13.1 C
Athens
Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου, 2023
ΑρχικήΔΙΕΘΝΗΤι έφταιγε για την βύθιση της νορβηγικής φρεγάτας – τα πρώτα ευρήματα...

Τι έφταιγε για την βύθιση της νορβηγικής φρεγάτας – τα πρώτα ευρήματα της έρευνας

Η σύγκρουση μεταξύ της φρεγάτας KNM Helge Ingstad του βασιλικού νορβηγικού Ναυτικού κι ενός δεξαμενόπλοιου ελληνικής ιδιοκτησίας με σημαία Μάλτας που είχε ως αποτέλεσμα την βύθιση μερικώς στην αρχή και εντελώς μετά από λίγες μέρες της φρεγάτας οφειλόταν κυρίως σε ανθρώπινους παράγοντες, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά ευρήματα της διεξαγόμενης έρευνας.

Σύγκρουση ελληνόκτητου τάνκερ με νορβηγική φρεγάτα

Οι εμπειρογνώμονες που ερεύνησαν την υπόθεση απέκλεισαν την περίπτωση τεχνικών προβλημάτων σε αυτό το στάδιο.

O Νταγκ Λίσεθ από το Συμβούλιο Διερεύνησης Ατυχημάτων της Νορβηγίας δήλωσε στους δημοσιογράφους «Όπως το βλέπουμε, αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε ανθρώπινους παράγοντες».

Σύμφωνα με τους ερευνητές το πλήρωμα της φρεγάτας φαίνεται να έχει μπερδέψει το δεξαμενόπλοιο με γήινο όγκο, καθώς τα φώτα στο δεξαμενόπλοιο – που αναχωρούσε από ένα πετρελαϊκό τερματικό σταθμό – αναμειγνύονταν μαζί με τα φώτα του τερματικού σταθμού και έτσι ήταν σχεδόν αδύνατο να διακριθούν τα φώτα ναυσιπλοιΐας του δεξαμενόπλοιου.

Επιπλέον, συνέβη και μία ακόμα παρανόηση. Η φρεγάτα αγνόησε τις προειδοποιήσεις του δεξαμενόπλοιου στον ασύρματο για να αποφύγει μια σύγκρουση, διότι πίστευαν ότι οι κλήσεις έρχονταν από ένα άλλο πλοίο σε μεγαλύτερη απόσταση στο φιόρδ.

Σχεδόν βυθισμένη η φρεγάτα Helge Ingstad

Η έκθεση καταλήγει πως «Καμία μεμονωμένη ενέργεια ή γεγονός δεν προκάλεσε προκάλεσε το ατύχημα, αλλά το ατύχημα μπορεί να εξηγηθεί από μια σειρά συνυφασμένων παραγόντων και περιστάσεων». Επιπλέον συμπληρώνει πως «δεν υπάρχει καμία ένδειξη προς το παρόν ότι τα τεχνικά συστήματα δεν λειτουργούσαν».

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Κωνσταντίνος
Κωνσταντίνος
4 years ago

Ποιά τεχνικά συστήματα δεν λειτούργησαν; Τα υπερσύγχρονα ραντάρ η τελευταία λεξη της τεχνολογίας, δεν είδαν ένα κτήνος στα 2000μέτρα; Δεν ακούγεται σωστό, μέσα στο στενό φιόρδ θα πρεπε να βλέπουν και τα τρίμετρα βαρκάκια.

Giorgos T
Giorgos T
4 years ago

Δε λέει πουθενά ότι δεν λειτουργούσαν. Το αντίθετο…

Βασίλης
Βασίλης
4 years ago

Δεν τους χάλασε τους Βίκινγκς.., εδώ από την μια στιγμή στην άλλη απέκτησαν υποβρύχιο με ραντάρ ΑΕSΑ και δυνατότητα βολής Aster30 & NSM την στιγμή που άλλα ναυτικά θέλουν χρόνια και χρόνια για να αποκτήσουν..!

ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
4 years ago
Reply to  Βασίλης

χαχα,Το καλύτερο σχόλιο ever! Γενικά η αξία της ναυτοσύνης (και της εκπαίδευσης σε αυτή) εχει παραγκωνιστεί αρκετά στην εποχή των σκαριών του μισού δις ηλεκτρονικών συστημάτων.

Shadow man®
Shadow man®
4 years ago

Όταν ψάχνουν για 3μετρα βαρκάκια ναι τα βρίσκουν. Στο χαλαρό όμως…

Giorgos T
Giorgos T
4 years ago

Αν ήταν τόσο αδιάφοροι, ή άνετοι ή οτιδηποτε παρόμοιο, έχει καλώς. Αν όμως οι ηλεκτρονικές παρεμβολές των Ρώσων στην προηγηθείσα άσκηση ηταν τόσο ισχυρές που τους ώθησαν να αγνοήσουν κάποια συγκεκριμένα μέσα που διαθέτουν, τότε είναι συμβάν άξιο πολλών συμπερασμάτων. Και φυσικά μπορούμε να βγάλουμε τα και εμείς τα συμπεράσματά μας, αν το μεταφράσουμε υπό το πρίσμα μιας ενδεχόμενης εμπλοκής με τον γείτονα “σύμμαχό” μας και την εν’ δυνάμει στάση των Ρώσων σε ένα τέτοιο συμβάν…

Βασιλης
Βασιλης
4 years ago

Μπουρδες.

Υπαρχουν ρανταρ ναυσιπλοιας. Υπαρχει πλοηγικος σταθμος. Υπαρχει ενα τανκερ που τους λεει ειμαστε σε πορεια συγκρουσης.
Και λενε για παρανοηση. Μου θυμιζει το συμβαν “αν ειναι αληθεια” με τον φαρο και το αμερικανικο αεροπλανοφορο:
https://www.youtube.com/watch?v=76OlqSd_5k8

G-164g ag-cat
G-164g ag-cat
4 years ago

Καλόν ύπνο.

Nikolaos
Nikolaos
4 years ago

Το περιστατικό είναι πάρα πολύ ανησυχητικό. Τι θα γινόταν δηλαδή αν υπήρχε πυκνή ομίχλη ή πυκνή κυκλοφορία; Ρίχνουν όλοι άγκυρα σε τέτοιες καταστάσεις; Εμείς έχουμε πρόνοιες για τέτοια ενδεχόμενα; Τα πλοία μας εξερχόμενα του Ναυστάθμου Σαλαμίνας συναντούν πυκνότατη κυκλοφορία. Η βύθιση ενός μεγάλου πλοίου μπορεί να φράξει το Ναύσταθμο. Μπορεί να επιχειρηθεί από τον εχθρό σε περίπτωση κρίσεως. Υπάρχει πρόβλεψη για τέτοια ενδεχόμενα;

Κώστας
Κώστας
4 years ago
Reply to  Nikolaos

Πολυ σωστη η σκεψη-φοβος για μπλοκαρισμα του ναυσταυθμου. Οι απεναντι ειναι ειδικοι σε στημενα γεγονοτα και ειναι παρα πολυ απλό να συμβεί

Nikolaos
Nikolaos
4 years ago
Reply to  Κώστας

Με προβληματίζει οξύτατα μια εντύπωση που αποκομίζω για το σύνολο των ΕΔ (τόσο από τα γεγονότα που καταγράφει η επικαιρότητα, όσο και από όσα είναι εμφανή δια γυμνού οθφαλμού, όσο και από τη θητεία προ 17 ετών): Ενώ δεν υπάρχει αμφιβολία για την αφοσίωση των στελεχών, και μάλιστα την παγκόσμια κλάση αυτών, ιδίως της ΠΑ και του ΠΝ, ωστόσο πλανάται η εντύπωση μιας πολύ χαλαρής κουλτούρας ασφαλείας. Όπως συνήθως, όπως και με το έγκλημα έξω στην κοινωνία, τα λάθος μηνύματα δίνονται από τα μικρά πράγματα: Από τον αξκό υπηρεσίας που κάνει ότι δεν βλέπει ότι ο στρατεύσιμος οδηγός “σκίζει” στις στροφές με την εκκίνηση το 240GD, ότι δεν βάζει ποτέ νερό, ότι κλείνει τις πόρτες με κλωτσιές, που απορρίπτει με ειρωνεία την προφορική αναφορά στρατευσίμου ότι οι ζώνες του διπλοκάμπινου δεν έχουν που να θηλυκώσουν, μέχρι τον υπξκό πύλης που κρατά το λευκό βαν της USAF με τα μαύρα παράθυρα και το εμφανές φορητό satcom terminal στην Πύλη για έλεγχο 30 λεπτά (επειδή κάποιοι δεν έχουν εγκαιρα φροντίσει για τη διευκρίνιση της διαπίστευσης οχήματος και προσωπικού του …), ακινητοποιημένο και sitting duck για ενδεχόμενη τρομοκρατική επίθεση, με τον σκοπό να ρεμβάζει με το βλέμμα προς το εσωτερικό της μονάδας και το τυφέκιο ανηρτημένο στη ράχη …
Είχαμε προ ετών το περιστατικό της διείσδυσης στην Τανάγρα, νευραλγικό κέντρο της ελληνικής αεράμυνας και της ΕΑΒ, που αποδόθηκε σε Αλβανούς παραστρατιωτικούς – ελλείψει συλλήψεων, αφού οι δράστες διέφυγαν μετά από κανονική μάχη με την ΟΜΑΕ, δεν θα μάθουμε ποτέ … – και η οποία προφανή σκοπό είχε την αναγνώριση για λογαριασμό του εχθρού, το τσεκάρισμα και τη χρονομέτρηση των αντιδράσεων κλπ.
Πρέπει να αλλάξουν πάρα πολλά στις διαδικασίες.
Επίσης, η πρόνοια για ατυχήματα, πυρκαϊές κλπ δεν δείχνει να είναι η πρέπουσα. Η επιμελής κοπή των χόρτων είναι αρετή, αλλά δεν συμβαδίζει με την παθιασμένη πευκοφύτευση των πάντων. Οχήματα σημαντικά για τη διατήρηση της λειτουργίας των εγκαταστάσεων μετά από σοβαρό ατύχημα δεν εκκινούν συχνά και είναι αμφίβολο αν θα λειτουργήσουν την κρίσιμη ώρα. Πολλά έχουν ιδιαιτερότητες οδηγικές που απαιτούν εκπαίδευση, αν οι ελάχιστοι στρατεύσιμοι που τα ξέρουν τύχει να έχουν … αποσπασθεί στα ΚΑΑΥ/ΚΕΔΑ για να σερβίρουν τα παγωτά στις συζύγους και στα παιδάκια των αξκών τα οχήματα θα μείνουν ακίνητα την κρίσιμη ώρα. Οι διοικητές πρέπει να ασχοληθούν επιτέλους και με αυτά τα πράγματα, και να μη είναι όλη μέρα στο τηλέφωνο με τις γραμματείς των πολιτικών γραφείων για θέματα όπως το ότι ήρθε η κοπέλα του στρατευσίμου από την Αγγλία και αυτός πρέπει να είναι σ/κ έξω … Να αλλάξουν τα μυαλά, γιατί θα πληρώσουμε με ποτάμια αίματος αυτή την αμεριμνησία.

Ζαπατα
Ζαπατα
4 years ago
Reply to  Nikolaos

Πολυ σωστα τα εγραψες. Πολυ σωστα τα λες. Αυτες ειναι οι αληθειες που πρεπει να λεγονται. Και εν πολλοις αυτες ειναι οι λεπτομερειες ειναι που χρωματιζουν τις ικανοτητες καποιων ΕΔ.
Τι να λεμε; Ολοι ξερουμε αλλα προτιμαμε να μην μιλαμε.

Δημήτρης Τριανταφύλλου
Δημήτρης Τριανταφύλλου
4 years ago
Reply to  Nikolaos

O ναύσταθμος της Σαλαμίνας έχει 2 εξόδους.
Ο δεύτερος από εκει που προσάραξε η Κανάρης, έχει μηδενική κίνηση.
Τώρα αν υπάρξει ένταση με την τουρκία και ο στόλος δεν είναι ήδη σε διασπορά … είμαστε άξιοι της μοίρας μας.
Άλλωστε ραδιοτηλεοπτικοί παντογνώστες θα καραδοκούν με βαρκάκια για να καλύψουν σε απ ευθείας σύνδεση την έξοδο των μονάδων του στόλου … παλιά μου τέχνη κόσκινο.

ευαγγελος τασιος
ευαγγελος τασιος
4 years ago

Εδω παει γαντι το,..συν αθηνά και χείρα κίνει
Οπου Αθηνα τα ηληκτρονικα κτλ του σκαφους…

Tango Alpha
Tango Alpha
4 years ago

Nikolaos,

Νόμιζα ότι είσαστε μεγαλύτερος μια και εγώ συμπληρώνω αυτές τις μέρες 20 χρόνια που απέρριψα τη μετάθεση από την 35 προς την ενδοχώρα. Στα περιστατικά που αναφέρεται μπορώ να προσθέσω τη βεβιασμένη ολοκλήρωση της εκπαίδευσης οδηγού (για να φύγει με άδεια Χριστουγέννων ο παλιός) ο οποίος είχε ατύχημα και αεροδιακομιδή τη μέρα των Χριστουγέννων και πολλά άλλα που δε γράφονται.

Απλά η κριτική μου προς τις ένοπλες δυνάμεις μετριάζεται από ένα σχόλιο του περιοδικού όταν ένας αναγνώστης είχε γράψει ένα πολύ αστείο και πολύ τραγικό γράμμα περιγράφοντας μια άσκηση σε ένα νησί του ανατολικού Αιγαίου. Το σχόλιο που με καθοδηγεί είναι ότι τέτοια χώρα είμαστε τέτοιες ένοπλες δυνάμεις έχουμε.

Πάντως θα ήταν ενδιαφέρουσα μια σύγκριση τέτοιων συμβάντων ανάμεσα στις μεγάλες χώρες.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Κάνοντας τις FDI HN τα ισχυρότερα πλοία στη Μεσόγειο, Μέρος Β’ – Πυρομαχικά Vulcano

H φρεγάτα “Kίμων”, είναι μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες σχεδιάσεις παγκοσμίως αλλά και το ακριβότερο πλοίο που έχει αποκτήσει ποτέ το Πολεμικό Ναυτικό στην...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Agusta Bell AB.212 ASW, το ελικόπτερο των Ιμίων

Τα Ίμια έχουν δεθεί στη συνείδηση όλων μας με την απώλεια των 3 αξιωματικών του Πολεμικού μας Ναυτικού - των Αντιπλοιάρχων Χριστόδουλου Καραθανάση και...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -