμως κανένα τους δεν μπορεί να συγκριθεί σε ιστορία με εκείνο που βρίσκεται στο δημοτικό διαμέρισμα Queens της παγκόσμιας μητρόπολης Νέας Υόρκης. Γνωστό αρχικά ως Idlewild, και από τον Δεκέμβριο του 1963 ως JFK (τιμώντας τον αδικοχαμένο πρόεδρο), ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις αρχές του 1942 και εγκαινιάστηκε στις 31 Ιουλίου 1948. Ένα φωτορεπορτάζ θα μας θυμίσει τις σημαντικότερες στιγμές του.
Διπλωματία-Γεωπολιτική, ΗΠΑ: Το 2019 φέρνει περισσότερη «εσωστρέφεια»…
Η ανάδειξη της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας των Δημοκρατικών στη Βουλή των Αντιπροσώπων ενισχύει την αντιρωσική τάση μεγαλώνοντας το ρήγμα που υπάρχει στις σχέσεις με την Τουρκία υπό την προοπτική ενός «Αραβικού ΝΑΤΟ». Ο Ερντογάν προσπαθεί να εκμεταλλευτεί όσα γνωρίζει για τη δολοφονία Κασόγκι πιέζοντας τον Τραμπ μέσω Σαουδικής Αραβίας και το πλαίσιο των σχέσεων ΗΠΑ-Κύπρου αναβαθμίζεται. Ωστόσο, το ενδεχόμενο απαγγελίας κατηγοριών από τον ειδικό ανακριτή Μιούλερ σε βάρος μελών της οικογένειας Τραμπ ή στενών συνεργατών του Αμερικανού προέδρου ενισχύει την εσωστρέφεια των ΗΠΑ.
Εξαιρετικό και το νέο σας τεύχος. Βέβαια το θέμα των νέων φρεγατών θα τραβήξει πολύ όπως φαίνεται. Θα πάνε πακέτο με την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ ή θα μοιράσουμε την “πίτα” για άλλη μια φορά; 🙂
Επειδή καταλαβαίνω ότι λόγω μεγέθους δε χωράει το PΑΑΜS, πρέπει να μπει το APAR. Εφόσον μπει αυτό και τα καράβια την επόμενη εικοσαετία δε θα είναι τυφλά, βλέπουμε και για τα όπλα. Για μένα μια αυτονόητη ιδέα που δεν τη σκέφτηκε κανείς είναι να πάρουμε επιπλέον ΜΕKO τις 200 που ήδη τις γνωρίζουμε και έχουμε και εφοδιαστική αλυσίδα έτοιμη στημένη άρα χωρίς πρόσθετα κόστη.
Δυστυχώς σήμερα (04 Δεκ) το νέο τεύχος της Π&Δ δεν έχει φθάσει ακόμα στα περίπτερα της Ρόδου.Ευχαριστώ.
Σας ευχαριστούμε για την ενημέρωση, θα το δούμε άμεσα…
Να σας ενημερώσω ότι και σήμερα 6/12 σε κεντρικό περίπτερο της Ρόδου ρώτησα
και δεν είχαν παραλάβει ακόμα το νέο τεύχος της Πτήσης.
Επιτέλους ήρθε
Καλημέρα. Έχουμε επικοινωνήσει ήδη με το πρακτορείο διανομής. Ευχαριστούμε για την υπομονή σας.
Αύριο θα πάω να το αγοράσω με το καλό, από την Καλαμαριά Θεσσαλονίκης. Το θέμα με τις Belh@ra μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρον αλλά και με τα F-35C που κατακτούν πλέον και τα αεροπλανοφόρα.
Στα άλλα για να σχολιάσω και λίγο, με αφορμή το πρωτοσέλιδό σας Πτήση, πρακτικά η F21 παραλλαγή της παραλλαγή της Black Shark είναι, στη χειρότερη περίπτωση. Στην καλύτερη ο απόγονός της. Καλύτερα να συνεργάζονται Γαλλία και Ιταλία στενότερα όπως με τις FREMM και Horizon και στα υπόλοιπα θέματα όπως στις τορπίλες ώστε να παίρνει ο ένας και να βάζει στην ίδια τορπίλη Ιταλικά ηλεκτρονικά και ο άλλος Γαλλικά και να την πασάρει με νέο όνομα σαν δικιά του αλλά συνεταιρικά να βγαίνει έναν καλύτερο προϊόν στην διεθνή αγορά αλλά και για τους ίδιους και εν δυνάμει με μικρότερο κόστος από το να πάνε και να αναπτύσσουν εξ ολοκλήρου όλα τα ηλεκτρονικά ο καθένας από την αρχή μέσα στο ίδιο κέλυφος με την ίδια αρχιτεκτονική. Στην τελική θα μπορούσαν απλά οι Γάλλοι να αγοράσουν Black Shark.
Καλημέρα
Διαβάστε πρώτα το σχετικό άρθρο. Χωρίς να θέλουμε να επεκταθούμε το πρόβλημα της Black Shark αλλά και εν μέρει της BSA είναι οι καταβολές της, που οι Γάλλοι δεν ήθελαν να κουβαλούν. Το κυριότερο όμως ήταν η απαιτούμενη συμβατότητα με τα γαλλικά πυρηνοκίνητα SSB/SSBN. Από την άλλη οι ιταλικές τορπίλες εμφανίζονται πάντα οικονομικότερες, αν και για τιμές είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς με βεβαιότητα. Επίσης στο δεύτερο μέρος του αφιερώματός μας στο (ερχόμενο) τεύχος Ιανουαρίου θα περιέχεται η αναφορά στο F-35B, που επίσης κατακτά τα αεροπλανοφόρα και… “ελικοπτεροφόρα”.