Το υποβρύχιο του Ελληνικού Βασιλικού Ναυτικού «Γλαύκος ΙΙ» (Υ 6) δέχεται αεροπορική επίθεση ελλιμενιζόμενο στο λιμάνι της Βαλέτα στη Μάλτα, με αποτέλεσμα τη βύθισή του.
Το «Γλαύκος ΙΙ» ανήκε στηn κλάση «Πρωτεύς» του Ελληνικού Ναυτικού, που βασιζόταν στη γαλλική Sirene των 600 τόνων. Παραγγέλθηκε από την ελληνική κυβέρνηση το 1927 και ήταν το τελευταίο από τα τρία «αδέρφια» του («Πρωτεύς», «Νηρεύς», «Τρίτων») και το μόνο που ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Chantiers Navales Français Blainville. Σε σχέση με την προηγούμενη κλάση «Κατσώνης» ενσωμάτωνε μερικές βελτιώσεις, όπως την τοποθέτηση των τορπιλοσωλήνων σε συμπιεσμένο διαμέρισμα και την πιο πτυκτή θέση του πυροβόλου καταστρώματος Schneider QF των 100 mm.
To «Γλαύκος» παραλήφθηκε το 1930 και βρισκόταν σε φάση εκτεταμένης ανακατασκευής όταν ξέσπασε ο πόλεμος τον Οκτώβριο του 1940. Δεν έλαβε μέρος σε περιπολίες στην αρχή του, αλλά κατόρθωσε να διαφύγει και να βρει καταφύγιο στη Μέση Ανατολή, όπου έλαβε βρετανικό εξοπλισμό και τορπίλες. Ανέλαβε δύο περιπολίες στο Αιγαίο πέλαγος, μία στο σύμπλεγμα των Δωδεκανήσων τον Ιούλιο του 1941 και μία βόρεια της Κρήτης τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, όπου βύθισε δύο εχθρικά ιστιοφόρα, το ιταλικό ‘San Nicola’ και ένα επιταγμένο ελληνικό από τις γερμανικές αρχές, ενώ εκτέλεσε τορπιλική επίθεση εναντίον του ατμοπλοίου ‘Nordberg’, βόρεια του Ηρακλείου χωρίς να επιβεβαιωθεί η βύθισή του.
Τον Φεβρουάριο του 1942 βρισκόταν ελλιμενισμένο στον ναύσταθμο της Μάλτας για επισκευές, όταν δέχτηκε την επιδρομή της Luftwaffe με αποτέλεσμα να υποστεί σημαντικές ζημιές. Στην επίθεση σκοτώθηκαν ο κυβερνήτης του, πλωτάρχης Βασίλειος Αρσλάνογλου και ο ύπαρχος, ανθυποπλοίαρχος Ιωάννης Κωστάκος. Το υποβρύχιο παρέμεινε στη βάση για να επισκευαστεί, όταν στις 4 Απριλίου το λιμάνι δέχτηκε νέα, συνδυασμένη, επίθεση της Luftwaffe και της Ιταλικής Αεροπορίας. Κατά τον βομβαρδισμό βυθίστηκε και το πλήρωμά του μεταφέρθηκε στην Αλεξάνδρεια με το υποβρύχιο «Τρίτων».