15.1 C
Athens
Κυριακή, 10 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑΠΟΨΕΙΣΣτις αρχές του 2019 θα γίνει η αγορά 2 MH-60R από το...

Στις αρχές του 2019 θα γίνει η αγορά 2 MH-60R από το ΠΝ!

 

Σε μια νέα εποχή πρόκειται να μπει λίαν συντόμως το ΠΝ, με την αγορά 2 ελικοπτέρων τύπου MH-60R από την Lockheed Martin. Οι πληροφορίες μας αναφέρουν πως η απόφαση της αγοράς αναμένεται εντός του Ιανουαρίου. Η είδηση δεν είναι καινούργια, και την είχαμε γράψει πριν περίπου 8 μήνες για όσους μας παρακολουθούν.

Το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό ενδιαφέρεται για 2 ελικόπτερα MH-60R και FOS των S-70B6

Το ΠΝ ενδιαφέρεται για την αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων AB-212ASW, που έχουν υπηρετήσει πιστά για αρκετές δεκαετίες, αλλά μάλλον έφτασε η στιγμή να αποχωρήσουν -σταδιακά- από υπηρεσία. Τα 2 MH-60R θα συνεισφέρουν σε αυτή την κατεύθυνση, και θα δώσουν στο ΠΝ την δυνατότητα να αποσύρει μέρος της δύναμης των ΑΒ212. Η ολοκληρωτική απόσυρση των ΑΒ212 θα γίνει στο μέλλον, όταν θα γίνει δυνατή η παραγγελία περισσότερων MH-60R. H αρχική απαίτηση μιλά για 2+2 ελικόπτερα.

MH60R Seahawk – Ένα «ROMEO» στη Βάση Ελικοπτέρων Ναυτικού

Θυμίζουμε πως λίαν προσφάτως, είχε γίνει επίδειξη των δυνατοτήτων του τύπου στο Κοτρώνι, η οποία είχε εντυπωσιάσει τα Στελέχη της Ναυτικής Αεροπορίας. Το ΠΝ εκτιμά ιδιαιτέρως τα ελικόπτερα S-70B6 που έχει σε υπηρεσία, και στόχος του είναι να υπογραφεί σύμβαση FOS, προκειμένου να αυξηθούν οι διαθεσιμότητες των υπερ-πολύτιμων ελικοπτέρων του.

Καθώς διαβάζονται αυτές οι γραμμές, οι περισσότεροι αναγνώστες μας θα απορούν με την δυνατότητα χρηματοδότησης των εν λόγω ελικοπτέρων. To κόστος έκαστου ελικοπτέρου ίσως και να ξεπερνά τα 40 εκ. δολάρια (fly-away), συνεπώς η όποια χρηματοδότησή τους είναι αρκετά δύσκολη. Σε αυτά δεν συνυπολογίζουμε και κόστη για την υποστήριξή τους, που ανεβάζει υπερβολικά το κόστος. Συνειρμικά πολλοί θα μιλήσουν και για τον -δύσκολο- εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, ίσως δικαίως.

Για να μην κρατάμε σε αγωνία τους αναγνώστες μας, θα πούμε πως το κόστος θα καλυφθεί από τα υπόλοιπα χρήματα της συμφωνίας για τον εκσυγχρονισμό των P-3B Orion. Το κόστος του εκσυγχρονισμού, όπως δείχνουν τα πράγματα, δεν θα ξεπεράσει τα 320-340 εκ. για τα 4 συν 1 αεροσκάφη, συνεπώς υπάρχει ένα υπόλοιπο 160-180 εκ. δολαρίων, από το ποσό που έχει εγκριθεί και δεσμευτεί από το Υπουργείο Οικονομικών για το ΠΝ. Από αυτό το ποσό λοιπόν θα προέλθει η αγορά των MH-60R.

Προμήθεια ηλεκτροοπτικών για τα S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, επιτέλους!

Σε αυτό το κονδύλι, το ΠΝ ελπίζει να “χωρέσει” και μια συμφωνία για FOS για τα υπόλοιπα ελικόπτερα, που αργά αλλά σταθερά επενδύει στα S-70B6. Θυμίζουμε την ένταξη σε ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία έργου για την χρηματοδότηση προηγμένων ηλεκτρο-οπτικών συστημάτων για 6 ελικόπτερα S-70B6, σε μια εξαιρετική αναβάθμιση δυνατότητων.

Μια πιθανότητα που συζητείται, είναι στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού των Ρ-3Β, τα παλαιότερα S-70B6 να λάβουν το σύστημα Maritime Mission Integration & Management System – M2IMS της ελληνικής ISI Hellas, με το οποίο θα εξοπλιστούν και τα υπό εκσυγχρονισμό Ρ-3Β.

Διάσωση ναυτικών από ελικόπτερο S-70 Aegean Hawk του ΠΝ

Τα νέα MH-60R προορίζονται προφανώς για τις νέες φρεγάτες του ΠΝ, ενώ πρέπει να τονίσουμε πως η αποστολή τους είναι κρίσιμη, καθώς όπως έχουμε ήδη γράψει, τα ελικόπτερα θα σηκώσουν το κύριο βάρος του ASW αγώνα στο Αιγαίο και ίσως στην Ανατολική Μεσόγειο. Καθώς μας έχετε ρωτήσει, πρέπει να πούμε πως η στοχοποίηση ενός χαμηλά ιπτάμενου ελικοπτέρου είναι κάτι εξαιρετικά δύσκολο ως αδύνατο για βολές BVR, ενώ θέλει και αρκετή “μαεστρία” για WVR. Συνεπώς, τα S-70B6 θα μπορούν, φυσικά με υψηλό κίνδυνο, να κυνηγούν υποβρύχια σε ένα θερμό Αιγαίο, ενώ τα Ρ-3Β θα έχουν άλλη αποστολή.

Τέλος, να πούμε πως τα ελικόπτερα του ΠΝ εκτελούν σημαντικό έργο και σε περιόδους ειρήνης, έχοντας αναλάβει ουκ ολίγες φορές και αποστολές SAR, και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Ιασων
Ιασων
5 years ago

Πώς γίνεται να λέτε για 320-340 εκ για τα P-3 όταν το ΥΕΘΑ είπε ότι έχουν ήδη δοθεί 376 εκ?

Apostolis
Apostolis
5 years ago
Reply to  Ιασων

Υποθέτω ότι τα 376 είναι δολάρια ενώ τα 320-340 ευρώ. Πράγμα όμως που σημαίνει ότι έχουμε ολοκληρώσει τις πληρωμές για τα p-3; Και θα περιμένουμε ως το 2023;

Fingolfin
Fingolfin
5 years ago
Reply to  Apostolis

Τί εννοείς, ότι προπληρώσαμε όλο το ποσό διχως να έχουμε παραλάβει ούτε ένα ΑΦΝΣ; Μα αυτά τα έκαναν οι παλιοί κακοί και μιζαδόροι. Δε νομίζω κάτι λάθος έχει γίνει.. 🙂

Thras
Thras
5 years ago

Αφού είναι από ήδη διαθέσιμα κονδύλια, πολύ σωστά προχωράει το πρόγραμμα. Μαζί με τα 2+2 να ζητήσουμε και 8 S60F και άλλα 8 ΗΗ60 και είμαστε καλυμένοι για 20 χρόνια!

Giorgos Tsagkaris
Giorgos Tsagkaris
5 years ago
Reply to  Thras

@ Τhras
Eγω λεω αδερφε αφου ειναι ηδη διαθεσημα (αν ειναι) τα κονδυλια να πανε add on σε αυτα (τα μη επαρκη)
για την αναβαθμιση των ΜΕΚΟ.
Γιατι τα ε/π δε θα εχου ν Φ/Γ να καθισουν…

Thras
Thras
5 years ago

Υποτίθεται ότι τα κονδύλια για τις ΜΕΚΟ υπάρχουν (το γνωρίζω ότι είναι δεν είναι επαρκή, αλλά το ναυτικό φαίνεται να καλύπτεται με τον περιορισμένο αυτό εκσυγχρονισμό), οπότε αν σκεφτείς την ηλικία των ελικοπτέρων, είτε θα πρέπει να γίνουν σιγά – σιγά προμήθειες, είτε σε 10-15 χρόνια να τα αλλάξουμε όλα μαζί! Τότε θα είναι πολύ πιο ακριβό να αγοράσουμε πχ 15 ελικόπτερα με 40-50 εκ το καθένα. Ας πάρουμε 4-5 τώρα που μπορούμε…

α.ο.
α.ο.
5 years ago
Reply to  Thras

Το ίδιο σκεπτικό που αναφέρεις όμως ισχύει και για τις ΜΕΚΟ.
Ή θα κάνουμε τον εκσυγχρονισμό που πρέπει, οπότε θα ησυχάσουμε για 10-15 χρόνια ή θα κάνουμε ένα πασάλειμμα όπως κάναμε με τις S και θα είμαστε ουσιαστικά χωρίς πλοία της προκοπής και θα ελπίζουμε να μας προκύψουν νέες Adelaide. Αν οι S είχαν εκσυγχρονιστεί όπως έπρεπε, δεν θα υπήρχε αυτή η πίεση τώρα. Το παράδειγμα των Adelaide, είναι χαρακτηριστικό για το πως μπορεί να εκσυγχρονιστεί και να παραμείνει μάχιμο ένα πλοίο. Είναι πολύ πιο εύκολο να αγοράσεις μια οκτάδα ελικοπτέρων, παρά να αγοράσεις 2 ή ακόμα χειρότερα 4 ή και 6 καινούργιες φρεγάτες. Αν δεν εκσυγχρονιστούν και οι ΜΕΚΟ όπως πρέπει, σε λίγο θα χρειαστούμε καινούργιες φρεγάτες.

Thras
Thras
5 years ago
Reply to  α.ο.

Δεν διαφωνώ σε όσα λες, απλά από ότι καταλαβαίνω, τα χρήματα που έχουν εγκριθεί από το υπουργείο οικονομικών μπορούν να διατεθούν μόνο στην LM (ως σύμβαση με αυτή την εταιρεία;) αν θέλουμε να πάνε πχ στις ΜΕΚΟ μάλλον χρειάζονται διαδικασίες από την αρχή και νέες εγκρίσεις…

Ελευθέριος Γρασιας
Ελευθέριος Γρασιας
5 years ago

Ευχάριστα νέα!

Θανάσης
Θανάσης
5 years ago

Καλησπέρα. Ίσως να κατάλαβα λάθος. Σε άρθρο ακριβώς από κάτω για τον εκσυχρονισμο των P3 αναφέρετε ότι έχουν ήδη διατεθεί περίπου 376 εκ. €. Εδώ αναφέρετε ότι δεν θα ξεπεράσει τα 320-340 εκ. Τι ακριβώς ισχύει;

Σπύρος
Σπύρος
5 years ago
Reply to  Θανάσης

Αν καταλαβαίνω σωστά, το Υπουργείο Οικονομικών έχει εγκρίνει/αποδεσμεύσει 376εκ € για το ΠΝ, για τις ανάγκες των Ρ-3, αλλά ό,τι λεφτά περισσέψουν (που θα περισσέψουν) το ναυτικό μπορεί να τα κάνει ό,τι θέλει.

Εδώ βέβαια έχουμε μια περιπτωσούλα τρόπον τινά “κόνφλικτ οφ ίντερεστ” που λέν στο χωριό μου: η Lockheed αναβαθμίζει τα Orion, η Lockheed πουλά και τα ελικόπτερα… σου λέει “ΟΚ να σας κάνουμε μια εκπτωσούλα, αλλά να μη χάσουμε και τα λεφτά, οέο!”

Βέβαια με δεδομένο πως μάλλον περισσότερο μας καίνε τα ελικόπτερα απο τα Ρ-3, ας πάει το παλιάμπελο… απλώς ελπίζω για λόγους ομοτυπίας να βρεθούν πόροι για τα επιπλέον 2 ελικόπτερα.

agnostosependytis
agnostosependytis
5 years ago
Reply to  Σπύρος

Η μόνη περίπτωση να περισσεψαν λεφτά είναι να έχει γίνει λάθος στον προυπολογισμό και να έχουν προυπολογίσει 500 εκατ ευρώ, ενώ το κόστος να ήταν 500 εκατ δολάρια.

Επειδή κάτι τέτοιο αποκλείεται και επειδή έως σήμερα έχουμε δώσει 391 εκατ δολλάρια προκαταβολή χωρίς κανένα P3, μένουν πληρωμές 109 εκατ δολάρια σταδιακά μέχρι το 2023.

Δεν βλέπω να περισσεύει τίποτα από τα P3 αντιθέτως βλέπω μόνο 2 πιθανότητες, η μία είναι να ξεπεραστεί το κόστος και κατά πολύ καθώς 108 εκατ για δουλειά 5 ετών δεν το πολυβλέπω, και η άλλη είναι με αυτά που είδαν με το ένα που πήγαν να φτιάξουν να έχουν αποφασίσει ότι το project είναι total loss, να το έχουν εγκαταλείψει και να έχουν μείνει τα 108 εκατ. Επειδή ούτε το τελευταίο το βλέπω ρεαλιστικό, ο προϋπολογισμός αυτός είναι νέος.

Μην ξεχνάμε επίσης ότι πλησιάζουμε σε εκλογές. Πριν τις εκλογές πάντα οι αναθέσεις έργων και αγορές παίρνουν την ανιούσα (θυμηθείτε τα έργα σε δρόμους και Δήμους), καθώς από τις αναθέσεις προκύπτουν πολλές ωφέλειες, και αν κερδίσουν σημαίνει ότι οφέλησαν διπλά, αν χάσουν τον λογαριασμό τον πληρώνει ο επόμενος.

Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, τουναντίον επιτέλους να ενισχυθεί ο στρατός, αλλά τουλάχιστον οι δαπάνες να γίνουν με έξυπνο τρόπο που να οφελούν και στρατιωτικά.

CK
CK
5 years ago

Τώρα ειδήσεις είναι αυτές που γράφετε να μας συγχύζεται βραδιάτικα???
Από τη μια η γαστρεντερίδα από την άλλη τα P 3 και τα Sea hawk
Έχουμε 2 τύπους SEA HAWK με 8+3 ελικόπτερα με διαθεσιμότητα που μετράτε στα δάκτυλα ενός χεριού
Και πάμε να παραγγείλουμε αλλα 2 καινούργια . Ολάκερα 2 καινούργια τι να πρωτοκάνουν?
3 διαφορετικές εκδόσεις δηλαδή με τεράστιες διάφορε στα avionics
Η λογική έλεγε να αποκτηθούν μεταχειρισμένα και να εksυχρονιστουν όλα στο ίδιο πρότυπο.
Είμαστε με τορπίλες του 70 και θα πάμε να αγοράσουμε 2 ελικόπτερα νέας έκδοσης.

Τα ίδια χαλια με τα Ρ3
370 mill και πρέπει να περιμένουμε το …2023
Καλά σαράντα που λέμε στα μνημόσυνα

Προφανώς είναι mega σκάνδαλο

Η δε στρατιωτική “ηγεσία ” τι sto ******o κάνει?
Apo photo opportunity se photo opportunity ?

Εδώ μιλάμε για απίστευτα λανθασμένες κινήσεις

Παλιουρας
Παλιουρας
5 years ago
Reply to  CK

Οξυμωρο πραγματικα…
Οι Τουρκοι μας απειλουν σχεδον καθημερινα, και εμεις εξοπλιζομαστε για κηνυγι ρωσσικων υποβρυχιων..

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  CK

Επίσης αλλο που πέρασε στα ψιλά ειναι η απόσυρση το 2018, 16 αυστραλιανών S-70B-2-Seahawk του 1990!!!

darede
darede
5 years ago
Reply to  Spirit

Δεν πέρασε στα ψιλά, το ανέφερα σε προηγούμενο θέμα ρωτώντας την ΠΤΗΣΗ εάν οι adelaide θα έρχονταν με τα ελικόπτερα τους. Η απάντηση ήταν οχι και άρα μάλλον δεν υπάρχει ενδιαφέρον απο το Π.Ν για αυτά.

giorgos tsagaris
giorgos tsagaris
5 years ago
Reply to  CK

@ CK
”…3 διαφορετικές εκδόσεις δηλαδή με τεράστιες διάφορε στα avionics
Η λογική έλεγε να αποκτηθούν μεταχειρισμένα και να εksυχρονιστουν όλα στο ίδιο πρότυπο…”

Tα ειπες ολα αδερφε !

Μ.Χ
Μ.Χ
5 years ago
Reply to  CK

Ετσι ακρηβως !! Το ναυτικο εχει πιαστεί αρκετες φορες να τα εχει χαμενα !
Και όταν ακουω …<> …Τρελαινωμαι !!##@@

Γιώργος
Γιώργος
5 years ago

Ευχάριστα νέα !!
Όταν υπάρχουν οι σωστοί άνθρωποι στις σωστές θέσεις….

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  Γιώργος

Ε ναι ετσι είναι αν υπάρχουν στις σωστές θέσεις άνθρωποι πάνε για εκσυγχρονισμό P-3 και MH-60R και όλα τα άλλα ρημαδιό… θα τα στείλουμε στην πρώτη γραμμή.

ΑΧΕΡΩΝ
ΑΧΕΡΩΝ
5 years ago
Reply to  Γιώργος

Γιώργο,όντως.
«Ευχάριστα νέα !!
Όταν υπάρχουν οι σωστοί άνθρωποι στις σωστές θέσεις….»
Αλλά μόνο άν είσαι ο Ερντογάν,ο Ζάεφ,ή ο Ράμα…

Π. Ν.B
Π. Ν.B
5 years ago
Reply to  Γιώργος

Ακριβώς αυτό Γιώργο. Η γκρίνια είναι κομματικής προέλευσης…

ΑΧΕΡΩΝ
ΑΧΕΡΩΝ
5 years ago
Reply to  Π. Ν.B

Tί βολικό,πράγματι,να κολλάς ταμπέλες.

MisCo
MisCo
5 years ago

πολυ καλά νέα! Χρειαζόμαστε και όχι μονο 2. Οπως ορθα γράφετε, σηκώνουν μέρος του ASW, οποτε ειναι αυτονοητα πράγματα. Απο εκει και πέρα ελπίζουμε με την αγορά των 2 και την FOS, και σε δωρεαν παραχώρηση κανα 2 ακομα μτχ.

sotbak
sotbak
5 years ago

καλά νέα λοιπόν….

Θανάσης
Θανάσης
5 years ago

Καλησπερα και Χρόνια πολλά.
Στο άρθρο που αναφέρεστε στον εκσυγχρονισμό των P-3 αναφέρετε ότι έχουν δωθεί περίπου 376 εκ ευρώ,
Σε αυτό το άρθρο αναφέρετε ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν θα ξεπεράσει στα 320-340 εκ, αφήνωντας έτσι περιθώριο και χώρο για υλοποίηση άλλων προγραμμάτων.
Η αλήθεια ποιά είναι καθώς οι δηλώσεις πολιτικές ή στρατιώτικές ακυρώνουν η μία την άλλη.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
5 years ago

Στο διπλανό άρθρο γράφετε ότι: “ο Υπουργός ανέφερε ότι έχουν διατεθεί προς ώρας $376,9 εκατομμύρια, σε 15 δόσεις από τον Νοέμβριο του 2015 μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2018” που σημαίνει ότι το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των P-3B Orion δεν έχει εξοφληθει ακόμη.
Εδώ μας λέτε ότι “Το κόστος του εκσυγχρονισμού των P-3B Orion, όπως δείχνουν τα πράγματα, δεν θα ξεπεράσει τα 320-340 εκ. ” Τι πρέπει να πιστέψουμε εμείς;

Γιάννης_'Αλιμος
Γιάννης_'Αλιμος
5 years ago

376,9 εκατ. $ = 330 εκατ. €

Μπαμπης
Μπαμπης
5 years ago

Αντί να πάρουμε essm bl2 θα πάρουμε ελικόπτερα;160εκ$;και το ξέρατε 8 μήνες!!!

andreasmp412c
andreasmp412c
5 years ago
Reply to  Μπαμπης

Θα κυνηγησουμε τα τουρκικα υποβρυχια με τους essm;

Μπαμπης
Μπαμπης
5 years ago
Reply to  andreasmp412c

Οχι βέβαια θα τα κυνηγήσουμε με τα σόναρ των S της δεκαετίας των 70 ή με των Μεκο της δεκαετίας του 80 γιατι δεν υπάρχουν Λευτα για τον εκσυχρονισμό των ανθυποβρυχιακων ικανοτήτων των Μεκο.
Η μόνη λογική ειναι να υπογραφή FOS και να εκσυγχρονιστούν τα υπάρχοντα, συν τις Adelaide για να μπορούν κάπου να προσγειώνονται με ασφάλεια τα R.

Γιώργος
Γιώργος
5 years ago

Λέτε να υπάρχει στο παρασκήνιο καμία παραχώρηση δύο Arleigh Burke στα επόμενα χρόνια ?
Κουτί θα πήγαιναν με τα δύο MH-60R !!

Ivychris
Ivychris
5 years ago
Reply to  Γιώργος

Ε, δεν το ξέρεις?
Αφού μαζί με τα επόμενα θα μας δωρίσουν και ένα WASP

ΑΧΕΡΩΝ
ΑΧΕΡΩΝ
5 years ago
Reply to  Ivychris

Tα WASP χωράνε στις Πρέσπες;
Ή έστω Δοϊράνη;

Π. Ν.B
Π. Ν.B
5 years ago
Reply to  ΑΧΕΡΩΝ

Για να σώσουμε τη Μακεδονία από τους φοβερούς και τρομερούς Σκοπιανούς εννοείς

ΑΧΕΡΩΝ
ΑΧΕΡΩΝ
5 years ago
Reply to  Π. Ν.B

Μάλλον για να σώσουμε την Μακεδονία από εκείνους που θέλουν να την χαρίσουν στους Σκοπιανούς,και προφανώς αυτό δέν γίνεται με WASP.
Μήπως όμως ένοιωσες οτι απειλείσαι προσωπικά;

Γιώργος
Γιώργος
5 years ago
Reply to  Ivychris

@ΑΧΕΡΩΝ
Κοίτα επειδή τη “σώσατε” τόσα χρόνια για αυτό και αναγνωρίστηκε από 140 χώρες ως Δημοκρατία της Μακεδονίας !!
Πες μας λίγο και την διαχρονική θέση του πολιτικού συστήματος στο θέμα με αποκορύφωμα το βέτο στο Βουκουρέστι…..
Ένα όνομα με γεωγραφικό προσδιορισμό (που θα περιλαμβάνει το όνομα Μακεδονία) για όλες τις χρήσεις erga omnes και αλλαγές στο Σύνταγμα για τα αλυτρωτικά.
Δηλαδή η συμφωνία των Πρεσπών.
Επειδή δεν έχουμε όλοι μνήμη χρυσόψαρου……

Ένας τύπος
Ένας τύπος
5 years ago
Reply to  Γιώργος

Προκαλείς κιόλας, είστε τυχεροί που η Ελλάδα ειναι στα τελευταία της και ως γνωστόν οι νεκροί δεν σαλευουν αλλιώς ξερουμε το φάρμακο

CHRISTOS
CHRISTOS
5 years ago
Reply to  Γιώργος

No comments Γιώργος είσαι 100% πληρωμένος απο κάπου , κρίμα να γράφεις εδώ πήγαινε αλλού μας μολυνεις το σάιτ .
Έχεις άποψη φιλοπολιτική όλη την ώρα έλεος με σένα .
Πρώτα διαφιμιζεις καλά τα P3 που όλοι τα κατηγορούν αχρείαστα αυτήν την στιγμή γιατί προτρέχουν άμεσες αλλες πραγματικές ανάγκες και όχι λαδάκι στην μηχανή της ΕΑΒ.
Δεύτερον καμία πολιτική ηγεσία μέχρι σήμερα δεν εχει ανταποκριθεί όπως χρειάζεται στο θεμα της Άμυνας και των αληθινών αναγκών της , καλο θα ήταν να μην αρχίσουμε το παραμύθι των κακών και καλών , εδώ αναφέρονται απόψεις που θέλουν το καλο της Άμυνας μας και βασίζονται σε δεδομένα και όχι πολιτικές επιλογές .
3) Άμυνα σημαίνει προετοιμασία για ΠΟΛΕΜΟ όχι για αστυνόμευση όχι για ιατρικά επείγοντα όχι για βολτιτσες . Ναι δεν είμαστε φιλοειρηνιστες γιατί πολυ απλά ο κόσμος γυρίζει γύρω απο την στρατιωτική ισχύ και μετα την οικονομική ευμάρεια.
Τι να πουν οι Κύπριοι οι Σέρβοι κλπ που υποφέρουν τώρα για να μην έχουν προετοιμαστεί όταν είχαν ειρήνη .

Γιώργος
Γιώργος
5 years ago
Reply to  CHRISTOS

Δηλαδή όποιος λέει τα αυτονόητα είναι βαλτός και πληρωμένος ??
Τα αυτονόητα ?
Σοβαρά τώρα ?
Δηλαδή συμφωνείς με όλους τους ξερόλες που παριστάνουν πως γνωρίζουν καλύτερα από το πολεμικό ναυτικό για τις προτεραιότητες του ?

Γιώργος
Γιώργος
5 years ago
Reply to  CHRISTOS

Δηλαδή όποιος έχει διαφορετική άποψη είναι πληρωμένος ?
Πάμε στην ουσία
Πιστεύεις στα αλήθεια πως το πολεμικό ναυτικό δεν γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα μας τι πραγματικά χρειάζεται ?
Πες μου το πιστεύεις αυτό ?
Λέω πάντα μπράβο σε ότι σωστό βλέπω κατά τη γνώμη μου.
Δεν καταλαβαίνω τον εκνευρισμό σας.
Η μάλλον αρχίζω να τον καταλαβαίνω βλέποντας συνολικότερα τα σχόλια σας…..

Episkeptis
Episkeptis
5 years ago
Reply to  CHRISTOS

@Christos – σωστός!!!

Μια για τα P3, μια για τα ΑΒ, με το “σωστοί άνθρωποι στις σωστές θέσεις” έλεος δηλαδή.

ΑΧΕΡΩΝ
ΑΧΕΡΩΝ
5 years ago
Reply to  Γιώργος

Όχι βέβαια,δεν έχουμε όλοι μνήμη χρυσόψαρου,αλλά κάποιοι σαν και εσένα νομίζουν ότι έχουμε και IQ χρυσόψαρου.(ή γριβαδιού Πρεσπών)

tpap
tpap
5 years ago
Reply to  Γιώργος

Αγαπητε “Γιώργο”, μπορεί 140 χώρες να αναγώρισαν αυτό το μόρφωμα – κρατίδιο με το όνομα “Μακεδονία” (ακόμα και οι “φίλοι” μας οι Ρώσοι που θα μας “σώσουν”), κανένας όμως διεθνής οργανισμός δε το δεχόταν με αυτό το όνομα , μόνο ως FYROM και αν κάποιος το έκανε με την πρώτη διαμαρτυρία της Ελληνικής Πολιτείας, αμέσως άλλαζε. Πολύ σημαντικό όπλο για την Ελλάδα που το “πέταξε”. Η συμφωνία αυτή έχει αποθρασύνει ακόμα περισσότερο όλους αυτούς τους ΒουλγαροΣλαβους που βλέπουν παντού μειονότητες κτλ. και τα αποτελέσματα θα τα δούμε πολύ σύντομα. Αλλά βάλαμε τον λύκο να φιλάει τα πρόβατα.
όσον αφορά στο ΠΝ, αν τους αφήσουν χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις και πολιτικές αγορές και αναβαθμίσεις (βλέπε Ρ-3), τότε ναι ξερουν τι κάνουν αλλιώς τρέχουν να σώσουν τα ασυμάζευτα των εκάστοτε πολιτικών.

Digenis
Digenis
5 years ago

Ρε σεις θα μας τρελάνουν … τι αριθμοί ειναι αυτοι!!! 2 και ισως άλλα 2 και βλέπουμε .. Tα AB είναι του 1979..
Επισης 2 και ισως +2 φρεγατες και βλεπουμε … Τα 2 απο 2+2σημαινει διπλασιο κοστος και 2πλασιες ανάγκες … σημαινει οτι δεν εχουν προγραμματισμο και δεν ξερουν καν αριθμούς που χρειάζονται !!!

Spirit
Spirit
5 years ago

Εντάξει θα μας τρελάνουν εκεί μέσα πάει και τελείωσε. Θα κοστίσει η αγορά δύο ελικοπτέρων όσο ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ!!! Ερωτας με την LM…

stelios1974
stelios1974
5 years ago

Τα ΑΒ212 που θα αποσυρθούν, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε άλλο ρόλο μετά την αφαίρεση του εξοπλισμού ναυτικής συνεργασίας που έχουν τώρα;

STR
STR
5 years ago
Reply to  stelios1974

Αντικατάσταση των AB-205 της ΠΑ σε ρόλο SAR

GKP76
GKP76
5 years ago
Reply to  stelios1974

Ναί, μεταβίβαση στην ΠΑ ή την ΑΣ για κάλυψη των αναγκών τους, λόγω της ύπαρξης σε αυτές των ΑΒ205/206,Β212. Ενδεχομένως η συγχώνευση όλων αυτών σε ένα όπλο(ΑΣ) να είναι η βέλτιστη επιλογή.

Giorgos Tsagkaris
Giorgos Tsagkaris
5 years ago
Reply to  GKP76

@ GK76
Oλα τα Β212 και ΑΒ212 μαζι στην ΑΣ και οταν (και εαν) αποκατασταθει η διαθεσιμοτητα και παραλαβη των ΝΗ-90,να αντικαταστησουν τα ΑΒ205 και
UH-1H…επιτελους….
Εναλλακτικα παραμονη στο ΠΝ,διατηρηση FLIR κτλ και υποστηριξη της ΜΥΚ….

darede
darede
5 years ago

Ακύρωση των 2 από τα 4 P-3B και ανταλλαγή με άλλα 4 MH-60R για ένα σύνολο 6 προηγμένων ελικοπτέρων ανθυποβρυχιακού αγώνα, μαζί με κάμποσα SH-60F . Απόσυρση των ΑΒ212 και αναβάθμιση των 6 τελευταίων S-70B6 στο επίπεδο των MH-60R όσο είναι δυνατό. Έτσι όλα τα πλοία εκτός των αποσυρόμενων S θα έχουν αναβαθμισμένα S-70B6 + MH-60R

Τα P-3B και 2 να είναι για επιτήρηση που τα διαμορφώσουν, μια χαρά είναι. Αν μιλάγαμε για ανθυποβρυχιακά αεροσκάφη θα άλλαζε το ζήτημα.

sotbak
sotbak
5 years ago
Reply to  darede

+1, ΚΑΛΉ ΣΚΈΨΗ

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  darede

Ακύρωση που έχουν πληρωθεί 370εκ δολάρια; Και αντε πες το κάνουμε θα αφήσουμε τις ΜΕΚΟ στα 140εκ. και χωρίς FOS τα άλλα seahawk? Και θα κάνουμε εθνικό ταμείο άμυνας για να πάρουμε τις Adelaide;
Εχει χαθεί η μπάλα στα επιτελεία, αυτά τα πράγματα που γίνονται είναι παράνοια.

gdmast
gdmast
5 years ago

Η αλήθεια είναι πως το συγκεκριμένο ελικόπτερο είναι μάλλον το κορυφαίο στον κόσμο στο είδος του.
Υπό άλλες συνθήκες θα ήταν για πανηγύρια. Όμως υπάρχουν κάποιες απορίες που κάποιοι ήδη εξέθεσαν πολύ καλά.
Και μια και ο καθένας κάνει μια υπόθεση, να υποθέσω ότι θα πάνε στις 2 πρώτες Belharra? (λέμε τώρα).

Spirit
Spirit
5 years ago

Εμείς από αυτά που ξέρουμε οι αποπληρωμές συνεχίζονται με βάση το χρονοδιάγραμμα:
http://img.e-amyna.com/2017/11/IMG_0031.jpg
Τώρα αν αυτή είναι η τελευταία δόση μένει να το δούμε, προσωπικά αμφιβάλω. Επίσης με 40εκ. MH-60R δεν υπάρχει περίπτωση.
Αυτό που μπορεί να έχει βάση ειναι να πρόκειται για μεταχειρισμένα ελικόπτερα, σε αυτή την τιμή και εμβόλιμα να πληρωθούν και μετά συνεχίσει η αποπληρωμή των P-3 μιας και η καθυστέρηση τους επιτρέπει την επέκταση των δόσεων αποπληρωμής.
Επίσης οι καθυστερήσεις δεν εχουν παγκόσμιο προηγούμενο να κοστίζουν λιγότερο, αλλά περισσότερο σε οποιονδήποτε πρόγραμμα.

kapoios
kapoios
5 years ago
Reply to  Spirit

Οι καθυστερήσεις αφορούν μόνο την ενδιάμεση λύση καθώς επιχειρήθηκε η διερεύνηση της επαναφοράς σε πτήσιμη κατάσταση χωρίς δομική αναβάθμιση. Στα υπόλοιπα 4 αεροσκάφη η δομική αναβάθμιση είχε προβλεφθεί εξαρχής και φυσικά δεν υπάρχει καμιά καθυστέρηση.

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  kapoios

Καθίστε να δούμε τι καθυστέρηση θα υπάρξει, εδώ για ευκολότερο έργο η ΕΑΒ και δεν τήρησε τα χρονοδιαγράμματα.
Μάλλον λάθος εκτιμούν όσοι σας τα μεταφέρουν.

STR
STR
5 years ago

Να φανταστώ τα αυστραλιανά S-70B2 τους πέφτουν λίγα στο ΠΝ ε?Αντί να κοιτάξουμε να βάλουμε στο χέρι μια 6δα , πακέτο με τις adelaide, κοιτάμε για 2 καινούργια R …Ναι είναι παλαιότερα σαν κατασκευές,αλλά νομίζω κοντιτερα σε διαμόρφωση
με τα δικά μας B6 .Όπως είπαν και άλλοι εχει χαθεί η μπάλα νομιζω,αναγνωριζω οι άνθρωποι θέλουν να κάνουν κάτι,αλλά δεν μπορούν… Αποσπασματικές παραγγελίες , οτιδήποτε,στον οποιονδηποτε και ότι κάτσει… Εκτός κ αν η παραγγελία 2 R είναι προϋπόθεση για παραχώρηση αμερικανικών SH-60F και HH-60H (σε αριθμούς όμως)και η FOS δωρο,τότε πάσο…

Αντώνης
Αντώνης
5 years ago
Reply to  STR

Αν δεν κάνω λάθος, τα B-2, δεν έχουν ποντιζομενο σόναρ. Αν αυτό ισχύει, προφανώς και να μπορεί να μπει τεχνικώς, δεν συμφέρει από οικονομική άποψη, μιας και αποτελεί το ακριβότερο σύστημα του ελικοπτέρου.

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  STR

Oταν έχεις Βell 212 ακόμα τα αυστραλιανά S-70B2 που πιθανόν έχουν υποστεί και αναβαθμίσεις (Project Sea 1405) ειναι το θέμα τους, που ίσως ειναι ανώτερα και από τα B6…
Tα ίδια ακούγαμε μέχρι πρότινος από τις πεντάγωνες διαρροές για τις Adelaide, τώρα ειναι πλοία που αξίζει να δούμε και μας αρέσουν και μας κάνουν και όλα ωραία και καλά.

Αντώνης
Αντώνης
5 years ago
Reply to  Spirit

Καλά, προφανώς, αλλά το ίδιο έχει γίνει σε πολλές περιπτώσεις. Δηλαδή, με διάφορα προσχήματα, δεν προχωράει τίποτα. Στο θέμα των B-2, η μη ύπαρξη sonar, είναι ανασταλτικός παράγοντας(μιας και πιστεύω πως είναι εξαιρετικά δύσκολη εκ των υστέρων τοποθέτηση), ανεξάρτητα από όποιο εκσυγχρονισμό τους. Φυσικά, υπάρχουν SH-60F διαθέσιμα, όπου κανείς δεν συγκινείται προς ώρας…

Chris
Chris
5 years ago

Θα ήθελα να ξέρω με ποιο κριτήριο γίνεται η αξιολόγηση των προτεραιοτήτων στα εξοπλιστικά. Γιατί εδώ υπάρχει κλαυθμός και οδυρμός και κάποιοι μας χώνουν στη μούρη το κυπελλακι του επαίτη και διοργανώνουν δημόσιο έρανο για αγορά πλοίων με δάκρυα στα μάτια, και ταυτόχρονα έχουν διατεθεί κονδύλια των 500 εκατομμυρίων για 4 αφνς αγνωστου χρόνου παράδοσης και 4 ελικόπτερα.
Κατά τα άλλα στους τσαμπουκαδες των Τούρκων στην ΑΟΖ στείλαμε 1 πλοίο όταν αυτοί είχαν συνοδεία 4 για το τρυπάνι.

adpanos
adpanos
5 years ago
Reply to  Chris

Πως ξέρεις αν ήταν μόνο ένα πλοίο… 🙂

Chris
Chris
5 years ago
Reply to  adpanos

Από την ειδησεογραφία. Δεν έχω πηγές στα υπουργεία.

shadow man®
shadow man®
5 years ago
Reply to  adpanos

η δουλεια παντως εγινε νομιζω…. δεν κουνηθηκαν πολύ οι τουρκοι τωρα, εστω και με ενα πλοιο.

Γιάννης Παυλίδης
Γιάννης Παυλίδης
5 years ago

2 καινούργια και σύμβαση υποστήριξης για όλο τον στόλο των Seahawk. Παρα πολύ καλή είδηση. Παραχώρηση επιπλέον λίγο δύσκολο καθώς οι Ισπανοί αγόρασαν προσφατα 2 πλεονάζοντα απο τα αμερικανικά αποθέματα. Ισως η άφιξη των νέων θα αποδεσμεύσει καποια ωστε να περάσουν απο πρόγραμμα αναβαθμισης?

George
George
5 years ago

Τους έχει φάει η τυποποίηση στο Κοτρώνι!
Κάθε ελικόπτερο και τύπος 🙂
Σε αυτό το θέμα η Αεροπορία Ναυτικού είναι χειρότερη κι από τη ΠΑ!
Από θέμα προτεραιοτήτων εκεί στο Ναυτικό είναι σίγουροι ότι το έχουν?

Αντώνης
Αντώνης
5 years ago
Reply to  George

Είναι γενικότερο το θέμα. Την ομοιοτυπία, την θυμούνται στα επιτελεία, μόνο όταν ψάχνουν να βρουν αφορμές να αποκλείσουν εταιρείες που ‘απειλούν’ συγκεκριμένης προέλευσης υποψηφιότητες κάθε φορά…

dimitris
dimitris
5 years ago

ΟΙ Ισπανοι ειναι ηλιθιοι; η εχουν λεφτα για χασιμο κ εκσυγχρονιζουν τα δικα τους ΑΒ-212 αλλα δεν εξηγειται με την λογικη η υποτιθεμενη αγορα μονο 2 MH-60R για το ποσο των 180εκ εστω κ αν περιλαμβανει FOS ισως μονο αν ο αριθμος των υπο αγορα ελικοπτερων περιλαμβανει και παραχωρηση δωρεαν αριθμου ελικοπτερων ιδιας εκδοσης η εκδοση π εχει αποσυρθει SH-60F.

SKYHOOK47
SKYHOOK47
5 years ago

Πόσο σανό ακόμα θα πουλήσει αυτή η κυβέρνηση ενώ δεν έχουμε μαντίλι να κλάψουμε …. Εν τω μεταξύ τα NH90 λιάζονται…

Gunner
Gunner
5 years ago

Είμαστε η μοναδική προηγμένη χώρα στον κόσμο με τεράστια ακτογραμμή, τεράστιες εκτάσεις θάλασσας προς έλεγχο, διεκδικούμε τεράστια ΑΟΖ στην Μεσόγειο και δεν έχουμε ΟΎΤΕ ένα ΑΦΝΣ ή κάποιο άλλο μέσο για την επιτήρηση, SAR. Η κυβέρνηση επιτέλους κάτι κανει και όλοι πέφτουν πάνω της για την απόφαση της, προτείνοντας να μην έχουμε ΑΦΝΣ για να αποκτήσουμε τορπιλες, όπλα και οτιδήποτε άλλο σκεφτεί ο καθένας.

MisCo
MisCo
5 years ago
Reply to  Gunner

Τα ΑΦΝΣ, σαφως και χρειάζονται για πολλους λόγους. Νομιζω πως απλά τους πολλους τους απασχολουν οι προτεραιότητες. Τα ποσα που απορροφουν τα P3 σε συνδυασμό με τις δυνατοτητες (ή την ελλειψη αυτών) ειναι κάπως δυσανάλογα. Την ιδια στιγμή έχεις πλοια να χρειαζονται εκσυγχρονισμό χτες, καινουργια υποβρυχια με αρχαιες τορπίλες, και την πλειοψηφία του στόλου φρεγατών για επειγουσα αποσυρση. Δεν έχουν άδικο και αυτοι που γκρινιάζουν.

Γενικά οτι γίνεται, ειναι θετικό εγω θα πω… αλλα πρεπει να παιρνονται ορθες αποφάσεις σχετικα με το τι πρεπει να γινει πρώτα και ποσα λεφτά ειναι σωστό να διαθέτει κανεις για καθε λύση.

Πάντως για μένα το κερασάκι στην τούρτα, στην υπόθεση των P3, είναι οταν έμαθα οτι τα UAV HERON φέρουν το ιδιο ρανταρ με αυτά… και μπορουν να παιξουν τον ιδιο ρόλο σε μέσες άκρες με αυτά. Υπάρχουν αναπάντητα ερωτήματα….

Gunner
Gunner
5 years ago
Reply to  MisCo

Η απάντηση του ΠΝ. Ελπίζω να σε καλύπτει.

https://www.defence-point.gr/news/μακροσκελέστατη-απάντηση-του-πολεμι

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  Gunner

Επειδή το παρέθεσες κάτσε πρόταση-πρόταση και αναλογίσουν τι γράφουν και τι αναφέρουν ως μειονεκτήματα, επιλογές, τι αναφέρουν ως κόστος και πως ένα “κατεπείγον” όπως μας λένε εξοπλιστικό θα είναι σε διαθεσιμότητά στην καλύτερη το 2022!!!
Η λογική του κειμένου μπάζει από παντού.

Αντώνης
Αντώνης
5 years ago
Reply to  Spirit

+1

Gunner
Gunner
5 years ago
Reply to  Spirit

Επείγον και κόψιμο είναι να έχουμε ΤΩΡΑ ΑΦΝΣ. Το να στέλνουμε C-130 & C-27J να κάνουν ναυτικές περιπολίες γιατί ΔΕΝ έχουμε ΑΦΝΣ είναι τραγικό.

Giorgos Tsagkaris
Giorgos Tsagkaris
5 years ago
Reply to  Gunner

Θα μπορουσαν να παρουν ΦΘΗΝΟΤΕΡΑ με ΗΟΤ TRANSFER τα AP-3C απο
το 2015 τα τζιμανια….

kapoios
kapoios
5 years ago

Όχι. Απαντά και σε αυτό η ανακοίνωση του ΠΝ

Gunner
Gunner
5 years ago

Αυτό είναι η δική σου στρεβλή εντύπωση. Το ΠΝ λέει άλλα όπως βλέπεις.

Spirit
Spirit
5 years ago

Αυτό που βγαίνει από την ανακοίνωση του ΠΝ ξεκάθαρα ειναι: “η επιθυμία της ελληνικής πλευράς για μέγιστη δυνατή συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας”.
Και τίποτα σπουδαίο για τα AP-3C, αν και είμαι βεβαίως ότι κάτι κουσούρι θα έβρισκαν, σαν αυτά που διαρρέονταν πριν λίγο καιρό για τις Adelaide, αλλά τώρα κωλοτούμπα.
Δεν υπάρχει περίπτωση σύστημα Αυστραλών να είναι σε χειρότερη κατάσταση από ελληνικά. Ακόμα και δομική καταπόνηση να ειναι μεγαλύτερη, ούτως ή άλλως και τώρα δομική αναβάθμιση γίνεται.

CHRISTOS
CHRISTOS
5 years ago
Reply to  Gunner

Και δηλαδή τα P3 αποτελούν λύση χαχαχα , στέλνεις έναν ψυχροπολεμικό δεινόσαυρο με κόστος πτήσεις χαχαχα 4 κινητήρες, χωρίς κανέναν εξοπλισμό μάχης αλλά μονο για επιτηρήσεις .
Χρειάζεται να το αναλύσουμε μήπως ….ποια επιτήρηση εδώ είμαστε σε τεντωμένο σκοινί για ανα πάσα στιγμή σε συμπλοκή τουλάχιστον μικρής κλίμακας ..
ΝΑΙ ΤΟΡΠΙΛΕΣ τώρα άμεσα όχι μεταχειρισμένες αλλά καινούργιες .-

Gunner
Gunner
5 years ago
Reply to  CHRISTOS

Πως το ξέρεις ότι δεν έχει κανέναν εξοπλισμό μάχης; που ξέρεις πόσο είναι το κόστος ανά ώρα πτήσης; ξέρεις πόσο κοστίζει στην Ελλάδα ένα δικινητήριο C-27J ανά ώρα πτήσης και πόσο ένα C-130 που έχει και τους ίδιους πάνω κάτω κινητήρες με το P-3;

Σε ποιο τεντωμένο σκοινί είμαστε βρε; σταματάτε να αναμασάτε την τουρκική προπαγάνδα.

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  Gunner

Αυτό δεν ειναι τουρκική προπαγάνδα αλλά ελληνική αφέλεια, του σιγά μην γίνει πόλεμος, θα το ρισκάρουμε.
Τα P-3 ειναι γνωστό ότι ούτε όπλα θα φέρουν, ούτε σοβαρό εξοπλισμό AsuW θα έχουν από αυτά που έχουν γραφτεί από τον αμυντικό τύπο.
Όποιος γνωρίζει περί του αντιθέτου κάτι, ας μας ενημερώσει.
Μιλάμε ίσως για την μεγαλύτερη αθλιότητα στην εξοπλιστική ιστορία της χώρας.

Gunner
Gunner
5 years ago
Reply to  Spirit

Τι όπλα ορέγεσαι αφεντικό; NSM/JSM, AGM-84, AGM-65, δεν σου αρέσει το υπάρχον οπλοστάσιο που έχουμε για το αεροπλάνο; γιατί το ΠΝ φαίνεται ότι αρκείται σε ότι έχει.

https://www.haf.gr/arsenal/p-3b-orion/

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  Spirit

Αυτά ειναι κόπυ, πάστε αδερφέ από το παλιό σαιτ, δεν έχουμε σχέση με την πραγματικότητα του 2022. Τίποτα από αυτά τα όπλα από ότι φαίνεται δεν θα είναι πιστοποιημένα. Εδώ θα είμαστε.

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  Gunner

Τόσα χρόνια που δεν εχουμε ΑΦΝΣ για πες μας τι έπαθε η χώρα; Όσο για την επιτήρηση ασε να φτάσουμε 2022 και βλέπουμε.
SAR μια χαρά υπάρχουν μέσα πολύ μικρότερου κόστους, ακόμα και κάποια CL έχουν δηνατότητες SAR.
Αλλά θα έχουμε P-3 εκσυγχρονισμό ΜΕΚΟ με 140εκ. και τορπίλες την επόμενη δεκαετία, μεγάλο κατόρθωμα να πούμε και μπράβο εμείς οι αχάριστοι.

Gunner
Gunner
5 years ago
Reply to  Spirit

Όσο η Ελλάδα δεν διαθέτει ένα ικανό και με σύγχρονους αισθητήρες Α/Φ Ναυτικής Συνεργασίας, τόσο η Τουρκία θα εκμεταλλεύεται την κατάσταση και θα αναλαμβάνει όλο και πιο ενεργό ρόλο στον τομέα έρευνας διάσωσης και επιτήρησης στο Αιγαίο, δημιουργώντας τετελεσμένα σε διεθνές επίπεδο, τα οποία δύσκολα θα ανατραπούν.

https://www.militaire.gr/γιατί-εκσυγχρονίζουμε-τα-p-3-orion-οι-απαντή/

Αν ψάξεις λίγο παραπάνω, θα βρεις άρθρα που αναλύουν ενδελεχώς τι έχουμε πάθει.

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  Gunner

Τώρα σοβαρά πιστεύεις ότι τα P-3 ήταν τόσο ανάγκη να αγοραστούν για να έχουμε SAR στο Αιγαίο;
Στην σελίδα που παραθέσατε μια χαρά τα πάει με το στρατάρχη… οπότε και τις απόψεις τον υψηλά ιστάμενων.

Gunner
Gunner
5 years ago
Reply to  Spirit

Οι αρμόδιοι το πιστεύουν, οι διεθνείς οργανισμοί που είναι υπεύθυνοι για το SAR το πιστεύουν. Αν εσύ δεν το πιστεύεις, γιατί νομίζεις ότι ξέρεις καλύτερα από όλους αυτούς, δικαίωμα σου.

Το θέμα είναι ότι οι Τούρκοι όπου σταθούν και όπου βρεθούν, δείχνουν τις τεράστιες δυνατότητες επιτήρησης του ΤΝ και της ακτοφυλακής τους και στον αντίποδα εμείς δεν έχουμε ΟΥΤΕ 1 ικανό εναέριο μέσο για επιτήρηση.

Όταν η Τουρκία καταφέρει να πείσει τους πάντες ότι είμαστε ανίκανοι να επιτηρήσουμε το Αιγαίο, (το έχει επιτύχει ήδη με την αποστολή δύναμης του ΝΑΤΟ που επιτηρεί το Αιγαίο αντί για μας) και την Ανατολική Μεσόγειο, αφού δεν έχουμε ούτε τα βασικά που είναι τα αναθεματισμένα ΑΦΝΣ και πάρουν το SAR σε ΟΛΟ το Αιγαίο και θα βλέπεις ελικόπτερα που θα επιχειρούν από τα OPV τους και ΑΦΝΣ να περιπολούν μέχρι την Αττική.

Εξοπλισμοί δεν είναι μόνο τα κανόνια, είναι και οι αισθητήρες, είναι και φορτηγά, είναι και άλλα μέσα κύριοι.

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  Spirit

Και φτηνότερα μέσα και μεταχειρισμένα αντίστοιχα υπήρχαν αφού κάποιοι έχουν αγάπη με τα P-3…
Αφού φτάσαμε να μιλάμε για P-3 και SAR στο Αιγαίο, περιμένοντας μια εξαιρετικά επείγουσα ανάγκη για κάποιους να παραδοθούν το συντομότερο το 2022, ειλικρινά πρέπει να το τερματίσαμε. Δεν έχω λόγια.

ΑΧΕΡΩΝ
ΑΧΕΡΩΝ
5 years ago
Reply to  Spirit

Gunner,δηλαδή τώρα θα κάνουν και SAR τα Ρ-3;

α.ο.
α.ο.
5 years ago
Reply to  Gunner

Το θέμα είναι πως υπήρχαν πολύ αποδοτικότερες λύσεις από τον εκσυγχρονισμό με 500εκ των Ρ3Β ή έστω 320εκ.
Επίσης, καιγόμαστε για φρεγάτες της προκοπής και αντί να εκσυγχρονιστούν οι ΜΕΚΟ, κάνουμε άλλα και άλλα χωρίς προφανή λόγο, όπως η αγορά νέων ελικοπτέρων. Η λέξη εκσυγχρονισμός φαίνεται να είναι άγνωστη τελικά στο ΠΝ.

Gunner
Gunner
5 years ago
Reply to  α.ο.

Ποιες είναι αυτές οι λύσεις;, δώσε μας παραδείγματα.

α.ο.
α.ο.
5 years ago
Reply to  Gunner

Θα μπορούσαμε να είχαμε ψάξει ανάμεσα στα περίπου 100 P3C που αποσύρθηκαν τα τελευταία χρόνια από ΠΝ όλου του κόσμου και αντικαταστάθηκαν από τα νέα P8.

flashg
flashg
5 years ago

Με αυτά τα κονδύλια που μας περισσεύουν (αυτό να το δούμε γιατί οι εργασίες που χρειάζονται τα Ρ3 φαίνεται να είναι περισσότερες λόγω κακής κατάστασης που βρίσκονται) δεν θα ήταν προτιμότερο να συντηρήσουμε και να αναβαθμίσουμε όλα τα υπόλοιπα που ο εξοπλισμός τους τώρα κινδυνεύει να παλιώσει και κινδυνεύουν να μην πετάνε σε λίγα χρόνια? Και επιτέλους θα ασχοληθούμε πότε με την ομοιοτυπία τον οπλικών μας συστημάτων που παίζει κορυφαίο ρόλο στις διαθεσιμότητες ή θα συνεχίσουμε να έχουμε έναν στρατό στα χαρτιά?

Dimitris
Dimitris
5 years ago

Για ποια αεροσκαφη μιλαμε π εχουμε πληρωσει 340 εκ και δεν εχουμε παραλαβει ουτε αερσκαφος για την εκπαιδευση των πληρωματων τα δε εκσυγχρονισμενα μετα απο 4 χρονια που οι σημερινοι κυβερνωντες κατηγγειλαν τους προηγουμενους κ αυτοι εκαναν τα χειροτερα στην αμυνα.

dinos
dinos
5 years ago

Μηπως η συγκεκριμενη αγορα δειχνει συμφωνια για τις Adelaide ?
Ισως ετοιμαζονται για να εντοπιζουν τα τουρκικα υ/β 214.
Παντως την ΑΟΖ δεν την διεκδικουμε, μας ανηκει.
Οι τουρκοι εχουν ανακοινωσει οτι για τα τεραστια κοιτασματα της
Ελληνικης ΑΟΖ αξιζει να πολεμησουμε και προετοιμαζονται γι αυτο.
Θελουν κομματι απο την πιτα.
Δουλεια μας ειναι να τους κρατησουμε μακρυα.

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  dinos

Γιατί δεν τους έκαναν τότε κάποια από τα 16 αναθαθμισμένα S-70B-2 των Αυστραλών που αποσύρονται σταδιακά;

vagelis tasios
vagelis tasios
5 years ago
Reply to  dinos

Καπως ετσι το βλεπω και εγω..μεσα σε 15 μερες εσκασαν και δυο ειδησεις

Cassius
Cassius
5 years ago

πολλές φορές διαβάζω ΠΤΗΣΗ μονο και μονο για τα σχόλια.
πολλοί προλαλίσας λογίζονται ορθός για το κόστος-χρησιμότητα-προτεραιότητα, και καταλήγουν λιαν συντόμως οτι στο ΠΝ έχουν χάσει τη μπάλα.
Εγώ πιστεύω οτι δεν έχουν χάσει καμία μπάλα.
Η βιομηχανία όπλων είναι κατα 70% πολιτική, έπειτα έρχονται οι ιδιωτικές πρωτοβουλίες και ανάγκες.
Αλήθεια πιστεύεται οτι εκει στο ΠΝ είναι τίποτα χαζογκόμενες που ότι βλέπουν στη βιτρίνα θέλουν να το αγοράσουν;;;
Το ΠΝ έχει και πολιτικούς προϊσταμένους. Και οι πολιτικοί προϊσταμένοι πολύ ορθώς κάπου θα κάνουν τους μάγκες και κάπου τους βλάκες. Έτσι πάει, τράβα αλλά μη το κόψεις. Έτσι γίνεται σε όλο το κόσμο.
Νορμαλ θα πρέπει να δείξουμε στις ΗΠΑ οτι είμαστε καλοί πελάτες, γιατί μόνο το ωραίοι γαμάτοι και καλα παιδιά δε φτάνει. όπως δε φτάνει μονο η Σουδα, που στο κάτω κάτω δε τη λέμε καν βάση, αλλά διευκόλυνση.
Εμείς στις ΗΠΑ προσφέρουμε πολύ λίγα, αλλα ευτυχώς που το ελληνικό λόμπι στην Ουάσιγκτον κάνει ότι μπορεί, και έτσι θεωρούμαστε καλοί πελάτες και ας αγοράζουμε με δώσεις και σε τιμές κόστους.
Ναι δεν είναι προτεραιότητα οι συγκεκριμένοι τύποι ελικοπτέρων και πως ούτε χρειαζόμασταν 5 P3 αναβαθμισμένα, αλλα τι να κάνουμε, θα κάνουμε τους βλάκες θα χαμογελάσουμε (θα πληρώσουμε και το κάτι τις βέβαια) και θα πούμε πω πω τι καλα που είναι.
Στη τελική εμείς έχουμε ανάγκη, και κυρίως έχουμε ανάγκη τα δώρα που προέρχονται απ το γεγονός οτι είμαστε καλοι πελάτες, και δεν είναι λίγα…
Ας ελπίσουμε το 2019 να έχει καλα νέα.

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  Cassius

Ας αναβάθμιζαν όλα τα F-16 στην έκδοση V, τώρα ότι υπογραφή ειναι να πέσει έχει μέσα LM.

kapoios
kapoios
5 years ago

Αν προχωρήσει και το θέμα των φρεγατών καινούριων & μεταχειρισμένων θα μιλούμε δικαίως για κοσμογονία στις Ένοπλες Δυνάμεις που παρόμοιας έντασης δεν είχαμε ούτε τον καιρό αμέσως μετά την τραγωδία των Ιμίων. Φυσικά αυτή τη φορά χωρίς μίζες και με υποπολλαπλάσιο κόστος. Θα άξιζε ένα άρθρο για όλα τα συστήματα – συμβάσεις υποστήριξης που υπογράφησαν, ή βρίσκονται σε κάποιο τελικό στάδιο τα τελευταία χρόνια και τα συνολικά χρήματα που ξοδεύτηκαν. Ειδικά αν σκεφτούμε ότι μερικά από αυτά προχωρούν τελείως αθόρυβα (πχ. Rq-20, Heron)

Γιώργος
Γιώργος
5 years ago
Reply to  kapoios

kapoios
Εύστοχο σχόλιο !!

CHRISTOS
CHRISTOS
5 years ago

Cassius belly έχεις γίνει για ότι δεν αρέσει να ακούγετε στα αυτιά των πολιτικά σωστών….
Διαβάζω πτήση απο το1993 Γιώργο Βασίλη και Σια εδώ συνομιλούμε με στοιχεία ξαναρωταω τι τεχνικά στοιχεία έχετε να μας δώσετε εκτός απο δικαιολογίες και αοριστίες …

Θέτοντας το θεμα σε τεχνικό επίπεδο
1) συμφωνούμε ότι χρονικά και με προκαταβολή πανω απο το 80% το πρόγραμμα έχει καθυστέρηση ? Που είναι οι ρήτρες ?

2) εκτός απο ένα ραντάρ ενα φλιρ τι στο καλο θα έχουν τα ρημάδια ?
Θα έχουν συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου ναι ? ΠΟΙΑ ?
Θα έχουν δυνατότητες ανθυποβρυχιακού πολέμου ναι ? Με ποια συστήματα παρακαλώ ?

Απλά πραγματα ας κλείσει η ΕΑΒ εάν είναι να πληρώνουμε εμείς οι φορολογούμενοι τα προγράμματα μαϊμού για να τρώνε κάποιοι με πολιτικά κριτήρια .

Ας μας γραψει έστω και ένας ναυταιος ότι ήθελε το πολεμικό ναυτικό χαχαχα αεροπορία να το ξαναπώ πολεμικό ΝΑΥΤΙΚΟ .

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
5 years ago

Αρχίζοντας από τι εξής.
Εντελώς τυχαία πριν 1-2 ημέρες πήρε το μάτι μου σε ένα ,ζάπινγκ, στην τηλεόραση ένα σποτάκι για την εκπομπή Με Αρετή με Τόλμη. Έδειχνε μερικά στελέχη των ελικοπτέρων του πολεμικού ναυτικού μας να είναι δείχνουν κάτι σε ένα χάρτη λέγοντας μεταξύ τους ότι πρόκειται για 2 αγνοούμενους ψαράδες. Ήταν προφανές ότι μετά θα έκαναν αποστολή SAR για να σώσουν αυτούς τους ψαράδες.

Τελικά τις αποστολές SAR στην Ελλάδα ποιος πρέπει να τις κάνει ?
Είναι δουλειά ενός ανθυποβρυχιακού ελικοπτέρου του πολεμικού μας ναυτικού να σηκωθεί να ψάχνει για αγνοούμενους ψαράδες, σέρφερ που αποφασίζουν να κάνουν σερφινγκ όταν έχει καιρό 8 μποφώρ, και ορειβάτες σε βουνά που πάνε να κάνουν ορειβασία με κακό καιρό ?

Μήπως πρέπει σε αυτό το ψευτοκράτος να συσταθεί μία υπηρεσία εναέριων μέσω πολιτικής προστασίας ?
Και. Τελικά με αυτά τα 6 ελικόπτερα AS-365 του Λ.Σ. Θα πετάξουν ποτέ ? Πόσες ώρες έχει βάλει το κάθε ένα από την ημέρα που τα παραλάβαμε ? Τι σόι αποστολές έχουν κάνει αυτά, το κάθε ένα, και πόσες, το κάθε ένα, από την ημέρα που τα παραλάβαμε ?

Σε ότι αφορά τις διαθεσιμότητες των ελικοπτέρων του Π.Ν. Εδώ και καιρό από τα 11 S-70 πετάνε τα 4, με τα 2 από αυτά να είναι αποκλειστικά διαθέσιμα για αποστολές SAR και MEDEVAC (ένα κάνει μόνο SAR και το άλλο μόνο MEDEVAC) ενώ από τα 7 AB-212 ASW πετάνε τα 3. Eνώ από την διοίκηση των ελικοπτέρων του Π.Ν κάνουν παράπονα ότι κάθε χρόνο δαπανούν ένα σεβαστό ποσό του προυπολογισμού τους για έρευνα κα διάσωση, και αεροδιακομιδές και έχουν πρόβλημα να τους απομείνουν κονδύλια και ελικόπτερα για να κάνουν αυτό που είναι η πραγματική δουλειά τους.

Και κάτι ακόμη. Τελικά αυτός ο Καμμένος από την ημέρα που έγινε υπουργός άμυνας πόες 100άδες ώρες έχει πετάξει με ελικόπτερα των Ε.Δ ?

Για το τέλος. Πριν μερικές ημέρες έκανα λάθος που έγραψα πως από τα 14 ΝΗ-90 πετάνε τα 3. Δεν πετάει κανένα. Είχα μείνει ακόμη στον περσινό χρόνο που είχα μάθει από τα 14 πετάνε τα 3…

CK
CK
5 years ago

Ξανά γραφτά να τα ξανά-δουν αυτοί που υποστηρίζουν πως έχουμε τους “καταλληλους” ανθρώπους στις κατάλληλες θέσεις.

Πως έχουμε “μαχιμη” ηγεσία

Και πως “ξέρουν οι στρατιωτικοί ηγέτες “μας

Έχω οργιστεί απίστευτα θα Arxiso να κλοτσάω γαλονάδες όπου τους πετύχω που ανέχονται τέτοιους ανορθολογισμούς

Αυτό που υποπτεύομαι είναι πως η διαθεσιμότητα των SUPER PUMA είναι σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα από τα NH90/SEA HAWK οποτε αναγκάζονται να χρησιμοποιούν SEA HAWK

Τα ίδια με το άλλο αίσχος τα DAUPHIN του Λιμενικού

Το άλλο που υποπτεύομαι είναι πως κάποιοι ξέρουν πως οι μέρες τους στην εξουσία τελειώνουν σύντομα και τρέχουν να δώσουν δουλίτσες σε φιλαράκια και να αρπάξουν και αυτοί κάνα κοκαλάκι για τα γεράματα

Δεν εξηγούνται αλλιώς αυτές οι κινήσεις

Η Αντιπολίτευση τι λέει για αυτά?
Κοιμούνται όρθιοι ?

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
5 years ago
Reply to  CK

Από τα 12 Σούπερ Πούμα πετάνε τα 3.

SEB
SEB
5 years ago

Ή κατι πάει πολύ λάθος, του επιπέδου με λένε Πάνο και μου αρέσει να παίζω με ελικόπτερα ή το ΠΝ έχει αποφασίσει ότι η Νο 1 απειλεί στην Αν. Μεσόγειο είναι τα υποβρύχια.
Παίζουν το σενάριο ότι θα είναι κοντά τα πλοία πριν το μπαμ και θα έχουν κλειδώσει.

CHRISTOS
CHRISTOS
5 years ago

No comments Γιώργος είσαι 100% πληρωμένος απο κάπου , κρίμα να γράφεις εδώ πήγαινε αλλού μας μολυνεις το σάιτ .
Έχεις άποψη φιλοπολιτική όλη την ώρα έλεος με σένα .
Πρώτα διαφιμιζεις καλά τα P3 που όλοι τα κατηγορούν αχρείαστα αυτήν την στιγμή γιατί προτρέχουν άμεσες αλλες πραγματικές ανάγκες και όχι λαδάκι στην μηχανή της ΕΑΒ.
Δεύτερον καμία πολιτική ηγεσία μέχρι σήμερα δεν εχει ανταποκριθεί όπως χρειάζεται στο θεμα της Άμυνας και των αληθινών αναγκών της , καλο θα ήταν να μην αρχίσουμε το παραμύθι των κακών και καλών , εδώ αναφέρονται απόψεις που θέλουν το καλο της Άμυνας μας και βασίζονται σε δεδομένα και όχι πολιτικές επιλογές .
3) Άμυνα σημαίνει προετοιμασία για ΠΟΛΕΜΟ όχι για αστυνόμευση όχι για ιατρικά επείγοντα όχι για βολτιτσες . Ναι δεν είμαστε φιλοειρηνιστες γιατί πολυ απλά ο κόσμος γυρίζει γύρω απο την στρατιωτική ισχύ και μετα την οικονομική ευμάρεια.
Τι να πουν οι Κύπριοι οι Σέρβοι κλπ που υποφέρουν τώρα για να μην έχουν προετοιμαστεί όταν είχαν ειρήνη .

vagelis tassios
vagelis tassios
5 years ago
Reply to  CHRISTOS

+1

Μπαμπης
Μπαμπης
5 years ago

Η απειλή για εμάς ειναι η τουρκική αεροπορία και τα τουρκικά υποβρύχια γιαυτο και προσπαθούμε να φτιάξουμε μια καλη αντιαεροπορικη ομπρέλα.
Για τους Τούρκους ειναι πρώτα τα ελληνικά υποβρύχια και μετα η αδύναμη ΠΑ και γιαυτο έχουν φτιάξει μια αξιόλογη ανθυποβρυχιακη δύναμη με αεροπλάνα και ανθυποβρυχιακα περιπολικά οπως η milgem.
Το περίεργο ειναι οτι εχουμε μόνοι μας κουτσουρεψει το καλύτερο μας χαρτί με το να μην εχουμε σύγχρονες τορπίλες……

Giorgos Tsagkaris
Giorgos Tsagkaris
5 years ago
Reply to  Μπαμπης

@Μπαμπης
”Aδυναμη ΠΑ” εγραψες ή κανουν πουλακια τα ματακια μου??????????????????
Αυτη που τους εχει τρελανει στη φαπα?
Αυτη που κερδιζει πρωτιες σε TLP,και σαρωνει σε Red Flag?

Aν εχεις προτεραιοτητα οπως λες τα Τουρκικα υποβρυχια φροντιζεις οι Φ/Γ σου να μην
κινδυνευουν οι Φ/Γ σου και τα οργανικα τους α/υ ε/π τους απο την ΤΗΚ…….

Μπαμπης
Μπαμπης
5 years ago

Ακριβώς χρειάζεται την αποστολή αυτή της «άμυνας περιοχής» να την αναλάβει η ΠΑ. Ευτυχώς που ο «ανθρώπινος παράγοντας» ειναι με το μέρος μας αλλα χρειαζονται και τα ανάλογα μέσα.Τα μέσα αυτά θα ειναι Αεροσκαφη και όπλα και αυτά θα πρεπει να ειναι το πρώτο μας μέλημα.
Είδατε τι είπε ο Νετανιάχου για την ισραηλινή αεροπορία που μπορει να χτυπήσει πολυ πολυ μακριά αν χρειαστεί, για εμάς η «Κύπρος κειται μακραν»…..
Πλοία επιφάνειας χωρίς αεροπορική κάλυψη δεν μπορούν να επιβιώσουν εκτός αν μιλαμε για καμια αρμάδα απο AB….
Επισης κανένα τουρκικό αεροπλάνο ναυτικής συνεργασίας δεν θα κυνηγήσει υποβρύχιο αν δεν περιπολεί σε περιβάλλον απόλυτης αεροπορικής υπεροχής.Η βοήθεια της ισραηλινής πολεμικής αεροπορίας την κρίσιμη στιγμή πιστευω οτι ειναι δεδομένη αλλα δεν αρκεί…..
Δισεκατομμύρια ΜΟΝΟΝ για αεροπορία οχι για FTI……οι lcs(4 ας πουμε) με essm και κανα sm2 για ευκαιριακούς στόχους μια χαρα ειναι, ενδιάμεση λύση η Adelaide καμια ρουσεν ακόμα και σίγουρα καποια υποβρύχια ακόμα.φυσικα και εκσυχρονισμός Μεκο και τορπίλες πάνω απο ολα και εκεί το θέμα ναυτικό κλείνει…

MisCo
MisCo
5 years ago

Οι νικες σε TLP και RED FLAG δεν σημαινουν τιποτα απολυτως για την ικανοτητα της ΠΑ. Εσυ μπορει να στελνεις τους καλυτερους πιλοτους σου, οι αλλοι ποιο μέτριους. Οπως καταλαβαινεις, δεν βγαινουν ετσι συμπεράσματα.

Την αληθεια την ξέρει η ΠΑ… τι σοι ανθρωπινο δυναμικο έχει και αν ειναι σωστα εκπαιδευμενο.

Εμεις απλά ελπιζουμε για το καλυτερο και κρινουμε απο αλλους παράγοντες… ποιο αριθμητικους.

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
5 years ago

Ένα μηχάνημα έχει φτιαχτεί για να δουλεύει. Αν κάθεται για καιρό θα πάθει φθορές και ας είναι καινούργιο.
Με το να κάθονταν τόσα χρόνια τα Ρ-3Β θα έχουν φθορές που θα καθυστερήσουν το χρονοδιάγραμμα παράδοσης τους.
Αν ήταν στο χέρι μου θα έκανα ένα γενναίο συμμάζεμα στις Ε.Δ (π.χ κλείσιμο πολλών στρατοπέδων, απόσυρση παλαιών οπλικών συστημάτων, κτλ) και θα προσπαθούσα να αγοράσω καινούργια αεροπλάνα ναυτικής περιπολίας.

SKYHOOK47
SKYHOOK47
5 years ago

Κάποια στιγμή θα πρέπει να κάνετε ένα αφιέρωμα για το τι ισχύει σε άλλες χώρες σχετικά με την έρευνα και διάσωση σε θάλασσα και βουνά,τις αεροδιακομιδές ,την αεροπυρόσβεση,και γενικά όλους του τύπους των πτήσεων που πραγματοποιούνται από εναέρια μέσα των ενόπλων δυνάμεων οι οποίες και δεν αποτελούν το κύριο αντικείμενο τους. Επίσης θα ήθελα να μας πληροφορήσετε σχετικά με το κόστος αυτών των πτήσεων και το αν θα μπορούσαν αυτές να γίνουν με ποιό οικονομικό τρόπο ( ίσως από εναέρια μέσα με φθηνότερο κόστος χρήσης)
Μήπως κάποια στιγμή θα πρέπει να καταλάβουμε ότι η χρησιμοποίηση των εναέριων μέσων των ενόπλων δυνάμεων για αποστολές άσχετες με το πραγματικό τους αντικείμενο μακροπρόθεσμα υπονομεύουν το αξιόμαχο τους αλλά και είναι επιζήμιες για την εθνική οικονομία;;;

kapoios
kapoios
5 years ago
Reply to  SKYHOOK47

Σύγκριση όμως όχι με Γαλλία, Ιταλία και ΗΠΑ, αλλά με χώρες που έχουν ΑΕΠ αντίστοιχο με το δικό μας…

SKYHOOK47
SKYHOOK47
5 years ago
Reply to  kapoios

Σύγκριση με χώρες του “Πρώτου κόσμου” που θέλουμε να μοιάσουμε και όχι του Τρίτου…

SEB
SEB
5 years ago
Reply to  SKYHOOK47

Τα μέσα και οι άνθρωποι έτσι και αλλιώς πρέπει να γράψουν ώρες.
Π.χ. σύμφωνα με τα ΝΑΤΟικά πρότυπα ένας πιλότος πρέπει να γράψει 180 ώρες. Αν τις μισές από αυτές κυνηγάει μπούφους ακόμα καλύτερα για την εκπαίδευσή του. Αν γράφανε 180 ώρες συν ώρες αναχαιτίσεων να καταλάβουμε την γκρίνια για το κόστος, έλα όμως που δεν ισχύει. Η αεροπορία είναι ακριβό σπορ.
Ένας πιλότος Σούπερ Πούμα αντί να γράφει ώρες μόνο για εκπαίδευση επί χάρτου είναι καλύτερο να γράφει ώρες σε πραγματικές συνθήκες.

Π. Ν.B
Π. Ν.B
5 years ago

Φαντάζομαι τι θα έγραφαν οι γνωστοί γκρινιάρηδες στην περίπτωση που η είδηση ήταν ότι οι Τούρκοι αγοράζουν 2+2 υπερσύγχρονα MH-60R…

Από εκεί και μόνο αντιλαμβάνεσαι την αξία τους.

Επίσης είναι αστείο να παραπονιούνται για σπατάλη πόρων που θα μπορούσαν να διατεθούν στον εκσυγχρονισμό των φρεγατών, καθώς η προσθήκη των νέων ελικοπτέρων και ο εκσυγχρονισμός των παλαιών είναι αυτονόητο ότι αποτελεί μέρος αυτού του εκσυγχρονισμού: Το ισχυρότερο ASW όπλο μιας φρεγάτας είναι το οργανικό της ελικόπτερο!

Το ΠΝ αντιδρά (επιτέλους) στην προσθήκη στο Τουρκικό οπλοστάσιο των Τ-214ΤΝ. Τόσο απλά, μετά από χρόνια αδράνειας.

darede
darede
5 years ago
Reply to  Π. Ν.B

Το τουρκικό ναυτικό έχει ήδη ψωνίσει, δεν πρόκειται να ξαναψωνίσει. Η αξία των ελικοπτέρων είναι αδιαπραγμάτευτη και σίγουρα θα ήταν ένα ευχάριστο νέο εάν συνέτρεχαν κάποιες προυποθέσεις. Την ύπαρξη FOS για τα υφιστάμενα και την αναβάθμιση των. Επειδή δεν συμβαίνει τίποτα απο αυτά, οι ικανοί για εσας αποφάσισαν να αγοράσουν και τρίτο τύπο ελικοπτέρου. Άξιοι λοιπόν και να τους χαίρεστε.

ΑΧΕΡΩΝ
ΑΧΕΡΩΝ
5 years ago
Reply to  Π. Ν.B

Το ΠΝ,πότε θα αντιδράσει (επιτέλους) στην προσθήκη στο οπλοστάσιο του των Τ-214ΗΝ,αγοράζοντας (επιτέλους) σύγχρονες τορπίλες;
Τόσο απλά, μετά από χρόνια αδράνειας;

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  Π. Ν.B

Μόνο που πρέπει να υπάρχει και φρεγάτα και να μπορεί να επιβιώσει για να υπάρχει και οργανικό ελικόπτερο, ξέχασες μια μικρή και ασήμαντη λεπτομέρεια.

Ν.ρ
Ν.ρ
5 years ago

Και γιατί όχι M2IMS και στα νέα ελικόπτερα Εάν τελικά έρθουν?
Ακόμα και Εάν δεν φτάσουν τα χρήματα για εκσυγχρονισμό των παλιών seahawk πάλι θα έχουμε μεγαλύτερη ομοιοτυπια καθώς θα μπει σε υπηρεσία με τα P -3.
Κατά την άποψη βέβαια το πρόγραμμα θα πρέπει να δρομολογηθεί με προτεραιότητα 1.fos 2. Εκσυγχρονισμό s-70 3. Αγορά νέων ελικοπτέρων.
Είμαι υπέρμαχος τής αξίας των ελικοπτέρων στο Αιγαίο. Αποτελούν την πιο αξιόπιστη και αποτελεσματική ανθυποβρυχιακη πλατφόρμα και μελλοντικά θα έχουν Και εξίσου σημαντικές δυνατότητες για πόλεμο επιφάνεια. Ήδη τα mh-60r έχουν πιστοποιηθεί για μεταφορά nsm και deliath . Βλήματα με εμβέλεια 150χλμ +.
Ας σκεφτούμε τις δυνατότητες και τις εφαρμογές στο Αιγαίο ενός μέσου με link 16 , με σύστημα αυτοπροστασίας,ικανού ραντάρ και ακτοπλοϊκά βλήματα μεγάλης εμβέλειας που θα μπορεί άνετα να βάλει από θέση απόκρυψης πίσω από βουνά και βραχονησίδες.

Γιώργος70
Γιώργος70
5 years ago

“το κόστος θα καλυφθεί ……………………προέλθει η αγορά των MH-60R.”

Αρθογράφε αυτα που γράφεις ειναι λιγο διαφορετικά απο τα επίσημα κείμενα είναι κάπως “απλουστευμένα”

Ελλάδα
https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%9250%CE%9D6-%CE%A3%CE%A5%CE%A6?inline=true
“εκ των πιστώσεων της οροφής των 350.000.000 Ευρώ”
” μέγιστη συμπίεση των τιμών κάτω από τα 350.000.000 Ευρώ:”
ΗΠΑ
https://dod.defense.gov/News/Contracts/Contract-View/article/655054/
https://dod.defense.gov/News/Contracts/Contract-View/article/1364144/
$141,936,871 + $260,000,000 δηλ τουλάχιστον $400 εκ
Αυτές οι δυο συμβάσεις είναι τάξη μεγέθους τα €350 εκ.Εχουμε φτάσει στην οροφή και “θεωρητικα” στο τέλος της χρηματοδότησης του προγράμματος (και δεν έχουμε συμπεριλαβει τρίτη σύμβαση 6 ετη FOS μεχρι το 2027-προβλήματα με ΕΑΒ)

Ο Καμμένος για τα $499 εκ
“Οι συμβάσεις FMS (Foreign Military SaIes) σχεδόν στο σύνολο τους είναι υπερκοστολογημένες και τα επιπλέον καταβληθέντα ποσά επιστρέφονται στο ελληνικό Δημόσιο με ανάλογη τροποποίηση της σύμβασης (Αmendment down to actuaI).”
http://www.armynow.net/kammenos-ayto-einai-kostos-p-3b-pn/
Απο τα παραπανω καταλαβαίνω οτι τα κονδύλια των MH-60R δεν έχουν σχέση με τα €350εκ της οροφής του προυπολογισμού για τα P3!

Gunner
Gunner
5 years ago

@Spirit 
Δεν μας τα λες κι εμάς αυτά τα φθηνότερα μεταχειρισμένα που ήταν ανώτερα σε επιδόσεις από τα Ρ-3 να τα μάθει και το ΠΝ.

@ΑΧΕΡΩΝ / Spirit 
Ποιος κάνει SAR αυτήν την στιγμή στο Αιγαίο; το ανύπαρκτο λιμενικό; οι Ένοπλες δυνάμεις κάνουν με τα ανεπαρκή C-27/130 κάποια AS-332 & τα S-70 & AB-212.

Αλλά να το διευρύνουμε, σε όλον τον κόσμο Χώρες που δεν έχουν μεγάλο προϋπολογισμό για ισχυρή ακτοφυλακή μεταφέρουν την αρμοδιότητα για αποστολές SAR πάνω από την θάλασσα, στις ναυτικές τους δυνάμεις ή ένα μέρος αυτής. Σε όλον τον κόσμο αν παραστεί ανάγκη, τα στρατιωτικά μέσα επιστρατεύονται για την παροχή οποιασδήποτε βοήθειας στους πολίτες. Δεν είναι πρωτοτυπία της Ελλάδας, είναι παγκόσμια πρακτική.

@Spirit 
Για ποιον λόγο δεν θα είναι πιστοποιημένα στο αναβαθμισμένο Ρ-3 τα υπάρχοντα όπλα; δώσε μας μια πειστική εξήγηση γιατί δεν θα είναι;

Γιώργος
Γιώργος
5 years ago
Reply to  Gunner

@Gunner
Τα είπες όλα !!
Διάβασα και τα υπόλοιπα σχόλια σου για το θέμα.
Μπράβο σου Gunner για την συγκροτημένη άποψη και τα επιχειρήματα σου.
Όαση τα σχόλια σου !!

shadow man®
shadow man®
5 years ago
Reply to  Γιώργος

ναι ο gunner εναι απο τους λιγους που εχει δει το θεμα στη πραγματική του διασταση. βλεπετε καποιες μαχες κερδιζονται οχι στην πολιτική ουτε στις επειχιρήσεις. πρεπει απλά να αποδειξεις οτι μπορεις να κανεις μια δουλεια!

CHRISTOS
CHRISTOS
5 years ago
Reply to  Γιώργος

Γιώργο και σια …

Παπατζήδες 3 ή καινούργιες τορπιλες ?
Παπατζες 3 ή Μεκο φουλ εκσυγχρονισμός όπως πρέπει σε μηχανές , λινκ 16 , μκ41, εσσμ2 , 3Δ ραντάρ στην Λ μπάντα , αναβάθμιση συστήματος μάχης , σοναρ σύγχρονο , σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου κλπ
Παπαρια 3 ή αναβάθμιση όλων των ιπταμένων μέσων του πολεμικού ναυτικού στην τελευταία δυνατή έκδοση με υποστήριξη σε ανταλλακτικά?

Εδώ παπάς εκεί παπα3 ή ντρον – ΑΜΕΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΑ στην Ελλαδίτσα μας σε συνεργασία με Ισραήλ όπως ξεκίνησε ήδη μια βαλκανική χώρα ?
Τα ντρον αρχικά για επιτήρηση μετά τα βγάζεις και οπλισμένα και σε όσους αριθμούς θέλεις και για το ναυτικό και για την αεροπορία και για τον στρατό ξηράς και για το λιμενικό και για την αστυνομία και για την πυροσβεστική .

Τα Παπα 3 του Καράμπελα τι καλο θα μας προσφέρουν το 2023+ συγκρίνοντας τα με τα παραπάνω ????????????????????????????????????

Γνώμη μου είναι μας προσφερουν την κατασπατάληση των λίγων πόρων που μας ξεζουμανε οι πρώην και οι νυν κυβερνώντες και αφαιρούν κονδύλια υπερπολυτιμα απο πραγματικές ανάγκες .

Γιώργο και σια απαντήστε εχω άδικο στα παραπάνω εάν ναι γιατί?

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  Gunner
ΑΧΕΡΩΝ
ΑΧΕΡΩΝ
5 years ago
Reply to  Gunner

Λοιπόν Gunner,επειδή εδώ έχει παραγίνει το γαϊτανάκι γύρω από τα Ρ-3,και το τί θα προσφέρουν ως αντιστάθμισμα σε ότι δέν θα μπορούν να προσφέρουν,(ανθυποβρυχιακό πόλεμο δηλαδή),διαφώτισε με σε παρακαλώ,με ποιόν τρόπο θα συνεισφέρουν σε SAR,πέρα από οπτικό εντοπισμό;
α)θα αιωρούνται και θα κάνουν ανέλκυση (hoist) ;
β)θα προσθαλασσώνονται και θα περισυλλέγουν;
γ)άλλος τρόπος;

Βλέπω ότι όσο δέν δικαιολογείται επιχειρησιακά το πράγμα με τα Ρ-3,αντί να παραδεχθούν ευθαρσώς οι υποστηρικτές ότι πρόκειται για ΝΑΤΟϊκό γραμμάτιο και πολιτικοδιπλωματική σκοπιμότητα,αρχίζουν τις απορίες ψάλτου : ότι και καλά τα Ρ-3 θα είναι ΑΣΕΠΕ στην θέση των ΑΣΕΠΕ που ήδη υπάρχουν,,ότι θα είναι SAR στην θέση των SAR που ήδη υπάρχουν,ότι θα ελέγχουν τις λαθροροές (ώ! μήπως θα τις εμποδίσουν κιόλας;) θυμούνται ότι είναι ανύπαρκτο το λιμενικό με τα έξη SA-365 Dauphin,αλλά δέν μας λένε γιατί θα πρέπει το ναυτικό,η άμυνα εν γένει να λούζεται την ανυπαρξία των καθ΄ύλην αρμοδίων φορέων.
Το μόνο που δέν ακούσαμε ακόμη,είναι ότι θα κάνουν και αεροπυρόσβεση τα Ρ-3.
Έλεος,δηλαδή.

ΣΤΑΥΡΟΣ
ΣΤΑΥΡΟΣ
5 years ago

Καλησπέρα και από εμένα.
Χρόνια καλά ,τώρα εαν θα είναι και πολλά δεν το ξέρω, αλλά μακάρι να είναι.

Σχετικά με το άρθρο η δική μου γνώμη είναι η εξής : Καταρχήν συμφωνώ με την άποψη ότι η κατεύθυνση πρέπει να είναι πρώτα και κύρια σκούπισμα σε ότι μεταχειρισμένο οπλικό σύστημα διατίθεται προς πώληση αρκεί βέβαια να είναι αξιόλογο και σε καλή κατάσταση γιατί εάν είναι να μου στοιχίσει όσο το καινούριο για να το συμμαζέψω καλύτερα να λείπει το βύσσινο. Η σκέψη όμως που με περιτριγυρίζει είναι ότι πρέπει όσο είναι δυνατόν και όσο το επιτρέπουν τα δύσκολα οικονομικά μας να κάνουμε και αγορές καινούριων οπλικών συστημάτων έστω και σε μικρούς αριθμούς αρχικα. Γιατί οι εκσυγχρονισμοί είναι καλοί μεν για να παρεις την ανάσα που χρειάζεσαι όταν δεν βγαίνουν τα κουκιά , αλλά έχουν και ένα όριο και απο κάποια στιγμή και μετά καθίστανται ασύμφοροι και το κυριότερο αναποτελεσματικοί. Όσο και να εκσυγχρονίσω ένα αυτοκίνητο (όπου αυτοκίνητο βάλτε πλοίο ,αεροσκάφος κ.λ.π ) κάποια στιγμή η τεχνολογία θα με έχει ξεπεράσει και το βασικότερο επειδή εδώ μιλάμε για αρκετές εκατοντάδες οπλικά συστήματα θα είναι αδύνατον η ολοκληρωτική τους αντικατάσταση. Γι’αυτο κατ ‘εμε χρειάζεται συνδυασμός (και εκσυγχρονισμός των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων και προσθήκη αξιόλογων μεταχείρισμένων αλλά και αγορά καινούριων στο μέτρο του δυνατού) .Αλλά πάνω απ’ όλα FOS στα ΠΑΝΤΑ και για ΠΑΝΤΑ αλλιώς και FIAT να εχεις εαν δεν έχεις αλλάξει ούτε λάδια είναι σα να μην έχεις τίποτα, οπότε τράβα με τα πόδια το ίδιο κάνει.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΟΥ ΜΟΥ
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ

Χρήστος
Χρήστος
5 years ago

Τα aegeahawk επιδέχονται αναβάθμιση (ή τυποποιηση) με τα MH60R;

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Adaptable Strike Frigate της BAE Systems, το μέλλον των πολεμικών πλοίων;

Σε μια εποχή όπου οι ναυτικές δυνάμεις καλούνται να ανταποκριθούν γρήγορα και αποτελεσματικά σε ποικίλες προκλήσεις, η ανάγκη για ικανότητα προσαρμογής είναι πιο επιτακτική...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους MEKO 200TN – Μέρος B΄

Του Βασίλη Παπακώστα. Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 47, Απρίλιος 2024 Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσαμε  το πρόγραμμα ΕΜΖ (Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής) των τουρκικών φρεγατών MEKO...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -