22.6 C
Athens
Τρίτη, 3 Οκτωβρίου, 2023
ΑρχικήΑΜΥΝΑΗ Βραζιλία πουλά το αεροπλανοφόρο São Paulo για 1.275 εκατομμύρια

Η Βραζιλία πουλά το αεροπλανοφόρο São Paulo για 1.275 εκατομμύρια

Tο Πολεμικό Ναυτικό της Βραζιλίας πρόκειται να διεξάγει διαγωνισμό για την πώληση του πρώην αεροπλανοφόρου του, μέσω της κρατικής εταιρίας Empresa Gerencial de Projetos Navais (EMGEPRON) στις 27 Σεπτεμβρίου.

Η τιμή εκκίνησης του São Paulo (A12) αναφέρεται πως θα είναι στα 5,3 εκατομμύρια Ρεάλ Βραζιλίας, δηλαδή στα 1,3 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, σχεδόν το 1/10 όσων ξόδεψε για την απόκτησή του πριν 20 περίπου χρόνια. Πρόκειται για μια αναμενόμενη λήξη της παρουσίας του αεροπλανοφόρου στο ναυτικό της Νοτιοαμερικάνικης χώρας.

Υπενθυμίζεται πως το São Paulo (A12) είναι το πρώην γαλλικό αεροπλανοφόρο FS Foch (R99) που υπηρέτησε με την τρίχρωμη σημαία από το 1960 ως το 2000 οπότε πωλήθηκε στη Βραζιλία. Έχουντας γνωρίσει δράση με γαλλικά χρώματα στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή, το πλοίο υπήρξε μάλλον άτυχο ως São Paulo (A12) προοριζόμενο να προβάλει την ισχύ του ναυτικού με τα βραζιλιάνικα χρώματα.


Μεταξύ 2000 και 2018 το São Paulo πέρασε μόλις 206 μέρες σε επιχειρησιακή ανάπτυξη περνώντας τις υπόλοιπες 6,375 μέρες στη ναυπηγική κλίνη ταλανιζόμενο από αστοχίες και χρόνιες βλάβες. Στο διάστημα αυτό κάλυψε 85.344 km και πραγματοποίησε 566 απονηώσεις από τον καταπέλτη του. Τελικώς, η κυβέρνηση της χώρας αποφάσισε να το αποσύρει αγοράζοντας μάλιστα το βρετανικό Ocean για να το αντικαταστήσει.

Το Ocean, φυσικά, που μετονομάστηκε σε Atlantico, δεν είναι αεροπλανοφόρο αλλά αποβατικό υποστήριξης επιχειρήσεων ελικοπτέρων και δεν μπορεί να φέρει αεροσκάφη σταθερών πτερύγων στο κατάστρωμά του, όπως το A-4 Skyhawk της βραζιλιάνικης αεροπορίας Ναυτικού. Ήδη, πολλές διαφωνίες έχουν εκφραστεί στη Βραζιλία με τον παροπλισμό του São Paulo και την αγορά του Ocean έναντι 115 εκατομμυρίων δολαρίων τόσο για την τιμή όσο και για την απώλεια της ικανότητας προβολής ισχύος στον αέρα μέσω θαλάσσης.

Ωστόσο, η απόφαση δείχνει από την αρχή μονόδρομος για το Ναυτικό της Βραζιλίας. Το τελευταίο είναι μια υπολογίσιμη δύναμη στη Νότια Αμερική παρατάσσοντας ένα ναυτικό με 80,000 προσωπικό και 110 πολεμικά πλοία, τα περισσότερα ελαφρά περιπολικά. Τα τελευταία χρόνια οι κυβερνήσεις έχουν δώσει έμφαση στην ενίσχυση του στόλου με νέα υποβρύχια και φρεγάτες καθώς και την απόκτηση του Atlantico.

Ο παροπλισμός του São Paulo ήταν μάλλον αναπόφευκτος καθώς η ηλικία του πλοίου και τα χρόνια προβλήματα δεν άφηναν περιθώρια εκσυγχρονισμού. Η ναυτική αεροπορία έχει περιοριστεί κι αυτή σε 6 αεροσκάφη A-4 Skyhawk (που μάλλον θα εξορμούν από βάσεις ξηράς) και βασίζεται σε ελικόπτερα για ανθυποβρυχιακές αποστολές ενώ στο μέλλον θα δωθεί περισσότερη έμφαση στην κρούση μέσω των JAS 39 Grippen. Σημειώνεται πως το 2013 η βραζιλιάνικη αεροπορία Ναυτικού είχε παρέξει εκπαίδευση στο ναυτικό της Κίνας ενόψει της ενεργοποίησης του Liaoning.

Οι απειλές που αντιμετωπίζει η Βραζιλία προέρχονται κατά βάση από την ξηρά, παρά από τη θάλασσα, με τον στρατό να αντιμετωπίζει πολλά κινήματα ανταρτών και εγκληματικές οργανώσεις από τα σύνορα. Το Πολεμικό της Ναυτικό από την άλλη διατηρεί το μονοπώλιο στον έλεγχο και την ασφάλεια των θαλασσών, λιμένων, ποταμών και παρόχθιων περιοχών που στην Βραζιλία μεταφράζεται σε χιλιάδες χιλιόμετρα εκτεινόμενα σε όλη την έκταση της χώρας του Αμαζονίου.

20 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
20 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Nikolaos
Nikolaos
3 years ago

Όχι τίποτε άλλο, έφυγε και ο Πάνος, που ήθελε ναυτική αεροπορία … Μπορεί να πήγαινε να το χτυπήσει στον πλειστηριασμό για το ΠΝ … Να τον δω στο πίσω κάθισμα διθέσιου Σκάιχωκ με κάσκα Μάβερικ και τι στον κόσμο … Τώρα που είναι και κομψός θα γινόταν χαμός …

stepa
3 years ago

Εγω δεν ψηνομαι….περιμενω με αγωνια το φρεγατοθεμα της Κυριακης… 🙂

NIKOS_300
NIKOS_300
3 years ago

Η παρούσα είδηση σηκώνει think out of the box ή ούτε κατά διάννοια;;;

zulu16
zulu16
3 years ago

Think out of the box foch 60 ετών και εκσυγχρονισμός a-7e…….
Αφού ούτε tico ούτε AB αλλά και F-35 όσο και bel ΔΕΝ πρόκειται να αγοραστεί τουλάχιστον να το διασκεδασουμε

ACHERON
ACHERON
3 years ago

Να γρινιάξω λίγο.
Ὁ αριθμός 1.375 πώς διαβάζεται από ἑλληνόγλωσσους;
Μήπως χίλια τριακόσια εβδομήντα πέντε;
Το θέμα βέβαια,δέν είναι το ευκολονόητο εν προκειμένω,του αρθμού,αλλά επί της αρχής.

npo
npo
3 years ago
Reply to  ACHERON

1.275 εκατομμύρια
5,3 εκατομμύρια Ρεάλ Βραζιλίας
1,3 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ
6,375 μέρες
85.344 km
80,000 προσωπικό
🙂
To Excel τρελάθηκε!
Και που να δεις τον πανικό στις ημερομηνίες. Άλλο σύστημα έχει yy/mm/dd άλλο dd/mm/yy

zap
zap
3 years ago

Αν το παιρναμε για ψυχουλα και το ειχαμε για ελικοπτεροφορο δεν θα ηταν ασχημο, αλλα με την προυποθεση οτι τα προβληματα του ηταν με καταπελτες και τετοια. Αν ηταν με μηχανες κτλ … δεν το βλεπω γιατι εχουμε αλλεργια με τις μηχανες στα πλοια εδω Ελλαδα. Με τιποτα δεν θελουμε να αλλαζουμε μηχανες σε καραβια ….

chriss8
chriss8
3 years ago
Reply to  zap

Με την προϋπόθεση να μην το έχουμε για τα Huey…… 😉

Kimon
Kimon
3 years ago
Reply to  chriss8

HUEY RULES!!!! 😀

Spirit
Spirit
3 years ago

Μαθήματα for dummies για το σημαίνει αξιοποίηση όπλων μεγάλης ηλικίας και πάνω από το ύψος του πορτοφολιού σου!

Κάποιος
Κάποιος
3 years ago
Reply to  Spirit

60+ ετών τσικρίκι….

chikichiki
chikichiki
3 years ago

Λοιπόν για όσους είδαν αεροπλανοφόρο και τους σηκώθηκε, όχι δε παίζει out of the box. Το πλοίο είναι ετοιμόρροπο, οι Βραζιλιάνοι όσο ανίκανοι και να είναι, προσπάθησαν πολύ να το κρατήσουν σε υπηρεσία και το είχαν από σέρβις σε σέρβις, ε δεν κατάφεραν τίποτα. Το πλοίο είναι νεκρό. Αν μου θέλατε μεσιέδες αεροπλανοφόρο να λέγατε τον Παπανδρέου τότε που τα’χε κάνει πλακάκια με τους Γάλλους να του φτιάξουν ένα Clemenceau φρέσκο, τώρα είναι πολύ αργά.

NikolakiEfentis
NikolakiEfentis
3 years ago
Reply to  chikichiki

Ωραίος!!! 😀 😀 😀

Nikolaos
Nikolaos
3 years ago
Reply to  chikichiki

Ακόμη θυμάμαι το Clemenceau στη Θεσσαλονίκη (αλλά και στην … Ουρανούπολη, δεν είναι πλάκα …) το 1982 περίπου, το πιο γοητευτικό θέαμα που έχω δει σε ελληνικές θάλασσες … με μια τεράστια τρικολόρ στην πρύμνη …

ACHERON
ACHERON
3 years ago
Reply to  chikichiki

Τον Ιούλιο 1993,εν πλώ για Ηγουμενίτσα,περάσαμε από Κέρκυρα.
Εκεί,ήταν αρόδου το Foch,χωρίς σημαίες.
Στο καράβι ήταν και αρκετοί Τούρκοι μετανάστες από χώρες Β.Ευρώπης,και κάποιος που γνώριζε τούρκικα,μας είπε ότι συζητούσαν λίγο συνωμοτικά και έλεγαν μεταξύ τους «ἑλληνικό είναι αυτό;…δέν μας έλεγαν ότι έχουν αεροπλανοφόρο οἱ Ἓλληνες…»
Αντιστρόφως,κάποιοι Ἓλληνες έσπευσαν να λαχταρήσουν : «πππαιδιά…πήραμε αεροπλανοφόρο,παιδιά;….»
😀

Nikolaos
Nikolaos
3 years ago
Reply to  chikichiki

@chikichiki
Ποιο αεροπλανοφόρο είναι αυτό που έχετε για εικονίδιο σας;

chikichiki
chikichiki
3 years ago
Reply to  Nikolaos

Το 25 de Mayo είναι.

Jioveno
Jioveno
3 years ago

Αν το πάρουν οι δίπλα θα έχουμε πρόβλημα;

Nikodimos Pavlidis
Editor
3 years ago
Reply to  Jioveno

Έχουν αγοράσει κάμποσα αεροπλανοφόρα οι δίπλα. Δεν μας επηρέασε ποτέ σε κάτι.

Half Bugatti
Half Bugatti
3 years ago

Έπρεπε να είναι ήδη εδώ ➡
https://youtu.be/iCBbG0f77n0
https://youtu.be/P_KzwXIR7aM

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η Γάλλια πρότεινε την κατασκευή δικών της Gowind στην Ελλάδα!

Είναι γνωστό πως οι Γάλλοι προσφέρουν τις κορβέτες Gowind στο Πολεμικό μας Ναυτικό από το Σεπτέμβριο του 2021. Και μάλλον αν τότε δεν ήταν...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Neil Hunter της Schiebel, τι μπορεί να προσφέρει στο Πολεμικό Ναυτικό το UAV S-100

Η αγορά των φρεγατών FDI ΗΝ, σηματοδοτεί για το Πολεμικό Ναυτικό,την έναρξη της διαδικασίας ανανέωσης των κύριων μονάδων επιφανείας, ενώ παράλληλα εισάγονται νέες τεχνολογίες...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -