13.2 C
Athens
Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου, 2025
ΑρχικήΑΠΟΨΕΙΣOι ΗΠΑ παραχωρούν άμεσα 2 αντιτορπιλικά Arleigh Burke, πιθανή ημερομηνία άφιξης, Μάιος...

Oι ΗΠΑ παραχωρούν άμεσα 2 αντιτορπιλικά Arleigh Burke, πιθανή ημερομηνία άφιξης, Μάιος 2020

 

191118-N-TI693-1170
ATLANTIC OCEAN (Nov. 18, 2019) The Arleigh Burke-class guided-missile destroyers USS Ross (DDG 71) and USS Donald Cook (DDG 75) sit stern to stern while moored in Naval Station Rota, Spain, Nov. 18, 2019. Carney, forward-deployed to Rota, Spain, is on its seventh patrol in the U.S. 6th Fleet area of operations in support of regional allies and partners as well as U.S. national security interests in Europe and Africa. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Fred Gray IV/Released)

Σε συνέχεια παλαιότερου δημοσιεύματός μας, που αφορά την συζήτηση που έχει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΝ με τις ΗΠΑ για την ενίσχυση του Στόλου, οφείλουμε να επανέλθουμε καθώς νεότερες πληροφορίες έχουν γίνει διαθέσιμες. Καθώς οι ανάγκες του ΠΝ για την ανανέωση του Στόλου επιφανείας εμφανίζονται πιεστικές όσο τίποτα περισσότερο πλέον, η ηγεσία του Υπουργείου έχει αφιερώσει μεγάλο μέρος των προσπαθειών της για την άμεση κάλυψη των αναγκών του ΠΝ.

Είναι ουσιαστικά κοινό μυστικό πως οι συζητήσεις που γίνονται με τις ΗΠΑ σε όλα τα επίπεδα, είτε σε επίπεδο Υπουργών Αμύνης και Εξωτερικών, είτε σε επίπεδο Αρχηγών Επιτελείων, είτε σε χαμηλότερο επίπεδο, έχουν την ενίσχυση του ΠΝ σαν πρώτο θέμα στην ατζέντα. Είναι επίσης γνωστό πως το ΠΝ δεν έχει κρύψει την προτίμησή του, θαυμασμό του, όπως θέλει ο καθένας το λέει, για τα αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke. Άλλωστε οι ΗΠΑ δεν έχουν άλλο πλοίο που να “κάνει” στο ΠΝ, παρά μόνο την πολυάριθμη κλάση των προηγμένων αντιτορπιλικών.

Τι τρέχει με τα Arleigh Burke και το ΠΝ; Τι συμβαίνει με τις φρεγάτες LCS και πως επηρεάζεται η πιθανή αγορά των Belh@rra από τη χώρα μας;

Μέχρι σήμερα, οι ΗΠΑ αρνούνταν την παραχώρηση, κάτι απολύτως λογικό, μιας και τα Arleigh Burke είναι ένα κορυφαίας ισχύος οπλικό σύστημα, με εκπληκτικές δυνατότητες, που απλά το… χρειάζονται! Οι εξελίξεις όμως τα τελευταία χρόνια, ή μάλλον, τους τελευταίους μήνες, έχουν αλλάξει την άποψη των Αμερικανών. Τι ήταν αυτό που τους έκανε να αλλάξουν άποψη;

Καταρχάς η διευρυμένη αμυντική συμφωνία που συνάψαμε πρόσφατα με τις ΗΠΑ, και επιτρέπει πλέον στην πολιτική και στρατιωτική ηγεσία των Αμερικανών να προτείνουν  παραχωρήσεις μείζονος σημασίας προς τη χώρα μας, όπως για παράδειγμα τα αντιτορπιλικά Arleigh Burke.

Επίσης, οι Αμερικανοί πριν λίγο καιρό ενημέρωσαν πως έχουν διαθέσιμα για παραχώρηση δυο αντιτορπιλικά, σε συνέχεια πολύ πρόσφατου αιτήματος της Ελλάδας για παραχώρηση 4 αντιτορπιλικών της κλάσης. Υπενθυμίζουμε πως οι ανάγκες της χώρας ήταν ανέκαθεν 4 μεγάλα πλοία αεράμυνας, τα οποία κάποτε παραλίγο να καλυφθούν από τα Kidd.

Αντιτορπιλλικά κλάσης KIDD για το ΠΝ, η μεγάλη χαμένη ευκαιρία που τώρα την πληρώνουμε ακριβά; (ΑΡΧΕΙΟ ΠΤΗΣΗ)

Οι ΗΠΑ, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, έχουν προσφέρει 2 αντιτορπιλικά Arleigh Burke, προφανώς Flight I/ΙΙ, χωρίς όμως να έχουμε ακριβείς πληροφορίες για τα πλοία που θα έχουν διαθέσιμα οι Αμερικανοί. Τα πλοία προσφέρονται όχι άνευ τιμήματος, σίγουρα όμως συμβολικού για το επίπεδο των πλοίων. Καθώς η ελληνική πλευρά έχει ξεκαθαρίσει πως χρήματα απλά … δεν υπάρχουν, οι Αμερικανοί έχουν προτείνει ταυτόχρονα την χρήση FMS, για την αξία των πλοίων αλλά και των όπλων τους.

Θεωρούμε δεδομένο πως δεν θα αποδεσμευτούν οι πύραυλοι Tomahawk, αλλά αναμφίβολα τα πλοία θα έρθουν με φορτίο SM-2. Τώρα, καθώς θα ακουστούν πολλά για το τίμημα, το οποίο θα είναι  χαμηλό, και θα καλύπτει, το πιθανότερο, μέρος απλά της αξίας των όπλων. Ουσιαστικά θα είναι μια επανάληψη της συμφωνίας για τα 70 ελικόπτερα OH-58D Kiowa Warrior, που πήραμε πραγματικά τα “πάντα” μόνο με 44 εκ. ευρώ.

DDG Arleigh Burke, Επιλογή για το ΠΝ και την Εθνική Αεράμυνα;

Η πρόταση των ΗΠΑ δεν έχει κάποια σύνδεση με άλλη εμπορική πρόταση, όπως για παράδειγμα της αγορά φρεγατών LCS από την Ελλάδα, καθώς μια τέτοιου είδους συμφωνία θα καθυστερούσε σημαντικά την παραχώρηση των πλοίων, ενώ εμπλέκονται και ιδιωτικές εταιρείες, κάνοντας την όλη κατάσταση απλά μη υλοποιήσιμη. Σαν πιθανή ημερομηνία άφιξης των πλοίων (του πρώτου ή και των δυο, εξαρτάται), που βρίσκονται κανονικά σε υπηρεσία, έχει πέσει στο τραπέζι ο Μάιος του 2020, πράγμα που σημαίνει πως η συμφωνία για τα πλοία είναι κοντά (αν οι μέχρι τώρα συζητήσεις τελεσφορήσουν).

Πιθανή παραχώρηση των Arleigh Burke δεν ακυρώνει την αγορά των γαλλικών Belh@rra, αλλά οι συζητήσεις με τους Γάλλους συνεχίζονται κανονικά, και είναι σε ένα τελείως διαφορετικό πλαίσιο. Οι ΗΠΑ δεν έχουν συνδέσει τα ΑΒ με τις Belh@rra, απλά προσφέρουν τα ΑΒ στα πλαίσια της Συμμαχίας, αλλά και της νέας αμυντικής συμφωνίας με την Ελλάδα.

Άλλωστε, αφού όλα δείχνουν πως οι Belh@rra θα προχωρήσουν, με την παραχώρηση των Arleigh Burke οι ΗΠΑ ξαναμπαίνουν στο ΠΝ από την μπροστά πόρτα, δυναμικά, και μάλιστα καλύπτουν πολλές απαιτήσεις. Επιγραμματικά λοιπόν…

  1. Ενισχύουν τον καλύτερο σύμμαχο στην Μεσόγειο
  2. Ικανοποιούν τις απαιτήσεις της Ελλάδας μετά την Αμυντική Συμφωνία
  3. Δείχνουν στην Τουρκία πως η αγορά των S-400 ήταν λάθος με έναν ξεκάθαρο τρόπο
  4. Τα πλοία αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν άνετα στα πλαίσια της Συμμαχίας, καθώς μέχρι σήμερα το ΠΝ είχε ελάχιστα μέσα να προσφέρει, ενώ τα πλοία του δεν είχαν τον κατάλληλο εξοπλισμό για ανάπτυξη σε “θερμές” περιοχές (πχ Περσικός).

ΑΠΟΨΗ: Τι πήραμε από την Αμυντική Συμφωνία με τις ΗΠΑ; Ότι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, χωρίς παραπληροφόρηση

Καταλαβαίνουμε πως πολύ θα απογοητευθούν έστω και την πιθανότητα να προχωρήσει μια τέτοια συμφωνία, είτε επικαλούμενοι υψηλό κόστος κτήσης (που όπως είπαμε δεν ισχύει), είτε υψηλό κόστος συντήρησης. Σε ότι αφορά το τελευταίο, θα πρέπει να πούμε πως οι ΗΠΑ έχουν δεκάδες αντιτορπιλικά του τύπου σε υπηρεσία, ενώ θα μείνουν σε αμερικανική υπηρεσία τουλάχιστον μέχρι το 2060. Συνεπώς, και ανταλλακτικά θα υπάρχουν, αλλά και συνεργασία σε θέματα συντήρησης μεταξύ USN και ΠΝ.

Υπενθυμίζουμε πως η Σούδα, που προφανώς θα είναι και η βάση των -ελπίζουμε σύντομα- ελληνικών Arleigh Burke, φιλοξενεί αμερικανικά Arleigh Burke τόσο συχνά όσο και η Ρότα της Ισπανίας. Συνεπώς, Ελλάδα και ΗΠΑ θα μπορούν να μοιράζονται κοινές υποδομές συντήρησης, καθώς και αποθήκες ανταλλακτικών.

Τα αμερικανικά Arleigh Burke γνωρίζουν το “δρόμο” για τη Σούδα!
SOUDA BAY, Crete (Nov. 7, 2008) The guided-missile destroyer USS Barry (DDG-52) approaches Souda Bay for a routine port visit. Barry departed her homeport of Norfolk, Va., in August for a regularly scheduled six-month deployment and is currently assigned to the U.S. 6th Fleet conducting operations in the Eastern Mediterranean Sea. (U.S. Navy photo by Paul Farley/Released)

Σε κάθε περίπτωση, η συμφωνία για τα Arleigh Burke θα φέρει την Ελλάδα και το ΠΝ ξανά στην Ανατολική Μεσόγειο, με έναν τελείως δυναμικό τρόπο. Το ΠΝ θα έχει δυνατότητες που η Τουρκία θα αποκτήσει, αν αποκτήσει, σε περίπου 10 έτη, όταν επιτέλους θα ρίξει στη θάλασσα τις TF-2000. Θα επανέλθουμε στο θέμα άμεσα, καθώς οποιαδήποτε δημοσιεύσημη πληροφορία έχουμε την μοιραζόμαστε με τους αναγνώστες μας, καθώς όπως γνωρίζετε, με απόρρητα στοιχεία η ΠΤΗΣΗ δεν παίζει.

Το μόνο που ελπίζουμε είναι η όλη παραχώρηση να γίνει άμεσα, και σύντομα να δούμε τα πλοία να λαμβάνουν το μόνο που χρειάζονται για να δείξουν όμορφα. Την Ελληνική Σημαία. 

 

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ΠανοςΦ
ΠανοςΦ
5 years ago

Επιτελους!

dkataims
dkataims
5 years ago

Σημερα ειναι Black Friday??? 😛

Bioshock
Bioshock
5 years ago
Reply to  dkataims

Black για τους απέναντι…Friday για μας

Ted
Ted
5 years ago

Ακούγεται πραγματικά απίστευτο.
Ετσι ναι. Μπορούμε να συμμετάσχουμε στη ναυτική δύναμη στον περσικό κόλπο που αποζητούν οι αμερικανοί. Win win

Dimitris
Dimitris
5 years ago
Reply to  Ted

Ελπίζω μόνο η πηγή να μην είναι το παρακάτω λινκ… https://twitter.com/d__mitch/status/847729069022105600?lang=en

Lazarus
Lazarus
5 years ago
Reply to  Dimitris

1η Απριλίου 2017 !

Stavros
Stavros
5 years ago
Reply to  Ted

Ας πούμε πως πράγματι θα μας δώσουν κάποια απο τα πρώτα ΑΒ…σιγουρα μονο με αυτές της προϋποθέσεις, να συμμετάσχουμε σε αμερικανικές επιχειρήσεις και οχι μονο στον κόλπο.
Θέλουμε, αντέχουμε την ρωσσο-ασια-μουσουλμανικη στόχευση; Και αν ναι, θα μας υποστηρίξουν η ΗΠΑ εαν βρεθούμε σε δυσκολίες;

Kimon
Kimon
5 years ago
Reply to  Stavros

Αν βρεθούμε υπό πόλεμο είναι υποχρεωμένοι, ΝΑΤΟ γαρ , αλλά αν είναι κάποια τρομοκρατική επίθεση τότε θα μας πουν .. welcome to the club!!

Punker
Punker
5 years ago

Κάποιος να με τσιμπήσει παρακαλώ να σιγουρευτώ ότι δεν βλέπω όνειρο

Mageiras
Mageiras
5 years ago

.

Mageiras
Mageiras
5 years ago

Πωπωπω θα ΤΡΕΛΑΘΩ!!!!
ΝΑΙ!!!!

CKfurious
CKfurious
5 years ago

AB?

Aγιος Βασίλης???!!!!

Για να δούμε τι θα βγει

Μήπως είναι σαν τις 4 FREMM φρεγάτες του πως τον λέγανε Μπάρμπα Φώτη???!!!!
η είδηση!!!???

Λεφτά δεν υπάρχουν όπως έδειξε και ο προϋπολογισμός του 20!

Ούτε για όπλα ούτε για υποστήριξη

Οι ΜΠΕΛAʼΔΕΣ είπαμε είναι ανταγωνιστικές ως προς τα διαθέσιμα κονδύλια

Οι συζητήσεις θα συνεχιστούν για πολύ καιρό εάν έχει αποφασιστεί να πάμε για τα AB

Kimon
Kimon
5 years ago
Reply to  CKfurious

Βρε CK μια φορά να μην είσαι τόσο απαισιόδοξος !! 😉

CKfurious
CKfurious
5 years ago
Reply to  Kimon

Όσο το σκέφτομαι τόσο δεν μου κάθεται η ιστορία με τα AB :hmm:
Είχε κυκλοφορήσει πως ζητάγαμε AB
αλλα όχι τόσο συγκεκριμένο scenario περί αφιξης σε 6 μήνες

Βγήκε ο προϋπολογισμός του 20 με 190 περικοπές στο ʼAμυνας 😥

Οποτε για να το καλύψουν MAYBE πέταξαν αυτό το επικοινωνιακό πυροτέχνημα περί AB :shutmouth:

Τα ίδια κάναν και οι προηγούμενοι :envy:

Μια οι FREMM του μπάρμπα Φώτη :silly:
Μια οι ADELADIE του Αποστολάκη

AB και ελληνικό Ναυτικό (budget) δεν πηγαίνουν μαζί 🙁

Θα δείξει 😡

George
George
5 years ago
Reply to  CKfurious

Θα ήταν χαζό γιατί στους προηγούμενους έγινε μπούμερανγκ…ακόμη γελάνε όλοι με τον κυρ Φώτη
btw υπάρχει μια 300σάρα στο προυπολογισμό καβάντζα που δεν ξέρουμε που θα πάει. Ισως λοιπόν…..
Για την ώρα πάντως το έχει πει η Πτήση όχι κυβερνητικός.
Κανονικά θα έπρεπε να βγουν να το πουν με ταρατατζουμ όπως κάνει κάθε πολιτικός που (δεν) σέβεται τον εαυτό του

Fingolfin
Fingolfin
5 years ago
Reply to  CKfurious

Απογοήτευση ο πρϋπολογισμός του 2020 (για την άμυνα), αλλά όπως βρήκαν να δώσουν έκτακτο επίδομα -και οι μεν και οι δε- έτσι θα βρούν και για τα ΑΒ.

zap
zap
5 years ago
Reply to  CKfurious

Αν δεσουν στην Σουδα 2 ΑΒ με γεματα τα κελια, οι κουβεντες τελος.

Χωρις να γινομαι αχαριστος…..κανα F-16 περισσευει ρε παιδια;

Kimon
Kimon
5 years ago
Reply to  zap

Μην γίνεσαι αχάριστος 😉

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ
5 years ago
Reply to  zap

Εννοείται ότι αν δέσουν τέτοια πλοία στη Σούδα η όπου αλλού οι κουβέντες τέλος!! Δεν υπάρχουν πλοία σε ολόκληρη τη Μεσόγειο τέτοιων κολοσιαιων δυνατοτήτων!!!

Xenofon
Xenofon
5 years ago
Reply to  zap

χαχα, ελα, κατσε τωρα, “αχαριστε, χαχα”
περιμενε να τα παρουμε!!!

Σε τι χρωμα θα είναι;;
χαχαχα

Μακαρι να γινει, ανακουφιστηκα, μου εφυγε εκεινο το ψυχοπλακωμα που ειχα

Thomas
Thomas
5 years ago
Reply to  CKfurious

Την πιθανή επανάληψη του φιάσκου με τις FREM είναι που φοβάμαι και εγώ.

Αν πάντως έρθουν τέτοια πλοία (που το εύχομαι ολόψυχα) τότε θα αρχίσουμε να μιλάμε διαφορετικά για την Ανατολική Μεσόγειο. Τέτοια σκάφη είναι πραγματικά game changers.

Τι να πω να δούμε πως θα καταλήξει αυτή η ιστορία.

Dimitris
Dimitris
5 years ago
Reply to  Thomas

Πολύ φοβάμαι καθυστερημένη πρωταπριλιά… Άρθρο για ΑΒ και μάλιστα πρωταπριλιάτικο είχε βγάλει το Naval Analyses.
https://twitter.com/d__mitch/status/847729069022105600?lang=en

Fingolfin
Fingolfin
5 years ago
Reply to  Dimitris

Ναι έπεσε ένα χρόνο έξω. :/

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ
5 years ago
Reply to  Thomas

Ησύχασε φίλος και οι αμερικανοί δεν είναι Ευρωπαίοι!! Οι γάλλοι και οι Γερμανοί είναι Ευρωπαίοι! Γι’αυτό έχουν αυτοαφοπλιστη! Χαχαχα! Ολόκληρη Ευρώπη ούτε ευρωστρατο δεν έχουν!!

1 1=2
1 1=2
5 years ago
Reply to  Thomas

Εκείνο το φιάσκο έγινε επι υπουργίας Καμμένου και μπάρμπα Φωτη Κουβέλη.
Δηλαδή ηλίθιος και πανηλίθιος!

Steve
Steve
5 years ago
Reply to  CKfurious

Ούτε γκρίνιαξες για το κόστος που θα τα αγοράσουμε…..
Ούτε γρκινιαξες που λείπουν οι αγαπημένοι σου Essm!!!!!!!!!!!!
Ούτε μας είπες το minimum engagement του sm2
Ούτε ότι το aegis θα είναι σα φάρος στα αντίπαλα radar
Ούτε ανέλυσες το πόσο κοστίζει ο κάθε sm2
Ούτε το πόσα desibel θόρυβο κάνουν οι κινητήρες

Τίποτα….. αλλά τώρα σε έπιασα…. παίρνω πίσω το Δανός…..

CKfurious
CKfurious
5 years ago
Reply to  Steve

Δανός……??!!
Σε εμενα αναφέρεσαι??!!!

Κοίταξε η κατάσταση είναι ολίγον πιο πολύπλοκη

Δες το σχόλιο του Hyper στην εβδομαδιαία ανασκόπηση της eamynas:

http://e-amyna.com/%ce%b1%ce%bd%ce%b1%cf%83%ce%ba%cf%8c%cf%80%ce%b7%cf%83%ce%b7-%ce%b5%ce%b2%ce%b4%ce%bf%ce%bc%ce%ac%ce%b4%ce%b1%cf%82-149/#disqus_thread

Με καλύπτει απόλυτα στο θέμα των ABκαι θα καταλάβεις γιατί δεν αξίζει να επεκταθώ στο θέμα AB!

Πέφτει χονδρο δούλεμα και από δαύτους

Όπως exv γράψει ελληνικό ναυτικό(budget) και AB μάλλον δεν μπορούν να συνυπάρχουν!!!

Steve
Steve
5 years ago
Reply to  CKfurious

Δεδομένα:
-Δύο τα πιθανά πλοία για το ΠΝ (που ακούγονται πιο πολύ)…
Οι Belh@rra και τα ΑΒ…. λεφτά δεν έχουμε για κανένα από τα 2…
-Το ένα “ακριβό” στην αγορά αλλά καινούριο και πιο μελετημένο για χαμηλά κόστη.
-Το δεύτερο πιο φθηνό (σαν μεταχ) αλλά με μεγαλύτερο κόστος συντήρησης και ανθρωπίνου δυναμικού
-Και τα 2 με ευκολίες πληρωμής….

Για το ένα έχεις πάθει εμμονή και έχεις τρελαθεί με τα αρνητικά του απουσία (μέχρι στιγμής) ciws και πυραύλους μεσαίου βεληνεκούς και κατά τα λεγόμενα σου ακαταλληλότητα radar-ταχύτητας-κινητήρων-πυραύλων και ότι άλλο έχεις πεί..

Στο δεύτερο τσιμουδιά….
Τι θα κάνει CK το ΑΒ μόνο του στην Αν Μεσόγειο σε επίθεση κορεσμού χωρίς ESSM?????? αφού τα όπλα των τουρκικών f16 αφήνονταί πρίν έρθουν στο range των sm2 (που είναι χειρότεροι των aster30)
Τι κόστη συντήρησης και πόσους ναύτες χρειάζεται το ΑΒ???
Πόσο θα κοστίσουν οι υποδομές για τα ΑΒ???
Οι γερανοί που θα φορτώνουν τους sm2???
Το aegis δε θα φέγγει σα φάρος στο αιγαίο???

Ίδιος ο προυπολογισμός όταν έσκασε η belh@ra και ίδιος ο προυπολογισμός τώρα στα ΑΒ…. στο ενα μας τρέλανες στο άλλο άχνα…

CKfurious
CKfurious
5 years ago
Reply to  Steve

Σου είπα να διαβάσεις το σχόλιο! Το διάβασες?

Δεν έχει νόημα να χάνουμε χρόνο συζητώντας για ΜΠΕΛʼAΔΕΣ και AB
Ο προυπολoγiσμος του 020 τα αποκλείεει και τα δυο
Από ποιο κονδύλιο θα διατεθούν τα170 mil προκαταβολή όπως φημολογείται για τις ΜΠΕΛʼΔΕΣ?
Από ποιο κονδύλιο θα βρεθεί το 1 bil+ για αγορά και αρχικό φορτίο οπλων των AB?
Και μην ακούσω για FMS!
ΔAΝΕΙΟ είναι και έχουμε περιορισμούς στο ποσα μπορεί να δανειστούμε
Οι τύποι συνεχίζουν τη πολιτκή του ΣΎΡΡΙΖΑ
Δεν ενδιαφέρονται για εθνική άμυνα
Και όταν βγαίνει ο αναπληρωτής σύμβολος έθνικς ασφαλειας να λέει πως η τουρκια δεν έχει αναθεωρητική πολιτκή και να τα μοιράσουμε τα κέρδη τι περιμένεις?

Τα δημοσιεύματα περί αύξης αμυντικών δαπανών και περί παραχώρησης AB είναι επικοινωνιακά τεχνάσματα /damage control για τη πατριωτική πτέρυγα της ΝΔ

Εάν επαληθευτεί και από άλλη πηγή τα περί παραχώρησης τα ξανασυζητάμε!

Steve
Steve
5 years ago
Reply to  CKfurious

Τα 1000 σχόλια σου για τις bel υποθετικά δεν ήταν???? (ΕΑΝ ΤΙΣ ΠΑΙΡΝΑΜΕ)
Ο προυπολογισμός ίδιος δεν ήταν??????
Η διαμόρφωση (η γαλλική κατα την αποψή σου ) υποθετική δεν ηταν???
Τωρα ξαφνικά δεν ασχολήσε???? Τωρα ξαφνικά κοιτάς τον προυπολογισμό???

CKfurious
CKfurious
5 years ago
Reply to  Steve

Μα ο πρoυπολογισμος του 20 αυτή την εβδομάδα βγήκε εάν δεν το πήρες χαμπάρι!

Με 191 εκατομμύρια ΜΕΙΏΣΕΙΣ στο Aμυνας!

Χθες βγήκε και η συνέντευξη του Ντόκου περί συνεκμετάλλευσης με τους γείτονες
Καταλαβαίνεις τι γίνετε και που πάει το πράγμα?
Τι να συζητήσουμε τώρα /

Αλλα αφού επιμένεις να στο πω:

Τα AB μπορεί να είναι ΕΤΟΙΜΟΠΌΛΕΜΑ σε 2 χρονια

Με τα κελιά τροποποιημένα για ESSM

Έχει ΉΔΗ γίνει σε αλλα πλοία της κλάσης οποτε το κόστος και το ρίσκο της μετατροπής είναι ελάχιστα

Είναι μια ΠΕΤΥΧΗΜΈΝΗ και ΔΟΚΙΜΑΣΜΈΝΗ σχεδίαση

Δεν συγκρίνετε με την ΜΑΚΈΤΑ της MPELADAS —see you in 2027!!

Αλλα για να γίνουν ετοιμοπόλεμα θέλουν 1-1.5 BILLION $ ΤΏΡΑ
Που θα βρεθούν ???

Και εάν προχωρήσει η αποKτηση τους μας καλύπτουν ΠΛΉΡΩΣ στο AAW

Δεν χρeιζόμαστε τις ΑΝΕΠΑΡΚΈΣΤΑΤΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΈΝΕΣ για AAW Μπελάδες
Μπορούμε να παραγγείλουμε 4 GOwind 3100στην ίδια τιμή με 2 MPELADES &τη διαμόρφωση των UAE με το ίδιο SONAR (CAPTAS 4)με τις MPELADES και το 2030να έχουμε ένα σύχρονο στόλο από
2-3 AB
4 MEKO
4 GOWIND

Αλλα ΚΑΙ η παρούσα κυβέρνηση ΔΕΝ ενδιαφέρεται για την άμυνα
Θα τα μοιραστούμε (τα δικά μας) με τους γείτονες
Μοναχοφάηδες είμαστε?

x-m
x-m
5 years ago
Reply to  CKfurious

@CKfurious
Ν’ αγιάσει το στόμα σου !!!

NIK-PAO-13
NIK-PAO-13
5 years ago
Reply to  Steve

1===Mπορεις να βαλεις τον ESSM στα Α.Β….με ελαχιστες αλλαγες…κ ο πυραυλος ειδη υπαρχει στο Π.Ν..

2===Το κοστος αγορας στην ουσια μονο για τα πλοια θα ειναι μικροτερο απ τις αδελαιδες…λογικα πληρωνουμε μονο τα οπλα κ ενα συμβολικο ποσο για τα πλοια…κ ολα αυτα με δανειο…

3===Ειναι φανερο οτι ειναι μια κινηση απ τις ΗΠΑ καθαρα για την ουσιαστικη αναβαθμηση του Π.Ν …εναντι του τουρκικου.

4===Μην συγκρινουμε τα Α.Β με τις Μπελχαρα…εντελως αλλη ιστορια …το πρωτο ειναι ενα σουπερ δυνατο πλοιο το οποιο ποτε δεν θα μπορουσαμε να αγορασουμε καινουργιο…το αλλο ειναι ενα συγχρονο πλοιο με καλες δυνατοτητες,οικονομικο στην χρηση ,αλλα με σοβαρο κοστος αγορας…
Κανεις δεν ειπε οτι οι μπελχαρα δεν ειναι καλα πλοια…αλλα οχι οπως θελει να τις παρει το γαλλικο π.ν…δηλ με 16 κελια κ τελος…Σε αλλη διαμορφωση μπορουν να κανουν δουλεια…αλλα ακομα δεν εχουμε δει αυτην την διαμορφωση.

5===Οταν εισαι με τις S κ σου δινουν σχεδον τζαμπα τα Α.Β τα περνεις με κλειστα ματια…δεν μπορεις να το κουβεντιασεις…ομως οταν ειναι να δωσεις ενα ποσο 600-700 εκατομ για την αγορα καινουργιου πλοιου πρεπει να το κουβεντιασεις…

Gilan
Gilan
5 years ago

Μήπως μπερδέψατε την Πρωταπριλιά με τις 22 Νοεμβρίου……;;;; 😛 😛 😮 :beg: :shutmouth:

Μακάρι να είναι για 4 πλοία και όχι για δύο!!! 😉 😳

zap
zap
5 years ago
Reply to  Gilan

Αμα ανοιξει η πορτα αγαπητε, τα 2 θα γινουν 6 και 8 οποτε θελησουμε. Στο χερι μας ειναι.

Thomas
Thomas
5 years ago
Reply to  zap

Για την ακρίβεια στην τσέπη μας 😉 🙂

Gilan
Gilan
5 years ago
Reply to  Thomas

Αυτό πιστεύω κ’ εγώ, στην τσέπη μας είναι κατά κύριο λόγο, αλλά οι ΗΠΑ αν θέλουν να μας χρησιμοποιήσουν (κοινός να μας ρίξουν στο σφαγείο) θα μας προσφέρουν περισσότερα AB.

x-m
x-m
5 years ago
Reply to  zap

Όποτε θελήσουμε; Το παρελθόν αυτό έχει δείξει;

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ
5 years ago
Reply to  zap

Πολύ σωστό!!!

Iomar
Iomar
5 years ago

Καλησπέρα,

Καλά, Παρασκευή βράδυ βρήκατε να ρίξετε τα πυρηνικά;

Θα τρέχουμε στα επείγοντα, με τα δυστυχήματα και τους μεθυσμένους.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ
5 years ago
Reply to  Iomar

Χαχαχα

Ioannis Karagiorgos
Ioannis Karagiorgos
5 years ago
Reply to  Iomar

Συνήθως τα διαβάζαμε Κυριακή βράδυ…
Διαβάσαμε και για τα AAAV-7…
Τι να περιμένουμε τώρα για την Κυριακή…

Xristoforos
Xristoforos
5 years ago

…..2 Ντουζίνες F-35….!!!!!! :silly: :silly:

Iomar
Iomar
5 years ago

Καλησπέρα.

Νάτα μας, ξεκίνησαν τα στερητικά σύνδρομα…

chriss8
chriss8
5 years ago

Όνειρο ζω, μην με ξυπνάτε!!!

KONSTANTINOS K.
KONSTANTINOS K.
5 years ago

Παιδια αυτα τα νεα ειναι ισως οτι καλυτερο ακουσαμε τα τελευταια χρονια. Ελπιζω να τα δουμε με την σημαια μας το συντομοτερο δυνατον. Αναγνωστης απο τα παλια που ξαναμπηκε στην παρεα.

Aris
Aris
5 years ago

Μιας και ξημερώνει του Θενκσγκιβι και την άλλη Παρασκευή είναι Μαύρη…μήπως θα τα πάρουμε κοψωχρονιά;;;
Επίσης πριν τον κόκκινο Μάη έχουμε και πρωταπριλιά…
Διαλέχτε

ShadowMan
ShadowMan
5 years ago

Ο Άγιος Βασίλης ήρθε πολύ νωρίς!!!

KONSTANTINOS K.
KONSTANTINOS K.
5 years ago

🙂

ΠανοςΦ
ΠανοςΦ
5 years ago

Ψυχραιμια συνιστω, μεχρι να επιβεβαιωθει αυτη η ειδηση και να γινει εκτελεστικη αποφαση με χρονοδιαγραμα παραδοσεων. Ας μη τρεχουμε οπως και με τις φρεγατες FREMM.

Aggelos
Aggelos
5 years ago

Δωράκια του θείου Σαμ για την Black Friday

Costas
Costas
5 years ago

Αντανακλαστικά κοίταξα να δω αν είναι πρωταπριλιά!
Αναμφίβολα θα είναι σπουδαία προσθήκη για το ΠΝ, συνιστώντας τεράστιο άλμα για την ναυτική ισχύ της χώρας μας.
Επίσης αν πραγματοποιηθεί σημαίνει εκ του αποτελέσματος ότι η απόκτηση των Adelaide θα ήταν λάθος.

Nick
Nick
5 years ago

Ετοιμάζω δείπνο Thanksgiving για τους φίλους και σύμμαχους Αμερικάνους.

Αυτά είναι νέα 😎 😎 😎

Digenis
Digenis
5 years ago

Burke friday !!! Ε ρε γλέντια που θα κάνουν στο ΓΕΝ …Τόσα χρόνια κάρβουνο με τις S …Αλλά πάλι δεν βγαίνει ο λογαριασμός αντικαταστασης των S .

George
George
5 years ago
Reply to  Digenis

Οι τρεις μη εκσυγχρονισμένες κανονικά θα πρέπει να γίνονται ανταλλακτικά as we speak και οι υπόλοιπες θα μπορέσουν να γίνουν το ίδιο με μελλοντικές παραδόσεις πχ άλλες 4 την επόμενη δεκαετία
Eτσι το μόνο που χρειάζεσαι είναι κορβέτες για να αντικαταστήσουν τις Combatante και που θα έπρεπε να είναι Γαλλικές και να ναυπηγηθούν εδώ μετά από ένα πρώτο batch στη Γαλλία

Thanos
Thanos
5 years ago

Όνειρο ζω μην με ξυπνάτε!

Tom
Tom
5 years ago
Reply to  Thanos

Άσε ρε Θάνο που ζεις και όνειρο!!!!

Όταν τα πλοία μπουν στο Βόσπορο θα ζούμε όνειρο..

Alexandros
Alexandros
5 years ago

Ρε παιδιά μήπως έχει γίνει κάποιο λάθος;

Kimon
Kimon
5 years ago

Πραγματικά η γαλανόλευκη θα τα κάνει όμορφα αυτά τα σκάφη.. κι αν σε αυτά είναι το επόμενο ΚΙΜΩΝ θα είναι πιο όμορφο από το άλλο!!

My_name_is_Nobody
My_name_is_Nobody
5 years ago

Μετά το ΑΒ ποιο γράμμα είναι Μουστάρδα;

JohnnyB
JohnnyB
5 years ago

Μπούρκ είναι κλεμμένο απο Μπούργκα
Δεν έχετε επίγνωση του κεφαλιού
Θα δείτε όταν είναι αργά
Μέρα που θα τυφλωθείτε

Είπε ο Μουστάρδας Σνακ Μπαρ ο Μεγαλοπορδής και έφερε τον σεισμό.

Mageiras
Mageiras
5 years ago
Reply to  JohnnyB

Έκλαψα… 🙂

AESA
AESA
5 years ago

Το Γάμα !!! Το Γάμα !!!!

Xristoforos
Xristoforos
5 years ago
Reply to  AESA

Στα Αγγλικα πηδας μερικα γραμματα και πας κατευθειαν στο F… (F***k) you now. 😆

x-m
x-m
5 years ago

Αν τελικά δεν έρθουν όμως (το πιο πιθανό ), οι μουσταφάδες θα χτυπιούνται κάτω απο τα γέλια και θα ‘χουν δίκιο !!!! Πολύς ενθουσιασμός (γενικά). Μήπως να κρατάγαμε μικρό καλάθι;

evaggelos
evaggelos
5 years ago

μακαρι μπας κ αποκτησουμε ναυτικο,υπομονη λοιπον κ βλεπουμε.

mitsos_mantzos
mitsos_mantzos
5 years ago

Εάν ισχύει κάτι τέτοιο τελικά, εγώ προσωπικά ανακαλώ όλο το κράξιμο που έχω ρίξει σε πάνω από δύο σχόλια μου εδώ στην πτήση, οπου αφορούσαν φυσικά τη συμφωνία με τους Αμερικανούς.

dkataims
dkataims
5 years ago
Reply to  mitsos_mantzos

Να τη ξανά βυθίσουμε τη βυθοκορο και να τη βγάλουμε έξω με σχοινί όχι μια αλλα 4 φορές όσα τα Α-Β που θα έρθουν..

Mitsos_Mantzos
Mitsos_Mantzos
5 years ago
Reply to  dkataims

Χαχαχαχαχαχα

AESA
AESA
5 years ago
Reply to  dkataims

Έγω λέω να φτιάξουμε σταυρουδάκια από την Σάντα Βυθοκόρο !!

agnostosependytis
agnostosependytis
5 years ago
Reply to  mitsos_mantzos

πρόσθεσε άλλον έναν

Γιώργος Ρ
Γιώργος Ρ
5 years ago

Σε μισή ώρα πλατεία Ομονοίας. Συγχαρητήρια σε όλους και αυτή και η προηγούμενη κυβέρνηση κάναν εξαιρετική δουλειά στο πλαίσιο του ξεκαθαρισματος ότι ανήκουμε στη δύση μπράβο και πάλι

AESA
AESA
5 years ago

Σημαντικό. Μήπως είναι καιρός για το ΥΠΕΘΑ να απαρτίζετε από υπουργό της κυβέρνησης και υφυπουργό της αντιπολίτευσης, πλήρως ανεξαρτητοποιημένο από όλα τα κομματικά προγράμματα; Η άμυνα είναι υπεράνω κομματικών ταυτοτήτων.

Γιώργος Ρ
Γιώργος Ρ
5 years ago
Reply to  AESA

Αμην

Andreas
Andreas
5 years ago
Reply to  AESA

ναι, φθάνει να έχουν πάει κανονικά στρατό και να περάσουν IQ τεστ

Kimon
Kimon
5 years ago
Reply to  AESA

Αντιπολίτευση στην αντιπολίτευση της αντιπολίτευσης θα γίνει!!

G...
G...
5 years ago

Μακαρι να βγει αληθινη η είδηση αν και η πτηση δεν μας εχει συνηθίσει να γραφει κατι τοσο σοβαρο χωρις να υπαρχει ” καπνος” . Τωρα αν μιλαμε για αναλογη συμφωνια οπως των kiowa (που ηταν εξαιρετική) τοτε πραγματικα αξιζει να κανουμε τα αδυνατα δυνατα ωστε τα πλοια να ερθουν γρήγορα και να μην αρχισουμε τις μιζεριες και τις γκρινιες.

Mageiras
Mageiras
5 years ago
Reply to  G...

Θα κρατησω την βυθοκορο άβαταρ για γουρι μέχρι να τα παρουμε!!

Παράκληση: μην αρχίσουμε τώρα την γκρίνια και να ανακαλύπτουμε παλι προβληματα…

Seagull
Seagull
5 years ago

Υπέροχα νέα…

Κατα την άποψη μου, με δεδομένα τα 4 Α/Β, πρέπει να πάμε για Gowind 3100 και να αφήσουμε τις Belharra. Πιστεύω οτι με τα ίδια χρήματα μπορούμε να πάρουμε 6 κορβέτες και να αποχαιρετίσουμε τις S.
ΕΜΖ των Meko 200 HN και επόμενος στόχος θα είναι επιπλέον 214…

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  Seagull

3 ΑΒ ειναι υπεραρκετά, από εκεί και πέρα 6 Gowind 3100 με διαμόρφωση περίπου ΗΑΕ και αναβάθμιση των ΜΕΚΟ με γαλλική πρόταση αντίστοιχη των Gowind.
Ιδανικό σενάριο να φύγουν χωρις ΕΜΖ οι ΜΕΚΟ και να πάμε για ακόμα με 4 Gowind 3100

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ
5 years ago
Reply to  Seagull

Εγώ ήμουν τις απόψεις να πάρουμε ενισχυμένες mmsc που είναι σαν κορβέτας και θα έτρεχαν από το ένα σημείο του Αιγαίου στο άλλο πολύ γρήγορα όπου υπήρχε κρίση και όταν τα πράγματα ζορισαν θα έβγαιναν και τα θηρία αρλεει η τικο και θα έσπαγαν τα τουρκακια οι μπελχαδες πάρα είναι ακριβές και υπιεξοπλισμενες άσε που για τη Α Μεσόγειο ούτε αυτές κάνουν 4000 τν είναι λίγοι για εκεί μόνο ΑΒ με απίστευτη ισχύ πυρός!!!Η βαριά καταδρόμικα μάχης όπως τικο με 122 κελιά!!!

ira-ant
ira-ant
5 years ago

Mακάρι να είναι αλήθεια.
Στην Ανατολική Μεσόγειο,χρειαζόμαστε πλοία μεγάλου εκτοπίσματος.

x-m
x-m
5 years ago
Reply to  ira-ant

Μα , δεν έχουμε καμιά διάθεση να είμαστε στην Ανατολική Μεσόγειο !!

Angel
Angel
5 years ago

Αν πράγματι επιτευχθεί η συμφωνία να δω ποιος θα σαταριζει την βυθοκορο

Αντρεας Δημητρίου
Αντρεας Δημητρίου
5 years ago

Παιδιά μου φτιάξετε την Μέρα… Ευχαριστώ !
Στην Ελλάδα μας σύντομα και με tomahawk !

ΚωστήςΜ
ΚωστήςΜ
5 years ago

Ομολογώ πως δεν το περίμενα (όπως φαντάζομαι και πολλοί άλλοι !!!), σε κάθε περίπτωση αν δεν τα δω με τη Γαλανόλευκη δε θα το πιστεύω. Πάντως αν γίνει, ο καλύτερος λόγος και πιστευτός λόγος είναι ο Νο 3 που γράφεται: μήνυμα προς τον “καταπληκτικό” , “θαυμάσιο” “φίλο” κτλ. κτλ. Ταγίπ και τις σχέσεις του με τον πρίγκιπα ε… συγνώμη πρόεδρο Βλαδίμηρο Πούτιν.
Ερώτηση: Για παραχώρηση υλικού είτε σαν EDA-Excess Defense Articles είτε υπό το καθεστώς FMF-Foreign Military Financing ποιος αποφασίζει ; Οι επιτροπές του Κογκρέσου (Γερουσίας και Βουλής) ή η εκτελεστική εξουσία (υπουργοί, Πρόεδρος ) από τις ΗΠΑ ή πρέπει να αποφασίσουν και οι δύο ; Πρόκειται για κάποια άλλη μορφή παραχώρησης;
Συγχωρήστε τη δυσπιστία άλλα καθώς έχουν προηγηθεί πολλά επεισόδια … σαπουνόπερας σχετικά με την αγορά-απόκτηση-παραχώρηση μεγάλων μονάδων επιφανείας καταλαβαίνετε ότι ο ενθουσιασμός μέχρι τις απτές αποδείξεις μπορεί να περιμένει.

Π.Α
Π.Α
5 years ago
Reply to  ΚωστήςΜ

Θα μπορούσαν οι ΗΠΑ να βρουν άλλο πιόνι να εκμεταλλευτούν την κόντρα τους με τους Τούρκους,

Gilan
Gilan
5 years ago
Reply to  Π.Α

Συμφωνώ απόλυτα…!!! 😉

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
5 years ago
Reply to  ΚωστήςΜ

Τα πλοία είναι σε ενέργεια. Αυτά τα EDA-Excess Defense Articles ξεχάστε τα – θα τα πληρώσουμε κανονικά
Και το Foreign Military Financing δεν το βλέπω – αν ήταν καινούργια κατασκευή ίσως είχαμε πιθανότητα
Μέσω FMS θα πρέπει να πληρωθούνε, αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι θα μπουν δόσεις 10 ετών… Αν δεν διπλασιαστεί ο Π/Υ της άμυνας, απλά δεν μπορούμε…

MPAMPIS
MPAMPIS
5 years ago

Μπράβο…..μακαρι να έρθουν Μάιο (που θα έχουν ενεργοποιηθεί και οι s-400) με τα όπλα Τους βέβαια και ας έρθει και κανένα ακόμα γυμνό για εκπαίδευση και επίδειξη σημαίας και για ειρηνευτικές αποστολές……
Τώρα εχουμε άνεση χρόνου για να προχωρήσουμε στην αντικατάσταση των S……(ανθυποβρυχιακες κορβέτες;)
Για εμενα το επόμενο άμεσο βήμα θα πρεπει να ειναι δυο 214……
Σε περίπτωση που προχωρήσει των μπελαρα…..τότε 3ΧΑ70….

teo
teo
5 years ago

α) απίστευτο νέο αν ισχύει.. μακάρι!!! Από την μια το λέτε εσείς που είστε αξιόπιστοι , από την άλλη είναι πολύ καλό για να ναι αληθινό… αν ισχύει δεν ξαναμιλάω για βυθοκόρο!!!!!

β)οι Belhara πλέον απλά δεν χρειάζονται… με 4 + 4 Gowind για αντικατάσταση των S, αναβάθμιση των MEKO και ίσως ολοκλήρωση της αγοράς υποβρυχίων το ναυτικό όσο αφορά τις μεγάλες μονάδες κλειδώνει για πολλά χρόνια !!!

Digenis
Digenis
5 years ago
Reply to  teo

Μη συγκρινεις την χρησιμότητα ενός πλοίου από τις αρχές του 1990 με ενα πλοίο από τις αρχές του 2020 .Τα Burke οτι και να γινει στις αρχες του 2030 τα burke θα αποσυρθούν και οι Bel θα εχουν ακομα δεκατιες χρήσης μπροστά τους

Kimon
Kimon
5 years ago
Reply to  Digenis

Μην αρχίσουμε πάλι, τα Burke το Usnavy σχεδιάζει να τα κρατήσει σε υπηρεσία, με τις κατάλληλες αναβαθμίσεις φυσικά για πολλά χρόνια ακόμη.. Εμείς γιατί να τα αποσύρουμε αρχές ’30;

CKfurious
CKfurious
5 years ago
Reply to  Digenis

2040 και βάλε!

(τότε θα ολοκληρώνουμε τις συζητήσεις για τις 2 ΜΠΕΛAʼΔΕΣ 😆 )

Κανεις δεν θα φέρει τέτοια πλοία να τα αποσύρει μετά από 10 χρονια

Η ιστορία θα πάρει 1.5+ billion από όπλα+FOS+training+infrastructure + εάν προχωρήσει που δεν το βλέπω!!

AESA
AESA
5 years ago
Reply to  Digenis

Στο κάθε όπλο ο χρόνος δράσης του, ορίζετε από το περιβάλλον και τον αντίπαλο. Τα ΑΒ μπορεί το 2030 να θεωρούνται παλιά για το USN, όχι όμως και για το ΠΝ.

alalas7
alalas7
5 years ago
Reply to  Digenis

οχι δεν νομιζω.οι αμερικανοι εχουν ηδη εγκρινει την κατασκευη 10-11 ακομα.δεν θα το εκαναν για σκαφος που σκοπευαν να αποσυρουν σε 10 χρονια.χωρια που τα flight i/ii μια χαρα καλυπτουν τις αναγκες του ναυτικου μας για 20ετια.τι καλυτερο εχουν οι τουρκοι να αντιπαραταξουν στο ναυτικο?

evaggelos
evaggelos
5 years ago
Reply to  alalas7

ψυχρεμια οι τουρκοι μπορουν να μπουν στο προγραμμα για το νεο αντιτορπιλικο της ρωσιας Project 23560 Lider η να παρει καποια απο τα 052 της κινας

alalas7
alalas7
5 years ago
Reply to  evaggelos

οταν και αν και με τι δυνατοτητες και βλεπουμε.εδω εχουμε game – changer αμεσα.μην ξεχναμε οτι αν τα παρεις θα μπορεις και εσυ να κανεις στο μελλον αναβαθμισεις.κανεις δεν εγγυαται οτι τα lider θα ειναι καλυτερα

Z10V
Z10V
5 years ago
Reply to  Digenis

Digenis

για ποιον λόγο να έχεις και aster και sm?
μετα τα burke θα πας αναγκαστικά σε πλοία με essm.
επίσης δεν είναι απίθανο να έρθουν και με tomahawk επομένως δεν υπάρχει καμία ανάγκη πλέον και για τους mdcn

Animades
Animades
5 years ago
Reply to  Z10V

Συμφωνώ ότι και τα δύο πυραυλικά συστήματα , και το αμερικανικό και το Γαλλικό ,μεγάλου βεληνεκούς δεν μπορεί ή δεν θα έπρεπε να συνυπάρχει στο Π.Ν.
Και ΑΒ και μπελάρες (με αστερ ) είναι too much

Fingolfin
Fingolfin
5 years ago
Reply to  Digenis

Αν έρθουν τα AB θα μείνουν όσο και οι ΜΕΚΟ, μέχρι το 2040.

ΓΑΤΑ
ΓΑΤΑ
5 years ago
Reply to  Digenis

Η μονη διαφορα οτι το ενα θα παιρνει HELIOS το 2020 και το αλλο δεν ξερει ακομα τι θα φοραει οταν με το καλο παραδοθει καπου στα mid-202Χ

Mageiras
Mageiras
5 years ago
Reply to  teo

Και ΑΒ και Belharra… Δεν θέλω ευθραυστη ισορροπία με τους απέναντι… Θέλω να ξέρουν ότι θα τους τσακισουμε αμα κάνουν κιχ…

x-m
x-m
5 years ago
Reply to  Mageiras

Δεν υπάρχει πολιτικό προσωπικό στη χώρα μας που μπορεί να υπηρετήσει αυτή τη λογική.

Μιχάλης
Μιχάλης
5 years ago

Ότι ποιο ευχάριστο έχω διαβάσει τα τελευταία πολλά πολλά χρόνια σχετικά με την ενίσχυση της Άμυνας.
Τέτοια μέρα δεν θέλω να βγάλω γκρίνια αλλά ρε παιδιά όλο αυτό τον καιρό που μιλούσαμε για τα Arleigh Burke πολύ σχολιαστές ούτε λίγο ούτε πολύ μόνο τρελούς δεν μας έλεγαν και γραφικούς.

Ας είναι έτσι κι αλλιώς όλοι μας την ίδια αγωνία έχουμε απλά με διαφορετικές απόψεις.

Πτήση ευχαριστούμε για τις πληροφορίες.

Πριν από λίγο είχα κάνει σχόλιο και σας είχα υπενθυμίσει για αυτό το άρθρο που μας είχατε υποσχεθεί σχετικά για τα Arleigh Burke!
https://www.ptisidiastima.com/uss-eldridge/
Κοίτα να δεις σύμπτωση αμέσως μετά να το άρθρο για δύο Arleigh Burke!
Τσεκάρω ημερομηνία δεν έχουμε πρωταπριλιά οπότε εντάξει είμαστε.
Κάποτε ο Σημίτης είχε πει ευχαριστώ στους Αμερικάνους και τότε τον έκραζα κι εγώ.
Κοίτα να δεις που μετά από τόσα χρόνια θα το πως κι εγώ.
Αν οι Αμερικάνοι μας δώσουν τελικά τα Arleigh Burke τότε τους ευχαριστώ πολύ!

ShadowMan
ShadowMan
5 years ago
Reply to  Μιχάλης

Καλά το θέμα ειναι να σε αφήσουν και να τα χρησιμοποιήσεις αν χρειαστει! Μην ξεχνάμε οτι στα ιμια το δικό μας αυτί τραβήξανε να μην κάνουμε ντου, οχι των τουρκων….

NIK-PAO-13
NIK-PAO-13
5 years ago
Reply to  ShadowMan

στα ιμια θα χαναμε ολα τα μαχητικα μας….αλλα θα κερδιζαμε στο ναυτικο….το θεμα ειναι οτι η Ελλαδα δεν εχει μαθει να χανει ανθρωπινες ζωες…σε αντιθεση με την τουρκια που πλεον η κοινωνια της το εχει στο προγραμμα εδω κ 30 χρονια…
Εκει ητανε το θεμα κ οι πλοιτικοι μας δεν ηθελαν να το προχωρησουν

Sousourada
Sousourada
5 years ago
Reply to  NIK-PAO-13

Καλησπέρα,
πως προκύπτει η βεβαιότητα καθολικής απώλειας αεροπορικής δύναμης;
Ευχαριστώ!

NIK-PAO-13
NIK-PAO-13
5 years ago
Reply to  Sousourada

Φιλε Sousourada….προκυπτει απλα αν διαβασεις τα οπλα που ειχανε οι τουρκοι στα μαχητικα τους κ εμεις στα δικα μας…
Απλα να σου αναφερω οτι τα Μ2000 τοτε δεν ειχανε τους MICA ενω οι τουρκοι ειχανε τους AIM-120C…ΔΗΛ τα δικα μας μιραζ ουσιαστικα δεν ειχαν πυραυλο μεγαλης ακτινας…κ οι τουρκοι ειχανε κοντα στα 200 φ-16…Επισης αν διαβασεις σοβαρες αναλυσεις για τοτε κανουν αναφορες σ αυτο με λεπτομεριες…
Θα επρεπε τα λιγοστα δικα μας φ-16 να τα βαλουν με 4πλασια τουρκιακα για πολλες μερες…οποτε δεν ειχαμε ελπιδα

NIK-PAO-13
NIK-PAO-13
5 years ago
Reply to  Sousourada

===ΑΠΟ ΑΡΘΡΟ ΠΤΗΣΗΣ===

==== Αποστολές αεροπορικής υπεροχής, εναέριας περιπολίας μάχης (Air Supremacy & BARCAP και δευτερεύουσες DCA, HAVCAP κ.α. )
Είναι ευρέως γνωστό ότι η αντιμαχόμενη πλευρά η οποία θα διασφαλίσει αεροπορική κυριαρχία έναντι του αντιπάλου της, θεωρείται και η επικρατέστερη στην υπό εξέλιξη σύγκρουση. Καμία ναυτική ή χερσαία δύναμη δεν μπορεί να επικρατήσει της αντίπαλης εφόσον στερείται αεροπορικής κάλυψης και υποστήριξης.
Την εποχή των Ιμίων η Τουρκική Αεροπορία αντιπαρέτασσε σε αποστολές ημερήσιας και νυχτερινής αναχαίτισης το συγκριτικά ανώτερο τεχνολογικά συνδυασμό αεροσκάφους / ραντάρ / ηλεκτρονικού συστήματος αυτοπροστασίας / βλημάτων κατηγορίας B.V.R.: F-16C block30/40/50/AN-APG-68V ή V(5)/Rapport III/Aim-120A Amraam, δηλαδή διέθετε αξιόπιστο Σ.Α. ενώ η εμβέλεια εμπλοκής-πλήγματος ελληνικών αεροσκαφών κυμαίνονταν από τα 55 έως τα 70 km (η εμβέλεια πρόσκτησης στόχου είναι διαφορετική, εν προκειμένω περί τα 100χλμ.).
Σύμφωνα με τις νυχτερινές περιπολίες που εκπέμφθηκαν από τις μεταμεσονύχτιες ώρες στο Αιγαίο (23:30- 05:30) η Ελλάδα αντιπαρέτασσε τον υποδεέστερο συνδυασμό Mirage2000/RDM/ICMS/Matra Super 530D με εμβέλεια εμπλοκής-πλήγματος περί τα 37 km, και τα δεύτερης γενιάς αεροσκάφη F-4E Phantom σε συνδυασμό με AN/APQ-120/DIAS/Aim-7 Sparrow με εμβέλειες πλήγματος 19-24 km. Είναι φανερό ότι η τουρκική αεροπορία μπορούσε να εμπλέξει και να καταρρίψει τους ελληνικούς σχηματισμούς από διπλάσια απόσταση. Οι αθρόες απώλειες αεροσκαφών αναχαίτισης (και πληρωμάτων), θα έκρινε τη συνολική έκβαση της ελληνοτουρκικής σύρραξης, και θα είχε σοβαρό αντίκτυπο στο ηθικό των Ε.Δ. και της ελληνικής κοινωνίας.
Μείζων μειονέκτημα αποτελούσε το γεγονός ότι τα ελληνικά F-16 δεν διέθεταν ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό σύστημα αυτοπροστασίας (εγκαταστάθηκε το αμερικανικής κατασκευής ASPIS ένα έτος αργότερα). Σε περίπτωση εμπλοκής η έλλειψη ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος αυτοπροστασίας, θα συνεπάγονταν μαζικές καταρρίψεις των εν λόγω αεροσκαφών, εξαιτίας της αδυναμίας έγκαιρής ανίχνευσης, προειδοποίησης και αντιμετώπισης επερχομένων απειλών. Παράλληλα ο συγκεκριμένος τύπος, εξαιρέθηκε από την ανάληψη νυχτερινών αποστολών εξαιτίας της μειωμένης εξοικείωσης του προσωπικού, για επιχειρήσεις σε περιβάλλον περιορισμένης ορατότητας. Ως εκ τούτου οι περιπολίες στο βόρειο τομέα, ανατέθηκαν στα πληρώματα των αεροσκαφών 2ης γενιάς τύπου Φάντομ της 337 Μοίρας (110 Π.Μ.).

Thras
Thras
5 years ago
Reply to  Μιχάλης

Περιέγραψες πoλύ σωστά αυτά που ένιωθα κι εγώ!

Όποτε αναφέραμε στις συζητήσεις τα ΑΒ μας έπαιρναν απ’ τα μούτρα… που είσαι @sotback!!! 😀 😀 😀

Π.Α
Π.Α
5 years ago

Sorry άλλα με τη προϋπολογισμό που είναι και μειωμένος, είναι και καταδρομικά, και ναί δε γουστάρω τα αμερικάνικα.

LAMBROS
LAMBROS
5 years ago
Reply to  Π.Α

δεν ειναι καταδρομικα……

Π.Α
Π.Α
5 years ago
Reply to  LAMBROS

Ας ονομαζονται οπως θελουν τα destroyer

alalas7
alalas7
5 years ago
Reply to  Π.Α

να παρουμε τους ρωσσικους κουβαδες να μην δυσαρεστησουμε το ξανθο γενος

Π.Α
Π.Α
5 years ago
Reply to  alalas7

Ασχετο…βλεπεις υπαρχει και μια ηθικη οσοι ξερουν ή θυμουνται τι ειναι αυτ, πάντως εσύ και πολλοί όχι.

alalas7
alalas7
5 years ago
Reply to  Π.Α

δεν υπαρχει ηθικη μεταξυ κρατων.ποτε στην ιστορια δεν υπηρξε.οτι επιτασει το εθνικο συμφερον

Π.Α
Π.Α
5 years ago
Reply to  alalas7

Απο αυτη τη χωρα υπηρξε ηθικη και την ιστορια της απο την Ανατολικη Ρωμαικη αυτοκρατορια μεχρι και στους νεοτερους χρονους.Και ασε καποιους να εχουν τους Αγιους για ηρωες και αλλους τον σπαιντερμαν…

JohnnyB
JohnnyB
5 years ago
Reply to  Π.Α

Ο προϋπολογισμός αυτή τι στιγμή συντηρεί 13 φρεγάτες με το προσωπικό τους. Απευθείας να αποσύρουμε και τις 3 μη εκσυγχρονισμένες S και 1 ή 2 “εκσυγχρονισμένες” βρέθηκε το κονδύλι.

Π.Α
Π.Α
5 years ago
Reply to  JohnnyB

Αν είσαι αυτός που βγάζει τους προϋπολογισμούς του ΠΝ και ξέρει όλα το κόστη δεκτό αυτό που γράφεις αν όχι μπαχαλιστικα λογιστικά για να γράψεις αυτό που θέλεις εσύ, προσωπικά δε με καλύπτει.

F-117
F-117
5 years ago

Πτηση γιατί θεωρείς δεδομένο οτι οι Tomahawk δεν αποδεσμεύονται; Δεν είναι δα κανένα υπερόπλο οταν οι απέναντι εχουν δεκαδες cruise . Θα μπορουσαν να δωθουν αλλα σε μικρούς αριθμούς. Γνωμη μου πάντα, ισως κανω λαθος.

G...
G...
5 years ago
Reply to  F-117

Αλλα τα ματια του λαγου ( som) και αλλα της κουκουβαγιας (τομαχωκ)

F-117
F-117
5 years ago
Reply to  G...

Δε διαφωνω πουθενα. Αλλα τι διαφορα θα εκανε να εδιναν 10 στο ενα πλοιο , 10 στο αλλο; Δεν αλλαζει πχ τη ροη του πολεμου. Απλα κερδιζεις απειρα στο ψυχολογικο κομματι. Προσωπικα θεωρω τους scalp naval καλυτερους, αλλα λεμε.

JohnnyB
JohnnyB
5 years ago
Reply to  G...

Σύντομα θα έχουμε Mdcn (SCALP Naval) με τις Belharra ενώ έχουμε ήδη SCALP με τα M-2000-5.
Όχι απλά Τόμαχωκ αλλά και την έκδοση ναυτικής κρούσης που έχουν αναπτύξει να ζητήσουμε ώστε να μπορούμε να χτυπήσουμε (αν χρειαστεί) με πλεονέκτημα εμβέλειας όπως με τους MM-40 Block 3.

Kimon
Kimon
5 years ago
Reply to  F-117

Μέχρι στιγμής μόνο οι Αμερικάνοι και οι Βρετανοί τους έχουν γι’αυτό.. 😎

Iomar
Iomar
5 years ago
Reply to  F-117

Να σας θέσω μια άλλη παράμετρο του ζητήματος “πύραυλοι cruise σε πλοία”;

Αφού όπως δείχνουν τα πράγματα θα καταλήξουμε στην αγορά των Belhara, είναι σαφέστατα πιο επιθυμητό να αγοραστούν οι Scalp, δεδομένου ότι είναι όπλο που ήδη βρίσκεται σε υπηρεσία, έστω και σε διαφορετική έκδοση. Μαζί με ένα εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος αποθέματος θεωρώ ότι το όφελος θα είναι πολλαπλάσιο της εισαγωγής εκ του μηδέν ενός νέου όπλου – έστω και με τις δυνατότητες των Tomahawk.

Συν ότι το ναυτικό θα θέλει όλα τα κελιά γεμάτα με SM-2 για να μην τολμάει τίποτα να πλησιάσει σε απόσταση βολής.

Κωνσταντίνος Βορδοναράκης
Κωνσταντίνος Βορδοναράκης
5 years ago
Reply to  Iomar

Iomar@
όλα τα κελιά; ειναι πάρα πολλά τα κελιά. Ακόμα και τα μισά να γεμίσουν θα έχουν πυραυλους όσο 3-4 μπελλάρες 40 ή 32 κελιών αντίστοιχα.

NIK-PAO-13
NIK-PAO-13
5 years ago
Reply to  Iomar

Τι να τους κανεις τους σκαλπ στα πλοια;;;;Τους εχουν οι αμερικανοι κ οι γαλλοι αλλα αυτοι πολεμανε μακρια απ την χωρα τους…εμεις για ποιο λογο να χαλασουμε την μπελχαρα για να βαλουμε σκαλπ;;;
Μια χαρα δουλεια θα κανουν τα Μ2000-5 με τους σκαλπ ,ειδικα αν εχουν την σωστη προστασια απ τα πλοια ωστε να φτασουν εκει που θελουν χωρις κοπο…

Τα πλοια τα θελεις με φουλ αα πυραυλους για 2 λογους….1==Για να μην μπορουνε οι τουρκοι να επιβαλουν αεροπορικη υπεροχη σε 1-2 νησια…..2—Για να προστατεψουν τον στολο στην Αν.Μεσογειο….

===Αν ειναι να χαλασεις τα πλοια χωρις λογο τοτε τι να πω;;

Mageiras
Mageiras
5 years ago
Reply to  F-117

Ας μπουν στα ΑΒ vlsAsroc που επίσης ήθελε διακαώς το ΠΝ κι επιτέλους υπάρχουν διαθέσιμα κελιά. Δεν είναι προτεραιότητα οι τόμαχοκ…

Lyk | General Lee
Lyk | General Lee
5 years ago
Reply to  Mageiras

Θα τα μελετήσω τα Arleigh και θα απαντήσω σε λίγο.

Lyk | General Lee
Lyk | General Lee
5 years ago

Μου αρέσουν οι ASROC αλλά υπάρχουν άλλα που δεν ξέρεις. Δεν ξέρω τι έχουν δεμένο μαζί με τα ARLEIGH οι Αμερικάνοι… Σε ένα τραπέζι πέφτουν πολλά.

Lyk | General Lee
Lyk | General Lee
5 years ago

Λοιπόν. Θα τα έπαιρνα ως ενδιάμεση λύση. Φθηνή και καλή…. Θα πήγαινα όμως στους Γάλλους για το σούπερ νέο πλοίο επιφανείας με:
– ASTER IIR … για να μη γλυτώνει με τίποτα ο στόχος…
– νέο ραντάρ… όχι ότι το SEA FIRE 500 είναι κακό, αλλά υπάρχουν και καλύτερα… Πολύ καλό είναι… Είναι THALES …
– διαπλατυσμένο πίσω μέρος για δύο ή περισσότερα εναέρια μέσα… βοηθάνε στην εικόνα πολύ νομίζω…
– έτσι έχω και ψηλότερο ιστό …
– τορπίλες με μεγάλη εμβέλεια… τις καλύτερες… και έξυπνες.
– exocet Block 3c και με ραντάρ… αν είναι…
– πολλάα κελιά… πίσω…
– για ΗΜΠ … δεν ξέρω ακόμα.
– αντίμετρΑ.

Θα πετύχαινα και καλύτερες τιμές…

Όσον αφορά στα Tico… μη μας φορέσουν μαζί τον κουβά… ο οποίος κάνει μονο για αντι-S-400.

AESA
AESA
5 years ago
Reply to  F-117

Τα πλοία αν και όταν δοθούν θα είναι για ενίσχυση άμυνας περιοχής, αυτό ζητήσαμε και αυτό μας δίνουν. Ο Tomahawk είναι καθαρά επιθετικό όπλο και αν το θέλεις δεν ταιριάζει στο προφίλ μας. Δίνουν και αυτοί λόγο και έχουν ένα σκεπτικό πχ σαν το Γερμανούς που πούλαγαν τα τανκ αλλά όχι για να χρησιμοποιηθούν στην Συρία … Όπως και να το κάνουμε η αμυντική βιομηχανία έχει και ευαισθησίες !!! Μια χαρά είναι και έτσι βάζεις ένα ΑΒ πίσω από την Χίο και ένα στην Κω, ανάβουν και αυτοί τους S400 και οι αεροπορικές πτήσεις για να περάσουν θα πηγαίνουν από την Ισπανία … Κόστος εισιτηρίου Μόναχο ΗΑΕ 3000 usd η οικονομική και 12 ώρες πτήση.

chikichiki
chikichiki
5 years ago
Reply to  F-117

Ο Τόμαχοκ δεν αποδεσμεύεται γιατί 1. είναι δύσκολα ανασχέσιμο όπλο και 2. προσφέρει πολύ μεγάλο βάθος κρούσης.

neuromancer
neuromancer
5 years ago

δάκρυσα…. 🙂

George_K
George_K
5 years ago

Της “βυθοκόρου το ανάγνωσμα..”

Μιχάλης
Μιχάλης
5 years ago

Αν η πληροφορία ευσταθεί για άφιξη των δύο Arleigh Burke το Μάιο του 2020 τότε πιθανότατα να μιλάμε για τα Arleigh Burke που βρίσκονται στη βάση της Ισπανίας.

My_name_is_Nobody
My_name_is_Nobody
5 years ago

Νομίζω η παράκληση μερίδας αναγνωστών για τούμπανο άρθρα την Παρασκευή εισακούστηκε.

agnostosependytis
agnostosependytis
5 years ago

Ακριβώς. Να πω και δεύτερη παράκληση, όταν ένα άρθρο μαζέψει πολλά σχόλια (π.χ. άνω των 250) άρχιζε να δημιουργεί πρόβλημα φόρτωσης της σελίδας, οπότε έλεγες τι να προσπαθώ 10 λεπτά με κρασάρισμα της σελίδας για ένα σχόλιο και δεν το έγραφε κάποιος. Για την ώρα δεν μου ρετάρει η σελίδα, οπότε έχει γούστο να το φτιάξανε και αυτό, θα πάει στα 1000 σχόλια.

Dimitris
Dimitris
5 years ago
Dimitris
Dimitris
5 years ago

Mustafa bayildi…

Mageiras
Mageiras
5 years ago

Εχω βάλει να παιζει The Last ship season 4 όπου ένα Burke φοβάται μια ελληνική ΜΕΚΟ… Μήπως να μην τα παρουμε?
🙂

chriss8
chriss8
5 years ago
Reply to  Mageiras

;;;

Seagull
Seagull
5 years ago
Reply to  Mageiras

Kortenaer ήταν 🙂

Vag
Vag
5 years ago

Καλοτάξιδα!!!

Τάσος
Τάσος
5 years ago

Να με συμπαθάτε αν χαλάω το πάρτυ αλλά αν ισχύει το παρακάτω, αντιλαμβανόμαστε όλοι σε ποια χώρα ζούμε και με ποιους ταγούς πορευόμαστε………. https://slpress.gr/ethnika/apokalypsi-kentra-gia-metanastes-i-pos-quot-gkrizaroyme-quot-monoi-mas-ellinika-nisia/

chriss8
chriss8
5 years ago
Reply to  Τάσος

Ακόμα και να ισχύει, οι γκρίζες ζώνες είναι κάτι παλιό. Ακόμα και αν δεν τις αναγνωρίζεις τις ξεγκριζάρεις όταν έχεις την δύναμη. Δεν πας γυρεύοντας σε ανύποπτο χρόνο που είσαι και στην χειρότερη φάση σου.

Τάσος
Τάσος
5 years ago
Reply to  chriss8

Αντιλαμβάνεσαι πιστεύω ότι το ξε-γκριζάρισμα δε γίνεται όχι γιατί δεν είσαι τόσο δυνατός όπως λες (επιτέλους γίνε, δε θα σε περιμένει κανείς….στο τέλος της χρονιάς όμως θα μοιραστούν επιδόματα αντί για χρήματα στην Άμυνα) αλλά γιατί σου έχει γίνει συνήθεια το φοβικό σύνδρομο που σε διακατέχει! Εξάλλου το έχεις βαφτίσει και ως….στρατηγική ψυχραιμία!!!

chriss8
chriss8
5 years ago
Reply to  Τάσος

Το “επιτέλους γίνε δυνατός” είναι αλήθεια. Ή τουλάχιστον ήταν, μέχρι να αρχίσει η κρίση. Από την κρίση και μετά, απλά δεν είμαστε σε θέση να δώσουμε 2 ακόμα μονάδες ΑΕΠ για την άμυνα. Έχουμε χρεοκοπήσει, διασωθήκαμε με πολύ πόνο. Τώρα ακολουθούμε αυτηρά τις εντολές του “γιατρού” γιατί η οικονομία μας είναι εξαιρετικά αδύναμη και ευάλωτη.

Επίσης ούτε οι Έλληνες πολίτες δεν το θέλουν να πάει η δαπάνη για την άμυνα στα ύψη. Από το 2004 έπεσαν οι αμυντικές δαπάνες. Πριν την κρίση. Οι Έλληνες ψηφοφόροι θέλουν τα 500-1.000 εκατομμύρια να μοιραστούν ξανά πίσω, από το να δωθούν στην άμυνα.

Αυτό δεν είναι φοβικό σύνδρομο. Είναι στρουθοκαμιλισμός, είναι άγνοια κινδύνου, είναι αδιαφορία, είναι έλλειψη παιδείας κτλ. Οι Έλληνες πολίτες δεν νιώθουν αληθινή απειλή και προτιμούν να πάρουν 200€, τώρα, παρά να αντιμετωπιστεί ο αναθεωρητισμός της Άγκυρας.

Επομένως αντιλαμβάνεσαι ότι ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ, είναι αδύνατο να πας για τσαμπουκάδες και κόντρες. Κάνεις υπομονή γιατί μόνο αυτό μπορείς να κάνεις. Μόνο αυτό αντέχει ο Ελληνικός λαός.

Τάσος
Τάσος
5 years ago
Reply to  chriss8

Φίλε μου για να έχει νόημα μια οικονομία δυνατή και λιγότερο ευάλωτη, πρέπει πρώτα να έχεις ΧΩΡΑ! Αλλιώς το παίρνεις απόφαση ότι φινλανδοποιείσαι…Με τέτοιες συμπεριφορές από τους απέναντι, μεθοδικά και σταθερά από το ’75 και μετά, δεν μπορείς να θέλεις να έχεις την ευχαίρεια του χρόνου για να διορθώσεις πρώτα τα κακώς κείμενα της χώρας και του…λαού μας! Όταν είσαι ταγός, πολιτικός ή στρατιωτικός πρέπει να διασφαλίζεις την ακεραιότητα της χώρας σου έναντι κάθε απειλής ιδιαίτερα όταν η τελευταία φαίνεται για τα καλά στα μάτια σου όταν έβγαλες τα …….εκσυγχρονιστικά γυαλιά! Δεν μπορείς να παρακαλάς να σε σώσουν κάποιοι άλλοι….Όταν θα διαβούν τον Ρουβίκωνα οι απέναντι σύμμαχοί μας δεν μπορείς να τους παρατάξεις τα ισχυρά και λιγότερο ευάλωτα ευρώ σου ή τους κουστουμαρισμένους τραπεζίτες σου….Ο σουλτάνος ξέρει πόκερ διαβάζοντας και Θουκυδίδη! Οι δικοί μας; Γκριζάρουν το Αιγαίο από μόνοι τους….

Τάσος
Τάσος
5 years ago
Reply to  Τάσος

….ευχέρεια

chriss8
chriss8
5 years ago
Reply to  Τάσος

Οι γκρίζες ζώνες δημιουργήθηκαν μετά από την στρατιωτική αποτυχία των Ιμίων. Όχι λόγω ατολμίας.

Η μόνη αληθινή ατολμία είναι που δεν προσπαθήσαμε να έχουμε ισχυρές ΕΔ όπως το Ισραήλ. Αλλά για να το κάναμε αυτό χρειαζόμασταν και μια κοινωνία σαν του Ισραήλ.

Οι τραπεζίτες δεν θα τα βάλουν με τους Τούρκους. Αλλά μια ισχυρή οικονομία θα σου εξασφαλίσει σύγχρονα όπλα, ανταλλακτικά, καύσιμα, πυρομαχικά. Στον 21ο αιώνα χωρίς αυτά δεν κάνεις τίποτα. Όσο μεγάλη και αν την έχεις (την τόλμη) χωρίς αυτά απλά θα γίνεις λίπασμα.

Δεν είμαστε Ταλιμπάν να μην μας νοιάζει ο λαός. Δεν μας παίρνει σαν ελληνισμός να χάσουμε 3-4 εκατομμύρια κόσμου για να νικήσουμε τον εχθρό σε έναν ατελείωτο πόλεμο φθοράς….

Φιλικά πάντα! Και οι δυο νοιαζόμαστε για το καλό της χώρας. Απλά διαφωνούμε στην προσέγγιση!

Τάσος
Τάσος
5 years ago
Reply to  chriss8

Συμφωνώ σχεδόν σε όλα εκτός από ένα: δεν έχεις χρόνο να φτιάξεις πρώτα ισχυρή οικονομία και μετά να ασχοληθείς με την Άμυνα και την Αποτροπή….Ο απέναντι ακονίζει τα δόντια του ΧΤΕΣ….Δεν έχουμε την πολυτέλεια να δώσουμε βαρύτητα στους οικονομικούς δείκτες και να αφήσουμε την άμυνα της χώρας για αργότερα επειδή έτσι απαιτούν οι δανειστές….Αυτοί θα κοιμούνται όταν εμείς θα ματώνουμε να κρατήσουμε τη χώρα μας όπως την μάθαμε από τον χάρτη….

Εξίσου φιλικά. Δεν υπάρχει διάθεση για αντιδικίες…

chriss8
chriss8
5 years ago
Reply to  Τάσος

Δυστυχώς ο χρόνος χάθηκε και δεν ξαναγυρνάει. Τώρα μαζεύουμε τα αποτελέσματα από τις λαλακίες ολόκληρων δεκαετιών.

x-m
x-m
5 years ago
Reply to  Τάσος

Χωρίς να έχω διαβάσει το σχόλιο σας , έγραψα περίπου το ίδιο.. 😥 😥 😥 Με τέτοια μυαλά τα ΑΒ θα φαίνονται ωραία την ναυτική εβδομάδα. Και δεν μας φταίνε επιτέλους τα επιδόματα, τα σάπια μυαλά φταίνε.

Τάσος
Τάσος
5 years ago
Reply to  x-m

Ο προβληματισμός είναι ίδιος….Ας ελπίσουμε ότι κάποιοι θα αλλάξουν τακτική και …σύνδρομα!

ΔΗΜΗΤΡΗΣ
5 years ago
Reply to  Τάσος

Πραγματικά, είναι να τραβάς τα μαλλιά σου. Τώρα όσο αναφορά τα πλοία είναι πράγματι πολύ καλό νέο μένει να πραγματοποιηθεί. Ίσως αυτό αλλάξει κάποια ισορροπία σε συνδιασμό με επιπλέον παραχωρήσεις του τύπου γιατί όχι, F35!!!

Athan
Athan
5 years ago
Reply to  Τάσος

Κανείς μας δεν ξεχνά ποιός είναι ο κ.Λυγερός και ποιά είναι η στόχευσή του:
https://pratto.gr/2013/02/11/%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%ba%ce%bf%ce%bb%ce%bf%cf%85%ce%b8%ce%b5%ce%af%cf%83%cf%84%ce%b5-%ce%b6%cf%89%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%bd%ce%ac-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%83%ce%b7%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%b9%ce%bd/
Όλα τ’άλλα είναι προφητείες μετα Χριστόν προφητών.
ΥΓ
Καλό θα ήταν βέβαια Τάσο, από σεβασμό στην φιλόξενη ΠΤΗΣΗ, να μην βάζουμε συνδέσμους σε θέματα ειδησεογραφίας παρά μόνον σε τεχνικά τοιαύτα. Φιλικά πάντα και περιλαμβάνω και τον εαυτό μου μέσα.

Τάσος
Τάσος
5 years ago
Reply to  Athan

Ειλικρινά αδυνατώ να καταλάβω τi πρόβλημα προκαλεί η όποια πολιτική τοποθέτηση του κ.Λυγερού ή του οποιουδήποτε άλλου που προβληματίζεται για τα εθνικά θέματα….Επίσης αδυνατώ να καταλάβω γιατί δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε συνδέσμους άρθρων ή σχολίων που άπτονται εθνικών θεμάτων…Σε κάθε περίπτωση η φιλόξενη ΠΤΗΣΗ έχει την ευχέρεια να μπλοκάρει σχόλιο που θεωρεί ότι αντιβαίνει στον γενικότερο προγραμματισμό του site ή ακόμα καλύτερα, να καταστήσει σαφές ότι δεν επιτρέπεται παρόμοια ανάρτηση συνδέσμων….Εξίσου φιλικά

Mpr1nta
Mpr1nta
5 years ago

Μακαρι να μας ερθουν εστω τα δυο στην αρχη και αλλα αργοτερα. Αν γινει πραγματικοτητα μ φαινεται θα κατεβασουμε τον τραμπ για πρωθυπουργο στην Ελλαδα

Xenofon
Xenofon
5 years ago
Reply to  Mpr1nta

Και πανω που το απογευμα ελεγα στην γυναικα μου ότι ο τραμπ δεν μας παει

Θα το ακουσε μαλλον και ειπε, κατσε να τους κανω κανα δωρακι, να ηρεμησουνε

χαχαχα

Costas
Costas
5 years ago
Reply to  Xenofon

Σε παρακολουθεί η NSA

nigozs
nigozs
5 years ago

Εάν δεν γίνει επίσημη ανακοίνωση ΥΠΕΘΑ ή ΠΝ δεν είμαι σίγουρος για τίποτα !

Debakace
Debakace
5 years ago

Lurker εδώ….αναγνώστης της Πτήσης από το 1984 (4η δημοτικού – ας είναι καλά ο θείος μου).
Λοιπόν, ας γράψω κάτι που οραματίζομαι διαβάζοντας τα νέα:
ΠΝ 2028:
4x Arleigh Burke
4xFDI (2 under delivery)
4x Meko200HN Bis
7x Ρουσσέν
Bonus Wish:
?x Ελληνικής έμπνευσης “κορβετοπυραυλάκατος”? (μεταξέλιξη της πάλαι ποτέ “κορβετοφρεγάτας” 💡 😆 :mrgreen: – να τρολλάρουμε και λίγο παλιές πληγές! )

ShadowMan
ShadowMan
5 years ago
Reply to  Debakace

Εντωμεταξυ αυτή η λίστα οσο αξιόμαχη και αν ειναι ειναι αλλο τόσο λογιστικός εφιαλτης!

Κώστας
Κώστας
5 years ago
Reply to  Debakace

2+2 AB, 2+2 Bel, 4 τούμπανο MEKO, 5+2 SV (όλες exocet bl3) 4+2 214 και δεν έχεις αντίπαλο για τα επόμενα 15 χρονια

neverwill
neverwill
5 years ago

Ύποπτα ωραίο νέο , μήπως να ψάξω πού παρουσιάζομαι ?

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Εκτοξευτές στα LCS Freedom αλλά με απώλεια του ελικοπτέρου MH-60R

H σελίδα μας εξασφάλισε μια φωτογραφία (πάνω), από ένα μοντέλο αμερικανικού πλοίου παράκτιων επιχειρήσεων κλάσης LCS Freedom, με εκτοξευτές Mk70 που ουσιαστικά είναι "κελιά"...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΕΞΕΛΙΞΗ: Το US Navy έχει πλέον επιχειρησιακό και δοκιμασμένο όπλο laser

Το Κέντρο Αντιμετώπισης Απειλών (CCM) του Αμερικανικού Ναυτικού, αποκάλυψε νέες λεπτομέρειες σχετικά με τις δοκιμές του συστήματος High Energy Laser with Integrated Optical Dazzler...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -