Ένα νέο σκάφος αποβάσεων, κατάλληλο για μεταφορές υποστήριξης σε εκστρατευτικές επιχειρήσεις με την ονομασία SECAT (Surface Effect Cargo Amphibious Transport) παρουσίασε πρόσφατα η Textron Systems.
Ολοκληρώνονται οι δοκιμές του νέου αμερικανικού αποβατικού αεροστρώμνου
Σε αντίθεση με τα οχήματα και σκάφη αμφιβίας εφόδου, που συνήθως μονοπωλούν το ενδιαφέρον, το SECAT δεν προορίζεται για την πρώτη γραμμή της μάχης αλλά για το εξίσου -αν όχι περισσότερο κρίσιμο- τμήμα των αμφιβίων επιχειρήσεων που έπεται της διάρρηξης της εχθρικής άμυνας. Και έχει να κάνει με την επιβίωση του προγεφυρώματος, μεταφέροντας διαρκώς εφόδια και κρατώντας την επικοινωνία ανοιχτή μεταξύ πεζοναυτών και του στόλου απόβασης και λογιστικής υποστήριξης. Η συντήρηση των δυνάμεων απόβασης απαιτεί μια πολύπλοκη και εργώδη επιχείρηση αμφίδρομων μεταφορών που συνεχίζεται καθόλη τη διάρκεια της εκστρατείας.
Σε αυτήν την μεγάλη προσπάθεια τα μικρά σκάφη μεταφορών υλικού και ανθρώπων στην όποια απροετοίμαστη ακτή έχουν σημαντικό ρόλο. Η Τextron Systems προτείνει για το ρόλο της διοικητικής μέριμνας ακτής ένα σκάφος Surface Effect Ship (SES), που θα μπορεί να ανταποκριθεί σε συνθήκες όπου τα παραδοσιακά πλοία μονής καρίνας δεν μπορούν. Η τεχνολογία του συνδυάζει τη διπλή καρίνα αλλά και την πλεύση σε “στρώμα αέρα” όπως τα χόβερκραφτ.
Νέα αποβατικά για το Γαλλικό Ναυτικό, εκσυγχρονισμός και εκεί…
Σχεδιασμένο με έμφαση στην επιβιωσιμότητα, το χαμηλό προφίλ και την υψηλή ταχύτητα, το SECAT είναι ικανό να μεταφέρει 500 τόνους υλικού με ταχύτητα 50 κόμβων σε αποστάσεις 500 ναυτικών μιλίων στην ανοιχτή θάλασσα. Η σχεδίσή του επιτρέπει επιδόσεις στη θάλασσα με καλό επίπεδο προστασίας του μεταφερομένου φορτίου, ευελιξία σε βαθιά και αβαθή ύδατα, ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων και ευελιξία στη μεταφορά διαφόρων τύπων φορτίου αφήνοντας μεγάλη γκάμα επιλογών σε αμερικανικό στρατό και σώμα πεζοναυτών.
Ως σκάφος επιφανείας, το SECAT διαθέτει σχεδίαση διπλής καρίνας από αλουμίνιο με κινητά τμήματα πλώρης-πρύμνης που κλείνουν εγκλωβίζοντας στρώμα αέρος μεταξύ των τοιχωμάτων του κύτους. Αυτός ο σχεδιασμός προσφέρει χαμηλό επίπεδο αντίστασης στους ελιγμούς υψηλών ταχυτήτων ενώ παραμένει σχεδόν άτρωτο σε υποθαλάσσιες εκρήξεις, νάρκες θαλάσσης, στοχοποίηση από υποβρύχια, τορπίλες και γενικά παρουσιάζει μεγάλες πιθανότητες επιβίωσης.