18.1 C
Athens
Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΔΙΕΘΝΗREPMUS 22: Νατοϊκή ναυτική άσκηση με πρωταγωνιστές τα μη επανδρωμένα

REPMUS 22: Νατοϊκή ναυτική άσκηση με πρωταγωνιστές τα μη επανδρωμένα

Χαρά του «πάει μόνο του» ήταν η φετινή άσκηση Robotic Experimentation and Prototyping exercise using Maritime Uncrewed Systems 2022, εν συντομία REPMUS 22, η οποία έγινε στο διάστημα 12-22 Σεπτεμβρίου στην Πορτογαλία. Η νατοϊκή αυτή δοκιμή μη επανδρωμένων σε ναυτικό περιβάλλον δεν είχε μόνο συμμετοχή στρατιωτικών δυνάμεων, αλλά και ακαδημαικών ινστιτούτων και εταιριών, που συγκεντρώθηκαν για να δοκιμάσουν και να αποκτήσουν εμπειρία σε πολλές δεκάδες μη επανδρωμένα κάθε τύπου. Tην άσκηση ακολούθησε η Dynamic Messenger 2022 που ήδη διεξάγεται, η οποία θα δοκιμάσει στην πράξη την εφαρμογή αυτών των συστημάτων σε ναυτικές επιχειρήσεις.

Από πλευράς ναυτικών, στην REPMUS 22 μετείχαν εκείνα των ΗΠΑ, Βρετανίας, Πορτογαλίας, Ολλανδίας, Γαλλίας και Βραζιλίας, ενώ υπήρχε τουρκική συμμετοχή από πλευράς εταιριών, καθώς εμφανίστηκε η Aseslan και το ναυπηγείο Sefine με το νέο τους (κοινής σχεδίασης) μη επανδρωμένο σκάφος ηλεκτρονικού πολέμου Merlin.

Τι άλλο -ενδεικτικά- παρουσιάστηκε; Το αμερικανικό επιφανείας Common Unmanned Surface Vehicle (CUSV), σχεδίασης της Textron με έμφαση στην διεξαγωγή αποστολών σε μεγάλες αποστάσεις.

Το γνωστό ελικόπτερο Camcopter S-100 της Schiebel που υπηρετεί σε σκάφη μεγέθους φρεγάτας και άνω, με δυνατότητα μεταφοράς εξτρά φορτίου.

Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος καθέτου απογειώσεως OGASSA OGS42V, πορτογαλικής σχεδίασης για το ναυτικό της χώρας.

To ελαφρύ UAV Puma του Βρετανικού Ναυτικού, που εξαπολύθηκε από το HMS Lancaster. Το Puma έχει εμβέλεια κάπου 15-20 χιλιόμετρα και μπορεί να πετά για περίπου 2 ώρες.

To LAUV (Light Autonomous Underwater Vehicle), ένα υποβρύχιο μη επανδρωμένο μικρού μεγέθους, κάπου 15 κιλά σε βάρος, το οποίο μπορεί να μεταφέρει διάφορα φορτία επισκόπησης, ανίχνευσης, υδρογραφικών μετρήσεων, βαθύμετρο, κάμερα, μικρόφωνα, μικρό σόναρ κ.λπ. αναλαμβάνοντας έτσι πολλαπλούς ρόλους.

Το βρετανικό Madfox, μήκους 13 μέτρων, υψηλών ταχυτήτων, αναγνωριστικό επιφανείας.

To υποβρύχιο μη επανδρωμένο Remus, της Blue Zone, που το χειριζόταν το βρετανικό πλοίο HMS Hurworth.

Remus όπως και άλλα μη επανδρωμένα παρουσίασε και το Ολλανδικό Ναυτικό για ναρκοθηρία.

Ενώ έδειξε και δράση σμήνους τετρακόπτερων.

Τα συμπεράσματα των 2 ασκήσεων θα τα δούμε σε επόμενο χρόνο, αλλά θα τονίσουμε αυτό που είναι ήδη γνωστό. Πως τα μη επανδρωμένα, όλων των ειδών (αεροσκάφη, επιφανείας, υποβρύχια) είναι ήδη ενταγμένα στις ναυτικές επιχειρήσεις και διεκδικούν συνεχώς νέους ρόλους αλλά και προσφέρουν νέα σενάρια και φιλοσοφίες διεξαγωγής τους. Δεν είναι το μέλλον, είναι παρόν, οπότε όποιο ναυτικό μένει σε παραδοσιακές αντιλήψεις είναι ήδη ξεπερασμένο.

 

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η ανάστροφη πλώρη της FDI, οι Aster 30 και το “σύννεφο νερού”

Πριν λίγο καιρό, η Naval Group αλλά και το Marine Nationale (γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό) έδωσαν στη δημοσιότητα φωτογραφίες και βίντεο από τις πρώτες δοκιμές...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους MEKO 200TN – Μέρος B΄

Του Βασίλη Παπακώστα. Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 47, Απρίλιος 2024 Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσαμε  το πρόγραμμα ΕΜΖ (Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής) των τουρκικών φρεγατών MEKO...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -