28.7 C
Athens
Παρασκευή, 26 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήThink Out Of The BoxThinkOutOfTheBox: Φρεγάτα FDI HN με 50 ή 60 ASTER 30 και 10...

ThinkOutOfTheBox: Φρεγάτα FDI HN με 50 ή 60 ASTER 30 και 10 ή περισσότερους SCALP Naval; Κι όμως, γίνεται!

 

Σήμερα αποφασίσαμε πως έφτασε η στιγμή να κεφαλαιοποιήσουμε τη “φρεγατιάδα” υπέρ της ψυχικής μας υγείας, της δικής μας και των αναγνωστών μας. Καθώς η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, και οι ποταμοί αίματος που έχουν χυθεί σε αυτόν τον πραγματικά αχρείαστο, αναίτιο πόλεμο, μας έχει φθείρει όλους.

Υπάρχουν μεταχειρισμένες Φρεγάτες Αεράμυνας Περιοχής διαθέσιμες; Ποιες είναι οι λύσεις εκτός των Arleigh Burke και Ticonderoga;

Δεν μιλάμε μόνο για τους Ουκρανούς, στρατιωτικούς αλλά και αμάχους, αλλά και για τους Ρώσους, νέα παιδιά που πέφτουν στην μάχη ενάντια σε ένα γειτονικό έθνος. Δεν θέλουμε να πολιτικολογήσουμε άλλο, γιατί αναγκαστικά θα ρίξουμε ευθύνες στη ρωσική πολιτική ηγεσία και αυτό θα ανάψει τα “αίματα” πολλών. Ας ξαναγυρίσουμε λοιπόν στη “φρεγατιάδα” μας, καλύτερα περνούσαμε το 2021 με τις διαφωνίες του στυλ “είναι ή δεν είναι αλουμινότρατα η LCS”… Ωραίες εποχές!

Πώς μοιάζει ένα αντιτορπιλικό Arleigh Burke μετά από 215 συνεχείς μέρες εν πλω….

Σήμερα, σκοπεύουμε να σας κάνουμε να ξεχάσετε την Ουκρανία, έστω και για όση ώρα διαβάζετε το άρθρο και τα σχόλιά του. Διαλέξαμε ένα θέμα τελείως πρωτότυπο, καθώς δεν το έχουμε θίξει ξανά. Με λίγα λόγια, ρωτάμε τους αγαπητούς μας φίλους… Θέλουμε τις ελληνικές FDI να προσεγγίσουν ένα Arleigh Burke; Μπορεί μια φρεγάτα των 4.500 τόνων, να πολλαπλασιάσει την ισχύ πυρός της; Μείνετε μαζί μας μέχρι το τέλος!

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ της κλάσης Arleigh Burke, ποιο είναι το αντιτορπιλικό που επιζητά το ΠΝ σαν Ενδιάμεση Λύση

Το ΠΝ επέλεξε, σε συνεργασία με την πολιτική ηγεσία, τη γαλλική πρόταση για την FDI. H ελληνική εκδοχή της θα είναι πολύ καλύτερα οπλισμένη σε σχέση με την FDI του Marine Nationale. Έχουμε να πολεμήσουμε σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον, δεν είναι ποτέ δυνατόν να έχει ελπίδες ένα πλοίο με τη γαλλική διαμόρφωση των μόλις 16 ASTER 30. Μην ξεχνάμε πως οι ASTER 30 σε γαλλική υπηρεσία δεν παίζουν μόνο το ρόλο αεράμυνας περιοχής, αλλά και το ρόλο αεράμυνας… σημείου αλλά και CIWS!

O ASTER 30 έχει αποδείξει την ικανότητά του να πλήττει στόχους ακόμη και υπερηχητικούς στο επίπεδο της θάλασσας, αλλά και να δρα όπως ο ASTER 15. Άλλωστε ο ASTER 30 δεν είναι τίποτε άλλο από έναν ASTER 15 με booster. Η δε διαφορά στο κόστος, μεταξύ ASTER 15 και ASTER 30 είναι τόσο μικρή, που δεν αξίζει να το συζητάμε. Με λίγα λόγια, καλώς επέλεξε το ΠΝ αποκλειστικά τον ASTER 30 και δεν έκανε ένα high-low mix με ASTER 15 & 30. Δεν θα κέρδιζε τίποτα.

ΑΠΟΨΗ: Ας (ξανα)μιλήσουμε για επιθέσεις κορεσμού στις φρεγάτες του ΠΝ και την καταύγαση στόχων

Στο Αιγαίο όμως, η FDI HN δεν θα έχει τα πλεονεκτήματα προστασίας από ένα αεροπλανοφόρο όπως το Charles De Gaulle, που θα απολαμβάνουν οι FDI της Γαλλίας. Μπορεί μια ελληνική FDI HN να χρειαστεί να αντιμετωπίσει μόνη της, δυο Μοίρες της τουρκικής αεροπορίας, και ταυτόχρονα επιθέσεις κορεσμού από πολλούς ATMACA. Τα ζύγισε όλα αυτά το ΠΝ, και αποφάσισε πως οι 32 ASTER και οι 21 RIM-116 Block2b RAM θα είναι μια καλή άμυνα για τις νέες του φρεγάτες. Στην τελική, υπάρχει πάντα και το πιστό 76άρι…

Η… «ανάστροφη πλώρη» των μελλοντικών κορεατικών αντιτορπιλικών KDDX

Θυμόμαστε να γράφουμε άρθρα επί άρθρων, σχετικά με τα “κελιά” που θα έπρεπε να έχουν οι νέες φρεγάτες μας. Θυμόμαστε την απόρριψητης HF2 λόγω του ενός και μοναδικού 8cell Mk41. Άλλοι φίλοι θεωρούσαν λίγα ακόμη και τα 2 Mk41 της ΑΗ140ΗΝ, με 64 (!) συνολικά βλήματα.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Κλάση Ticonderoga, η ενδιάμεση λύση ισχύος για το ΠΝ;

Φτάνουμε λοιπόν στο 2025, και η πρώτη FDI HN παραδίδεται στο ΠΝ, σωστά; Καταρχάς δεν θα είναι FDI HN, θα είναι μια απλή FDI γαλλική, που θα παραδοθεί με τις γαλλικές προδιαγραφές. Όλα τα υπόλοιπα θα τοποθετηθούν εκ των υστέρων, όπως άλλωστε προβλέπεται και στη σχετική σύμβαση. Εδώ θα πούμε κάτι που νοιώθουμε την ανάγκη να πούμε. Δεν καταλαβαίνουμε γιατί οι δυο επιπλέον εκτοξευτές Α50, για 16 επιπλέον ASTER 30, θα τοποθετηθούν στην Ελλάδα, και δεν τοποθετούνται από την αρχή στη Γαλλία. Δεν έχει ξαναγίνει πλοίο να επιστρέψει σε ναυπηγείο για μετατροπές δυο χρόνια μετά την παράδοσή του.

ΑΠΟΨΗ: Επιθέσεις κορεσμού και οι ελληνικές υποψήφιες φρεγάτες για το ΠΝ (Μέρος 2ο)

Υποθέτουμε μόνο πως οι Γάλλοι δεν θα έχουν ολοκληρώσει μέχρι τότε, το 2025 δηλαδή, τις μελέτες για την τοποθέτηση επιπλέον βάρους των δυο εκτοξευτών Α50 και των 16 επιπλέον ASTER 30 στην πλώρη της FDI. Μπορεί η FDI να μας είναι “οικεία” και να τη θεωρούμε όμορφη λόγω της ανεστραμμένης πλώρης, αλλά είναι ένα μοναδικό σχέδιο, που δεν το έχει ακολουθήσει άλλος για δεκαετίες (και μην γράψει κάποιος για τα αμερικανικά καταδρομικά Zumwalt, αυτά είναι 17.000 τόνοι εκτόπισμα, κι όχι 4.500).

Ο “φρουρός” της Rubin και η επιστροφή των “καταδυομένων” πλοίων

Με λίγα λόγια, η ανάστροφη πλώρη είναι ένα σχέδιο που βελτιστοποιεί, όπως πολλές φορές έχουμε γράψει, την ευστάθεια σε κακό καιρό, και θα επιτρέπει την εκτόξευση των ASTER 30 με περισσότερα μποφόρ από ότι αν δεν είχε ανάστροφη πλώρη το πλοίο. Αλλά η θάλασσα, και θα καλύπτει συχνότερα το κατάστρωμα, και η προσθήκη βάρους στην πλώρη θα είναι δύσκολη υπόθεση (όχι όμως αδύνατη, όλα μπορούν να γίνουν ελπίζουμε).

ThinkOutOfTheBox: Αντί για 6 επιπλέον Rafale, ας αγοράσουμε μία ακόμη FDI HN

Τώρα, οι δυο πρώτες λοιπόν FDI HN, θα είναι Batch I, όπως πρώτοι έχουμε γράψει, με 16 ASTER 30, και η 3η (κι ελπίζουμε όχι τελευταία) θα είναι Batch II με 32 ASTER 30 (από την αρχή). Θεωρητικά οι πρώτες δυο FDI θα γίνουν FDI HN Batch II το 2027, με τοποθέτηση των 16 επιπλέον ASTER 30, εκτοξευτή RAM 21cell και εκτοξευτών chaffs & flares. Ακόμη κι έτσι, είμαστε εντάξει;

ΑΓΕΝ: Αξιολογούνται οι πύραυλοι CAMM ER για τις ελληνικές Belh@rra!

Για το ΠΝ και τα σενάρια που έχει επεξεργαστεί, ναι είμαστε εντάξει. Βέβαια, είτε στα σχόλια των άρθρων μας, είτε στο facebook είτε στo twitter, εντοπίζουμε μια πικρία από πολλούς φίλους, καθώς περίμεναν τελικά -κι εμείς δηλαδή, ας μην το κρύβουμε- μια FDI HN περισσότερο κοντά στην Belh@rra Hellenique (που δεν θα υλοποιηθεί ποτέ) και λιγότερο στην FDI. Δηλαδή, είτε με κάποιον MRSAM όπως ο CAMM-ER, ή έστω, τουλάχιστον 16-32 MICA VL NG (επιπλέον των 32 ASTER 30). Ναι, ένα τέτοιο πλοίο θα ήταν ότι καλύτερο σε αυτό το επίπεδο που κυκλοφορεί στον πλανήτη.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Oι υποψήφιες φρεγάτες του ΠΝ απέναντι σε επιθέσεις κορεσμού (βάσει αυτών που γνωρίζουμε), ΜΕΡΟΣ 1ο

Άλλοι φίλοι ήθελαν κάτι που εμείς είμασταν αντίθετοι από την πρώτη στιγμή. Ήθελαν να προστεθούν και κάποιοι SCALP Naval, έστω 8 στον αριθμό, προκειμένου το ΠΝ να αποκτήσει, για πρώτη φορά, δυνατότητες υποστρατηγικής κρούσης. Ευτυχώς, ακόμη και το ίδιο το ΠΝ ήταν εναντίον σε αυτή τη λύση, καθώς, εκτός του ότι θα μειώνονταν οι μεταφερόμενοι ASTER 30, το πλοίο από κυνηγός αεροσκαφών θα γινόταν ένας μεγαλοπρεπής στόχος.

Υπάρχει όμως μια σοβαρή υπόθεση εργασίας: Πως αν η FDI ρίξει τους 32 ASTER 30 που μεταφέρει, κάτι διόλου δύσκολο σε μια σκληρή σύγκρουση, πρέπει μετά να αποχωρήσει από το πεδίο, αποστερώντας όχι μόνο το Στόλο, αλλά και τις Ένοπλες Δυνάμεις από ένα κρίσιμο οπλικό σύστημα. Δεν μπορεί να διακινδυνεύσει το ΠΝ να κρατήσει σε επιχειρήσεις ένα πλοίο μόνο με όσους RAM έχουν απομείνει και τα βλήματα του Leonardo 76 mm.

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η διαμόρφωση των ελληνικών FDI HN, θα έχουμε φρεγάτες Standard I & II

Αυτό βέβαια δεν είναι πρόβλημα μόνο του ΠΝ ή των FDI HN. Είναι ένα πρόβλημα που το έχουν τα περισσότερα ναυτικά στον πλανήτη, με πρώτο το ισχυρότερο, το USN. Οι Αμερικανοί έχουν αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόβλημα από όλους. Ενώ το κινεζικό ναυτικό ρίχνει συνέχεια πλοία στη θάλασσα, η μόνη απάντηση είναι όσο το δυνατόν περισσότερα κελιά από Mk41 Strike Length για να ρίχνει τους SM-6, αναγκαστικά αποσύρει λόγω υψηλού κόστους συντήρησης τα καταδρομικά Ticonderoga.

To Ticonderoga, που πολύ εύκολα απορρίψαμε εδώ στην Ελλάδα, είναι μακράν το ισχυρότερο πολεμικό πλοίο στον κόσμο (ναι, ανώτερο κι από κάποιες σοβιετικές κλάσεις). Με 122 κελιά, έχει αρκετή ισχύ πυρός για να αντιμετωπίσει μόνο του μια αεροπορία επιπέδου Τουρκίας, ενώ μπορεί να αντεπιτεθεί, πάλι μόνο του, με χρήση BGM-109 Tomahawk, να καταστρέψει αεροδρόμια, ή με τα πυροβόλα των 5 in να κονιορτοποιήσει ότι είναι σε λογική απόσταση από τη θάλασσα.

Ο SM-6 είναι για τo USN ένα όπλο πασπαρτού. Μπορεί να καταρρίψει αεροσκάφη, βαλλιστικούς πυραύλους, να βυθίσει πλοία, κι όλα αυτά χωρίς να είναι ανασχέσιμος, με κορυφαίες δυνατότητες καθοδήγησης ακριβείας. Έχει όμως ένα “κακό”. Απαιτεί ένα ολόκληρο κελί από Mk41, και για να πολεμήσεις το κινεζικό ναυτικό, θες πολλούς SM-6 και πολλά κελιά. Και το USN αποσύρει σιγά-σιγά τα πλοία με τα περισσότερα κελιά. Τα Ticonderoga. Κάνουμε κύκλους τώρα, το ξέρουμε, αλλά θα φτάσουμε στο θέμα μας.

Θεωρητικά πάντα, το USN θα αντικαταστήσει τα Ticonderoga ίσως με ένα Arleigh Burke XL. Αλλά αυτό το πλοίο, είναι ακόμη μακριά από μια παραγγελία, ενώ θα μπορέσει να αποκτηθεί σε μεγάλους αριθμούς. Επίσης, εκτός των Ticonderoga, το USN θα πρέπει σύντομα να αποσύρει και τα Arleigh Burke Flight I. Αυτά πάλι έχουν 96 κελιά, συνεπώς οι μεταφερόμενοι SM-6 μειώνονται συνεχώς, για να μην αναφέρουμε και τους λιγότερους BGM-109 που θα έχει στη διάθεσή του ο κάθε διοικητής Στόλου. Δεν κάνουμε δουλειά έτσι όμως!

To πλοίο που σίγουρα θα μπει σε υπηρεσία, είναι η νέα κλάση φρεγατών FFG-62 Constellation. Η νέα φρεγάτα είναι ένα εξαίρετο πλοίο, βασισμένο πάνω στο σχέδιο της δοκιμασμένης FREMM IT, με επιπλέον ενισχύσεις για να καλυφθούν οι αμερικανικές απαιτήσεις επιβιωσιμότητας. Μήπως, η FFG-62, και τα 20 πλοία της κλάσης, θα προσθέσουν περισσότερα κελιά στο Στόλο; Ούτε για αστείο, καθώς η FFG-62 έχει “μόλις” 32 κελιά. Μα εδώ φεύγουν πλοία με 122 κελιά, έρχονται με 32 κελιά, και ήδη οι μεταφερόμενοι SM-6 είναι λίγοι! Τι κάνουμε (τι κάνουν);

FDI HN: Μύθοι κι αλήθειες για την πρώτη φρεγάτα που αγοράζει το Ναυτικό εδώ και 33 χρόνια

Μια πρώτη σκέψη ήταν να προστεθούν κελιά σε άλλα πλοία του Στόλου, που μπορούν να λάβουν, είχαν δηλαδή πρόβλεψη από την κατασκευή τους. Για παράδειγμα, τα LPD San Antonio έχουν πρόβλεψη για 2 Mk41, μια ιδέα που είχαμε αναπτύξει κι εμείς, από τις σελίδες μας. Δεν είναι παράλογη η πολλαπλή χρήση ενός πλοίου αεραποβάσεων/ελικοπτεροφόρου. Άλλωστε, το είχαν εισαγάγει οι Σοβιετικοί πριν αρκετές δεκαετίες!

ThinkOutOfTheBox: Ελικοπτεροφόρα San Giorgio αντί φρεγατών αντιαεροπορικού πολέμου; πάμε καλά;

Κάτι τέτοιο όμως δεν θα βοηθούσε και πολύ την κατάσταση, η τοποθέτηση δηλαδή Mk41 σε περισσότερα πολεμικά πλοία. Η αλήθεια είναι πως έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σαν φορείς των αντιαεροπορικών βλημάτων, ή των βλημάτων πλεύσης κατά στόχων στην ξηρά, μεγάλα σκάφη όπως τα Ticonderoga ή τα Arleigh Burke. Κι αυτό έχει λογική, καθώς μόνο πλοία αυτού του μεγέθους μπορούν να έχουν αρκετούς φορείς πυραύλων, έτσι ώστε να μην αναγκαστούν να αποχωρήσουν αν τελειώσουν τα βλήματα που μεταφέρουν. Πάμε πάλι στις ελληνικές FDI HN.

Συμβόλαιο 519 εκατομμυρίων δολαρίων για τα ραντάρ AEGIS και SPY-7 των ισπανικών φρεγατών F-110

H FDI HN θα φέρει, εκτός του οπλοσυστήματος SeaFire/ASTER30 και πλήθος άλλων συστημάτων με μόνιμη αξία για το Στόλο, όπως για παράδειγμα το πανάκριβο και ικανότατο CAPTAS-4. Το ΠΝ επέλεξε το “πακέτο” FDI HN, όχι μόνο το συνδυασμό SeaFire/ASTER30. Τι θέλουμε να πούμε με αυτό; Πως μια “άδεια” από ASTER 30 φρεγάτα, θα αναγκαστεί να παραμείνει στην περιοχή των επιχειρήσεων ακόμη και χωρίς όπλα, προκειμένου να μη στερηθεί ο υπόλοιπος στόλος αισθητήρες όπως το SeaFire ή το CAPTAS-4.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Συνέντευξη για το ναυτικό Σύστημα Ηλεκτρονικού Πολέμου νέας γενιάς με στοιχεία AESA, της IAI/ELTA

Μπορεί κάποιος να πει, ότι το καλύτερο είναι να καταφέρουμε να αναπτύξουμε μεθόδους αναπλήρωσης πολεμικών αποθεμάτων εν πλω. Δηλαδή κάποιο μεταφορικό πλοίο, ας πούμε εμπορικό, θα μεταφέρει πυραύλους και θα τους τοποθετεί στα κελιά των Α50. Θεωρητικά στέκει σαν ιδέα, πρακτικά δεν έχει καμία εφαρμογή, να μεταφέρεις πυραύλους των 4 εκ. ευρώ έκαστος, εν μέσω σύγκρουσης, στην ανοιχτή θάλασσα, και να κάνεις προσπάθεια να τους βάλεις με γερανούς σε κάποιο πολεμικό.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Η νέα φρεγάτα FFG(X), Constellation Class, το όνειρο για πολλούς στην Ελλάδα και το ΠΝ

Εκεί ακριβώς φαίνεται πως το USN έχει όχι μόνο τα μέσα, αλλά και τις ιδέες. Η τελευταία ιδέα που επεξεργάζονται στο USN για να μπορέσουν να αντιπαρατεθούν στην Κίνα, είναι μια που μάλλον μας ταιριάζει “γάντι”. Να σημειώσουμε πως η βασική ιδέα, περιγράφηκε σε άρθρο του TheDrive πριν λίγες μέρες, συνεπώς δεν είμαστε τελείως off, απλά εμείς το μεταφέρουμε (πιο κάτω) στα ελληνικά δεδομένα.

Νέας γενιάς ναυτικοί πύραυλοι TESEO για το Ιταλικό Ναυτικό

Η ιδέα που σκέφτονται οι Αμερικανοί είναι η εξής: Μεταφορά των πυραύλων (SM-6, NSM, Tomahawk) από εμπορικά πλοία μεταφοράς φορτών και δικτύωσή τους με τα βασικά πολεμικά του Στόλου. Η FFG-62 Constellation έχει ένα πανίσχυρο και ικανότατο αισθητήρα, το AN/SPY-6, ανώτερο των AN/SPY-1A των Ticonderoga ή του AN/SPY-1D των πρώτων Arleigh Burke. Ενώ δηλαδή φέρουν ανώτερο ραντάρ, δεν έχουν αρκετά “κελιά”. Εκεί λοιπόν έρχεται η μεταφορά επιπλέον πυραύλων από άλλο πλοίο, που θα δρα απλά και μόνο σαν πλωτός εκτοξευτής.

Ναυτικός πόλεμος χωρίς φρεγάτες και αντιτορπιλικά, αλλά με πλοία «οπλοστάσια» και σε Ελλάδα;

Υπάρχουν δυο διαφορετικές παραλλαγές της ίδιας ιδέας, που θεωρούμε πως ταιριάζουν και οι δυο με τις ελληνικές ανάγκες:

  1. Μεταφορά των πυραύλων από Large Unmmaned Surface Vehicles (LUSV), κατευθυνόμενων από το πλοίο/α επιφανείας, δημιουργώντας έτσι δίκτυο εκτοξευτών πάνω στο νερό
  2. Μεταφορά των πυραύλων από εμπορικά πλοία, ή άλλα μεταφορικά του ναυτικού

Οι Αμερικανοί έχουν κάνει αρκετή δουλειά με τα LUSV, και μάλλον λίαν συντόμως θα δούμε εξελίξεις προς τον τομέα. Τα LUSV έχουν ίσως κάποιο σημαντικό κόστος απόκτησης, πολύ μικρότερο όμως από αυτό απόκτησης μια τεράστιας μονάδες επιφανείας. Επίσης, η μη ύπαρξη πληρώματος τα κάνει ουσιαστικά μονάδες χαμηλού κόστους χρήσης. Και το βασικότερο, όταν αποχωρεί ένα πλοίο από την περιοχή ενδιαφέροντος, το LUSV μπορεί να παραμείνει και να προσκολληθεί σε κάποιο άλλο πλοίο.

Συνέντευξη Φλοράνς Παρλί στην «Κ»: Συμπαραγωγή για τις γαλλικές φρεγάτες με την Ελλάδα!

Η χρήση εμπορικών πλοίων με όπλα, είναι κάτι που το έχουμε δει και στους 2 Παγκοσμίους Πολέμους, και μάλλον θα το ξαναδούμε. Θα θυμούνται οι φίλοι μας άρθρο που είχαμε κάνει για το ισραηλινό βαλλιστικό σύστημα LORA, όπου πολύ έξυπνα οι Ισραηλινοί το τοποθετούν σε εμπορευματικά κοντέινερ, και το φορτώνουν σε φορτηγά. Έτσι, οποιοδήποτε πλοίο μπορεί να γίνει… στρατηγικό όπλο κρούσης.

Ναυτικό χωρίς πληρώματα; Εκτόξευση πυραύλου Standard από μη επανδρωμένο πλοίο

Αν το καλοσκεφτούμε, με αυτή την ιδέα, το “μειονέκτημα” των “μόλις” 4.500 τόνων της FDI παύει να υπάρχει. Μια FDI μπορεί μαζί με ένα ή περισσότερα φορτηγά πλοία ή LUSV, να έχει απεριόριστη δύναμη πυρός, που θα μπορούσε να συγκριθεί μόνο με αυτή πλοίων όπως το Ticonderoga ή το Arleigh Burke. Άλλωστε μην ξεχνάμε πως η FDI (αυτο)διαφημίζεται σαν ένα ψηφιακό πλοίο, με απεριόριστες δυνατότητες ασφαλής δικτύωσης. Όταν λέμε δικτύωση, δεν μιλάμε για Link 16, αλλά για κάτι πολύ πιο ολοκληρωμένο, θα λέγαμε πως η FDI θα μπορούσε να είναι ένας κόμβος στο “cloud” όπλων του ΠΝ.

Πραγματικότητα τα πρώτα μη-επανδρωμένα πλοία των ΗΠΑ αλλά υπό προϋποθέσεις

Φανταστείτε μια ή δυο FDI HN, που θα πλέον μαζί με κάποια μεταγωγικά ή και γιατί όχι, κάποιο LUSV που θα μεταφέρουν εκτοξευτές A50 μαζί με ASTER 30. Οι φρεγάτες μας θα έχουν απόλυτη πρόσβαση στους Α50, και θα μπορούν να τους εκτοξεύουν κατά το δοκούν. Τα μεταφορικά πλοία αυτά θα μπορούν να ρίχνουν τα όπλα τους, να αποχωρούν, να πηγαίνουν σε ασφαλείς τοποθεσίες ή ακόμη και πίσω στο Ναύσταθμο, να επανεξοπλίζονται, και να ξαναγυρνούν στο πεδίο. Ένώ οι FDI θα μπορούν να παραμένουν, οπότε τα Επιτελεία θα έχουν συνεχώς ένα ή περισσότερα SeaFire στο πεδίο, όπως φυσικά και CAPTAS-4.

Κάποτε είχαμε γράψει ένα άρθρο για τα… Κελιά 33 στις νέες φρεγάτες. Tα σύγχρονα πλοία δεν έχουν να κάνουν με τα κελιά και τους πυραύλους που μεταφέρουν, αλλά με την επεκτασιμότητά τους. Οι απειλές αλλάζουν τόσο γρήγορα, που μόνο ένα πλοίο που μπορεί να ενσωματώνει νέες τεχνολογίες θα επιβιώσει. Αυτό δεν το λέμε μόνο για τις FDI, το λέμε για όλα τα υποψήφια πλοία που είχαμε κάποτε. Αυτό που προτείνουμε για τις FDI HN θα μπορούσε να γίνει για τις SIGMA 11515HN (που κάποιοι θεωρούσαν λίγους τους 8 SM2 & 32 ESSM), τις F110, HF2 και πάει λέγοντας.

Συνεπώς, αυτό που εμείς ελπίζουμε για τις FDI HN δεν είναι να τους “χώσουμε” κάπου στο μέλλον και κάποιους CAMM-ER. Θα θέλαμε να δούμε τη Naval Group να συνεργάζεται με ελληνική εταιρεία προκειμένου να καταφέρει να κάνει αυτό που περιγράφουμε. Θα το πάμε πιο μακριά.

Τουρκία: Πρώτες δοκιμές εν πλω για το εγχώριο οπλισμένο USV ‘ULAQ’

Όπως είπαμε και παραπάνω, δεν είμαστε τελείως σίγουροι πως οι Batch I φρεγάτες μας θα πάρουν έτσι εύκολα τους επιπλέον 2 Α50. Αντί λοιπόν να προσθέσουμε σε μια φρεγάτα 16 επιπλέον ASTER 30, μήπως να τους βάλουμε σε κοντέινερ, και να τους έχουμε να μεταφέρονται από τα πλοία υποστήριξης, ΑΙΑΣ, ΗΡΑΚΛΗΣ ή οποιοδήποτε άλλο ανάλογο, με τις FDI HN να έχουν τον απομακρυσμένο έλεγχο; Δεν προτείνουμε κάτι διαφορετικό από αυτό που κάνει η ΠΑ με τους Patriot και ο ΕΣ με τους HAWK εδώ και δεκαετίες. Απλά η εφαρμογή στη θάλασσα θα είναι δυσκολότερη. Όχι όμως αδύνατη!

Μια τέτοια λύση, θα άνοιγε τη δυνατότητα χρήσης των όπλων αυτών, και με άλλους αισθητήρες. Για παράδειγμα, καθώς ο ASTER 30 δεν έχει ανάγκη κατεύθυνσης από το πλοίο, μπορούν τα δεδομένα βολής να έρθουν από κάποιο EMB-145AEW ή κάποιο Rafale F3R. Και το πλοίο-φορέας να εκτοξεύσει έναν ASTER 30 κυριολεκτικά από το “πουθενά”, ενώ το εχθρικό αεροπλάνο “αισθάνεται” ασφάλεια μένοντας μακριά από την ελληνική FDI.

Εμείς ιδέες δίνουμε. Αν θέλετε, μπορούμε να προτείνουμε και τις εταιρείες που θα μπορούσαν να αναλάβουν την όλη προσπάθεια! Και για να μην είμαστε και μονόπλευροι στον αντιαεροπορικό αγώνα, τα πλοία που θα μεταφέρουν τους ASTER 30, μπορούν να μεταφέρουν και κάποιον εκτοξευτή Α70, με SCALP Naval, έτσι ώστε να φύγει το “μαράζι” από κάποιους, που δεν βλέπουν τη μεγάλη εικόνα που ξέρουν οι άνθρωποι του ΠΝ.

Τακτικοί βαλλιστικοί πύραυλοι LORA πάνω σε μετασκευασμένες Kortenaer ή ελληνικής κατασκευής φρεγάτες ALS, μια διαφορετική λύση αντί για SCALP Naval;

Αν και μεταξύ μας, θα θέλαμε αντί για λίγους SCALP Naval, θα προτιμούσαμε να δούμε πολλούς LORA σε κοντέινερ, φορτωμένους παντού, ακόμη και στις “παντόφλες” που κάνουν μικρές διαδρομές ανάμεσα σε λιμάνια. Έτσι δημιουργείται η αποτροπή.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το άρθρο μας πήρε στοιχεία από σχετικό άρθρο του TheDrive.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Κλάση Constellation για το ΠΝ: 5+1 κρίσιμα στοιχεία που ίσως δεν γνωρίζετε

Η κλάση φρεγατών του Αμερικανικού Ναυτικού Constellation, είναι ίσως το πιο χιλιοειπωμένο θέμα στο χώρο της Άμυνας στην Ελλάδα, από την εποχή της διαβόητης...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Μπορούμε να πάμε τώρα σε Ευρωκορβέτες αντί για Gowind/FCX-30!

Όταν έγινε η αγορά των 3 φρεγατών FDI HN στο Πολεμικό Ναυτικό (αντί 4 συν "ενδιάμεση λύση" μεταχειρισμένων σκαφών συν τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -