Tο Πολεμικό Ναυτικό της Βραζιλίας πρόκειται να διεξάγει διαγωνισμό για την πώληση του πρώην αεροπλανοφόρου του, μέσω της κρατικής εταιρίας Empresa Gerencial de Projetos Navais (EMGEPRON) στις 27 Σεπτεμβρίου.
Η τιμή εκκίνησης του São Paulo (A12) αναφέρεται πως θα είναι στα 5,3 εκατομμύρια Ρεάλ Βραζιλίας, δηλαδή στα 1,3 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, σχεδόν το 1/10 όσων ξόδεψε για την απόκτησή του πριν 20 περίπου χρόνια. Πρόκειται για μια αναμενόμενη λήξη της παρουσίας του αεροπλανοφόρου στο ναυτικό της Νοτιοαμερικάνικης χώρας.
Υπενθυμίζεται πως το São Paulo (A12) είναι το πρώην γαλλικό αεροπλανοφόρο FS Foch (R99) που υπηρέτησε με την τρίχρωμη σημαία από το 1960 ως το 2000 οπότε πωλήθηκε στη Βραζιλία. Έχουντας γνωρίσει δράση με γαλλικά χρώματα στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή, το πλοίο υπήρξε μάλλον άτυχο ως São Paulo (A12) προοριζόμενο να προβάλει την ισχύ του ναυτικού με τα βραζιλιάνικα χρώματα.
Μεταξύ 2000 και 2018 το São Paulo πέρασε μόλις 206 μέρες σε επιχειρησιακή ανάπτυξη περνώντας τις υπόλοιπες 6,375 μέρες στη ναυπηγική κλίνη ταλανιζόμενο από αστοχίες και χρόνιες βλάβες. Στο διάστημα αυτό κάλυψε 85.344 km και πραγματοποίησε 566 απονηώσεις από τον καταπέλτη του. Τελικώς, η κυβέρνηση της χώρας αποφάσισε να το αποσύρει αγοράζοντας μάλιστα το βρετανικό Ocean για να το αντικαταστήσει.
Το Ocean, φυσικά, που μετονομάστηκε σε Atlantico, δεν είναι αεροπλανοφόρο αλλά αποβατικό υποστήριξης επιχειρήσεων ελικοπτέρων και δεν μπορεί να φέρει αεροσκάφη σταθερών πτερύγων στο κατάστρωμά του, όπως το A-4 Skyhawk της βραζιλιάνικης αεροπορίας Ναυτικού. Ήδη, πολλές διαφωνίες έχουν εκφραστεί στη Βραζιλία με τον παροπλισμό του São Paulo και την αγορά του Ocean έναντι 115 εκατομμυρίων δολαρίων τόσο για την τιμή όσο και για την απώλεια της ικανότητας προβολής ισχύος στον αέρα μέσω θαλάσσης.
Ωστόσο, η απόφαση δείχνει από την αρχή μονόδρομος για το Ναυτικό της Βραζιλίας. Το τελευταίο είναι μια υπολογίσιμη δύναμη στη Νότια Αμερική παρατάσσοντας ένα ναυτικό με 80,000 προσωπικό και 110 πολεμικά πλοία, τα περισσότερα ελαφρά περιπολικά. Τα τελευταία χρόνια οι κυβερνήσεις έχουν δώσει έμφαση στην ενίσχυση του στόλου με νέα υποβρύχια και φρεγάτες καθώς και την απόκτηση του Atlantico.
Ο παροπλισμός του São Paulo ήταν μάλλον αναπόφευκτος καθώς η ηλικία του πλοίου και τα χρόνια προβλήματα δεν άφηναν περιθώρια εκσυγχρονισμού. Η ναυτική αεροπορία έχει περιοριστεί κι αυτή σε 6 αεροσκάφη A-4 Skyhawk (που μάλλον θα εξορμούν από βάσεις ξηράς) και βασίζεται σε ελικόπτερα για ανθυποβρυχιακές αποστολές ενώ στο μέλλον θα δωθεί περισσότερη έμφαση στην κρούση μέσω των JAS 39 Grippen. Σημειώνεται πως το 2013 η βραζιλιάνικη αεροπορία Ναυτικού είχε παρέξει εκπαίδευση στο ναυτικό της Κίνας ενόψει της ενεργοποίησης του Liaoning.
Οι απειλές που αντιμετωπίζει η Βραζιλία προέρχονται κατά βάση από την ξηρά, παρά από τη θάλασσα, με τον στρατό να αντιμετωπίζει πολλά κινήματα ανταρτών και εγκληματικές οργανώσεις από τα σύνορα. Το Πολεμικό της Ναυτικό από την άλλη διατηρεί το μονοπώλιο στον έλεγχο και την ασφάλεια των θαλασσών, λιμένων, ποταμών και παρόχθιων περιοχών που στην Βραζιλία μεταφράζεται σε χιλιάδες χιλιόμετρα εκτεινόμενα σε όλη την έκταση της χώρας του Αμαζονίου.
Όχι τίποτε άλλο, έφυγε και ο Πάνος, που ήθελε ναυτική αεροπορία … Μπορεί να πήγαινε να το χτυπήσει στον πλειστηριασμό για το ΠΝ … Να τον δω στο πίσω κάθισμα διθέσιου Σκάιχωκ με κάσκα Μάβερικ και τι στον κόσμο … Τώρα που είναι και κομψός θα γινόταν χαμός …
Εγω δεν ψηνομαι….περιμενω με αγωνια το φρεγατοθεμα της Κυριακης… 🙂
Η παρούσα είδηση σηκώνει think out of the box ή ούτε κατά διάννοια;;;
Think out of the box foch 60 ετών και εκσυγχρονισμός a-7e…….
Αφού ούτε tico ούτε AB αλλά και F-35 όσο και bel ΔΕΝ πρόκειται να αγοραστεί τουλάχιστον να το διασκεδασουμε
Να γρινιάξω λίγο.
Ὁ αριθμός 1.375 πώς διαβάζεται από ἑλληνόγλωσσους;
Μήπως χίλια τριακόσια εβδομήντα πέντε;
Το θέμα βέβαια,δέν είναι το ευκολονόητο εν προκειμένω,του αρθμού,αλλά επί της αρχής.
1.275 εκατομμύρια
5,3 εκατομμύρια Ρεάλ Βραζιλίας
1,3 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ
6,375 μέρες
85.344 km
80,000 προσωπικό
🙂
To Excel τρελάθηκε!
Και που να δεις τον πανικό στις ημερομηνίες. Άλλο σύστημα έχει yy/mm/dd άλλο dd/mm/yy
Αν το παιρναμε για ψυχουλα και το ειχαμε για ελικοπτεροφορο δεν θα ηταν ασχημο, αλλα με την προυποθεση οτι τα προβληματα του ηταν με καταπελτες και τετοια. Αν ηταν με μηχανες κτλ … δεν το βλεπω γιατι εχουμε αλλεργια με τις μηχανες στα πλοια εδω Ελλαδα. Με τιποτα δεν θελουμε να αλλαζουμε μηχανες σε καραβια ….
Με την προϋπόθεση να μην το έχουμε για τα Huey…… 😉
HUEY RULES!!!! 😀
Μαθήματα for dummies για το σημαίνει αξιοποίηση όπλων μεγάλης ηλικίας και πάνω από το ύψος του πορτοφολιού σου!
60+ ετών τσικρίκι….
Λοιπόν για όσους είδαν αεροπλανοφόρο και τους σηκώθηκε, όχι δε παίζει out of the box. Το πλοίο είναι ετοιμόρροπο, οι Βραζιλιάνοι όσο ανίκανοι και να είναι, προσπάθησαν πολύ να το κρατήσουν σε υπηρεσία και το είχαν από σέρβις σε σέρβις, ε δεν κατάφεραν τίποτα. Το πλοίο είναι νεκρό. Αν μου θέλατε μεσιέδες αεροπλανοφόρο να λέγατε τον Παπανδρέου τότε που τα’χε κάνει πλακάκια με τους Γάλλους να του φτιάξουν ένα Clemenceau φρέσκο, τώρα είναι πολύ αργά.
Ωραίος!!! 😀 😀 😀
Ακόμη θυμάμαι το Clemenceau στη Θεσσαλονίκη (αλλά και στην … Ουρανούπολη, δεν είναι πλάκα …) το 1982 περίπου, το πιο γοητευτικό θέαμα που έχω δει σε ελληνικές θάλασσες … με μια τεράστια τρικολόρ στην πρύμνη …
Τον Ιούλιο 1993,εν πλώ για Ηγουμενίτσα,περάσαμε από Κέρκυρα.
Εκεί,ήταν αρόδου το Foch,χωρίς σημαίες.
Στο καράβι ήταν και αρκετοί Τούρκοι μετανάστες από χώρες Β.Ευρώπης,και κάποιος που γνώριζε τούρκικα,μας είπε ότι συζητούσαν λίγο συνωμοτικά και έλεγαν μεταξύ τους «ἑλληνικό είναι αυτό;…δέν μας έλεγαν ότι έχουν αεροπλανοφόρο οἱ Ἓλληνες…»
Αντιστρόφως,κάποιοι Ἓλληνες έσπευσαν να λαχταρήσουν : «πππαιδιά…πήραμε αεροπλανοφόρο,παιδιά;….»
😀
@chikichiki
Ποιο αεροπλανοφόρο είναι αυτό που έχετε για εικονίδιο σας;
Το 25 de Mayo είναι.
Αν το πάρουν οι δίπλα θα έχουμε πρόβλημα;
Έχουν αγοράσει κάμποσα αεροπλανοφόρα οι δίπλα. Δεν μας επηρέασε ποτέ σε κάτι.
Έπρεπε να είναι ήδη εδώ ➡
https://youtu.be/iCBbG0f77n0
https://youtu.be/P_KzwXIR7aM